Toukokuun IVF/ICSI/PAS

Hei!Jokohan tämä nyt lähtis perille asti,kaksi kertaa jo kirjotellu mutta hävinny sitte jonnekkin PERK..
Hienosti Wilssonilla ja baby81 on "munat"hedelmöittyneet ;)
Kiva kuulla että Marikin on punktiosta "hengissä"selvinnyt ja hyvän saaliin sait :)
ON:Soittelivat labrasta tänään että 3kpl on hedelmöittynyt,vähän olen pettynyt tähän mutta pääasia että nyt nämä jakautuisi kunnolla ja jaksaisivat"elellä"eteenpäin ja päästäs huomenna siirtoon.Sovittiin että jos siirrettävää on niin siirretään kaksi :snotty: Toivotaan,toivotaan..
Mites Helinäkeijulla on piinailut mennyt,onko ollut "oireita"?Katiallahan kans eilen oli siirto,paljon "tarraliimaa"vain sinullekin mukaan ;) Onneksi Nassukankin pakkasukko/akka kesti sulatuksen ja pääsit piinailemaan ;)
Toivon sydämestäni teille kaikille paljon plussaonnea näihin hoitoihin :heart:
:hug: Kiikka
 
Nassukka
Meillä pidetään sormet ja varpaatkin ristissä meidän kaikkien puolesta... Alkaa ne "piinispäivät" tosissaan, taitaa tuo äitimuori olla asiasta enemmän innoissaan kun kukaan muu... Voi kun pystys "unohtaan" koko asian täks ajaks ja muistas vasta sitten ku ois aika testailla eli 24.5. Olis kyllä miehelle maailman paras synttärilahja tuo positiivinen testitulos! Tosi paljon plussatuulia puhaltelen täällä kaikille teille!!! :flower:
 
Nassukka
Unnukalle: mulla ei ole ollut mitään outoja tuntemuksia vielä, siirtokaan ei tunnu miltään. Pieniä juilimisia on aina lugesteronin aikaan tuolla alamahalla mut niitä ei varmaan enää niin huomaa/ei kiinnitä huomioo erityisemmin. Mun käsityksen mukaan ei se alkio voi noin vaan "muljahtaa" kohdusta pois...
 
Heippa taas!Siirrosta äskettäin kotiuduttu,2 alkiota siirretty ja yksi meni pakkaseen :) Toinen siiretyistä alkioista oli 4-soluinen 1.luokkaa ja toinen oli 2-soluinen 2.lkl,toivottavasti näistä jompi kumpi tai toivon tietysti että molemmat nyt tarraisiivat kunnolla tuolta kohdun seinämästä kiinni ja pysyisivät mukana seuraavat 9 kuukautta :whistle:
Mites Wilssonin siirto sujui?Ja kuinka Marin alkiot ovat hedelmöittyneet?
Miina taisi olla tänään punktiossa,mikäpä oli tulos ja vointi?
Monella on jo piinailut alkaneet ja ja paljon voimia niille joilla punktio on vielä edessäpäin :heart:
Tänään sitten vain jännätään miten Leijonien Moskovassa käy ;)

Terkuin Kiikka ja kaksi "vauvanalkua" :hug:
 
Mulla oli punktio tänään, 12 munasolua saatiin. Olen ihan tyytyväinen. Jännittää että millaisia olioita niistä tulee..
Toimenpide ei ollut maailman kamalin mutta ei kivutonkaan. Olin suhteellisen rauhallinen ja suoraan suoneen annettu lääke tuntui heti ja toi hyvänolon tunteen.. B) Piikki jolla solut kerättiin tuntui aika omituiselta mutta kipu ei kestänyt kauan. Nyt on olo vähän tokkura lääkkeistä, nukuin äsken tunnin päiväunet... Yleensä en sitä tee. Mutta kipuja ei juurikaan ole enää. On paljon kevyempi olo kun rakkulat on tyhjennetty. Siirto on lauantaina joten sitten alkaa täälläkin kunnon piinailut.

