Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Varhaisultrassa näkyi viikkoja vastaava pieni ja sydämen syke <3

Ettei nyt kuitenkaan liikaa pääsisi huokaisemaan, kätilö aikoi konsultoida maanantaina naistenpolia kun alkio oli kiinnittynyt jotenkin tuonne kohdun vasempaan laitaan. Minullahan siis kolme sektiota takana ja hän mietti voisiko olla kiinnittynyt sinne arpea kohden.
Mulla on kaksi sektiota tehty, samaa itekki miettii, että toivottavasti on kiinnittynyt oikeaan paikkaan. Ja tuohan se muutenkin lisäjännitystä jos raskaus etenee, onneksi sitäkin kontrolloidaan sitten välillä.
 
Olikos täällä joku muukin, joka vielä imettää? :unsure:
Meidän nuorempi lapsi on 1v3kk ja imetän edelleen, esikoista imetin n.2-vuotiaaksi. Yhtään ei ole vielä ainakaan plussan jälkeen vieroksunut tissiä, ihan samanlailla maistuu ja itse tuskin sitä lopettaa. Tässä nyt pohdin, et milloinkohan sen yrittäis lopettaa, tandem-imetys ei oo todella itsellä ajatuksena:giggle:
Ja paljon onnea @Töppönen_ sykkeen näkymisestä! Paljonkos sulla nyt olikaan viikkoja?❤
 
  • Tykkää
Reactions: Reetaleena
Mullahan oli rv4+6 aamusta rusehtavaa veristä vuotoa, vähän oli alushousuihin tullut ja paperiin pyyhkiessä. Tuon jälkeen ei enää vuotoa ole ollut. Nyt rv6+6 ja viikon päästä ekaan ultraan!

Raskausoireina edelleen vain aamuisin hellänä tuntuvat rinnat ja aiempaa voimakkaampi hengästyminen liikkuessa. Niin ja hyvin hyvin tarkka hajuaisti :D
 
Voi että kun ei jaksaisi omaa ultraa millään odottaa❤
Ihana kuulla että ketkä käyny nyt ultrassa niin kaikki vaikuttanut viikkoihin nähden just oikealle!

Hengästyminen, mistä sekin johtuu nimittäin puuskutan kuin mikäkin höyryveturi. Jännä juttu.
 
@Töppönen_ ja @Mohan ihana kuulla hyviä ultrauutisia! :)

Itse soittelin eilen meidän lapsettomuutta hoitavalle klinikalle ja jee saatiin aika sinne varhaisultraan. :) Vielä pitäisi odotella sormet ristissä vajaat kolme viikkoa.

Täällä ruskeasta vuodosta oli parin päivän tauko, mutta tänään havaittu taas yhdellä vessakäynnillä. Lisäksi mulle nousi viime yönä kuume, eikä oo oikein mitään flunssan oireita, mikä on todella outoa. Täytyy soitella lääkäriin, jos kuume jatkuu vielä huomenna ilman flunssaa.
 
Voi että kun ei jaksaisi omaa ultraa millään odottaa
Ihana kuulla että ketkä käyny nyt ultrassa niin kaikki vaikuttanut viikkoihin nähden just oikealle!

Hengästyminen, mistä sekin johtuu nimittäin puuskutan kuin mikäkin höyryveturi. Jännä juttu.
Tuo hengästyminen on ihan yleinen juttu. Olen myös kuullut, että raskaana olevan naisen tunnistaa siitä, miten hän hengittää. Jos siis osaa tällaisia asioita huomioida. Olen seurannut omaa hengitystä ja kyllähän se erilaiselta vaikuttaa. Lisäksi hengästyn myös helposti, jos puhun paljon ja nopeasti.
 
Toivotaan @Sofialla että on vaan jotain harmitonta (ja ilmeisen yleistä) alkuraskauden vuotoa ♥

Täällä nyt huikaisevat viikot 3+5 ja testit on kyllä vahvistuneet. Mutta vasta maanantaina pitäisi periaatteessa menkkojen alkaa. Jotenkin tosi levoton olo, vaikea rauhoittua ja rentoutua. Ajatukset surraa vuoroin jossain ihan liian pitkällä, ja sitten seuraavassa hetkessä olen taas ihan varma että varmasti menee kesken ja tapahtuu kaikkea kamalaa. :rolleyes:Alavatsaa on tässä joka päivä jomotellut, tänään ehkä vähän enemmän. Menkkatyyppistä, mutta ei mitään kovaa kipua. Vähän häiritsevää silti, toivon vaan ettei vuoto ala. Muuten suht oireetonta, pissalla tosin ravaan jatkuvasti.

