** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Aah. Oma pino ja vihdoin odottajien puolelta! Viime viikon loppupuolella testailin haamun ja eilen aamulla eli sunnuntaina ihan oikean todellisen ja vahvan testiviivan. Kenellekään ei vielä olla jouduttu kertomaan paitsi neuvolantädille eli heti varasin ajan. Varasin myös yksityiseltä alkuraskauden ultran, sillä edellinen raskaus oli kohdunulkoinen ja sen mahdollisuus pitää sulkea pois mahdollisimman pian. Olen toiveikas, että nyt kaikki on kunnossa: testitulos tuli heti (viimeksi kesti yli viikon siitä kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa), pientä ällötystä ja suurta väsymystä ilmassa. Mutta ei nuolaista ennen kuin tipahtaa.

Meillä on tarkoitus yrittää pitää asia omanamme mahdollisimman pitkään, mutta tässä syyskuun aikana on kyllä niin paljon kaikkea juhlatapahtumaa, että kavereille jäädään kiinni varmaan hyvinkin pian. Anopille ei voi kertoa ennen kuin on pakko, sillä leviää pää onnesta. Eikä sitä touhua tule sen jälkeen kestämään KUKAAN. :saint:

Tänään taitaa olla 4 + 3 ja laskureiden mukaan laskettu aika olisi 14.5. hujakoilla. Sairaala tulee olemaan KYS, jos niin ihanan pitkälle päästään.

Ja muoks: esikoinen kyseessä.
 
Miten te muut toukokoiset olette yönne nukkuneet? Täällä nukuttu huonosti, pyörin kyljeltä toiselle ja mielessä painaa masukin asiat... mietin vaan, onko kaikki sittenkään hyvin? tuntuu edelleen niin epätodelliselta koko raskaus. Ja nyt uutena viimeyönä repi molemmista kyljistä, kun käänsin kyljeltä toiselle... alamasussa repi kääntyminen
:|
 
Tervetuloa PilkkuPantteri! Ja onnea!

4krs, mä oon nukkunu kanssa tosi huonosti. En meinaa saada unta ja sitte kun yöllä herään vessaan en saa uudelleen unta... olo on levoton. Ehkä kyse on vaan tästä uudesta tilanteesta, jännityksestä yms. mutta noi vilaisuthan on ihan hyvä juttu... :) Meinaatko mennä sinne varhaisultraan? Milloin se on? Silloin ainakin sitten helpottaa kun saa tietää pienen olevan siellä hyvissä voimissa.
 
Mäkin olen nukkunut jo viikkojen ajan huonosti. Herää kaikkeen mahdolliseen ääneen ja liikkeeseen. Mies lähtee töihin n.2h aiemmin kuin minä, ja ärsyttävää kyllä, herään aina hänen ylösnousemiseensa ym. :headwall:
Wc:ssä joudun käymään 1-2krt/yö. Viime yönä heräsin nälkään.. :LOL: , no en mennyt syömään. Toisaalta nyt ilmassa alkaa olla sen verran kuvotusta, ettei aamupala nälästä huolimatta oikein maistu. Tänä aamuna meni pieni omena ja pari lusikallista raejuustoa.
 
Täälläkin nukutaan levottomasti, herään kaikkiin oikeisiin ja olemattomiin ääniin. Iltapäivisin meinaan sammua töihin. Ja iltaisin turvottaa aivan hulluna! Eilen iltapäivällä vihloi alavatsaa aika kovasti ja tuli taas jo viime talven kauhut mieleen. Meni kuitenkin ohi :)
 
Täällä ei ole onneksi ollut mitään uni-ongelmia. =) Tietty herään monta kertaa yössä antamaan tytölle tuttia, mutta ei muuta.
Jännä miten erilaista on nyt tämä odotus. Esikoisen kohdalla oli vain pientä kuvotusta. Nyt pahaolo helpottaa vasta joskus iltapäivällä! Mielikin on paljon herkempi. Pahamieli/itku tulee TODELLA helposti!! Pahaolo on sen verran hurja, että en mitenkään olisi pystynyt nyt olemaan töissä!! Olen siis edelleen mamma-lomalla. =)
Milloinkohan sitä töihin uskaltaa asiasta ilmoittaa...jos vain tämä pikkuinen mukana kestää... Helmikuussa oli tarkoitus palata taas työpaikalle. ( esikko silloin 11kk.. ) Kerkeän olemaan pari kuukautta töissä, ja sitten jään taas mammma-lomalle!! :D Toisaalta kun on vakityö, niin eivät ainakaan potkuja pysty asian takia antamaan... Voi kyllä olla, että työnantaja ei ilosta hypi, kun on aikamoinen työvoimapula... No, eipä ole minun murheeni.

