TOUKOKUUN 2012 ODOTTAJAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eiya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No siis en puhunut raskaudesta mitään ja jostain syystä koko paikasta ei oo kuulunut haastattelun jälkeen mitään, vaikka olen lähettänyt sinne sähköpostin ja jättänyt viestin puhelinvastaajaan..Mun ois pitänyt tehdä sinne joku tehtäväkin, mutta en saanut sitä sähköpostiini niinkuin haastattelussa sovittiin..Eli en tiiä..Mulla näkyy nyt masu jo niin selvästi, että raskautta ois vaikea salata. Jos oisin saanu sen paikan, oisin kyllä kertonut raskaudesta heti alkuunsa, ei siitä kuitenkaan työhaastattelussa tarvi sanoa. Tsemppiä haastatteluun!
Mulla on hu toinen neuvolakäynti ja samalla pyörähtää 18 rv käyntiin. Aika menee nopeaa. :)

nii: :( harmi ettei sieltä ole kuulunut mitään. Katsotaan mitä itelle käy ja kiitos tsempeistä. Haastattelussa, joka on ryhmähaastattelu pidän suuni kiinni ja kerron mahd. pian jos mut valitaan ja annan kenties työnantajalle mahdollisuuden valita kenties jonkun muun.
Itellä maha ei vielä näy ja esikoisenkin aikaan vasta pullahti siellä rv 20+.
Hui, kun kuulostaa tuo rv 18 jo kovin pitkälle... tosin itelläkin jo 15 vko menossa :D

Fox ja kirppu rv 14+3

nii 27.............10.05.......................9( takana3km) esikoinen
Jo 34..............14.5.........................?.... ..................kolmas
eiay 32.........20.05.......................1.......... ...........toinen
Eevis 21..........20.05.....................1v.......... ........esikoinen
Nicole 30.....27.05.......................2.............. .......esikoinen
Fox82 29......28.05.......................?............. ........toinen
Tiramisu..........29.5..........................?. ..................kuudes
Sissi 33........30.05........................?/1.................kuudes

nii 27.............9.05.......................9( takana3km) esikoinen

Työhaastattelu takana ja nyt saa viikon jännittää kuuluuko perästä vai ei. Meitä oli yhteensä 7 hakijaa samaan aikaan haastateltavana ja näiden 7:n joukosta pääsin 2 parhaan joukkoon ja jouduin vielä tekemään jonkin persoona-analyysin. Haku ko. paikkaan loppuu vasta torstaina joten voi olla, että järjestävät vielä toisen samanlaisen tilaisuuden. Jännitettävää siis piisaa. Mulla on suuri halu saada vaihdettua työpaikkaa kun ei yhtään inspiroi olla töissä tuolla nykyisessä. Pomo on viime päivinä ollut niin vittumainen ja piikittelee joka asiasta. Siinä mielessä perjantaina alkava lomautus on kuin taivaanlahja. En ole vielä kertonut pomolle raskaudesta, enkä kerrokaan ennen kuin on pakko.

Tää päivä on menny hillittömän päänsäryn kourissa. Ilmeisesti pukkaa vuosisadan flunssaa päälle. Muuten olo on loistava ja pahoinvoinnit taitaa olla taakse jäänyttä elämää. :)
Huomenna pikkujoulut, saas nähdä moniko kyselee syytä juomattomuudelle...

Fox ja kirppu 14+6

Onko kellään häpykummun tienoilla semmoinen ihmeellinen lirinän tai lorinan tunne? Ihan kuin jotain valuisi siällä miltei sama tunne kun menisi pissi housuun tai lapsivedet siis. Hitto kun en tiedä mitä tämä nyt oikein on. Lapsi vettä ei ainkaan valu mutta kuitenkin ihmeellinen tunne ihan kuin olisi elohiiri tai jokin.

Tiramisu: En ole tuommosta tunnetta ainakaan vielä kokenut..Sen sijaan välillä tuntuu pientä kipuilua tuolla alueella ja mulla on muutenkin vatsa vähän kipeä päivittäin..Neuvolassa kuului viime viikolla sydänäänet, tosin vain hetken kun vauva meni niitä karkuun, mutta vatsakivut kuuluu kuulemma asiaan.
Mulla ei ollut paino noussut vielä ollenkaan, hemoglobiini sen sijaan oli noussut entisestään. :)
Käytiin maanantaina ostamassa vauvalle vaunut. Se teki taas jotenki konkreettisemmaksi koko tämän elämänmuutoksen. Mulla alkaa tänään jo 19 viikko. Kovasti odotellaan että päästään rakenneultraan, mutta se on vasta vähän ennen jouluaattoa.
Onko Foxille kuulunut vielä siitä työstä? Mulla on noita päänsärkyjä myös ollut. Pää tulee aina kipeäksi kun alkaa väsyttää ja sitten pitää mennä heti nukkumaan. Viime perjantaina tämä kävi jo 20:30. :)
Miten eevis sulla menee? Toivottavasti kaikki on hyvin.

