TOUKOKUISTEN 2007 toukokuu

Vilmis82
No niin, tuli vähän hoppu aiemmin, kun piti kaupoille lähteä. Johan tässä välissä oli tullut vauva-uutisiakin PALJON ONNEA TIITTERÄINEN JA KOKO PERHE :flower:

Sitä piti vielä kirjoittaa, että eilisen sisätutkimuksen jälkeen tuli koko päivän pientä verenvuotoa, vähän limaistakin. Lisäksi supisteli muutaman kerran ihan kivuliaasti, niin että meinasi jo toiveet herätä.. Mutta siihen se sitten jäi.

MOONLIGHT: Mullakin on nyt liitoskivut pahentuneet tai sitten särky johtuu tuosta vauvan porautumisesta alaspäin. Tuntuu, että nivusten kohdalta ja alamahasta kiristää aivan kamalasti ja kipeäitä vihlaisuja tuntuu varsinkin ylösnoustessa. Mutta jospa se kertoo tosiaan siitä, että vauva alkaa olla jo tosi alhaalla ja aikeissa lähteä liikenteeseen ;)

BIANCA ja HELINÄ ovat varmasti nyt vihdoin synnyttämässä, kohta tulee lisää vauvoja meidän pinoon. Ihanaa :heart:

Mutta nyt tv:n ääreen ja huomista koitosta odottelemaan. Toivon todella, että jos se vesi on vähissä, niin synnytys käynnistyisi luonnostaan viikon sisään. Ilmeisesti se käynnistys ei ole mikään miellyttävä vaihtoehto..

Voimia viimeisille toukomasuille, aletaan olla jo katoava luonnonvara :D

Vilmis
 
Moonlight: Mulla on kans nyt liitoskivut pahentuneet... ne oli tuossa jonku aikaa poissa, mutta on tullu nyt uuestaan. Ja varsinki ne yölliset kyljenvaihdot on yhtä tuskaa... :eek: Ja sitte ku yöllä lähtee käymään vessassa niin se ylös nouseminen on jo aika näytös.. ja pari ensimmäistä askeltaki.. kunnes sitte pääsee "käyntiin" niin se kävely sujuu sen jälkeen ihan kohtalaisesti.. Mutta mulla on tullu ny lisäksi lonkkien puutumiset.. eli ei pysty kauaa olemaan samalla kyljellä ku kipu on aivan mahoton!! Aikasemminhan mulla puutu aina korvat niin nyt sitte lonkatki... mitähän vielä ennenku vauva syntyy.... :D

Hanna 39+5 (40+1)..

Meinas aivan unohtua.. Mitäköhän Jabballe kuuluu? Sillähän oli käynnistykseen aika 16.5... on kaiketi saanu jo vauvan... :wave: <br><br>
 
Heippa!
Ja keltaista limaa pukkaa täälläkin ja liitoskivut vaan pahenee :headwall: Nivusissa on myös kirvelyä, joka on tosi häijyn tuntusta :(
Huomenna on se yliaikaistarkastus tyksis ja meinaan kyl anoa ja rukoilla et päästäisivät mut jo tuskistani... Hurjemmaksi ja kurjemmaksi menee vointi päivä päivältä. Vauvalla ei kyl tunnu olevan hätää, hän siellä vain iloisesti mulistelee niin että raskausarpia vaan poksahtelee massuun!

Eipä tässä muuta kun vointeja taas itse kullekin! :wave:
toivotteleepi Riks ja masuasuli 41+3
 
:wave: Heippa taas!

Tosiaan, poika tuli, ja potra sellainen :heart: Tänään päästiin kotiin, kun oli vauvalla ja minullakin kaikki ok!

Pikainen synnytyskertomus: Illalla supisteli 5-7 minuutin välein mutta ei ollenkaan kipeästi, joten kävin 6 km kävelyllä ja saunoin ja menin nukkumaan.

