***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

Heippa kaikille :wave:

Np-ultra ohitse, kaikki hyvin :heart: Ei turvotusta, vikkelä vekkuli näkyi, imi välillä peukkua. :D
Vastasi viikkoja 12+0, eli laskettuaika onkin 21.5. :) Päivittää saa, siis.

niksutin ihania uutisia! Tervetuloa takaisin.

Kissinminttu & papu 12+0

 
Niksutin voi onnea kovasti!! Mutta kyllä sietääkin tutkia asia sen lääkärin kanssa joka diagnosin teki... :kieh: hemmetti olettavat vaan että meni kesken eivätkä edes tutki kunnolla? Miksi ne eivät voi tehdä ultraa jos epäillään keskenmenoa?! En ymmärrä. Mutta mahtavia uutisia!! :flower:

makuuhuonepuuhista... joo ei mullakaan ole kertakaikkiaan minkäänlaisia haluja... :/ vähän ärsyttää mutta ajattelin ottaa sen suhteen rennosti ja jatkaa touhuja sitten kun tekee enemmän mieli. Ei sitä viitsi väkisin. :)

Kissinminttu onnea hienoista ultrakuulumisista! :flower:

(.) Tänne ei mitään uutta. :) Meinasin leipoa sämpylöitä tänään. ;) nams.

EM ja Dodo 13+0 :heart:
 

Saiskohan nyt kirjotettua jonkun sanasen, monena päivänä oon alottanu, mut sit aina tulee jotain et pitää lopettaa kesken. Kiitos siksakkia uudesta pinosta!

Ensinnäkin mahtavia uutisia niksutin ja mwoana!!! Ihmeitä tosiaankin tapahtuu!!

Tervetuloa uusille :flower:

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille!! Mulla olis vielä kolme yötä ultraan, voi miten jo jännittää! Onneksi aika on perjantaina jo 9.50 niin ei tartte oottaa koko päivää sinne pääsyä. Sen tietää, että perjantaina oon jo ihan vatta kuralla jännityksestä. Kunpa siellä vaan olis pikkuinen hengissä! Muuten ei raskauteen kuulu kummempaa, olo alkaa olla ihan hyvä ja välilä voi jopa unohtaa olevansa raskaana.

JeAnKa meillä tulevasta vauvasta ei vielä tiedä kuin tuo meitin nelonen 1v4kk :D isoille pojille kerrotaan aikasintaan np-ultran jälkeen. Välillä on tehny kauheesti mieli jo kertoa heille, mutta haluan nyt vielä nähdä onko tyyppi vielä hengissä ennenko kerrotaan. Vähän ne on ihmetelleet mun oksentelua, mutta eivät osaa yhdistää sitä raskauteen.

Jees, eipä tänne kummempaa, voikaahan hyvin :)

villahousu & Sulo 12+5
 
Hei pitkästä aikaa! :wave:

Niksutin Onnea sinulle, aivan ihana yllätys varmasti :flower:

Mä kävin myös tänään np-ultrassa ja kaikki on hyvin :D Nyt on kyllä niin huojentunut olo, oli niin suloista, aivan kuin pikku napero olisi imenyt peukaloa :heart:
kahvi ei oikein maistu vieläkään, joskus harvoin juon kupin, pari..
Ja sain kuulla myös ihanan uutisen: mun sisko on myös raskaana ja laskettu aika on 16.6 meillä on tasan kuukausi vain eroa :D
Mutta nyt on nälkä, mannapuuro ja mansikkakiisseli odottaa :p

 
niksutin Voi ku mahtava uutinen.

Sänkyjuttuun: Ei kiinnosta muakaan yhtään. Mies parkaa.
Kahvi: Juon joskus muutaman kupin kahvia, mutta varta vasten en sitä itselle keitä. Muissa raskauksissa pelkkä kahvin haju on saanut mut vessaan.
Naama ei kuki, mutta hiukset rasvoittuu. Karkkia menee ja suolaista tekee mieli. Ihania ruislepiä söin eilen maustekurkulla ja lohella, nam. Luulen odottavani tyttöä ja poikaa, jotenkin sellainen olo. Mies odottaa kahta poikaa.

Torstaina olisi np ultra.