Eipä tullut siitä työpaikasta mitään tai ei ainakaan mitään ole kuulunut, vaikka lupasivat ilmoittaa, jos tuuri käy. Tällä hetkellä lomautettuna kotona, eikä tuo työkkärin tätikään kovin aktiivisesti mua patistanut työnhakuun kun mahikset alkaa olla aika heikot. Ehtisin olla vajaa 4 kk töissä ennen äippälomalle jääntiä.

Mulla tuo päänsärky liittyi selvästikin tähän ihanaan räkätautiin. Reilun viikon yskinyt ja niistänyt limaa. Toivottovasti helpottaisi jouluun mennessä tai oikeastaan voisin ens viikolla käydä lekurissa, jos on taas mennyt poskiin.

Tiramisu: Ei ole täälläkään moisesta kokemusta.

Vatsa alkaa näkymään. Lueskelin vanhaa odotuspinoa esikoisen ajalta ja silloin oli muutama tähän mennessä kysynyt odotanko. Nyt on toistaiseksi kyselyiltä vältytty, tosin en ole kerännyt kilojakaan samaa vauhtia kuin viimeeksi.

Liikkeitä täällä on alkanut tuntumaan melkein päivittäin, tosin vielä hyvin hentoisia sipaisuja, mutta kyllä ne tuosta vielä voimistuu. Ja esikoisen ajoilta tuttu alaselkä/lanneranka kipu on ilmaantunut. Yhtään ei pysty olemaan etukumarassa tai alkaa kipuilemaan. Koita siinä sitten tiskata tai laittaa esikoista autoon.

Mukavaa joulunodotusta! *<] : )

Fox ja kirppu 16+1

Joulu lähestyy kovaa vauhtia ja paljon on vielä tekemättä. Rakenneultra on heti vuoden vaihteen jälkeen, samoin neuvola. Painoa on tullut tähän mennessä kilo. Pahoin pelkään, et joulun jälkeen on enemmän. Täytyy yrittää pitää kohtuus makeiden syömisessä. Vatsa näkyy jo hyvinkin selvästi. Ei ehtinyt juurikaan palautua edellisestä raskaudesta. Olotila on muuten hyvä mut käsien puutumisen kanssa ongelmia. Sama vaiva ollut aikaisemmissakin raskauksissa mut nyt tuntuu, et puutuminen on alkanut aikaisessa vaiheessa. Kädet siis puutuvat nukkuessa, olipa asento mikä tahansa. Liitoskipuja on jonkin verran mutta ei niin paljon, että haittaisi. Liikkeitä tuntuu mut kyllä sitä odottaa niitä viikkoja, kun liikkeet tuntuvat kunnolla. Loppuraskaudesta liikkeitä voikin sitten tuskailla, kun olotila on muutenkin tukala. Koskaan ei siis voi olla tyytyväinen.

Mukavaa joulunodotusta kaikillle!

Jo 18+2

Sweet_Poison..12.05..................3......................kolmas

Tervetuloa mukaan Sweet_Poison jospa tulisi ketjuun vähän piristystä kun väki lisääntyy =)
Jo, minulla on myös vaivana tuo sormien puutuminen, ollut jo aiemmissakin raskauksissa, mutta nyt alkanut selvästi aikaisemmin =( , neuvolassa sanoivat että tuohon vaivaan on saatavilla jotkut yölastat ilmeisesti fysioterapilta olisi mahdollista tuollaiset saada.
Tällä hetkellä vaivaa flunssa ja sen mukana tullut hengenahdistus, astmalääkkeitä en haluaisi käyttää mutta olotila alkaa olemaan sellainen että kohta on avaavaa lääkettä otettava.
Neuvolassa kävin alku viikosta siellä ei mitään uutta ollut, nyt sitten odotellaan rakenneultraa joka on vasta tammikuun puolivälissä ja seuraava neuvola on vasta helmikuun puolivälissä, tosin sokerirasitukseen sain lähetteen, pitäisi jonain aamuna sinnekkin mennä :/

Viikko olisi töitä ja sitten olisi reilu viikko lomaa, kyllä tulee tarpeeseen pikkuloma että jaksaa taas ahertaa, mutta nyt täytyy lähteä siivoamista jatkamaan , palataan!

