Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
@Mimpsu93 Mikäs faceryhmän tilanne, onko kuinka paljon jo porukkaa? Jos perjantaina ultrassa kaikki hyvin niin ehkä uskaltaudun kurkkimaan.

Kahvi edelleen maistuis mutta saa mahan pulputtamaan joten yhteen aamukuppiin tyydyttävä. Tupakan vierotusoireita lähinnä henkisiä mutta muutamaa repsahdusta lukuunottamatta on onnistuneesti sekin taas lopetettu.

Vähän menkkajomoja "vihdoinkin" eli vähän jo enemmän luottoa uuden elämän alkuun :)
 
@Mimpsu93 Mikäs faceryhmän tilanne, onko kuinka paljon jo porukkaa? Jos perjantaina ultrassa kaikki hyvin niin ehkä uskaltaudun kurkkimaan.

Kahvi edelleen maistuis mutta saa mahan pulputtamaan joten yhteen aamukuppiin tyydyttävä. Tupakan vierotusoireita lähinnä henkisiä mutta muutamaa repsahdusta lukuunottamatta on onnistuneesti sekin taas lopetettu.

Vähän menkkajomoja "vihdoinkin" eli vähän jo enemmän luottoa uuden elämän alkuun
Mulla menee kans kahvi. Toki tänä aamuna tuli ekaa kertoo todella huono-olo siitä. En vielä kuitenkaan julistaudu täysin pahoinvoijaksi ku tuo olo tulee ja menee.

Mä kans heitin röökin pois jo kp 1. Välillä ois tehny mieli ostaa aski. Oon aina polttanu nii sika vähä, että enemmän on ollu sellasta seurankaipuussa polttamista. Röökillä on parhaat jutut. Toki, oon aina miettiny että SITTEN KUN olen raskaanan nii lopetan lopullisesti. No nyt ois se hetki, niiku parhaasta kaverista joutuis luopumaan. Toki toivottavasti lopussa häämöttää paras palkinto. <3 Ja pysin kyllä siihen etten alota koskaan uuestaan. Korkeintaan viihteellä muutama.
 
Oon tätä keskustelua lukenut alusta lähtien ja kai mä voisin osallistua. Olis tulossa ensimmäinen lapsi, laskettuaika on 6.5. Viellä ei mitää ihmeellisiä oireita ole ollut, vatsaa nipistelee ja välillä on todella väsynyt olo. Oireettomuus pelottaa ja yritän lohduttautua että kaikki ei edes tiedä olevansa raskaana näillä viikoilla (6+4). Mulla on viellä sellanen tilanne että vaihdan työpaikkaa nyt lähiviikkoina, hakiessa en tiennyt raskaudesta. Paljon muutoksia tulossa ja kaikki vähän pelottaa.
 
@IinesAnkka82 Vasta 12 jäsentä, joten hyvin mahtuisi väkeä!

La on tosiaan mulla vähän epäselvä mutta epäilen olevani nyt 6+2. Esikoisesta ensimmäinen oksennus taisi lentää about näihin aikoihin. Mutta nyt ei ainakaan oo viitteitä siihen. Sanokaa nyt että jollakin muullakin täysin oireetonta näillä viikoilla!
 
Hei. Twin testin juuri ja olen viel ihan shokissa. La 22.5.
Ennestään meillä on 1 yhteinen lapsi, mut erottiin miehen kaa ja palattiin yhteen vasta muutama kk sitten. No tässä sitä ollaan.
Mulla on tosi vaikeita raskauksia takana raskauspahoinvoinnin osalta. Tein testin kun kun viimeiset pv oot voinut huonosti, olo on etova läpi päivän. Pelottaa jo tuleva taas..
 
