Toukokuiset 2025

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Heltsuli, kyllä minä ainakin pesin viimeksi hampaat aamulla ihan normaalisti ja otin lääkkeet ennen sokerirasitusta, ei ollut erikseen kielletty vaan ohjeessa luki, että vettä voi juoda ja lääkkeet ottaa. Jouduin käymään kerran jo silloin aiemmilla viikoilla, kun suvussa diabetesta. Uudestaan olen menossa reilun viikon päästä!

Minä olen yleensäkin käyttänyt pyykille esim Erisanin tai LV:n pesuaineita ja teen huuhteluaineen tilalle itse pyykkietikkaa laittamalla puolen litran pulloon 4 dl etikkaa, 1 dl kylmää vettä ja muutaman tipan vapaavalintaista eteeristä tuoksuöljyä (ei pakollinen). Helppo tehdä, halpaa ja raikastaa niin pesukonetta kuin pyykkiä. Näillä ajattelin pestä vauvankin pyykit pesen varmaan vasta sitten, kun on saatu hänen lipasto siirrettyä oikealle paikalle ja työkaveri lupasi vielä lisää vaatetta ja tarvikkeita, jotka varmaan olisi hyvä pestä säilytyksen jäljiltä.

Oletteko minkä merkkisiä vaunuja hankkineet? Meillä olisi mahdollisesti tiedossa yhden vauvan käytössä ollut Cybexin turvakaukalo, joten rupesin tutkimaan minkä vaunujen rungon kanssa se sopii yhteen. Cybexin vaunutkin vaikuttaa ihan käteville, saa esimerkiksi kokoon yhdellä kädellä. Moni on kuitenkin suositellut Emmaljungaa. Jos oikein ymmärsin Lastentarvikeliikkeen myyjältä, turvakaukaloa ei välttämättä sitten saa kiinni vanhempiin vaunurunkoihin (jossain luki että sopii 2022 vuosimalliin ja sitä uudempiin). Mietin että se ominaisuus voisi kumminkin olla kätevä vaikka kauppareissuilla!
Me tilattiin Cybexit! Otettiin samalla sellainen malli johon saa tulevaisuudessa sisarusistuimen jos sisarus joskus siunaantuu niin ei sit tarvi ostaa täysin uusia.

• Tykkää
Reactions: uutamo
Meillä on kans etikka käytössä huuhteluaineen sijasta. Sekoita litran pulloon väkiviinaetikkaa ja siihen n. 25 tippaa eteeristä öljyä esim. Mänty.

Pesuaineena käytetään Lumme metsää, mutta varmaankin vaihdetaan Lumme Sensitiveen sitten, kun vauvapyykit menee koneeseen.

Meillä vaunuiksi ostettiin vuoden 21 Cybex Priamit käytettynä ja kaukaloksi Cybexin Cloud T uutena turvallisuussyistä. Adapterit kaukalolle pitäisi vielä ostaa.

• Tykkää
Reactions: Minni__ ja uutamo
Tilattiin emmajungelit ja maxi cosi autoon, 360 telakalla. Myyjä antoi ymmärtää ettei muut mallit oo välttämättä niin kestäviä ku emmat. Emmat kun ovat pohjoisiin olo suhteisiin suunnitellut eikä mitkään kiina halpatuotannot. Mut kyllä itsensä saa kipeäksi maksaa.

Pestiin nyt omon jauheella (ihan super pienellä annostuksella) ja huuhteluaineena käytin vauvan pyykinpesuneste erisan. Sitä sit laitettiin täysi korkillinen. Jäi ihan epäselväksi et onko huuhtelu aineen vai pulverin korvaaja. Tässä tätä sit opetellaan. Huomasin et kaikissa sinsay vaatteissa on pesulappu et vain 30 pesu, mut iskin kaiken 60 kautta.

