** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Huomenta ja tervetulomoikat uusille ! :wave:

Tännehän on tullut paljon porukkaa ja tekstiä niin ettei ehdi lukea kukn on muutaman päivän poissa konene ääreltä :)

Aamu alkoi mulla säikähdyksellä kun vessassa tuli ruskeaa limmaa ihan pikkusen :| Nyt olen kauhusta kankeana, että rupeeako se siitä muuttumaan punaiseksi tai lisääntymään muuten. Voihan se olla ihan normaaliakin näillä viikoilla. Oletteko kuulleet, että ovulaation aikaan voisi tulla vuotoja ja juilimista? Mulla nimittäin olisi ovis näihin aikoihin muutoinkin. Miulla ei ole ollut koko aikana MITÄÄN vuotoja, ei oikein edes valkkaria tms.

Tänään on onneksi eka neuvola terkkatädille, toivoen se osaa lohduttaa ja rauhoitella minut,ettei tarvitse panikoida koko viikonloppua :(

Mukavaa päivää ja viikonloppua kaikille ja voikaa hyvin!

Karvis & nuijapää 6 + 2
 
Karviainen en osaa kyllä sanoa tuosta vuodosta, itsellä kun ei kokemusta... eikä siis koskaan ole vuotanut raskauden missään vaiheessa... mun raskaus tuntuu edelleen epätodelliselta, kun ei mtn oireita.Toivotaan, että kaikki masukilla hyvin... :hug:

RoSMo :hug:

5+4
 
Uskaltaisikohan sitä liittyä joukkoon. Tänä aamuna plussasin ja nyt ihan täpinöissäni. Miehellenikään en ole vielä kertonut pussasta, kun töissä hän on, vaan heti ensimmäisenä tänne nettiin tulin, kun en vielä muille aio kertoakkaan.

Onnea myös muille teille plussanneille, joita tässäkin pinossa on vinopino, vaikka ollaan vasta syyskuun alussa :flower:

Laskuri antoi mulle la:n 12.5.2008 ja muita raskausoireita ei ole kuin pinkeät rinnat ja kylmät ja kuumat aallot (onko ne edes raskausoireita). Lapsia meillä on jo 4 ja kotiäitinä elelen. Juu ja synnytyssairaala on KOKS. Lisään vielä, että ikää on 32v.
 
Karvinen: Mulla tulee päivittäin vähän ruskeaa vuotoa ja mulla on 2 edellisissä raskausissa tullut sitä enemmänkin. Ensimmäisessä niissä sitä tutkittiinkin vähän, mutta ei siihen mitään syytä löytynyt. Joten nytkään en osaa olla vuodosta huolestunut.
 
Huomenta!
Tänne ei edelleenkään mitään uutta. Väsyttää vaan hirveesti ja nyt pari päivää rinnat ollu arat. Missä vaiheessa ajattelitte kertoa työpaikalla raskaudesta? Meillä töissä on aika paljon kuorman purkua ja on tosi painavia laatikoita niin mietityttää että mitä sanoisin syyksi etten voi niitä nostella.
 
RoSMo :'( :hug: Toivottavasti asiat ei olisi iihan täysin pahasti...

Ja tervetuloa uusille..

Makoiltiin pojan kanssa äsken tunti heräämisen jälkeen sängyssä, ihanan rento kaveri aamutuimaan ettei ole kauhea kiire höseltämään. :)

Väsy jatkuu nyt alkanut vähän etomaan jos ei ole syönyt vähään aikaan.

Pitelen edelleen kaikille peukkuja pystyssä että pysymme tässä pinossa...

Jonz ja Tessu 6+1
 
4-kerroksen väkeä - saatetaanpa tosiaan tavata sairaalassa jos ja kun molemmilla menee kaikki hyvin. Tosin ettekös te kokeneemmat yleensä synnytä aiemmin ja me ensikertalaiset joudutaan odottamaan tositoimia kauemmin...?

Varasin tänään ajan varhaisultraan Väestöliiton klinikalle (silloin rv 7+5, maksaa kuulemma 70 ? Kelan korvausten jlkeen), jos sitten vaikka tää raskaus tuntuisi todellisemmalta. Pikkuista kauhua vain aiheuttaa se, että sain ajan mieslääkärille. Onko teillä muilla minkälaisia kokemuksia mieslääkäreistä? Mulla on aina ollut naisgyne...

Hölmöä tietysti tuollaista panikoida, mutta minkäs teet, kun tunteet menevät laidasta laitaan. :/ Ultran varaamisen jälkeenkin aloin vain itkeä tuhertaa ilman minkäänlaista syytä. Hohhoijaa...

Pidän peukkuja sulle, RoSMo!
 