Vähän helpotti kun lääkäri kertoi että näyttää siltä että löytyy sittenkin luovuttajia vaikka syyskuussa uudistuu se laki. Meillä nääs täytyy käyttää luovutettuja siittiöitä. Luovuttajat ovat kuulema "heränneet" kun on puhuttu ja pelätty niin kovasti että niitä ei kohta enää ole. Helpotti kyllä huomattavasti kun pelättiin tosissaaan että jos ei onnistu ennen syyskuuta niin lapsihaaveet on unohdettava... Mutta nyt on kaikki toiveet tietenkin kiinnitetty tähän tilaisuuteen.

Mutta hienoja saaliita on muillakin ja jännittävät ajat tulossa meille monelle.... Huh huh! Joten piinailemisiin!
 
Moron taas!

Tsemppiä piinistelyyn nyt piinailijoille. Jännitän kovasti teidän kanssanne ja uskon vakaasti että useita plussia pinosta löytyy. :)

Taysilaisille kysymys... Missäköhän nyt sitten taysin klinikka toimii? Mulla maanantaina sitten edessä taas käynti ja nyt yhtäkkiä tajusin, että jokos muutto on ohi ja toimivat uusissa tiloissa? Toivottavasti joku osaapi auttaa, etten maanantaina pöllöile sitten siellä hulluna. :wave:
 
heipä hei

Siirrosta ollaan kotiuduttu, 1kpl 4-soluinen huippuyksilö siirrettiin ja pakkaseen meni huikeat 12kpl.

Olo on ollut karmea viime yöstä lähtien. Maha vissiin kramppasi jollainlailla, maha on täynnä ilmaa mikä ei halua tulla pois :( ja sinne jonnekin on kuulemma kertynyt vielä nestettäkin. Mutta kaikki pitäisi olla hyvin ja olonkin pitäisi lääkärin mukaan helpottua. En ole varmaan ikänään ole ollut niin kipeä kuin viime yönä, itkua ja huutoa tuli... \|O Nytkin on vielä tukala olo, mutta jo hieman helpottanut.

Nyt se jänskätys sitten alkaa tosissaan :eek: 26.5. kannattaa kuulemma vasta testailla, toivottavasti hermot kestää sinne asti...

Toivotaan että kaikilla meillä, joilla on ollut siirto, olis liimaa kans mukana ;)
 
Heipsan!

Mekin ollaan siirrosta kotiuduttu 1 alkio siirrettiin, ei ollut sitä top-luokkaa, mutta lääkärin mukaan oikein hyvä alkio kuitenkin. Yksi vain siksi koska olen pieni, niin kaksoisraskaus ei olisi suositeltavaa.

Siirto ei ollut kyllä oikein mukava, kun kohdunsuu oli kamalan kireä, eikä auennut kuin kuulapihdeillä ja jollain kohdunkaulan laajentajalla. Mutta kuitenkin saatiin alkio sinne :) Toivottavasti pysyy matkassa mukana.

Meillä jäi vielä 4 alkiota pakkaseenkin.

Tsemppiä myös muille piinailijoille seuraavaksi kahdeksi viikoksi :) Ja paljon vauvaliimaa kaikille :)
 
Heipsan!

Mekin ollaan siirrosta kotiuduttu 1 alkio siirrettiin, ei ollut sitä top-luokkaa, mutta lääkärin mukaan oikein hyvä alkio kuitenkin. Yksi vain siksi koska olen pieni, niin kaksoisraskaus ei olisi suositeltavaa.

Siirto ei ollut kyllä oikein mukava, kun kohdunsuu oli kamalan kireä, eikä auennut kuin kuulapihdeillä ja jollain kohdunkaulan laajentajalla. Mutta kuitenkin saatiin alkio sinne :) Toivottavasti pysyy matkassa mukana.