Mua kiinnostaa kyllä tuo faceryhmä, mutta haluan ehkä vielä hetken ootella että olis vähän varmempi olo tästä raskaudesta. :giggle:

Nyt mulla 4+0. Tänään ois pitänyt/pitäisi menkkojen alkaa. No, ei kyllä ainakaan yhtään siltä tunnu ja testiviivat on vahvistuneet tosi hyvin. Toivon vaan niiin paljon että kaikki menisi hyvin.:X3:

Oon toistaiseksi melko oireeton. Ajoittaista menkkajuilintaa on alavatsalla, alaselässä vähän tuntuu ja pissalla saa käydä normaalia useammin. Rinnat myös kipeät. Pahoinvointia ei varsinaisesti vielä ole ollut, ehkä tänään vähän töissä meinasi kuvotus iskeä ennen lounasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimpsu93
Hellou!

Olen pian 26 vuotta täyttävä opiskelija, ja sain juuri tietää olevani raskaana (https://aijaa.com/6fMQK3). Yrityskertoja oli tasan 1 ovulaatiokierron aikana, sillä elokuussa päätimme alkaa yrittää lasta.

Ollaan sovittu miehen kanssa, ettei kerrota ennen joulua _kenellekään_, joten tulen varmaan viettämään aika paljon aikaa tällä palstalla. Kirjoitan samalla kandia ja valmistun kandiksi maaliskuussa 2021.

Ensifiilikset:
Ahdistaa, pelottaa, tärisyttää, onkobudjettikunnossa, mitä tapahtuu?
 
@Opiskelijamimmi Kuulostaa tutulta! :LOL: On tää vaan niin hämmentävää ja jännää ja pelottavaakin. Mulla on ollut tosi yksinäinen olo nää muutamat päivät nyt sen jälkeen kun sai tietää raskaudesta. Kerrottiin kylläkin mun vanhemmille heti, koska ollaan tosi läheisiä, joten on edes äiti jolle jutella miehen lisäksi. Muille kertomisesta en vielä ole yhtään varma, mutta ei nyt kyllä lähiaikoina meinata.:unsure:

Oon ihan sairaan iloinen ja onnellinen ja kiitollinen tästä raskaudesta, mutta vaikka kolmannella yrityksellä ”vasta” tärppäsi niin tuntuu että tää tuli kauhean nopeasti! Että apua en mä ehkä ollutkaan vielä valmis. Mutta tämmöset pienet epävarmuuden tunteet on varmasti ihan normaaleita ♥ Kyllä se toivottavasti siitä, kun pää kerkiää mukaan.

Varasin myös varhaisultran 2.10. :love: Sillon viikkoja olisi 6+4. Jos sinne saakka päästään.
 
Viimeksi muokattu:
@Bb-8 Niin surullista ja epäreilua :( Voimia sinne <3

Mukavaa kun tulee uusia keskustelemaan! Meillä myös raskaus pidetään omassa tiedossa mahdollisimman pitkään, niin on kyllä tärkeä voimavara tämä palsta :)

Meillä yritystä oli takana jo pidemmän aikaa, niin ei ole tullut kertaakaan ahdistus tai pelotus raskaudesta, vaan enemmänkin epäusko että voiko tää olla mahdollista? :D Mutta varmasti jos olisin raskautunut nopeasti voisi olla samankaltaisia tuntemuksia.

Täällä tänään 5+0 ekan kerran menkkajomoja. Heti tietysti säikähdin alkaako menkat, mutta ei onneksi ja ruskea vuotokin on nyt pysytellyt poissa, huh.
 
  • Tykkää
Reactions: Opiskelijamimmi
Oli näemmä mun jälkeen tullut unohtanut laittaa sen version, jossa minäkin, joten tässä minut lisättynä uusiksi!