H3LMI; meilläkin on mieslääkäri. Mulla on semmonen "kuvitelma" että mies on helläkätisempi. Oon kyllä käynyt aina naisgynellä ja jotenkin se on tuntunut ikävältä, jopa kovakouraiselta. Mä siis uskon, että miehet on hellempiä :)

Mäkin olen nyt huomannut, että jos en syö riittävän ajoissa ennen nälkää tulee semmonen öllöttävä olo, ei nyt paha mutta kuvottava. Ja kahvi on multa nyt jäänyt melkein kokonaan pois, ei vaan tee yhtään mieli. Sunnuntaina join kupin ja eilen illalla kokeilin meneekö alas. Menihän se mutta ei se nyt mitään erikoisen ihanata ollut. Ja mä kun ennen saatoin juoda 4-6 kuppia päivässä. Ja kylmän kahvin haju, hyi ollakaan se on puistattava!

erica87; ootko kaupanalalla? mä olen kaupassa töissä, myymälän puolella. Nyt oon neljättä viikkoa kesälomalla ja olen ajatellut etten töissä kerro vielä pitkään aikaan. En oikein luota työkavereihini, vaikka hyvähän se olisi jos joku tietäisi niin voisi sitten selvittää jos jotain sattuukin... Mä olen myöskin tekemisissä painavien kuormien kanssa, lähinnä lihapuolella ollessani. Vähän arvelluttaa nostella mutta terkkatäti sano kyllä että Pähkinä on vielä niin suojassa tuolla vatsanpohjalla ettei nostelusta ole vaaraa.
 
Heipä hei!

Tulenpa nyt tännekin ilmoittautumaan. Tuonne kakkosta odottaviin kävin jo ilmoittautumassa.

Eli meille näyttäisi nyt pitkän odotuksen jälkeen olevan toinen tulossa. Esikko on jo 3,5 v. (01/05) . Taustalla on kaksi keskenmenoa, joten varovasti tässä edetään päivä kerrallaan. Omien laskujen mukaan on vasta rv 4+3 menossa. Plussan testasin jo viikko sitten. Laskettu aika olisi 12.5, mutta tulee varmaan vielä muuttumaan.
 
Tervetuloa kaikille uusille!!!!! :wave: Ihanaa meitähän on jo vaikka kuinka paljon!

Ja RoSMolle :hug: Tsemppiä kovasti ja ilmottele itsestäsi jos vain haluat!

Matilda kirjottelit että olet viidennellä viikolla ja la 9.5, silloin sulla on tänään rv 4+6. Eli viides viikko on menossa välillä 4+0- 4+6 =) Osasinkohan yhtään selventää.

mulla itellä on LA 10.5 (ainakin näillä näkymin) ja nyt siis rv 4+5. Saa nähdä monikohan meistä saa vauvansa kainaloon äitienpäivänä :heart:

Löysin eilen kirpparilta läjän mamalucious äitiysvaatteita tosi halvalla! Oli pakko ostaa vaikka vielä näin alussa ja mitä vaan voi tapahtua mutta silti! 17?:lla sain vetskarihuppari,paidan,housut ja hameen!

Mulla on masuvihlontaa päivittäin ja pikkasen sivureisissä tuntuu.Ehkä aavistus alaselässä myös. Esikoinen ku syntyi niin kaikki supistukset tuntui juuri kyseisillä paikoilla. Esikoinen on syntynyt 10/07 eli kohta 1v synttärit tiedossa :heart:

Daami ja tähtönen rv 4+5 :heart: :heart: :heart:
 
H3LMI mun esikoinen syntyi yliaikaisena 40+5 vko:lla, kun taas kakkonen ja kolmonen kumpikin ennen laskettuaaikaa...muistaakseni 4 pvää ennen laskettua.
Tänään tuli ihan yllättäen totaalinen väsymys, oli ihan pakko ottaa päikkärit, ja onneksi siihen oli mahdollisuus =)
 
Tiistaina se plussa pärähti ruutuun. Väsymys ja pieni juilinta mahassa oireina. Edeltävällä viikolla oli niin hirveät "PMS" oireet, että en todellakaan osannut plussaa odottaa. Tässä sitä taas ollaan jo 5. kertaa Jaiks. :p Kenelläkään en ole kertonut eikä hirveesti tee mieli kertoa kun se on niin HIRVITTÄVÄ IHMETYKSEN aihe, kun ihminen tekee MONTA lasta. Eihän siitä voi enää edes onnitella hyvä ettei osanottokortteja tipu postista. heh

Toisaalta yrittää sisäistää asiaa ja toisaalta ei uskalla jos meneekin kesken/tuulimuna tms. Onneksi tässä on 9kk aikaa pelätä eri asioita :p ehkä jossain välissä ehtii nauttimaankin heti sen hirvittävän pahaolokauden jälkeen ehkä :p päivä kerrallaan. Edellisissä raskauksissa on ollut vuotoja aina rv7 lähtien .. käynnistykseen on silti jouduttu.

