** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Oon nyt pikasesti käymässä koneella ja ajattelin kertoilla että vielä ollaan menossa mukana =) menkat ei oo siis alkanu ja mahaa nippailee samalla lailla kuin esikoisesta. Uusi oire minulle on kamala närästys yötä päivää!!! :eek: Voiko tätä tosiaan olla jo ihan alussa? Toivottavasti pian saadaan kotikone kuntoon niin pääsen kunnolla mukaan keskusteluihin =) Pikasesti luin läpi mistä olitte kirjotelleet ja ikää mulla 21.

Tänään viikkoja 4+2 ja varhaisultraan olen ajattelut myös mennä. Oulussa se maksaa 50? Merioulun neuvolassa.

Mutta paremmalla ajalla lisää =)

Daami ja Tähtönen :heart:
 
Onkohan Pippurityttö vielä tulossa mukaan. Toivottavasti. :)

Me mennään tänään 1-v kuvaukseen, saadaan se ilmaiseksi kun Juuso voitti sellaisen kilpailun. :) Mikä on ihan hyvä kun eikös ne maksa aika paljon muuten.

Tylsä kylmä ilma niin ei tee mieli edes ulos. Kauhean kylmä mukamas täällä sisälläkin.

Turhis Jonz ja Tessu
 
Olen 26vee ja mies on 30vee. PHKS tulee olemaan sairaala. Laskettu aika on 09.05. Toinen tulossa. Mitään pahoinvointia ei ole näin alussa näkynyt mutta tissien aristamisesta ja pissattamisesta olin varma asiasta ennen testiä.
 
Beija: Ollaan Karstulasta eli matkaa Jyväskylään noin 100 km

Soitin tänään neuvolaan ja ultra on 25.9. Sitten laskettuaikakin varmistuu. Täällä ei kertakaikkiaan mitään oireita. Tosin eipä sitä itseensä kerkee niin kuunteleekaan kuin esikon aikaan. Pikkuneiti rytmittää päivät kyllä aamusta iltaan. Eikä mulla esikonkaan aikaan ollut kuin lievää kuvotusta.

viikuna ja ? nimeä ei viä oo
 
Terpat kaikille ja tervetuloa uusille tänne toukokuun toivottuihin :wave:

Miulla edelleen oireettomuus jatkuu, mahankin turvotus on vähentynyt?!? Ei se tosin haittaa, mutta pari päivää on taas ollut satavarma että mennään varhaisultraan. Toisina päivinä olen tyyliin, että "tulee jos Luoja suo ym. sittenhän sen näkee" Blaah! Eka neuvola ois perjantaina, ja siellä toivottavasti selviää mahdollinen ultra-aika.

Tänä aamuna oli välillä etova olo, eikä aamukahvi meinaa enää oikeen upota. Happamat omenat maistuu aamulla ja äsken söin makaroonia ja purkkitonnikalaa ketsupin kanssa!! Voitteko kuvitella !? ja että oli vielä niin hyvää :p Onko muilla jotain outoja himoja? ( ei sillä etten olisi tuota joskus ennenkin syönyt)

Niin piti jo aiemmin mainita, että ikää on miulla 30v. jos se Jonz siihen listaan haluaa päivittää.

Hyviä vointeja kaikille !

Karviainen ja nuijapää 5 + 5
 
Nyt se on sitte tehty. Nimittäin varhaisultra varattu. Ajan sain ensi viikon tiistaille ja ensimmäinen neuvola on ensi viikon keskiviikkona, joten jännä viikko tiedossa =)

4-kerroksen väkeä, täällä myös mahaongelmia. Ei kuitenkaan ihan vesiripulilla mutta löysällä kuitenkin. Se on kai ihan normaali raskausoire, joten ei hätää. Ikävä ongelma, mutta en valita kun ei muita oireita näy (ainakaan vielä)...

Vitamiineista. Itse syön multitabs raskaus -vitamiinia. Siinä pitäisi olla kaikki tarvittavat. Toki talven aikana pitäisi lisäksi syödä myös d-vitamiinia lisänä.

Mulla on ongelma. Tällä viikolla pitäisi neuvotella jatkotöistä enkä tiedä pitäisikö kertoa esimiehelle raskaudesta. Työt jokatapauksessa jatkuu, mutta en haluaisi kertoa ennen ensimmäistä ultraa. Toisaalta, onko tyhmää jos kerron heti ensimmäisinä päivinä kun olen aloittanut uuden työn...

Kertokaas viisaammat montako päivää ennen laskettua aikaa alkaa äitiysloma? Onko se 30 päivää?

