Toukokuiset2022

@Piipaa93 varasin itekkin huomiselle lääkäriajan työterveyteen. Pakko saada saikkua. Näillä energiatasoilla ja pahoinvoinnilla ei kyllä töitä voi tehdä. D:
Mulla on tällä hetkellä työsopimus lokakuun loppuun ja töissä pomo tietää raskaudesta, joten hieman jännittää saanko jatkoa. En ole ollut aijemmin paljoa pois töistä, mutta nyt useamman kerran pahan olon takia olen joutunut olemaan. Pelottaa, että sekin vaikuttaa tilanteeseen.
 
Ehkä tuon perjantain ultran jälkeen jos siellä on kaikki hyvin.

ps. Saanko purkautua. Oon niin väsynyt tähän huonoon oloon. Tänäänkään en oo saanut syötyä kuin mehujään ja muutaman sipsin. Niin heikko ja väsynyt olo, että ei oikein jaksa muuta kuin maata ja nukkua. Välillä huono olo eskaloituu oksentamiseen ja ahdistukseen ja viimeiset voimat menee itkiessä.
Vaikka oon todella kiitollinen kaikesta, niin oon ihan äärimmäisen väsynyt ja iskee melkeen paniikki kun mietin kuinka monta viikkoa tää voi vielä jatkua. Toki kaikki voi myös loppua lyhyeen, etenkin jos perjantaina selviää jotain epätoivottua. Nyt tais tulla joku eka mental breakdown.
Toivon niin, että saat vielä hyviä uutisia niin ei ole kärsimys "turhaa". Voin vain kuvitella olotilan.

Itse vähän jännitän, mihin suuntaan oma pahoinvointi menee, pysyykö samana vai paheneeko vielä. Edelleen tuntuu, että säännöllisesti kun muistaa jotain syödä niin suht hyvä olo. Mutta jostain luin että 9 viikko ois pahin ja se ois tiedossa just seuraavaksi...

Jännään myös ensi viikkoa kun olisi tiimipalaveri ja mennään työpäivän jälkeen vielä ravintolaan syömään. Kehittelin jo tarinaa, että kun edellisenä aamuna on neuvola, niin sanon olleeni lääkärissä niskakipujen takia ja saaneeni lihasrelaksantteja, joiden takia alkoholi kielletty. Nimittäin päivällisellä ihan varmaan on muuten ekana skumppalasi edessä ja normaalioloissa se on myös maistunut :D Onneksi sain kuulla ravintolan nimen niin tänään katselin menutakin jo sillä silmällä, että mitä uskaltaa tilata.
 
  • Tykkää
Reactions: Minnix ja AMR
Moikka, täällä eilen plussannut rv5+3. Menkat oli siis jo kunnolla myöhässä, mutta koska kierrot on välillä ollu tosi pitkiä ja selkeitä oireita ei ollu ni en aiemmin uskaltanu testata. Tänään heti varasin sitte neuvolan (ja tein ihan varuiksi vaan toisenki testin vaikka ekaki oli niin selkee ku olla voi) ja kuin ihanaa ku heti ekassa neuvolassa päästään todennäkösesti kurkkaan ultrallaki! Ihan tosi epäuskonen olo tällä hetkellä ja en tiiä uskonko tätä ees kunnolla ennen sitä neuvolaa tai ennen ku alkaa kunnon oireet. Kolmatta siis odotellaan ja jos yhtään menee niinku aiemmat ni ei onneksi mitään kovin suurta huonovointisuutta ainakaan oo ootettavissa
 
Viimeksi muokattu:
AMR
Tänään on toistaiseksi ollut parempi olo. Ei oo tarvinnut oksentaa ja oon saanut syötyä porkkanoita ja mehujään. Tänä aamuna tuli paperiin taas ruskeaa tuhrua. :( Pelottaa niin, että kaikki ei oo hyvin kun oireetkin on lievemmät. Tulispa se perjantai jo sieltä.

Meidän paikkakunnalla ei ole mahdollista mennä yksityiselle ultraan ja lähin sijaitsee tunnin ajomatkan päässä. Sinne olisin mennyt ensi viikolla, vaan ehkä ihan hyvä, että pääsee kotipaikkakunnalle kun tätä pahoinvointiakin on ollut niin paljon.
 
Täällä odotellaan varhaisultraa joka on viikon päästä. Jos siellä kaikki hyvin, voisin liittyä fbryhmään <3 Oireina on väsymys ja vaihteleva etova olo. Etova olo pysyy parhaiten hallinnassa jatkuvalla syömisellä :D vähän on vielä epäuskoinen olo koko raskauteen. Viikko tuntuu ikuisuudelta odottaa :rolleyes: sain 3+ digiin 5+1. Nyt menossa 6+1.
 