Tässä kuva viime lääkärineuvolasta (huono kuva).


 
Niksutin: :flower: aivan mahtavia uutisia!!!

Ihania ultra uutisia tultii. :heart: Kissinmintun ultra kuva on niin selkeä.Tosi tarkka.
Tulisko höpöliini kertoo ultra uutiset?

Mua on tänään vaivannut ihan mieletön väsymys.Tälläistä väsymystä ei ole vielä tässä raskaudessa ollutkaan. Torkun 1½-2 h lastenhuoneen sängyssä ku lapset leikki siinä vieressä.Silmät vaan painui kokoajan kiinni. :eek: Havahduin joka kerta ku joku lapsista sanoi tai teki jotain.Tossa yhdentoista aikaan sain itseni sängystä ylös.

Mä tein eilen illalla sämpylöitä.Olen tosi huono leipoo,mut onnistu.Olen vihdoin oppinut ymmärtämään kiertoilmauunia että se tekee puolet nopeammin kaiken. Ja vahingossa löysin sellasen asetuksen jossa ei tee niin super nopeasti valmiiksi. Toi uuni tuli siis talon mukana ku ostettiin talo ja sen käyttöohjeita ei saatu.

Me ei olla kerrottu vielä lapsille.Pitää odottaa, että pääsee ultraan. Meidän 4 v kyllä on esittnyt toiveen,että he tarvitsevat uuden kaverin,Amanda vauvan äidin mahasta sairaalasta. :)

Nyt pitäis varmaan alkaa keräämään tätä lelumerta lattialta pois ku ton aamun torkuin ni leluja on ihan joka huoneessa lattialla.
Sit ruuan tekoon.Mulla ei kyllä ole nälkä ku vedin just taas kolme sämpylää.

NN rv 10+5

 
Niksutin: Ihanaa! :hug: On ollu kyllä ihan käsittämästön lääkäri... Mut onneksi selvisitti säikähdyksellä...

Tänään käyty ultrassa ja yksi elävä normaalisti kehittynyt sikiö löyty :heart: Ja turvotusta vain 0,9 elikkä kaikki pitäs olla hyvin. Verikokeetki kävin ottamassa, toivottavasti ei niistä soittoa kuulu...

Huhhuh, onpas huojentunut olo...

Nyt sitten jännitän sitä että pitäs töihin ilmoittaa....

Ja ainiin, laskettu aika pysy samana eli 20.5 vaikka parilla päivällä heitti...

Perlos ja Hippu 11+5
 
Heips!
Täällä ilmoittautuu mukaan yksi toukokuinen odottaja. Esikoista odotellaan ja laskettu aika neuvolan mukaan 24.5. Synnytyssairaala on vielä hieman auki, mutta luultavasti K-HKS. Niin ja ikää toistaiseksi 26v.

Olen jo seurannut pitkään tätä ketjua, mutta nyt vasta sain aikaiseksi rekisteröityä, jotta pääsee kirjoittelemaan. Kiitos näiden ihanan tylsien työpäivien, jolloin on aikaa tehdä hieman muutakin kuin töitä.

Koodi:
[url=http://www.meilletuleevauva.net/user.php?id=2256][img]http://www.meilletuleevauva.net/picf6c79f4af478638c39b206ec30ab166biv2807.png[/img][img]http://www.meilletuleevauva.net/ttif6c79f4af478638c39b206ec30ab166biv2807.png[/img][/url]
 
Niksutin Mieletön juttu, onnea kovasti!

Tervetuloa Fox82!

Siksakkia Olipa kiva kuulla kokemuksiasi ja rohkaisevia sanoja! :hug: Mä opiskelen myös amk:ssa, aloitin tammikuussa ja vauvan syntyessä on vielä 2 vuotta koulua jäljellä. Jään ainakin vuodeksi poissaolevaksi pitämään äitiyslomaa, ja sen jälkeen kattelen pystynkö ottamaan joitakin kursseja. Miehellä on vuorotyö ja voi toivottavasti hoitaa pientä jos mä käyn muutaman kerran viikossa koulussa. Se on kyllä niin ärsyttävää kun muut kyseenalaistavat opiskelut, vaikka itse tietää että tulee ne ennemmin tai myöhemmin hoitamaan. Meillekin tämä oli juuri sopiva aika perheen perustamiseen, vaikka edetäänkin "väärässä järjestyksessä". :)

