Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mies kävi hakemassa mulle pahoinvointinrannekkeet, odotukset tehostaneet ole kovat mutta olen 20€ valmis maksamaan ja yrittämään, esikoinenkin jo harmitteli kun äiti ei kykene häntä edes nukuttamaan :( meidän pitäisi mennä miehen vanhemmille vkl mutta jos olo on eilisen kaltainen niin ei kyllä pysy millään salassa, toisaalta jos jään kotiin niin sekin herättää ihmetystä koska ollaan aina koko perhe.

Varasin neuvolan, 29.9 ja viikko sitä ennen on Varhaisultra

Vankalla en viitsi käydä, tällä hetkellä ruokavalio käsittää karkkia, sipsiä ja mehua, tekee tosi hyvää oletetulle radille.

Tervetuloa kaikille uusille plussanneille
 
Mä oon kans saanut 2kg nestettä itseeni mulla oli sellanen rauhallinen painonpudotus projekti menossa, 10kg sain pois. Tavoite jäi nyt 5kgn päähän, mut kerkeehän sitä sit taas.

Teinhän mä vielä Digin. Nolo itsekuri. Mutta tänään se sanoi 3+. Eli jälleen positiivisempi aloitus päivään. Millähän sen positiivisen olon sais pysymään..
Mitkä päivät sulla nyt on? Mulla polttelee digi kaapissa, vaan en oo vielä uskaltanu tehä. Nyt 5+1 :)
 
Ihania plussia taas tällä! Paaaaljon onnea kaikille. Tai useampi olla ensikertaa asialla, niin mekin,

Mulla on nyt tissit maltillisesti kipeytyneet. Kaikki "kosketukset" käy. Jos esim nojailee johonki, niin tuntee rintojen olemassa olon _hyvin selvästi_. Ja nännithän on nyt koko ajan muutanee muotoaan ja väriään mitä omituisemmaksi, ne on lähes kosketusarat. Etovuus tulee ja menee, vielä ei mitään pahempaa.

Viime yö oli pitkästä aikaa tympeä. Heräsin joskus 3 jälkeen tosi koviinn menkkakipuihin, niitä on tullu aina aika-ajoin ja neuvolatätin mukaan liittyy kasvavaan kohtuun etc. joten yritön aina aatella ku sattuu, että "ksva, kasva vaan!!" <3 Mutta onhan se tympeä valvoa tuon takia.

Ja joka yö joutuu käymään pissalla. Sen jälkeen aina hetkev valvotuttaa, mutta pääasiassa nukun hyvin.

Väsymys on varmaan suurin haitta tällä hetkellä ku en jaksais töihin keskittyä millään. Ihana sitte jos saan kertoa töissä (jos kaikki menee hyvin), niin voi vähän kevennellä työkuormaa ja olla etänä jos yököttää <3
 
Mitkä päivät sulla nyt on? Mulla polttelee digi kaapissa, vaan en oo vielä uskaltanu tehä. Nyt 5+1
5+4. Ja 2pv sitten oli vielä 2-3. Et sinuna odottaisin ihan varmuuden vuoksi paripv ni välttyisit samalta välipaniikilta mitä tässä itsellä oli :D mut helppo huudella kun ite on pissiny ihan satoja euroja varmaan jo noita testejä :censored:
 
  • Tykkää
Reactions: Sofialla
5+4. Ja 2pv sitten oli vielä 2-3. Et sinuna odottaisin ihan varmuuden vuoksi paripv ni välttyisit samalta välipaniikilta mitä tässä itsellä oli mut helppo huudella kun ite on pissiny ihan satoja euroja varmaan jo noita testejä
Komppaan, mulla on kans menny pitkälle toista sataa ekeä kusitikkuihin...mutta ihan sama. Pissin ootellessa niihin onestepin halpiksiin nii saan mielenrauhan (ja olla idiootti :D ).