  • Tykkää
Reactions: tk-k ja Minnix
Pahoittelut jo valmiiksi avautumisesta, mutta.. Voi ***** tänään alkoi atopia kukkia oikein kunnolla.. Tai viitteitä siitä oli jo edeltävinä päivinä, mutta toivoin ettei se menisi pahaksi jos kosteutan ihoa tarpeeksi... No kaikki naamaa myöten on nyt sitten punalaikullista ja kytisee kuin synti. Kortisoni olisi kyllä kaapissa, mutta niitä suositeltiin laittamaan vain mahdollisimman vähän 'paikallisesti'.. Mistähän sitä sitten aloittaisi, kun koko keho sitä vaatisi ja paljon? Onneksi huomenna on se ultra niin voin ehkä kysyä tästäkin samalla.. Jos saisi edes lähetteen jollekin ihospesialistille jossei muuta. Ja väittivät että raskaana atopia yleensä rauhoittuu.. >. <
 
Pahoittelut jo valmiiksi avautumisesta, mutta.. Voi ***** tänään alkoi atopia kukkia oikein kunnolla.. Tai viitteitä siitä oli jo edeltävinä päivinä, mutta toivoin ettei se menisi pahaksi jos kosteutan ihoa tarpeeksi... No kaikki naamaa myöten on nyt sitten punalaikullista ja kytisee kuin synti. Kortisoni olisi kyllä kaapissa, mutta niitä suositeltiin laittamaan vain mahdollisimman vähän 'paikallisesti'.. Mistähän sitä sitten aloittaisi, kun koko keho sitä vaatisi ja paljon? Onneksi huomenna on se ultra niin voin ehkä kysyä tästäkin samalla.. Jos saisi edes lähetteen jollekin ihospesialistille jossei muuta. Ja väittivät että raskaana atopia yleensä rauhoittuu.. >. <
Täällä toinen atopikko. Miulla onneks vain kädet kärsii kuivuudesta selviäisi rasvaamalla, mutta millään ei aina jaksa. Olisipa mahtavaa, jos tosiaan raskaus rauhoittaisi atopiaa ja olisi helpompi olla.
Oletko kärsinyt koko ikäsi atopiasta? Itse olen.
 
Täällä kanssa löyty yksi kaveri (onneksi vain yksi ). Tasainen ja hyvä syke, pituutta huimat 13 mm ja arvio 7+5 eli juuri mitä kalenterikin näyttää. Laskettu aika 14.5.
Niin paljon onnea! Hurjaa ajatella että meillä on 6pv eroa LAssa, mutta meidän pieni oli jo 20,2mm :eek:

@Piipaa93 juu, olen aina ollut atoopikko, mutta oireet menee jaksottain ja välissä voi olla viisikin vuotta ettei tarvita mitään rasvoja, kun nyt taas on muutama vuosi ollut varsinkin talvisin ihan järkyttävät kutinat ja ihottumat. Gyne onneksi osasi sanoa että nuo mun kortisonit on vauvalle turvallisia, eli pääsen ainakin tästä pahimmasta kutinasta seuraavien päivien aikana.
 
Nyt uskallan mäkin päivitellä itseni listalle :D

****

Toukokuiset 2022 <3

Kopio edellinen lista ja poista suluissa [] olevat tekstit.
Laitetaan listaan LA päivän kohdalle Oma nimi/mones lapsi/synnytyssairaala

1.5. Maria91/ 3. lapsi/ KOKS
1.5. Kristalin/3. lapsi/KOKS
2.5. Danio/2. lapsi/TAYS
Aisha76/6./HUS
Etikkainen/2. lapsi/KOKS
3.5. Gisella/2.lapsi/HUS
4.5.
5.5. valloitus/2.lapsi/OYS
6.5. Piipaa93/ 1. lapsi/PKKS
6.5. Ewa87/2. lapsi, miehen 1./HUS
7.5. Tuutta/2.lapsi/TAYS
8.5. possu./1. lapsi/ulkomaat
Maatuskainen/2. lapsi/HUS
9.5.
10.5. Miru78/3.lapsi/KOKS
11.5.
12.5.
13.5.
14.5. Andune/1.lapsi/HUS
15.5.
16.5.
17.5.
18.5.
19.5.
20.5. AMR/1.lapsi/OYS
21.5.
22.5.
23.5.
24.5.
25.5.
26.5.
27.5.
28.5.
29.5.
30.5.
31.5.
 
Nyt meni hermo, pitkä teksti pyyhkiytyi pois :'D

Eli Facebook-ryhmä on tehty! Halukkaat ryhmään laittakaa mulle yv oma nimi ja profiilikuvan tuntomerkit (ryhmä on yksityinen ja piilotettu niin pystyn lisäämään siihen vain kavereita) niin pyydän kaveriksi, lisään ryhmään ja poistan kavereista.

