Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Toimistotyöläinen minäkin, ja ollut pian puoli vuotta kotona töissä. Etätyösuositus on työpaikalla tämän kuun loppuun, mutta varmasti teen jatkossa enemmän etätöitä muutenkin. Ollaan työkavereiden kanssa huomattu, että alkaa olla jo jonkinlainen kynnyskin mennä toimistolle. Eipä sitä raskaana normaalistikaan haluaisi niitä kausiflunssia tms, joten varmaan olen koronan varjolla niin pitkään etätöissä kuin mahdollista.

Onkos kukaan käyttänyt noita raskauden seuranta-sovelluksia? Onko suosituksia? Latasin nyt yhden jenkkiläisen, mutta se vähän bugittaa välillä. Kiinnostaa siis lähinnä seurata, millä viikolla tapahtuu mitäkin.

Ja älkää käsittäkö väärin, olen yhtä huolta koko nainen, mutta yritän nyt asennoitua positiivisesti ja iloita raskaudesta. Jos vastaan tulee jotain ikävää, sitten tulee.
Mä latasin preglifen ja jonkun raskauskalenteri suomi- sovelluksen. Vähän nyt kattelen kumpi ois mieluisampi ja poistan sit varmaan toisen. Preglifea ainakin kehuttu.
 
  • Tykkää
Reactions: Disco Volante
Olen ollut kokoajan pessimisti tämän raskauden onnistumisen suhteen ja kokoajan on ollut tunne että vuoto alkaa hetkenä minä hyvänsä, nyt myös oireet hellittäneet päivä päivältä. Tänä aamu huonosti nukutun yön jälkeen heräsin pieneen kipuun vatsalla, toki voi olla normaalia mutta fiilis vaan voimistuu etttei kaikki mene hyvin :eek::oops:
 
@Ehkä sitttenkin? Mulla samanlainen olo... En tiiä mistä tää kumpuaa, mut kokoajan oon varma et kesken menee tmv. En uskalla neuvolaan edes soittaa, vaikka haluaisin Hcg seurantaan ja kysyä et millon varhaisultran voi varata. Mulla edellisessä raskaudessa oli alussa tosi runsasta verenvuotoa, joka selvis sit kaksosen keskeytymiseks (tod.näk.). Senkin vuoksi jännittää...
 
Mä latasin preglifen ja jonkun raskauskalenteri suomi- sovelluksen. Vähän nyt kattelen kumpi ois mieluisampi ja poistan sit varmaan toisen. Preglifea ainakin kehuttu.
Mulla on Preglife ja Preggers. Tykkään enempi Preglifestä.

Nyt vaihtu raskausviikko 5 eli 4+0. Jännittävää. Jotenki samaistun @Ehkä sitttenkin? ja @Haavekuvia fiiliksiin, tosi vaikea luottaa että kaikki menis hyvin ja sitten kun sitä niiiiiiin kovasti toivoo, että pääsee tapaamaan tän tyypin joka kasvaa minun sisällä. No aika sen näyttää. Yritän pitää pään kylmänä ja miehen kans just puhuttiin, että hyvä etappi on jos viikonloppu "selvitään". Maanantaina on menkat myöhässä jo useita päiviä niin vähän voi jo ilo pilkahtaa <3

Miten muilla olot? Itellä närästää, pissattaa, välillä etoo ja menkkajuilintaa aika rajustikki. Viime yönä heräsin siihen. Se kyllä jänskättää kun menkat mulla on aina ollu tosi lieväoireiset.
 
Minä latasin tuommosen preggers-sovelluksen, vaikuttaa kivalta!

Minulla myös keväisen tuulimunaraskauden jälkeen hankala luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Silloinkin oli oireita, ei mitään kipuja eikä vuotoja ja sitten rv8 varhaisultrassa todettiin, että kohdussa on pelkkä raskauspussi. Sitten taas toisaalta yritän ajatella, että keskenmenoja sattuu monille ja usein seuraava raskaus menee oikein hyvin loppuun saakka.

