TOUKOKUUN 2012 ODOTTAJAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eiya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sunnuntaita kaikille,
meilläkin viime viikolla oli ultra ja foxin tapaan tulokas majaili perätilassa, eihän tuo tosiaan vielä mitään pitäisi merkitä, mutta kun katsoin aiempia neuvolakortteja niin tässä vaiheessa kaikissa aiemmissa raskauksissa tulokkaat ovat olleet jo poikkitilassa tai pääalaspäin, no toivottavasti kääntyy ja tuota katsellaan sitten myöhemmin kun käyn kuitenkin äitipolilla sokereiden takia.
Ja tyttöolo varmistui kun tulokas näytti hyvin vahvasti tytöltä =)

Jahaa meillä heräsi nuorimmainenkin täytyy lähteä aamupalan laittoon, voikaahan paksusti ja laitelkaa kuulumisia!

Kiva lukea positiivisista ultrakuulumisista. Vähän käy kyllä Foxin ultrakokemus kateeksi, meillä nimittäin ultraaja vilautti vauvaa n. puoli sekunttia ruudulla ja muuten tutki vaan elimiä ja mutisi itsekseen jotain lääketieteellisiä termejä..Ei ollut paljon asiakaspalvelutaitoja. Ite piti kysyä, oliko mahassa ylipäätään kaikki hyvin. Kuulemma oli sen mitä nyt näki..No tärkeintä tietenki on että kaikki ois hyvin, mutta kun täällä tuo oli viimeinen ultra koko raskauden aikana niin oisihan se ollut mukava edes nähdä vauva kunnolla. No tästä kokemuksesta on jo kuukausi ja toivuttu on. :)
Tulin vasta viikon ulkomaan reissulta. Hyvin jaksoin vielä kävellä ja istua koneessakin pitkän matkan, tosin maha on niin iso etten mahtunut aukaisemaan lentokoneen pöytää ruokailun ajaksi. :) Potkut on voimistunu viime päivinä ja vauva potkiikin aika paljon. Selkä mulla on välillä aika kipeä, mutta oon koittanut lenkkeillä päivittäin. Mulla alkaa torstaina jo 26rv. Vauvatarpeita ei ole edelleenkään hankittuna kuin vaunut, mutta saadaan vaatetta ja jotain leikkialustaa&sitteriä veljen perheeltä. Äitiyspakkauksen tilasin muutama viikko sitten, mutta se ei oo vielä tullut. Reissusta ostin yhden bodyn vauvalle, mutta vielä tuntuu jotenkin epätodelliselta ostella vauvalle vaatteita. Varmaan alitajunnassa kummittelee aiemmat pelot joita tuli noista keskenmenoista, vaikka uskon kyllä että kaikki menee nyt hyvin loppuun saakka.
Voikaa paksusti!

Nyt on jo Helmikuu, enää kolme täyttä kuukautta ja sitten onkin jo toukokuu! Äkkiä mennyt aika.

nii: Voi kuinka ikävä ultrakokemus teillä on takana. Saitteko edes kunnon kuvaa mukaan? Itsellä nousi karvat hieman pystyyn kun kuulin, että ultraaja oli samainen kätilö, joka otti mut vastaan kun menin esikoista synnyttämään. Sain sillon hänestä hieman nihkeän kuvan ja päätin etten synnytä hänen vuorollaan. Onneks ei tarvinnut ruveta pidättelemään vaan kesti sen verran pidempään ettei hän ollut silloin enää vuorossa.

Kävin eilen neuvolassa hakemassa raskaustodistuksen ja pistin sitten iltapäivästä kelan hakemukset vetämään. Nyt sitten odotellaan päätöksiä ja äitiyspakkausta postiin.

Itsellä maha on vielä suht pieni, sf-mitta vain 17 cm eli alakäyrälle mentiin. Esikoisen aikaan viikkoa myöhemmin mitta oli 24 cm ja silloin majailtiin koko raskaus siellä yläkäyrällä taikka sen yläpuolella. Tiedä sitten kuinka paljon vaikuttaa tuo mahdollinen perätila, mutta eiköhän senkin sitten jossain vaiheessa näe, jos tuo haluaa kääntyä. Toisaalta pääseepähän ainakin ylimääräiseen ultraan, jos joutuu synnytystapa-arvioon.