Onnea kaikille plussanneille :flower:

Nara tasan 5
 
Heippa!

Eilen tehty plussatesti!!! :heart: VIIMEIN!
Eli mut vois lisätä listalle!

ElinaMaria, 25 v LA 12.5. synnäri PHKS ensimmäinen

Nyt pidetään sormet ristissä että pieni pysyy mukana loppuun saakka. Meillä on taustalla tammikuussa 08 tehty raskauden keskeytys rv20 kun sikiöllä todettiin vakava kehityshäiriö. Huhti/toukokuussa 08 yksi kemiallinen raskaus. Nyt toivotaan että tämä nyytti tulisi syliin asti. :heart: :heart:

ElinaMaria rv 4+3 (ehkä)
 
Moi moi!
Mä tein sitten tänään uuden raskaustestin... jotenkin ollu koko ajan sellanen olo et noi oireet alko liian aikaisin... mutta siis edelleen olen raskaana! :saint: tuli tässä mieleen että olisko viimeinen niukahko kuukautisvuoto ollut jotain hämäystä ja olisikin pitemmällä... noh, selviää sitten aikoinaan, joka tapauksessa raskaana ollaan. :heart:

Oksentelua on ja oksentelua on... närästys on kamalaa. Olen tosin molemmilta aiemmilta raskauksilta ollut todella pahoinvoiva ja närästänyt jo ihan alkuviikoilta saakka. Täytyykin tarkistella että paljonkos niitä viikkoja nyt onkaan.

Onpas tämä ihanaa! :flower: toisaalta tekis mieli kertoo koko maailmalle! vaikka en todellakaan halua kertoa! mutta niitä äitiysvaatteita ei todella ole enää tallessa... vauvan vaatteita jonkin verran onneksi kuitenkin...
 
tänne oli muuten tullut jo paljon väkeä.
täällä ei oo nyt enää paljoo mitään raskausoierita. Ihan pinetä etovaa oloa on aamulla ja väsymys on kova. mut jotenkin sitä vertaa tätä raskautta edelliseen ja se oli ihan erillainen. tässä vaiheessa oli jo paha olo todella pahana... nyt tuntuu et onko siellä sit kaikki ok. ku ei oo pahaa oloa. :headwall:

varhaisultra on nyt hemossa 22.9. sinne asti pitä odotella.
 
Huomenta kaikille tervetuloa TAAS uusille! Onhan meitä jo vino pino!

4-kerroksen väkeä ja piina ruskea vuoto onneksi loppui eilen, mitä lie, mutta eilen alkoi uutena sitten menkkamainen alamahan vihlonta ts. koskee koshtuun :| Se lienee normaalia kasvukipuja tms.? Menkkamaista koskus silloin tällöin.

Mutta Neuvolakuulumiaisa: Terkkatäti oli tosi mukava ja otti verikokeet ym. puhuttiin paljolti yleisiä asioitakin ja kertoili neuvolan palveluista. Muistin jopa melkein kaikki asiat, joita pitikin kysyä. Aikani kun valittelin, että pelkään tm, kun ei ole oikein mitään oireita ja kauhean kauaksi menee eka lääkärikäynti ja sydänäänteen kuunteleminen, niin antoipa sitten ajan jo ensi keskiviikoksi, 10.9 lääkärille ! :D Varoitteli tosin moneen kertaan jos sydänäänet ei vielä kuulukkaan, mutta kävi vielä ajan toiselta hoitsulta varmistamassa, että pitäisi kuulua kun viikkoja on sillon kasassa 7+3. Niin, tämä siis sen neuvolan laskutavan mukaan, eli sain kolme lisäpäivää ja la siirtyi 26.4 Murh! Edetään nyt sen mukaan, mutta pidetään Jonz se la 29.4 vielä kuitenkin, tarkenneellaan sitten myöhemmin jos / kun muuttuu.

Eli ensi viikolla vien aamupisun mukanani ja esitietolomakkeen täytettynä ja sitten toivottavasti kuullaan nuijapään sydänkin siellä.

RoSMo voimahaleja sinulle, kyllä tässä itselläkin on vielä pelko *ersiissä kaikesta. Toivottavasti vuoto ei ylly kauheasti sinulla. :|


Karvis & Nuijis 6+6 (mukamas)

*muoks* älkää välittäkö kirotusvirhöistä :ashamed:
 

Yhteistyössä