** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Huomenta!

Näin viikolla yhtenä yönä unta, että tänään lauantaina iskee pahoinvointi. Yöllä heräsin yhden aikaan huonovointisena ja ajattelin että näinköhän osasin ennustaa, mutta aamulla pahoinvointi oli taas kadonnut =) Täällä ei siis toistaiseksi mitään muutoksia (vähäisiin) oireisiin.

uneksija, ensimmäisellä sivulta löytyy tuo päivitetty lista. Jonz sitä meidän kaikkien iloksi on päivitellyt. Kiitos siitä :flower:

Wendy+mini 6+3

edit: Jonz olikin näemmä nopeampi vastaamaan =)
 
Wendy ja Jonz: Olinpas taas hokara ku en huomannu että lista on päivitetty! :ashamed: No, kiitos kuitenkin Jonz, hyvin olet päivittänyt! :)

Mä en edes tarkemmin kyselly varhaisultran hintaa, kun haluan sinne joka tapauksessa. Ja muutenkin aion käydä yksityisellä neuvolassa (Meri-Oulun neuvolassa). Ainoastaan eka käynnin käyn kunnallisella kun saan sieltä verikokeet edullisemmin. Kuulemma just kokeet ja lääkärikäynnit on yksityisellä niitä kalliimpia maksuja. Mutta omassa kunnan neuvolassa en halua käydä, kun siellä on niin paljon tuttuja/perheenjäseniä töissä. Raskaus paljastuis siis liian aikaisin. Pitää vaan toivoa ettei sen ainoan yhden kerran tuu tutut siellä vastaan ku meen käymään. Alkuviikosta kävin verikokeessa antamassa näytteen parvorokon vasta-aineesta... Siis että olenko jo sairastanu sen. Silloin ei ainakaa tuttuja näkyny. Onneksi. :)
Onneksi yksityisen puolen palveluista saa kelakorvauksen. :)

Kävin äsken ostamassa apteekista raskaus multi-tabseja, kun edelliset vitamiinit ja foolihappovalmiste loppuivat.

On tämä ihanaa aikaa, vaikkakin odottavan aika on tosiaankin välillä liian pitkä! Oispa äkkiä eka ultra.. :)
 
Moi.
uneksija mä koitan aina muistaa sitä päivitellä mut oon todeellakin sitä mieltä että kunhan jossain vaiheessa aloitetaan uusi pino saa joku muu siihen ruveta. :D Joku lahjakkaampi tietokoneilija. ;)
Mulla ei vieläkään mitään erikoista oo oireilun puolella tapahtunut muuta kun aivan järkyttävä väsymys päällä koko ajan. Ihan tosi rasittavaa ku pitäis jaksaa tota pikkumiestä seurata ettei syö mitään vaarallista(jos siis sattuu löytämään) tai riko paikkoja. :)
Varsinkin nyt kun tultiin mun vanhempien luo kaitsemaan mun 11-vuotiasta pikkusiskoa. :)
Juuso ehti jo kaataa yhden puisen patsasjutun ja siltä meni kädet poikki. Tulee iloinen mummi ja vielä iloisempi vaari. :D

Väsynyt Jonz ja Tessu
 
Olin pyöräkolarissa, rysäytettiin toisiamme päin vauhdilla... onneksi selvisin säikähdyksellä ja jalan turvotuksella, pienillä ruhjeilla... säikähdys oli suurempi, ja pyörä meni huoltoon...
toivottavasti vauva on turvassa... vasta viikkoja 4+5 :|
 
4-kerroksen väkeä kauheeta! :hug: Varmasti nyt miettii vielä enemmän kaikkea. No minä pidän kovasti peukkuja pystyssä että teillä on kaikki hyvin. Eikös masukkien tässä vaiheessa pitäisi olla aika turvassa kolauksilta..