Aamulla neljältä heräsin vessaan ja menin takas sänkyyn. Tuli ensimmäinen kipeä supistus. Herätin heti miehen että nyt ois mentävä. Soitin tytölle lapsenvahdin ja lähdettiin sairaalaan ajamaan. Sairaalassa oltiin klo 5 aamulla ja olin 5 cm auki. Siitä sitten saliin heti ja Poika oli maailmassa 5.58.
Puudutuksia en kerinnyt saada mitään, ponnistusvaihe kesti 13 minuuttia.
Kaikinpuolin ihan helppo ja mukavan nopea synntys, ei jäänyt kammoa tälläkään kertaa. Poika oli vaan yllättävän iso kun esikoinen oli alle kolmikiloinen ja tämä vauva sitten painoi sen 4440g/53cm. Ja kyllä sen tunsi ponnistaessa että on isompi =) Sain toisen asteen repeämän, mutta ei ole vaivannut sekään.

Ihanaa kun sain sairaalassa olla yksin huoneessa koko ajan. Ja siinä huoneessa oli vielä oma vessa (kammoksun sitä yleisen vessan hajua) Sai olla ihan rauhassa ja naatiskella.

Vauva on tyytyväinen aina kun saa mahansa täyteen. Nukkuu reilut 4 tuntia ja herää taas syömään. Tuossa nyt isä ja neiti hoitelee vauvaa, ihanan onnellisilta kuulostavat :heart:

Nyt taidan lähteä syöttöhommiin jotta pääsen unille.

Onnea Tyttöni Tuulispäälle ja Pähkinä 75:lle Poikien johdosta!

Ja tsemppiä teille muille vielä mahojenne kanssa :hug:

Ikionnellinen Tiitteräinen ja Elmeri kohta 3 vrk :heart:
 
Heipä hei!

Kromosomihäiriö-epäily sitten kävi toteen, mutta aika lievä luulisi olevan, kun ei jäänyt seuloissa kiinni. Toivotaan parasta. Onko kellään kokemusta tuttavapiiristä tms.?
Eli suloinen down-poika meillä on. Poika on vielä keskolassa, mutta on päässyt TIna happikaapista pois. Happiarvoja vielä seurataan, ja kun syönti alkaisi sujua joka syöntikerralla, pääsisi poika pian kotiin. Muuten pojan pitäis olla terve, ei sydänvikoja tms. Odotellaan vain, että poika pääsisi kotiin. Odottavan aika on tässäkin suhteessa pitkä...
Poika kun tuli maailmaan lopuksi hätäsektiolla, niin on ollut tässä vähän olemista tuon mahahaavan kanssa. Se on pystysuora haava, ja kun tikit otettiin KEna pois, se alkoi vuotaa ihan kamalasti alaosasta, jouduin mennä ensiapuun asti. Eilen alkoi sitten vuoto rauhottua, ei ollut enää sellaista veristä. Onneksi sisko on sairaanhoitaja, joka hoitaa haavoja työkseen. On saanut hoitaa kotioloissakin oikein urakalla. Yhdestä kohtaa haava on oikein syväkin, mutta alkaa nyt onneksi jo parantua sisältä päin. Kunhan saisi itsensä suht kuntoon, ennen kuin poika tulee kotia.. Kyllä tämä ensimmäinen raskaus ja vaarsinkin se loppuaika sairaalassa, ja synnytys on ollut kaikkea muuta kuin "normaalia". Kaikkea on tapahtunut, mutta päivä päivältä me kaikki voimme paremmin, ja elämä voittaa. Uudesta tulokkaastakin on jo puhuttu miehen kanssa, mutta pitää nyt saada tuo arki täällä kotona sujumaan ensin, ennen kuin mitään uusia odotusaikoja haikailee.. Hyvää kesän odotusta kaikille!!!

Terkuin Toukomamma07 ja pikku-poju

Terkuin Katja
 
ONNEA vauvalaisille :hug: :flower: :hug: :flower:
Ihana lukea kun vauvoja pukkaa lisää listaan.