Vaunuista... Minä ja mies ollaan ihastuttu noihin kolmipyöräisiin, erityisesti tällaisiin kun Herqules Raptor 3 Spin. Oon lukenut niistä keskusteluja ja jotkut ovat tykänneet kovasti ja jotkut ei - luonnollisesti, makujahan on monenlaisia. Siskon lapsilla oli kolmipyöräiset ja niitä oli todella kiva ohjata, ja luulen että sopisivat hyvin lenkkeilyyn ja shoppailuun. Kiikkeryys ja bussiin nouseminen vähän huolestuttavat, mutta etupyörän saa lukkoon niin ehkä se auttaa. Onneksi on aikaa miettiä! Ja rahaakin noihin palaa, katsellaan siis myös noita käytettyjä.

Jenkkilässä on tänään jännät paikat! Voisin soitella amerikkalaistuneelle siskolleni mikä meiniki NYCissä on, sillä on varmasti joku Obama-naamari päässä. :D
 
:wave: Jee Yksi pieni ja vilkas kaveri siellä vilkutteli :heart: alkuun kun menin tutkimuspöydälle lääkäri tokasi ekana, että ompas kohtu jo kookas että taitaa olla kaksoset,, huokailin siinä hetken, mutta yksi siellä kuitenkin vain oli :) niskaturvotus 1,5mm eli ihan hyvä.. kyllä vierähti kivi sydämmeltä!!

onnea kaikille muillekin tänään hyviä uutisia saaneille :flower: ja eteenkin suur onnittelut Niksutin sulla vatavarsinainen "ihme" siellä masussa kasvaa :)

tervetuloa fox82 :flower:

nyt ruuan laittoon..

Höpöliini ja piipero 10+6
 
Isot onnittelu :hug: kaikille mukavista ultrakuulumisista!

Peittojen heiluttelusta: mun taas tekisi koko ajan mieli.. Olen muutenkin hyvin sentimentaalinen ihminen, tykkään olla lähellä ja näyttää toiselle, että tykkään ja rakastan. Nyt raskaana ollessa se on vain korostunut. Esim duunissa saattaa tulla ikävä ja itkettää, mikä on ihan hölmöä kun toisen näkee aina muutaman tunnin kuluttua illalla kotona. Tästä voinee kai syyttää hormoneja :D
 
Heips kaikille! Tervetuloa uusille ja eritoten vanhoille jotka palasivat seuraamme hyvien uutisten kera. :flower:

Peittojen heiluttelusta.. joo ei ole jaksanut, kerran viikossa jaksan ja kiinnostaa..eli voi mies parkaa..totuttu kuitenkin useammin. :/

Mutta halittelu ja hellyyttely kyllä maistuu.:) Ja loukkaannun jollen saa...syytän hormoneja. Muutenkin yliherkkä kaikelle. Sairaala sarjaa katsoessa aina tulee tippa linssiin kun vauva syntyy. :p

:wave: Täällä kanssa ultra jännittäjä. Olisi ylihuomenna eli torstaina klo:14. Yrittänyt olla ajattelematta etten hermoilis ihan turhaa. :/ Mutta mutta..kyl te tiiätte..

Naama edelleen ihan hirvee! |O Pitäisköhän mennä johonkin ihonpuhdistukseen? Joskus käynyt ja siitä on kyllä aikaa.

Mitään vauvan tarvike hankintoja en ole uskaltanut vielä hommailla enkä suunnitella, tahdon ensin varmistuksen ultrassa.

Toivotaan että hyvät uutiset vain jatkuu. Kenellekään en soisi menetyksiä tai huonoja uutisia muutenkaan. :hug:

Therean+vaavi 11+4
 
ooo moni on käynyt tänään np-ultrassa :) Onnea kaikille muillekin jotka on saaneet hyviä uutisia! Ja tervetuloa Fox82 ! :wave:

Mulla on nyt aivan epätavallisen levollinen olo. Kaikki se turha jännääminen on nyt poissa kun sai niskaturvotuksen alta pois.

