** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Paasenko minakin? Plussasin jo viikko sitten, mutta vasta nyt taman alkaa vahitellen tajuta...ja uskaltaa vahan jo toivoa. Mulla takana km helmikuussa ja on kylla nyt aika pahasti pelko persiissa, ihan eri lailla luotin silloin. Ekaa tosiaan odotellaan, siksi neurottisuus :).

Ikaa mulla on 24 ja miehella 29. Asutaan Lontoossa, tulevaa sairaalaa en viela tieda, kai se selviaa kun saan aikaiseksi neukkuun soitella n. viikon paasta. Nyt menkoista laskettuna 6+0, mutta ovis oli melko varmasti myohassa jonkin verran ja luultavasti ultrassa vahennetaan tuosta 3 paivaa. Mitaan muita oireita ei ole, kuin menkkaturvotus joka puolella (rintsikat kiristaa...mutta arat ei rinnat ole kuitenkaan) ja semmosia menkkamaisia kramppeja aina valilla. Tai no ehka tama vasymys ja yleinen laiskuus johtuu raskaudesta...ja ahneus :).
 
Tervetuloa minun puolesta uudet! :) :wave:

4krs, (eiks oo hyvä lyhennys) Mun tekis mieli kans juosta shoppailemaan kaikkea ihanaa mut pakko se on malttaa vielä mielensä... :ashamed:

Vaikka toisaalta, perhana sentään. :kieh: Eihän sitä voi edetä raskautta sillä ajatuksella että kaikki menee pieleen!!! Pitäisi olla positiivinen ja ajatella että me saadaan toukouussa vauva... =)

Isot veronpalautukset tulossa mulle joulukuussa... aattelin ne törsätä vaunuihin. :whistle:
 
ElinaMaria Juu, saa lyhentää ihan vapaasti... ;) kaikki ihanat pussilakanat, ym vauvan petivaatteet annettu eteenpäin tarpeettomana, ja nyt hiukan harmittaa... sama koskee odotusvaatteita ym... onneks kirppareilta tekee ihania löytöjä, kun osuu paikalle oikeaan aikaan, ja onhan nyt hyvä syy ottaa äitiyspakkauskin, josta saa vähän apuja... ja jos tottapuhutaan, niin oon jo ostanu vauvalelun, tyttömäisen keväthaalarin ja poikamaisen olohaalarin... (ties vaikka olis kaksoset tulollaan, ainaki masun koosta päätellen...)
 
4krs sullako jo masu pömpöttää? :D
Mullakin iltaisin se menee palloks. :) Ei kyllä taida vielä itse vauva olla kun on tällä hetkellä ehkä noin 1 mm pituinen. :LOL:

hittolainen sain flunssan sieltä ilotulituskisoista. :snotty: nyt kurkkunkipee ja yskittää. Jos oikein kovaa yskäisee niin masussa vihlaisee kyllä reippaasti.
 
Mun tekis mieli kanssa ostaa vaaville kaikkea :D Meillä kun ei oo mitään enää oikeastaan ees säästössä(syöttötuoli ja pinnasänky) kun kahta lasta enempää ei pitänyt enää tulla, niin se mieli muuttuu kun lapset kasvaa ;) :whistle:
Ja oon saannut itselleni jo "melkoisen" ongelman ja stressin aiheen hankittua! Nimittäin talvitakki ja kevääseen/loppusyksyyn takki...Laitoin äsken paidan alle tyynyn ja kiukkusin miehelle kun ei mee kunnolla talvitakki kii :LOL: Ja mistä mä ees tiedän minkä kokoinen maha mulla silloin on, vai onko koko mahaa :ashamed:
Täytyy varmaan kierrellä kirppareita, tarvin töihin kuiteskin ulkoilukäyttöön soveltuvia vaatteita ja sitten muuten "edustuskelpoisia"...
Tunsin muuten tänään ekaa kertaa kuvotusta,jei :D
 
Miten tämä kuvotus alko jo nyt .. aiemmin on alkanut vasta rv7 lähtien. Viikkoja vasta 5 ja risat ja hirvee kuvotus päällä kokoajan saa syödä jotain että vähän helppottais. Väsy tietty jatkuu..
Mä oon käynnyt vähän ihastelleen vauvajuttuja että kuinka ne on reilus 4.v muuttuneet. :p Tuo Manduca-reppu täytyy saada näkyy olevan tosi suosittu ku varastot finaalis kaikkialla. Käy ihan vastasyntyneestä jo. Erco kyllä löytyy mut juu.. =) Mäkin annoin kaikki vauvakamat pois jo aikoja sitten kun olin ihan varma että lisää ei enää tuu. Tuskinpa tässä vähään aikaan mitään ostaa eihän tässä tiedä edes onko masussa oikeesti elämää jne.. Vähän reilumpia puseroita tilasin ..äitiyshousut on sentään jemmas.
Apua mahakin on kuralla ihanata.. :LOL:
Nara 5+2
 
