** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Kiitos daami ja joa!!! :wave:

Aika ilon, epäuskon, pelon ja onnen välimaastossa tällä hetkellä mennään.... :D
Nyt vaan pidetään sormet ristissä että pieni pysyy kyydissä ja tule tällä kertaa syliin asti. :)
Meidän äiti sanoi, että se tiesi mun olevan raskaana kun me nähtiin viikko sitten!!! :eek: Mähän en ees ite tienny olevani raskaana!!
Samoin eilen yks kaveri sanoi sen jälkeen kun kerroin uutisen että: no mä kattelikin et olisitko. :eek: Paistaaks se niin selvästi?! :LOL:
 
Terve tänään plussasin.

Ei ole mikään huikea fiilis. Vaikka tätä nyt toivoinkin eniten maailmassa. Pikku neidillemme pikkusisarusta. :D

Eli ole 20v mies 23 ja meillä on tytär 7kk

Ennen esikoistamme oli 2 keskenmenoa. Toinen jouduttiin kaapimaan kun ei tullut itsestään ulos.

Ja nyt on ihan norm raskaus olot väsyttää ja tissit on arat mutta mutta samalla nivuset vihloo aika kovin joten en tiedä onko tämä menossa hyvin. :ashamed:

12.5 pitäis olla LA :heart:
 
Mulla vihloo kanssa välillä nivustaipeet esim kun sohvalta nousee tai jotain semmosta.
Maha onkin nyt sitten ollut kovalla, en ala yhtään että se alko jo nyt, pitänee ostaa levolaccia. :)

Edelleen väsyttää mutta esikko onneksi nukkuu parin tunnin päiväunet joka päivä joten saan hetken rauhaa ja hiljaisuutta. Vaikkakin miehen mielestä sillä välin pitäisi vähintään tiskata. ;)
Mut jos ei huvita ni ei voi mitn. :)

Ja tervetuloa taas uudet!!

Jonz ja Tessu 6+2
 
Uskaltaudun hyvin, hyvin varovaisesti kurkkaamaan tälle puolelle.. Kauan kaivattu, odotettu ja toivottu plussa tuli eilen (yk 5). Aluksi luulin menkkojen olevan vain myöhässä, mutta tässä kävikin paremmin kuin hyvin. ElinaMarian tavoin tunteet on aika pinnassa, toisaalta olen suunnattoman iloinen, toisaalta en ole varmaan vielä edes sisäistänyt koko asiaa ja toisaalta pelottaa, onko kaikki hyvin. Täytyy vain toivoa kovasti, että kaikki tosissaan menisi hyvin ja nyytin saisi toukokuussa syliin asti.. Laskurin mukaan la olisi 10.5.

Olen 24, mies 31, asumme Uudellamaalla. Ensi vuoden elokuulle on varattuna juhlapaikka jne häitä varten, mutta saattanee olla, että siirrämme kekkereitä myöhäisemmäksi, nyytti on tärkein.

Muuten, missä vaiheessa olette ajatelleet/menossa varhaisultraan?

emiliana 4+6

 
Kahdet päikkärit nukuttu tälle päivää..Zzzz
Varhaisultraan ajattelin varata sitten ku viikkoja on sen 7 täys, että sitten varmasti näkyy sykkeet jos on näkyäkseen. Taitaa olla omassa terveyskeskuksessakin ultrat, mutta en tiedä yhtään käytäntöjä siellä ja onko ne vehkeet miltä vuosikymmeneltä. :p

Nara 5+1
 
tervetuloa emiliana! :heart: Tulit mun mukana! :D JEE!

Niisku-Rouva tervetuloa. :hug: Varmasti kaikki on ihan hyvin, minullakin vihloo nivusia aina silloin tällöin. Onnea!

(.) : samat sanat kuin muillakin: VÄSY. |O Mut en valita. :D Eilen käytiin katsomassa ilotulituksia ja koko tää päivä on menny ihan ohi ja uneliaana.