Joku lista olisi kyllä tosi kiva, missä olisi just vaikka ikä/laskettu aika/monesko lapsi ja jotain tämmöstä. Olis helpompi seurailla:giggle:
 
  • Rakkaus
Reactions: Sofialla
Olis kätevä se lista tuossa etusivulla, mutta sitä ei kai mitenkään enää saa sinne.
Ei, ellei joku sinne nimimerkillä kirjoittanut muokkaisi listaa omaan viestiinsä:) Mutta en tiiä kirjotteleeko täällä enää kukaan sinne kommentoinut. Voihan sen listan toki tekaista tänne ja panna vaan mieleen millä sivulla se on, tai sitten välillä postata se uudelleen:unsure:
 
Olikos täällä joku muukin, joka vielä imettää?
Meidän nuorempi lapsi on 1v3kk ja imetän edelleen, esikoista imetin n.2-vuotiaaksi. Yhtään ei ole vielä ainakaan plussan jälkeen vieroksunut tissiä, ihan samanlailla maistuu ja itse tuskin sitä lopettaa. Tässä nyt pohdin, et milloinkohan sen yrittäis lopettaa, tandem-imetys ei oo todella itsellä ajatuksena
Ja paljon onnea @Töppönen_ sykkeen näkymisestä! Paljonkos sulla nyt olikaan viikkoja?
Minä imetän vielä 1v4kk ikäistä. Mietin, että meillä on niin samanikäiset taaperot, että ollaanko oltu samassa vauvaryhmässä ennenkin? :) En kyllä muista sinun nimimerkkiä. Minä haluaisin lopettaa imetyksen, mutta lapsi ei ole samaa mieltä vielä.
 
Huomenta! 4+4 ja edelleen kahvi maistuu ja olo on hyvä. Onko muilla normaali olo? :D tai ainakin suhteellisen normaali . Ihmettelen tätä pahoinvoinnin puutetta. Toisaalta en valita, mutta laittaa huolestumaan tietenkin hieman. Noh päivä kerrallaan. Toisaalta myös kiva huomenna töihin ilman että jäisin heti kiinni.
 
@Babyonmind minullakin ihan kohtuullisen hyvä olo ja pystyn juomaan aamukahvin. Nyt jos oikeesti pääsen näin helpolla alkuraskauden, niin ei voi kun olla kiitollinen :D Huomenna on jo 7+0 ja eilen masussa tosiaan kaikki hyvin, joten kai sitä voi kaikki olla hyvin, vaikkei ookaan pää pöntössä. On minulla niitäkin raskauksia nimittäin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mimpsu93
Deleted member 148660
Täällä olo vaihtelee ja paljon! Välillä oikein normaali olo ja pistää miettimään onko kaikki kunnossa... Mutta sitten taas on päiviä, kun on vain hetkittäin hyvä olla. Ei okseta, mutta jatkuva etova olo ja ympäri vuorokauden. Pahimpana ehkä yöllä ja sitten ei meinaa saada enää unta kun velloo... Viime yönäkin heräsin puolilta öin ja tunnin ainakin pyörin sängyssä etsien asentoa, jossa ei etoisi. Rinnat puolestaan ollu monta päivää normaalit (ehkä hiukan turvoksissa), mutta viime yönä nekin uudelleen kipeytyi.

Ja 6+1 meneillään
 
Deleted member 148660
Olisiko se lista ihan vain näin? Jokainen kopioisi vuorollaan viimeisimmän listan ja lisäilis omat tietonsa la:n mukaan oikealle kohdalle? :) näin varmaan saisi listattua ne, jotka yhä täällä keskustelussa mukana?

La / nimimerkki / ikä / kuinka mones

8.5. / Pihaportti / 30 / 1.
 
Nukun hyvin, varmaankin johtuen valtavasta väsymyksestä. Mutta aamuisin herätessä olo on kummallinen, ja on hankala kuvailla tunnetta. Aivan kuin kroppa kävisi ylikierroksilla, kova stressi on aiheuttanut vähän samankaltaista tunnetta. Tai voisikohan se olla verenpaineen nousua, mulla on normaalisti matala.
 

Yhteistyössä