Mulla oli tarkotus tehä la-aamuna ku 5+3, mutta oottelenpa sunnuntaihin. _Yritän_ sitte kuitenki asennoitua, että sillonki voi tulla 2-3, ku monillahan on menny 6+ ennenku saanee 3+. (Vaihtoehtohan ois olla pissimättä siihen ja ootella varhaisultraa)
 
Vappuvauva 2021
Onko muita vappuvauvan odottajia? Meillä ensimmäinen lapsi (kyseessä samalla myös elämäni ensimmäinen raskaus ) ilmoitellut tulostaan elokuussa alussa ja varhaisultra 4 pv sitten vahvisti asian. Gyne arvioi että olisin noin 6 + 4 paikkeilla nyt. Käytän kolmea eri raskausappsia, jotka kaikki arvioivat keston vähän eri lailla, mutta yhtämiletä ovat että vappuvauva olisi LA:nsa puolesta.
 
Voi luoja tätä oloa. Kyllä huomaa, etten ole enää nuori. Väsymys ja pahoinvointi vie kaiken ilon nyt tästä. Tekisi mieli välillä luovuttaa. Kauhea epävarmuus iskee jaksanko mä tätä oikeasti. Päivät matelee ja tätä saattaa kestää viikkoja.

Muoks. Onko muilla olo sellainen, että tulee tällaisia ajatuksia? Pitäisi vain jaksaa luottaa, että tulee päivä, kun olo helpottaa. Illat mulla on parempia, se vähän tuo taas hyvää oloa tähän.
 
Viimeksi muokattu:
Komppaan, mulla on kans menny pitkälle toista sataa ekeä kusitikkuihin...mutta ihan sama. Pissin ootellessa niihin onestepin halpiksiin nii saan mielenrauhan (ja olla idiootti ).

Mulla oli tarkotus tehä la-aamuna ku 5+3, mutta oottelenpa sunnuntaihin. _Yritän_ sitte kuitenki asennoitua, että sillonki voi tulla 2-3, ku monillahan on menny 6+ ennenku saanee 3+. (Vaihtoehtohan ois olla pissimättä siihen ja ootella varhaisultraa)
Tikkuun pissiminen on ihan hyvä harrastus :D
 
  • Haha
Reactions: Sofialla
Mulla kans jonkinnäköistä pahoinvointia, en osaa yhdistää sitä oikein mihinkään. Välillä on aamulla huono-olo ja välillä illalla, sit ennen ruokaa tai ruuan jälkeen... Eilen olin jopa työterveyteen yhteydessä pahoinvoinnista ja ne meinas laittaa mut koronatestiin vaikka sanoin heti alkuun et oon raskaana ja pahoinvointi liittyy siihen?!?

Mulla kauhee huoli koko ajan et tulee keskenmeno! Ollaan niin paljon koettu pettymyksiä viimeisen yli vuoden aikana, ei yhtäkään raskautta, sit tieto et ei luomusti voida lapsia saada ja lapsettomuushoidot käyty läpi niin en edelleenkään usko et vihdosta viimein vois meidän onni kääntyä ja kaikki vois mennä hyvin loppuun asti. Kamalaa elää tässä epätietoisuudessa, aikakin vain matelee!
Mäkin olin työterveyteen yhteydessä tänään ja koronaa vaan ehdotteli, vaikka kerroin syynä olevan raskauspahoinvointi :rolleyes:

On ollut sen verran vatsakipuja viime päivinä ja meillä töissä niin kiireistä ja liian vähän porukkaa, että siellä ei ole mahdollista pitää ylimääräisiä taukoja ja potea vatsakipua niin päätin olla kokonaan pois tänään. Huomenna pitäisi olla rauhallisempi päivä töissä. Välillä semmoisia 10min kramppeja, että pakko mennä makuulleen. Onneksi näitä ei ole montaa kertaa päivässä.

Mulla on jonkin sorttinen IBS, eli ärtyvä suoli. Oon aina ollut tosi herkkämahainen ja väärät ruokavalinnat ja stressi tuntuu aina vatsassa. Viime aikoina maha on ollut hyvässä kunnossa, mutta nyt tämä raskaus on jotenkin ärsyttänyt suolistoa. Ainakin googletuksen perusteella myös monet kyseisestä vaivasta kärsineet on kokenut kovia vatsakipuja alkuraskauden aikana.

Tervetuloa kaikille uusille, kiva että keskustelu aktivoituu enemmän :giggle:

Millä sovelluksella muuten olette laskeneet raskausviikot? Erilaisia päiviä antaa riippuen, mitä sovellusta käyttää, mut oon nyt mennyt tän kaksplussan laskurin mukaan :) 5+1 ja la 14.5.2021
 
Vappuvauva 2021
Voi luoja tätä oloa. Kyllä huomaa, etten ole enää nuori. Väsymys ja pahoinvointi vie kaiken ilon nyt tästä. Tekisi mieli välillä luovuttaa. Kauhea epävarmuus iskee jaksanko mä tätä oikeasti. Päivät matelee ja tätä saattaa kestää viikkoja.

