Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mulla on oireena aivan järkyttävä väsymys ja turvotus. Onneksi mies on tosi ymmärtäväinen ja antaa mun nukkua Yritin tänään soitella neuvolaan, josta tuli automaatti viesti "soitamme sinulle takaisin mahdollisimman pian", mutta ei mitään soittoa kuulunut
 
Täällä kans yks imettäjä. Onko muilla imettäjillä imetystahti jotenkin muuttunut raskautumisen myötä? Täällä on ihan kuin tiheän imun kausi olisi alkanut. Tosi tiiviistä! Olin ajatellut juuri toisin päin, että vähän oudoksuisi. Luulin että maistuisi maidossa. Vai onko ehkä sattumaa kun joku hammas taitaa tuolta 1 veelt puskea ja silloin ollut tätä samaa maitohimoa
Imetän vielä mun 2vuotiasta. Mut enempi on tosiaan tissillä kun aiemmin. Johtuukohan sit mistä..
 
Moikka‍♀ Liityn mukaan keskusteluun. Tein tänään raskaustestin kun tajusin viikonloppuna et kuukautiset on myöhässä. Oli positiivinen yllätys Nyt siis viikot 4+6, ja laskettu aika suunnilleen 19.5. On jotenkin epätodellinen olo, ei tunnu hirveästi että olisin raskaana. Vaikka toki jatkuva nälkä, väsy, unettomuus toinen iltaruoka jo menossa tänään. Meillä ennestään elokuinen -19. Onko muita toista (kolmatta/neljättä) odottajaa? En ole vielä ehtinyt perkaamaan koko keskustelua läpi. FB-ryhmä kiinnostaa kunhan tämä on vähän varmemmalla pohjalla. Mä olin tosi kivassa ryhmässä FB:ssä edellisen lapsen odotuksessa. Pidettiin pienenä porukkana niin suurin osa tuli tutuksi.
 
Moikka‍ Liityn mukaan keskusteluun. Tein tänään raskaustestin kun tajusin viikonloppuna et kuukautiset on myöhässä. Oli positiivinen yllätys Nyt siis viikot 4+6, ja laskettu aika suunnilleen 19.5. On jotenkin epätodellinen olo, ei tunnu hirveästi että olisin raskaana. Vaikka toki jatkuva nälkä, väsy, unettomuus toinen iltaruoka jo menossa tänään. Meillä ennestään elokuinen -19. Onko muita toista (kolmatta/neljättä) odottajaa? En ole vielä ehtinyt perkaamaan koko keskustelua läpi. FB-ryhmä kiinnostaa kunhan tämä on vähän varmemmalla pohjalla. Mä olin tosi kivassa ryhmässä FB:ssä edellisen lapsen odotuksessa. Pidettiin pienenä porukkana niin suurin osa tuli tutuksi.
Oho, ihme merkki tullut tuohon viestin alkuun
 
Onko @Ehkä sitttenkin? myös ultra ensi tiistaina? sittenhän meitä on jo kolme samana päivänä isojen uutisten äärellä!
Joo tiistaina aamupäivällä, sillon olis jo 7+5.
Jos olen hengissä sillon/ kykenen paikalle, tämä ilta mennyt taas itkiessä kun sattuu selkään ja mahaan ja on paha olo jajaja..
Miehen sisko tulee pe yöksi meille, jos olo on tällainen niin ei toivoakaan yrityään salata, mutta tiedän kyllä että osaa olla levittämättä tietoa eteenpäin
 
Minä en tosiaan voi liittyä vielä fb-ryhmään. En ole kertonut vielä miehelle edes raskaudesta. Meillä tuore suhde(palasimme siis yhteen), 1yhteinen lapsi ja 1keskenmeno. Vasta ku lähdemme reissuun 2vk päästä aion kertoa.
Uskon että muutenkin pidän salassa, olen nimittäin aloittanut uudessa työssä ja koeaika nyt.
 
Mä kans imetän, eikä tosiaan oo ainakaan nyt vähentynyt. Elättelin vähän toiveita, että alkais itse vähentämään, mutta ei todellakaan
Mä myös imetin vielä tähän päivään asti. Lopetin nyt kun epäilin et eilenkin imettäessä juili sellaisia supistusten tyyppisiä vihlaisuja alavatsassa. Päätin eilen et tänään loppuu jos oon raskaana. Yllättävän kivuttomasti meni, eikä pikkuinen pistänyt kovasti hanttiin
 
Täällä odotetaan esikoista, toivottavasti! Olen 31-vuotias nainen ja mies on 30v. Endometrioosi (kysta)diagnosoitu ultrassa noin vuosi sitten ja se saikin päälle heti hirveän vauvakuumeen kun tajusi että tässä aika menee vaan eteenpäin. x) Alkukeväästä jätin sitten pois pillerit ja tärppi kävikin melkein heti, mutta se meni kesken kuudennella viikolla. Nyt tuli toinen tärppi, mutta menkkojen pitäisi alkaa vasta ylihuomenna joten katsotaan..
En oikein tiedä uskallanko heittäytyä tänne vielä kunnolla, mutta täällä kuitenkin kirjoittelen. x) ehkä kun/jos ylitän oletettujen kuukautisten rajapyykin niin voin tulla pikkuhiljaa listoille. x)
Ja kaippa sitä raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan!
 