• Tykkää
Reactions: Minni__
Meilläkin on tuota Erisanin pesunestettä ja se on siis ihan nestemäistä pyykinpesuainetta, ei huuhteluainetta. Erisanilla on kyllä erikseen myös hajusteeton huuhteluaine :)

Pitää alkaa nyt ihan kunnolla seuraamaan Torista, miten liikkuu Cybexiä ja Emmaljungaa myynnissä! Sain myös kutsun yksiin melko hienoihin juhliin, joten täytynee metsästää myös sopivaa juhlamekkoa, omat ei todellakaan mahdu ainakaan silloin juhlan ajankohtana enää päälle :’)

• Tykkää
Reactions: heltsuli ja Minni__
Sain Lastentarvikeliikkeestä muuten sellaisen infon, että uusiin vaunuihin menee kaiken merkkiset kaukalot kiinni kaikkiin vaunuihin. Enää ei tarvitsisi ostaa erikseen adapteria. Jos siis uusia vaunuja on ostamassa.

Lähikaupassa oon käynyt vaunuilla ja kaupungille/kauppakeskuksiin bussilla, vauva vaunuissa.

Prismaan tms. jos olen menny autolla, oon laittanut kaukalon siihen kauppakärryyn/telineeseen. Ja aika äkkiä tuli se vaihe, kun vauva jo istui.

En ikinä tullut ostaneeksi adapteria, mutta kyllä moni kokee sen hyväksi ja tarpeelliseksi. Taitaa jäädä nytkin ostamatta, jos ei tule käytettyjen vaunujen mukana. Maxi cosin 360 meillä jo on ja emmaljunga nxt90 käytettynä.

Kannattaa kyllä käydä koeajamassa ja tutkia kokemuksia eri merkeistä ja malleista. Riippuu tosi paljon missä käyttää vaunuja ja onko työntäjät pitkiä/lyhyitä. Tai onko iso kokoero. Myös sillä on mulle merkitystä, minkä kokoinen on vaunukoppa ja myöhemmin ratasosa. Talvella 2026 sinne pitäisi mahtua nukkumaan jo isompi vauva toppapussissa/haalarissa.

vierailija
Tilattiin emmajungelit ja maxi cosi autoon, 360 telakalla. Myyjä antoi ymmärtää ettei muut mallit oo välttämättä niin kestäviä ku emmat. Emmat kun ovat pohjoisiin olo suhteisiin suunnitellut eikä mitkään kiina halpatuotannot. Mut kyllä itsensä saa kipeäksi maksaa.

Pestiin nyt omon jauheella (ihan super pienellä annostuksella) ja huuhteluaineena käytin vauvan pyykinpesuneste erisan. Sitä sit laitettiin täysi korkillinen. Jäi ihan epäselväksi et onko huuhtelu aineen vai pulverin korvaaja. Tässä tätä sit opetellaan. Huomasin et kaikissa sinsay vaatteissa on pesulappu et vain 30 pesu, mut iskin kaiken 60 kautta.
Kannattaa pestä nuo vaatteet kokonaan uudestaan ilman pesuainetta, jos laitoit pesuaineen huuhteluainelokeroon ovat vaatteet nyt ihan pesuaineessa (konehan ei huuhtele sitä enää mitenkään pois).
Huuhteluaine on täysi turhake ylipäänsä, eikä sitä ainakaan kannata käyttää vauvanvaatteille, hajusteeton pesuaine riittää. Muutenkin pesuaineet, suihkugeelit ym. kannattaa vaihtaa hajusteettomiin.

• Tykkää
Reactions: polulla
vierailija
Samaa mieltä edellisen kanssa. Vauvan vaatteet eivät tarvitse huuhteluainetta. Meillä on käytössä LV pikkuväki, joka on hajusteeton, nestemäinen pesuaine vauvapyykille.

