TOUKOKUUN 2012 ODOTTAJAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eiya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei vaan ketjuun,
Vappu on ohitettu ja nyt sitten alkaa olemaan loppusuora kaikilla toukokuulaisilla =) .
Ja tervetuloa joukkoon uusikin odottaja Natalia/wonderful052 minun puolestani.

Vappuaattona oli äitipolilla käynti ja kahden viikon päähän sain uuden ajan ja silloin taidetaan synnytys käynnistää, arvio tämä lääkäri että alkaa olemaan jo kokoa sen verran että ei tarvii kauheasti vauvan enää kasvaa. Hyvä tietää että ei ainakaan yliaikaiseksi anneta mennä .
Oma olotila on ihan ok, vähän on väsynyt kun ei tahdo öisin saada nukuttua mutta eiköhän tämä tästä.Pikkuhiljaa on alkanut tuo edessä oleva synnytys pyörimään mielessä ja joskus kun maha on tiellä niin sitä jo odottaakin =) Nyt oli vauvakin tukevasti pääalaspäin joten sen suhteen ei tarvitse enää murehtia.
Neuvolassa täytyy näiltä näkymin kaydä enää kerran ja nyt on täällä mietintämyssy ollut kuumana että onko kaikki tarpeellinen varmasti hankittu. Ei haluta ihan heti vauvan syntymän jälkeen lähteä kauppoihin kiertelemään.

Mutta kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia, nyt täytyy taas mennä kotitöitä tekemään, pyykkivuori odottaa...

Täällä käyty eilen neuvolalääkärin pakeilla. Arvioi vauvan olevan keskikoinen, painoa tällä hetkellä n. 3 kg ja lasketun ajan tienoilla n. 3,8 kg. Arvio on tehty käsikopelolla, joten katsotaan paljonko heittää tällä erää. Alakerrassa ei ollut tapahtunut suurempia muutoksia, kohdunsuu hieman vain pehmennyt, ulkosuu sormelle auki ja kanavaa jäljellä se 3 cm. Pää on kuulemma alhaalla, muttei kokeillut nouseeko enää ylös. Nyt sitten odotellaan, koska kaveri tahtoo tulla ulos yksiöstään.

Fox, 36+3

Odottavan aika alkaa käydä toooodella pitkäksi...

Viime yönä supistuksia, suht kipeitä, viiden minuutin välein 10 tuntia ja sit loppuivat kuin seinään, taas kerran. Vauvalla on kai liian hyvä olla masussa, ettei tahdo sieltä ollenkaan ulos. Monta kuukautta neuvolassa sanottu, että vauva voi tulla milloin vain. Katsokaapa, niin hän on vielä kesäkuussakin vatsassa. Täytyy yrittää pyörittää tätä arkea hieman kovemmin kuin mitä olen tehnyt, jos vaikka se sais jotain aikaan. Tälle aamulle on jo petivaatteet vaihdettu, mitäs sitä nyt sitten?

Jo 38+4

Kirjoittelen pitkästä aikaa tänne, kun kerrankin olen saanut nousta ylös. Kerron hieman omaa napaa käristetysti.

Olen ollut makuu asennossa Tammikuusta lähtien. Kohdun suu ollut avoin 3cm koko raskauden ajan. Olen oksentanut myös tämän koko ajan, eli kunto on ollut tosi heikko. Ravannut sairaalassa miltei jokatoinen päivä.

33vkolla sain totaalisen liikkumakiellon. Pissalla sai käydä sängyn vieressä olevaan sankoon.
Nyt olen saanut liikkua 2vkkoa vapaasti.
9.5 asetetaan ballonki, ja 10.5 puhkastan kalvot, sitten se onkin joh menoa.

Laskettuun aikaan ei todellakaan olla menossa. Vauva otetaan pois viimeistään tällä vkolla. Painoarvio vauvalle on 2600g-2800g. Kaikki muuten on kunnossa. Mutta kohdun suu on ollut niin pitkään avoin jotta pelätään, että vauva tulee liian nopeasti maailmaan joh kotona.
Supistuksia on ollut niin paljon ja kipeitä, etten viitsi edes niistä erikseen mainita...