Mun on ehkä pakko hankkia muutamat uudet. Ihan vaan sen takia kun vanhat alkaa olemaan aika liian vanhoja. Samalla voisi ostaa vähän isompaa kokoa, mutta en nyt ainakaan vielä mene mamma-alkkareita hankkimaan. :)

Mä ootan innolla että maha alkaa kasvamaan (nojoo, saan ootella vielä vähän aikaa kun menossa vasta 5.viikko....) ja sit pääsee hyvällä syyllä ostamaan uusia vaatteita! onneks tänä vuonna on muodissa noi tunikat eikä tarvii ostaa vaan äitiysosastolta... :D
 
Meillä kans oikeestaan kaikki vauvankamat on laitettu pois. Sitteri on anopilla säilössä, hän se meidän kakkoselle ostikin. Syöttötuoli ja pinnasänky löytyy (molemmat siskon pojan vanhoja, eli nyt jo 11-vuotiaita molemmat "sukukalleudet"), mutta muuten ei meillä mitään.

Mun veli ja hänen vaimonsa saavat maaliskuun lopulla ensimmäisensä, ja mun äiti puheli mulle tossa yks kerta että kun meillä on se sänky ja sitteri ja syöttis jemmassa, että veli ja tämän vaimo varmaan saavat ne käyttöön. No, täytyy neuvotella tuon veljen vaimon kanssa muutaman viikon päästä, että mites tehdään kun meillä olisi itselläkin niille käyttöä. :) Enhän mä herranjumala uskaltanu äidilleni sanoa, että kuule ei se nyt käy kun me taas lisäännytään. :D

Onneks mun ystävä lupas laittaa vaatetta talteen meille, he saivat heinäkuussa tytön, ja sitä vaatetta on niillä paljon. Sieltä löytyy myös sinistä vaatetta paljon, koska heille oli parissakin ultrassa lupailtu poikaa.

Mites muuten, meinaatteko kysyä ultrassa sitten joskus vauvan sukupuolta?
Mä en taida tällä kertaa kysyä. :) *niin varmaan*
 
PrinsessaRusina Kuopuksen sukupuolen kysyin, tätä en tiedä vielä kysynkö...esikoista ei kysytty ollenkaan ja esikoisen odotusaikana pääsin vain yhden kerran ultraan :eek: ja vain siihen mikä on rv 12...Terkka oli sitä mieltä ettei mulla ole tarvetta kun kaikki on hyvin, kuopuksen kohdallakin oli vaan tuuria että pääsin katsomaan vauvaa...Mulla oli silloin neuvolalääkäri muualla kun oma lääkäri lomaili. Ja vähän ketutti kuulla kun kaikki muut pääsi ultraan ja minä en |O Nyt onneks tässä neuvolassa mihin me kuulutaan on oma ultra, nice :)
 
Ma aion kylla kysya sukupuolta. Tosin vaadin, etta sanoo ihan suoraan mitenka hyvin nakyy ja etta kuinka mahdllista on, etta menee vikaan...

Me varmaan saadaan serkulta jotain juttuja, niilla syntyi poika huhtikuussa ja esikko 2-v. Vaatemaku vaan kovin erilainen, jo valmiiksi stressaan, etta mitenka sita kohteliaasti niista joistain kieltaytyisi...
 
nää nähtäväksi kysynkö sukupuolta. Edellisillä kerroilla ei ole saanut vastausta edes yksityiseltä!
Tuli muuten mieleen että tämä on kyllä paras ajankohta raskautua "kuuma" kesä on ohi ja kun kesä seuraavan kerran alkaa on jo toivottavasti nyyti sylissä. Edellisistä on pitänyt aina loppuraskaus huhkia helteessä.
 
