Toukokuiset2022

Oi ihanaa, olen vähän odotellut josko tällainen ketju ilmestyisi. Minä plussasin viime sunnuntaina, kuukautisten mukaan la olisi 1.5.22 ja oletetun hedelmöityspäivän mukaan 3.5.22. Taidan kuitenkin mennä tuolla 1.5., sillä kaiketi neuvolassakin laskevat kuukautisista.

Kauheasti jännittää, että meneekö kaikki hyvin. Myös meillä varhaisultra varattu, meni tosin melko myöhään 24.9., jolloin omien laskujen mukaan jo rv 8+5. Näkyypähän ainakin syke jos on näkyäkseen ❤

Tämä olisi meidän toinen (ja todennäköisesti viimeinen) lapsi, esikoinen nyt 3,5v.

Hurjasti tsemppiä kaikille odotukseen ❤
 
Onko teillä muilla jo tullut oireita? Itsellä vain rinnat arat ja alavatsaa jomottelee. Pelottaa, kun niin vähän oireita :( Ensimmäinen olisi siis kyseessä, joten en tiedä kuuluuko olla näin alussa. Rv 3+6
 
Onko teillä muilla jo tullut oireita? Itsellä vain rinnat arat ja alavatsaa jomottelee. Pelottaa, kun niin vähän oireita Ensimmäinen olisi siis kyseessä, joten en tiedä kuuluuko olla näin alussa. Rv 3+6
Vähänlaisesti oireita täälläkin, mutta sama oli edellisessä raskaudessa. Alavatsan lievää jomottelua, rintojen arkuutta. Lisäksi pissalla täytyy ravata parin tunnin välein, tää on erikoista, koska yleensä mulla on tosi pitkät pissausvälit, vaikka juon tosi paljon :D Tätä ei myöskään ollut viimeksi. Lisäksi urheilukellon mukaan sykkeet on olleet reilusti koholla jo muutaman päivän.
 
  • Rakkaus
Reactions: Jonna_83
Vähänlaisesti oireita täälläkin, mutta sama oli edellisessä raskaudessa. Alavatsan lievää jomottelua, rintojen arkuutta. Lisäksi pissalla täytyy ravata parin tunnin välein, tää on erikoista, koska yleensä mulla on tosi pitkät pissausvälit, vaikka juon tosi paljon Tätä ei myöskään ollut viimeksi. Lisäksi urheilukellon mukaan sykkeet on olleet reilusti koholla jo muutaman päivän.
Jotenkin näin uutena odottajana tarkkailee oireita erityisen tarkkaan. Vatsaa jomottelee jatkuvasti ja rinnat on välillä kipeät ja välillä taas ei. Olen yrittänyt itsekkin seurata sykettä, mutta en huomaa mitään eroa aikaisempaan. Minullakin siis urheilukello käytössä.
 
Heips,
mä voisin tulla myös tänne kurkkimaan. Plussasin viime lauantaina ja laskettuaika omien laskujen mukaan olisi 2.5.2021
Esikoinen on nyt puoltoista vuotias ja pikkusisarus olisi nyt tulossa, jos kaikki menee hyvin.

Tein vielä uuden testin äsken, ja eipä se arvailujen varaan jättänyt. Täytyy varmaan neuvolaan soitella huomenna. Mulla alkoi pahoinvointi jo ennen ekaa testiä ja aaltoileva pahaolo tulee vähän väliä. Lisäks päänsärkyä on ollut useampana päivänä. Tänään parempi päivä olojen suhteen. Esikoisen raskaus oli lähes oireeton, ja jotenkin salaa toivoin et tää menis samalla kaavalla. Toki tärkeintä että vauva voi hyvin.

Mukavaa odotusta kaikille! Vappuvauvoja tulossa:)
 
Minulla on melkoiset ahdistuksen tunteet, en oikein siedä tätä epävarmuutta ja pelkään niin paljon tulevaa. Meillä siis taustalla pitkä toive, valtavat ulkopuoliset paineet perheenlisäyksen suhteen ja keskenmeno tammikuussa. Kävin kevään psykologilla purkamassa ajatuksia, kun tunsin niin valtavaa syyllisyyttä tapahtuneesta ja tunnetta, että olen pettänyt kaikkien toiveet keskenmenolla. Ahdistus helpotti käyntien myötä ja lopetin hoitosuhteen kesän alussa. Nyt uuden raskauden myötä huomaan, että ahdistus ja pelot alkavat taas olla tosi voimakkaat.

