Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
@IinesAnkka82 Kiitti selvennyksestä! Ehkä sit myöhemmin uskaltaudun mukaan, jos ainakin nyt varhaisultrassa saadaan hyviä uutisia - jos sinne asti edes päästään. Mulla nyt jo dpo17 ja eilen oli viiva jo suht vahva (dpo 12 vielä ihan haalea, joten en hätäilisi jos ei menkatkaan ole vielä myöhässä). Testaan enää perjantaina kun pitää klinikalle ilmoittaa raskaudesta, olin siis ovulaation induktiohoidossa monirakkulamunasarjan takia.

Mulla on rinnat kipeät ja jos vähänkään yritän nostaa/työntää jotain raskaampaa, alavatsassa juilaisee ja ei käytännössä pysty. En ollutkaan vielä miettinyt mitä teen salilla mahdollisen loppuraskauden, ehkä ostan jonkin valmiin ohjelman raskaana oleville. En tuota hengästymistä ollut osannut yhdistää raskauteen, mut sitä on kyllä ollut. Ruokahalu on kova, mutta aamuisin on vähän äklö olo ennen aamupalaa. Ei mitään pahoinvointia kuitenkaan. Valkovuotoa on normaalia enemmän. Mulla ei oo kylmä, vaan mielettömän kuuma. Kuulun kyllä siihen porukkaan, jolle ei koskaan nouse kuume, enkä oikeastaan tiedä onko lämpö 36,5 mulle normaali vai jopa alhainen! En nykyään mittaile lämpöä juurikaan, koska pahatkin influenssat menee ilman kuumetta. Nyt vaan olen mittaillut tuon jatkuvan kuumuuden ja hikoilun vuoksi, mutta tosiaan jos lämpö olisi koholla, mullahan olis kylmä.
 
Huh, Täytyy yrittää olla luottavaisin mielin. Tosi utopistinen tilanne itelle, että tuolla sisällä kasvaa uusi elämä, vaikkakin lasta ollaan toivottu kovasti. Tosi vaikea kuvitella konkreettisesti se vauva meille asumaan. Ehkä on hyvä, että tässä on 9kk aikaa totutella (jos kaikki menee hyvin).

Mä vähän selaisin tori ja kattelin mitä siellä on myytävänä. Tykkään siis kierrättää ja aattelin vaunut ja vaatteet ostaa käytettynä. Istuin sitte uutena. Mutta voisin kuvitella miehen ilmeen mikäli ne tässä lähiaikoina ilmestyis meille. Ehkä sitten puolivälin paikkeilla alan hamstraamaan tarvittavia nuttuja sun muuta... tai sitte en malta oottaa.

Saako teidän asuinkunnassa kunnallisella puolella varhaisultraan aikaa, vai meettekö kaikki yksityiselle?
 
  • Tykkää
Reactions: Juustokumina
Ei miullakaa https://aijaa.com/d0THyu mutta ei ollut edellisestäkään, haaleana pysyi ja terve tyttö tuli silti
Ihanaa kuulla, että sulla pysyny haaleana viiva vaikka raskaus edennyt! Täällä meinaan aamulla sain pienet slaagit ku testi oli inan verran haaleampi kuin toissa päivänä.

Soitin tänään myös neuvolaan. Itseasiassa viime viikolla soitin jo, mutta silloin lähinnä kysyin että mitä teen ku vuodan verta ja testi näyttää selvää plussaa. :D Niin ohjeistivat sit testailee myöhemmin uudelleen ja oleen tän viikon alussa yhteydessä mikäli testi on edelleen plus. Neuvolasta sanottiin, että eivät olisi huolissaan jos testi vähän haaleampi. Sanoi että kyllä mä todennäköisesti huomaan jos mulla menee kesken. Ja sain ajan jo varhaisultraan neuvolaan, kun tuota vuotoa esiintyy, apua! 16.9. ois aika. Nyt vaan toivon sormet ja varpaat ristissä, että ei vaan alkais kova vuoto ennen sitä.