No kai ne on uudestaan pestävä, mut niin kuin totesin me vasta opetellaan. Ei meillä ole asiasta mitään kokemusta, joten ei voida tietää. Vaikka purkkia käsissä pyöritin niin epäselväksi se jäi onko se pulverin vai huuhteluaineen korvaava. Itse olen aina tykännyt käyttää huuhteluainetta, tiedän on turhake, mut käytän kuitenkin. Tirpan vaatteista voin sen karsia pois..

Ajattelin tulla kyselemään oletteko hankkineet tai aiotteko hankkia unipesän, kätkyhälytin ja minkälainen itkuhälytin olisi hyvä? Ollaan mietitty kätkyhälytintä, mut ajattelin ensiksi kuitenkin kysyä onko teillä antaa hyviä vinkkejä, ihan niin kuin myös itkuhälyttimeen.

Eipä tuossa mitään vakavaa ole tapahtunut, helppo uudestaan pyöräyttää koneessa! Minustakin on vähän epäselvää, kun monet purkit on ihan samannäköisiä keskenään, vaikka eri sisältö...

Me saadaan unipesä kaverilta, he olivat tykänneet alussa käyttää esim. päiväunilla, kun vauva ei vielä paljoa liiku eikä voi mennä vauvan naama vasten sitä reunaa niin helposti. Mutta toki silti niin, että itse on lähistöllä koko ajan. Itkuhälytintä ja kätkythälytintä en ole älynnyt edes ajatellakaan... vinkkejä siis otetaan täälläkin vastaan! Rupesin myös vaunuja vielä miettimään, että pitänee käydä vielä koeajamassa muutamia Lastentarvikeliikkeessä, ettei osta vahingossa semmoisia, jotka ei olekaan mieleiset.

No kai ne on uudestaan pestävä, mut niin kuin totesin me vasta opetellaan. Ei meillä ole asiasta mitään kokemusta, joten ei voida tietää. Vaikka purkkia käsissä pyöritin niin epäselväksi se jäi onko se pulverin vai huuhteluaineen korvaava. Itse olen aina tykännyt käyttää huuhteluainetta, tiedän on turhake, mut käytän kuitenkin. Tirpan vaatteista voin sen karsia pois..

Ajattelin tulla kyselemään oletteko hankkineet tai aiotteko hankkia unipesän, kätkyhälytin ja minkälainen itkuhälytin olisi hyvä? Ollaan mietitty kätkyhälytintä, mut ajattelin ensiksi kuitenkin kysyä onko teillä antaa hyviä vinkkejä, ihan niin kuin myös itkuhälyttimeen.
Toivottavasti ei tullut paha mieli noiden anonyymien kommenteista ❤ Kaikkihan on SUOSITUKSIA, jokainen saa tehdä itse omat päätöksensä. Huuhteluainetta ei tosiaan suositella ja pesuaineenkin ois "hyvä" olla hajusteetonta. Itse olin ekan vauvan kanssa tosi tarkka, mut toisen kohdalla taisin aika pian vaihtaa miedosti hajustettuun pesuaineeseen ku tykkään siitä (enkä jaksa pestä vauvan vaatteita erillään muun perheen vaatteista 😅). Mut edelleen, suositukset on suosituksia ja loppupeleissä jokainen tekee omat päätöksensä.

Pestään uudestaan, sillä siitä selviää. Hajusteeton tökötin on joten mielin nesteen huuhteluaineeksi vaikka kuinka purkkia tavasin. Koskaan ei ole ollut pesupulverini nestemäisessä muodossa. Mutta niin kuin jo totesin, opetellaan. Ei me voida heti kaikkea osata.

Sokerirasituksessa käyty ja pieni verenkuva otettu. Aina yhtä haastavaa, on metsästää verisuonia, ekalla kierroksella kolme pistosta ennen kuin saatiin kaksi putkeloa verta. Niin ja se viheliäinen neulalla kaivaminen. Toisella ja kolmannella kerralla saatiin lähes samasta paikasta, mutta sillä neulalla kaivelemalla. Miksi eivät vaan voi ottaa suoraan kämmenselästä? Ei se mustelma siinä mitään haittaisi, olisi vain helpompaa. Onko kenelläkään antaa tarkkoja viitearvoja glukoosiin? Netissä on ja joka sivustolla vähän eilaiset.