Olen tehnyt todella paljon raskaustestejä, siis oikeasti todella paljon. Vertailen niiden vahvuuksia pakonomaisella tavalla ja ahdistun, jos mielestäni viivat eivät ole tarpeeksi vahvoja. Tänään heitin kaikki muut testit roskiin ja säästin vain kaksi päivää sitten tehdyn himmeän pregcheckin ja rfsu:n ja tänään tehdyt samat. Vertasin niitä ja kyllähän niissä selkeästi näkyy vahvistuminen. https://ibb.co/dbjrH9Q En kuitenkaan ollut tähän tyytyväinen, mielestäni viivat ovat edelleen liian himmeät ja tässä ei vaan voi käydä hyvin.

Olisiko hyviä ideoita (tai mitä tahansa ideoita), millä saisin rauhoitettua itseäni? Tätä epävarmuutta on alkuraskaudessa vain pakko sietää, ei mistään voi koko ajan tietää, että kaikki on hyvin, saati sitten, että kaikki on hyvin vielä huomenna. Se on vaan kestettävä.

En ole uskaltanut vielä soittaa neuvolaan. Ajattelin odotella vielä viikon verran ja jos kaikki näyttää silloin vielä hyvältä, soitan ajan ja varaan varhaisultran edeltävälle päivälle. Aion pyytää myös lähetettä neuvolapsykologille, mutta en tiedä, milloin sinne pääsee.

Onko muita, joilla on isoja pelkoja? Varmaan tietynlainen epävarmuus ja pelko on tässä vaiheessa jokaisella, mutta koen, että minulla tämä ahdistus ja käyttäytyminen menee jo normaalin yli.
 
Minäkin voisin tänne uskaltautua huhuilemaan. Plussasin keskiviikkona (dpo 10) ja tänään ilmestyi testiin jo leffaviivoja muistuttavat vahvuudet. :love:

Mikäli kaikki menee hyvin meidän esikoinen olisi siis tuloillaan toukokuussa. Laskettu aika on hieman hatara sillä kiertoni ei ole 28 päiväinen ja vaihtelee muutamalla päivällä. o_O Itse laskettuna edellisistä kuukautisista la olisi 10.5. ja ovulaation perusteella taas jopa 6.5. Sen verran vahvaa viivaa pukkaa, että itse uskon jälkimmäisen olevan lähempänä. Neuvola kai antaisi tuon 10.5. joten mennään vaikka sillä nyt ainakin toistaiseksi. La:n ajankohdasta riippuen nyt olisi siis rv 3+4 tai rv 3+6.:X3:

Asustelen miehen kanssa ulkomailla, ja täällä käydään omalla lääkärillä heti plussan jälkeen, joten se olisi edessä maanantaina. Varhaisultra tarjotaan lähes kaikille, mutta maanantaina olen varmaan viisaampi. Jännittää ihan vietävästi seuraavien viikkojen epävarmuus siitä onnistuuko raskaus, mutta juuri nyt vaikuttaa hyvältä.

Oireita ei juurikaan vielä ole, alavatsaa silloin tällöin nipistelee (tosin tämä on vähentynyt alkuviikosta huomattavasti) ja hengästyn ylämäessä tai rappusissa tavattoman nopeasti. Suussa on myös ollut ällöttävä maku viime päivien ajan eikä siihen auta syöminen/juominen. :sick:Melkein toivoisin lisää oireita että saisin jotain varmuutta siihen että pieni kehittyy.:LOL:

Minulla on melkoiset ahdistuksen tunteet, en oikein siedä tätä epävarmuutta ja pelkään niin paljon tulevaa. Meillä siis taustalla pitkä toive, valtavat ulkopuoliset paineet perheenlisäyksen suhteen ja keskenmeno tammikuussa. Kävin kevään psykologilla purkamassa ajatuksia, kun tunsin niin valtavaa syyllisyyttä tapahtuneesta ja tunnetta, että olen pettänyt kaikkien toiveet keskenmenolla. Ahdistus helpotti käyntien myötä ja lopetin hoitosuhteen kesän alussa. Nyt uuden raskauden myötä huomaan, että ahdistus ja pelot alkavat taas olla tosi voimakkaat.

