** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

heippa!
Tänään tein halpistestillä haaleaakin haaleamman haamun ja huomenaamuna uusiksi. jos sittenkin on viivaa tikussa niin ehkä uskaltaudun ilmoittautua mukaan :heart: Menkkojen tulisi alkaa vasta vloppuna joten ihme on ku edes mitään näkyi.. Mutta huomiseen!

Ja kovasti onnea kaikille ja kovasti tarrasukkia matkaan!!!!
 
Aika hiljaista vielä toistaiseksi tässä pinossa ja harmi että menetettiin talvis :'( Tsemppiä kuitenkin ja toivotaan että seuraavassa kierrossa taas tärppää paremmalla onnella..

Tässä alkaa itsekin pelkäämään, että onko kaikki hyvin kun mahakivut ovat oikeastaan hävinneet eikä muitakaan oireita ole jos pientä rintojen arkuutta ei lasketa. Tänään tuli neuvolasta postia, vino pino kyselylomakkeita ja esitteitä. En vaan ihan tajunnut, että tarjotaanko 1 vai 2 ultraa. Lisäksi oon miettinyt tuota varhaisultraa. Haluaisin niin saada varmistusta että masuasukilla on kaikki hyvin ja voisin vähän hengähtää näiden pelkojeni kanssa.

Onkos sulla jonz minkäänlaisia oireita vielä?

Wendy + mini 6+0
 
Ei ole mutta ei mulla ollu esikonkaan kanssa. Pari kertaa ranskalaisia paistaessa yökötti rasvan haju. :)
Vähän kai mahassa nipannu mutta toisaalta nyt kuuntelee koko kroppaa ihan eritavalla ku ennen testiä. ;)
Mä meen positiivisella asenteella eteenpäin ja päätin olla stressaamatta, käy miten käy eikä se pähkäilyllä parane. =) Neuvola aikaa varailen joskus ens kuussa ja odottelen siellä sitten ekaa sydänäänien kuuntelua jos se nyt tulee ennen np-ultraa. Ei voi muistaa kun kaikesta on jo yli vuosi. :D

Peukkuja pitelen kaikkille kovasti pystyssä!
Ja Daami voi sitten kertoa jos/kun uskaltaa mukaan. :)

Jonz ja vielä nimetön masukki 4+6(tai ainakin jotain 4-5 välillä viikoissa) :whistle:
 
Mullakaan ei ollu esikoisesta oikein mitään oireita, kerran yökötti kun kummarruin alas laittamaan koirille ruokaa...ja se nyt saattoi johtua mistä vaan.
Mä tosin jouduin jo melkein puolivälin jälkeen sairaslomalle, koska mulla oli välillä tosi kovaa vatsakipua.

Nyt mulla on koko ajan sellanen tunne, että menkat alkaa...yritän vakuutella itselleni, että samaa tunnetta oli esikoisen kohdalla ja niin olikin, mutta eihän sitä voi mitenkään silti pitää normaalina tällä kertaa :LOL: Kaikesta sitä pitääkin ottaa stressiä.

Jonz: mä luulen, että mennään viikoissa aika samoissa. Itse lasken nyt vähimmän mahdollisen mukaan, joten luulen että jossain 4-5 välillä kanssa mennään. Pakko kai mennä sinne varhaisultraan syyskuun puolivälissä, että jotain tietoa saa.

Mä en ole vielä soittanut neuvolaan, kun ollaan tosiaan muuttamassa parin viikon päästä ja neuvola vaihtuu...ajattelin soittaa sit kun ollaan muutettu.
 
Huomenta kaikille,

Tervetuloa Daami, toivottavasti liityt joukkoomme.

Oireista: Miulla ei ole ollut juurikaan mitään rajuja oireita, oikeastaan se vähäinen kuvotus ja alavatsan juiliminenkin on jäänyt. Lämmöt vain koholla ja rinnat vähän arat. Nenäntukkoisuus ilmeisesti kuuluu näihin myös ja ilmavaivat !. :whistle:

Sain ekan neuvolan 5.9 perjantaiksi ja sen puolitoista tuntia sanoi terkkari, että pitää varata aikaa. Itse en kyllä noista ultrista tiedä m itään mitä kunta tarjoaa, mutta mahdollisesti käydään varhaisultrassa jossain vaiheessa aiemmin.