Itselle iski joku aika sit tajuntaan, että tässä täytyis hiljalleen alkaa tekemään hankintoja tulokasta varten. Kaikki suurempi meillä on esikoisen jäljiltä, mutta esim. vaipat, tutti, liivinsuojat ym. pitää hankkia. No, ei tässä vielä kauhia kiirus ole, mutta voishan niitä hiljalleen kantaa kauppareissuilta kotiin ettei vikoilla viikoilla tartte panikoida.

Fox, rv 23+2

Ninni..............1.05......................?.... ................... esikoinen
nii 27.............9.05.......................9( takana3km) esikoinen
Sweet_Poison..12.05..................3............ ..........kolmas
Jo 34..............14.5.........................?.... ..................kolmas
eiay 32.........20.05.......................1.......... ...........toinen
Eevis 21..........20.05.....................1v.......... ........esikoinen
Nicole 30.....27.05.......................2.............. .......esikoinen
Fox82 29......28.05.......................?............. ........toinen
Tiramisu..........29.5..........................?. ..................kuudes
Sissi 33........30.05........................?/1.................kuudes

Fox:ei saatu kuin yksi kuva mukaan...
Mulle tuli tänään kelalta päätös äitiyspäivärahoista ja äitiyspakkauksesta. Lapsilisästä ei lukenut päätöksissä mitään ja kun koitin kirjautua kelan sivuille tarkistaan, olenko muistanut hakea lapsilisää, ei sinne päässyt kirjautumaan..turhauttavaa. Muutenkin saan ihan surkeat äitiyspäivärahat kun oon opiskelija. Onneksi valmistun ennen vauvan syntymää niin pääsee sitten hakeen kunnon töitä äitiysloman jälkeen.
Meilläkään ei oo vielä aloitettu hankintoja, paitsi vaunut ostettiin jo itsenäisyyspäivänä. Saadaan onneksi suurinosa tarvikkeista sukulaisilta ilmaiseksi. Huomenna meen käymään lastentarvikekirppiksellä katsomassa, jos sieltä löytyisi jotain kivaa. :)

Pikaisesti ketjun nostoa,
maha kasvaa kovaa vauhtia (käyrän yläpuolella menee sf mitta) ja työnteko on alkanut tuntumaan kokoajan raskaammalta , mutta eiköhän tämä tästä.
Hankinnat on täälläkin lähinnä mietintä asteella pitää varmaan alkaa haalimaan niitä kun ei vielä kauhea kiire olisi, äitiyspakkausta en tällä kertaa ota, ostan sillä rahalla sitten vauvalle jotain.

nii, lapsilisästä tulee päätös vasta sitten kun lapsi on syntynyt. Itse saan nuo hakemukset vasta huomenna eteenpäin kun täytyy saada työnantajalta y17 lomake ja eri hakemus sinne kun työnantaja maksaa ensimmäiseltä 3.kk.lta palkan äitiyslomalla .

Nyt täytyy taas mennä isompia lapsia viemään harrastuksiin ,mutta kirjoitelkaahan kuulumisia muutkin.

Kiva kuulla Sissin kuulumisia! Itse kävin neuvolalääkärillä maanantaina. Mulla kans huitelee se sf mitta käyrien yläpuolella. Sf oli 31 kun rv 27+4..Kuulemma on kuitenkin ollut jo eka mittauksessa isompi kuin keskimäärin kuuluisi, joten ei tarvi huolehtia. Sokerirasitukseen joudun kuitenkin ens viikolla uudelleen. Toivottavasti tulis taas hyvät tulokset.
Nukkuminen on mulla käyny vähän hankalaksi. Viimeyön vauva on valvottanu mua siihen malliin, että nukuin kunnon yöunet vasta aamulla. Poika potkii niin tiheästi että heräilen siihen. Kun koitan nukkua kyljellään, vauva potkii just siihen kylkeen, jolla koitan makoilla. Onneksi oon nyt vaan kotona päivät niin voin nukkua päiväunia ja aamuisin pitkään. Toisaalta ahdistaa, kun en ehtinyt töihin opintojen jälkeen ennen raskautta, rahallisesti tää tilanne on ihan peestä..No, onneksi miehellä on kohtuu hyvätuloinen työ.
Äitiyspakkauksen sain maanantaina. Mun mielestä ne vaatteet oli ns. poikienvärisiä. Ihan suloisia ja osa aika tylsiä, mutta eipä sillä väliä. Nyt ne on tuolla pesukopassa odottamassa pesua ja kaappiin laittoa. En kuitenkaan ala sen kanssa vielä hätäillä, etteivät ehdi pölyttyä kaappiin. :)
Mukavaa odottelun jatkoa kaikille mammoille!

