Toukokuun lapsettomuushoidot!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2006 klo 13:03 Siru kirjoitti:
Hei!
Muniksia löytyi perjantaina 26 kpl, aika hyvini! Keräily on ti 22.5 ja siirto pe 25.5. Pyysimme kahta mutta lääkäri tuntui epäröivän... Yritämme vielä puhua hänet ympäri. Onko teillä kokemuksia kahden siirrosta ja kuinka ovat onnistuneet. Arveluttaa laittaa koko prosessin jälkeen vain yksi jos se ei sitten onnistukaan. Olisi ainakin tuplavarmistus. Onko se kaksosraskaus niin vaarallinen/pelottava kuin on annettu ymmärtää?! Olo on ollut oikein hyvä, masu ehkä hiukan turvoksissa. Nyt peukut pystyyn ensi viikolle.
Moikka! Tuntuvat lääkärit tänä päivänä suosivan yhden alkion siirtoa. Kaksosraskaudessa on riskinsä. Pienikokoisena syntyvän lapsen pysyvät keuhkovauriot, aivot?, kehitysvammat, mutta onneksi tänäpäivänä Suomessa on hyvä keskoshoito :)

Itse munin huonosti. Ekassa ivfssä vain 5 solua, joista 2 hedelmöittyi ja toinen oli siirtokelpoinen. Lääkäri sanoi, että koska munin huonosti minulle voidaan harkita kahden alkion siirtoa. Toinen alkio toimii ns. katalysaattorina. Hän korosti, ettei kahden alkion siirto ole klinikan tapa, mutta poikkeustapauksissa lääkärit harkitsevat sitä. No, yksi minulle siirrettiin ja nega tuli :(

Tsemppiä punktioon, hyvin se menee! Ja onnea siirtoon :)
 
Piinistelijät:
Kipinä, IVF, siirto 30.4, pp11(menkat)

maariaa, PAS, siirto 3.5, pp14(nega)

MM, PAS, siirto 10.5, pp12

Anni, IVF/ICSI, siirto 12.5, testi 26.5, pp10

Endorfiini, IVF, siirto 15.5, pp7

mimoniandra, 10.5 SSG, kp17/26

nipsu74, IVF, sumut 30.4, Puregon 17.5, ultra 23.5, punktio/siirto vko 22, kp13

ma-mi, IVF, Gonal-f 20.5, kp8

CarnevalGirl, IVF, punktio 22.5, siirto 24.5

pikku myy, IVF, punktio 22.5, siirto 24.5

Siru, IVF, punktio 23.5, siirto 26.5

Unelma, IVF,

maruska, IVF, sumut 17.5, ultra 29.5, punktio vko 23, siirto vko 24

ST78, PAS, siirtoa ei tehty

Me myös, IVF, ultra vko 18, 2 ultraa vko 19, punktio/siirto vko 20

minnihiiri, terolut, seuraavaan kiertoon clomifen kp3-7

Salamanteri, PAS, siirtoa ei tehty

Toukokuun tulosten yhteenveto: 0/17 plussaa ja 2/17 negaa ja 12/17 ?.
<br><br>
 
Salamanteri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2006 klo 15:57 Kirppu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2006 klo 13:03 Siru kirjoitti:
Hei!
Muniksia löytyi perjantaina 26 kpl, aika hyvini! Keräily on ti 22.5 ja siirto pe 25.5. Pyysimme kahta mutta lääkäri tuntui epäröivän... Yritämme vielä puhua hänet ympäri. Onko teillä kokemuksia kahden siirrosta ja kuinka ovat onnistuneet. Arveluttaa laittaa koko prosessin jälkeen vain yksi jos se ei sitten onnistukaan. Olisi ainakin tuplavarmistus. Onko se kaksosraskaus niin vaarallinen/pelottava kuin on annettu ymmärtää?! Olo on ollut oikein hyvä, masu ehkä hiukan turvoksissa. Nyt peukut pystyyn ensi viikolle.
Moikka! Tuntuvat lääkärit tänä päivänä suosivan yhden alkion siirtoa. Kaksosraskaudessa on riskinsä. Pienikokoisena syntyvän lapsen pysyvät keuhkovauriot, aivot?, kehitysvammat, mutta onneksi tänäpäivänä Suomessa on hyvä keskoshoito :)