Katotaan nyt. Pirteää päivää teille muille, itsellä aamu on lähtenyt vähän nihkeästi liikkeelle, ois ihan kiva vaikka vaan nukkua.

Karvis ja nuijapää 5+1
 
Mä oon nyt vaan mietiskelly että mikäs tämän masukin nimi on nyt sitten odottaessa. Kun esikoinen oli Topi ku mun vuoropäällikkö nimesi sen. :) Ja nyt on pojalla toisena nimenä Topias. ;)
Mutta tälle ei nyt tule mieleen.
Tulimieli Hyvä että me toista odottavat mennään samoissa niin voidaan ihmetellä mikä onkaan erilaista edellisestä jos mikään. :D
Ei vaan, tuntuu kyllä ihan että ekaa oottais kun kyllä tää mietityttää koko ajan. :)
Toivottavasti kaikki nyt pysyy mukana kevääseen asti ja toivottavasti meitä tulee paljon lisää! :flower:

Jonz ja edelleen nimetön salamatkustaja 4-5vk... :)
 
jännittää ja pelottaa :'(
toivottavasti kaikki menee hyvin.. pitäisi muistaa toisaalta, ettei ns.liikaa heitteytdy vielä tähän raskauteen, kun niin alkutaival. Mut itse myös sitä mieltä,et jos mihinkään ei usko tai luota, mitä voi koskaan saadakaan.
Tällasta pohdintaa. Mies on sitä mieltä, et hösstän liikaa :D
Mulla on muuten ruokahalu kasvanu aika lailla; toisaalta raikasta tekee mieli (mm.kukkakaali,porkkanat), mut eilen söin myös liikaa sorbettia :ashamed: pitää rajoittaa vähän syömisiä, muuten olen ensi keväänä ryhävalas. Muilla hyvä ruokahalu, mielitekoja?
 
Mä en oo huomannu erikoisia muutoksia syömisissä..
Tähän omaan oloon ehtii tosin keskittyä vaan kun toi 1-vee on päikkäreillä tai yöunilla jotenenpähän ehdi edes stressaamaan. Toisaalta se huolettaa että kun pitää nostella tota suht painavaa poikaa niin toivottavasti se ei sit rasita liikoja..
Kovasti pidetään kävelyharjoituksia niin äidin taakka vähän kevenee. :)

*muoks* PS
Viimeks paino nousi sen vajaa 13 kiloa mikä on vissiin aika normi enkä kyllä tarkkaillut syömisiäni muuten kuin ne jotkut ruoka-aineet joita ei saa käyttää. :)
 
Se on kyllä outoa, miten kaikki raskauteen liittyvä unohtuu, vaikka esikoisesta onkin tosiaan vasta se vuosi. Nyt tiedän mitä mun tuttu tarkotti kun se sanoi, että ei yhtään enää muista miltä tuntui olla raskaana...

Mulla on tänään viimenen päivä vanhassa työpaikassa ja sit oon syyskuun vielä kotona...lokakuussa sit uuteen työpaikkaan. Hirvittää, että mitä siellä sanotaan kun meen sinne raskaana... B) . Mutta elämä on.

 
Syömisistä: Mulla kun ei enää ole oikeen mitään kuvotuksiakaan, niin kaikki ruoka oikeestaan maistuu. Olin ennen raskautta tietoisesti keventänyt ruokavaliota ja tavallaan laihduttanutkin, ja nyt sitten tulee syötyä vähän liiankin huolimattomasti, kun voi kaiken laittaa sen piikkiin, että "raskaana ei saa laihduttaa" :p Mieskin vähän keljuilee, kun huomaa, että syön herkkuja tällä hyvällä tekosyyllä.

Miulle tosiaan kertyy painoa helposti jos en liiku, joten en halua, että on ensi keväänä tosiaan kun valkoinen valas :D

Pitää pyrkiä järkevään syömiseen ja olen välttänytkin niitä ruokia mitä ei suositella syötäväksi. Ja karkkia (sokeria) olen ainakin huomattavasti vähentänyt.