Muoks. Onko muilla olo sellainen, että tulee tällaisia ajatuksia? Pitäisi vain jaksaa luottaa, että tulee päivä, kun olo helpottaa. Illat mulla on parempia, se vähän tuo taas hyvää oloa tähän.

Onko sulla kaikki päivät samanlaisia tai -tasoisia huonon olon suhteen? Itse olen ihmetellyt sitä, että etoo aina muutaman päivän kerrallaan, jonka perään olen toistaiseksi saanut pari aivan normaalia päivää, kunnes sama ällöttävä olo palaa joiksikin päiviksi jne. Itselläni aamut ja alkupäivät ovat helpoimpia, ällötys iskee yleensä iltapäivästä ja joskus jatkuu koko illan.

Pohdin myös, onko muilla samaa havaintoa, että aktiivinen puuhaaminen tai harrastuksissa käyminen helpottaisivat pahoinvointiin. Mulla siis olo ei ole toistaiseksi eskaloitunut oksenteluun eli kyse on vielä pelkästä etomisesta, jolloin voin ja pystyn harrastamaan. Ja ilokseni olen huomannut, että kun en ole kotona (teen 100% etätöitä eli olen kotona p a l j o n), oloni on parempi. Eli ehkä neljänseinän sisällä ehtii keskittyä liikaa huonovointisuuden aaltoihin.
 
Vappuvauva 2021
Millä sovelluksella muuten olette laskeneet raskauden keston ja viikot? Erilaisia päiviä antaa riippuen, mitä sovellusta käyttää, mut oon nyt mennyt tän kaksplussan laskurin mukaan 5+1 ja la 14.5.2021
Käytin samaa Kaksplus'n laskuria alussa. Sittemmin latasin Preglifen, Raskaus+:n ja Vau.fi Odotus -appit.
LA:ksi sain joko 30.4. tai 1.5., siitä päätin nyt orientoitua ajatukseen vappuvauvasta. Kaikista eniten omaa tietään kulkeva app sanoo 13.5.
Varhaisultrassa ruudulla näkyi arviona 2.5. eli asennoidutaan toistaiseksi kuunvaihteen vauvaan kun näin alussa vasta ollaan. Tarkennetaan sitten kun vihdoin päästään neuvolan hoitoputkeen ja saadaan lisää tutkimuksia plakkariin.
 
  • Tykkää
Reactions: lovecoco
Moikka! Olen keskustelua maanantaista asti seurannut ja pitkään pohtailin, että uskallanko mukaan. Maanantaina pärähti selvä plussa testiin ja nyt pitäisi alkaa uskoa, kun olen kolmeen päivään kahdeksan testiä tehnyt :D Tänään tuli tasavahvat viivat testiin, vaikka eipä se kai mitään niin sanotusti meinaa, mutta kyllä se hyvältä silti tuntui :geek: Ollaan niin varhaisvaiheessa (tänään 4+1), että kemiallinen kyllä vielä kuumottelee takaraivossa, mutta yritän pysyä positiivisena ja ajatella, että kyllä nyt on meidän vuoro. Ensimmäinen lapsi meille tulossa ja tätä oon odottanut niiiin monta vuotta, vaikka ehkäisy siis jätetty pois noin vuosi sitten.

Mullakin on kolme äppiä (Raskaus+, vau.fi ja Preglife), mutta lasketun ajan on laskenut ovistestin perusteella ja sillä nyt mennään, kunnes toisin todistetaan! Varasin tiistaina jo ultran rv 7+0 samalle päivälle kuin olis pitänyt olla lapsettomuuspolin ensikäynti ja neuvolakin saatiin siitä seuraavalle viikolle.

Vitsit on ollut mukava seurata tätä keskustelua täällä ja odotan jo innolla teidän ekojen varhaisultria!