Täällä kanssa sokerirasitus tiedossa ens viikolla. Eniten mua huolestuttaa miten pystyn olemaan aamulla syömättä kun aika on vasta 8.20. Neuvolalääkärin pakeille menen myös ens viikolla, joten saadaan hieman tietoa tuosta mahan koosta. Tiellä se ei vielä ole ja oma talvitakkikin menee vielä kiinni. Toppahousut saan jalkaan, mutta voi alkaa jo ahdistamaan.

Äippäpakkauksen sain eilen. Otettiin pakkaus vaikka toinen jo tulossa. Poikamaisia vaatteita munkin mielestä, mutta toppapuku oli paljon paremman tuntuinen kuin esikoisen aikaisessa pakkauksessa. Esikoinen on kuumeessa, joten sisäpäivän kunniaks laitoin ensimmäisen koneellisen pyörimään pikkupyykkiä.

Tiistaina ilmoitin työnantajalle äippälomasta sillä seurauksella, että sain tiedon toimistosihteerin tehtävän tarpeettomuudesta eikä muuta työtä ole tarjota. Pyysi lopuksi palauttamaan avaimet. Että näin. Kyselin jo työsuojeluhallinnolta heidän mielipidettään asiaan, mutta vielä en ole saanut vastausta. Aiemminkin olen sieltä ottanut selvää tuohon lomautus ja äitiyslomakäytäntöön ja parissa päivässä ovat vastanneet, joten sitä odotellaan.

Aurinkoista pakkaspäivää!
Fox, 25+3

Fox, taitaapi olla ettei raskaana olevaa voi ihan noin helposti irtisanoa, mutta tosiaan työsuojeluhallinnostapa tietävät parhaiten.
Itsellä risoo tällä hetkellä oma työpaikka tosissaan mutta onneksi saa kohta jäädä äitiyslomalle ja aion sinä aikana keskittyä alanvaihtoon ja opiskelumahdollisuuksien kartoitukseen.Se ikävä tosiasia tuli taas ilmi kuinka vaikea naisvaltaisella työpaikalla on, mutta eipä siitä sen enempää.

Meillä jäi juuri sen poikavärityksen takia tuo äitiyspakkaus nyt ottamatta kun tulokas kuitenkin melko varmasti on tyttö.Se on kyllä ollut kiva saada hypisteltäväksi siinä olevat vaatteet ja tavarat aiemmissa raskauksissa, mutta tällä kertaa täytyy hakea kaupasta jotakin pikku vaatteita hypisteltäväksi.

Lääkärinneuvolaa täälläkin odotellaan mutta oli siirtynyt tuonne maaliskuun puolelle aika. Ja nyt tuota aletaan tulokkaan kokoa täälläkin mittomaan kuukausittain äippäpolilla kun eivät tahdo sokerit pysyä kurissa pelkällä ruoavaliolla, väläyteltiin lääkehoidon aloittamistakin, saa sitten nähdä täytyykö tällä kertaa siihen mennä.Tuntuu kyllä hassulta että sokerit eivät kurissa pysy ruokavaliolla ja painokaan ei ole noussut kun 1.5kg, mutta ensi viikon jälkeen aloitetaan tablettihoito jos viel reiluja ylityksiä tulee.
Täällä vauveli liikkuu eniten onneksi aamuisin ja alkuillasta, toivotaan että tämä rytmi on sitten senkin jälkeen kun syntyy =)

Nyt täytyy alkaa kotitöihin joten palataan asiaan.