Olen tehnyt todella paljon raskaustestejä, siis oikeasti todella paljon. Vertailen niiden vahvuuksia pakonomaisella tavalla ja ahdistun, jos mielestäni viivat eivät ole tarpeeksi vahvoja. Tänään heitin kaikki muut testit roskiin ja säästin vain kaksi päivää sitten tehdyn himmeän pregcheckin ja rfsu:n ja tänään tehdyt samat. Vertasin niitä ja kyllähän niissä selkeästi näkyy vahvistuminen. https://ibb.co/dbjrH9Q En kuitenkaan ollut tähän tyytyväinen, mielestäni viivat ovat edelleen liian himmeät ja tässä ei vaan voi käydä hyvin.

Olisiko hyviä ideoita (tai mitä tahansa ideoita), millä saisin rauhoitettua itseäni? Tätä epävarmuutta on alkuraskaudessa vain pakko sietää, ei mistään voi koko ajan tietää, että kaikki on hyvin, saati sitten, että kaikki on hyvin vielä huomenna. Se on vaan kestettävä.

En ole uskaltanut vielä soittaa neuvolaan. Ajattelin odotella vielä viikon verran ja jos kaikki näyttää silloin vielä hyvältä, soitan ajan ja varaan varhaisultran edeltävälle päivälle. Aion pyytää myös lähetettä neuvolapsykologille, mutta en tiedä, milloin sinne pääsee.

Onko muita, joilla on isoja pelkoja? Varmaan tietynlainen epävarmuus ja pelko on tässä vaiheessa jokaisella, mutta koen, että minulla tämä ahdistus ja käyttäytyminen menee jo normaalin yli.
Tästä ei liene mitään apua, mutta tunnistan tästä aika paljon myös itseni, sillä vaikka teen 'vain' testin päivässä vertailen viivan vahvuutta edellispäivään lähes koko loppupäivän ja turhaudun jos ero ei ole suuri. Itsellä ei edes ole km taustaa, mutta ylipainon lisäämä riski sille kolkuttaa takaraivossa ja lisäksi suvussa on ollut (vaiettuja) ongelmia lasten saannissa kolmekymppisenä.:confused:
 
Jos kaikki menee hyvin niin meidän pienokaisen LA on menkoista laskettuna 6.5, mutta voi muuttua vielä kunhan päästään ensimmäiseen ultraan. Oireista sen verran, että rinnat on ollut maanantaista asti kipeät, vatsaa on jomotellut ja ajoittain ollut etovaa oloa. Nyt rv 4+1
 
  • Tykkää
Reactions: possu.
Täällä alkoi eilen rv 4+5 verinen vuoto ja edelleen tiputtelee. Alavatsa myös kipeä ja rinnat kosketusarat. Pelkään, että meniköhän kesken. :( pitänee soitella huomenna neuvolaan ja kysyä vinkkiä/mahdollisuuksia ultraan, kun meidän neuvolassa on laitteet. Alkuraskauden ultra on vasta kuukauden päästä, enkä tiedä maltanko sinne asti odotella..
 
  • Surullinen
Reactions: Piipaa93
Täällä alkoi eilen rv 4+5 verinen vuoto ja edelleen tiputtelee. Alavatsa myös kipeä ja rinnat kosketusarat. Pelkään, että meniköhän kesken. pitänee soitella huomenna neuvolaan ja kysyä vinkkiä/mahdollisuuksia ultraan, kun meidän neuvolassa on laitteet. Alkuraskauden ultra on vasta kuukauden päästä, enkä tiedä maltanko sinne asti odotella..
Voi ei! Toivottavasti kyseessä on 'väärä hälytys' ja jokin muu aiheuttaja (hematooma?). Tuo on kuitenkin kai ihan hyvä merkki että vuoto näyttää taantuneen päivässä. Kovasti voimia!
 