Meillä on aikalailla tuolla varastossa meillä vauvanvaatteita jemmassa, tarkemmin ottaen kaikki. Jotenkin sitä vaan kuopuksen vauva-ajan jälkeen ajatteli ettei tämä ollut tässä... :) (vaikkakin noiden viikareiden kanssa asustelu ei ihan aina hermolepoa olekaan...) Kaverille muuten just lainasin vauvan turvaistuinta ja samalla keikalla totesin, että tarvetta saattais olla toukokuussa... :)

Varasin ajan lääkärille, pääsen tiistaina tirkistelemään onko siellä mitään. ;) Ja toinen aikakin on jo varattuna muutaman viikon päähän, jolloin pitäis ne sydänäänetkin ultrassa näkyä. :) (minäkö malttamaton...?) No, niin se on molemmilla aikaisemmillakin kerroilla mennyt että pitää HETI tietää, miten tuolla voidaan, vai voidaanko ollenkaan. :heart:

Uni tuntuisi maistuvan täälläkin, vähän liiankin kanssa. Takana 10,5 tunnin yöunet (normaalisti pärjään 6-7 tunnilla), päiväunet ja nytkin tuntuu siltä, ettei tarvitse illalla kauaa unta odottaa.. ;) Lievää kuvotustakin on ollut hetkittäin havaittavissa eikä vuorokaudenajalla näyttäisi olevan mitään tekemistä asian kanssa.

Jaksamisia teille! =)
 
Hih, meillä ei tarvitse vauvalle tavaroita varastoista penkoa. Kun tuo esikko on vasta 6kk, niin kaikki on vielä kovassa käytössä... Näinköhän jotain joutuu vielä tuplat ostamaan, esim pinnasängyn..?? :whistle:
Vähäsen kyllä jo valmiiksi jännittää, että miten pärjään vauvan ja 1v2kk ikäisen vauhti-mimmin kanssa!?? :D ( Eiköhän me kuitenkin pärjätä, vaikka jänskättääkin.. )

Meillä oli alustavasti puhetta, että tällä kertaa ei kysyttäisi sukupuolta. Olisihan se sitten ihana yllätys, vaikkei sillä sukupuolella luonnollisesti väliä olekaan... =)

Mites, joko olette kellekkään kertoneet, että massussa on uutta elämää?? Millä viikolla ajattelitte kertoa..?? Jos on jo lapsukaisia, niin millä viikolla heistä kerroitte?? Kiinnostaisi kovin!!! :D

Muutamalle kerrottiin esikosta ihan alkumetreillä. Perheille kerrottiin rv12, kun oli np-ultrasta kuvaa näytettävänä! =) Sen jälkeen asia ei ollut enää salaisuus. Tällä kertaa ajateltiin, että asiaa pidetään salassa niin kauan kuin vain onnistuu.. Niin hassulta kuin kuulostaakin, mutta haluttaisiin isukin kanssa nauttia tästä Nipsusta ihan vain kahdestaan nyt jonkin aikaa... Ja kun aika kovasti vielä pelätään, että pikkuinen ei mukana kestäkään.. :/

tulipas taas höpöteltyä...
Mukavat illan jatkot kuitenkin kaikille ja hyvät yöt!! :wave:

Nasu ja Nipsu 5+3
 
Mites muuten, (ihan nain alustavasti kyselen kun hatainen olen :)) olisiko joku teista, jotka olette ajatelleet ottaa aitiysavustuksen rahana kiinnostunut ottamaankin sen pakkauksen ja myymaan tallaiselle ulkomaan elavalle? Maksaisin tietysti vaivan palkkaa tuosta, eli kateen jaisi teille enemman. Kovasti sen pakkauksen haluaisin kun eka lapsi ja se olisi jotenkin kiva viela saada vauvalle suomalaista vaatetta ja perinteiseen pakkauslaatikkoon nukkumaan (taalla varmaan pitavat sitten ihan hirviona kun on lapsraukka pahvilaatikossa :)). On vaan aika torkea hinta tuo yli 270 euroa.

Tanaan tosiaan juuri kuin sain tuon oireita vahattelevan viestin lahetettya iski niin tajuton vasymys ettei tosikaan. Menin pitkakseni ja sammuin heti, ei mitaan elon merkkia ennen kuin 3 tunnin kuluttua. Ja takana tosiaan taallakin 10 tunnin younet. Ihan pelottaa kuinka kay nyt kun alkaa taas arki ja pitaisi toissa+matkat jaksaa se 11h/paiva...