Sissi, rv24 kai

Tervehdys täältä lumipyryn keskeltä. Oli kiva ylläri tulla aamun kauppareissulta kotiin kun oli tupruttanut tuon meidän pihatien umpeen n. 300-400 metrin päästä taloa. Ovat kaataneet siitä kohti puita pois, niin tuuli pääsee puhaltamaan aika reippaasti. Ei auttanut kuin ottaa kassit kantoon ja kävellä loppumatka. Onneksi mulla tuo maha on vielä sen verran pieni, että ei kauheasti haittaa menoa. Tunnin päästä täytyy lähteä kaivamaan autoa sieltä pois, jotta pääsee hakemaan esikoisen tarhasta. Onneksi poika on jo sen verran iso, että jaksaa kävellä tuon matkan sitten autolta kotiin. Mies kun tulee vasta alkuillasta kotiin, niin saadaan vasta sitten tuo tie auki.

Viime viikolla oli lääkärineuvola. Kaikki oli toistaiseksi kunnossa. :) Sokerirasituksessakin tuli pyörähdettyä viime viikolla ja sekin ok eli ei raskausajan diabetestä. Sf-mitta mulla oli rv 26+2 22 cm eli ei todellakaan mikään suuri maha. Esikoisesta oli rv 28+ 31 cm.

Sissi: peukut pystyssä, jotta arvot pysyisi hyvinä.

Parin kuukauden päästä on jo toukokuu! :DD

Fox, rv 27+1

Heipat taas!

Minäkin kävin viime viikolla uudelleen sokerirasituksessa, ei ollu diabetes iskenyt. mahdollisessa seuraavassa raskaudessa en suostu moiseen hommaan kahta kertaa kun mun arvot ilmeisesti on oikeen hyvät ja pelkään sitä testiä aika kovasti. meni tosin ihan hyvin kun sain makoilla ne väliajat.
Miten foxilla kävi sen työpaikan kans? Kovin laittomalta kuulosti saamasi kohtelu.
Joko teillä on vauvaa varten paljon hankintoja tehtynä? Meillä ei vielä kovin paljon oo, varmaan pitäis alkaa hakemaan niitä tavaroita jotka sukulaiset on luvannu antaa ja ostella muita..Rahatilanne vaan on aika heikko kun minä en saa tällä hetkellä mitään tukia/tuloja. :(

Nii 29+5

Minä en ymmärrä kahta asiaa: Miksi aikuisella naisella pitäisi aina olla ihan litteä vatsa ja sitten kun on raskaana, niin sitten sitä isoa raskausvatsaa pitäisi näytellä. Tietenkin on luonnollista olla raskaana ja monet naiset sannovat tuntevansa itsensä naiselliseksi raskaana ollessan ja jotkut naiset ovatkin hvyin hehkeän näköisiä ollessaan raskaana.
Muuta minä itse haluan olla aina uhkea, kurvikas ja muodokas nainen, siis naisellinen nainen.
Mielestäni aikuisella naisella on oikeus olla aina naisellinen, sillä on kivaa olla naisellinen nainen.

Kirjoittelen lyhyesti kuulumisia...

Tässä ollaan ehdottomassa vuodelevossa wc-luvin. 25+3 paikat aukesivat sisältä ja ulkoa ja kohdunkaulaa noin 2 cm verran jäljellä ultralla mitattuna. Ihan höttöä, ei saa nykiä sormella eli tutkitaan vain uä:LLÄ. Viikon olin sairaalassa ja kovan keskustelun jälkeen kotiin lääkkeiden kans. Mies hoitaa onneksi kaiken. Saattohoidin ystäväni loppuun asti, hän kuoli kuukausi sitten tiistaina ja itse menin lääkäriin keskiviikkona.

Tässä kaikenlaista härdelliä ollut, mutta toistaiseksi vointi ok, että kotona pärjää. Vauva masussa ja hänellä kaikki ok. Vielä kuukausi vuodelepoa ja sitten voi rauhallisesti liikkua. Kirjoittelen kun jaksan, mutta paljon vain luen toisten tekstejä kun ei ole niin hirveän helpolla tämä raskaus päästänyt.