Itse munin huonosti. Ekassa ivfssä vain 5 solua, joista 2 hedelmöittyi ja toinen oli siirtokelpoinen. Lääkäri sanoi, että koska munin huonosti minulle voidaan harkita kahden alkion siirtoa. Toinen alkio toimii ns. katalysaattorina. Hän korosti, ettei kahden alkion siirto ole klinikan tapa, mutta poikkeustapauksissa lääkärit harkitsevat sitä. No, yksi minulle siirrettiin ja nega tuli :(

Tsemppiä punktioon, hyvin se menee! Ja onnea siirtoon :)
Meilläkin kävi niin, että ekasta IVF:stä saatiin vain yksi ainoa hedelmöittynyt munasolu - meillä kuitenkin oli hyvä tuuri, ja se kiinnittyi ja lapsi syntyi. Tästä kuitenkin opetuksena oli, että hedelmöittymisessä on todella jotain kovasti vikana meillä, mistä syystä siirryttiin mikroinjektioon, jolloin tulos oli aivan huomattavasti parempi. Eli jokaisesta yrityksestä oppii paljon seuraavaa kertaa varten (vaikka ei se sillä hetkellä paljon lohdutakaan, kun nega tulee....). Opetuksena myös oli, että meillä alkion kiinnittyminen näyttää toimivan aika hyvin (tähän mennessä ainakin), joten kahta emme edes yritä meidän tapauksessamme. Mutta ymmärrän ihan hirveästi tuota, että tuntuu tosi pahalta hävittää vaivalla aikaan saatuja alkioita, kun iso riski kuitenkin on, ettei välttämättä kumpikaan tai edes toinen kiinnity. Voisikohan silloin puhua lääkärille, että pakastettaisiin vain yksi alkio per olki, jollei edes aiota siirtää kahta kerrallaan - ihan hukkaan menee silloin se toinen vaivalla aikaan saatu alkio. Ainakin niissä tapauksissa, joissa alkioita saadaan vain hyvin vähän hoitoa kohden.
 
MMharmaana
Vielä pari pv ja sit selviää tärppäsikö... :whistle: Nipistelyn lisäksi tullu pahoinvointia ja se on tuttu juttu jo edellisestä raskaudesta! Tosin...saattaahan se olla korvienvälistä juttuakin tai lääkkeistä johtuvaa, tosin aiemmin ei oo noista lääkkeistä tullu mitää oireita turvotuksen lisäks (eli Estradot-laastari ja Lugesteron)
 
pikkuenkeli
16.5. punktiosta 9 solua -> IVF -> 6 lähti jakautumaan
19.5. alkionsiirto: 2 kpl II-luokan alkiota (6- ja 8-soluiset).

Tänään siis pp4 menossa. Lugesteronin vaikutuksesta pieniä nipistelyjä mahassa ja maha turvoksissa kuin oisin raskaana jo 4 kk:lla :p !
 
Piinistelijät:
Kipinä, IVF, siirto 30.4, pp11(menkat)

maariaa, PAS, siirto 3.5, pp14(nega)

ST78, PAS, siirtoa ei tehty

Salamanteri, PAS, siirtoa ei tehty

MM, PAS, siirto 10.5, pp14

Anni, IVF/ICSI, siirto 12.5, testi 26.5, pp12

Endorfiini, IVF, siirto 15.5, pp9

pikkuenkeli, IVF, siirto 19.5, pp5

mimoniandra, 10.5 SSG, kp19/26

nipsu74, IVF, sumut 30.4, Puregon 17.5, ultra 23.5, punktio/siirto vko 22, kp15

ma-mi, IVF, Gonal-f 20.5, kp10

CarnevalGirl, IVF, siirto 24.5

pikku myy, IVF, siirto 24.5

Siru, IVF, punktio 23.5, siirto 26.5

Unelma, IVF,

maruska, IVF, sumut 17.5, ultra 29.5, punktio vko 23, siirto vko 24

Me myös, IVF, ultra vko 18, 2 ultraa vko 19, punktio/siirto vko 20

minnihiiri, terolut, seuraavaan kiertoon clomifen kp3-7


Toukokuun tulosten yhteenveto: 0/18 plussaa ja 2/18 negaa ja 13/18 ?.<br><br>
 
Itsellä kans on kauhea vauvakuume. Ollaan jo n.2-3 vuotta koitettu mut ei ole onnistunu. :( Mies on semmoinen ettei lähde lääkäriin. Itse olen käyny lääkärissä. Itsellä on menkoissa ongellmia kun on epäsäänölliset. Olen kyllä syönyt lääkkeitä. olen kauhea tressaaja. Lääkäri sanoi et sekin vooi olla ettei ole säänälliset menkat. Miehellä on ollu pienenä syöpä ja saanu rankkoja hoitoja. Nekin vaikuttaa vauvan tuloon. Mies sanoo et vauva tulee jos on tullakseen. tympii :ashamed:
 