Meillä jäi vielä 4 alkiota pakkaseenkin.

Tsemppiä myös muille piinailijoille seuraavaksi kahdeksi viikoksi :) Ja paljon vauvaliimaa kaikille :)
 
Heipsan!

Mekin ollaan siirrosta kotiuduttu 1 alkio siirrettiin, ei ollut sitä top-luokkaa, mutta lääkärin mukaan oikein hyvä alkio kuitenkin. Yksi vain siksi koska olen pieni, niin kaksoisraskaus ei olisi suositeltavaa.

Siirto ei ollut kyllä oikein mukava, kun kohdunsuu oli kamalan kireä, eikä auennut kuin kuulapihdeillä ja jollain kohdunkaulan laajentajalla. Mutta kuitenkin saatiin alkio sinne :) Toivottavasti pysyy matkassa mukana.

Meillä jäi vielä 4 alkiota pakkaseenkin.

Tsemppiä myös muille piinailijoille seuraavaksi kahdeksi viikoksi :) Ja paljon vauvaliimaa kaikille :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 18:11 wilsson kirjoitti:
heipä hei

Siirrosta ollaan kotiuduttu, 1kpl 4-soluinen huippuyksilö siirrettiin ja pakkaseen meni huikeat 12kpl.

Olo on ollut karmea viime yöstä lähtien. Maha vissiin kramppasi jollainlailla, maha on täynnä ilmaa mikä ei halua tulla pois :( ja sinne jonnekin on kuulemma kertynyt vielä nestettäkin. Mutta kaikki pitäisi olla hyvin ja olonkin pitäisi lääkärin mukaan helpottua. En ole varmaan ikänään ole ollut niin kipeä kuin viime yönä, itkua ja huutoa tuli... \|O Nytkin on vielä tukala olo, mutta jo hieman helpottanut.

Nyt se jänskätys sitten alkaa tosissaan :eek: 26.5. kannattaa kuulemma vasta testailla, toivottavasti hermot kestää sinne asti...

Toivotaan että kaikilla meillä, joilla on ollut siirto, olis liimaa kans mukana ;)
Vinkkinä vaan, että juo paljon vettä, vettä, vettä ja vettä!
 
pp 7 menossa, jo noin mones. aika menee todella nopeasti, ihan hirvittää jo ensi viikon testauspäivä.
kaikki tuntemukset ovat ihan selkeästi lugesteroneiden syytä. mahassa välillä vihlasee pahasti ja välillä taas jomottaa. rinnoissa ei mitään tuntemuksia, en kyllä ole nyt tarkoituksella oikein koplannutkaan :LOL: . silleenhän ne kipeäksi saa...

miina se taisi kirjoitella, että heillä lahja siittiöt ja olit helpottunut, että lääkärinne oli sanonut ettei luovutajat lopu. se on hyvä se!! saanko udella, että missä käytte hoidoissa, koska myös meillä lahjasiittiöt pelissä.

jotkut jossakin puhuneet, että punktion jälkeen ei saa kuin punktiopäivän saikkua, mutta minä sain punktiosta seuraavaan päivään. sitten vielä jatkettiin saikkua 3:lla päivällä, kun työ ei ole siitä helpoimmasta päästä.
 
HelinäKeiju75: me ollaan hoidossa Oulun vl:ssa. Lääkäri puhui yleensä koko Suomen tilanteesta mutta jos kuitenkin näyttää siltä ettei luovuttajia siltikään löydy tarpeeksi koko Suomeen niin Oulun klinikka suunnittelee perustavansa oman "pankin", näin ainakin ymmärsin siinä lääketokkurassa....