Sweet_Poison ja 29+4

Voi ei Sweet _Poison. Osanottoni ystäväsi poismenosta. Voimia ja jaksamista arkeen, joka ei kovin mukavalta kuulosta. Toivotaan, että vuodenlepo auttaa ja pikkuinen malttaa olla yksiössään mahdollisimman monta viikkoa.

nii: Hyvä, että ei rd:tä. Työpaikan suhteen, että sain vihdoin n. viikon pommittamisen jälkeen yhteyden pomoon. Nyt oli toinen ääni kellossa ja hän kertoi, ettei irtisanomisestani ole tehty päätöstä eli työpaikka on vielä tallella. Itsellä tuli mieleen, että olisko hän tajunnut mitä teki ja sen takia ei vastannut aiempiin viesteihin tai jotain. Ajattelin selvittää muutaman asian tuossa äippäloman aikana mm. miten käy jos irtisanon itteni äippälomalla. Yhtään ei huvita palata ko. paikkaan kun kerran pomona on ihminen, joka ei edes vaivaudu korjaamaan ihmisten väärinkäsityksiä. Tosin hänen ekasta viestistään sai sen kuvan, että minut on todellakin irtisanottu. Ja en ole ainut, joka sen vaikutelman sai.

Suurempia hankintoja täällä ei tarvitse vauvaa varten tehdä. Kaikki on esikoisen jäljiltä valmiina. Nyt hiljalleen oon alkanut pesemään noita vauvanvaatteita ja viikkaillut valmiiksi.

Ihanan kevätpäivän ratoks päätin sitten hieman muunnella makkarin+olkkarin järjestystä, jotta saadaan pinnis mahtumaan makkariin. Meidän pitäis rempata tuo yläkerta, mutta ei taideta ehtiä saada sitä valmiiksi ennen toukokuuta. Vielä ei voi remppaa aloittaa kun yläkerrassa ei ole lämpöjä, joten pitää odotella vielä hetki ilmojen lämpenemistä.

Flunssainen Fox, 27+2

Sweet_Poisonille jaksamista ja voimia!

Oma napa-päivitys: Lääkäri pakotti saikulle vaikka itse en olisi sitä katsonut tarpeelliseksi. Kaveri on laskeutunut sen verran alas ja supistuksia tulee sen verran säännöllisesti, et lääkäri katsoi tarpeelliseksi rauhoittaa tilannetta. Tavallista elämää saa elää mutta raskaammat kotityöt siivoamisineen ja imuroimisineen täytyy jättää muille. Eiköhän se tällä tilanne rauhoitu ja voin ehkä mennä loppuajaksi töihin...jos en , niin sit ollaan kotona.

Jo

Jo: Toivottovasti supparit lakkaa ja saat viettää suht normaalia elämää loppuun asti.

Itsellä ei ole kovin supistusherkkä kohtu. Hyvin vähän on ollut havaittavissa harkkasuppareita, jos ollenkaan. Sama oli esikoista odottaessa. Täällä ei voinnissa kummempia muutoksia. Hyvin jaksaa porskutella eteenpäin. :)

Aurinkoista kevätpäivää mammat!

Sweet_Poison, otan osaa suruusi. Koita lepäillä ja keräillä voimia.
Jolle myös toivottelen jaksamisia, toivottavasti supistelut hellittäisi sielläkin. Olen itsekin alkanut tunnistamaan supistuksia nyt oikeastaan melkein päivittäin jos istun pitkän aikaa, esim koko päivän autossa tai eilen kun siivosin yläkaappeja keittiöstä ja jouduin kurottelemaan. Vajaa kuukausi sitten lääkärintarkastuksessa kaikki paikat oli kuitenkin ihan kiinni vielä ja oikeastaan ekat supistukset olen tuntenutkin vasta sen jälkeen. Joinain päivinä kävely tuntuu hyvältä ja jaksan vielä kohtuullisia lenkkejä, n. puoli tuntia hitaahkoa kävelyä, joinain päivinä taas pistää kylkeen ja tuntuu huonolta ihan lähikauppaan kävelykin. Pitää koittaa elellä näiden tuntemuksien mukaan. Se ei onneksi ole vaikeaa kun olen kotona päivät.