Tiramisu 36+6

Hui Tiramisu mitä olet joutunut kestämään. Tsemppiä vielä näihin pariin päivään! Taidatkin olla meistä ensimmäinen, joka nyytin saa syliin, ei ainakaan kukaan vielä ole ilmoittanut jakautuneensa, vaikka osa alkukuun lasketuista ajoista on ylitetty.

Täällä saavutettiin täysiaikaisuus eli tänään on kasassa 37+0. Mitään merkkejä ei ole, joten enköhän ole kasassa vielä kesäkuussakin. Mulla on joku extra kestävä kohtu, joka ei supistele kovin herkästi. Harkkasuppareitakin on ollut hyvin vähän, vähemmän mitä esikoisen aikaan.

Tsemppiä loppumetreille!

Uni loppui kesken joten nyt on rauhallista istuskella koneella.Tiramisun raskaus kyllä kuulostaa tosi rankalle, mutta onneksi on noinkin pitkälle mennyt ja vauvahan on jo täysiaikainen :)
Tsemppiä tulevaan synnytykseen.

Täällä nuo supistukset eivät olleet sen enempää enää paikkoja aukoneet, kohdunsuu on on reilun 2cm auki ja kanavaa ei ole kuin reuna jäljellä,mutta eipä tuolla vauvalla enää tunnu kiirettä olevan syntyä =)

Fox, lauantaina istuin ystäväni kanssa kahvilla jolla myös laskettu aiKa tämänkuun lopulla ja hän murehti että kun ei mitään ennakoivia supistuksia ole ja oli ihan vakuuttunut että hän ei ennen kesäkuuta synnytä.Seuraavana yönä tuli viesti että heille oli vauva syntynyt.
Viimeiset hankinnat sain viikonloppuna tehtyä, parit imetysliivit, vanulaput ja keittosuolatipat, nyt pitäisi pikkunyytille ja itselle kaikki olla valmiina.Enää ei muuta kuin synnytystä vaille valmiina oltaisiin pikkuhiljaa.

Mutta nyt isompia lapsia herättelemään ja vauvauutisia odottelemaan!

Sissi: Eihän sitä koskaan tiedä, koska se lähtö yllättää. Esikoisen aikaa etsin netistä turhautuneena synnytystä ennakoivia merkkejä kun yks kaks meni lapsivedet. Kiitos muuten tosta keittosuolatippa vinkistä. Olin unohtanut ne tyyskin. Pitääkin lähteä kaivelemaan kaappeja löytyykö niitä esikoisen jäljiltä vai pitääköhän muistaa apteekista ostaa lisää.

Täälläkin alkaa tuntua jo odottavan aika tosi pitkältä, la on huomenna. Kipeitä supistuksia olen tuntenut yhden kappaleen ja siitäkin jo useampi yö aikaa, kivuttomia on koko ajan. Olen kokeillut akupunktiota synnytyksen käynnistämiseen, mutta ei se sillä käynnisty jos ei ole valmis käynnistymään ja vielä ei oo ainakaan ollut. Vatsan sf mitta ei ollut enää viime neuvolassa kasvanut, oli edelleen 39cm ja vauva oli hyvin laskeutunut. Sitä laskeutumista tuonne lantioon saattoi se akupunktio kyllä vauhdittaa, tai ainakin luulen niin. Onko muut kokeilleet poppakonsteja/luontaishoitoja käynnistykseen? :)
Taitaa olla Tiramisu eka, joka saa nyytin syliinsä tästä ketjusta. Se onkin ihan reilua kun raskautesi on ollut noin rankka.
Ilmoitelkaahan naiset kun alkaa vauvoja syntymään, se tuo mukavasti itsellekin sitten tsemppiä, että kyllä tämäkin poitsu täältä vielä maailmaan saadaan. :)

Hyvää huomenta,

kuulumisia lähdin tänne katselemaan ja varmaan on toukukuun ensimmäiset nyytitikin saatu maailmaan, ainakin eiyalla ja tiramisulla ??