Wendy + mini 6+6 (jee, huomenna taas uusille viikoille :D )
 
Heippa vaan!
Tänään tein raskaustestin jatkuvan aamuoksentelun takia ja positiivinen viiva (tosin vaalea mutta selkeä viiva eikä mikään haamu ;) ) Laskettuaika olis sitten 15.5. eli kuukautisten mukaan mulla olis niiiin vähän viikkoja ettei pitäs mitään näkyäkään. Mutta näkyi mikä näkyi, oksentanutkin olen jo lauantaista saakka... :x
Kolmatta lasta odotellaan ilmeisesti siis vaikka tuntuukin todella epätodelliselta!!! oma ikä on nyt 27v. Enkä todellakaan usko todeksi... ja pelkään että kuukautiset kuitenkin alkavat :headwall: tai siis että kesken menis... miten ihmeessä voi pelottaa näin paljon selkeän viivan ja jo kahden raskauden jälkeen... enkä ole koskaan edes keskenmenoa kokenut mutta pelko on KAMALA!!! :ashamed: itkinkin tänään ihan tyhmästä asiasta... en normaalisti tollasista itke ja hävetäkin saa kun pomo varmaan kuuli puhelimessa että itkun partaalla olen... noh, täytynee sitten aikanaan selitellä :saint:
 
Tervetuloa kaikki uudet!! :)

Mulla on vielä mammavaatteita koska esikosta on niin vähän aikaa. Eli ei mitään hätää sillä saralla. Ja vitamiineista syön multivitan raskaus juttuja kun oli vielä puoli purkkia kaapissa edellisestä. :) On tää kivaa kun on jo kaikkee valmiina eikä tarvi mitään muuta ku toivoa että kaikki menee hyvin. :D

Joiltain teistä puuttuu sairaalat listasta että jos haluatte ne sinne ni huikatkaa. :)

Edelleen ihan älyttömän väsynyt Jonz ja Tessu
 
Ilmoittaudun mukaan toukokuulle! Esikoista hartaasti toivotaan. Viikkoja takana vasta 5+1, mutta se on jo mullistavaa sillä yli 2 vuotta yritystä takana ja vihdoin tokasta hoidosta tuli se kauan ja hartaasti odotettu plussa! Pelkästään tälle palstalle kirjoittelu on jo uskomaton fiilis!
Neuvolaan en ole vielä uskaltautunut ilmoittautua, enkä sen puolin ole laskettua aikaakaan uskaltanut laskea (ihan kuin sillä mitään väliä olisi raskauden kannalta...). Maanantaina käyn ultrassa ja sitten vasta (ehkä ) uskallan alkaa uskomaan että ihan oikeesti olen raskaana!!!
Myös täällä päin on jonkun verran ollut väsymystä, mutta nälkä mulla on koko ajan ja se on loputon! Iltaisin myös kuvottaa, mutta miten sitä voikin pahastaolostakin olla näin onnellinen (muistuttakaa mua tästä kommentista myöhemmin, jos raskaus&pahaolo jatkuu vielä seuraavat 8kk ;))
 
Tervetuloa matilda2008. Lisään sut kunnolla listaan kun laitat jossain välissä sit sen lasketun kun tiedät ja sairaalan ja sillein. :)

Pää ei jaksa toimia ja odotan vaan että mies tulee jääkiekko harkoista nukuttamaan pojan. :)
 
Moikka! Muutama päivä on ollut taukoa edellisestä visiitistä. Edelleen mukana kuitenkin ollaan :)

Wendy Oon menossa varhaisultraan Koskiklinikalle. Se on ilmeisesti kalleimmasta päästä, mutta anoppi halusi mun menevän sinne ja lupasi maksaa ultran. Sehän tietää vain säästöä meille :D

Oireet ei ole oikeastaan lisääntyneet mitenkään. Pahinta on kyllä ylivoimaisesti mielialan vaihtelut ja itkuherkkyys. Muutenkin tuntuu, että tunteet on hirmu pinnassa. Mies on kärsivällisesti kuunnellut mun marmatusta ja vollotusta :whistle: Mahan turvotus on myös aivan mahdotonta... :p

Ikää mulla on muuten 23v.

Lehmis & vasikka 5+5
 
Minä myös! Eli siis yk 2, toinen luomukierto, edellinen kierto kesti 30 päivää. Nyt tein negatestit kp 29, 31 ja 33. Tänään kp 41 ajattelin varmistaa negan mutta sieltähän tuli plussa.

Ensimmäinen lapsi olisi kyseessä, ikää on 24. Laskin lasketun ajan edellisten kuukautisten perusteella ja sain ajaksi 3.5. Sairaalana PHKS.