Mukavaa odotuksen jatkoa kaikille, kovin kauaa ei tarvi meidänkään enää odotella! (Minusta ainakin tuntuu, että viikot on alkanu vilistää kauhean nopeaa ja yhtäkkiä on melkeen kiire saada kaikki valmiiksi vauvaa varten.)

Nii 30+6

Terkkuja kaikille.

Täällä alkaa Rv33. Masukki on hyvässä lihassa ja olo on sen mukainen. Vielä 1,5 viikkoa töitä ja sitten ansaitulle lomille. Kaikki mahdolliset vaivat jo tuntuu löytyvän, mutta aikanaanhan ne toivottavasti sitten katoaa.

Paino arvio rv 31+3 oli 1700-1800g eli yläkäyrällä mennään. Samalla viikolla sf 30cm.

Suunnilleen kaikki toukalle jo hankittu ja nyt vaan odotellaan, että päästään lomille.

Tsemppiä odotukseen teille kaikille.

Ninni 33

Herranjestas miten pitkällä alkukuun porukka jo on. Kuulostaa niin hurjalta nuo Ninnin viikot. :D Mutta tosiaan, eihän tässä itselläkään enää ole kuin maks. n. 13 viikkoa jäljellä. Äkkiä on aika mennyt ja olo alkaa hiljalleen olemaan sen mukainen.

Maha on edelleen pieni, ainakin jos vertaa esikoisen aikaiseen jättimahaan. Olo alkaa olla jo hieman tukala kun kaveri tykkää majailla tuolla toisen kyljen alla ja punkea itseään sieltä ulos. Närästys on lisäksi vaivannut nyt muutaman päivän, muttei vielä kovin pahasti.

Täällä on hiljalleen pesty pienimmät vaatteet sekä pesty muitakin käyttöönotettavia tavaroita säilytyksen jäljiltä mm. turvakaukalon pehmusteet.

Fox, 29+1

Sweet Poisonille osan otot ja voimia, niitä tarvitaan.Ja Jo toiottavasti supistukset loppuvat ja kaikki menee hyvin loppuun saakka.

Yhdyn tuohon foxin kanssa että hurjalta tuntuu kun alkukuun porukalla alkaa olla jo noin hurjasti viikkoja, mutta äkkiä on kyllä aika mennyt, eilen kävin äitipolilla ja mahaasukin painoarvio oli melko kova viikkoihin nähden 28+4 ja vauva arvioitiin 1600-1700g painavaksi, oma paino oli laskenut lähes 2kg joten täysin lähtöpainossa ollaan.Raskausdiabetes ei pysy kurissa ruokavaliolla ja insuliinin aloitusta ollaan vielä lykätty ja sen aloitusta lääkäri yhä harkitsee ja aikoi soittaa kun on konsultoinut "vanhempaa" lääkäriä.Vauva oli tukevasti istuma-asennossa ja sitä kontroloidaan rv 35 onko kääntynyt raivotarjontaan.Sairaslomalle lääkäri passitti minutkin kun kohdunkaulaa oli ultralla mitattuna vajaa 2cm jäljellä ja reilut 2cm oli kohdunsuu auennut.
Hankinnat on suurinpiirtein tehty, mitä nyt sitten itselle täytyy jotain liivinsuojia ja sen sellaista käydä hankimassa, mitään en ole vielä pessyt valmiiksi mutta pitäisi varmaan pikkuhiljaa jotain valmiiksi laitella.

Nyt täytyy alkaa ruokaa suunnittelemaan, koululaiset kotiutuvat kohta.

Sissi 28+5

Tsemppiä Sissille ja koita lepäillä tuon kohdunsuun kanssa :)

jotenkin on vaan sellainen selviytymismentaliteetti ollut tuolta rv 25 lähtien. Synnytystä tai mitään siihen liittyvää ei uskalla ajatella ja muutoinkin kaikki raskauteen liittyvä on kiteytynyt tään päivä kerrallaan eteenpäin-teemaan. Odotan itse tuota rv 35 täyttymistä niin paljon, jos sitten uskaltaisi nauttia raskaudesta.

Tällä hetkellä saan nousta kaksi kertaa päivässä ylös sängystä syömään, wc-reissut tietenkin erikseen. Ensi tiistaina jos kaikki ok, lisääntyy kolmeen, sitten neljään ja sen jälkeen ollaan sitten ihan vaan "ota rauhallisesti" ohjeella. Makuuasento närästää, ok-taloon muutto parin viikon päästä. Jäänyt täysin miehen harteille :(

Tsemppiä vaan kaikille odottajille!

