Toukokuiset 2023

Kiitos tsempeistä! Viikkojaan jopa aavistuksen isompi laiskiainen siellä löhöili
2 aiempaa (keskenmenneet) ovat vastanneet varhaisultrassa viikkoa pienempiä, joten ainakin nyt näyttää paremmalta.
Uskaltaiskohan laittaa pyyntöä faceryhmään. Ootteko päässeet vielä?
Just ehdit päivityksen laittaa ennen mun viestiä 😄 ihania uutisia ♥

Mä juurikin tänään liityin faceryhmään, eli vielä pääsee.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmimami
Kiitos tsempeistä! Viikkojaan jopa aavistuksen isompi laiskiainen siellä löhöili
2 aiempaa (keskenmenneet) ovat vastanneet varhaisultrassa viikkoa pienempiä, joten ainakin nyt näyttää paremmalta.
Uskaltaiskohan laittaa pyyntöä faceryhmään. Ootteko päässeet vielä?
Onnea, ihana uutinen. Piti ihan tulla katsomaan ketju tämän takia. Meillä kanssa varhaisultrissa kaksi keskenmennyttä olleet viikkoa tai vähän yli jäljessä ja kehitys loppunut n.7+0, nyt eilen näkyi syke ja vastasi 8+2 (oviksesta 8+5) eli vain mittavirheen verran heittoa ja tuplasti jo isompi kuin aiemmat ollenkaan. Hieman toivoa antavampaa jo odottaa nt-ultraa kuun lopussa ☺
Onnea odotukseen, toivotaan kovasti että molemmat saadaan nyt vauvat syliin ❤ t. Mimerkki kesäkuisista
 
  • Rakkaus
Reactions: Mimmimami
vierailija
Onko täällä enää ketään?? No laitanpa asiaa kuitenkin ilmoille, jos joku sattuis lukemaan ja tietämään.
Nyt on menossa 16+2 ja vessassa käydessä paperiin ilmestyy hieman vaalean punaista tai myöhemmin rusehtavaa. Kuinka normaalia keskiraskaudessa verenvuodot ovat ja pitäisikö kiiruhtaa asap tutkimuksiin?? Tietysti huoli on kova. Mutta mitään kipuja ei ole. Toisaalta vielä ei vauvan liikkeetkään tunnu, joten vaikeaa itse tietää onko siellä asukilla kaikki hyvin..
 
Onko täällä enää ketään?? No laitanpa asiaa kuitenkin ilmoille, jos joku sattuis lukemaan ja tietämään.
Nyt on menossa 16+2 ja vessassa käydessä paperiin ilmestyy hieman vaalean punaista tai myöhemmin rusehtavaa. Kuinka normaalia keskiraskaudessa verenvuodot ovat ja pitäisikö kiiruhtaa asap tutkimuksiin?? Tietysti huoli on kova. Mutta mitään kipuja ei ole. Toisaalta vielä ei vauvan liikkeetkään tunnu, joten vaikeaa itse tietää onko siellä asukilla kaikki hyvin..
Pienet vuodot on tosi yleisiä, voi vuotaa esim limakalvoilta. Jos kipuja ei ole niin se on ehdottomasti hyvä merkki 😄 tunnet itse kuitenkin itsesti ja kehosi parhaiten joten vaadi näytille pääsyä tai käy yksityisellä jos arveluttaa. Myös pissatulehdus ja muut tulehdukset kannattaa poissulkea, ne voi hoitamattomina olla vaarallisia sikiölle ( keskenmeno ) 😬
 
vierailija
Täällä menossa 19. viikko. Pitkään ajateltiin että rakenneultran jälkeen voi vasta huokaista, mutta erinäisten tapahtuminen vuoksi tehtiinkin suunnanvaihto. Ollaan annettu niille jotka tietää lupa kertoa asiasta kenelle lystäävät. Olen silti sopivan realistinen asian suhteen, milloin vain voi käydä jotain. Tohinassa kuitenkin unohtui miten tärkeä merkkipaalu viikko 12 jo oli.
T. Banaanikärpänen
 
vierailija
Pienet vuodot on tosi yleisiä, voi vuotaa esim limakalvoilta. Jos kipuja ei ole niin se on ehdottomasti hyvä merkki tunnet itse kuitenkin itsesti ja kehosi parhaiten joten vaadi näytille pääsyä tai käy yksityisellä jos arveluttaa. Myös pissatulehdus ja muut tulehdukset kannattaa poissulkea, ne voi hoitamattomina olla vaarallisia sikiölle ( keskenmeno )
Täällä menossa 18+1. Neuvolassa lääkärikäynti oli viime viikolla ja minullakin tuota pientä veristä vuotoa ollut nyt pari viikkoa. Eivät olleet huolissaan. Eivät edes ultranneet tai määränneet mitään tulehdus testejä. Tekivät vain sisätutkimuksen, jossa totesivat että kyllä se pieni vuoto kohdusta tulee. Ei siis limakalvoilta niin kuin itse ajattelin... Noh, kahden viikon päästä on sitten "tuomio" kun on rakenneultran aika.. Toivotaan että kuitenkin pienellä olisi kaikki hyvin! Sydänäänet onneksi kuuluivat normaalisti..
 