Jonz ja Tessu
 
Heippa! Täällä ollaan vielä ihan alkumetreillä ja jännitetään mielettömästi pääseekö kevääseen ilman suurempia murheita. On jonkun verran koeteltu tossa ekan ja tokan välissä, että pelko hiipii mieleen aina välillä.
Eli LA 11.5. Swiss VAS/TAYS(2 ekaa Vas:ssa, en ole vielä päättänyt kumpaan menen) ja kolmas pallero tulossa toivon mukaan niin ja ikää löytyy 29v
 
Jonz ei ainakaan mitään merkkejä vuotamisesta, joten eiköhän tässä ollut suojelusenkelit matkassa... ja onneksi vasta näin alkumetreillä ollaan, että vauva varmaankin turvassa... onneksi pyörä kärsi eniten, ja itse selvisin pahimmilta vammoilta.... mitä nyt jalka on ajettunut ja käsivarsissa tuntuu , että rysähti... eiköhän se tästä... uskalsin jopa ostaa ensimmäisen vauvalelunkin :saint: ... toivottavasti sille on käyttöä sitten joskus...
 
No nih...juhlat juhlittu eilen ja kyllä olin väsyny yöllä kun kävin nukkumaan. Ja koko yön oli huono olo...ja koko tän päivänkin ollu huono olo. Että on se ikävää kun tuli krapula vaikka join vaan kupin kahvia :LOL: . Noh, joskos se pahoinvointi olis nostamassa päätään. Ikävää.

Luulen, että joudun soittamaan yhdelle kaverille lähipäivinä ja kertomaan raskaudesta. Se raukka oli niin surullinen ja maansa myyny, kun oli odottanu juhlimista mun kanssa ja sitten olinkin vaan vesilinjalla ja väsy. Että mun tuli surku kun jouduin valehtelemaan.

Näin yhden tutun, joka oli rv 13 ja odotti toista lasta. Sillä oli jo ihan selkeä vauvamasu. Vähän rupes hirvittään, et koska se maha itsellä pullahtaa. Mites teillä, joilla on jo useampi lapsi, milloin teillä alkoi toisesta lapsesta maha näkymään?

Ekassa raskaudessa mulla oli kauhee hinku ostaa mammavaatteita ja korostaa masua, mut nyt haluaisin mahdollisimman kauan mennä "omilla" vaatteilla. Voi kyllä jäädä haaveeksi, mikäli taas 20 kiloa napsahtaa, niin eipä tässä montaa viikkoa omat vaattteet mahdu... :whistle:

Huomenna varaan varhaisultran. Kaksi viikkoa piinaavaa odotusta...
 
Mäkin oon miettinyt että kun näytän jo valmiiksi siltä että olen pitkälti raskaana jos en pidä vatsaa sisässä että miten se korostuu sitten kun ei jaksa sitä enää vetää tarpeeksi sisään. :) Sitten varmaan jo tulee ihmiset onnittelemaan kaupungilla, mut toivottavasti ei. :)
Paitsi että multa yks miehen tuttava kysyi baarissa pari kuukautta sitten että jokos teille se toinen on tulossa ja katsoi merkitsevästi mahaa. Tajus sit vissiin mun hiukan närkästyneestä ilmeestä että ei. :D
Onkos meillä touko tuhisijoilla muuten irc-galleriassa tai muualla kuvia. Olis kiva "tutustua" mutta jos ei niin ei sitten.. Mulla on ja laitan sen tänne jos joku haluaa. :)

Mutta joo, pitänee kohta ruveta antamaan iltapuuroa tuolle täystuholle joka rytisee tuolla pikkusiskon huoneessa. :D
 
Helou kaikille, meitsi on ihan uus täällä. Jossakin on pakko saada tuntojaan purkaa joten miksi ei täällä :)
Minä tein eilen aamulla, testin joka näytti kahta viivaa. Se oli kyllä apteekin raskaustesti ja ymmärtääkseni ovat ihan luotettavia. Viiva ei ollut edes mitenkään himmeä. Olen lopettanut pillerit toukokuun lopussa sit oli yhdet normit menkat heti kierron perään ja sitten yhdet heinäkuussa (alko 10.pvä) niin että kierron pituus oli 48 päivää. Nyt en sitten oikein osaakaan sanoa, että milloin menkkojen olisi edes pitänyt alkaa. Heinäkuun lopusta tissit on ollut tosi arat, muutenkin kun ovat aika kookkaat ja kun illalla liivit riisuu niin tuntuu että nännit palaa. Viime viikolla ja sitä edellisellä oli sellaista nipistelyä ala vatsassa, heräsin siihen yöllä ja ajattelin että menkat alkaa. Eivät alkaneetkaan. Pahaa oloa ei ole ollut, mitä nyt aamulla vähän semmosta ällötystä mutta semmosta mulla on ollut aina. Kahvi ei oikein meinaa maistua ja kylmän kahvin haju on aivan kuvottava. Tosin sekään ei ole mitään uutta. Nyt vaan voimakkaampaa.
Huomenna ajattelin käydä työterveyshuollossa kysymässä että mitäs nyt. Mulla ole hajuakaan miten nyt pitää toimia...
Ja miehen kanssa oli puhe ettemme kerro vielä kenellekään, vasta sitten kun se on ihan varmaa.