Varasin varhaisultran ens viikon lauantaille rv6+5. Jospa siellä sykkisi sydän, niin voisi vähän enemmän iloita ja luottaa <3
 
  • Tykkää
Reactions: Sofialla
Oloista sen verran, että nyt muutaman päivän on tuntunut ruuan haju epämukavalta. Tuntuu, että toissapäiväinen lasagnen haju leijailee meillä vieläkin :D Samoin alkanut tulla semmosia ajatuksia jostain ruuasta ja pelkästä ajatuksesta tulee etova olo. Ei kuitenkaan vielä lähelläkään oksentamista. Viime raskaudessa oksensin rv6+ noin viikolle 22. Ens viikolla siis ehkä ekat pöntön halailut :poop:
 
Minä latasin tuommosen preggers-sovelluksen, vaikuttaa kivalta!

Minulla myös keväisen tuulimunaraskauden jälkeen hankala luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Silloinkin oli oireita, ei mitään kipuja eikä vuotoja ja sitten rv8 varhaisultrassa todettiin, että kohdussa on pelkkä raskauspussi. Sitten taas toisaalta yritän ajatella, että keskenmenoja sattuu monille ja usein seuraava raskaus menee oikein hyvin loppuun saakka.

Varasin varhaisultran ens viikon lauantaille rv6+5. Jospa siellä sykkisi sydän, niin voisi vähän enemmän iloita ja luottaa <3
Oijoij, Sulla ei oo enää ku reilu viikon odotus ja eiköhän siellä se sydän syki (harmi kun ei hymiöt toimi)

Tuntuu kyllä päivät pitkiltä ku oottelee vaan, että pääsis siihen pisteeseen että uskaltais iloita (ja pääsis hypisteleen pikkusia vaatteita)

Te keillä on ennestään lapsia. Millä viikoilla aloitte hankkimaan tavaroita? Itte jotenki aattelen, että aloitan vasta sitte ku olen ns. turvallisilla viikoilla, mutta sinne on NIIIIIIN pitkä aika :D
 
Oijoij, Sulla ei oo enää ku reilu viikon odotus ja eiköhän siellä se sydän syki (harmi kun ei hymiöt toimi)

Tuntuu kyllä päivät pitkiltä ku oottelee vaan, että pääsis siihen pisteeseen että uskaltais iloita (ja pääsis hypisteleen pikkusia vaatteita)

Te keillä on ennestään lapsia. Millä viikoilla aloitte hankkimaan tavaroita? Itte jotenki aattelen, että aloitan vasta sitte ku olen ns. turvallisilla viikoilla, mutta sinne on NIIIIIIN pitkä aika
Viime raskaudessa kävin yksityisellä ultrassa rv18, koska en malttanut odottaa sukupuolen selviämistä rakenneultraan :D Ja kun siellä selvisi, että tyttö tulossa, niin kävin ostamassa ensimmäisen mekon heti samalla reissulla <3
Varmaan viikkojen 20-30 välillä hankin melkein kaiken viimeksi. Jos nyt todetaan np-ultrassa, että kaikki on hyvin, uskallan ehkä alkaa jotain pientä jo ostamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Sofialla
Meillä on tosiaan ensimmäinen niin on kyllä ihan hassu ajatus lähtä lastenvaateostoksille. Aina haavena on ollut oma perhe ja nyt 28-vuotiaana vihdoin on sellainen tilanne, että se on tervetullut. Tähän saakka se on ollu sellainen hiljainen haave erinäisten elämänkoukeroiden vuoksi. Onneksi on rinnalle löytynyt sellanen varma höppänä, joka on yhtä innoissaan. Toki myös rauhallinen ku panikoin millon mistäki, että kesken menee. Ehkä minäki voin sitte rakenneultran aikoihin ostaa ensimmäisen pikkujutun ja siitä sitte lähtä hankkimaan tarvittavia :) <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Töppönen_
Mulla esikoisesta oireilu alkoi joskus 7+ ja pääsin melko helpolla. Nyt ei siis sinänsä huoleta kun ei kummempaa oiretta, lievää jomottelua alakerrassa ja jatkuva nälkä lähinnä.

Tavaroita aikaisintaan rakenneultran jälkeen täälläkin tarkoitus vasta katsoa. Jotain on esikolta toki jäänyt eli siinäkin säästynen isoimmilta hankinnoilta :)

Ja huolestuttaa kaikki vielä tääläkin. Mut nyt yritän vähän relata ja luottaa että menee hyvin.
 