Mulle lääkäri kirjoitti kolme saikkupäivää, lauantai mukaanlukien. Mietin että kun en oo nyt ollenkaan kipeä niin oisin voinut mennä huomenna töihin mut eihän sitä voi kun on papereissa jo päivät... Tuntuu kuin ei olisi ronkittu lainkaan tota alapäätä, aika omituista...
 
mulla käsi tossa saikku jutussa pieni kirjoitus virhe.
sain siis sairaslomaa punktiosta SIIRRON jälkeiseen päivään, eli punktio oli maanantaina ja siirto torstaina ja perjantaihin asti sain lomaa, jota tosin jatkettiin kolmella päivällä.

muuten olin hyvin voiva, ei ollut minkään moisia kipuja, mutta iltasella turposin ja olo tällöin tukala. ja nestettä joi reilusti kuitenkin. ja työhön kuuluu nosteluita yms. "kiellettyjä" juttuja niinko ensimmäisessä ivf:ssä lääkäri sanoi.
 
Heissan!
Soitin äsken labraan ja 9 oli hedelmöittynyt 12:sta... Aika hieno saalis! Olen ylpeä itsestäni =) Huomenna nähdään minkälaatuisia tyyppejä ne ovat. Toivottavasti he ovat urheita yksilöitä ja selviytyvät taistelusta. Palaillaan.
 

No niin nyt on sitten siirtokin takana.
Tuli loppuen lopuksi 2 siirtokelpoista, ei mitään huippuluokkaista alkiota
jotka molemmat siirrettiin.

Masentaa ankarasti, olimme toivoneet jäisi jotain pakkaseenkin. Itse kun olen aivan varma ettei tämäkään nyt ainakaan ekalla kerralla onnistu jos koskaan.


 
Auttakaan please!

Onks tää ihan normaalia siirron jälkeen? mulla on maha tosi turvoksissa ja arka. Mikään ei pysy sisällä kaikki tulee ripulina ulos. Mitä mulla pitäisi tehdä? olen kyllä yrittänyt juoda kokoajan.

Voimakasta mahakipua ei ole joka ehkä liittys hyperstimulaatioon.
 
Niinpä..... Ei sitten kaikki mennytkään niin kuin toivottiin... 9:stä hedelmöittyneestä vain kaksi oli lähtenyt jakautumaan normaalisti! :'( Seittemässä solussa oli jotain häikkää. Siirrettiin siis ne molemmat nyt eikä yhtään jäänyt pakkaseen! Kyllä masentaa! Tää on niin tätä meidän tuuria, eipä olis voinutkaan mennä kaikki loistavasti kun on meistä kyse.
Kaiken lisäksi siirtotoimenpide oli yhtä tuskaa. Ei tahtonut katetri mennä perille ja piti ronkkia kauan aikaa ennen ku löytyi perille. Sen jälkeen tuli aivan hullut kivut, menin kauppaan enkä tahtonut päästä sieltä pois ku olin niin kipeä. Soitin Vl:eek:on ja lääkäri sanoi että koska siirto oli niin hankala niin mun kohtu todennäköisesti alkoi supistella mistä kivut johtui. Nyt vähän alkaa mennä kivut ohi kun otin särkylääkkeen..

En kyllä jaksa kovin uskoa mihinkään enää mutta pitäis vaan jaksaa jos noista kahdesta edes toinen kiinnittyis. Niitähän mun pitää nyt ajatella. Anteeksi tämä vuodatus mut nyt vaan tuntuu pahalta.

 
Lauantaita!Baby81 sinuna ottasin yhteyttä päivystykseen,olen lukenu että hyperiin liittyy just ripulia ja oksentelua sekä vatsan kova turvottelu,eikä siihen välttämättä liity vatsakipua...Varmuuden vuoksi siis ota yhteyttä päivystykseen :heart:
Miina:Hyvä että pääsitte siirtoon edes,äläkä sure etukäteen vaan katotaan mitä tästä hoidosta seuraa ;)
ON:päivä menny ulkohommia tehdessä,kukkapenkkiä,pihan siivousta jne.
Nyt sitten tässä jännätään kuinka tuossa jäkismatsissa käy :whistle:
Ja yövuoroon pitäs sitten illalla lähtee kun sairasloma loppu eiliseen,pikkusen mullakin oli nesteitä vatsassa kun siirrossa ultrattiin mutta ihan hyvä on vointi ollut,vähän aina masussa vihloo..
Hyviä vointeja kaikilla ja mukavaa viikonlopun jatkoa :hug:

Terkuin Kiikka :heart:
 
Hei!

