**Toukokuun 2009 Tuhisijat lokakuussa**

Luin kyllä kaikkien kirjotukset, mutta unohdin jo mitä piti kommentoida... :snotty: :D

Meinasin tänne tulla hehkuttamaan, kun pahoinvointi on tuntunut vähän helpottaneen. Mutta enpäs hehkutakkaan, kun juuri tulin syömästä, jäi melkein kaikki syömättä kun tuli niin karsea olo. :$ On tässä kuitenkin muutama päivä mennyt huomattavasti paremmin...

Tänään meni kauan ulkona, kun haravoitiin koko piha. Ulkoilma onneksi tekee hyvää tälle ololle. Väsymys on ihan valtavaa nykyään. Ei mitään rajaa tunnu olevan, voisin vaan nukkua ja nukkua.

Olikos se uneksija kuka oli mennyt kihloihin, Oikein paljon Onnea!! :heart:

Ja uusille tervetuloa! :wave:



 
Äitti-83: Kiitos. Mentiin tosiaan miehen kans suin päin kihloihin 8 vuoden seurustelun jälkeen. ;)

Sompio: Niin, voihan se olla että mäki vaan luulen ettei mulla oo mielialojen heittelyjä... Mutta vielä ainakaa mies ei oo väittäny että mulla ois. :)

Käytiin muuten eilen ostamassa Emmaljungan yhdistelmävaunut.. Vähän kyllä turhan aikasin, mutta onneksi niissä on palautusoikeus jos jotain ikävää sattuu. Halusin ostaa jo nyt ku oli hyvässä alennuksessa. :)

Uneksija ja Mussukka 11+0
 
Iltoja! Viimeyönä pitkästä aikaa vihlaisi kunnolla toiselta puolen alamasusta, kun yritin kääntää kylkeä, mutta yrityksesi jäi, niin kipeää otti, että luovutin :|

muuten mennään samaa rataa, huomenna vaihtuu tasaviikot taas... ja 2 vkoa olisi vielä np-ultraan...

4krs+masukki 10+6
 
Heiii!

Löysin vasta nyt tämän että joka kuukausi oma pino :) mutta mitäs kuuluu ? ;)

Itse tulin juuri ensimmäisestä neuvolasta ! Oli kivaa ! nyt sit vaan ollaan ja nautitaan !!

Heidsu ja Vaavva 8+4 :heart: :heart:
 
Tervetuloa Ariella ja Heisu!

Tänne ei taaskaan mitään uutta. Joka iltainen huono-olo on vaan lisääntynyt. Eilen joutui jo rykiä. Pahaa ei tee kuin iltaisin ja silloinkin se iskee ihan yhtäkkiä. Ja helpottaa kun syö jotain.

Meillä oli mies koko viikonlopun viihteellä. Ensiksi pe jyväskylässä keikalla ja sit la niillä oli kaudenpäättäjäiset. Ei ollut sitten ollut hiljaa tästä odotuksesta, vaan sen kaverit tietää...

Torstaina neuvola!!! silloin tasan rv9!
 
Koko aamun ällöttänyt. Kävin jo kakimassa pöntöllä, mutta mitään ei tullut. Sormet pitäisi työntää kurkkuun, auttaisko tuo yhtään?! Eipä siinä mitään hätää, jos saisi kotona olla ja pitää huonoa oloa, mutta tänäänkin on mentävä töihin ja työni on vieläpä asiakaspalvelua. Ihan ahdistaa ja paha mieli, että miten taas selviää.. En tiiä olisiko parempi, että oksentaisi rehellisesti, kuin olisi tällainen ällötyksen tunne 24/7.

Ei pitäisi valittaa, tiedän, mutta.. :headwall:

Neuvola parin viikon päästä, odotan jo kovasti..
 
niiksu en siis ole ainoja joka potee pahoinvointia ja ällötystä koko ajan... tänne määräsi lääkäri lepoa viikoksi... tuon pahoin voinin takia... mutta kyllä siinä oli osuutta myös jatkuvalle väsymykselle... nyt pitäisi sitten vain levätä... kuinkahan onnistuu...
 
Uneksijalle Suuren suuret onnittelut!!

Tervetuola omastakin puolestani uusille!! :wave:
ja pahoittelut poistuneille... :hug:

Tämä raskaus on niin päinvastainen edelliseen. Kaikki vaivaa... Väsymys on ihan kaamea. Pöntön kanssa ollaan lähes päivittäin erottamattomat ystävät. Nälkä on koko ajan, mutta oikein mikään ei maistu kunnolla. Päänsärystä kärsitään myös täällä. Esikon odotus aikana jouduin käymään neurologilla, ja selvisi, että raskaus oli saanut puhkeamaan migreenin, jota en normaalisti pode. Taas on samaa... kipu kun yltyy sietämättämäksi, niin oksennus tulee. Sitten maataan päivä peiton alla kuolemaa tehden.
Tuon pikkuneidin hoito tuntuu välillä ihan mahdottomalta tehtävältä. Huoh.. :headwall:
Tottakai olen onnellinen, että kaikki on hyvin, mutta saisi tämä olo jo käydä helpottamaan.
Ensi viikon perjantaina olisi np-ultra. Oli hirmu selittelyt, että saatiin tyttö mummolle hoitoon, kun ei vielä haluttaisi kertoa uudesta lapsen lapsesta.