Miten onko teijän muiden vaikeeta rentoutua? Mä itse käyn ihan kierroksilla jotenkin koko ajan. Välillä oon vaan superinnoissani raskaudesta ja välillä huolesta soikeena. :D
 
Huh, Täytyy yrittää olla luottavaisin mielin. Tosi utopistinen tilanne itelle, että tuolla sisällä kasvaa uusi elämä, vaikkakin lasta ollaan toivottu kovasti. Tosi vaikea kuvitella konkreettisesti se vauva meille asumaan. Ehkä on hyvä, että tässä on 9kk aikaa totutella (jos kaikki menee hyvin).

Mä vähän selaisin tori ja kattelin mitä siellä on myytävänä. Tykkään siis kierrättää ja aattelin vaunut ja vaatteet ostaa käytettynä. Istuin sitte uutena. Mutta voisin kuvitella miehen ilmeen mikäli ne tässä lähiaikoina ilmestyis meille. Ehkä sitten puolivälin paikkeilla alan hamstraamaan tarvittavia nuttuja sun muuta... tai sitte en malta oottaa.

Saako teidän asuinkunnassa kunnallisella puolella varhaisultraan aikaa, vai meettekö kaikki yksityiselle?
Meijän kaupungissa ei käsittääkseni pääse kunnalliselle varhaisultraan ilman että ois mitään huolen aihetta. Oltiin ajateltu että mennään yksityiselle, mutta nyt ei sitten tarvitsekaan, kun verisen vuodon takia pääsee kunnalliselle. Kunhan vain sinne asti pysyy raskaana. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sofialla
Ihanaa kuulla, että sulla pysyny haaleana viiva vaikka raskaus edennyt! Täällä meinaan aamulla sain pienet slaagit ku testi oli inan verran haaleampi kuin toissa päivänä.

Soitin tänään myös neuvolaan. Itseasiassa viime viikolla soitin jo, mutta silloin lähinnä kysyin että mitä teen ku vuodan verta ja testi näyttää selvää plussaa. Niin ohjeistivat sit testailee myöhemmin uudelleen ja oleen tän viikon alussa yhteydessä mikäli testi on edelleen plus. Neuvolasta sanottiin, että eivät olisi huolissaan jos testi vähän haaleampi. Sanoi että kyllä mä todennäköisesti huomaan jos mulla menee kesken. Ja sain ajan jo varhaisultraan neuvolaan, kun tuota vuotoa esiintyy, apua! 16.9. ois aika. Nyt vaan toivon sormet ja varpaat ristissä, että ei vaan alkais kova vuoto ennen sitä.

Miten onko teijän muiden vaikeeta rentoutua? Mä itse käyn ihan kierroksilla jotenkin koko ajan. Välillä oon vaan superinnoissani raskaudesta ja välillä huolesta soikeena.
Joo, samat fiilikset täällä. Toki oon vaan koko ajan huolesta soikeena. Oon ihan varma, että menkat alkaa keskiviikkona (niiku kuuluis ja niiku ne on aina alkanu). En siis usko oikeen testeihin. Vuotoa ei oo vielä tullu, mutta siihenki oon valmistautunu.

En oo ehkä päässy vielä iloitsemaan raskaudesta ollenkaan ku oon nii realisti, että mietin koko ajan, että alussa menee tosi moni kesken+ en ehkä ihan ymmärrä tätä vielä. Vähän kihelmöi ajatus vauvasta ja välillä aina jotenki pysähtyy, että ohhoh..tästä voi nyt oikeasti syntyä vauva.

Mulla varhaisultra ois 24.9 alkavalle viikolla nii aattelin "rauhassa" oottaa vielä pariviikkoa enneku soitan. Tai ainaki tän viikon... Tai ainaki keskiviikkoon.. :D

Mulle on tulossa 50€ testejä postissa, ihan hävettää. Mutta jotenki oon rauhallisempi ku saan testailla.
 
Joo, samat fiilikset täällä. Toki oon vaan koko ajan huolesta soikeena. Oon ihan varma, että menkat alkaa keskiviikkona (niiku kuuluis ja niiku ne on aina alkanu). En siis usko oikeen testeihin. Vuotoa ei oo vielä tullu, mutta siihenki oon valmistautunu.