Mulla on Preglife ja Preggers. Tykkään enempi Preglifestä.

Nyt vaihtu raskausviikko 5 eli 4+0. Jännittävää. Jotenki samaistun @Ehkä sitttenkin? ja @Haavekuvia fiiliksiin, tosi vaikea luottaa että kaikki menis hyvin ja sitten kun sitä niiiiiiin kovasti toivoo, että pääsee tapaamaan tän tyypin joka kasvaa minun sisällä. No aika sen näyttää. Yritän pitää pään kylmänä ja miehen kans just puhuttiin, että hyvä etappi on jos viikonloppu "selvitään". Maanantaina on menkat myöhässä jo useita päiviä niin vähän voi jo ilo pilkahtaa <3

Miten muilla olot? Itellä närästää, pissattaa, välillä etoo ja menkkajuilintaa aika rajustikki. Viime yönä heräsin siihen. Se kyllä jänskättää kun menkat mulla on aina ollu tosi lieväoireiset.
Oireita mulla hyvin vähän; alavatsa nippailua, alaselkäkipua (etenkin illalla), jatkuva nälkä ja kokoajan kylmäää :S

Pitää yrittää itekkin relata vähän, huh, helpommin sanottu ku tehty :D Preglife mullakin, esikon aikaan tykkäsin siitä kans.
 
  • Tykkää
Reactions: Sofialla
Preglife vaikuttaa kivalta. Mulla on rinnat kipeät ja väsyttää, mahassa välillä juilii. En ole väsymyksen vuoksi nyt liikkunut normaaliin tapaan, mikä täytyy nyt muuttaa. Käyn tavallisesti pyöräilemässä ja salilla, täytyy varmaan vain lopettaa keskivartaloa kuormittavat nostot, kun ne juilivat arkielämässäkin jo alavatsasta. Tai onko jollakulla vinkkejä?

Juon päivässä useamman kupin kahvia normaalisti, enkä usko että voisin raskausajan olla kokonaan ilman, niin kävin ostamassa kofeiinitonta kahvia. Ihan ookoo, ei valittamista, tätä tulee juotua kupponen tai kaksi.
 
Preglife vaikuttaa kivalta. Mulla on rinnat kipeät ja väsyttää, mahassa välillä juilii. En ole väsymyksen vuoksi nyt liikkunut normaaliin tapaan, mikä täytyy nyt muuttaa. Käyn tavallisesti pyöräilemässä ja salilla, täytyy varmaan vain lopettaa keskivartaloa kuormittavat nostot, kun ne juilivat arkielämässäkin jo alavatsasta. Tai onko jollakulla vinkkejä?

Juon päivässä useamman kupin kahvia normaalisti, enkä usko että voisin raskausajan olla kokonaan ilman, niin kävin ostamassa kofeiinitonta kahvia. Ihan ookoo, ei valittamista, tätä tulee juotua kupponen tai kaksi.
Hyvä vinkki toi kofeiiniton. Oon nyt saanut vähennettyä kolmeen kuppiin päivässä, mut toihan ois parempi vaihtoehto. Viimeksi rupes kahvi kyllä etomaan jossain kohtaa et toivottavasti nytkin ni ei vaan tekis mieli :D
 
Mulla ei mee vielä ku apteq b12-vitamiini foolihapolla. Täytynee tänään siis kirmata apteekkiin hakemaan jotakin lisäksi :).. Vähän on sellanen olo, että yhtään en tiiä mitä pitä tehä tai että mihin oon lähteny :D
 
vierailija
Huoli raskauden keskeytymisestä vaan kasvaa. Testasin tänä aamuna vielä niin näytti, ettei ollut yhtään tummentunut viiva kun vertaa millainen tuli lauantaina kun testasin. Viikon olen tiennyt olevani raskaana niin tänä aikana oireita vaan että alavatsaa välillä juilii ja rinnat ihan vähän kipeenä. Selasin esikoisen odotusaikaa, niin silloin on myös ollut aika oireetonta, mutta huolettuu nyt eniten tuo kun ei testi oo tummunut. Google kahlattu läpi, syitä voi olla niin monia. Huono raskaustestimerkki (rfsu), keskenmeno, hidas hcg nousu jne.. Onko muilla tulleet kuinka vahvoja viivoja?
 