Pahoitin vähän mieleni kun taannoin kävin siellä verikokeissa. Näytettä otti hieman vanhempi nainen, jonka kanssa olen aina tullut hyvin juttuun. Hän katsoi koneelle ja tokaisi, että "oletko taas raskaana? Eikös sinulla ole kotona pieni vauva?". On, 7kk ikäinen. Ja toivottiinkin lapsille pientä ikäeroa. "no on se hyvä, kun te nuoret olette niin sikiävää. Itse sain lapseni hieman vanhempana eikä se näin helppoa ollut" Silloin päässäni napsahti, ja konahdin hoitajalle, että ei se meidänkään esikoinen mikään pikalähetys ollut. Häntä yritettii toista vuotta, ja lopulta neito saatiin alkuun hormoonien avulla. Joten tämä uusi tulokas on todella ihana lahja!! Höm, ei olisi ehkä tarvinnut korottaa ääntä, mutta ärsyttää, kun luullaan, että nuorena niitä lapsia vain TEHDÄÄN enempää ajattelematta... Täti kyllä huomasi sanovansa vähän tahdittomasti, ja pyysi anteeksi... :whistle:
Taitavat nämä hormoonit HIEMAN tulisuttaa luonnetta... Itkukin tulee niin herkästi.
Pari iltaa sitten sain hillittömän itku kohtauksen kun mies ei jaksanut harrastaa kanssani iltapuuhia puolen yön jälkeen... :D Toivottavasti muut eivät ole yhtä räjähdys herkkiä!! Miestä tosin välillä käy sääliksi... :whistle:
Tulipas taas omaa sepustusta...

Jaksamisia kaikille kellä on hankalaa. Kohtahan se maaginen 12 viikkoa alkaa lähestyä, niin jospa sitten alkaisi se "ihana ja helppo" odotus... :D

nasu ja nipsu 10+4
 
Moi daamit!

En jaksanut/ehtinyt lukea muiden kuulumisia juurikaan, joten kesityn täysin itseeni... :ashamed:

Väsymys on tänään vähäisempää kuin aikoihin. Mukava tunne. Viikonloppuna sainkin nukuttua pois univelkoja, joten ehkä se on auttanut.

Perjantaina oltiin neuvolassa ja mieskin pääsi mukaan. Ei siellä mitään odottamatonta ollut, paitsi ihmeesti talven jälkeen taas normaalilukemiin noussut hemoglobiini, huikeat 148! Vaikka normaalisti se on tokio lähes 160 :) Mutta tuosta siis kelpaa vähän laskeakin. Paino oli jo noussut 1,5 kg, mutta ei siitäkään tullut sanomista. Täällä Kuopiossa kuulemma kaikki joutuvat nykyään sokerirasitukseen, paitsi normaalipainoiset alle 25 v. ensisynnyttäjät ja alle 40 v. uudelleen synnyttäjät ja sinne joudun siis jossain vaiheessa minäkin ikivanha ensisynnyttäjä (ihan pian 32 v.). Ultra on 31.10. ja seuraava (lääkäri)neuvola marraskuun alussa.

Hyvä mieli ja luottavainen olo tällä hetkellä. Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Heippa kaikille! :wave:

Ekaks tätyy ihan kiittää tällaisia keskustelupalstoja. Täytyy sanoa, et olen ollut aika hukassa tämän alkuraskauden ajan. Tuntuu ettei neuvolastakaan saa näin paljon tukea, ymmärrystä ja tietoa. Olen huokaillut helpotuksesta kun lueskelen näitä teidän kokemuksia. Itse olen jo neljättä viikkoa sairaslomalla alkuraskauden pahoinvoinnin vuoksi. En ole koskaan ollut näin paljon pois töistä "sairauden" takia ja koin siitä todella huonoa omatuntoa. Yritinkin palata siinä ensimmäisen viikon jälkeen töihin, mutta se epäonnistui aivan totaalisesti. Ekan tunnin vietin vessassa onksentelemassa. Lähettivät tietenkin kotiin.
Lääkäreiden puheista olin saanut sellaisen kuvan, että kuulun johonkin aivan utopistiseen ja hyvin pieneen ryhmään, joka voi näin huonosti alkuraskauden aikana. Tämä tietenkin lisäsi sitä huonoa omatuntoa ja koin olevani todella huono ihminen kun en pysty olemaan töissä. Ystäväni neuvoi minut näille sivuille ja itkin kun luin muiden kirjoituksia. Oli aivan valtava helpotus lukea, ettei tämä pahoivointi niin harvinaista olekaan.
Itse olen 11 vko:lla ja ensimmäistä ultraa saa vielä odotella. En ole edes päässyt vielä kuuntelemaan sydänääniä. Lääkäri vain tuhahti viim. perjantaina, että niitä on aivan turhan aikasta kunnella. Toivottavasti siellä masussa kaikki on kunnossa.
=)
 