Hei!
Olen palannut elävien kirjoihin. Punktion saalis oli lopulta huimat 31 kpl!!! Nyt vielä jännätään montako lähtee kasvamaan. Kun saimme noin hyvin niin sovimme että osalle tehdään mikroinjektio kun miehen simppojen muodossa on hiukan poikkevaa. Olo oli eilen aika kurja, tänään jo hiukan parempi. Maha on kuin rantapallo ja liikkuminen on vaikeaa. Juoda olen yrittänyt paljon ja olella rauhallisesti. Sain onneksi loppuviikon sairaslomaa. eipä silti en olisi kyllä tänään vielä kyennyt töihin. Nyt peukut pystyyn että mahdollisimman moni lähtisi. Luulisi tuosta määrästä jäävän pakkaseenkin. :LOL:
 
Nipsu74
Toinen ultra takana :)
Vähän jännitti, et onko munikset lähteneet miten kasvuun. Olihan niitä onneksi.
Oikealla puolen, missä on se endometriooma, ei ollut kuin pari kolme rakkulaa. Mut onnes vasemmalla oli sitten about 11, voi olla enemmänkin.
Nyt sitten jatketaan Puregonin pistoa samalla 150 iu:lla ja perjantaina uuteen ultraan, jossa päätetään punktiopäivä.

Tsemppiä kaikille punktiota/ siirtoa odotteleville sekä peukkuja kaikille, jotka jo piinistelevät bd bd bd
 
Sain vastaukset klinikalta ja tulos seuraava; 21 munasolusta hedelmöittyi yksi ilman apuja ja mikroinjektiolla tehdyistä kahdeksasta hedelmöittyi kuusi. Seitsemän alkua olisi ja nyt vuorostaan jännätään kuin ne lähtevät jakautumaan. Tuloksen perusteella meillä ei olisi kovin hyviä mahdollisuuksia saada lapsia luomusti kuin joka 20.s kerta jos ajoitus ja kaikki muu olisi kohdallaan ("aika heikkoa") . Onneksi tehtiin niitä miroinjektioita!
 
Piinistelijät:
Kipinä, IVF, siirto 30.4, pp11(menkat)

maariaa, PAS, siirto 3.5, pp14(nega)

ST78, PAS, siirtoa ei tehty

Salamanteri, PAS, siirtoa ei tehty

MM, PAS, siirto 10.5, pp15

Anni, IVF/ICSI, siirto 12.5, testi 26.5, pp13

Endorfiini, IVF, siirto 15.5, pp10

pikkuenkeli, IVF, siirto 19.5, pp6

mimoniandra, 10.5 SSG, kp20/26

nipsu74, IVF, sumut 30.4, Puregon 17.5, ultra 26.5 punktio/siirto vko 22, kp16

ma-mi, IVF, Gonal-f 20.5, kp11

CarnevalGirl, IVF, siirto 24.5, veritesti 5.6, pp1

pikku myy, IVF, siirto 24.5, pp1

Siru, IVF, siirto 26.5

Unelma, IVF,

maruska, IVF, sumut 17.5, ultra 29.5, punktio vko 23, siirto vko 24

Me myös, IVF, ultra vko 18, 2 ultraa vko 19, punktio/siirto vko 20

minnihiiri, terolut, seuraavaan kiertoon clomifen kp3-7


Toukokuun tulosten yhteenveto: 0/18 plussaa ja 2/18 negaa ja 13/18 ?.
 