Eilen mies hieroi ekaa kertaa akupisteitä jaloista synnytyksen käynnistämiseksi (kun yli lask ajan ei sais mennä). Kun lopetti niin 20 min päästä alkoi supisteleen sängyssä ollessa.
Tuli voimakkaita puristuksia selkään ja mahaan ja samalla vihlo ja jomotti. Ei kovaa. Pakotin itteni nukahtaan sillä tiesin ettei välttämättä itse synnytys vielä käynnisty kuitenkaan, niin paljon ollu hämy 1-0 juttuja.
Yöllä kun kävin pisuilla niin seistessä ja kävellessä repi ja viilteli kohdunkaulaa niin lujaa että juuri ja juuri pääsin vessaan mahasta kii pitäen kyyryssä edeten :D .
Nyt heräsin 6 aikaan kun en oikein saanu nukuttua. Jomotti menkkamaisesti mahaa ja selkää.
Kohta pitäs lähteä pojun kaa bussilla neuvolaan taas taivasteleen mut megamahaa ja sen roikkumista :LOL: kun vauva niin pirun alhaalla.
Eilen se painoi mua peräpäähän kovaa ja taas alko tuntuun et tuleekse pihalle vai mitä :eek: . Sattu häntäluuhun ja kauhee paine perässäpäin.
Kaupungilla kuiteski käytiin eilen ja jaksoin tosi hyvin ja paahdoin meneen kuin höyryjuna. Mieskin ihmetteli et kui sä noin nopeeta nyt pääset käveleen. Se kun vaihtelee mulla niin paljon toi vointi.

fangis 39+0
 
Huomenia :wave:

SUURET ONNITTELUT UUSILLE VAUVAUTUNEILLE!!!! :flower:

vauvoja tulee ahkerasti...sulosta :heart: eilen mietin miten tää aika meneekään niin äkkiä :eek: meidän pinosta joidenkin vauvat on jo kuukauden ikäsiä....hurjaa =) ja osa meistä täälä vielä kantaa tätä suurta palloa :D

liitoskipuja tai jotain sen tyyppisiä on mullakin tuossa luun kohdalla ja alaalla...yäk miten tuntuu välillä inhottavalta kun kylkeä käännät sängyssä. ja kyllä on muuten nukkuminenkin tosi hankalaa....ei mikään asento,no kumpikaan kylkiasento enään tunnu sekään hyvältä ku painaa niin joka paikkaan. lonkat,niskat,hartiat,kädet....joka paikka on ihan kipeenä :headwall: ja tänä aamuna särkee päätäkin ihan kohtuu lujaa :headwall: verenpaineita mittasin ja koholla ne vähän oli,mut ei menny 100 asti alapaine joten eikai sitte mitään hätiä. huomenna onki neuvola....kyllä sinne vaan päästään vaikka th meinas et en välttämättä enää ilmesty paikalle.

taas mentävä...poika tuola taas kaahii !

mmamaa 39+2
 
Vilmis82
Huomenta!

Pikaisesti tulin kurkkaamaan ennen ultraan lähtöä.

TIITTERÄINEN: Ihan uskomatonta toi sun lenkkeily ym. touhuaminen ennen synnytystä! Mulle tekee kilometrin kävely tiukkaa :/ Kaikkea hyvää sulle ja pikkuiselle :hug: Vieläkö jaksat listaa päivitellä loppuajan..?