vierailija
Täällä on niin kovin hiljaista että ovatko kaikki jo faceryhmissä keskustelemassa??
Ajattelin kuitenkin kirjoitella, jos joku sattuisi lukemaan. Kuinka monella mielessä on jo synnytys?

Täällä on jo vähän jäänyt taka-alalle aiempaan verrattuna, mutta nyt taas huomaan miettiväni asiaa enemmän. Erityisesti minua kiinnostaisi teidän muiden ajatukset ja kokemukset vesisynnytyksestä. Voihan olla ettei itselläni ole siihen mahdollisuutta, mutta aihe alkanut mietityttämään enempi. Toinen mielessä pyörivä aihe on synnytyspaikan valinta. Esikoinen syntyi hyvinkäällä, mutta kokemus ei kovin hyvä ollut ja mietinkin, että olisiko tällä kertaa naistenklinikka parempi vaihtoehto.. Onkohan niissä millaiset tilanteet?? Niin kovasti on aiemmin uutisoitu kätilövajeesta ja kiireen aiheuttamista ongelmista, mutta nyt hetkeen ei ole siltä saralta kuulunut mitään.
 
74 päivää jäljellä laskettuun aikaan ❤ Synnytys ei juurikaan vielä oo mielessä, en tiedä johtuuko siitä kun odottaa esikoista, niin ei osaa asiaa sen kummemmin ajatella kun ei ole kokemusta. Todennäköisesti kun tässä päivät vielä vähenee ja laskettu aika lähenee niin varmasti alkaa oleen eri tavalla mielessä. Itsellä äippäpolilla huhtikuussa synnytystapa-arvio johtuen tuosta perussairaudesta, niin varmaan sekin omalta osaltaan avaa asiaa hieman enemmän. Itseä kiinnostaisi myös tuo vesisynnytys, mutta jostain oon lukenut että se ei tän sairauden kanssa oo toimiva yhdistelmä 🥺
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
Siinä mielessä synnytys on mielessä että tahtoisin sen sektioajan jo niin vois merkata kalenteriin😄😄 meinasin joutua naistenklinikalle synnyttämään mutta onneks tulikin päätös että saan synnyttää omalla pienemmällä synnärillä😄 en halua niin isoon sairaalaan synnyttämään/oleskelemaan kun ei ole pakko😁

Toivo elää siinä ettei tuu komplikaatioita kummallekkaan ja sektiohaava paranee hyvin! 🙏❤ enää vajaa pari kuukautta kun sektio tehdään anyway ennen LA , kroppa on jo ihan rikki , samoin henkinen hyvinvointi kovilla 😅
Pelkään öitä, kun ne ovat yhtä helvettiä lonkkakipujen kanssa mutta silti kaipaan unta 😅
 
vierailija
Täälläkin synnytys pyörii jo kovasti mielessä. Enää n. 8 vkoa laskettuun aikaan ja tuntuu et viikot hupenee vauhdilla. Yksi synnytys takana. Tai no sektio. Ja senpä takia asia ehkä pyörii enempi mielessä. Tavallaan olen uudelleen synnyttänyt mutta kuitenkin ensikertalainen alatiesynnytyksen kanssa. Sitä nimittäin ajattelin lähteä yrittämään. Tosin katsotaan mitä lääkäri on asiasta mieltä... Synnytystapa arvio olisi sit seuraavaksi huhtikuussa. Ehkäpä se vähän luo turvallisuuden tunnetta jatkoa ajatellen.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
vierailija
Joskus luin synnytyskertomuksia ja yhdessä synnyttäjä ei pystynyt olemaan altaassa vaan hänelle tuli paha olo. Siitä samantien johtopäätös että allas=pahoinvointi. Viime neuvolakäynnilläkin tyrmäsin ehdotuksen heti. Kuitenkin niinkin hyvissä ajoin kuin 2 viikkoa ennen laskettua aikaa, kiinnostuin synnytyksestä ilman puudutuksia. Vesisynnytystä suositeltiin tosi paljon. Nyt onkin mietinnässä miten vakavasti toiveeni otetaan jos kerron siitä puhelimessa ennen sairaalaan lähtöä. Olen kyllä kuullut että ko sairaalassa toiveet yleensä toteutuu koska kapasiteettia on.
T. Banaanikärpänen
 

Yhteistyössä