Kiikka: Otin yhteyttä oman paikkakunnan päivystykseen. Lääkäri soitti sieltä takaisin, kehoitti vaan ottamaan ripulilääketta. Ei vissiin käsittänyt tilannetta vaikka kerroin.

Ti tehtiin punktio, to siirrettiin alkio, jolloin lääkäri myös huomasi munasarjoissa olevan nestettä. Pitäs melkeen ottaa yhteyttä Oys:siin jossa olemme hoidossa.
 
miina: Ihan kuin itseni kirjoittamaa tekstiä. No nyt sitten ei voi muuta kun odottaa ja toivoa.

Baby: Ota ihmeessä yhteyttä lääkäriin. Tuon asian kanssa ei kannata leikkiä. Itse olin eniten sairas punktion jälkeisenä päivänä. Nyt kipuja tulee harvakseltaan esim. kun etsii sopivaa asentoa nukkua.

HYVÄ LEIJONAT! =)
 
Mari, huomasinkin että meillä on näköjään sama "kohtalo". Olin kyllä niin pettynyt kun kerrottiin että mun munikset ei oo normaalit. Olis jo riittänyt se että miehellä ei oo siittiöitä ollenkaan.. Eihän varmaan yhden kerran perusteella voi sanoa varmaksi että ne tulee aina olemaan epänormaaleja. Vai miten sulla, Mari, on todettu? Pelottaa kyllä ihan hulluna että mäkin olen "tuhkamuna".....
Mutta toivotaan yhdessä että tarrat ja liimat on mukana matkassa!
 
Huolissani
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 15:23 baby81 kirjoitti:
Hei!

Kiikka: Otin yhteyttä oman paikkakunnan päivystykseen. Lääkäri soitti sieltä takaisin, kehoitti vaan ottamaan ripulilääketta. Ei vissiin käsittänyt tilannetta vaikka kerroin.

Ti tehtiin punktio, to siirrettiin alkio, jolloin lääkäri myös huomasi munasarjoissa olevan nestettä. Pitäs melkeen ottaa yhteyttä Oys:siin jossa olemme hoidossa.
Hei baby81!

Saitko hoitopaikastasi Hyperstimulaation ohjeet?
Oireita: vatsan alueen kipu ja turvotus, pahoinvointi, oksentelu, ripuli, kuumeilu, virtsanerityksen väheneminen, tiheä pulssi, vaikeutunut pinnallinen hengitys.
Koti-hoito: Juo runsaasti yli 3 l/vrk, punnitse itsesi päivittäin samaan aikaan, mittaa vatsanympärys navan seudusta päivittäin samaan aikaan.
Jos paino nousee, maha turpoaa tai virtsamäärät pienevät tai tunnistat muita yllä lueteltuja oireita, ota yhteys klinikalle tai lähimpään sairaalaan.

Ei kannata kauaa ihmetellä eikä kannata mennä päivystykseen, jos vaan voit ottaa yhteyttä suoraan hoitopaikkaan.
Tärkeää on, että hoitava lääkäri tietää hedelmöityshoidoista ja sen riskeistä, koska hyperiä ei esim. saa tutkia painelemalla!
 
Miina; Meillä ainakin lääkäri uskotteli että kaikilla tulee epänormaalejakin munasoluja, joten ei varmasti olla ainoat jolla poikkeavia munasoluja on tullut.

Häntä pystyyn! Kyllä meistä ainakin toisen täytyy raskautua nyt kun meillä on yhteensä neljä "arpaa" hankittuna vai mitä?
 

Yhteistyössä