G: kaikki joilla on keskeytys takana pääsee sairaalaan äitiyspolille seurantaan, eli mä saan sen ultran varmaan sitä kautta. :) Ja muutenkin kaikki tutkimukset ja lisäultrat yms. Se on hyvä.... :ashamed:
 
Mulla on laskettuaika laskurin mukaan 15.5 :) ja synnäri on PHKS...Hirveesti ei oo ollut vielä mitään oireiluja, kauhea väsymys kyllä; töiden jälkeen on pakko nukkua päiväunet ja illalla aikasin nukkumaan ja aamulla ei jaksas herätä. Rintoja arastaa ja pissattaa usein, ihmettelevät varmaan töissäkin kun ramppaan vessassa jatkuvasti...*kahvin piikkiin*. Muita oireita ei sitten olekaan ollut, ainakaan vielä...Molemmista lapsista on ollut pahoinvointia jo heti alusta niin tuntuu niin epätodelliselta se aamuinen haamu. Pakko testata huomenna uudestaan. Mulla kuukautiset säännölliset olleet aina, joten kaksi päivää kun on myöhässä niin... :whistle: Ja tää ois kolmas mussukka :heart:
Niin ja ikää mulla on 25v :)
 
karviainen Täälläpäin eivät edes ala noin varhaisilla viikoilla kuuntelemaan sydänääniä. Mulle sanoivat esikoisen aikaan että turhaan äidit säikähtävät sitten jos ei kuulu. Mulla ei kuulunut esikoisesta vielä rv9+ jotain mutta rv10+ jotain kuului =)

Me lähdetään viikon päästä Italiaan viikon lomalle ja ajattelin sen jälkeen varata varhaisultran. Jotenki ihan eri tavalla jännittää ja pelottaa onko siellä ketään :ashamed: Mutta nyt pitänee antaa esikoiselle iltamaidot :wave:

Daami 4+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iitu2:
Alkuperäinen kirjoittaja RoSMo:
Nirtsu ja Iitu2:

Me ollaankin lähes samassa jamassa :D La:t, lasten lukumäärä, ikä ;)
Jep, niin taidetaan olla. :) Minkäikäisiä teillä on vanhemmat lapset? Meillä pojat -02 ja -06. Ovat sen verran vilkkaita kavereita että hiukan hirvittää minkälaiseksi meno täällä talossa yltyy (niin, jos siis kaikki menee hyvin loppuun asti) ... :)
Huomasin vasta nyt ton viestin.. Mulla on kans poikia molemmat, -96 ja -05. Ja vilkkaita on muuten minunkin pojat! :)
 
Haamujen aamu taas...Kuinkahan monta testiä teen vielä että saan ihan selkeän plussan :whistle: Täällä siis raskaustestin takia hereillä näin aikasin...Taidan mennä viel hetkeksi nukkumaan kun lapsetkaan ei oo kotona...
4-kerroksen väkeä, mä niin "ootan" sitä karmeaa pahoinvointia, tietäsin vaan niin varmasti olevani raskaana :D. Ja voi olla että sekin oire sieltä vielä tulee...Aikaisemmista en oo vielä ees näin aikaisin testaillut :)
 
Huh!

Siippa oli eilen poikienillassa ja kotiutui joskus kolmen aikaan. Ei siinä muuten mitään mutta äsken kun heräsin ja kävin vessassa, ja palasin sänkyyn niin makuuhuoneessa haisi niin pahalle! Siis sellainen vanhan viinan haju. Oli niin lähellä ettei laatta lentänyt... :x Oli pakko herätä ja tulla pois sieltä. En pystyny enää nukkumaan.

Mä oon aina ollu muutenkin hajuherkkä, kaikki vähänkin pahat hajut saa mut melkein oksentamaan. :LOL: Nii aatelkaas mitä nyt raskaana ollessa!! Mä kakon joka kerta kun haisee vähänkin pahalle.. :D

Perskutarallaa, missäs kiertopäivissä sä meet? Joko pitäis näkyä kunnon plussa?

Viime yönä jomotti masua ja etenkin oikealle puolelle tosi paljon, piti ottaa panadolia että pystyin nukahtamaan uudestaan. :ashamed:

G: Onko muilla yhtä paljon jomotuksia?
 
Väsymys on ollut sitä luokkaa, että en ole edes jaksanut käydä täällä lueskelemassa... |O
ElinaMaria, Meillä ihan samalainen aamu! Isukki oli eilen "juhlimassa" kesäloman loppumista... Aamulla piti ottaa neiti kainaloon, ja äkkiä makkarista karkuun! ;) Itsekin olen ollut TODELLA herkkä hajuille. Ei esikoisen kohdalla tälläistä ollut. Varsinkin pesuaineet... :x
Perskutarallaa. Itse tein selvän plussa testin nyt vasta rv. 5+1. Kp 37/31-34. Tosin haamujen haamu näkyi kp 31. Joten siitä se varmasti vahvistuu!! =)