Nyt ois viikkoja 5+2. Oireina on jonkin verran kuukautiskipumaisia särkyjä alavatsassa, hieman nuhainen olo ja rinnat ehkä hieman arat. Pahoinvointia ei ole ollut. Nyt kyllä jännittää.

Kerttu ja söpö 5+2
 
huimaa..vaikea istua töissä tietokoneen edessä,kun tuntuu,et jostain pitäisi saada kiinni. Paineet kyllä matalat, siitä johtunee. 106/58..usein yläpaine alle 100.
Olen alkanut heräillä öisin kuvotukseen, samalla hoituu vessakäynti sopivasti :D siis oksentanut en ole (vielä), mutta pissalla joudun käymään 1-2krt/yö.
Nlaa odotellessa, aika ens torstaina..
 
Liityn joukkoonne! Plussasin eilen ja on vielä vähän sekavat mutta onnelliset fiilikset. Esikoinen täyttää kohta 2 vee, joten eipä tarvii tosiaan paljon ostella..ellei sitten tule tällä kertaa prinsessa.
Eli aletaanpa sitten masuja kasvattelemaan, olen kokoa 34 ja ekalla kerralla minusta kasvoi mammutti, saa nähdä miten käy nyt.
Esikoiseni syntyi lähes kk:n etuajassa..ei ollut enää tilaa masussa!!

On se vaan jännää vaikkei enää ekakerta olekaan.




Mulla on vielä mammavaatteita koska esikosta on niin vähän aikaa. Eli ei mitään hätää sillä saralla. Ja vitamiineista syön multivitan raskaus juttuja kun oli vielä puoli purkkia kaapissa edellisestä. :) On tää kivaa kun on jo kaikkee valmiina eikä tarvi mitään muuta ku toivoa että kaikki menee hyvin. :D

Joiltain teistä puuttuu sairaalat listasta että jos haluatte ne sinne ni huikatkaa. :)

Edelleen ihan älyttömän väsynyt Jonz ja Tessu[/quote]

 
Tässä vielä nämä listaukset:)

laskettu aika............nimi.........synnytyssairaala......monesko lapsi


18.9.............Niclas.........KAKS......esikoinen

7.5...............Prinssi/Prinsessa...........Ei vielä tietoa............toinen

 
heips taas.
mie kävin tänään ekaa kertaa neuvolassa. Siellä meni 2 tuntia, vaikka terkka sano että menee 1-1,5h. No ei mua ajan kuluminen haitannut kun on mukavaa :) Sanoinkin sille että tämä oli ihan mukava käynti.
Viikkoja minä en vieläkään tarkalleen tiedä. Ens keskiviikkona (10.9) on eka lääkäri, jonka jälkeen toivottavasti tiedän saanko siirtyä huhtikuun keskusteluun vai pysynkö täällä toukokuussa. Siihen asti saanhan hengata täällä, plide??

Mä luulen että varaan ultran sitten ens viikon lekurin jälkeen. Mä en nyt ole ihan varma että onko toi vapaaehtoinen ultraseulonta se ns. varhaisultra? Tossa paperissa minkä sain, on että "tutkimuksella selvitetään raskauden kesto, sikiöiden lukumäärä ja istukan sijainti. Lisäksi pyritään havaitsemaan mahdolliset sikiön rakennepoikkeavuudet." Eli varmaanki se niskaturvotus sitten. Ahistaa, terkka just selvitti nää mulle ja nyt mä en enää muistakaan! :ashamed:
No, kai tää tästä.
ou, meidän sairaala tullee luultavasti olemaan Porvoon sairaala.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sporttimama:
Tässä vielä nämä listaukset:)

laskettu aika............nimi.........synnytyssairaala......monesko lapsi


18.9.............Niclas.........KAKS......esikoinen

7.5...............Prinssi/Prinsessa...........Ei vielä tietoa............toinen
Mä oon edelleen ihan väsy ni mitä mun pitäs siis listaan kirjottaa ku meni nyt iihan ohi. :)
Mut tervetuloa Sporttimama tänne!!! :D

Ja teppana tietty saat hengata ja vaikka vahtuis kuukauskin ni saahan täällä hengailla! :D

Jonz
 
Juu täällä myös syödään raskaus vitamiineja =) Tänään on ollut maha aika kipeäkin välillä,sillai vihlaisuja oikeen! :| Toivotaan että kaikki kunnossa. Toisaalta kohtuhan kasvanee pikkuhiljaa ja pientä turvotusta on ilmassa. Mä en ikinä muista soittaa neuvolaan vaikka joka päivä ajattelen soittavani. Ku eka käynti menee väkisillä johonkin ainaki 3viikon päähän ku lähdetään lomareissulle ja muutakin ohjelmaa.
 

Yhteistyössä