Tää onkin mun eka kierto, jolloin en mitään oireita kehitellyt loppukierrolle ja olin ihan varma, että seuraavaan kiertoon mennään. Vähän tissien arkuutta ja puolen tunnin välein pitää testata, että onhan ne vielä arat :D onko muita? :LOL:

Ois kiva, jos tuohon etusivulle vois laittaa sen sellaisen listan, jossa näkyy laskettu aika, ikä ja vaikka että mones lapsi tulossa! Jollain muulla taisi olla samat viikot ku meikällä!
 
Mulla on kans "pala kurkussa" ja etenkin iltaisin. Muuten saattaa olla vain etovaa oloa silloin tällöin.

Mulla on myös PCO ja ovulaatio aikaansaatu OI-hoidoissa. Laskin jollain laskurilla LA:n ovulaatiopäivästä, mutta en tiedä yhtään miten se tarkasti tässä vaiheessa laskettaisi. Olen vain päättänyt tyytyä yhteen ehdotukseen, se varmaan sitten tarkentuu tutkimusten myötä. Esikoinen täälläkin tulossa, 2 vuotta yritetty ja ikääkin jo 37v.

En ole vielä ajatellut vanhemmille kertoa pitkään aikaan, mites te? Tänään tuli hauska tilanne, kun mies sai yllättäen pienen ylennyksen ja kerroin siitä wa:ssa ohimennen äidille kun muita asioita sumplittiin. Äiti oli laittanut miehelle vain että "DV kertoi ilouutisen, mahtavat onnittelut" :D Onneksi mies tarkisti ennen vastaamista että olenko nyt kertonyt raskaudesta! No, vanhemmat tulevat kylään ensi kuussa mutta yritän silloinkin vielä pidättää uutista.
 
Harrastuksista: olen harrastanut tavallaan entiseen malliin, mutta voimakas väsymys on pakottanut vähän himmailemaan. Lenkitän koirat kolmesti päivässä ja lisäksi pyrin nostelemaan puntteja 2krt/vko ja pk-tason aerobista 2krt/vko. Salilla teen pienemmillä painoilla ja pidempää sarjaa kuin normaalisti, vältän erityisesti kiertäviä liikkeitä koska ne tuntuvat mahassa (riski istukan repeämiin). Yritän pitää painonnousun kurissa, mutta turvotusta on täälläkin jo parin kilon edestä. Ja nuo tissit ovat tosiaan paisuneet ja tuntuvat raskaammilta kuin tavallisesti.
 
Deleted member 148660
Hei, täällä myös yksi joka kohta pari viikkoa keskustelua seuraillut. Taustalla pco ja aiemmassa suhteessa lapsettomuushoidot alkaneet -12. Sittemmin ero ja nykyisessä suhteessa alusta asti ollut "tulee (ihme), jos on tullakseen" -asenne.. no ei ole sitä ihmettä kuulunut ja vuosi sitten päädyttiin myös hoitoihin. Keväällä jäi hoidot kesätauolle ja elokuussa odottelin uuden kierron alkua, muttei sitä kuulunut ja 30.8. tein ensimmäisen positiivisen testin. Ja koskaan aiemmin en siis ole kemiallisia enempää raskaana ollut. Tänään oli sitten varhaisultra (ja tätä odotinkin ennen tänne kirjoittamista), jossa näkyi kyllä 2,4 mm (5 + 5) kokoinen kohdussa, mutta sykettä ei näkynyt :( seuraava aika vajaan parin viikon päästä, enkä kyllä tiedä millä fiiliksillä sinne malttaa odottaa.
Oliko kellään kokemuksia siitä ettei ensimmäisessä ultrassa sykettä näkyisi ja kaikki olisi kuitenkin ok?
 