G: Kuinka monella on jo nimivaihtoehdot mietittynä? Entä potentiaaliset kummiehdokkaat? :LOL:
Täytyy myöntää, että meillä on kummiehdokkaat mietittynä ja nimiäkin on jo pohjusteltu alleviivaamalla omat suosikit almanakasta. :saint: Voihan malttamaton mieli sentään.

Therean Täälläkin tulee aina tippa linssiin kun sairaala-sarjassa syntyy vauva :D
 
Hei kaikille! Kiva kun välillä tuntuu tulevan hyviäkin uutisia, kuten noi ultrat ja Niksutin.

kaptah mun sisko on helmikuussa myymässä vuoden vanhat hercules raptorit. Numeroa en tiedä mutta laita viestiä jos kiinnostaa. Ilmeisesti on tyytyväinen mutta tarviivat tuplat.

(.)kaikki hyvin. Ruoka alkaa jo maistua paremmin ja pystyis syömään vaikka kuinka!
 
Terkkuja lääkärineuvolasta, siellä siis oltiin tänään. Ankea lääkäri kyllä oli ja paikalla myös opiskelija, mutta ei se haitannut. Eihän ne ikinä opi mitään, jos eivät pääse näkemään ihan oikeita potilaita. MItäs muut: jos vastaanotolla tai vaikka synnytyksen aikaan sairaalassa on vielä olpiskelijoitakin tiirailemassa jalkojen väliin, niin sopiiko vai kieltäydyttekö?

Astmalääkkeet menivät vaihtoon, mikä on harmi kun nykyisillä on oireet pysyneet hyvin kurissa. Sydänääniä ei meinattu ensi saada kuulumaan ja säikähdin jo vähän, mutta onneksi ne sitten loppujen lopuksi löytyivät. 155 oli Jyvän syke.

Niksuttimen kuulumiset olivat uskomatonta luettavaa, paljon onnea! Lisäksi vielä pieni huomautus esim. mwoanan päivystyskokemukseen. Tiedän, että varmasti on raskasta esimerkiksi koko viikonloppu ihmetellä vuotoa, pelätä pahinta ja toivoa parasta. Käytännössä perusterveydenhuollon päivystyksessä ei asialle voida mitään tehdä, mikäli vuoto tai kipu eivät varsinaisesti uhkaa äidin terveyttä. Niissä käytössä olevat ultrat eivät aina anna oikeaa kuvaa tilanteesta ja tulkittavia asioita jää ilmaan joka tapauksessa. Virka-aikana spesialistin näkemys sitten yleensä vasta valaisee kokonaiskuvan siitä missä mennään. Toki tylyys pitäisi karsia, mutta päivystykset ovat täynnä turhan valittajia (ollut kuume jo kaksi päivää, yleensä minulla ei lämpö nouse, haluan antibioottikuurin, lähetä magneettiin), että vähemmästäkin pinna voi kiristyä.

Mutta toki oma hätä ja huoli tuntuu suurelta ja toivoisi saavansa selvyyden heti. Terveyskeskuksissa ja sairaaloissa henkilökunta pyörittää palveluja parhaansa mukaan, välillä huonommin ja välillä paremmin.
 
Kiva ku tulee uusia mukaan.

Huoh, kummeihin... Alkuun pähkäiltiin, että ketkä keksitään kummeiksi ja nyt niitä pitäis keksiä kahdelle. :|
Mulla oli kans viime lääkärineuvolassa harjoittelija mukana katsomassa. En kieltänyt mukana oloa.
 
Mahvavia uutisia niksuttimella kamala väsy meinaa vaan olla ja esikoisen 6v synttärit olis sunnuntaina ja tuntuu ettei millään sais tehtyä kaikkea.
Harjoittelijat ei ole mua haitannu.Taidanpa tästä lähteä nojatuoliin "katsomaan" lasten kans pikkukakkosta : )
 