Eipä tuota tiedä, vaikka se pahoinvointi kohta napsahtaisi päälle. Toisaalta toivookin sitä, kun on ollut aika oireetonta koko alkuraskaus ja tietenkin alkaa ne tutut pelot, joista Ensitoivekin mainitsi... :|
 
Hei!Plussasin tiistaina ja LA on 2.5. Esikoinen täyttää pian 1v 9kk. En ehtinyt pinoa ajatuksella kahlata, mutta kiva, että muutama toisen lapsen odottajakin on pinossa. Synnytyssairaalana on Keski-Suomen keskussairaala. Oireita ei juurikaan ole, paleltaa ja hikoiluttaa vuorotellen, esikoisesta ei ollut sitäkään. Eka neuvola on 17.9 (?) ja UÄ 6.10. Mulla on niin huonoja kokemuksia neuvolasta ja sairaalasta, että kätilöystäväni luultavasti seuraa raskauttani ja toivottavasti synnytystänikin, neuvolassa käyn vaan ihan pakosta.

Esikoinen haluaa katsoa Titinallea, joten palailen paremmalla ajalla :) Hyvää odotusaikaa kaikille ja toivottavasti lisää porukkaa tulee pinoutumaan!
 
Kyllähän mukaan mahtuu, tervetuloa vaan :)

Beija, kiinnostaa tuo sinun ensimmäinen raskaus. Oliko se siis täysin oireeton? Täällä mennään viikolla 6+1 eikä mitään muita oireita kun arat tissit. Monet ihmiset, jotka ovat raskauden jo kerran kokeneena ovat käskeneet nauttia tilanteesta, mutta ainakaan vielä en osaa..

Täällä maistuu toistaiseksi kaikki ruokakin vielä ja ilmeisesti todella hyvin, koska tänään miespuoleinen työkaveri kommentoi lounaalla melko kovaan ääneen ruoka-annokseni kokoa aika suureksi :LOL:

Pientä gallupia voisin laittaa pystyyn. Kenelle kaikille ja missä vaiheessa meinaatte kertoa raskaudesta? Meillä ei toistaiseksi tiedä kuin yksi tosi läheinen kaveripariskunta, jolle kerrottiin myös yrityksestä. Muille kerrotaan vasta sitten kun ekassa ultrassa ollaan käyty (rv 13) ja itsellekin todistettu että raskaana ollaan ja maha-asukilla on kaikki hyvin. Toistaiseksi ei ainakaan ole ongelmia paljastumisen kanssa, koska mitään oireita ei näy. Jos pahoinvointi iskee niin joudun ehkä töissä paljastamaan aiemmin.

Ruokakauppaan pitäisi lähteä, mutta ulkona sataa kaatamalla. Jotenkin niin masentava ilma ettei saa mitään järkevää aikaiseksi.

Wendy + mini 6+1
 
Mulla ei ole ollut vielä edes yhtään arat rinnat viimeksi ehkä oli vähän. Mieluummin otankin tälläisen oireettoman kun olen seurannut sellaisia holtittomasti oksenteleviakin tapauksia. :)
Viime raskauden vedin vähän asenteella suklaalevy päivässä piristää, mutta nyt ajattelin että josko osaisin vähän vähentää, olen siis aivan järkyttävä nami syöppö.
Galluppiin Mä olen jo kertonut mun äidille(joka kertoi pikkusiskolle ja tädille heti) ja hyville ystäville mutta nämäkin vain siksi että olin jo laverrellut yrityksestä ja kaikki osasivat kysellä asiasta enkä mä osaa olla hiljaa. Mutta ovat semmoisia ihmisiä joille myös voin kertoa jos jotain pahaa tapahtuu mutta kun sitäkään en osaa oikein ajatella. :)
Nyt on ruvennut väsyttämään jonkin verran enemmän mikä on huono homma kävelemään opettelevan taaperon kanssa. ;) Mutta toisaalta ilmatkin on tuommoiset että voi vaikuttaa muhun unettavasti..

Nyt lopetan jaarittelun. :)

Jonz ja Tessu(testaan istuuko se masukille) vissiin tasan 5vk
 
Täällä taas :wave: Tänään piirtyi myös haamujen haamu :heart: :heart: Jos nyt siis olen raskaana niin viikkoja olisi vasta 3+4 ja LA 10.5. Meillä myös esikoinen vajaan vuoden joten hulinaa tiedossa mikäli tähtönen pysyy matkassa :heart: :heart: :heart:

Nyt pitää lähtä laittamaan esikoiselle iltapuurot...pariin päivään ei minusta kuulu varmaan ku en pääse koneelle mutta peukkuja ja tarrasukkia meille kaikille!
 