En oo ehkä päässy vielä iloitsemaan raskaudesta ollenkaan ku oon nii realisti, että mietin koko ajan, että alussa menee tosi moni kesken+ en ehkä ihan ymmärrä tätä vielä. Vähän kihelmöi ajatus vauvasta ja välillä aina jotenki pysähtyy, että ohhoh..tästä voi nyt oikeasti syntyä vauva.

Mulla varhaisultra ois 24.9 alkavalle viikolla nii aattelin "rauhassa" oottaa vielä pariviikkoa enneku soitan. Tai ainaki tän viikon... Tai ainaki keskiviikkoon..

Mulle on tulossa 50€ testejä postissa, ihan hävettää. Mutta jotenki oon rauhallisempi ku saan testailla.
No joo varmaan jännittävää kun ei oo vielä menkkojen alkamisajankohta mennyt ohi. Neuvolasta mulle sanottiin näistä mun niukoista vuodoista, että ku mulla on niin säännöllinen kierto, niin kroppa koittaa puskea menkkoja alkamaan, mutta sitten onkin alkanut raskaus ja rauhotteli mua, että tuo on varsin yleistä vaikka siitä ei kauheesti missään mainita.

Ja nyt kun mä oon vähän koittanut alkaa luottaa tähän raskauteen, niin oon koittanut aatella, että todennäkösemmin tämä menee loppuun asti ku kesken. Ja jos menee kesken, niin ehkä siellä on ollut jotain kromosomihäikkää ja sillon sen vaan pitää mennä niin. Tää mua aina joskus heikolla hetkellä vähän rauhoittaa.

Ja hauskaa miten toisia rauhoittaa testien tekeminen, mua taas ne stressaa hulluna etukäteen ja oon nyt päättänyt, että noi mun 5 positiivista testiä saa riittää ja nyt oon raskaana ennen kuin toisin todistetaan. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Bb-8
Me ollaan siis yritetty lasta jo yli 2 vuotta, viime vuonna olin noin viikon "raskaana" mutta kovan kivun saattelemana meni kesken, luokiteltiin kemialliseksi raskaudeksi koska kesti noin vähän aikaa. Raskaushormonin lasku kesti kuitenkin n. 3 viikkoa noinkin lyhyessä "raskaudessa". En osaa itsekään luottaa vielä tähän raskauteen tai iloita siitä. Nyt tätä alkaa kuitenkin jotenkin tajuamaan, varsinkin kun silmiin osuu lapsia.

Pääsen varhaisultraan julkiselle, koska olimme siellä lapsettomuushoidoissa tuon minun munasarjani takia. Hoitotaho ilmoitti testipäiväksi tulevan perjantain, joka on dpo 21 - varmaan se on noin myöhään, jotta kemiallinen raskaus suljetaan pois. Viimeksi raskaana ollessa olin juuri varannut ajan neuvolaan ja puhunut neuvolan edustajan kanssa puhelimessa, kun menin vessaan ja pistävä kipu ja valtava verenvuoto alkoi. Nyt tuntuu, etten vielä halua ajatellakaan koko neuvolaa. Jos varhaisultra on suunnilleen viikolla 7, neuvolailmoituksen voi varmaan jättää sen jälkeen. Tämä raskaus on siitä erilainen, että on tosiaan noita oireita ja raskaustestin viiva lopulta vahvistui.
 
Ähh, nyt kyllä jännittää.. Äsken kävin vessassa ja tuntu, että verenvuoto oli vähän voimistunut. Saas nähä onko menossa mahdollisesti kesken.
Tsemppiä kovasti! Jospa kaikki menis paremmin ku hyvin. Onko sulla hyytymiä vai ihan kirkasta verta. Monillahan on ollu hematoomia, jotka on aiheuttanut kovaakin vuotoa ja kaikki on silti menny hyvin. Ei vissiin auta käydä yksityisellä ultrauttaan jo nyt, vai näkiskö ne mahollisesti jotain?

Toki voin vaan kuvitella jos itellä alkais vuotamaan nii oisin jännityksestä ja ahistuksesta ihan pinkeä. Nytki jo koko ajan mielessä ku vessaan menee, että onko alkanu kuukautiset. Ajattelen niin, että perjantaina testään uuden digin ja sitte on jo kk myöhässä 3päivää. Mulla on toki ollu tosi epäsäännöllinen kierto nii otappa tästä nyt selvää. --> Lopetin pillerit siis maaliskussa, tyhjennysvuoto joskus maaliskuun puolivälissä.
Siitä kierrot: 33/32-34, 27/32-34, 43/32-34, 34/32-34 (tässä 2 haamun kemiallinen). Tänään on siis 30/32-34...
 