En taida tajuta tätä maailman ihaninta asiaa vieläkään.. Välillä tulee kova itku, kun tajuaakin, että olen raskaana!! Massussa köllii pienen pieni lapseni.... :D
Ensi viikolla olisi neidon 6kk neuvola, ja jos samalla itsellekin aikaa varaisi. Sitten olisi rv.6+0. Saa nähdä, että miten kovat valitukset neuvolasta saan, kun jälkitarkastuksessa papani oli lk2. Neuvolantäti sanoi, että raskaaksi ei saa koskaan tulla, ennenkuin papa on jälleen lk1... Ei auta kun vastaan ottaa mitä tuleman pitää... :whistle:

Jotain puhettako oli varhaisultrasta?? Itse esikon kohdalla kävin rv.7+2 yksityisellä, kun clomeilla se raskaus alkoi, niin gyne käski tulla "näytille", että kaikki on hyvin. Itselleni jäi maksettavaa jotain 50euroa... Jos kaikki menee hyvin, niin ekan kerran tämän murusen varmaan näen sitten np-ultrassa.

Vielä ElinaMaria, tuosta jomotuksesta. Itselläni vihloo alamassua varsinkin öisin tosi kovaa. Mutta se on molemmin puolista. Kun nousee sängystä ylös, saa olla aika varovainen. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin, sekä itseni, että sinunkin asukillasi!! =)
 
ElinaMaria: Mullakin alkoi tänään (tai jo ehkä eilen pikkuhiljaa) hajuherkkyys. Tänään noustessa kaikkialla on vain haissut :snotty:

Mäkin odottelen täällä sitä kamalaa pahoinvointia ja oksentelua pelolla, kuten moni muukin. Te keillä oksut on jo lentäneet, niin millä päivillä se pahoinvointi alkoi? Tai muistatteko edellisistä raskauksista? Me ollaan ensi vkl lähdössä reissuun ja toivon hartaasti silloin vielä voivani hyvin :/

Ja sitten vielä kyssäri rinnoista ja niiden arkuudesta. Onko teillä rinnat kauttaaltaan arat, vai onko niissä kohtia, jotka ovat erityisen kipeitä? Mä oon miettinyt, että onko mun tossa toisessa rinnassa joku vika, kun on yhdessä kohtaa sellainen kipeä "patti" :( Voiko edelliset imetykset vaikuttaa? Mulla on edellisen imetyksen lopettamisesta 5kk, voiko se vielä vaikuttaa. Onko teillä pitkä aika edellisestä imetyksestä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nasu21:
Saa nähdä, että miten kovat valitukset neuvolasta saan, kun jälkitarkastuksessa papani oli lk2. Neuvolantäti sanoi, että raskaaksi ei saa koskaan tulla, ennenkuin papa on jälleen lk1... Ei auta kun vastaan ottaa mitä tuleman pitää... :whistle:


Ei sillä papan tuloksella ole väliä (tai kait se riippuu syystä). Itselläni oli koko edellisen raskauden alkaessa papa luokkaa 3 ja kukaan ei mitään valittanut. Vauvan synnyttyä sitten otettiin koepala ja leikattiin solumuutokset.

 
ElinaMaria ja Nasu21 meilläkin oli mies eilen rapujuhlissa kavereiden kanssa mutta mulla sinänsä helpompaa kun hän on jäänyt jatkoile joten sain ihan yksin nukkua. :) Eikä haise pahalle. :D
Laitoin esikonkin mummolleen että sain vaan olla ihan yksin koko illan. Puolen päivän aikaan pitäisi hakea se krapulainen mies ja mennä mummolaan syömään ja tulla sitten pojan ja miehen kanssa kotiin. :)
Mukava aamu kun sai nukkua niin pitkään kuin halusi. Eikä just nyt edes väsytä. :)

Jonz & Tessu 6+3
 
EM: mulla myös vatsaa nipistelee.. Kumma tunne, jota ei voi oikein verrata mihinkään, esim menkkakipuihin tms. Lisäksi väsyttää järjettömästi. Toisinaan voi myös olla hetkellisesti huono olo, mutta ainakaan toistaiseksi en ole halaillut Gustavsbergia.

omaa napaa: 5+0 ja aamulla oli pakko tehdä vielä varmistus; tämä on tosiaankin totta :ashamed:. Hassu fiilis olla samanaikaisesti sekaisin onnesta ja huolissaan, onko kaikki hyvin.
 
ElinaMaria ja Nasu21
Eli nyt ois kp 30/28 jos oikein osasin tuon merkitä :D Eli perjantaina ois pitänyt alkaa...

Viime kierrossa mulla oli kaikki mahdolliset oireet ennen menkkoja, mutta ilmeisesti omaa mielikuvitusta kun toive oli niin suuri :) Ja kauhea pettymys kun ne menkat tulikin...
 