En minäkään ole tainnut ikinä jaksaa pestä vauvan vaatteita erikseen. Siellä ne menee muun pyykin kanssa ja samalla aineella kun muutenkin. Etikkaa käytän ”huuhteluaineena”.

Ja juuri noin niinkun itsekin sanoit, ei kaikkea voi tietää ja osata heti. Kaikki on uuden opettelua, et oo tehnyt mitään väärää. Aika monta juttua on varmaan jokainen epähuomiossa tehnyt ja tulee tekemään.

Kiinnostaa myös kokemukset itkuhälyttimistä. Isompien kanssa oli käytössä semmoinen ihan perus, josta kuuli itkun. Silloin ei kamera tai muuta hälytystä ollut edes olemassa. 😅 Hälytin oli käytössä kun vauva nukkui päiväunet ulkona, ei muuten. Yöt vauvat on olleet joko ihan vieressä tai omassa sängyssä melkein kiinni minussa.

Itkuhälytintä tai muita hälyttimiä en ollut ajatellut hankkia, koska vauva tulee nukkumaan samassa huoneessa eikä kotimme ole niin iso etten kuulisi toiseen huoneeseen itkua.

Sleep carrier hankitaan koska asutaan 5 krs ilman hissiä, joten kantamista edessä lenkkien jälkeen. Varmaankin joku pesä tehdään vielä kehtoon alussa hänelle kotona luomaan turvaa.

Sain Lastentarvikeliikkeestä muuten sellaisen infon, että uusiin vaunuihin menee kaiken merkkiset kaukalot kiinni kaikkiin vaunuihin. Enää ei tarvitsisi ostaa erikseen adapteria. Jos siis uusia vaunuja on ostamassa.

Lähikaupassa oon käynyt vaunuilla ja kaupungille/kauppakeskuksiin bussilla, vauva vaunuissa.

Prismaan tms. jos olen menny autolla, oon laittanut kaukalon siihen kauppakärryyn/telineeseen. Ja aika äkkiä tuli se vaihe, kun vauva jo istui.

En ikinä tullut ostaneeksi adapteria, mutta kyllä moni kokee sen hyväksi ja tarpeelliseksi. Taitaa jäädä nytkin ostamatta, jos ei tule käytettyjen vaunujen mukana. Maxi cosin 360 meillä jo on ja emmaljunga nxt90 käytettynä.

Kannattaa kyllä käydä koeajamassa ja tutkia kokemuksia eri merkeistä ja malleista. Riippuu tosi paljon missä käyttää vaunuja ja onko työntäjät pitkiä/lyhyitä. Tai onko iso kokoero. Myös sillä on mulle merkitystä, minkä kokoinen on vaunukoppa ja myöhemmin ratasosa. Talvella 2026 sinne pitäisi mahtua nukkumaan jo isompi vauva toppapussissa/haalarissa.
Ainakin meidän vaunushoppailun aikana tuli esille et kyllä niitä adaptereita tarvitaan edelleen turvakaukaloihin ja niiden adapterien ansiosta vaunuihin sopii melkeinpä kaikki turvakaukalot nykyisin, eli voi tavallaan mix and match eri merkeiltä. otettiin ite cybexiltä sit kaikki niin ei tarvi säätää mutta tässäkin tapauksessa cybexin turvakaukaloon on sellainen korokeadapteri 😄

• Tykkää
Reactions: Kevätlintu
Pestään uudestaan, sillä siitä selviää. Hajusteeton tökötin on joten mielin nesteen huuhteluaineeksi vaikka kuinka purkkia tavasin. Koskaan ei ole ollut pesupulverini nestemäisessä muodossa. Mutta niin kuin jo totesin, opetellaan. Ei me voida heti kaikkea osata.