Te, jotka olette nyt töissä, niin minkälaista työtä teette?? Eli pystyttekö asiaa salailemaan, vai?? Uskotteko jaksavanne olla töissä loppuun asti??
Itse pelkäsin esikon kohdalla kauheasti, että painavien tavaroiden nostelu ym. tekee vauvalle jotain... Jäinkin saikulle 3viikkoa ennen loman alkua, kun alkoi jo supistella, ja voimat oli ihan loppu.. :/ Olen ravintola-alalla, ja 25kg:n jauhosäkkien yms. kantelu oli massun kanssa aika hankalaa...
 
4krs ei sitä kuule varsinaisesti mutta kyllä se näkyy. :) Eli varhaisultrassa pystytään toteamaan elävä alkio ja sydämensyke. Mutta eiköhän kaikki ole ihan kunnossa.

Itsekin pohdin koko ajan että onko kaikki hyvin. :ashamed: Vieläkin vilkaisen paperiin aina pyyhkiessäni... en tiedä onko joku automaattinen reaktio.. :ashamed: Mutta yritän takoa päähäni että kaikki on hyvin ja menee hyvin. :headwall: =)
 
Teen toimistotyötä, joten sikäli on helppoa, kun ei joudu kantamaan painavia säkkejä tms. mutta vessassa ramppaan alvariinsa ja vähän väliä on pakko napostellakin jotakin, kun tulee niin helposti huono olo! Ja eilen multa jo kysyttiin, olenko tulossa kipeäksi... Kovasti puhuin siinä sitten ympäripyöreitä... heh.

Oletteko muuten treenanneet vatsalihaksia? Kävin eilen salilla ja aloin tehdä vatsalihasrutistuksia ihan normaaleilla painoilla (jossain nimittäin luki, että vasta viikon 20 jälkeen pitäisi alkaa varoa) mutta mulla alkoi inhottavasti pistää/vihloa alavatsaa. En sitten uskaltanut tehdä kuin aivan pienillä painoilla... Voiko raskaus (nyt rv 6+2) todella jo vaikuttaa? Onko kellään kokemusta?!?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nasu21:
Te, jotka olette nyt töissä, niin minkälaista työtä teette?? Eli pystyttekö asiaa salailemaan, vai?? Uskotteko jaksavanne olla töissä loppuun asti??
Itse pelkäsin esikon kohdalla kauheasti, että painavien tavaroiden nostelu ym. tekee vauvalle jotain... Jäinkin saikulle 3viikkoa ennen loman alkua, kun alkoi jo supistella, ja voimat oli ihan loppu.. :/ Olen ravintola-alalla, ja 25kg:n jauhosäkkien yms. kantelu oli massun kanssa aika hankalaa...
Minä olen toimistohommissa, joten raskauden ei kovasti pitäisi työntekoa häiritä, jos vaan kaikki menee hyvin. Tänään tosin on nälkä/huono olo jotenkin koko ajan, mutta täytyy vain lappaa jotain vihannesta kitaan.

 
Tänään vielä varmistukseksi testattu apteekin omalla vahva plussa :D
Uskottava se on.. alavatsassa erilaisia tuntemuksia ja vessassa saa ravata.
Niin minun synnytyssairaala on SeKS.
Minä teen istumatyötä (konttorirotta) :D. Minulla on edellisten raskauksien aikana ollut mahdoton pahoinvointi :ashamed: En tiedä kauanko pystyn täällä töissä salaamaan asiaa kun pitää välillä okselle :LOL: Taidan joutua sairaslomalle..kukahan mahtaa hoitaa hommani täällä töissä. :eek:

Täytyy lähteä syömään..vieläkun ruoka maistuu. :LOL:
 
Ajattelinpa minäkin tänne kirjoitella. Pitkän odotuksen jälkeen sain tänään plussan =) Yritystä takana yli vuosi ja lapsettomuustutkimuksissakin ehditty käydä. Kuukauden päästä ois ollut inseminaatio mutta onneksi plussa tuli ennen sitä. Clomifeenejä ehdin syödä kolmen kierron ajan ja tauko kierrossa sit tärppäsi =) Ei meinaa uskoa tätä todeksi. Monta raskaustestiä tein tänä aamuna. Clearbluen testiin tuli heti selvä plussa. Apteekin omaan haamu. Oireita ei juuri ole ainostaan se että vessassa joutuu ravaamaan aika paljon. Mullakin laskujen mukaan la ois toukokuussa toivottavasti vaan kaikki menis hyvin. Millä viikoilla siis voi mennä yksityisen varhaisultraan? Olisi kiva saada varmuus että kaikki on hyvin.
 