No voi herranjee, te ootte ehtiny tehdä pitkän ketjun. :D Ajattelin tulla kurkkimaan joko täältä toukokuisia löytyy, ja löytyyhän niitä joo. En edes jaksanut lukea koko ketjua läpi. Myönnän, olen laiska :D. Mutta kuitenkin, liityn myös tähän sakkiin. Viikkoja on nyt 5+1 ja laskettu aika on joskus kaukana tulevaisuudessa, toukokuussa 2009.

Meille tää hippuli on kolmas, jos vaan (toivottavasti) päästään sinne toukokuuhun asti. Kaks poikaa ( 2003 ja 2005 ) meillä ennestään. Ja tyksissä synnytetään. :)
 
Alavatsan nipistely ja jomotus on täälläkin tuttua! Nyt parin viimeisen päivän aikana on välillä ollut etova olokin. Aamulla pitää äkkiä syödä jotakin tai olotila vain pahenee, eikä päivän mittaan saa pitää liian pitkiä taukoja syömisestä. Niin, ja yhtäkkiä saattaa ruveta väsyttämään vallan armottomasti!

Minuakin kiinnostais kyllä tietää, milloin teillä muilla on alkanut kunnon pahoinvointi?
 
Huh!

Näin monella kun jomottaa masua niin ei siis tarvitse huolehtia. :) Taitaa kuulua asiaan. :D
Mä päätin et ens kerralla jos toi siippa meinaa lähteä juopottelemaan saa kyllä nukkua vierashuoneessa tai olkkarissa. Turha tulla mun viereen enää haisemaan! :LOL: Saman oksureaktion aiheutti ummehtunut haju pyykinpesukoneesta.... :x

H3LMI, mulla ei kyllä oo mitään suoranaista oksetusoloa, enemmänkin sellaista kuvotusta ja hajuherkkyyttä. :) En siis ole oksentanut ainakaan vielä kertaakaan.

Tulevat isovanhemmat tulee onnittelukahveille kohta, leivoin kanttarellipiirakkaa. NAM. :p

:wave:
 
Huomenta kaikille ja tervetuloa uudet!

Daami Joo, mäkin ihmettelin, että se neukkatäti ylipäätään suostui antamaan aikaisen ajan ja tokihan se varoitteli, ettei saata kuulua , mutta pääasia, että ultraavat, että näkee onko pussissa ketään ja onko kaikki siellä missä pitäisi olla.

Meillä kanssa eilen illalla oltiin illan istujaisissa, jossa toimin sitten meidän seurueelle kuskina. Porukka on onneksi sen verran rentoa, että siellä ei heti katota vinoon jos joku on autolla eikä juo. Autoileville (olin muuten ainoa) :D oli varattu oikeen samanlaista alkoholitonta booliakin, ettei erotu joukosta :whistle: Ihan kivaa oli, vaikka tuo mies mielestäni aamulla vähän haiskahti :/ Vaikka mulla on normaalisti aika tarkka hajuaisti, niin miulle ei ole tullut tuota ongelmaa, että kaikki haisisi kauhean voimakkaasti ja tekisi sitten pahaa. Onneksi. Muutenkin edelleen täällä oireettomuus jatkuu, rintojen arkuutta, ummetusta ja loputonta syöpöttelyä lukuun ottamatta...

G: Onko teillä muilla kellään vaivana kipeytynyt häntäluu? Minulla joskus penskana on ollut sen kanssa ongelmia ja se meni sitten kasvuiässä ohi, mutta nyt on ollut ihan alusta asti kipeänä. Eniten se tuntuu selinmakuulla ja seistessä, ei niinkään istuessa?!? Outoa ja inhottavaa. Ilkeää ajatella, että näin alussa koskee tällä tavalla, että mitenköhän kovasti sitten ensi keväänä :eek:
H3LMI Mulla on neuvolan mukaan siis menossa tänään 7+0, eikä mulla ole pahoinvointia ollenkaan, joskus aamulla lievää kuvotusta TAI illalla syönnin jälkeen.

Joku puhui alavatsan vihlonnasta, minä heräsin kovaan vihlontaan viime yönä, ja sainkin heti unen kun se loppui. Tämmöisiä yllättäviä kipuja ja jomotusta on tullut aina välillä.

Tulipas taas tarinaa ja omaa napaa, mutta jaksakaa ymmärtää :ashamed:

Karvis ja nuijis 7+0 (6+4)
 

Yhteistyössä