Sokerirasituksessa käyty ja pieni verenkuva otettu. Aina yhtä haastavaa, on metsästää verisuonia, ekalla kierroksella kolme pistosta ennen kuin saatiin kaksi putkeloa verta. Niin ja se viheliäinen neulalla kaivaminen. Toisella ja kolmannella kerralla saatiin lähes samasta paikasta, mutta sillä neulalla kaivelemalla. Miksi eivät vaan voi ottaa suoraan kämmenselästä? Ei se mustelma siinä mitään haittaisi, olisi vain helpompaa. Onko kenelläkään antaa tarkkoja viitearvoja glukoosiin? Netissä on ja joka sivustolla vähän eilaiset.
Joo kaikki täällä opetellaan! 😊 Vaunuostoksilla minä luulin että turvakaukalon kiinnittäminen vaunuihin ois simppeliä mut ei ollut. Ei ollut myöskään sen kaukalon vöiden kiristys 😅 opettelua vaatii monet asiat mut kyllä me uudet tulevat mammat opitaan! 💪

• Tykkää
Reactions: heltsuli ja polulla
Käytiin tänään torikaupoilla puolison kanssa ja ostettiin Emmaljunga nxt90 -yhdistelmävaunut tummansinisenä. Olivat kuulemma olleet kakkosvaunuina ja vähällä käytöllä joten ihan priimakuntoiset, vaikka olikin 2020 vuoden mallia, ja hintapyyntökin oli varsin halpa muihin vastaaviin nähden, 400€. Mukavaa, että nyt on yksi noista isommistakin ostoksista jo tehtynä hyvissä ajoin!

Noni, pyykkirumpa aloitettu uudestaan. Nyt ne on pesty vain sillä aineella eikä muulla. Käytiin eilen myöskin vaatteet läpi ja huomattiin et koon 60-68 oli jopa ylitarjontaa. Niin ja niitä näyttää kirppariltakin löytyvän hurjan paljon. Mikäköhän on et ei oikein ole isompaa kokoa? Meneekö ne käyttäjällä rikki? Pikkuisen huone on melko valmiina. Heikosti myydää lastenhuoneen verhoja. Itkuhälytin ja mahdollinen kätkyhälytin yhä hakusessa. Asutaan kahdessa kerroksessa ja makuutilat jäävät yläkertaa niin aika oleellinen itkuhälytin.

Oliko joku jo saannut kelalta äitiyspakkauksen? Tein sen virheen ja hain kaikki tuet samalla hakemuksella. Käsittelyaika on jo ummessa, mutta päätöstä ei ole tullut. Ilmeisesti päätöstä ei edes tule ennen kuin työantaja lähettää oman version hakemuksista. Joudunko odottamaan nyt sit äitiyspakkausta synnytykseen saakka saapuvaksi?

Itselläni on jo useamman viikon ollut jalassa tarkemmin ottaen pohkeessa valtava suonikohjukainen. Viikonloppuna tunsin kuinka suonet käyvät olemaan etureiden päältä kohollaan. Niin ja ainankin viikon verran on kohjukaiset kiusanneet intiimialueella. Niitä on paljon ja osa on kipeitä. Onko muilla? Mistä apua? Lääkäri on ensi viikolla ja aion ottaa asian puheeksi, mutta sinne on vielä aikaa.

Haetaan vkl vaunut kotia. Joten onko lahdessa mitään hyviä kirppiksiä mistä vauvan vaatteita yms? Joskus muistan käyneeni lanttilassa ja kontissa, mut muita? Tai sit ihan vauvan vaate liikkeitä tai erikoisliikkeitä yms?