Tervehdys kaikille ja onnittelut uusille plussaajille! :wave:

4-krs Täälläkin on nukuttu vähän huonosti, ihan plussaamisesta lähtien. Nukkuttaisi ihan tonnilla, mutta yöt on jotenkin levottomia ja ihan sekoja unia näkee. Vessaan miun ei ole kun silloin tällöin tarvinnut nousta 1 kerran yössä. Minulla siis raskaus ei ole kiihdyttänyt aineen vahduntaa vaan päinvastoin, ummetusta on hieman ilmassa. Pitänee vaan jaksaa syödä säntillisesti kaikkea kevyttä ja helposti sulavaa sekä kuituja. Tänään ei ole juuri mikään maistunutkaan ja eilen aamulla likainen paistinpannu sai aikaan yökkäysreaktiot :x Miehelle vaan sanoin, että tuolle en voi tehdä mitään ja mies ystävällisesti tiskasi sen heti pois silmien ulottuvilta :LOL:

Nasu21 Itse teen aika sekalaista työtä, toimistohommista maatilantöihin ja laitoshommiin. Työkaverit on miespuolisia, joten ne ei varmaan arvaa mitään ja niitä näkee niin vilahdukselta, etteivät varmaan tajua. Pomo on oma mies, joten ei tarvii panikoida senkään reaktioista :D Meen ja teen varmaan oman voinnin mukaan, neuvolan täti on puuhaamassa mulle jo erityisäippätukea, koska joudun/joutuisin olemaan vaarallisten aineiden kanssa tekemisissä, sekä työ on välillä aika kuormittavaa. Katsotaan nyt, en minä niitä töitä halua tietoisesti tehdä, kun olosuhteet on semmoiset, että voin niistä laistaakin :whistle:

Joku kyseli miten olette raskaudesta kertonut; meillä ei tiedä kun miun sisko ja sen mies, sekä yksi kaveri. Siskolle ein olisi varmaan niin aikaisin kertonut, mutta sattuivat olemaan paikalla kun tein plussatestin... (testit poltteli kassissa koko kyläreissun ja oli pakko tehdä yhdessä välissä) no, näkihän ne sitten naamasta mikä on homman nimi, yrityksestä toki sisko tiesi.

Jejee, huomenna neuvolalääkäri ja toivottavasti masusta löytyy elämää! |O

Hyviä vointeja kaikille!

Karvis ja Nuijis 7+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja nannah86:
Ajattelinpa minäkin tänne kirjoitella. Pitkän odotuksen jälkeen sain tänään plussan =) Yritystä takana yli vuosi ja lapsettomuustutkimuksissakin ehditty käydä. Kuukauden päästä ois ollut inseminaatio mutta onneksi plussa tuli ennen sitä. Clomifeenejä ehdin syödä kolmen kierron ajan ja tauko kierrossa sit tärppäsi =) Ei meinaa uskoa tätä todeksi. Monta raskaustestiä tein tänä aamuna. Clearbluen testiin tuli heti selvä plussa. Apteekin omaan haamu. Oireita ei juuri ole ainostaan se että vessassa joutuu ravaamaan aika paljon. Mullakin laskujen mukaan la ois toukokuussa toivottavasti vaan kaikki menis hyvin. Millä viikoilla siis voi mennä yksityisen varhaisultraan? Olisi kiva saada varmuus että kaikki on hyvin.
Onnea kovasti sinullekin :flower:
Ollaan aika samoilla päivillä. Plussasin eilen. :D Ajattelin just tuota samaa että koska mennä ultraan. Selvitin vähän asiaa ja 7 raskausviikon jälkeen pitäisi jo näkyä onko siellä ketään.. :D Kyllä ne oireet siitä vahvistuu.. toisilla ei oireita juuri ollenkaan ja toisilla vaikka mitä. Itse olen siltä väliltä. :LOL:
Minullakin vahvin oire tuo pissalla hyppääminen ja alavatsanippailut.
 