Ensihoitajana pakko kertoo aika hyvissä ajoin. Ei oo mikään raskaanaolevalle sopiva työnkuva siinä... Ärsyttävää kyllä kun haluais pitää omana tietona mahd. pitkään.
Mun työ on sairaanhoitajan työtä terveyskeskuksessa. Vähän mietityttää tuleva syksy ja miten sitä pystyy työssä suojautumaan. Aivan vielä ei haluttaisi raskaudesta töissä kertoa, mutta voihan se olla että kohta on pakko.
 
  • Vau!
Reactions: Sofialla
Huoli raskauden keskeytymisestä vaan kasvaa. Testasin tänä aamuna vielä niin näytti, ettei ollut yhtään tummentunut viiva kun vertaa millainen tuli lauantaina kun testasin. Viikon olen tiennyt olevani raskaana niin tänä aikana oireita vaan että alavatsaa välillä juilii ja rinnat ihan vähän kipeenä. Selasin esikoisen odotusaikaa, niin silloin on myös ollut aika oireetonta, mutta huolettuu nyt eniten tuo kun ei testi oo tummunut. Google kahlattu läpi, syitä voi olla niin monia. Huono raskaustestimerkki (rfsu), keskenmeno, hidas hcg nousu jne.. Onko muilla tulleet kuinka vahvoja viivoja?
Millä viikolla ja päivällä oot menossa? Mulle 4+0 ja alla linkit testeihin.

Nämä on 25mUI/ml
Rsfu ylin; eilen iltapisu
Rsfu keskimmäinen tänään aamulla
Rsfu alin äsken ehkä 30min - 1h pidätyksellä

https://aijaa.com/rAERY7

Ja tämä 10mUI/ml
Apteq testi pari päivää sitte aamupissasta

https://aijaa.com/1Rq1Ab

Ja kyllä... 50€ on tulosssa testejä postissa. Jostain syystä mun mieli pysyy järjissään ku testailen

Tägätääs vielä @Mimpsu93
 
@Sofialla
Veikkaan että ihan minimissään ollaan 4+2 viikolla. Mun kierto epäsäännöllinen. Testasin oviksia 14 pvään asti, enkä clearbluella sitä bongattua. Joten veikkaan et sit ovis ollut 15-17.8. Ymmärrän tuon, että mieli pysyy järjissään kun testaa. Itsekin tekisi mieli testailla, mutta mies vähän jarruttelee. Nytkin ehdotti että testaisin vasta sunnuntaina, mut ne malta kyllä odottaa sinne asti. Niin ja kiitos vertailukuvista!

@Töppönen_ Pc.llä testasin myös lauantaina ja sanoisin, että sun kuvista vastasi tuota kolmanneks ylintä viivaa :)
 
@Sofialla
Veikkaan että ihan minimissään ollaan 4+2 viikolla. Mun kierto epäsäännöllinen. Testasin oviksia 14 pvään asti, enkä clearbluella sitä bongattua. Joten veikkaan et sit ovis ollut 15-17.8. Ymmärrän tuon, että mieli pysyy järjissään kun testaa. Itsekin tekisi mieli testailla, mutta mies vähän jarruttelee. Nytkin ehdotti että testaisin vasta sunnuntaina, mut ne malta kyllä odottaa sinne asti. Niin ja kiitos vertailukuvista!

@Töppönen_ Pc.llä testasin myös lauantaina ja sanoisin, että sun kuvista vastasi tuota kolmanneks ylintä viivaa
Mää en ole pctä kokeillut, mutta en mää ole 25 mUi/ml testillä saanu noi pärähtävää viivaa. Tänään pitäs postissa tulla onesteppiä ja CBtä. Ehin tilata 50€ testejä ku sain haamulaisen perjantaina, en sitte tajunnu että tähän ehtii "pitkälle" ennen ku ne testit saapuu kotia. Hitto :D

Ootko kokeillu digiä viikkonäytöllä? Jos se rauhottaisi mieltä? :)
 

Yhteistyössä