  • Rakkaus
Reactions: Suikku1
Vastailenpa tänne kun ketju on kivasti aktivoitunut!

ON:

Eli 4+1 digi näytti 2-3vkoa raskaana, se kai on ihan ok tulos noihin päiviin ajateltuna.

En ole sen jälkeen testannut, nyt eletään 4+4. Ensin ajattelin et haluan vielä saada digikin sen 3+,mut toisaalta varasin varhaisultran tonne syyskuun puoleen väliin niin ei tässä pitkä odotus ole.

Oireista: Hirveä huimaus!!! Silmissä sumenee jos nousee liian nopeasti ylös. Tää aiheutti mulle ihan paniikin pari ekaa kertaa , koska en oo ennen kokenut tämmöstä. Verenpaine siis taitaa olla nyt matala. Kotona ei oo mittaria vielä, mut pitää käydä varmaan ostamassa. Myös tnä jäi kahvit juomatta ku aiheutti pahan ällötys oksennus kohtauksen :D esikoisesta oksensin rv26 asti ja nyt vaan toivon et tää ei ole samantyylinen raskaus. Tuntuu et vieläkin toivun siitä ekasta...

Mikä siellä tilanne @Suikku1 ? Toivottavasti kaikki hyvin <3
 
@Gisella kiitos kysymästä ❤ vielä tiputtelee, mutta vuoto muuttunut ruskeaksi ja enää hyvin vähäistä. Sain tiistaina rv 4+2 digiin 1-2vko, joten jos en maanantaina neuvolaan soittaessa saa pikaista ultra-aikaa, niin kokeilen sitten onko digissä viikot lisääntyneet. Vähän epätietoinen ja huolestunut olo, mutta en kaiketi voi itse tehdä asialle mitään niin ei auta kuin odottaa.. :(

Palaan huomenna töihin kesälomalta, niin ihan hyvä vaan kun pakko ajatella jotain muuta.

Onneksi sulla @Gisella ei ole enää pitkä aika varhaisultraan ❤ :) toivon, että siellä kaikki hyvin! Ja tsemppiä huimauksen kanssa!
 
@Gisella kiitos kysymästä vielä tiputtelee, mutta vuoto muuttunut ruskeaksi ja enää hyvin vähäistä. Sain tiistaina rv 4+2 digiin 1-2vko, joten jos en maanantaina neuvolaan soittaessa saa pikaista ultra-aikaa, niin kokeilen sitten onko digissä viikot lisääntyneet. Vähän epätietoinen ja huolestunut olo, mutta en kaiketi voi itse tehdä asialle mitään niin ei auta kuin odottaa..

Palaan huomenna töihin kesälomalta, niin ihan hyvä vaan kun pakko ajatella jotain muuta.

Onneksi sulla @Gisella ei ole enää pitkä aika varhaisultraan toivon, että siellä kaikki hyvin! Ja tsemppiä huimauksen kanssa!
No onneksi vuoto on rauhoittunut <3 ja se on niin totta kun ei siihen pysty itse mitenkään vaikuttamaan :/
Mulla oli esikoisen kohdalla plussauksen jälkeen valemenkat. Olin sillon satavarma keskenmenosta. 5+5 menin ultraan ja siellä sydän sykki jo! Mulla oli siis 3 päivää veristä vuotoa ja sit rusehtavaa melkein viikon.

Toivotaan et sun kohdalla olis kyse samasta. Ja yleensähän sanotaan, niin kauan kun ei ole kipuja, niin kannattaa ajatella positiivisesti. Onneksi pääset duuniin pyörittelee vähän muita ajatuksia.


Ja kiitän tsempeistä :) eiköhän tää tästä! Nyt menis vaan seuraavat 3 vkoa nopeesti!
 
  • Rakkaus
Reactions: Suikku1
Heippa kaikki toukokuiset!