  • Tykkää
Reactions: Millimetrii
Ihanaa kuulla, että sulla pysyny haaleana viiva vaikka raskaus edennyt! Täällä meinaan aamulla sain pienet slaagit ku testi oli inan verran haaleampi kuin toissa päivänä.

Soitin tänään myös neuvolaan. Itseasiassa viime viikolla soitin jo, mutta silloin lähinnä kysyin että mitä teen ku vuodan verta ja testi näyttää selvää plussaa. Niin ohjeistivat sit testailee myöhemmin uudelleen ja oleen tän viikon alussa yhteydessä mikäli testi on edelleen plus. Neuvolasta sanottiin, että eivät olisi huolissaan jos testi vähän haaleampi. Sanoi että kyllä mä todennäköisesti huomaan jos mulla menee kesken. Ja sain ajan jo varhaisultraan neuvolaan, kun tuota vuotoa esiintyy, apua! 16.9. ois aika. Nyt vaan toivon sormet ja varpaat ristissä, että ei vaan alkais kova vuoto ennen sitä.

Miten onko teijän muiden vaikeeta rentoutua? Mä itse käyn ihan kierroksilla jotenkin koko ajan. Välillä oon vaan superinnoissani raskaudesta ja välillä huolesta soikeena.
Minäkin käyn vähän ylikierroksilla, aamulla herää aina tosi aikaseen liehumaan vaikka yleensä oon aamu-uninen ja päivät menee lähinnä hullun kiilto silmissä siivoillessa ja lueskellessa raskausjuttuja :/ ja välillä ihan intopinkeenä ja välillä kaikki pelottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Millimetrii
Tsemppiä kovasti! Jospa kaikki menis paremmin ku hyvin. Onko sulla hyytymiä vai ihan kirkasta verta. Monillahan on ollu hematoomia, jotka on aiheuttanut kovaakin vuotoa ja kaikki on silti menny hyvin. Ei vissiin auta käydä yksityisellä ultrauttaan jo nyt, vai näkiskö ne mahollisesti jotain?

Toki voin vaan kuvitella jos itellä alkais vuotamaan nii oisin jännityksestä ja ahistuksesta ihan pinkeä. Nytki jo koko ajan mielessä ku vessaan menee, että onko alkanu kuukautiset. Ajattelen niin, että perjantaina testään uuden digin ja sitte on jo kk myöhässä 3päivää. Mulla on toki ollu tosi epäsäännöllinen kierto nii otappa tästä nyt selvää. --> Lopetin pillerit siis maaliskussa, tyhjennysvuoto joskus maaliskuun puolivälissä.
Siitä kierrot: 33/32-34, 27/32-34, 43/32-34, 34/32-34 (tässä 2 haamun kemiallinen). Tänään on siis 30/32-34...
Kiitos! Toivotaan, että menee hyvin ja stressailen turhasta. En tiiä näkyiskö ultrassa vielä mitään, ehkä koitan nyt vaan laittaa jäitä hattuun (jälleen kerran) ja ootella mitä tapahtuu. :D

Ja toivotaan että sulla plussa vahvistuu ja menkat pysyy poissa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sofialla
Mulla myös semmonen jännittynyt ja ylivilkas olo. Sitten taas saattaa yhtä äkkiä tulla aivan lamaannuttava uupumus. Ilmaskos kun tuntuu, että koko muun ajan käy ylikierroksilla. Hormoonit varmasti vaikuttaa, mutta luulen, että myös tämä sykkeen nousu saa kehon jotenkin luulemaan, että on stressiä ja jännitystä. Itsellä ainakin tuntuu sydän hakkaavan koko ajan. Yöllä nukun kohtuu hyvin, mutta herään joka yö valvomaan noin tunniksi aamuyöllä. Tämä on tuttu vaiva edellisistä raskauksista. Jatkui ihan loppuun saakka!
 