Hei, täällä myös yksi joka kohta pari viikkoa keskustelua seuraillut. Taustalla pco ja aiemmassa suhteessa lapsettomuushoidot alkaneet -12. Sittemmin ero ja nykyisessä suhteessa alusta asti ollut "tulee (ihme), jos on tullakseen" -asenne.. no ei ole sitä ihmettä kuulunut ja vuosi sitten päädyttiin myös hoitoihin. Keväällä jäi hoidot kesätauolle ja elokuussa odottelin uuden kierron alkua, muttei sitä kuulunut ja 30.8. tein ensimmäisen positiivisen testin. Ja koskaan aiemmin en siis ole kemiallisia enempää raskaana ollut. Tänään oli sitten varhaisultra (ja tätä odotinkin ennen tänne kirjoittamista), jossa näkyi kyllä 2,4 mm (5 + 5) kokoinen kohdussa, mutta sykettä ei näkynyt seuraava aika vajaan parin viikon päästä, enkä kyllä tiedä millä fiiliksillä sinne malttaa odottaa.
Oliko kellään kokemuksia siitä ettei ensimmäisessä ultrassa sykettä näkyisi ja kaikki olisi kuitenkin ok?
Heissan, Oot käyny kyllä hurrrrjan aikasin ultrassa, Ite oon menossa vata 7+3. Että älä vielä huoli (tiiän että on ihan turha sanoa). Minusta jossain oli suositus että vasta 7+ kävis just että kuulisi ne sykkeet. Luottavaisin mielin siis vaan, etupainotteisesti oot vaan käyny nii ei oo kuulunut :) <3
 
Onnea uusille plussanneille!

Täällä kanssa edelleen aika oireetonta, vain palelua ja väsyä. Yötkin ovat katkonaisia, viime yönä kaksi vessareissua. Välillä on pientä etomista muttei niin pahaa kuin aikaisemmissa raskauksissa. Nyt on 6+2 ja aikaisemmin tässä vaiheessa on ollut kovempaa pahoinvointia. Vielä 11 päivää ultraan!
 
  • Tykkää
Reactions: Bb-8 ja pioni89
Deleted member 148660
Heissan, Oot käyny kyllä hurrrrjan aikasin ultrassa, Ite oon menossa vata 7+3. Että älä vielä huoli (tiiän että on ihan turha sanoa). Minusta jossain oli suositus että vasta 7+ kävis just että kuulisi ne sykkeet. Luottavaisin mielin siis vaan, etupainotteisesti oot vaan käyny nii ei oo kuulunut <3
Edelliset kuukautiset alkoi 13.7., joten siks ottivat jo nyt varhaisultraan, kun arvelivat toki tuon vuoksi olevan paljon pidemmällä.. mutta nyt sitten tulivat siihen tulokseen, että on vaan ovis (joita en oo niitäkään koskaan todistetusti luomuna saanu) on vaan ollu todella myöhässä. Kiitos tsempistä, toivottavasti tosiaan on vain ollut turhan aikaista :)
 
Pihaportti, Minä muistelen, että aikaisemmista kävin varhaisultrassa 6+6 ja 6+5, kuulostaa että sulla on aika aikaisin se ollut niin hyvinkin voi muutaman päivän päästä jo näkyä syke.

Hyppiikö muilla sivu jotenkin omituisesti, kun puhelimella selaa? Nähtävästi ei toimi edes jos suoraan yrittää jollekkin vastata tai sitten en osaa tätä uutta kaksplussaa käyttää..
 
Joo lista etusivulla ois kiva jos joku vaan sellasen jaksaa tehä :D

Mä oon muutamalle kaverille jo kertonut kun ovat tietäneet yrityksestä ja on yhteisiä mökkisuunnitelmia tms tässä tulossa. Kyllähän he sit elävät mukana murheessakin jos kesken menisi. Vanhemmilleni ja muille en haluais kertoa ennen np-ultraa, mutta meillä on sukujuhlat siinä rv 9+ jotain tienoilla joten voi olla etten jaksa keksiä tekosyitä nyt että miksi olisin autolla enkä joisi.. esikoisesta pidin asian niin hyvin salassa että osalle tuli uutinen aika puskista vasta kun olin synnyttänyt :D
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään. En uskalla kun vasta sit kun ensimmäinen kolmannes on takana päin. Haluaisin kyllä omalle äidille kertoa jo varhaisultran jälkeen (joka on vajaan 3 vkon päästä). Mutta mietin vielä onko se fiksua.

Meillä siis menossa 5+3. La arvio vaihdellut 10.5-14.5 välillä. Esikoinen kyseessä ja ikää 30v, mies 32.
 
  • Rakkaus
Reactions: pioni89 ja Sofialla
Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään. En uskalla kun vasta sit kun ensimmäinen kolmannes on takana päin. Haluaisin kyllä omalle äidille kertoa jo varhaisultran jälkeen (joka on vajaan 3 vkon päästä). Mutta mietin vielä onko se fiksua.