Täällä vilkuilee huhtikuisten puolelta yksi odottaja, mulla siis LA menkoista laskettuna 30.4. Aikaisemmat lapset menneet lähes 2 viikkoa yli, joten kovasti luulen, että tämänkin syntyy toukokuun puolella jos sinne saakka päästään <3 Toivottavasti saan olla täällä teidän matkassa myös :)

Mulla tällä hetkellä menossa siis rv 5+2 ja ensi viikon lopulla varhaisultra, sitä jännityksellä odotellaan!
Raskaustestejä on tullut tehtyä enemmän kuin kehtaan edes kertoa :D viivat ovat vahvistuneet hyvään malliin ja oireitakin on, joten ei pitäisi olla huolta. Silti pessimistinä en uskalla vielä iloita.
Harmittaa kun sunnuntaina tein digin ja toivoin saavani siihen 3+ (tiesin, että riski on ettei vielä tule), mutta edelleen näytti 2-3. Stressiä pukkaa, mutta toisaalta ajattelen, että en voi nyt tehdä mitään muuta kun odottaa ultraa ja ja pitää sormet ristissä, että kaikki menee hyvin <3
 
Heippa kaikki toukokuiset!

Täällä vilkuilee huhtikuisten puolelta yksi odottaja, mulla siis LA menkoista laskettuna 30.4. Aikaisemmat lapset menneet lähes 2 viikkoa yli, joten kovasti luulen, että tämänkin syntyy toukokuun puolella jos sinne saakka päästään <3 Toivottavasti saan olla täällä teidän matkassa myös

Mulla tällä hetkellä menossa siis rv 5+2 ja ensi viikon lopulla varhaisultra, sitä jännityksellä odotellaan!
Raskaustestejä on tullut tehtyä enemmän kuin kehtaan edes kertoa viivat ovat vahvistuneet hyvään malliin ja oireitakin on, joten ei pitäisi olla huolta. Silti pessimistinä en uskalla vielä iloita.
Harmittaa kun sunnuntaina tein digin ja toivoin saavani siihen 3+ (tiesin, että riski on ettei vielä tule), mutta edelleen näytti 2-3. Stressiä pukkaa, mutta toisaalta ajattelen, että en voi nyt tehdä mitään muuta kun odottaa ultraa ja ja pitää sormet ristissä, että kaikki menee hyvin <3
Kiva, kun saadaan lisää porukkaa :) Tää olis monelta osin voinut olla mun kirjoittamaa. Oon tehnyt jäätävän määrän raskaustestejä, nyt alkaa onneksi sen puolesta helpottaa, kun viivat alkaa olla tasavahvoja. Yksi digitaalinen viikkotesti kuumottaa kyllä kaapissa, sen teen vielä jossain vaiheessa.

Vielä on tosi epävarmat ja pelokkaat fiilikset, mutta yritän mennä päivä kerrallaan ja olla stressaamatta turhia. Yritän saada tänään varattua neuvolan ja samalla varailen sitten varhaisultran neuvolaa edeltävälle päivälle.

Täällä tänään kp 32/28-32, oviksesta ei ollut tietoa, laskurit näyttää lasketuksi ajaksi 6.5. Ultrat sitten näyttää, mikä olis oikeampi.
 
Moikka täältäkin!

Ehkä minäkin uskallan tulla jo huhuilemaan, vaikka olen myös hyvin pelokkaana vielä tulevasta. Tein torstaina ensimmäisen plussatestin ja viivat on vahvistunut hyvään malliin. Olen kuluttanut myös ahkerasti testejä viime päivinä. Tänään olen testaamatta, josko sitten vaikka keskiviikkona seuraavaksi :D

Meille olisi tulossa toinen lapsi ja laskettu aika kuukautisista laskettuna on 7.5. nyt siis vk 4+2. Varasin jo varhaisultran kolmen viikon päähän, silloin viikkoja 7+3. Neuvolaan en kuitenkaan vielä viitsi soitella, ehkä loppuviikosta, kun olen tehnyt vielä ainakin yhden testin.