Tänään oli oikein varhainen ultra. :) Eipä näillä viikoilla vielä mitään kummallisia näkynyt, sain lääkärin vahvistuksen että raskaana olen. Tosin vielä ei tiedä, onko siellä mitään ja jos on, onko oikeassa paikassa. Mutta eipä se sentään turha käynti ollut. Olis jo seuraavakin aika varattuna kuun loppuun, sittenpäs näkisi onko siellä sydän sykkimässä. Mä kun en jaksaisi odotella niitä äitipolin ultria... :) "Hiukanhan" tuo maksaa kyllä...

Unta riittäisi! En edes herännyt siihen, kun kuopus oli kömpinyt viereen nukkumaan. :)
 
Tulin vähän kurkkimaan tuolta vauvakuume puolelta, että joko olisi toukokuulle oma pino ja täällähän on jo PITKÄ pino, hienoa!

Testi näytti sunnuntaina plussaa, mutta olo on tosi epävarma, kun ei ole mitään oireita. En tosin enää muista oliko aikaisemmistakaan tässä vaiheessa... Nyt siis hurjat 4+3.

Kenellekään ei ole vielä kerrottu, mutta tuntuu, että pakahdun tähän tietoon ja joka viestiin parhaalle kaverille meinaan vihjata jotain. On vain niin epävarma olo, että toisaalta haluaisin odottaa vielä. Töissä on kyllä masua kateltu viime viikko vähän normaalia enemmän ja se kyllä pömpöttää ihan reilusti, mutta taitaa olla jotain turvotusta.

Kolmas siis tulossa, la 16.5. ja lks
 
Kiitoksia Aurora72 onnitteluista :) Me ei aiota kertoa kenellekään tästä raskaudesta ennen ku ensimmäinen ultra on takana. Tietää sit varmasti että kaikki on ok. Ajatttelin kyllä varata ajan sinne varhaisultraan yksityiselle en nimittäin varmaan jaksa oottaa neuvolaan asti :D Eikös se ensimmäinen neuvola ultra oo joskus 10 rv tienoilla vai?
 
Iitu2, miten pitkällä raskautesi on? Eikö ultrasta todella vielä nähty, oliko alkio esimerkiksi kohdussa vai kohdun ulkopuolella?

ja nannah86, ainakin Tampereella ensimmäinen ilmainen ultra on vissiin vasta viikolla 13...
 
H3LMI: nyt mennään ehkä 4+2 tai 5+0, ei oikein tiedä... :) Kyllähän siellä kohdussa näkyi 2 mm:n kokoinen "pallero", mutta vielähän sitä ei osannut sanoa, onko siellä sisällä mitään. näkis parin viikon päästä jo paremmin. lääkärin mukaan se "pallero" saattaa olla myös joku pseudo... (ja jotain) ja kuulemma ei vielä nähnyt, onko kohdun ulkopuolella mitään. mutta toivoa siis on, kun se musta pallero siellä näkyi. :heart: olo siis varovaisen toiveikas. :)
 
Nasu: sitä mäkin olen miettinyt.. olen töissä siis yläkoulussa, ja välillä on infernaalisen huono olo ja väsyttää todella paljon. Halasin eilenillalla ekan kerran Gustavsbergia. Jos tää äityy oikein pahaksi, niin se saattaa paljastaa mut.. muuten olen enemmän sillä fiiliksellä, että annan kasvasvan vatsan paljastaa itse itsensä :D

Onko kenellekään muille teistä ollut vaikea uskoa raskauteen km jälkeen? Olen edelleen äärimmäisen onnellinen, mutta... pelottaa, alkaako vuoto taas. Välillä miettii, onko minkäänlaisia turvarajoja olemassakaan. Tässä ei varmaan voi tehdä oikein muuta kuin vain yrittää olla stressaamatta ja toivoa..

emiliana 5+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja nannah86:
Kiitoksia Aurora72 onnitteluista :) Me ei aiota kertoa kenellekään tästä raskaudesta ennen ku ensimmäinen ultra on takana. Tietää sit varmasti että kaikki on ok. Ajatttelin kyllä varata ajan sinne varhaisultraan yksityiselle en nimittäin varmaan jaksa oottaa neuvolaan asti :D Eikös se ensimmäinen neuvola ultra oo joskus 10 rv tienoilla vai?
Soitin just neuvolaan ja ehdotti että meen ens viikolla ultraan yksityiselle; jos haluan (omasta pussista menee). Selviäis nämä mun raskausviikot. Tilasin sitten ajan ens ke.
Neuvolan täti meinas että syke näkyy 6+. :p
Eka neuvola täällä 9 vkolla ja niillä siellä ultra (masun päältä ultrataan)
Kai ne siellä kattovat..ainakin niin ymmärsin.
 

Yhteistyössä