Meillä oli eilen nt-ultra ja pikkuisella oli kaikki hyvin ja vastasi viikkoja. nyt voi olla hyvillä mielin ja odottaa sitten rakenneultraa joka on 27.12
Miulla olis ens keskiviikkona sokerirasitus ja pelottaa ihan älyttömästiRv15+0 ja perjantaina pärähti raskausdiabetes diagnoosi tää tuntuu nyt jotenkin maailmanlopulta. Muutenkin aika negatiivisia fiiliksiä nyt odotuksen suhteen..
Ens viikolla oliskin jo eka sype käynti niin saan sektioasiaa ajettua eteenpäin. Ja 20.12. rakenneultra niin saa sen jälkeen varmaan jouluksi otettua jouluisen kuvan esikoisesta ultrakuvan kanssa ja voisi sitten tulla julki asian kanssa!
Äitiyspolille tuli myös lääkäriaika helmikuulle! Puhuin yksityisen puolen kätilön kanssa niin hän suositteli, että pääsisin mahdollisimman ajoissa jo aloittamaan synnytystapa-arvioprosessin, ettei jäisi sinne viikolle 37, kuten esikoisen synnytyskertomuksella luvattiin. Ehkä tämä tästä tosiaan…..
Joo mulla esikoisesta maha tais pompata esiin vasta rv22 ja liikkeet, kun istukka oli edessä tuntui myös vasta silloin. Tässä tokassa raskaudessa on selkeä raskausvatsa ollut rv12 jälkeen... ihan sellainen pinkeä selkeä kumpu. Joutui sen takia kertomaan sit töissäkin aiemmin, kun vaikea peitellä.. Nyt ois lauantaina yhet sukulaisen synttärit ja sinne pitäis piipahtaa. Ei olla kerrottu ku lähiperheelle, mut eiköhän tää oo sillä selvä ku astelen sisään et kaikki arvaa missä mennään. Eikä se mua haittaa Todella jännä miten se keho muistaa raskauden ja reagoi siihen jotenkin tutummin! Esim nyt alkanut jo kaikki ihanat lonkkakivut.Ihanaa @Gisella
Mää oon jännännyt millon mulla alkaa maha kasvamaan saati liikkeet tuntumaan kun kohtu on taaksepäin kallistunut ja ensiarvion perusteella istukkakin on etupuolella. Ja tää on vielä eka raskaus. Voi kyllä mennä lähelle puoltaväliä… Tällä hetkellä maha näyttää vain tosi turvonneelta. Normi farkut on kyllä alkaneet jo vähän puristaa mahan kohdalta, kohta pitänee harkita työkäyttöön jotain jotka antais vähän myöten vyötäröltä.
Mulla oli esikoisen raskaudessa istukka edessä. Mutta silti tunsin liikkeet jo RV 14-16 . Oon kyllä muutenkin herkkä vatsan seudulta. Tunnen kun ovis irtoaa ym. Tokassa raskaudessa sama juttu. Liikkeet tuntui kyllä aavistuksen myöhemmin mutta mulla oli enemmän vatsa makkaroitaIhanaa @Gisella
Mää oon jännännyt millon mulla alkaa maha kasvamaan saati liikkeet tuntumaan kun kohtu on taaksepäin kallistunut ja ensiarvion perusteella istukkakin on etupuolella. Ja tää on vielä eka raskaus. Voi kyllä mennä lähelle puoltaväliä… Tällä hetkellä maha näyttää vain tosi turvonneelta. Normi farkut on kyllä alkaneet jo vähän puristaa mahan kohdalta, kohta pitänee harkita työkäyttöön jotain jotka antais vähän myöten vyötäröltä.
Miulle sanottiin jo varhaisultrassa, että istukka on edessä ja se vielä varmistui sitten nt-ultrassa. Kotona dopplerilla sydänääniä kuunnellessa äänet kuulee vain sivulta@Gisella ihanaa
Mäkin oon tuntenut aina välillä liikkeitä. Ihan varma olin viime perjantaina, kun esikoisen neuvolassa kuunneltiin vauvan sykkeitä ja tunsin kuinka mahassa muljahteli, kun vauhtihirmu pyöri ympyrää doppleria pakoon ei sit oikein saatu sykkeitä kuuluviin, mutta kuultiin ja tunsin ne liikkeet niin se toi jo helpotusta, että siellä ollaan
Mulla sanottiin nt-ultrassa, että istukka ois edessä, mutta on vielä sen verran iso suhteessa kohtuun, että ulottuu myös taakse. Eli vielä ei tiedä mihin se sitten asettuu. Esikoisen nt-ultrassa, kun kysyin istukan sijaintia niin sanottiin, ettei sitä voi vielä tietäö. Eli eri ultraajilla on tässäkin eri tavat kertooko jo nt-ultrassa vai ei. Silloin oli takana ja sain jo rv19 videolle vauvan potkuja alavatsaan