TOUKOMAMMA07: Onnittelut Down-lapsesta :hug: Mulla on työni puolesta paljonkin kokemusta eri-ikäisistä kehitysvammaisista ja myös downeista. Aivan ihania ja aitoja ihmisiä ovat :heart: Jotenkin tuntuu, että esimerkiksi juuri downit nauttivat elämästä käsittämättömän suurella ilolla. Ja etenkin sellainen välittömyys ja rehellisyys on heissä asia, jonka suhteen meillä monella olisi oppimista. Varmasti suuri järkytys näin alkuun, mutta monelta vanhemmaltakin olen kuullut, kuinka suuri lahja erityislapsi voi olla perheelle. Downeillahan nuo sydänviat ovat tosi yleisiä, joten onneksi teidän vauvalla ei siltä osin ole hätää. Kun jaksat, niin suosittelen lukemaan "Leijonaemojen tarinoita", jonka erityislasten äidit ovat kirjoittaneet. Aika rankka kirja on, mutta varmasti kuvaa oikealla tavalla fiiliksiä ym. erityislapsen syntyessä perheeseen. Ainakin ystäväni, jonka lapsi jouduttiin vauvana leikkaamaan, on kirjaa myöhemmin lukenut. Kannattaa myös käydä esimerkiksi verneri.net-sivulla, joilla on tietoa ja linkkejä kehitysvammaisuudesta. Toisaalta tuo tietotulva on tässä vaiheessa varmasti ärsyttävänkin suuri, joten toivottavasti pystytte kuitenkin ensisijaisesti nauttimaan uudesta ihanasta perheenjäsenestä. Paljon voimia teille ja pikkuiselle! :hug:

MMAMAA: Sulta piti kysellä, että millä viikolla teidän esikoinen on syntynyt? Sehän voisi antaa jotain osviittaa tulevasta ;)

Mutta palailen kertomaan ultran tuloksia. Toivottavasti sitä vettä nyt kuitenkin olisi tarpeeksi, että ei tarvitsisi keinotekoisesti alkaa synnyttelemään. Mutta ehkäpä lääkäri voisi taas vähän ärsytellä samalla sitä kohdunsuuta, ja aiheuttaa niitä suppareita lisää :)

Vilmis 39+2
 
Huomenta!

Täälläkin herätty =) Eka yö vauvan kanssa meni ihan hyvin, alkuyöstä heräli parin tunnin välein tankkaamaan mutta loppuyöstä sitten nukkui jo 4 tuntia.

Vilmis mulla katso kaikki vaivat loppuvaiheessa ja kävinkin tosi ahkerasti lenkillä, nyt pitää jatkaa samaan malliin. Tänään jo aion reipastua ka lähteä kävelylle. Ja juu, voin päivitellä listaa, jos tää arki ei nyt mitää kauheen kaaottista tule olemaan, mutta hyvälle ainakin näyttää. Toki en varmaan ihan yhtä usein kerkeä koneelle mutta yritän parhaani.

Nyt pyykit ulos kuivumaan kun niin ihana ilmakin ja kesä tullut!!!!

Tiitteräinen ja Elmeri 3 pv

PS Toukomamma lle (muisti pätkii?) jaksamista haavan kanssa. Toivottavasti paranet että jaksat sitten pikkumiestä hoidella :heart: :hug:
 
Vilmis82
On tainneet kaikki lähteä synnyttämään, kun näin hiljaista on :D
Kiva, jos viitsit listaa TIITTERÄINEN päivitellä, vaikka eihän meitä täällä enää montaa olekaan.

Mulla on nyt sitten keskiviikkona lähtö polille.. vesi oli edelleen vähissä, joten kontrollia tarvitaan. En tiedä, päästävätkö sitten enää kotiin, kun viikot ovat jo melkein täynnä.. Onko jollain kokemusta tuosta veden vähenemisestä? Hyvä juttu on se, että lääkäri totesi sisätutkimuksen yhteydessä limatulpan irtoavan parhaillaan. Eli sitä se verensekainen vuoto on ollut. Tuntui lääkärikin toiveikkaalta, että synnytys voisi käynnistyä jo ennen keskiviikkoa itsestään :whistle: Toivossa on hyvä elää.. Täytynee ottaa tänään kaikki keinot käyttöön, saunat ja siivoukset ;) Onneksi nyt kuitenkin vielä saan olla kotona odottamassa, tuskin siellä sairaalassa on kovin kiva makoilla. Mitenköhän mahtavat käynnistellä (la lauantaina).. Onko jollain käynnistetty ennen laskettua aikaa??