Tänään 25+4.Niin ja tänään taas kuulin uuden näkemyksen raskauteen. Sen kuulema näkee silmistä. :D

Heltsuli, mitenköhän siinä äitiysavustuksen päätöksessä noin kauan kestää, itse nimittäin vasta sunnuntaina täyttelin hakemuksen kelaan (hain myöskin äitiysavustuksen ja raskaus- ja vanhempainvapaan kerralla) ja tänään sain tekstarin, että omakelassa on uusi päätös. Se koski nimenomaan äitiyspakkausta, että se on nyt myönnetty. Näkyykö sinulla siellä omakelassa mitään vastaavaa?

Minulle on moni sanonut, että isommilla lapsilla kuluu monesti kontatessa ja leikkiessä vaatteet puhki, ehkä siksi noita isompia kokoja ei ole oikein ollut kirpparilla. Itse en ole oikein jaksanut hommatakaan vielä kuin 50-68 kokoja.

Eurokankaassa on tällä hetkellä tarjouksena kankaan ostajalle verhojen ompelu kaupan päälle, joten voisi itsekin käydä katsomassa verhoja lastenhuoneeseen! Pitää varmaan pimennysverhokin hommata, kun siinä huoneessa ei ole.

Suonikohjuja ei ole näkynyt, mutta mietin mahtaako niitä tulla, äidilleni tuli ja ne leikattiinkin pikkusisarusten syntymän jälkeen.

Minulla tänään 25+2 🥳

Noni, pyykkirumpa aloitettu uudestaan. Nyt ne on pesty vain sillä aineella eikä muulla. Käytiin eilen myöskin vaatteet läpi ja huomattiin et koon 60-68 oli jopa ylitarjontaa. Niin ja niitä näyttää kirppariltakin löytyvän hurjan paljon. Mikäköhän on et ei oikein ole isompaa kokoa? Meneekö ne käyttäjällä rikki? Pikkuisen huone on melko valmiina. Heikosti myydää lastenhuoneen verhoja. Itkuhälytin ja mahdollinen kätkyhälytin yhä hakusessa. Asutaan kahdessa kerroksessa ja makuutilat jäävät yläkertaa niin aika oleellinen itkuhälytin.

Oliko joku jo saannut kelalta äitiyspakkauksen? Tein sen virheen ja hain kaikki tuet samalla hakemuksella. Käsittelyaika on jo ummessa, mutta päätöstä ei ole tullut. Ilmeisesti päätöstä ei edes tule ennen kuin työantaja lähettää oman version hakemuksista. Joudunko odottamaan nyt sit äitiyspakkausta synnytykseen saakka saapuvaksi?

Itselläni on jo useamman viikon ollut jalassa tarkemmin ottaen pohkeessa valtava suonikohjukainen. Viikonloppuna tunsin kuinka suonet käyvät olemaan etureiden päältä kohollaan. Niin ja ainankin viikon verran on kohjukaiset kiusanneet intiimialueella. Niitä on paljon ja osa on kipeitä. Onko muilla? Mistä apua? Lääkäri on ensi viikolla ja aion ottaa asian puheeksi, mutta sinne on vielä aikaa.

Haetaan vkl vaunut kotia. Joten onko lahdessa mitään hyviä kirppiksiä mistä vauvan vaatteita yms? Joskus muistan käyneeni lanttilassa ja kontissa, mut muita? Tai sit ihan vauvan vaate liikkeitä tai erikoisliikkeitä yms?

Tänään 25+4.Niin ja tänään taas kuulin uuden näkemyksen raskauteen. Sen kuulema näkee silmistä.
Minä hain myös samaan aikaan kaikkea mutta mun hakemuksissa ne näkyy erillisinä silti eli vanhempainvapaa (sen käsittely alkaa vasta kun maaliskuu on loppunut eli se vanhempainrahaan vaikuttavat tulot ovat kaikki mukana), äitiysavustus ja lapsilisä.

odotan että pian tulee päätös äitiysavustuksesra ja saadaan vihdoin se paketti!

Mullakaan ei ole ollut suonikohjuja, ikövä vaiva ja harmi kuulla että sulla aiheuttaa vaivoja. Juttele ihmeessä sit lääkärille!