Täältä ryhmästä pääsee ihan jokainen mukaan, vaikka haluaa liittyä vasta vähän myöhemmässä vaiheessa

Jos oma raskauteni päättyy surullisesti, luovutan ylläpito-oikeudet jollekulle muulle.
@tk-k vosiin uskaltautua faceen, mutten osaa/pysty lähettämään sinulle yksityisviestiä :/
 
Sulle ei näköjään pysty laittamaan yksityisviestiä! Onkohan joku sellainen asetus päällä? Ei anna ollenkaan vaihtoehtoa "Lähetä yksityisviesti"
En ainakaan löytänyt mitään sellaista, rekisteröidyt käyttäjät voi lähettää minulle profiiliviestejä sekä aloittaa keskusteluja miun kanssa ja mitään muuta yksityisviesteihin viittaavaan en nähnyt missään :/
 
En ainakaan löytänyt mitään sellaista, rekisteröidyt käyttäjät voi lähettää minulle profiiliviestejä sekä aloittaa keskusteluja miun kanssa ja mitään muuta yksityisviesteihin viittaavaan en nähnyt missään :/
Kun yritin klikata sun profiiliin, niin tuli "user not available". Eli onkohan sulla joku asetus, että muut ei saa katsoa sun profiilia jolloin yvn lähetystkään ei onnistu? Onko sulla yksityisasetuksissa sallittu profiilin katselu?
 
Kun yritin klikata sun profiiliin, niin tuli "user not available". Eli onkohan sulla joku asetus, että muut ei saa katsoa sun profiilia jolloin yvn lähetystkään ei onnistu? Onko sulla yksityisasetuksissa sallittu profiilin katselu?
Todella outoa, koska minulla on kyllä klikattuna että kaikki vieraatkin voivat katsoa profiilia.. En ymmärrä. En voi myöskään itse lähettää yksityisviestejä muille, mikä tekee tästä kenties vielä oudompaa :eek:

Muoks// juuri kun kirjoitin tämän niin nyt toimii! Mitään asetusta en tosin vaihtanut joten tämä jäänee mysteeriksi o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Andune
Oon vähän tippunut täältä, kun on ollu niin tajuton väsymys ja pahaolo.. Esikoinen on myös ollut flunssassa koht 1.5vkoa niin on vähän tässä energiat korteilla ku pieni heräilee yöllä nenä tukossa.

Liityn ite sinne fb ryhmään sit ku oon käynyt NT ultrassa :) kiva kuitenkin ku se on tehty!

On nää oireet kyllä kummallisia kun tosiaan jotkut päivät on ihan helvetin hirveitä ja toiset on taas paljon energiaa mitä muille jakaa. Mut päällipuolin tässä eniten vaivaa päänsärky ja väsymys. Sit kaikki ruoka tökkii ja tulee syötyä kaikkea huonoa. Nimimerkillä vedin yks päivä suklaalevyn ku ruoka ei maistunut :D

Onnea hyvistä ultra uutisista niille jotka niitä on saanut, ihanaa että on pienet kyydissä ❤

Mites muilla olotilat? Onko yhtä rankkaa tää arjen pyöritys? :D
 
  • Tykkää
Reactions: tuutta ja Minnix
Meille annettiin kaikki gyneajat laskettuun aikaan asti jo eilen käteen, ja NT-ultra on 21.10. silloin rv 11+4. :)

@Gisella tsemppiä olojen kanssa kamppailuun! Minulla on vieläkin aikamoisen normaali olo - onneksi! Mutta tuo nenän tukkoisuus on täälläkin ärsytyksen aihe..

ON: jännät paikat, odottelen että meidän henkilöstövastaava tulee toimistolle, jotta voin ilmoittaa raskaudesta :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Minnix
Oon vähän tippunut täältä, kun on ollu niin tajuton väsymys ja pahaolo.. Esikoinen on myös ollut flunssassa koht 1.5vkoa niin on vähän tässä energiat korteilla ku pieni heräilee yöllä nenä tukossa.

Liityn ite sinne fb ryhmään sit ku oon käynyt NT ultrassa kiva kuitenkin ku se on tehty!

On nää oireet kyllä kummallisia kun tosiaan jotkut päivät on ihan helvetin hirveitä ja toiset on taas paljon energiaa mitä muille jakaa. Mut päällipuolin tässä eniten vaivaa päänsärky ja väsymys. Sit kaikki ruoka tökkii ja tulee syötyä kaikkea huonoa. Nimimerkillä vedin yks päivä suklaalevyn ku ruoka ei maistunut

Onnea hyvistä ultra uutisista niille jotka niitä on saanut, ihanaa että on pienet kyydissä

Mites muilla olotilat? Onko yhtä rankkaa tää arjen pyöritys?
Rankkaa hep täällä. Esikoinen nyt onneks on parantunut, mut ite edelleen kipeenä samoin mies ja päivät on aika uuvuttavia. Oksentaminen nenätukossa ei ole hauskaa.

Jos ensi viikolla pääsis neuvolaan, kun tältä viikolta piti aika tosiaan perua.
 

Yhteistyössä