Jännityksestä sekaisin, Vilmis
 
hmmmm josko mulle kävis niinkuin Tiitteräiselle :whistle: hih ku tuntuu et olo senku paranee,jos ei tota lievää päänsärkyä tai hermostumista oteta huomioon =) olo on ihan hyvä aina ku aamulla sängystä ylös nousee alkaa paikatki parantua...kumma juttu. kävin tossa pojan kans aika pitkällä lenkillä eikä yhtään mitään kipuja tms. tullut. muutama hassu painon tunteinen supistus,mut ei todellakaan kipeä. selkää eikä mitään muutakaan paikkaa särkenyt yhtään eikä tunnu lenkin jälkeenkään mitään!! virtaa olis vaikka kuinka....tässä suunnitelinki et lähenkö uudelle lenkille kun tuo aurinkokin niin paistaa :D B) kylppäriä vähän siivoilin,mut en suuremmin jaksa yrittää ku tuo poika häärää ympärillä :)

vilmis esikoinen syntyi 40+4 et vähän meni yli....tässä oonkin vertaillut äitiyskortteja mielenkiinnolla. sillon mulle ei vaihdettu laskettua aikaa vaan se pysyi koko ajan samana. ultra näytti 3päivän heiton joten sen mukaan poika syntyi 40+1 ja tässä oon nyt miettinyt ku katoin noita äityiskortteja et tässä raskaudessa sama juttu et eka ultra antoi 3päivää pitemmälle LA:n ja sitä ei vaihdettu vielä sillon. mullahan vaihettiin rakenne ultrassa vasta tää laskettu aika(18->26.päivään) niin on tässä vähän sekavat mietteet et kumpihan aika loppujen lopuks menee lähemmäs. jos syntyis samoilla viikoilla ja päivillä ku esikoinen niin huomenna olis se päivä noitten mun laskujen/vertailujen mukaan ;) hih kyllä mielenkiinnolla odotan huomista :D tai sitten se 26.päivä on se todellinen ja menee yli jos menee....sen mukaan täs nyt kumminkin on mentävä vaikka itellä välillä pelko jos tää onki sit joku jättiläinen ku siinä 30viikolla tehdyssä ultrassa vastas niin paljon isompaa. on tää niin mieltä askarruttavaa,mut ei auta kun odotella =)

nyt kiukustuu poika joten mentävä on :wave: koittakaahan kaikki jaksella!!!!!! :hug:

 
vilmis olikin ehtinyt kirjotella ultran jälkeiset kuulumiset sillä välin kun mä kirjottelin tota viestiäni....puhelin soi välissä joten meni vaikka kuinka kauan kun sitä kirjottelin :D
oi että sulla sitten taitaa olla synnytys lähellä =) minäkö kateellinen :ashamed: onneks tosiaan seuraavat tilannetta sen veden vähyyden takia.kovasti ONNEA matkaan jos lähtö tuleekin jo ennen keskiviikkoa :D ainakin kuulostaa jo hyvältä tuo limatulppakin et etköhän sä pääse pian synnyttämään :D TSEMPPIÄ!!

ja kaikille muillekkin synnyttämään lähtijöille :D
 
Terveiset meiltä!!! Muutama tunti sitten kotiuduttiin sairaalasta, jossa olin ke aamusta asti... käynnistystä siis yritettiin 16.5-19.5. Tyttövauva syntyi sitten lopulta nopeasti ja helposti alakautta 19.5.2007 klo 17.57, 4695g ja 52cm :D :D :D Kuulimisia lisää kun tokenen!

Jabba ja Assi-vauva 2vrk :heart:
 
Mieki vielä täällä... alkaa olla jo turhauttavaa.. tänäaamuna jo ennen 9 kerkes 4 ihmistä kyselemään, että etkö vieläkään ole lähteny... no enhän mie. Ei ees tunnu siltä.. mitä nyt väsyttää ku uni loppu neljän jälkeen enkä sen koommis ole sitte nukkunu... jos nyt sitte kalakeiton jälkeen ottais päikkärit. Huomenna neuvola, saas nähä mitä kätilö sanoo... oli jo viimeviikolla sitä mieltä ettei enää nähtäis tällä viikolla, mutta vannomatta paras.... :whistle:

Töissäki olin tänään vielä aamupäivän... huomenna aattelin pitää sitte vapaapäivän ku on se neuvolaki.. mutta eipäs tänne kummosempia... toukomammalle jaksamista ja voimia haavan hoitoon ja pikkumiehelle halit!!