Meillä siis menossa 5+3. La arvio vaihdellut 10.5-14.5 välillä. Esikoinen kyseessä ja ikää 30v, mies 32.
Mää olen kertonut omille vanhemmilleni ehkä 3 päivää positiivisen testin jälkeen. Toki ollaan tosi läheisiä noin elämässä yleensä. Oon ajatellu niin että jos keskenmenon saisin niin minun äiti ja isä tuntee minut niin hyvin, että ne tietäs jo kilometrien päästä, että jotain on vialla, joten sama on ollu kertoa. Samalla saa tukea ja molemma ymmärtävät alkuraskauden hentouden. <3

Minusta tämä on aihe, jossa ei ole oikeaa eikä väärää. Eli on fiksua kertoa jos se sinusta itsestä tuntuu hyvältä. Mikäli taas haluat itse tunnustella raskautta ja kertoa vasta myöhemmin on minusta sekin ihan oikea tapa <3

Edit: Muille ei olla vielä kerrottu. Miehen vanhemmille ja molempien sisaruksille kerrotaan varhaisultran jälkeen. Lopulle maailmalle vasta vkon 12 jälkeen.
 
Vappuvauva 2021
Heissan, Oot käyny kyllä hurrrrjan aikasin ultrassa, Ite oon menossa vata 7+3. Että älä vielä huoli (tiiän että on ihan turha sanoa). Minusta jossain oli suositus että vasta 7+ kävis just että kuulisi ne sykkeet. Luottavaisin mielin siis vaan, etupainotteisesti oot vaan käyny nii ei oo kuulunut <3
Me käytiin varhaisultrassa tämän viikon maanantaina, jolloin arvioitiin kestoksi 6+1. Noudatin sitä ajatusta, että voi mennä aikaisintaan 2vk poisjääneiden kuukautisten jälkeen joten menin heti pari viikkoa ja pari päivää siitä. Lähinnä kiinnosti tietää, että onko oikeassa paikassa ja onko elämää vaiko pelkkä tuulimuna. Ihan oikeaa elämää siellä oli, sykekin jo löytyi. :)
 
Onko muita vappuvauvan odottajia? Meillä ensimmäinen lapsi (kyseessä samalla myös elämäni ensimmäinen raskaus ) ilmoitellut tulostaan elokuussa alussa ja varhaisultra 4 pv sitten vahvisti asian. Gyne arvioi että olisin noin 6 + 4 paikkeilla nyt. Käytän kolmea eri raskausappsia, jotka kaikki arvioivat keston vähän eri lailla, mutta yhtämiletä ovat että vappuvauva olisi LA:nsa puolesta.
Täällä mennään (ainakin viimeisistä kuukautisista laskien) samoilla viikoilla, eli LA olisi 2.5 Oon varannut ultra-ajan 19.9, joten voihan se olla että se la vielä tuosta vähän myöhemmäksi muuttuu. Mutta ajatus vappupallon kasvattamisesta ei ole yhtään hullumpi :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: pioni89
Heippa, täällä myös testattu ma dpo15 haamu ja tänään oli vahvistunut jo hyvin. Ei kyllä vieläkään tasavahvat viivat. Laskurin mukaan LA olisi 16.5.

Tämä on meidän ensimmäinen raskaus ikinä, olen 31 ja mies 36. Ollaan oltu tammikuusta asti kevyissä ovulaatioinduktiohoidoissa ja seuraavassa kierrossa olisi alkanut piikitykset sekä inseminaatio, mutta niihin ei nyt onneksi tarvitse näillä näkymin lähteä! :)

Onko muut julkisella hoidoissa olleet saanu varhaisultran myös julkiselle? Ei ikinä tullut puheeksi hoitokäynneillä, miten toimitaan jos plussa tulee.

Oireita on ollut nyt 4+4 vain kipeytyneet rinnat. Myös rusehtavaa vuotoa on tullut, mutta ihan tosi vähän niin koitan olla stressaamatta asiasta. Ennen kuin menkat jäi pois, oli myös rusehtavaa vuotoa aika runsaastikkin, mikä on mulla normaalisti merkki pian alkavista menkoista. Siksi en plussaa osannut odottaakkaan, mutta näköjään se on mahdollista :)
 
  • Rakkaus
Reactions: pioni89

Yhteistyössä