Toivottavasti viimeisessä neuvolassa ei ollut mitään ihmeempiä ,sf mitta oli tuon 39cm ja verenpaineet hieman koholla mutta ei mitään vakavempaa.Täälläkin vauva tuntuu laskeutuneen, ainakaan kävelystä ei tahdo tulla mitään kun painaa tuonne alakertaan todella ikävästi, mutta enää ei todellakaan haittaisi vaikka synnytys käynnistyisi niin olen yrittänyt kävelemässä käydä.

Nii, en ole poppakonsteja kokeillut mutta varmaan jos oikein lähelle laskettua aikaa menee niin sitten alkaisin niitäkin kokeilemaan, sen verran turhauttaa kun ei jaksa/pysty asioita tekemään.

Mutta nyt vauva uutisia odottelemaan.

Tyttö syntyi 8.5.12. Painoa 3720g ja pituutta 50cm. Vedet meni kotona ja siitä kahden tunnin kuluttua tyttö sylissä. Kaikki sujui hyvin ja nyt harjoitellaan kotona oloa. Jaksamista kaikille!

Olihan niitä vauvauutisia täällä vihdoinkin!

Onnea Jo koko perheelle pienestä prinsessasta!

Täällä ei mitään uutta eikä ihmeellistä. Harkkasuppareita enemmän kuin aiemmin ja oli tuossa torstai-iltana reilun tunnin jo ihan suht säännöllisiä 2-3 minuutin välein tulevia lievästi kipeitä suppareita. Samantyyppisiä oli esikoisesta kaulan katoamisen ja kohdunsuun avautumisen 4 cm asti aikana.

Jaksamista kaikille loppumetreille!

Ninni..............1.05......................?.... ................... esikoinen
nii 27.............9.05.......................9( takana3km) esikoinen
Sweet_Poison..12.05..................3............ ..........kolmas
Natalia............13.05.................... 1v 10 kk .........esikoinen
Jo 34..............14.5.........................?.... ..................kolmas / 8.5 tyttö 3720g/50 cm
eiya 32.........20.05.......................1.......... ...........toinen ja kolmas
Eevis 21..........20.05.....................1v.......... ........esikoinen
Nicole 30.....27.05.......................2.............. .......esikoinen
Fox82 30......28.05.......................?............. ........toinen
Tiramisu..........29.5..........................?. ..................kuudes
Sissi 34........30.05........................?/1.................kuudes

Se sitten siitä käynnistämisestä. Eipä lähtenyt käyntiin, vaikka minkä tekivät. Joten nyt sitten odotellaan kotosalla mitä tuleman pitää.
21.5 olisi äitipoli käynti, josko silloin alkaisi jotain tapahtumaan.

Tiramisu 38

Terkut kaikille,

Synnytystä käynnisteltiin 26.4-29.4.2012 hyvinkäällä. Supistukset eivät auttaneet kohdun suuta aukeamaan kunnolla ja vauva ei laskeutunut. viimein 30.4.2012 puhkaistiin kalvot ja kärsittyäni 17 tuntia järkyttävistä oksitoniini suppareista ilman kivunlievitystä, rupesi mamman pumppu antamaan periksi ja päädyttiin sektioon yöllä 2:27.

Terve, täyden kympin poika syntyi 4006g ja 52cm. Napanuora oli kaksi kertaa kaulan ympärillä, että siksipä ei kaveri laskeutunut.

Nyt ollaan oltu kotona jo yli viikon päivät ja hyvin menee. Sektion jälkeen kolmantena päivänä lähdin sairaalasta jo kotio ja haava ei viikon jälkeen ole vaatinut enää edes lääkitystä.

Oikein paljon tsemppiä loppurutistuksiin kaikille ja onnittelut niille joilla vaavi on jo maailmaan putkahtanut.

T, Ninni ja pikkuvispilä

Hurjasti Onnea Ninnille perheineen pienen miehen syntymästä.Loppu hyvin kaikki hyvin!
Ja Tiramisulle supistuksia kovasti ja nimenomaan tehokkaita sellaisia .