Sissi 16+2

Tervetuloa Sweet_Poison!

Jo: Muistan hämärästi esikoisen ajoilta, että myös mulla puutui yöllä kädet. Nyt on tainnut kerran pari olla kädet puuduksissa ilman sen ihmeellisempiä asentoja.

Sissi: Astmalääkkeet on turvallisia käyttää raskauden aikana. Itsellä säännöllinen lääkitys ja ohjeistus oli, että jatketaan samaan malliin kuin ennen raskautta.

Rakenneultra on täälläkin seuraavaksi edessä, tosin tammikuun puolen välin kieppeillä ja seuraavan kerran neuvolaan tammikuun lopussa. Tällöin täytetään neuvolassa Kelan paperit.

Itsellä flunssa alkaa hellittämään ja liikkeetkin ovat alkaneet hiljalleen voimistumaan. Muutama tönäsykin on jo havaittu. :D

Mukavaa joulun odotusta!

Fox, rv 17+0 POKS!

Jouluisia terveisiä kaikille!! Lumi taitaa viimeistään tässä sateessa hävitä :/ ei oikein tunnu joululta... Rakenneultra takana ja sieltä löytyi virkeä vauveli, painoa 336 grammaa ja vastasi hyvin viikkojaan. Kaikki kunnossa, sydäntä oikein kehui. Poikaolo sitten vaihtui tyttölupaukseen, eli kolmatta tyttöä tässä perheeseen odotellaan. Kätilö sanoi häpyhuulet eroittavansa kuvasta, pitääköhän tuo miten hyvin paikkaansa? Tosin molemmat tytöt aiemminkin hyvin pitäneet paikkaansa. Eli eiköhän tämäkin pidä :)

Haluatko kokeilla uusia tuotteita ilmaiseksi ja jakaa testipakkauksia kavereillesi?
Buzzador hakee ensivuoden kampanjoihin uusia testaajia. Kun olet kokeillut tuotetta, raportoit mielipiteet netin kautta. Helppoa ja täysin ilmaista. Jokaiseen kampanjaan osallistuminen on vapaaehtoista.

Buzzador hakeee testaajia kohderyhmistä:
* Vuonna 2011 syntyneet lasten vanhemmat
* Raskaana olevat!
* Teinit vuosimallia 94-97

Rekisteröidy linkkini kautta, niin minä saan buzzador pisteitä ja pääsen helpommin ensi vuonna myös kampanjoihin mukaan.
Linkki: http://www.buzzador.com?refstr=vw1309
(jos jossain vaiheessa kysytään minun tunnusta, niin se on vw1309)

Olen itse aiemmin päässyt testailemaan mm. vaippoja, shampoota, lihaliemivalmistetta, lastenruokia jne jne. :)!

Tässä vielä buzzadorin virallinen ilmoitus:

Hei!
Tarvitsemme jälleen apuasi!
Moni yritys on kiinnostunut toteuttamaan kampanjoita kanssamme vuoden 2012 keväällä. Raskaana olevat, vauvojen ja pienten lasten vanhemmat sekä teinit ovat erittäin suosittu kohderyhmä - osaksi sen vuoksi, että moni asiakkaistamme toimii kyseisellä sektorilla, mutta osaksi myös sen vuoksi, että pienokaiset "vanhenevat" nopeasti ja tämän vuoksi meidän täytyykin värvätä ja täydentää jäsenrekisteriämme jatkuvasti.
Pyydämme apuasi seuraavien kohderyhmien värväyksessä:
• Raskaana olevat ja vanhemmat joiden pienet lapset ovat syntyneet 1. tammikuuta 2011- 31. joulukuuta 2011 välisenä aikana
• Teinit jotka ovat syntyneet vuosina 1994-1997.
Mitä enemmän meillä on oikeaan kohderyhmään kuuluvia Buzzadoreja, sitä enemmän voimme toteuttaa laajempia ja hauskempia kampanjoita näille kohderyhmille!