Hanna 39+6 (40+2)

ONNEA OIKEIN PALJON JABBA JA KOKO PERHE!!! :flower: Aikas hyvänkokosen tytön tyllerön saitta... :hug: <br><br>
 
hihhii
Onnea vaan kaikille synnyttäneille! :flower:
Mulla laskettu aika olis tänään. Eilen kävin pitkällä kävelylenkillä,mut yöllä ei ainoatakaan supistusta tullu! Ei tämä millään kommervenkeillä näköjään tule, joten täytyy vaan odotella rauhassa. Perjantaina vasta olis neuvola. Toivottavasti ei tarvi mennä sinne. Siskokin tulee kauempaa ensviikolla kyläilemään siinä toivossa et ole päässyt jo vauvan kans kotiin. Epätoivoiselta kyllä vielä näyttää! Ei ole kyllä paljon merkkejä ollut. Tänään kaveri sanoi et nyt on mun maha kyllä tippunut alemmas, et kohta se syntyy. Plaah...en usko ite siihen ollenkaan. Alkaa jalkoväli oleen niin kipee ettei kunnolla pysty enää käveleen. Siis noi reiden sisäosat.
No mut nyt lähden tekeen pojalle ja itelle ruokaa!

T. Hihhii ja asukki tasan 40
 
Heba
kerkeilen kertoileen et tyttö tuli 2.5 rv 38+2 painoa oli 3780 ja pituus oli 49 cm. synnytys käynnistettiin hepatoosin vuoksi ja lähti heti käyntiin, salin ovella meni lapsivedet ja 2 min kuluttua tyttö oli syntynyt, se oli nopea ja helppo synnytys! tällä hetkellä kaikki menee kivasti, yöllä heräillään ja masuvaivat rutisuttaa vaavia! kaikille jo syntyneille ja vielä synnytystä odottaville hyvää kesää! mä niin harvoin pääsen koneelle ku ei ole omaa!!
 
Prinsessmme syntyi 16.05 mitat olivat 3965 gr ja 52 cm. :heart:
Raskausviikkoja oli tuolloin kasassa tasan 42.
Tiedä häntä kuinka kauan tyttö olisi vielä masussa viipynyt, sillä synnytys käynnistettiin. ;)
Ihanan tuuheatukkaisen tytön äiti toivottaa hyvää jatkoa kaikille toukomasuille :wave: :hug:
t. Miesku + prinsessa
 
Onnea uusille vauvveleille :flower: :flower: :flower:

Neuvola takana. Vauva kovin alhaalla kiinnittyneenä edelleen. No mihkä se nyt sieltä nousiskaan :D .
Kerroin et nyt se painaa muo takapäähän ja häntäluuhun. Hoitaja sanoi et on kyl niin alhaalla ja painaa niin perälle ettei varmaan tarvi ku muutaman supan ja on jo pihalla. Sanoi ettei varmaan kauaa mee et syntyy. Minä siihen et nii joo... ton oon kuullu jo useaan otteeseen :D
Viikon päästä ke aika TAYS:n ja hoitaja sanoi et ota synnytyskassi varun vuoksi mukaan jos heti panevat osastolle käynnistykseen jos meinaan paikat kypsät. Jos taas ei kypsät voivat ehkä laittaa lääkemurun alapäähän ja panna kotiin. Tai sit ei tee mitään, riippuu niin kaikesta. Mut uskon et jotain tekee kyl kun näkevät mun mahan. Oikeesti nahka repee jo :/ . Tää on niin roikkuva ja valtava et kaikki vaan remahtaa nauruun kun mut näkee :D
Mikä piru nyt vihloo oikeelta inhottavasti...aina välillä oikeella alhaalla kauheeta kipua niiku ois umpilisäke tulehtunu. Ois seki, huh, no tuskin sitä kuiteska. Ilmavaivoja on et kai sie on paukku jumissa ku vaavi vie tilan suolistolta.
Että jatketaan odotusta. Pitipä tossa jo nukkua. Menin puoli ysi petiin ja 2h pyörin kiukkusena ja levottomana. Oli pakko nousta, ei tuu uni.