Mulla on outo tunne tai vahva tunne että tämäkään odotus ei mene hyvin. Pahoinvointi on hävinnyt lähes kokonaan. Toki tiedostan että pahoinvointi johtui varmasti ahdistuksesta pääasiassa, mutta viime keskenmenosta tunne tuli samalla lailla, kun oireet alkoi hävitä. En tiedä mistä tämä tuli, mutta Kamal tunne silti.
 
  • Surullinen
Reactions: Kasikuus ja Nokare
Nyt super omaa napaa, kun tää ja eilinen ahdistanut kovin. Onko muiden rintojen arkuus aaltoillut? Sunnuntaina oli niin arat, etten pystynyt ees halaamaan kun vihlaisi kovaa. Tänään sitten enää vähäsen arat, vaikka oon oikein yrittänyt kuulostella sitä. Ärsyttää, kuinka pääsee nämä ihon alle!
 
Nyt super omaa napaa, kun tää ja eilinen ahdistanut kovin. Onko muiden rintojen arkuus aaltoillut? Sunnuntaina oli niin arat, etten pystynyt ees halaamaan kun vihlaisi kovaa. Tänään sitten enää vähäsen arat, vaikka oon oikein yrittänyt kuulostella sitä. Ärsyttää, kuinka pääsee nämä ihon alle!
Hei mulla sama! Viime yönä hoksasin ettei oo kipeet ollenkaan ja tein tänään het kaksi testiä siitä hyvästä! Ei muutosta testeissä suuntaan tai toiseen eilisestä. Ja nyt rintojakin aristanut taas enemmän...todellakin menee ihon alle xD
 
Kyllä aaltoilee, kaikki oireet. Pystyin nyt illasta syömään kunnolla, onneksi ei näin voimakas pahoinvointi kestänyt koko päivää.

Toisaalta oireista voisi päätellä että raskaus etenee, mutta toisaalta oireet voivat tulla pelkän istukankin kasvusta, että ei niitä voi hopealuotina pitää. Toivottavasti en vaikuta pessimistiltä, pikemminkin yritän olla realisti.
 
Nyt super omaa napaa, kun tää ja eilinen ahdistanut kovin. Onko muiden rintojen arkuus aaltoillut? Sunnuntaina oli niin arat, etten pystynyt ees halaamaan kun vihlaisi kovaa. Tänään sitten enää vähäsen arat, vaikka oon oikein yrittänyt kuulostella sitä. Ärsyttää, kuinka pääsee nämä ihon alle!
Mulla ei oo rinnat yhtään arat. Ainoastaan nännit. Ja ne kyllä kans aaltoilee. Ei nännit vaan arkuus niissä :D
 
Mulla myös aaltoilua rintojen tuntemuksissa ja kaikissa muissakin tuntemuksissa! Välillä vihloo esimerkiksi alavatsaan hetken, sitten taas ei mitään. Tänään töissä unohdin koko raskauden kun oli kiire ja hässäkkää, eikä olo tuntunut ollenkaan epänormaalilta. Pahoinvointia ei oo ollut toistaiseksi ollenkaan, mutta mulla onkin vasta 4+1 menossa että vielähän tässä ehtii... :sick:Missä vaiheessa teillä alkanut yrjötys jos on alkanut?

Ja esikoista täällä ootellaan, raskaanakaan en ole koskaan ennen ollut. Kaikki on niin uutta ja pää vaan surisee milloin mistäkin ajatuksista, huolista ja pohdinnoista.o_O
 
Mulle isoin harmitus on nää huonot yöunet haha! Ihan sen takia, et mä oon tähän ikään asti aina nukkunut yöni nukahtamisesta aamuun, ilman mitään ongelmia. Lisäksi nukahdan iltaisin todella helposti, ja oikeastaan nukahdan mihin vaan helposti. Mutta nyt! Viimeiset 2-3 vkoa, joo mähän nukun ihan kokoajan esim. päiväunia, mitä en koskaan ennen oo harrastanut. Mutta sitten öisin herään vähän väliä joko vessaan tai vaan ihmettelemään maailmaa. Ja se on kyl turhauttavaa, koska oon tosi väsynyt jooooka pv tämän takia + kropan muutosten takia.

Toivois, et nyt sais toukokuuhu asti nukkua kunnolla, ku sithän vuorossa on vauvan valvotus
 

Yhteistyössä