Toukokuiset2022

Moikka täältäkin!

Ehkä minäkin uskallan tulla jo huhuilemaan, vaikka olen myös hyvin pelokkaana vielä tulevasta. Tein torstaina ensimmäisen plussatestin ja viivat on vahvistunut hyvään malliin. Olen kuluttanut myös ahkerasti testejä viime päivinä. Tänään olen testaamatta, josko sitten vaikka keskiviikkona seuraavaksi

Meille olisi tulossa toinen lapsi ja laskettu aika kuukautisista laskettuna on 7.5. nyt siis vk 4+2. Varasin jo varhaisultran kolmen viikon päähän, silloin viikkoja 7+3. Neuvolaan en kuitenkaan vielä viitsi soitella, ehkä loppuviikosta, kun olen tehnyt vielä ainakin yhden testin.

Tuntuu jotenkin paljon epävarmemmalta kuin edellisella kerralla, kun mietin koko ajan, että voisiko meillä muka osua toinenkin kerta sellainen raskaus, että kaikki menee hyvin. Toivon todella, että osuisi, mutta kun kuulee ja lukee niin paljon erilaisia kokemuksia niin väkisin mietityttää. Onneksi esikoinen pitää kiireisenä niin ei ehdi koko päivää näitä märehtiä. Luulen, että aika menee nopeasti tuonne varhaisultraan ja jos siellä kaikki hyvin niin sitten uskaltaa vähän hengähtää ja nauttia <3
Täällä yksi himo testaaja :) Melkein olen joka päivä testannut ja seurannut, kuinka viivat vahvistuu. Meille on siis tulossa ensimmäinen, jos kaikki menee hyvin :) oloista sen verran, että rinnat on kipeät, vatsassa erilaisia tuntemuksia ja etovaa ja välillä jopa oksettavaa oloa.
Tänään rv 4+3
 
  • Tykkää
Reactions: tuutta ja Gisella
Kohta 43
Hei varovaisesti liityn mukaan keskusteluun viikonloppuna tein kaksi pos testiä. La aika arvioidun oviksen mukaan 10.5. Kolmas tulis jos päästään maaliin. Ikää kohta jo 43v ja lukuisia keskenmenoja takana.. Pelottaa vietäväti keväällä viimeisin kkm, joka meni melkein ekaan ultraan asti kun huomattiin. Yritän nyt tälläkin aloituksella valaa uskoa, että nyt iloitaan kävi mitä kävi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Aisha76 ja Maria91
Voi vitsi miten tämä aika matelee, kun vaan odottaa sitä ultraa?! Vielä reilu viikko odotettavaa.. Odottamisen tuskaan oon kattonut kaikki illat Toisenlaisten äitien jaksoja :D. Kaikki ajatukset on vaan tavalla tai toisella vauvassa <3
Millä tavalla saatte ajan kulumaan tai onko jotain hyviä vinkkejä esim. aiheeseen liittyvistä ohjelmista, blogeista, instatileistä? :)
 
Voi vitsi miten tämä aika matelee, kun vaan odottaa sitä ultraa?! Vielä reilu viikko odotettavaa.. Odottamisen tuskaan oon kattonut kaikki illat Toisenlaisten äitien jaksoja . Kaikki ajatukset on vaan tavalla tai toisella vauvassa <3
Millä tavalla saatte ajan kulumaan tai onko jotain hyviä vinkkejä esim. aiheeseen liittyvistä ohjelmista, blogeista, instatileistä?
Millä päivillä meet ultraan? Mä varasin sen 7+1 ja tekis mieli aikastaa 6+ viikolle xD mutta ehkä en viitsi. Esikoisesta mä kyllä näin jo 5+5 sykkeen :)
Mulla onneks työt, ja toi taapero esikoinen pitää kiireisenä. Ura äidit netflixistä jos haluu vähän hömppä komediaa äitiydestä ja ajanvietettä :D
 
KOHTA 43
Yritän sinnitellä, että menisin vasta 9 viikolla ultraan. Viimeksi kävin 7+0 ja vastasi viikkoja sekä syke löytyi. Mutta kasvu pysähtyi vähän sen jälkeen. Itseni tuntien en varmaan pysty :). Testejä oon tehnyt jo 5 kpl. Ihan sekaisin olen :)
 
Millä päivillä meet ultraan? Mä varasin sen 7+1 ja tekis mieli aikastaa 6+ viikolle xD mutta ehkä en viitsi. Esikoisesta mä kyllä näin jo 5+5 sykkeen
Mulla onneks työt, ja toi taapero esikoinen pitää kiireisenä. Ura äidit netflixistä jos haluu vähän hömppä komediaa äitiydestä ja ajanvietettä
Omien laskujen mukaan mulla olisi silloin 6+6 ja neuvolan mukaan 7+3, edellisissä raskauksissa oon käynyt alkuraskauden ultrassa viikoilla 7+0 ja 7+2 silloin hyvin näkynyt sykkeet :).
Hei joo Uraäidit onki mahtava sarja ja sen kaikki kaudet oon kattonut :D Mulla on vielä tää ja ens viikko lomaa niin sekin vaikuttaa tähän hitaaseen ajankulkuun :D
 
Moikka, meillä on laskettuaika 1.5.