Sweet_Poison ja 31+4

Sweet-Poison: olet oikea sissi! Et ole päässyt helpolla, mut pian kaikki vaiva ja odotus palkitaan. Toivottavasti vauva-aika on helppo.

Oma napa: nyt mennään viikolla 34 ja saikulla edelleen. Äippäloma alkaa ensi viikolla. Supistelut ovat rauhoittuneet kunhan muistaa olla rehkimättä liikaa. Heti kun tekee jotain fyysistä tai kävelee pitkiä aikoja niin supistelee. Kerran olin jo varma, et nyt tuli lähtö synnärille mut onneksi oli väärä hälytys. Neuvolatäti on kait unohtanut sokerirasituksen kun ei ole siitä mitään maininnut. Viimeksi kun kävin neuvolassa, sanoi vauvan olevan "ei mitenkään iso". Pää on ollut jo pitkän aikaa alhaalla mutta ei vielä kiinnittynyt. Odotellessa pitäis kai alkaa jo valmistautumaan vauvan tuloon. Vaatteet on kyl katsottu valmiiksi laatikoista pesemistä odottamaan. Kaikki muu tuntuu olevan valmiina kaapeissa. En ainakaan huomaa mitään isompaa ostettavaa. Totta kai liivinsuojia, tutteja ym. täytyy ostaa mut mitään isompaa hankintaa ei tarvitse nyt tehdä.

Nyt pieni gallup: oletteko ajatelleet vauvan kotiintulovaatteita? Millaista aiotte hankkia? Itsellä vain kokemusta talvivauvoista, joten tuo kevätvauva laittaa hommat hieman uusiksi. Toivottavasti en ylipue häntä.

Jo rv33+2 (kai)

Oon miettiny kans kotiintulovaatteita ja ajattelin tämmöistä: body (jolla saa nyrkit piiloon) ja potkuhousut ja päälle tarvittaessa samettinen sisäpuku. Lisäksi kypärälakki päähän ja ehkä siihen ohut villapipo, jos vauva syntyy ajoissa ja ilmat on viileät. Lisäksi ostettiin turvakaukaloon kesäajan lämpöpussi, joten mitään ulkovaatteita en ajatellut vauvalle pukea vaan laitan sen sisävaatteissa makuupussiin. Meillä on onneksi tosi lyhyt matkakin sairaalasta kotiin, n kolme kilometriä.

Kävin eilen neuvolassa ylimääräisessä ultrassa painokartoituksessa kun mun sf mitta on niin valtava. Vauva oli kuitenkin normaalikokoinen ja lapsivettä oli normaalimäärä myös. Syntymäpainoarvioksi tuli 3,5 kiloa. Vauva oli oikeinpäin ja laskeutunut jo. Viimeyönä tunsin ihmeellisiä sykehteleviä tasaisia kipuja vatsassa, jotka onneksi sitten loppui kun vaihtoi asentoa. Tänään tunsin niitä aamupäivällä myös vähän aikaa..Mitä lienee ovat, pitää pe kysellä neuvolassa. Onko joku tuntenut vastaavia aiemmissa raskauksissa tai tässä nykyisessä?

Nii 33+6

Täällä kanssa kotiitulovaatteet on mietitty valmiiksi. Pitkähihainen body, housut, sukat ja tumput sekä päähän lakki. Mahdollisesti vielä ohut viltti päälle turvakaukaloon autoon siirtyessä.

nii: Oliko ne kivut aaltomaisia?

Täällä on alkaneet toispuoliset liitoskivut kiusaamaan kunnolla. Viime yö nukuttiin tyyny jalkojen välissä kun muuten ei ollut hyvä. Aamusella kävin sitten kiertelemässä uudessa kauppakeskuksessa, niin nyt vihloo sitten tuota nivusta kunnolla ja säteilee etureiteen. Pitkälle pääsin ilman suurempia vaivoja, mutta jospa tää tästä helpottais.

Fox 31+3

Yhteistyössä