La/nimimerkki/ikä/kuinka mones

1.5. / Vappuvauva / 38 / 1.
1.5 / Haavekuvia / 24 / 2.
2.5 / Vanamo85 / 35 /5.
4.5/ Avaolivia/35/3
8.5/Mimpsu93/26/2.
8.5. / Pihaportti / 30 / 1.
8.5. / Disco Volante / 37 / 1.
9.5 / iinesankka82/ 37/ 2.
10.5. / Mohan / 31 / 1.
12. 5 / Sofialla / 28 / 1.
13.5 / LaTiLa / 39 / 6.
14.5 / Caro87 / 33 / 3.
14.5 / hemari / 31 / 3.
14.5. / Sofianella / 30 / 1.
16.5. / Tinksuliini / 31 / 1.
17.5. / ouzeii / 35 / 3.
19.5. / astianpesukone / 27 / 1.
19.5. / babyonmind / 32 / 4.
20.5. / mim1 / 41 / 3.
20.5./ ViileäVenla/ 32/ 4.
21.5. / Pioni89/ 30/ 1.
24.5. / helmikorvakoru / 26 / 1
 
Tervetuloa kaikille uusille :)

Eiköhän täälläkin keskustelu vielä jatku, moni odottanee varhaisultraa tai virallista ultraa ennen faceryhmään liittymistä.

Hitto että menee kyllä vuoristorataa omat tunteet. Siinä missä paripv olin taas ihan vauvapöllyissä niin tänään taas olo että en ois raskaana. Näin ihan ihmeellisiä unia varhaisultrasta, mutta ei selvinnyt unessa että onko siellä joku vai ei. 3 yötä ultraan.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Tervetuloa kaikille uusille

Eiköhän täälläkin keskustelu vielä jatku, moni odottanee varhaisultraa tai virallista ultraa ennen faceryhmään liittymistä.

Hitto että menee kyllä vuoristorataa omat tunteet. Siinä missä paripv olin taas ihan vauvapöllyissä niin tänään taas olo että en ois raskaana. Näin ihan ihmeellisiä unia varhaisultrasta, mutta ei selvinnyt unessa että onko siellä joku vai ei. 3 yötä ultraan.
Lienee jokaiselle tuttua. Mä näin kans pari yötä taaksepäin unta, että katselin veristä vessanpönttöä ja huh, aamulla helpotus, kun tajusin, et unta vain. Unet myös yksi raskauden oire ja se että oireet sahailee. Eli nou hätä <3
 
  • Rakkaus
Reactions: IinesAnkka82
vierailija
Täällä kans yks imettäjä. Onko muilla imettäjillä imetystahti jotenkin muuttunut raskautumisen myötä? Täällä on ihan kuin tiheän imun kausi olisi alkanut. Tosi tiiviistä! Olin ajatellut juuri toisin päin, että vähän oudoksuisi. Luulin että maistuisi maidossa. Vai onko ehkä sattumaa kun joku hammas taitaa tuolta 1 veelt puskea ja silloin ollut tätä samaa maitohimoa
 
Mulla kanssa tänään vähän epäuskoinen olo koko raskauteen, aamulla ei oikeastaan yhtään ällöttänyt, kun eilen sitä oli jonkun verran. Voiko oikeasti päästä näin vähällä tässä raskaudessa. Tää on just tämmöstä vuoristorataa. Ensi viikon perjantaihin on vielä hirveen pitkä aika jollon on varhaisultra.

Mä en ainakaan fb ryhmään ennen varhaisultraa liity ja voi olla etten senkään jälkeen, kattoo mikä fiilis sitten.
 
Hei kaikille, ihan varovaisesti kurkin tänne puolelle. Eilen tehty eka suht selkeä plussa dpo10 päivillä. Negan ajattelin testata varmistaakseni, että voisin viiniä nauttia miehen ja minun loman aikana. No enpäs nautikaan :D Oireina ollut vain (mistä en kyllä plussaa osannut odottaa) jatkuva näläntunne, väsymys päivisin ja öisin unettomuus, sekä kauhea paineentunne alavatsalla dpo8 lähtien. Yhtään ei ole raskaana oleva olo.
Tämä oli nyt yk19. Yksi km takana yk16 ja nyt sitten tärppäsi uudestaan. La taitaa olla 28.5.
Listoille/fb ryhmään liityn, kun tiedän varmasti, että jotain oikeasti tapahtuu. Nyt vähän epäuskoinen olo, mutta onnellinen. Aivan erilainen fiilis, kuin km kierrossa :) Menkat pitäisi alkaa pe ja niin kovasti toivon, että tämä raskaus vihdoinkin veisi meidät loppuun asti ja mies saisi ensimmäisen lapsensa ❤ Minulla ennestään vm-06, 08 ja 10 syntyneet ❤
 
