4-krs: Voimia huomiselle!
Mullakin tullut niukkaa vuotoa tässä jo parin kolmen päivän ajan. Vähän on kipristystä alamahalla ollut jo useamman viikon ajan, jotka oon ajatellut kiinnikkeistä ja kohdun kasvamisesta johtuviksi, mut ei sen kummempaa kipua, ja kun ei veristä vuoto ole kuitenkaan tullut, vaan semmoista vanhan veren väristä, niin en oo mihinkään soitellut, vaikka hemmetisti pelottaa ja jännittää et onko kaikki kunnossa. Meillä kyllä pääsee aika herkästi polille tarkastuttaan tilanteen, mut sekin on 25e/krt, et ei ihan turhan takia viittis maksaa, ja kun tuo uä on KUITENKIN jo ens viikolla.
Siis sain eilen np- ja rakenne-uä ajat postitse, eka ens torstaina 30.10 ja toinen 30.12. Toivottavasti kaikki menee hyvin ultriin asti ja toukka tykkää olla masussa laskettuun asti. :/ Pahoinvointi jatkuu edelleen, mut ei niin kovin pahana enää, et se on jotenkin nurinkurisesti vähän rauhoittanut mieltä. Jos pahoinvointi ois kokonaan loppunu ni oisin jo varmaan juossut lääkärille.
Tänään töissä yks terkka sano, et "Anteeks nyt ku kysyn, mut ootko raskaana??" ku kerroin et oon ja selitin, et ei sen vielä pitäs näkyä niinkään, ni tuumas et no jos sulla sit on kaks vauvaa mahassa ja eteenpäin kallistunut kohtu...aaargh
yhen kanssakin tekee varmasti tiukkaa kun yksin kasvatan, ni saati kaks. Valitettavasti suvussa toooosi paljon kaksosia, ja lapsen isän suvussakin niitä löytyy useampi pari!! Se ois kyllä liikaa, vietäs Miia sen jälkeen tosissaan
Äiti tänään heitti leikki-tosissaan et vois ottaa mummu-lomaa puoli vuotta kun vauva on syntynyt. Huvittavaa, mut se vois olla ihan tarpeellista, vaikka toivottavasti tulisi vain se yksikin =)
Oon koko päivän naureskellut yksikseni, kun pomo tarjosi mulle muutamia työpäiviä seuraaville kolmelle viikolle. Äitiysneuvolaan pitäs mennä, ja puolentoistaviikon päästä pitäs olla töissä mun omassa äippäneuvolassa kun on lääkäripäivä ja itellä ois toinen sen päivän aika kyseiselle lääkärille
Olipa vaikeesti selitetty, mut siis käytännössä pitäs hoidella itte itteäni: ->THminä:Mites sulla on menny? ->MINÄ:Noo, vähän paremmin jo pahoinvoinnin puolesta, mitä nyt noita vuotoja tullut jnkv, mikä huolestuttaa. ->THminä:No katotaanpa sit se pissanäyte ja verenpaine.
Kaks päivää ollu ihan sairaan väsynä kun ollut pitkästä aikaa töissä..eikä taas voi muistaa mitä pitäs tehä..ja kun hyppelen äippäneuvolan, lastenneuvolan ja kouluterkan väliä..Aivan hukassa...Portfoliot vaan esille ja lukemaan taas. Ois se vain niin helppo olla siellä tutulla ja turvallisella synnärillä. =)
Joku kyseli, et pitääkö flunssan takia mennä lääkäriin. Ei tarvi, jos kuume ei nouse korkealle tai oireet äidy ihan kamaliksi.
Vatsallaan nukkumisestakin tuumasin sanoa, että nukkukaa vielä kun voitte. Vauvalle ette voi vahinkoa tehdä, ettekä voi "liiskata" vauvaa. Ette PYSTY millään nukkumaan mahallaan niin pitkään, että siitä olisi vauvalle haittaa.
Siksakkia: Tosta listalta puuttuu mun ikä, eli ens sunnuntaina tulee 25v plakkariin.
Villahousu: Huomasin et tossa sairaaloiden lyhenteissä oli painovirhe paholainen, eli Keski-Pohjanmaan Keskussairaala = K-PKS.
Pikkuasioita, mut seuraavan kerran ku kirjailette listoille jotain, ni jos muistaa ni vois korjata??
Nyt on kyllä pakko mennä nukkumaan, et jaksaa aamulla jatkaa 5luokkalaisten terveystarkastuksia. Onneks on kohtavalmis th opiskelija mukana, ni hoitaa homman kotiin. Voin ite ottaa rennosti huoneen nurkassa
Miimii ja toukka 10+4