Meillä on jo ennestään 7/14 ja 8/16 pojat. Mentiin heinäkuussa miehen kanssa naimisiin ja päätettiin, että nyt olis hyvä hetki kolmannelle vauvalle. ❤

Mä oon ihan ihmeissäni näistä oireista tai pikemminkin niiden puutteista. Nännit vähän arat ja alaselkää juilii silloin tällöin. Kahdesta aiemmasta olen kärsinyt raskaushyperemeesistä ja oksentanut käytännässä plussasta synnärille.
 
Tervetuloa uusille!

Täälläkin aika matelee. Onneksi töissä on niin kiire, että en ehdi ajatella vauvaa 7 tuntia päivässä, mutta muutoin aika menee kyllä niin hitaasti.

Kävin tänään lääkärissä ja huomenna tulee verikokeiden tulokset ja selviää ollaanko tässä ihan oikeasti raskaana. Vertakin otettiin niin paljon että olisi varmaan riittänyt luovutettavaksi asti o_O Lääkärissä huomasin myös uuden oireen! Syke huiteli nimittäin 95 hujakoilla pienessä jännityksessä ja kotonakin n. 80 vaikka normaalisti on alle 70 :D muuten mitään oireita ei olekaan, tissit on vähän normaalia pinkeämmät, mutteivät edes arat ja siinä se. Eihän tässä tietysti ole viikkojakaan monta, mutta vielä ei ainakaan tunnu yhtään normaalista poikkeavalta. Huomenna pitäisi myös soittaa gynelle ja varata ultra. Tänään varmistui tosiaan että varhaisultra on täällä normi käytäntö ja siitä kovin riemastuin!
 
Me käydään myös yksityisellä PerheArtessa alkuraskauden ultrassa, hinnaltaan paljon halvempi kuin Terveystalo, Mehiläinen yms. :)
Mulla myös ensimmäinen neuvola 24.9. eli viikkoja silloin jotain 9+

@Kristalin tervetuloa ryhmään! Meillä on melkein kuukaudelleen saman ikäiset pojat :)
 
Me käytiin viimeksi neuvolan kautta varhaisultrassa vk 8+1, kun mulla oli niin epäsäännöllinen kierto. Nyt varasin ajan yksityiselle vk 7+2. Tuolloin myöhemmin oli toisaalta kiva käydä niin vauva oli jo nallekarkin näköinen ja liikahtikin. Malttaisikohan odottaa, jos siirtäisikin myöhemmälle, tuskin. Sitten ajattelen, että miksei odottaisi suoraan nt-ultraan, kun siihenkään ei sitten olisi enää niiiiin montaa viikkoa. Nää on näitä :D

Mäkin olen ihmetellyt oireiden vähyyttä. Välillä tuntuu sellaista ”pallonmuotoista” kipua alavatsalla ja häpyluulla eli olisko kohdun kasvusta johtuvaa. Ja joskus harvoin vähän huonoa oloa, mutta muuten ei mitään. En oikein edes ole vieläkään sisäistänyt, että kai tässä sitten raskaana ollaan. En ole vielä soitellut neuvolaan, sen teen tosiaan varmaan ensi viikolla.

Täällä menee myös aikakin ihan siivillä. Olen juuri aloittanut työt ja esikoinen päiväkodin niin ajatukset on melkolailla niissä. Vinkkinä ajankuluttamiseen antaisin siis kaikki erilaiset raskausappit ja niistä raskauden vaiheiden lukeminen sata kertaa ja pinterestistä vauva-aiheita taisi tulla selattua edellisellä kerralla aika ahkeraan :D

Edit. Näköjään puhelimella hymiöt ei tullut tänne, kävin jotain lisäiemässä. Ehkä jatkossa näpyttelen koneella niin ei tule vahingossa käytettyä puhelimen hymiöitä, heh.
 
Viimeksi muokattu:
Me käydään myös yksityisellä PerheArtessa alkuraskauden ultrassa, hinnaltaan paljon halvempi kuin Terveystalo, Mehiläinen yms.
Mulla myös ensimmäinen neuvola 24.9. eli viikkoja silloin jotain 9+

@Kristalin tervetuloa ryhmään! Meillä on melkein kuukaudelleen saman ikäiset pojat
Onpas hauska sattuma!

Mekin varattiin perhearteen ultra 15.9. Silloin pitäis olla rv 7+3. Neuvola aika saatiin vasta 28.9. eli rv 9+2.
 