Minä hain myös kaikki avustukset kerralla parinviikkoa sitten, mutta ei ole vielä tullut päätöstä. Eilen kävin kurkkaamassa onko päätös tehty, mut näkyi olevan käsittelyssä.

Mä kaaduin tänään töissä pihalla ollessa. Otti ihan pirun kipeää, kun alusta oli niin jäinen ja olin hetken täysin varma, että nyt kävi huonosti.

Makasin tunnin synnärillä käyrillä. Onneks syke löytyi heti ja vauva siinä liikkuikin ihan reippaasti. 3h reissu oli, kun piti odotella lääkäriä vielä ultraamaan, ennen kun sain lähteä kotiin. Siellä oli kiireinen päivä tänään.

Vauvalla oli onneksi kaikki hyvin. Painoa oli 1006g ja mitat vastasi viikkoja. Kyllä säikäytti, onneks vain mulla toinen pakara ja reisi mustansinikirjavana.

Meillä ei ole vauvalle omaa huonetta. Saa olla meidän huoneessa varmaan aika pitkään, ennen kun isommilta vapautuu oma huone. Yläkerran aula toiminut tytön jumppahuoneena nytkin, sinne mahtuu sekaan tämäkin tavaroineen.

Ollaan asuttu aina kahdessa kerroksessa ja lasten lelut ja leikit olleet aika monta vuotta aluksi olohuoneessa ja yks lempipaikkoja on leikeille portaiden alla oleva tila. Lähinnä nukkuneet omissa huoneissa.

Minä hain myös kaikki avustukset kerralla parinviikkoa sitten, mutta ei ole vielä tullut päätöstä. Eilen kävin kurkkaamassa onko päätös tehty, mut näkyi olevan käsittelyssä.

Mä kaaduin tänään töissä pihalla ollessa. Otti ihan pirun kipeää, kun alusta oli niin jäinen ja olin hetken täysin varma, että nyt kävi huonosti.

Makasin tunnin synnärillä käyrillä. Onneks syke löytyi heti ja vauva siinä liikkuikin ihan reippaasti. 3h reissu oli, kun piti odotella lääkäriä vielä ultraamaan, ennen kun sain lähteä kotiin. Siellä oli kiireinen päivä tänään.

Vauvalla oli onneksi kaikki hyvin. Painoa oli 1006g ja mitat vastasi viikkoja. Kyllä säikäytti, onneks vain mulla toinen pakara ja reisi mustansinikirjavana.

Meillä ei ole vauvalle omaa huonetta. Saa olla meidän huoneessa varmaan aika pitkään, ennen kun isommilta vapautuu oma huone. Yläkerran aula toiminut tytön jumppahuoneena nytkin, sinne mahtuu sekaan tämäkin tavaroineen.

Ollaan asuttu aina kahdessa kerroksessa ja lasten lelut ja leikit olleet aika monta vuotta aluksi olohuoneessa ja yks lempipaikkoja on leikeille portaiden alla oleva tila. Lähinnä nukkuneet omissa huoneissa.
Apua! Onneksi menit tarkistettavaksi ja kaikki kunnossa! Itse pelkään tosi paljon nyt ulkona liikkua kyllä ja meilläkin työpaikan parkkis on todella liukas 😞

Mä oon saanut äitiyspakkauksen, se tuli alle viikossa. Mä hain sitä kyllä erikseen ja muita etuuksia vasta myöhemmin. Kyllä siinä on oma tunnelmansa se availla ja tutkia ja sisältö oli musta ihan kiva. 🙂
Mä oon kans lajitellut vaatteet ja jättänyt vaatehuoneeseen esille vain 50-56cm koot, muut on pusseissa odottamassa.