Siis täh?Mä äskön kyllä kommentoin tuossa edellisessä viestissä jonkun kommenttia mutta nyt sen tyypin kommentti on lähteny ja se on häipynyt myös tuosta mun viestistä :whistle: Jos kukaan tajus...joku siis vissiin pyyhki itsensä pois...

Mutta vielä tulin kirjottelemaan oireista,mulla ei ole juuri mitään,paitsi ihan älytön nälkä kokoajan ja pissattaa. Sama oli esikoisesta ja tosiaan ei muita raskausoireita ku selkäkivut rv 25!
 
Mulla ei oireita ole vielä muuta kun väsymys ja pientä mahan pistelyä. Huolettaa kun on niin vähäisiä nuo oireet mut toivotaan että pikkuisella on kaikki kuitenkin ihan hyvin :) Me ei olla vielä kerrottu kenellekään raskaudesta mutta ennen neuvolaa ajattelin äidille kertoa kun on siellä töissä sekä miehen vanhemmille kerromme. Mun isälle ja sisaruksille kerrotaan sitten vähän myöhemmin kun ne asuu aika kaukana täältä niin sitten kun menemme taas käymään sieläpäin:)
 
Heips!Juu, täysin oireeton oli koko raskaus, kunnes poika syntyi yllättäen rv 35+3 kun vedet menivät. Hän oli perätilassa, eivätkä olleet neuvolassa asiaa huomanneet vaan 5 viikkoa sanoneet olevan rt:ssä..Kalvot puhkesivat kun en oikein osannut ottaa varovasti kun en tilaani tiennyt.Vähän huonosti nukuin "loppuraskaudessa", mutta mitään muuta oiretta ei ollut koko aikana. Joten älä ihmeessä huoli, kaikki voi olla ja varmasti onkin hyvin!

Gallup: *huokaus* mä oon kyllä niin lörppö tapaus. asiasta tietää molempien vanhemmat sekä kolme ystävääni. Ajateltiin vielä kertoa miehen siskolle ja muille sitten vasta ultran jälkeen. Eipä silti, että mahaani on vilkuiltu jo aiemmin ja uskon kyllä että monilla epäilykset heräävät ennen lokakuuta. Varsinkin iltasin on maha niin turvonnut (ollut jo ennen raskautta) että näytän ihan raskaanaolevalta :)

Daami: Toivottavasti haamu vahvistuu!Mä testasin vielä viikko sitten ihan tyylipuhtaan negan, vaikka esikoisesta näkyi jo sinä päivänä positiivinen tulos. No, onneks ne menkat ei tullu ja testailin tiistaina uudestaan :)Ehdin jo kyllä aika pahasti masentua siitä negasta..

Pitäs vissiin mennä nukkumaan, esikko herättää edelleen 5-6 (muutamana aamuna on kyllä nukkunut jopa 6.30 asti..)

T.Beija rv 4+5
 
Kivaa kun alkaa tulla lisää porukkaa!

Tuosta raskaudesta kertomisesta...yksi hyvä ystävä tietää, vaikka ajattelin että en kerro kellekään edes np-ultran jälkeen (ihan muuten vaan lihon :LOL: )...Oikeasti olis ihanaa kun sais pidettyä piilossa mahdollisimman kauan, koska sen isompi yllätys se ois kaikille...Mutta olen kyllä sellanen loppasuu, että tuskin kovin kauaa saan pidettyä suuni kiinni.
Esikoisesta kerrottiin np-ultran jälkeen, mutta pitkin matkaa oli kaikenlaista kasvuongelmaa yms. niin silloin toivoin, että kovin moni ei olis tienny...niin ei ois kaikille tarvinnu selittää.

Tänä aamuna oli itseasiassa huono olo, nyt kun tarkemmin muistelen ;) . Ulkona haisi ihan hirveelle ja mua yökötti koko kävelymatka bussipysäkiltä töihin. Mutta eipä tässä työn touhussa sitä ole ehtinyt ajatella. Jokin oire raskaudesta siis :D . Ihanaa, kohta loppuu 15 tunnin työvuoro...
 