fangis 39+0
 
onnea uusille vauvaperheille!! :heart: :flower:

eilen en sit ehtinytkään koneelle ku niin nautittiin poikien kaa ulkona olosta et illalla vasta raahauduttiin väsyneinä ja nälkäisinä sisälle, äkkiä vaan iltapalan tekoon ja pojat unille. ei tarttenu kauaa houkutelle unta yhdelläkään... :D

neuvolakuulumiset:
39+4 (järkky, oonko mä jo tosiaan noin pitkällä!)

painoa: +600
turvotus: ++
RR: 116/68
proteinia: heikko +
Hb: 100 (laskenu aikalailla)
sf: 34.5
:heart: :+150
liikeet: ++


sanoin siitä mun pääsärystä et ku jatkuu edelleen niin nyt ke katsotaan sit pissa ja paineet varulta viel uudestaan.
oli nyt mun ekaa kertaa raskuksien aikana pissassa protskua mut kuulema voi olla että on valkovuotoa (alapesun kyl tein mut melko hätäisesti).
painoa tullu lisää mut seki turvotuksen pikkiin.. alkaa tuntua et eihän miussa oo ku hitto turvotusta vaan ku koko ajan painoa tulee ihan mielettömästi ku viime viikoilla on tullu 1000-1900g/viikos. :/
poika onneks liikkuu paljon (pikkasen liikaaki välillä) niin se helpottaa tavallaan oloa mut kyl tää turvotus alkaa jo ihan oikeesti tuntua pahalle. ihan niin ku pulenvälin raskudes ku turvotus paino kylkiluita niin nyt ku turvotus tekee senki homman. \|O
jätkä on möyriny nyt niin alas et ei olkapäistä tahtonu kiinni saada mut silti kylkiluut tuntuu puristuvan ulos ja selkä on ihan tulessa ku on niin turvoksissa mut eipä sille kuulema voi mitään.. juoda juoda juoda.. no nytki oon oikeen kattonu paljonko mä vedän päiväs vettä niin vähintään 2.5l ja parhaimmillaan 5l mut eipä oikeen tehoa. :eek:
vaikka mulla on tosi paljon raskausmyrkytyksen oireita niin silti ne on kaikki selitettävis turvotuksella, hemban laskulla, ym. seurataan ja jos olo menee ihan sietämättömäks tai siis tosi pahaks niin sit suoraa vaan oysiin. oli muuten taas se opiskelija ja se sijainen jota en oo ku nyt sen kerran nähny. niin ku sillon pari viikkoa sit sanoin niin oon tainnu vanhaks tulla ku en enää luota ku omaan "hieman vanhempaan" neuvolatätiin niin tuntuu et oonko mä nyt ihan hyvissä käsissä vai teenkö vaan kärpäsestä härkäsen ku pelkään niin tuota raskausmyrkytyksen mahd. :ashamed:
mulla vaan on kaks tuttua joilla molemmilla tuli vaan pelkällä päänsäryllä ja yht äkkiä kauhea romahdustila, hätäsektiolla vauvat ulos mut toisen kohdalla tilanne oli vaan niin paha jo et joutui teholle molemmat. :eek: on vissiin mullekki tarttunu joku kammo moiseen.. :ashamed:
tulis poika nyt piakkoin ulos niin ei tarttis enää tuostakaan huolta kantaa.. :)
sori taas tää kauhee oma napaisuus! :ashamed:

fangikselta piti kysyä et onko sulla ollu ummetusta nyt ku vauveli painaa peräsuolta? ootko joutunu ottaan ummetuslääkettä ja jos oot niin mitä suosittelisit?
mä kärsin ton kuopuksen aikaan ihan samasta ja tuliki "kakkavauvana" eli luulin sitä kakaks.. tiedän kuulostaa ihan tosi kauheelle. :LOL:
mulla tääki painaa peräsuolta, ei tosin niin paljoa mut ummetus kyl vaivaa.
pakko nousta jalottelemaan.. kauhee ku tulee maha ja selkä ihan tajuttoman kipeäks ku istuu hetkenki ilman et lösöttää puol makaavas asennos, tässä koneella se on hieman hankalaa. :D
 