Pauzi
MItäs muut: jos vastaanotolla tai vaikka synnytyksen aikaan sairaalassa on vielä olpiskelijoitakin tiirailemassa jalkojen väliin, niin sopiiko vai kieltäydyttekö?
No kun olin esikoista synnyttämässä, niin kätilöllä oli 3 opiskelijan ryhmä matkassa. Ja joka kerta (n. kerran tunnissa, 13 tunnin ajan) kätilö sekä 3 opiskelijaa koitti kuinka kohdunsuu oli avautunut ja synnytys edennyt. Ensin olin että ei todellakaan saa kokeilla, mut sit ajattelin, että mistä sitä tietää jos joku harjoittelijoista olisi mun kätilö seuraavassa synnytyksessä, ja sit ajattelin et parempi antaa kunnolla opiskella :LOL:

Kummeista ei ole hajuakaan, miehen ja mun sisarukset on jo näillä edellisille käytetty, joten jotain pitäisi keksiä. En kuitenkaan haluis mitään ihan arvalla valittuja kummeja tälle kolmoselle....

Nimistä ei ole tietoa. Siitä varmaan tullaan väittelemään paljonkin tässä matkan varrella.

Halut on mulla ihan nollassa, mies kärsii todella kun on ollut kohta 2 kk ilman, mut kun ei tee mieli, ja ei ole aikaa "kunnon lämmittelylle". Ennen siis sytyin ihan pienestäkin, mut kun näiden kahden täystuhon kans se kahdenkeskinen aika on niin kortilla, et se on niin pikasta. Siks ei jaksa nyt kiinnostua.

Huomenna mulla alkaa työharjoittelu, teen sen loppuun et saan paprut ulos ennen kolmosen syntymää. Lapset oli tänään lyhkäsen päivän hoidossa, nuorempi ekan kerran, ja oli kuulemma tosi kivasti mennyt. Toivotaan että ei "oireile" esim yöllä itkemällä tms.

Noh, kai tässä pitäs lähtee laittaan pyykkejä kuivumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
kerttu84piina Mä en tiiä mikä mulla on, mutta nuo synnytykseen liittyvät jutut pyöri jo päässä ennen kuin edes olin raskaana :whistle: Ja musta on tullut kamalan herkkä (oon kyllä ennenki ollu, mutta nyt vielä herkempi) kun nään synnytyksiä tv:stä tai luen lehdistä synnytys-aiheisia juttuja. Tuota nelosen Sairaalaa katsoessa monta kertaa tullu ihan tippa linssiin kun joku saa vauvan maailmaan :whistle: Kai se sitten on mun tapa valmistautua tulevaan :xmas:



Mä taas jotenkin olen niin varpaillani, etten halua (ei tietoisesti) koko asiaa. Sairaalassa ollessa, musta tuntui pahalta katsella synnyttäneiden puolelle, kun työntelivät vauvojaan yms. Mutta kyllä mä pystyn synnytyksistä puhumaan ja ohjelmia katsomaan, mutta en ajattele tulevaa synnytystäni vain menneitä.

Ultran jälkeen kerroin vauvan tulosta 6 vuotiaalle ja 2,5 vuotiaallekin, mutta pienempi ei sitä vielä ymmärtänyt. Isommalle näytin kuvaa ja sanoin, että se on täällä äitin vatsassa. Toinen iloisesti tuumasi, että sitten meille syntyy vauva =) Isommat ovatkin tietäneet jo pahoinvoinnin alettua, kun ei heiltä sellaista pysty salaamaan.


Peitto ei meillä ole heilunut juurikaa pahoinvoinnin alettua... voi mies parkaa ihan säälittää... mutta eiköhän toi sänkylelämä taas saa puhtia, kun pahoinvointi hellittää.

En muista, että lääkäritarkastuksissa olisi harjottelijoita ollut, mutta parissa synnytyksessä on. Ensimmäisellä kerralla (toinen synnytys) oli mun synnytys harjoittelijan viimeinen pakollinen ja lähes yksin hoitikin sen. Aivan ihana ihminen ja kaikki meni loistavasti. Nyt viimeisellä kerralla taas oli keltanokka kyseessä ja vähän ikäväähän se oli, kun kivut olivat kovat ja toiset pitivät opetustuokioita alapäässäni sormet sisälläni, mutta muuten oli ihan kiva, kun mies ei ehtinyt mukaan niin oli toinen henkilökin huoneessa pitämässä musta huolen.
 