Mä oon kyllä tänään ollut ikionnellinen ettei ole pahoinvointia ollut kun poika teki kolmet hirveät lillikakat! :D Karseeeee haju kun oli mustikoita vetäny.
Mä vaan koko ajan käyn tänne kirjottelemassa kun tuntuu ettei oikein muualla voi avautua kaikesta. Mies ei oo yhtään mukana tässä hommassa ennen ku alkaa potkiminen ja muu käsinkosketeltava ja siis sitte kunnolla kun kaveri syntyy.(en edes jossittele;))
Ni minä hohhaan koko ajan kun tuntuu että jos ei saa puhua niin räjähtää! Oon vähän intoilevaa tyyppiä. :)
On niin jännää ku on hoitovapaalla niin ei tarvi mitään työkavereitakaan jännittää. Viimeksi möläytin sielläkin jo todella hyvissä ajoin perheenlisäyksestä joten sittn jo kaikki tiesivät. :)
Onneksi ei tarvinnut mitään ikävää selitellä. Tosin oli hyvinkin ikävää että yhdellä työkaverilla oli sitten laskettuaika pari kuukautta minun jälkeeni ja hän joutui synnyttämään tyttönsä kuolleena eikä syytä kai oikein tiedetä että mitä on tapahtunut.. :'(
Nyt tuntuu vieläkin aina pahalta jos menee työpaikalle pojan kanssa ja näkee kyseistä henkilöä.
Sori kun avaudun. :D

Jonz ja Tessu
 
Tervetuloa uusille ja huomenta!

Ihan mukava huomata, ettei kovin monella muullakaan ole juuri minkäänlaisia oireita. Mutta oikeasti ajattelin näin ensikertalaisena, että ihanaa sitten se odotusaika. Että onpa jännää kun muut eivät tiedä ja jos tulee paha olo niin sitä on aikansa ja se menee ohi ja sitten alkaa se energinen vaihe kun puunaa kotia ja rakentaa pesää ym. Missä se kaikki hieno tunne on?!?

Ahistaa kun ei pysty nauttimaan ja iloitsemaan tästä, kun ei tiedä onko siellä masussa edes mitään elämää eikä ole muutenkaan mikään "odottava" olo kun olo on aikalailla tasapaksut fiilikset :/ Pahoittelen vuodatusta. Kelikin on niin masentava, ettei paljon jaksa iloita.

Galluppiin sen verran, että varmaan kun saa kertoa vanhemmille, jos/kun on jotain kerrottavaa, niin tilanne varmaan muuttuu. Meillä ei tiedä kun minun sisko ja sen mies, sekä yksi kaveri, jolle marisin jo kun oli yritys päällä, kun ei heti tärpännyt. Se sitten jaksoi kysellä kilpparikokeiden tuloksia ym. ja lupasin kertoa sille jos tärppää. Ajateltiin odotella nyt edes siihen saakka, että tiedetään onko siellä ketään. Ja ihmettelen TODELLA jos kukaan ei tule tästä onnittelemaan ennen kun on saatu edes vanhemmille kerrottua, on sen verran tuppukylä, että jutut leviää ennen kun itse ehtii ekasta neuvolasta pihalle :kieh:

Oma työtilanne kun on semmoinen, että kotoa käsin teen töitä ja asiakkaita ja työntekijöitä tapaa ehkä pari kertaa viikossa, ja nekin on kaikki miehiä, niin ei ne mitään tajuu. Esimies on miun aviomies, joten ei huoleta sekään :LOL: Kaiken muun voi jatkossa laittaa sitten lihomisen piikkiin. Minä olen ollut jo niin monta kertaa tässä kylässä jos muka raskaana (siis kyläpudeiden mukaan), että varmaan kukaan ei sitten tajua kun oikeasti olen jo viimesilläni :)

Kauheeta valitusta näköjään tänään, vaikka on perjantai !

Minulla on eka neuvola viikon päästä, selviääkö siellä milloin on ultrat? Ei se terkkari mitään muuta sanonut kun niiden lappujen täytöstä ja itse en lahopää tajunnut kysyä. Kun toisille tulee kutsua sinne ja toisten pitää varata. Joka kunnassahan on varmasti erilainen systeemi, mutta miten se pääsääntöisesti menee?

Karivainen ja nuijapää 5+2
 
me ei olla kerrottu vielä kenellekään.. kovasti toisaalta haluaisin kerto omalle äidilleni- tietää kyllä, että toivotaan vauvaa. Kyllä mietittiin että ekan ultran jälkeen vois kertoa miehen ja mun vanhemmilla. Mutta luulen et paljastan salaisuuden omalle äidilleni jo viikonloppuna.
Mut ihmelkööt mahan kasvua :LOL:
 

Yhteistyössä