Olen myös vähän ihmetellyt missä kaikki oireet ovat, mutta kiva kuulla että muillakin on samanlaista. Alavatsa vähän jomottelee välillä ja rinnat ovat arat mutta muuten tuntuu aika normaalisti. Mulla on parin viikon päästä varhaisultra, olen silloin 6+5 joten toivottavasti silloin jo näkyy jotain ja että sais nähdä sydän tykyttää. Eka neuvola-aika on vasta 27.9.
 
Minäkin sain tänään varhaisultran varattua ja aikoja ei ollut tarjolla paljoakaan.. Ensimmäinen jonka sain oli 30.9., joten silloin siis. Tuolloin olisi omien laskujen mukaan rv 8+5 eli aika myöhään, mutta löytyypähän syke, jos on löytyäkseen. :cool:

Verikokeiden tulokset antoivat tämänhetkisiksi viikoiksi 5-6, eli ainakin jotain siellä masussa tapahtuu, vaikkei oireita juuri olekaan. :X3:
 
Piu88
Moi kaikille!

Eilen tein raskaustestin kun kuukautiset oli jo yli viikon myöhässä. Edellisetkin olivat, ollaan juuri muutettu toiselle paikkakunnalle ja vaihdoin sopivasti työpaikkaakin

Oli mielenkiintoinen kokemus tehdä testiä työpaikan vessassa, siihen paukahti kyllä niin tumma viiva ettei epäilyksen häivää jäänyt! Tein illalla kuitenkin uuden testin.

Tuntuu että oireet alkoi heti tuon jälkeen! mahakipua, väsymystä. Ja tunne että kaikki tietävät asiasta, että se näkyy jo kilometrin päähän!

Soitin jo neuvolaan, ensi viikolle soittoaika hoitajalle ja siitä sitten eteenpäin.
Minulla on perussairaus, jonka takia joudun ottamaan napapiikit käyttöön

Nyt siis 5 + 2 ja eka vauva. Tsemppiä kaikille odotukseen!
 
Toukokuisen odottaja varovaisesti ilmoittautuu.
Kuudetta odotan ja nyt viikkoja 5+4 eli laskettu aika 2.5. Ikää on jo 45v. ja nuorin on pian 1v. 9kk. Vähän hirvittää tämä ikä, mutta en ole koskaan kokenut keskenmenoa tai muitakaan suurempia ongelmia raskauksissa, niin haluan uskoa, että kaikki menee hyvin. Olisi kiva löytää muita +40 odottajia
 
Tervetuloa uudet odottajat :)

Täällä on nyt ollut hiljaista, kaikki taitaa vain odotella päivä kerrallaan :)
Oisko kiva jos täällä olisi listaa toukokuisten lasketuista ajoista ja vaikkapa synnytyssairaala, niin näkisi vähän kuinka paljon meitä täällä on ja mistä päin Suomea?

Omat fiilikset: pahoinvointi jos ruokailuväli on yli 2-3h, jäätävä turvotus etenkin iltaisin, pissalla täytyy käydä yölläkin ainakin kerran ja hajuherkkyys.
Positiivista on et väsymys tuntuu hieman helpottuneen :)
Täällä menossa rv 6+0
 
Olisiko
Tervetuloa uudet odottajat

Täällä on nyt ollut hiljaista, kaikki taitaa vain odotella päivä kerrallaan
Oisko kiva jos täällä olisi listaa toukokuisten lasketuista ajoista ja vaikkapa synnytyssairaala, niin näkisi vähän kuinka paljon meitä täällä on ja mistä päin Suomea?

Omat fiilikset: pahoinvointi jos ruokailuväli on yli 2-3h, jäätävä turvotus etenkin iltaisin, pissalla täytyy käydä yölläkin ainakin kerran ja hajuherkkyys.
Positiivista on et väsymys tuntuu hieman helpottuneen
Täällä menossa rv 6+0
Täällä on tosiaan aika hiljaista vielä.
Miulla pahoinvointia ei oo oikeestaan ollu vielä pahemmin. Välillä vähän etovaa oloa vain. Tuntuu oudolta, kun oireita on vielä niin vähän.
Täällä rv 5+1
 
Kohta 43
Toukokuisen odottaja varovaisesti ilmoittautuu.
Kuudetta odotan ja nyt viikkoja 5+4 eli laskettu aika 2.5. Ikää on jo 45v. ja nuorin on pian 1v. 9kk. Vähän hirvittää tämä ikä, mutta en ole koskaan kokenut keskenmenoa tai muitakaan suurempia ongelmia raskauksissa, niin haluan uskoa, että kaikki menee hyvin. Olisi kiva löytää muita +40 odottajia
Moi täytän huomenna 43 ja odotan kolmatta noin 4+4. Raskautumiskierto oli vähän outo tässä kierrossa niin ei tiedä oikeaa ennen ultraa. Plussasin jo kuukautisista kp23 eli aikaisin. Kiva että löytyi toinenkin +40 odottaja.
 
  • Tykkää
Reactions: Aisha76

Yhteistyössä