Tunnetko pienten lasten vanhempia tai teinejä?
Arveletko, että heidän mielestä olisi mukavaa toimia Buzzadorina ja saada mahdollisuus kokeilla mielenkiintoisia tuotteita ja palveluja sekä tietysti keskustella niistä ystävien kanssa?
Värvää heidät Buzzadoreiksi!
Käytä alla olevaa linkkiä värvätessäsi:
http://www.buzzador.com?refstr=vw1309

Värväyskampanja on voimassa tästä päivästä alkaen 15. tammikuuta 2012 asti.

Tervetuloa kirjoittelemaan Ninni!
Käytiin rakenneultrassa ennen joulua ja poika on kuulemma tulossa. :) Mulla on nyt 21 r.viikkoa kasassa ja liikkeet tuntuu jo selvästi, vatsan päällekin että mieskin pääsee niistä nauttimaan. Nyt joulunaikaan olen sortunut syömään liikaa suklaata ja seuraava neuvolan punnitus jännittää..Tänne ei oikeastaan kuulu kummempia. mitä teille muille?
Hyvää uuttavuotta kaikille!

Tervetuloa Ninni!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Sweet_Poison ja nii! Itsellä odoteltavaa vielä n. 3 viikkoa.

Joulu meni ja täälläkään ei ole lumesta tietoakaan. Tapaninpäivä tosin saatiin viettää valkean maan kera. Palasin esikoisen kanssa eilen anoppilasta kotiin, jossa kärsittiin pahimmillaan 1,5 vrk sähkökatkosta. Mies oli onnekas ja palasi kotiin jo tiistaina. Jouluna kerrottiin vihdoin ja viimein molempien vanhemmille tulokkaasta. Miehen äiti ihmetteli miten olemme pystyneet olemaan kertomatta näinkin pitkään.

Liikkeet tuntuvat ja ovat selvästi voimistuneet, joten ei tarvitse enää epäillä onko potkuja vai ei. Muutaman kerran olen jo tuntenut potkut masun päältä.

Fox, rv 18+4

Heipsan pitkästä aikaa! Täällä olen käynyt teidän kuulumisia taustalla välillä lukemassa. Hieno juttu, että myös muutama uusi on tullut mukaan. Itse jaan kuulumisia ja tuntemuksia enemmän tuolla monikkopalstalla sattuneesta syystä ;)
Tulin vain ilmottamaan, että meillä täällä kaikki hyvin. Rakenne-ultrassa selvisi, että meille odotetaan saapuvaksi sekä tyttö että poika. Oikein hyvin olen voinut nyt sen alku"helvetin" jälkeen. Maha alkaa olla aikamoinen ja hieman meinaa supistella, mut töissä täällä painetaan vielä.
Ja onnittelut muillekin hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Oikein hyvää jatkoa kaikille toukukuisille ja ihanaa alkanutta vuotta!

Eiyankin kuulumisia kiva lukea =) Käyhän välillä meillekkin kuulumisia laittamassa.
Ja tervetuloa Ninni joukkoon.

Omaan napaan ei mitään uutta, muuta kuin että sokerirasituksesta tuli odotetut tulokset eli arvojen yli meni taas, nyt harkitaan tablettihoidon aloitusta.Oma paino ei ole ollut lähdössäkään korkea mutta minulla on geneettinen taipumus suuri kokoisiin lapsiin ja jos vain omilla valinnoilla saan lapsen syntymäpainon pysymään kohtalaisena niin olen siihen valmis satsaamaan.

Ihania uutisia jo monilla rakenneultrasta :) Itsellä on vielä voimakas tyttöolo ja aion kyllä rakenneultrassa sukupuolta kysyä Täällä vaivaa vieläkin tuo pahoinvointi mutta ei ihan niin voimakkaasti.

Liikkeet tuntuvat jo selvästi ja tuntuu olevan varsinkin iltaisin paljon liikkeessä.

Nyt täytyy mennä iltapalan laittoon ja pesuhommiin jos pääsis vaikka hyvissä ajoissa nukkumaan.

Sissi 19+0 kai!

Tervetuloa uudet toukokuulaiset!

Uusi vuosi on lähtenyt kivasti käyntiin ja loma lähenee loppuaan. Onneksi se pääsiäinen on 13 viikon päässä ja silloin alkaa äippäloma.