Itse menen huomenna näytille josko alkaisivat käynnistelemään, oma olo on kyllä niin loppu että toivon todella että vihdoin käynnistetään ja kun tuo viimeisin painoarvioikin alkoi olemaan ihan reilun kokoinen niin en kyllä kovin isoa haluaisi enää synnyttääkään, mutta näissä asioissahan se ei itse pääse valitsemaan mitä tuleman pitää =)

Mutta nyt taas täytyy lähteä iltatoimiin ja toivoa että viimeistä yötä ollaan raskaana!

Oikein paljon onnea Ninnille pienestä prinssistä!
Hurjan kuuloinen synnytys, mutta onneksi lopulta kaikki päättyi hyvin.

Tiramisulle tsemppiä loppurutistukseen! Kuten myös kaikille muillekin.

Itsellä vatsa laskeutunut, sf-mitta tippunut 2 viikossa 3 cm ja nyt omaan silmään näyttää, että ihan kuin olis vieläkin tipahtanut. Alakertaa vihloo ihan kiitettävästi ja parin tunnin supistelusessioita on nyt ollut 3:na päivänä (to, la ja ma). Jos ennusmerkit pitää paikkaansa niin tänä iltana kärsitään taas suppareista ;).

Fox 38+2

Paljon onnea Jo ja Ninni! Tiramisulle ja meille muille toivottelen kärsivällisyyttä..Mulla nyt 41+1 menossa, eikä oikeastaan merkkejä että ois itekseen käynnistymässä tämä synnytys. Maanantaina meen yliaikaiskontrolliin ja ilmeisesti viimeistään ke käynnistetään. Kyllä turhauttaa. Yöunet on menny huonoksi ja kieltämättä muutenkin alkaa olla vähän itkuinen olo..

Tsemppiä tosiaan Nii.lle viimeisiin päiviin, se kyllä vetää äkkiä mielen matalaksi kun ei saa nukuttua.

Omaan napaan sen verran että taas oli eri lääkäri joka oli sitä mieltä että hän ei näe syytä käynnistykseen joten kotona ollaan ja kärvistellään.Välillä supistelee ja olo on muutenkin turpea. Sen verran sain irti lääkäristä että noiden sokereiden takia käynnistetään viimeistään laskettuna aikana mutta ei aiemmin. Flunssa on täälläkin ja onneksi alkaa jo menemään pikkuhiljaa ohi.

Toivottavasti toukuiset alkaisivat pikaisesti vauvoja saamaan, itsehän näytän olevan ketjun viimeisenä ja nyt jo alkaa olemaan sen verran tukala olo että voin vain kuvitella mitä se on jos kaksi viikkoa menee yli ajan...

Mutta nyt lähden imuroimaan jos sillä olisi jotakin vaikutusta!

Sissi 38+2 ja korvia myöten täynnä....

Täällä ollaan edelleen kasassa, viikkoja tänään 39+5.

Muutama päivä mennyt rytinällä ohi kun pidettiin tänään esikoisen synttärit.
Täällä kanssa odotellaan muiden vauvaantumista ja toki saisihan tuo omakin jo hiljalleen alkaa syntymään.

Foxin tavoin täälläkin ollaan edelleen kasassa, vaikka supistuksia tulee reilusti.

Keskiviikkona käynnistetään jos ja kun tämä ei sitä ennen synny, oma olotila alkaa olemaan kyllä jo hyvin kypsä tähän raskaana oloon kun ei tahdo jaksaa noiden lasten kanssa touhuta.

Muiden kuulumisia käyn minäkin päivittäin katsomassa, mutta toivottavasti niitä tulee piakkoin, nyt lähden nukkumaan.

Sissi 39+3 plaah

Meille syntyi 41+6 poika 22.5 kiireellisellä sektiolla kahden päivän käynnistely yrityksen jälkeen. Vauva voi hyvin, mutta ollaan edelleen sairaalassa koska minulle tuli kohtutulehdus. Kaikenkaikkiaan elämäni rankin ja kivuliain kokemus, mutta vauva on sen arvoinen.<3

Yhteistyössä