Tervetuloa Fox82 :flower:

Kummeista ei oo siis hölkäsenpölähtämän tietoa. Kovasti oon asialla päätäni vaivannut, mutta kun ei vaihtoehtoja ole niin ei ole. Pakko varmaan ottaa samoja jotka on jo muilla lapsillamme.

Pojalle olisi nimi valmiina, mutta tytölle ei vielä. No en oo tytön nimiä juur ees miettiny, kun poikahan sieltä kuitenkin tulee :D

Harjoittelijoista, ei mulla sinänsä oo mitään sitä vastaan että ovat mukana. Itsekin oon ollu terv.huoltoalalla harjoittelijana ja milläkäs muulla sitä olis mitään oppinu jos ei ois päässy oikeisiin tilanteisiin harjottelemaan. MUTTA, sen verran noi alapää jutut on kuitenkin arkaluontosia, että en nyt mitenkään kovin mielelläni ainakaan millekään isolle joukolle värkkiäni tahtos esitellä. Ekassa synnytyksessä oli opiskelija mukana ja se oli kyllä tosi mukava tyyppi, mutta se ei tehny mitään tutkimuksia vaan kätilö hoisi ne.

 
Np- ultrassa käytiin eilen ja niskaturvotus oli 1mm, eli ei hätää :)
tosin meidän mustikka olikin 53,5mm pitkä eli vastasi jo viikkoja 12+1 eikä 11+3 mikä oli oletus. laskettua aikaa ei vielä muutettu mutta oletus voi olla että syntyykin vähän aikaisemmin.

tässä vielä kuva eilisestä ultrasta missä se heilutteli käsi ja jalkojaan iloisesti:)



Imppu-83 ja Mustikka rv 11+4
 
On sitten marraskuu, kylläpä aika menee nopeasti. Ensiviikolla on sitten minulla np-ultra, jännittää jo nyt. Jokos täällä on jo vaunuja osteltu?! Meillä ei ole viellä mitään hajua vaunuista eikä muistakaan "vauva tarpeista" Mutta en ole kyllä uskaltannu ostaakkaan. Olen sen verran taikauskoinen. Ettei tuottaisi huonoa onnea :headwall:
Sompio minäkin haluan mahdollisimman aikaisin mama lomalle. No neuvolassa terkka olikin sitä mieltä että tuskin voinkaan olla ihan "täysi" aikaa töissä ennen mamma lomaa. Olen siis ammatiltani puutarhuri ja joudun nostelemaan aika paljon ja muutenkin "pusaamaan" lavoja ja tavaroita. No työn antajalle kerroin että olen raskaana ja hän sanoi että sanot heti jos et voi nostella tai muuten tuntuu pahalta, niin hän keksii muuta tai sitten saan hakea sairaslomaa. Muutenkin työnantaja on suhtautunut tosi hyvin

onnitteli ja totesi että tätä uutista hän on odottanutkin.
Olen ollut 5-vuotta samalla puutarhalla ihan valmistumisesta lähtien. Joten ehkä tästä lapsesta tulee "koko puutarhan vauva" :LOL:

Tytti ja "Papu" 9+2
 
Työpäivä meni paremmin kuin aamulla oletin :) Kävin aamulla pomon juttusilla, että nyt asiat hiertää. Ja sitten otin ennen kerhon alkua kissan pöydälle työkaverin kanssa. Onhan se vielä puoli vuotta toista jaksettava, niin ajattelin, että nyt puhutaan. Ja saatiinkin selkeytettyä meidän ajatuksia ja toimintaa paljon. Hyvillä mielin lähdin äsken töistä.

Piti mummua mennä aamulla katsomaan vanhainkotiin, mutta ei ollut yhtään sellainen fiilis, että jaksaisi mennä lörpöttelemään niitä näitä.

Luulin jo aamulla, että pahoinvointi on helittänyt, mutta oksensinkin aamupalan pois :(

Mä en ole vielä työnantajalle kertonut ja aion sitä vielä hieman pitkittää.

Tervetuloa uusille ja ihania ultrakuulumisia oli :heart: Toivottavasti kaikilla nyt menisi hyvin loppuun asti :)
 

Yhteistyössä