Netistä löydettyä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2006 klo 13:03 Siru kirjoitti:
Onko se kaksosraskaus niin vaarallinen/pelottava kuin on annettu ymmärtää?!
Kaksosilla on noin 50 %:n riski syntyä ennen 37. raskausviikkoa, mutta yksisikiöisistä raskauksista vain noin 5 % päättyy ennenaikaisesti. Perinataalikuolemista noin 10 % liittyy kaksosraskauksiin ja johtuu ennenaikaisuudesta, sikiön kasvuhäiriöstä, sikiöiden transfuusio-oireyhtymästä tai synnytyskomplikaatioista. Yksisikiöisiin raskauksiin verrattuna perinataalikuolleisuus on kaksosraskauksissa 5-6-kertainen (Smith-Levitin M, Skupski D, Chervanak F. Multifetal pregnancies: epidemiology, clinical characteristics and management. Kirjassa: Reece A, Hobbins C, toim. Medicine of fetus and mother. 2. painos. Philadelphia: Lippincott-Raven 1999.)

Myös äidin sairastavuus lisääntyy kaksosraskauden ja kaksossynnytyksen yhteydessä. Raskausmyrkytyksen, raskaudenaikaisen anemian, synnytyksenjälkeisen verenvuodon ja endometriitin riski on yksisikiöiseen raskauteen verrattuna noin kaksinkertainen (Conde-Agudelo A, Belizan J. Maternal mortality and morbidity associ-ated with multiple pregnancy. Twin Res 1999;2:3.)


 
Moi! Eilen oli siirto. Lääkäri sanoi, että tämä hoito onnistui hyvin, 1 kaunis alkio siirrettiin köllimään kohtuun ja 7 jäi pakkaseen, olen niin onnellinen kun viimeksi jäi pakkaseen 3. Nyt sitten piinaillaan mitä alkaa tapahtumaan :ashamed:
 
Minut saa sitten poistaa listalta. Pelkoni osoittautui oikeiksi, eli menkat alko 8 päivää siirrosta. Kaksi II-luokan alkiota siirrettiin, eikä kumpikaan halunnut tarttua kiinni. Olo on murtunut ja olen ihan sökö, vaikka toiveet ei niin korkeilla olleetkaan, mutta silti.. Hoidot jatkuu vasta syksyllä. Tsemppiä kovasti muille!!
 
Piinistelijät:
Kipinä, IVF, siirto 30.4, pp11(menkat)

maariaa, PAS, siirto 3.5, pp14(nega)

ST78, PAS, siirtoa ei tehty

Salamanteri, PAS, siirtoa ei tehty

MM, PAS, siirto 10.5, pp16

Anni, IVF/ICSI, siirto 12.5, testi 26.5, pp14

Endorfiini, IVF, siirto 15.5, pp8(menkat)

pikkuenkeli, IVF, siirto 19.5, pp7

mimoniandra, 10.5 SSG, kp21/26

nipsu74, IVF, sumut 30.4, Puregon 17.5, ultra 26.5 punktio/siirto vko 22, kp17

ma-mi, IVF, Gonal-f 20.5, kp12

CarnevalGirl, IVF, siirto 24.5, veritesti 5.6, pp2

pikku myy, IVF, siirto 24.5, pp2

Siru, IVF, siirto 26.5, pp0

Unelma, IVF,

maruska, IVF, sumut 17.5, ultra 29.5, punktio vko 23, siirto vko 24

Me myös, IVF, ultra vko 18, 2 ultraa vko 19, punktio/siirto vko 20

minnihiiri, terolut, seuraavaan kiertoon clomifen kp3-7


Toukokuun tulosten yhteenveto: 0/18 plussaa ja 2/18 negaa ja 13/18 ?.
 
Hei!
Siirto takana ja kaikki sujui hyvin. Lähtölukemat oli meillä hyvät mutta loppua kohti saalis heikkeni. seitsemästä hedelmöittyneestä vain kaksi oli jakautunut hyvin.... :( Toinen oli 8 soluinen ja toinen 6 soluinen. Lääkärin suostumuksella siirsimme molemmat kun pelkäsimme sen toisen pakkaskestävyyttä. Eli pakkaseen ei jäänyt yhtään :( :( Toivon todella että edes toinen lähtisi, muuten edessä on sama rumba syksyllä. Nyt kaikki peukut pystyyn ja tarrasukat matkaan.!
 
Anni :(

Mä en tiiä mikä mun mahassa kun on niin turvonnu ja kipeä. En muista viimekerroilta tällasta turvotusta. Kävely, nauraminen ja yskiminen tekee kipeetä. Housut ei mahdu jalkaan kun kiristää. Kaipa se on ohimenevää...tai toivon kyllä, että mahankasvaminen jatkuu, mut toisenlaisissa merkeissä :whistle:
 

Yhteistyössä