Tuntuu jotenkin paljon epävarmemmalta kuin edellisella kerralla, kun mietin koko ajan, että voisiko meillä muka osua toinenkin kerta sellainen raskaus, että kaikki menee hyvin. Toivon todella, että osuisi, mutta kun kuulee ja lukee niin paljon erilaisia kokemuksia niin väkisin mietityttää. Onneksi esikoinen pitää kiireisenä niin ei ehdi koko päivää näitä märehtiä. Luulen, että aika menee nopeasti tuonne varhaisultraan ja jos siellä kaikki hyvin niin sitten uskaltaa vähän hengähtää ja nauttia <3
 
Moikka täältäkin!

Ehkä minäkin uskallan tulla jo huhuilemaan, vaikka olen myös hyvin pelokkaana vielä tulevasta. Tein torstaina ensimmäisen plussatestin ja viivat on vahvistunut hyvään malliin. Olen kuluttanut myös ahkerasti testejä viime päivinä. Tänään olen testaamatta, josko sitten vaikka keskiviikkona seuraavaksi

Meille olisi tulossa toinen lapsi ja laskettu aika kuukautisista laskettuna on 7.5. nyt siis vk 4+2. Varasin jo varhaisultran kolmen viikon päähän, silloin viikkoja 7+3. Neuvolaan en kuitenkaan vielä viitsi soitella, ehkä loppuviikosta, kun olen tehnyt vielä ainakin yhden testin.

Tuntuu jotenkin paljon epävarmemmalta kuin edellisella kerralla, kun mietin koko ajan, että voisiko meillä muka osua toinenkin kerta sellainen raskaus, että kaikki menee hyvin. Toivon todella, että osuisi, mutta kun kuulee ja lukee niin paljon erilaisia kokemuksia niin väkisin mietityttää. Onneksi esikoinen pitää kiireisenä niin ei ehdi koko päivää näitä märehtiä. Luulen, että aika menee nopeasti tuonne varhaisultraan ja jos siellä kaikki hyvin niin sitten uskaltaa vähän hengähtää ja nauttia <3

Täällä täysin samat fiilikset, kun toista odottelen. Minkä ikäinen sun esikoinen? Täällä löytyy 1v5kk. Eli kiirettä on ja ei tässä tosiaan kerkeä stressata. Jotenkin kun esikoisesta mulla oli niin hirveän pahaolo ja tässä ollut vain oireina toi huimaus ja jäätävä väsymys epäilyttää onko siellä ketään. Tuo digiin rv4+1 saatu 2-3 kuitenkin lohdutti pelkäsin kuollakseni et saan sen 1-2 vaikka sekin olis vielä ollut ihan normaalin rajoissa :D ihmismieli on hassu.

Kiva että meitä on jo näin montakin täällä toukokuisissa ❤
 
Heippa.

Liityn teidän joukkoon.
LA olisi omien laskelmien mukaan 7.5.
Minulla on 3 lasta ennestään mutta ovat jo niin isoja ja niin kauan aikaa viime raskaudesta, että tämä on ihan uutta minulle. Tosi innoissaan vaikka asiat vähän myös pelottaa.

Emme asutaan yhdessä vielä minun poikaystävän kanssa ja suhde on aika tuore joten aika paljon mietittävää.
 
  • Tykkää
Reactions: Gisella ja possu.
Tervetuloa @Maria91 @tuutta ja @Demyra :)

Heippa kaikki toukokuiset!

Täällä vilkuilee huhtikuisten puolelta yksi odottaja, mulla siis LA menkoista laskettuna 30.4. Aikaisemmat lapset menneet lähes 2 viikkoa yli, joten kovasti luulen, että tämänkin syntyy toukokuun puolella jos sinne saakka päästään <3 Toivottavasti saan olla täällä teidän matkassa myös