PilkkuPantteri Täällä on vielä himpun verran vanhempi ensisynnyttäjä. Ehdin juuri ennen synnytystä täyttää 33-v :whistle:

Mulla kanssa etovaa oloa ja joudun jatkuvasti syömään välipaloja. Töissä ainakin vielä pystynyt olemaan ja kukaan ei ole (kai?) mitään huomannutkaan. Kahvi ei maistu ja sen on työkaveri huomannut. Olenkin alkanut ottamaan kahvia mukiin ½ kuppia ja kaadan sen vaivihkaa sitten pois :saint:
 
Heip. Olen ollut pari vikkoa poissa netistä... ja rvatkaa miksi?
no tän voimakkaan pahoin voinnin takia, en voi siis olla edes istuvillani, vaan oksenna heti, mutta jos makaan niin ruoka saattaa pysyä sisällä..
nuutama kilo jo tippunutmkun oksentelen..
nyt pääsin vihdoin nettiin kun siskoni antai lainaksi läppärin, jonka kanssa voin maata ja surffailla.. tokin en paljoa jaksa näinkään.. :'(

siis ihan syvältä tämä odotus aika.. lopussa se palkinto sitten odottaa, mutta en osaa saada edes iitä aina lohtua..itken usein, ja elämähalu hiipuu kun vaan makaan ja oksennan..

onneksi tytölläni 2v3kk on mummo ja iso mummo jotka asuu lähellä ja pystyy sitä hoitamaan.. aika usein,muuten en kyllä selviäs :/
 
kirjotin pitkät pätkät ja kämmäsin ni kaikki katosi.

Edelleen toivottelen voimia pahoinvoinnista kärsiville.Itse varmastikkaan odottaisi nyt viidettä jos olisin kärsinyt pahoinvoinnista.Tässä raskaudessa ei ole niin kamalaa väsymystä kuin edellisissä. Väsymystä on,mutta sen normaalin verran. Meillä alkoi 1 v unikoulu ja öisin saa heräillä sen takia.

Daami: onko se ekan sivun laskettujen aikojen jne. esittely pino se joka on ajantasalla? Mut voi lisätä sinne: La 28.5 ,sairaala VAS,viides tulossa mitä muuta siinä piti olla...ikä 33 v.

Löysin pari päivää sitte tuon pinon jossa on vauvamasuja.Ihana katsoa kuinka isoja masuja joillain on jo pienillä viikoilla.Mullakin maha pömpöttää ihan kamalasti ja tuntuu että ei mene kauaa ku paidat alkaa puristaa.Olen kyllä reilusti ylipainoinen ja mahaa on jo valmiiksi mut mun mielestä se on kasvanut. Mieheni mielestä se ei voi johtua kuulemma vauvasta vielä.

Mielialat vaihtelee kovasti.Ja pinna mulla on tosi kireellä.Tuntuu ettei ole ollenkaan kärsivällisyyttä. Monet asiat itkettää jne.Ihanaa olla raskaana.

pakko nlopetela ku pikkunen tässä vieressä hermostuu.haluu syliin.

NN rv 7+4

 
Heips!
Pahoinvoinnista ei edelleenkään tietoakaan ja väsymys on ihan hirveä |O Töissäkin pitäs jaksaa.
Jäin melkein anopille kiinni ku kävin vähän vauvanvaateostoksilla ja just sain sanottua äidille et on se hyvä kun ketään tuttua ei oo tullu vastaan ni eiköhän anoppi tuli autolla pihaan. Äkkiä sitten juoksin autoon ettei näkis mua :LOL:
Keskiviikkona ois ultra, ihanaa. Näkee taas pikkuisen :heart:

Erica ja muru 11+1
 
Heips!
Empä ole kirjoitellut vähään aikaan kun minua on väsyttänyt aivan sairaasti. Minulla on myös ollut muutama "partio juttu" minkä olen tässä kaikessa väsymyksessä hoitanut. Mistä tulikin mieleeni onko tässä pinossa muita partiolaisia?
Väsymyksen lisäksi minulla ei ole ollut juuri muuta "ongelmaa" ei vielläkään mitään pahaaoloa.
Ensi viikolla minulla on kauan odottutu ultra. olen varma että sitten tämä raskaus tuntuu todellisemmalta, kun minulla ei oikein ole ollut noita raskausoireita.
Daami lisää KOKS minun "synttäriksi"

Tytti83 10+3
 
Minäkin liityn tähän toukokuun ketjuun. Itse olen 25v ja odottelen esikoistani jonka laskettu aika on 22.5.2009. Synnytysairaala toden näköisesti on naistenklinikka ellemme muuta ennen sitä jyväskylään jolloin joudun sitten keskisuomen keskus sairaalaan(meniköhän nimi oikein...)