Ou ja siis tämä olisi meidän ensimmäinen ja mulla on ikää 24.
 
lievää kuvotusta ilmassa.. :/
rinnat sen kun on vaan arat, ja miehen mielestä kasvaneet!
Ensimm.nla-aika ensi torstaina, sit viikkoja jotain 7+
Kahviin ei ole enää himoa,kuten aina ennen. Lähinnä väkisin saa juoda aamukahvit, muutenkin kulutus vähentynyt max 2-3kuppiin /pvä.
Odottavan aika on pitkä... =)
 
soittelin neuvolaan justiinsa. eka neuvola on ens keskiviikkona. hui mua ihan jänskättää. :whistle: terkkari kuulosti kyllä tosi mukavalta ja miellyttävältä joten aika kevyin mielin taidan sinne suunnata. Viime menkkojen perusteella olisin jo 7+4 mutta ekassa ultrassa varmaan sitten selviää se oikea ikä, kun mun kierto on ollut vähä viturallaan pillereiden lopettamisen jälkeen. mut jos toi 7+4 pitää paikkansa niin LA on 17.4 :heart: minä oon ite 3.4 ja mies 22.4 olishan se kiva jos voitais kaikki juhlia kerralla.
 
Täällä ei edelleenkään muita oireita kun se väsymys. Yhden päivän oli lievää pahoinvointia mut sekin sitten hävisi. Mulla ollut myös maha turvoksissa varsinkin iltaisin. Oon normaalisti niin hoikka ni minusta sen huomaa hyvin.
Meinasin tänään ostaa jo ensimmäisen potkupuvun mut maltoin mieleni. En millään malttaisi oottaa:) Aloin sitte kutomaan vauvalle pipoa ja töppösiä:)
Niin mulla on kuvia irc-galleriassa. Ja olen myös facebookissa
 
Täälläkään ei pahempia oireita vielä ole.. Samaa mieltä oon, että tuntuis todellisemmalta tämä raskaus jos ois kunnon oireet. Mutta ehkä nekin tulee sitten aikanaan. Paitsi että viikonloppuna ihan huvitti miten hajuaisti oli yliherkkä. Kävin puolukassa ja illalla tuntui että koko talo haisi metsäsienelle, kun tyhjä marjaämpäri oli keittiön pöydällä. Ja mies ei haistanu mitään. :)
Mullaki tänään viikkoja tasan 5. Laskureiden mukaan sydämen pitäis alkaa lyömään perjantaina. :)

Uneksija ja Mussukka
 
Moi.
Eilen oli semmonen väsymys päällä että huhhuh. Poika ei halunnu käydä nukkumaan ennen ku yhdeltätoista ja mä olin ihan hajoomassa sen kanssa jo kymmenen jälkeen. Sit ku pääsin ite sänkyyn vähän yli 23 ni enhän mä tietenkään saanut unta heti. Tää raskaus sekottaa vissiin iiihan täysin mun nukkumiset.
Eikä muita oireita sit ookkaan. Olen kyllä lohduttautunut sillä ettei viimeksikään ollut ja ihanan pikku poika tuli joten en jaksa stressata. :) Raskauden huomasin vain kun maha kasvoi. Ja sitten kun töissä alkoi olla hankalaa mutta nyt vähän jännittää että miten pojan nostelun kanssa käy. Ja mulla on sellanen olo että toistan jotain mitä oon jo aiemmin kirjottanut mutta kun on huttupää eikä aikaa lukea kaikkia omia tekstejä aina ensin niin koittakaa kestää. :D

Jonz ja Tessu

PS. Meitä on muuten aika monta tolla 4.5 lasketulla. Katsotaan miten muuttuu neuvoloiden ja ultrien jälkeen. :)
 

Yhteistyössä