Vaikka meillä yritystä jo yli vuosi takana ja nyt kun tärppäsi niin kyllä sitä kaikenlaisia ajatuksia tulee päähän, selvitäänkö tästä jne... Vaikka tätä on mielessä pitkään pohtinut niin nyt se vasta konkretisoituu :giggle:

Käytiin eilen lapsettomuusklinikalla ultraäänessä sen neljä päivää kestäneen vuodon vuoksi, eilen siis 6+1 viikot, alkuun jo sanoivat, että ei välttämättä sydänääniä kuulla näin aikaisessa vaiheessa, että sitä ei kannata pelästyä. MUTTA meillä oli kaikki hyvin, sydän sykki ja sydänäänetkin saatiin kuuluviin, kokoo oli huimat 4mm, uskomatonta, että noin pienellä jo sydän lyö :love: nyt koitan luottaa että kaikki sujuu hyvin!
 
Vaikka meillä yritystä jo yli vuosi takana ja nyt kun tärppäsi niin kyllä sitä kaikenlaisia ajatuksia tulee päähän, selvitäänkö tästä jne... Vaikka tätä on mielessä pitkään pohtinut niin nyt se vasta konkretisoituu

Käytiin eilen lapsettomuusklinikalla ultraäänessä sen neljä päivää kestäneen vuodon vuoksi, eilen siis 6+1 viikot, alkuun jo sanoivat, että ei välttämättä sydänääniä kuulla näin aikaisessa vaiheessa, että sitä ei kannata pelästyä. MUTTA meillä oli kaikki hyvin, sydän sykki ja sydänäänetkin saatiin kuuluviin, kokoo oli huimat 4mm, uskomatonta, että noin pienellä jo sydän lyö nyt koitan luottaa että kaikki sujuu hyvin!
Oi miten ihanaa. Onnea sydänäänien kuulumisen johdosta, kyllä se helpottaa taas omaa mieltä, kun näkee, että elämää on! Mulla vielä 2vkoa aikaa siihen.. :(
 
  • Rakkaus
Reactions: Vadelmapensas1
Vaikka meillä yritystä jo yli vuosi takana ja nyt kun tärppäsi niin kyllä sitä kaikenlaisia ajatuksia tulee päähän, selvitäänkö tästä jne... Vaikka tätä on mielessä pitkään pohtinut niin nyt se vasta konkretisoituu

Käytiin eilen lapsettomuusklinikalla ultraäänessä sen neljä päivää kestäneen vuodon vuoksi, eilen siis 6+1 viikot, alkuun jo sanoivat, että ei välttämättä sydänääniä kuulla näin aikaisessa vaiheessa, että sitä ei kannata pelästyä. MUTTA meillä oli kaikki hyvin, sydän sykki ja sydänäänetkin saatiin kuuluviin, kokoo oli huimat 4mm, uskomatonta, että noin pienellä jo sydän lyö nyt koitan luottaa että kaikki sujuu hyvin!
Noin aikasin jo! Aivan ihanaa!

Mää tässä harkitten, että siirränkö ultran jos ens viikon lauantaihin, sillon 6+3. Ootko miten laskenu sun päivät, menkoista vai ovusta? Mulla ois lauantaina ovusta laskettuna 6+5....En millään malttas oottaa kahta viikkoa vaikka aluksi aattelin, että ois parempi ku ois vähä pidemmällä.
 

Yhteistyössä