Me ei olla viela kenellekaan kerrottu, eika aiotakaan viela vahaan aikaan. Oma perhe ja suku asuu eri maassa, joten hyvin saa pidettya salassa, miehen porukatkin sen verran kauempana, etta aika harvoin nakee. Kylla sitten np-ultran jalkeen kerrotaan varmaan jos kaikki on hyvin. Samaten toissa, olen viela koeajalla lokakuun loppuun, etta sen aikana en ainakaan mitaan molayta. Yksi kaveri on vahan semmoinen, etta loukkaantuu kun ei hanelle asioista kerrota ja sita naen ainakin kerran viikossa (ja yleensa viela viinilasillisen merkeissa) niin sille on kai ihan ensimmaiseksi kerrottava. Ehka jos paasen varhaisultraan niin sen jalkeen. Edellisesta raskaudesta ei ehdity kertoa kenellekaan ja se oli mun mielesta hyva asia. Surin keskenmenoa yksin ja miehen kanssa, ja sitten kun tapasin muita ihmisia sai asian ajattelusta vahan taukoa ja sen onnistui jopa hetkellisesti unohtamaan kun ne eivat tienneet.
 
Mies kertoi tänään vanhemmilleen, omilleni en ole vielä kertonu, jotenkin ahdistaa kertominen. En liiemmin välitä itseeni kohdistuvasta huomiosta ni siks ärsyttää. Täytyy varmaan kertoa piakkoin, sillä tänäänkin jouduin valehtelemaan vaikka mitä äidille.

Työni on ajoittain fyysisesti hyvin vaativaa ja nyt jouduin vähäks aikaa saikulle ku on ollu niin paljon rasituksessa lisääntyviä kipuja. Lääkäri oli huvittava, joku muu saattais loukkaantua sen puheista, mut mua vaan nauratti. Se sano et "ai jaa, vasta kuudes viikko, no sitten siitä keskenmenosta ei ole vielä haittaa". Tiedän et se tarkoitti sitä, ettei to.näk joutuisi kaapimaan, mut olihan se ehkä vähän harkitsemattomasti sanottu. Se oli nuori mieslääkäri, ni eihän se oikein varmaan osaa ihan asianmukaisesti suhtautua.

Nyt on siis tylsää ku ei ole töissä, mut täytyy vähän lepäillä.

Kerttu ja söpö 6+0
 
Me halutaan tietää sukupuoli, ja jos mennään istukkabiobsiaan/lapsivesipunktioon niin sieltä sen tiedon saa varmana. :D Ei tarvii ettiä kikkeleitä ultrassa.

Kertomisesta... me tultiin heti kaapista ulos, eli kaikki tietää jo. :) Mä kirjotan myös blogia, jota seuraa aika moni sukulainen ja tuttu niin sinne sen jo paljastin. :heart: jos ikävästi käy niin eipähän tarvitse kenellekään selitellä pahaa oloa ja saa ainakin tukea. Enkä mä aio pelätä keskenmenoa. prkl. :kieh: tässä on koettu jo ihan tarpeeksi niin en hyväksy enää tähän mitään keskenmenoa.

Vaatteista, mulla on muutama hassu vaate ostettuna edellisen raskauden ajoilta..niitä ei koskaan päästy käyttämään. :ashamed: Mutta kunhan tästä vähän mennään eteenpäin niin enköhän suuntaa kirppareille tekemään löytöjä. :D Ja ehkä vähän Lindexiinkin.... :p
 
EM ja 4krs: (hih noita lyhenteitä!) Todellakin tekisi mieli mennä hypistelemään kaikkea ihanaa, mutta ihan vielä ei uskalla.. Espritin nettikaupassa oli vaikka mitä tyylikkäitä mammavaatteita roimilla alennuksilla, myyvät ilmeisesti viimeisiä kappaleita uuden malliston tieltä tms.

Kerttu: ihan _uskomatonta_ ja tahditonta käytöstä! Ei tuollaista saisi olla olemassakaan! Mä ainakin loukkaantuisin tuollaisesta tai saattaisin sanoa jotain harkitsematonta takaiksin.

Kertomisesta vielä sen verran, että siipan lisäksi yksi ystäväni tietää.. Äkkiseltään on vaikea sanoa, koska kertoisi muille (np-ultran jälkeen vai vasta sitten jos pahoinvointi tai vatsa paljastaa). Sinällään voisin kuvitella, että ne sinällään hyvää tarkoittavat neuvot ja intiimien asioiden utelu saattaa olla välillä aika ärsyttävää.. Onneksi siihen saa sentään itse laittaa ees jotain rajoja, kaikkea ei tarvitse sietää eikä kuunnella.
 

Yhteistyössä