Onneksi kevätlintu selvisit kaatumisesta ilman pahempia vammoja! Toki ruhjeet ja mustelmat voi olla tosi kipeitä myös.
Mä oon uskaliaasti pyöräillyt pari viime viikkoa töihin, toisaalta täällä Helsingissä ei oo lunta eikä jäätä eli ihan hyvä pyöräilykeli ollut. Huomaa kyllä et keho ei enää pysty samaan kuin ennen, mutta rauhallisella tahdilla oon mennyt. Oon iloinen jokaisesta päivästä jonka jaksan ja pystyn pyöräilyyn ym., ollaanhan tässä jo viimeisen kolmanneksen kynnyksellä. 🤩

Vielä ois pari päivää töitä ja sitten hiihtoloma edessä, todella nopeesti meni aika joululomalta palaamisen ja hiihtoloman välissä. Tätä vauhtia sitä ollaan ihan kohta jo synnärillä. 🥲 Oon kyllä nähnyt tosi paljon kaikenlaisia unia vauvaelämästä viime aikoina et kaipa mielikin valmistautuu jo. Ihan vasta näin unta, jossa imetin vauvaa jolla oli paljon tukkaa. Saa nähdä, toteutuuko tukkaennustus 😅

Tänään 27+0 ❤

• Rakkaus
Reactions: uutamo ja Minni__
Voi ei, mikä säikähdys liukastumisesta! Onneksi ei pahempaa sattunut. Itsekin kun asun Helsingissä, missä on ollut enimmäkseen sulaa, olen pyöräillyt koko talven kuten yleensäkin, toki hiljaisesti ja varovasti ja jos ollut liian liukasta tai lumista, olen mennyt bussilla. Saa nähdä miten pitkälle sitä jaksaa/pystyy pyöräillä, nytkin tuntuu että vauveli alkaa pyöräillessä möyriä tai maha sillä tavalla kovettuu. Mutta ei varsinaisesti pahalta tunnu.

Minäkin olen nähnyt monia vauvaunia, tosin välillä niissä olen hoitanut jonkun muun vauvaa 😅 välillä vähän levotonta ollut nukkuminen viime aikoina, nenä tuntuu menevän tukkoon yöllä tai herään outoon oloon, jos olen vahingossa liian pitkään selällään. Pari kertaa vauva myös herättänyt kunnon möyrintäbileillä 😄

Vieläkö muuten kaksosten odottajat seurailee täällä, miten teillä on mennyt?

Kävin useasti tutkimassa kelan sivua ja aina se vain odotti, viimeksi tiistaina vaikka käsittely aika oli jo ummessa. Tänään kävin taas katsomassa ja tänään siitä oli tehty päätös ja saadaan paketti, mutta kyllä siihen meni aikaa.

Joo käytiin kattomassa eurokankaan vaihtoehtoja ja heikosti oli mielekkäitä kankaita. Huoneessa on valmiina rullaverho, ei tehokas pimentäjä. Toki ”ihanat” tumman ruskeat pimennys verhot löytyvät, mut ei niin hehkeet. Huoneessa on kaksi kiskoiset verho kiskot niin olisi tarkoitus laittaa jotkut kivat eteen ja taakse voi jättää pimentävät. Puoliso kävi taivastelemaan verhojen hintoja, mut totesin ettei olla aina ostamassa et voitaisiin kyllä investoida ja kun tällä hetkellä tarjoavat sen ilmaisen ompelun niin miksei.

Ihan uskomatonta! Nimittäin toissa iltana nähtiin puolison kanssa ensimmäistä kertaa liikettä vatsassa. Olin ekalla kerralla et hetkinen näinköhän totta ja kohta muksahtI uudestaan ja puoliso huomasi saman. 😍 Tähän saakka vain tuntenut liikkeitä, mut ekan kerran näin konkreettisesti jotain.

@Kevätlintu Onneksi ei käynyt pahemmin! Itse olen myös pelännyt kaatumista, vielä pysynyt pystyssä ja toisinaan tuun puolison käsikynkässä.

Yhteistyössä