Mulla tällä hetkellä menossa siis rv 5+2 ja ensi viikon lopulla varhaisultra, sitä jännityksellä odotellaan!
Raskaustestejä on tullut tehtyä enemmän kuin kehtaan edes kertoa viivat ovat vahvistuneet hyvään malliin ja oireitakin on, joten ei pitäisi olla huolta. Silti pessimistinä en uskalla vielä iloita.
Harmittaa kun sunnuntaina tein digin ja toivoin saavani siihen 3+ (tiesin, että riski on ettei vielä tule), mutta edelleen näytti 2-3. Stressiä pukkaa, mutta toisaalta ajattelen, että en voi nyt tehdä mitään muuta kun odottaa ultraa ja ja pitää sormet ristissä, että kaikki menee hyvin <3
Täällä toinen himotestaaja, jonka mieli ei osaa uskoa että raskaus oikeasti etenee. Tämä sitten vähän tänään kostautui, koska sain lauantaista viivaa (lähes tasavahva) himpun verran haaleamman viivan herkkään testiin.:cry: Luulen että kontrolliviiva on myös himpun vaalempi tässä testissä, mutta tottakai se pistää ajattelemaan kaikenlaista. Viikko testi näytti kuitenkin eilen (kuukautisista rv 3+5) 2-3 viikkoa eikä mitään oireita ole, joten kai tässä pitäisi olla ihan luottavaisin mielin vaan...o_O

Oma napa paras napa:
Meidän ei pitänyt tästä kertoavkun yhdelle kaverille vasta, mutta puhuin eilen äitin kanssa ja se alkoi puhumaan lentoaikatauluista (ja aktivitetteista) seuraavalle puolelle vuodelle, joten oli pakko sanoa että häämekon ostoon on tällainen pieni muuttuja. Olen oikeastaan ihan iloinen että kerroin, vaikka äiti on kunnon hössöttäjä, koska ainakin tiedän olla hermostumatta jossei suurempia raskausoireita kuulu (äitillä ei ollut melkein mitään) ja ettei ainakaan lähisuvussa ole keskenmenotaustaa. Helpotti kovasti mieltä.

Lääkärin varasin keskiviikolle, koska aiempia aikoja ei ollut ja siellä selvinnee seuraavat käynnit, aiemmin sama lääkäri puhui että yleensä omalle lääkärille mennään n. vko 4 ja ultraan vko 8, joten oletan että varhaisultra kuuluu täälläpäin maailmaa pakettiin :giggle:
 
Täällä täysin samat fiilikset, kun toista odottelen. Minkä ikäinen sun esikoinen? Täällä löytyy 1v5kk. Eli kiirettä on ja ei tässä tosiaan kerkeä stressata. Jotenkin kun esikoisesta mulla oli niin hirveän pahaolo ja tässä ollut vain oireina toi huimaus ja jäätävä väsymys epäilyttää onko siellä ketään. Tuo digiin rv4+1 saatu 2-3 kuitenkin lohdutti pelkäsin kuollakseni et saan sen 1-2 vaikka sekin olis vielä ollut ihan normaalin rajoissa ihmismieli on hassu.

Kiva että meitä on jo näin montakin täällä toukokuisissa
Meillä esikoinen 1v2kk :) Mä en jotenkin muista millanen olo mulla oli esikoisesta, vaikka siitä on aika vähän aikaa. Ainakin rinnat oli silloin kipeämmät, mutta veikkaan, että hiljattain loppuneen imetyksen takia tuntemukset ei ole samat. Mä en juuri tuon takia ole tehnyt digitestiä, kun jännittää tulos. En tehnyt esikoisenkaan kohdalla, mutta saa nähdä sorrunko nyt :D
Mulla on nyt väillä ollut huonoa oloa, nälkä koko ajan ja mieskin kommentoi mun hassuja mielitekoja jo ennen plussaa. Jotkut hajut tuntuu kans tosi voimakkailta, joka tais olla ekassakin raskaudessa. Äsken nippaili alamahassa ja ne saa aina pelkäämään menkkojen alkamista.
 
  • Tykkää
Reactions: Gisella
vierailija
Täällä alkoi eilen rv 4+5 verinen vuoto ja edelleen tiputtelee. Alavatsa myös kipeä ja rinnat kosketusarat. Pelkään, että meniköhän kesken. pitänee soitella huomenna neuvolaan ja kysyä vinkkiä/mahdollisuuksia ultraan, kun meidän neuvolassa on laitteet. Alkuraskauden ultra on vasta kuukauden päästä, enkä tiedä maltanko sinne asti odotella..
Soititko neuvolaan? Saitko aikaa ultraan tai verikokeille?
 

Yhteistyössä