Heipä hei :wave:

Minäkin täällä edelleen yhdessä koossa. Tällä hetkellä on sellainen olo ettei tämä raskaus etene mihinkään. Olo on siis ihan hyvä :eek: :D
Välillä vauva painaa tuonne todella alas ja tuntuu samanlaiselta, miltä Fangis kuvaili, eli paineen tunnetta myös tuolla peräpäässä. Ja välillä tuntuu TODELLA ilkeeltä, kun vauva vissiin kääntelee päätään. Se sattuu ja vihloo kovaa mutta muuten olo on ihan jees =)

Seuraava neuvola mulla on vasta torstaina. Silloin onkin jo LA!! Kääk. Eipä tässä kauan enää mene ennen kuin vauva on sylissä :heart:

Nyt vähän supistaa, taidan mennä siivoomaan :D

Ja tietenkin Mahtavat onnittelut taas kaikille vauvautuneille :hug: :flower:

Räppänä rv 39+5
 
Marjuska81 :wave:
-Huom, älä juo vettä ihan ylettömiä määriä! Olen kuullut, ja ihan järkeenkin käy että liikaa ei saa juoda sillä silloin munuaiset ei ehi käymään pisua läpi ja turvotus vain pahenee! Maksimissaan pari litraa/vrk. Jotkuthan on jopa kuolleet vesimyrkytykseen eli ns hukkuneet vesimäärään jota ovat juoneet. Elimistö ei ehi käsitteleet sitä sun 5litraa. :attn: :hug:
Juo kaksi litraa ja LISÄNÄ mm. kurkkua, ananasta, teetä jne turvallisesti nestettä poistavia tuotteita :wave:
-Ja sun kysymykseen ummetuksesta. Ei oo vielä mitään pahaa ollut mutta tavallaan jonkinlaista siinä mielessä että tuossa aiemmin kakin 1-3 kertaa/vrk :D ja nyt 0-1 kertaa ja saattaa olla olo että on ihan täys perä mutta mitn ei aina tuu :/ . Käytän vain vehnäleseitä jugurtissa(+lasi vettä päälle) mutta nekään ei tunnu auttavan enää tässä vaiheessa. Onhan raskaana oleville turvallisia ulostuslääkkeitä kuten muistaakseni Levolac, eikö? Tuota kai on meilläkin kaapissa mutten tiiä viittinks ottaa ennenku ihan pakko.
 
Prinsessa syntyi 17.5. Eilen kotiuduimme. Sekava, mutta onnellinen olo! Mitat olivat: 49cm ja 3750g. Hiukan isompi kuin esikoispoika, mutta rauhallisemmalta vaikuttaa ainakin vielä. Nyt nukkumaan...univelkaa kertyi sairaalassa jonkinverran.
 
Minnasko
Hei, kurkistan toisesta pinosta, ummetukseen mulla auttanut erinomaisesti ja vain ja ainoastaan ViSiblin - saa apteekista - ostakaa sitä keltaista versiota, on tehokkaampi. Se on lääkkeetön kuituvalmiste, eli sitä voi käyttää huoletta vaikka loppuelämän ja auttaa. Sekoitan 2-3 annosmitallista tuoremehun sekaan aamuisin ja toimii. Levolac aiheuttaa tosi pahoja ilmavaivoja, mutta toimii myös, sitä ei tosin voi mielin määrin vetää.

Tsemppiä kaikille!

t. Minna
 

Yhteistyössä