Ähh, nyt kyllä jännittää.. Äsken kävin vessassa ja tuntu, että verenvuoto oli vähän voimistunut. Saas nähä onko menossa mahdollisesti kesken.
Verenvuoto alkuraskaudessa on aika yleistä ja johtuu siit lisääntyneestä verenvirtauksesta kohdun ympärillä, elä vielä heitä kirvestä kaivoon. Miullakin poikaa odottaessa vuoti muutaman viikon ihan kunnolla ja olin ihan varma että siinä se nyt oli, mut tuollahan tuo 10-vuotias liehuu. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Millimetrii
Verenvuoto alkuraskaudessa on aika yleistä ja johtuu siit lisääntyneestä verenvirtauksesta kohdun ympärillä, elä vielä heitä kirvestä kaivoon. Miullakin poikaa odottaessa vuoti muutaman viikon ihan kunnolla ja olin ihan varma että siinä se nyt oli, mut tuollahan tuo 10-vuotias liehuu.
Siis näitä tarinoita on kyllä niiiiiin lohdullista kuulla! :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Sofialla ja Bb-8
@Millimetrii mä ainaki ite yritän lohduttautua aina sillä että kesken menee myös vuodottimia raskauksia että se tuhru vuoto ei vielä kerro mitään. Mulla siis myös oli viikon tuhrua ja ollut siis kaikissa niin onnistuneissa kun epäonnistuneissa. Se km vuoto on sit kyl ihan eri oloista kun se alkaa ei enään oo kyl epäilystäkään mistä kyse.

Mutta joo mulla myös kauheat kuumotukset kun ei vieläkään oo edes herkällä testillä ihan tasavahvat viivat vaan se testi jää haaleammaksi ja tänään siis menkoista 5+0 joskin ovis on kyl ollut varmaan jo päivää kahta aikaisemmin ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Millimetrii
  • Tykkää
Reactions: Töppönen_
Mulle näytti digi viime maanantaina 4+0 raskaana 2-3. Jotenkin luulis, että vois sen vuoksi näyttää jo sen 3+. Mutta toisaalta mitäpä sillä stressaamaan, jos vaan nyt jättäisi ne testit jo kauppaan ja odottaisi sitä ultraa!
Nojoo! Mulla näytti viime viikolla (keskiviikkona) 1-2, joten ei oikein osannu tätä vielä odottaa :)
Edit. Joko ootte soittanu neuvolaan?
 
Viimeksi muokattu:
Mä varasin ultran ens ke eli silloin on vähintään 6+2 mittarissa. Luulis silloin näkyvän sit jo sykkeen jos kaikki ok Mulle viimeksi kyl naikkarilla sanottiin että saisin mennä sinnekkin ultraan ku edellisestä jäi pieni epäselvyys oliko kohdun ulkoinen vai sisäinen mikä meni kesken. Aattelin nyt jotenkin et siellä saanut aina vaan huonoja uutisia et jotenkin meen mielummin yksittiselle ja soitan tonne sit vasta jos on jotain häikkää siel ykistyisen ultrassa Neuvolaan en aijo ennen soittaa ku oon nähnyt et siel oikeesti on joku alkio kyydissä
 
Mulle näytti digi viime maanantaina 4+0 raskaana 2-3. Jotenkin luulis, että vois sen vuoksi näyttää jo sen 3+. Mutta toisaalta mitäpä sillä stressaamaan, jos vaan nyt jättäisi ne testit jo kauppaan ja odottaisi sitä ultraa!
Mä tein kans viime ma illasta 2-3 viikkoa ja jotenkin oviksesta aattelin et ois enempi ollut jo 4+1/4+2 silloin ja siks sit eilen tyhmänä tein ja ei sit ollu toivottu tulos.... Nyt aattelin ottaa iisisti ja kattoo tasan tota menkkojen mukaista eli vaikka oon aika varma et ovis oli kp12-13 niin en kikkaile nyt noiden päivien kaa ku saan vaan stressiä☺ Et tänään ylpeästi 5+0. Ärsyttävää ku yleensä oon tosi kartalla koska ovis mutta nyt oli menoja niin testailin vähän vähemmän ☹
 
  • Tykkää
Reactions: Töppönen_

Yhteistyössä