Rakenneultrassa kaikki hyvin. Vauva ei näyttänyt kumpaa sukupuolta on, joten jännitystä riittää loppuun asti. Tyttö olo on kylläkin, saa nähdä olenko oikeassa. Neuvola oli myös ja sielläkin kaikki ok. Papereita tuli täytettäväksi ja Kelaan vietäväksi. Seuraava neuvola kuukauden kuluttua ja sinne pitää palauttaa sairaalakaavake. Ei siis muuta kuin nimiä miettimään! Niin, nyt on ollut 4 neuvolakäyntiä. Kuukauden kuluttua neuvola ja sit vasta lääkäri. Mites teillä muilla?

Hyvää tammikuuta!
Jo 21+5

Jo: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :)
Mä oon käyny neuvolassa nyt yhteensä kolme kertaa. Terkan luona rv 8+2 ja 16+3 ja lääkärin luona rv 11+2. Seuraava eli neljäs neuvola on tän kuun lopussa rv 22+1, jolloin täytetään ne kelan laput. Sairaalan esitietokaavake meidän piti viedä jo ekalla ultrakäynnilla eli nimet on jo osittain pohdittu. Tosin esikoisen ristiäisten jälkeen mietin jo tokan&kolmannen nimen valmiiksi seuraavalle lapsukaiselle, joten se hieman helpotti urakkaa ;)

Sissille tsemppiä sokereiden kanssa. Mulla rasitus vasta edessä, luultavasti siellä 26-28 viikkojen paikkeilla. Muuten en joutuisi, mutta kun esikoinen oli syntyessään iso (4790g) niin siksi nyt sitten käsky kävi automaattisesti.

Omassa olossa ei suurempia muutoksia kuin, että liikuntavauhtia on täytynyt hiljentää. Ei enää pysty kävelemään kovin ripeästi ilman, että repii tuolta alavatsasta. Liitoskipuja on myös ollut havaittavissa, joten tästä se lähtee...

Ninni, lisäsin sun tiedot listaan ettet unohdu matkasta.

Fox ja rv 19+5

Ninni..............1.05......................?....................... esikoinen
Sweet_Poison..12.05..................3............ ..........kolmas

Nostellanpa meitä vähän kun oltiin pudottu niin kauaksi,
omaan napaan ei mitään uutta sitten viime kirjoituksen, tällä viikolla on rakenneultra ja sitä kovasti odotellaan, neuvolassa tosiaan käynyt viimeksi joulukuun puolivälissä ja seuraava neuvola on sitten helmikuun puolivälissä.Ja ensimmäinen neuvolalääkäri tuleekin vasta 26 viikolla.
Viikonloppuna tein ensimmäiset hankinnat tulevalle vauvalle, ostin 1 ja 2 koon vaippoja kun oli eräässä kaupassa ihan sikahalvalla, niin ja vaunut on myös ostettu mutta saan ne vasta ensi viikon lopulla.Minä kun ehdin myydä melkein kaikki vauvan tavarat kun meille ei enää pitänyt lapsia tulla.No loppujen lopuksi nyt kun vaunut on hankittu niin oikeastaan turvakaukalo ja sitteri täytyy enää hankkia.

Fox, täällä on myös nuita alavatsan repäiseviä kipuja ja mahdollisia liitoskipuja, töissä nuo varsinkin vaivaavat kun siellä on nosteltava ja liikuttava kokoajan.

Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia, nyt tämä lähtee laittaan lapsia nukkumaan että itsekin pääsisi nukkumaan.

Sissi 20+4 kai?

Täällä rakenneultra takana ja kaikki on kunnossa. Sydänkin oli kuulemma kuin oppikirjasta.
Ainoa jännityksen aihe mikä jäi niin kaveri majaili tällä hetkellä perätilassa. Eihän sillä vielä tässä vaiheessa ole mitään merkitystä, mutta pakko toivoa, että kääntyy vielä kun on tilaa ja on suht pieni. Muuten kaverilla näytti olevan makoisat oltavat. Alkajaisiksi haukotteli makeasti, silitteli poskeaan ja käytti ylhäällä takaseinässä olevaa istukkaa tyynynään.

Omassa olossa ei suurempia muutoksia. Jalat meinaa temppuilla, mutta uskon sen johtuvan tästä flunssasta, joka koittaa pukata päälle.

Seuraava neuvola on kahen viikon päästä ja sieltä tuleekin sit varmaan lähete sokerirasitukseen ja noottia tästä painonnoususta.

Fox, 21+2

Yhteistyössä