Imppu-83 ja mustikka rv8+3

 
Moikka taas pitkästä aikaa. :)
Tänään oli np-ultra ja siellä se Tessu iloisesti polskutteli ja kaikki oli hyvin. Ihanaa saada varmistus että siellä on kyytiläinen kun minähän en ole käynyt alkuraskauden ultrassa ja sydänäänet ei vielä viimeksi neuvolassa kuuluneet. Ultran mukaan raskausviikot olisi pari päivää vähemmän mutta kun on niin pieni heitto niin ei laskettua aikaa vaihdeta. :)
Parin päivän päästä on se maaginen 12 viikon raja. Jännää. Aika ei tuntunut alussa kulkevan ollenkaan ja nyt taas humpsahtelee eteenpäin niin etten huomaa. :D
Ja sekin oli mukavaa että ultran jälkeen varattiin heti aika toiseen ultraan joulukuun alkuun rv.20. :) Ihanaa että näkee toisenkin kerran pienen vielä ennen syntymää. :)

Gallupeihin. Minä olen mielessäni jo kummit päättänyt. Miehenkin puolesta(;)) mutta niistä varmaan vielä keskustellaan. :)
Ja sukupuolesta, esikoinen on poika ja ensin ajattelin että toinen poika olisi kiva niin olisi enemmän seuraa heistä toisilleen mutta ihan samanlailla ne pienenä vielä leikkii ja muutenkin tuskin sisarusrakkautta mitenkään eri sukupuolet estää. :) En tiedä kun ei ole ollenkaan eläviä veljiä..

Mutta nyt painun nukkumaan tämän jännittävän päivän päätteeksi. Väsyttää taas niin ettei tosikaan!

Ainiin. Paljon tervetuloa kaikille uusille!! Ja Uneksija onneksi olkoon kihlauksesta!! :flower: :flower:

Jonz&Tessu

 
Huomenta!
Jonz Hienoja uutisia... itse edelleen odottelen samaa ultraa, joka vasta 2 vkon päästä, ja tuntuu ikuisuudelta... lääkärineuvolakin ehtii olemaan ennen sitä. Onhan se ihanaa saada varmistus, että masussa todella on elämää, ja onko kaikki kunnossa.

Mulla kun ei pahoinvointiakaan ole, tuntuu, että syön ja lihon vaan... kokoajan on nälkä ja kaikki maistuu yhtä hyvin, oli sitten suolaista tai makeaa.

4krs+masukki 11+1
 
Onko kellään muuten kokemusta siitä, että olisi tullut raskaana ollessa vielä yhdet kuukautiset? Mulla on normaalisti tosi runsaat ja pitkät. Viimeiset kuukautiset oli niukat ja lyhyet. Ei ole ikinä ollut sellaisia. Eilen illalla vain aloin miettimään, että mitäs jos olenkin hedelmöittynyt jo edellisessä kierrossa?
 
enpäs ole kirjoitellut mutta katsellut kyllä teidän kuulumisia. olo on ollu viime viikot kamala 24 h ja syödä pitää vähän koko ajan. äsken kävin eka neuvolassa ja kaikki hyvin. meillä tehdään varhaisultra ja nyt viikkoja siis 9. siellä heilui pikkukaveri. jo vähän kättä ja jalan aihetta näkyvissä ja sydän pompotteli. huh! :D kun vielä pääsis tään olotilan ohitte ja jaksais taas!

vointeja kaikille!
 
Tänään oli siis ultra ja huonoja uutisia :'( Vauva oli kuollut kohtuun ilmeisesti viikoilla 8. Olo on surullinen ja väsynyt :'( Jollain aistilla tiesin enkä maalaillu mielikuvia mutta olihan se aika järkytys. Nyt se on sitten itsekkin koettu ja tietää miltä se tuntuu.

Toivon kuitenkin sydämmeni pohjasta että teillä muilla menee raskaus hyvin ja saatte terveet nuput syliin :heart: Meidän täytyy nyt keskittyä hyviin puoliin jotka on ainaki se että parempi näin alussa ku vaikka myöhemmässä raskauden vaiheessa.

En tosiaan ryhdy enää päivittelemään tätä pinoa ymmärrätte varmaan :/

Daami :'(
 

Yhteistyössä