Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mun kokemuksen mukaan ei tosiaan kannata vielä liikaa huolestua. Voi olla ihan harmitonta. Mulla on tosiaan vuodellut molemmissa raskauksissa ekat viikot ja oisin ihmeissäni jos ei tällä kertaa vuotias missään kohti. Kirkasta verta en kyllä muista että ois koskaan tullut. Aina ollut sellaista rusehtavaa.
Joo no koitan nyt ottaa positiivisen ja vähän luottavaisemman mielen. :) Ja joo mullakaan ei oo ihan kirkasta, mutta ei ihan rusehtavaakaan, vaan jotain siltä väliltä :D toivotaan että tämä pysyisi matkassa!
 
  • Tykkää
Reactions: Zennuli ja Omena17
Hei,

Mäkin tosi varovaisesti liityn mukaan keskusteluun. Mulla myös oli melki viikon tuhruvuotoa, nyt loppunut mutta en kovin varmasti raskauteen jaksa luottaa... tänään tein digin ja edelleen 2-3 viikkoa ja tnä 5+0 joten vähän mietityttää sekin LA 2.5 jos nyt sinne asti päästään takana kaks km tammikuussa ja toukokuussa eli aika skeptinen oon...
 
  • Tykkää
Reactions: Millimetrii
Hei,

Mäkin tosi varovaisesti liityn mukaan keskusteluun. Mulla myös oli melki viikon tuhruvuotoa, nyt loppunut mutta en kovin varmasti raskauteen jaksa luottaa... tänään tein digin ja edelleen 2-3 viikkoa ja tnä 5+0 joten vähän mietityttää sekin LA 2.5 jos nyt sinne asti päästään takana kaks km tammikuussa ja toukokuussa eli aika skeptinen oon...
Voi toivotaan, että kaikki menisi hyvin tällä kertaa. <3
 
vierailija
Fb ryhmä on hetken aikaa haulla löytyvä kun tuli niin paljon kyselyitä! Tosiaan vain ylläpitäjän näkee, ei jäseniä. Muutan sen hetken päästä takaisin salaiseksi koska emme tahdo että ryhmä paisuu liian suureksi
 
  • Tykkää
Reactions: Millimetrii
Minä hyppään kans tosi varovasti kurkkiin tänne. Perjantaina plussasin ja siitä sitte vahvistunut ja CBn digillä "raskaana". (äsken tein 1h pidätyksestä nii oli haaleampi, kuin oli aamulla ja eilen päivällä).

Huomenna aamulla aattelin kokeilla ekaa kertaa viikkonäytöllistä. Jännittääää!!

Nyt on siis 3+4 ja menkkojen pitäs alkaa tulevana keskiviikkona.

Tällä hetkellä on todella vaikea luottaa raskauden jatkumiseen.. Tosi skeptinen olo ja pää tahdo millään ymmärtää että olen raskaana.
 
  • Tykkää
Reactions: Millimetrii
Varovasti tulen tännekin juttelemaan, plussasin pitkän yrityksen jälkeen keskiviikkona haalean viivan, ja tänään viiva on vahvistunut. La olisi 8.5. Viikkoja olisi kai 4+2, mutta epäsäännölliset kierrot ja ovulaation induktiohoidot sekoittavat laskukaavoja.

Kertoisiko joku, mikä funktio tuollaisella FB-ryhmällä on? Mitä olette kokeneet sen antavan (jos takana on aiempia raskauksia ja ryhmiä), miksi koette sen parempana kuin esim. tämän palstan?

Mielellään täällä keskustelen anonyymisti samassa tilanteessa olevien kanssa, mutta ehkä en vain vielä osaa kaivata tuollaista FB-ryhmää?
 
  • Tykkää
Reactions: Millimetrii ja Bb-8
Toukkamoukka
Hei!
Täällä tänään tehty haalea plussa, tosin menkatkin pitöis alkaa vasta ke tai to (ihan vähän vaan malttamaton)
Ajattelin tehdä tiistai aamulla uuden ja katsoa onko vahvistunut.
Haluaisin liittyä tuohon fb ryhmään, mutta vielä en uskalla jos ei vahvistukkaan viiva. Voittehan pitää sen vaikka keskiviikkoon asti auki, että pääsen kans liittymään jos kaikki menis hyvin
 
  • Tykkää
Reactions: Millimetrii
vierailija
Fb ryhmä on hetken aikaa haulla löytyvä kun tuli niin paljon kyselyitä! Tosiaan vain ylläpitäjän näkee, ei jäseniä. Muutan sen hetken päästä takaisin salaiseksi koska emme tahdo että ryhmä paisuu liian suureksi
Mä en kyl onnistunut löytämään tätä haulla. Siellä näkyy edelleenki vaan se toinen ryhmä joka ollut koko ajan löydettävissä...
 
Hyppään ainakin toistaiseksi myös tänne. Viivat vaaleita, menkat päivän myöhässä. Kova pelko kemiallisesta, mutta toivoa kai on kunnes vuoto alkaa..

Faceryhmään vasta jos ultrassa jotain. Näitä ryhmiä varmasti tehdään useampia, joten en kiiruhda. @Disco Volante esikoisen faceryhmä on mulle ainakin ollut ihan korvaamaton, palstoilla monesti keskustelu hiipuu jossain vaiheessa ja facessa on helppo sit kysellä kaikkea ja saa mahtavaa vertaistukea, vielä näin taaperoikäisenkin kanssa.

Mutta kirjotellaan täälläkin alkuun ainakin aktiivisesti.

Onkos muilla jo oireita? Täällä oletettava 4+1 eikä oikein unettomuutta ja palelua kummempaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Disco Volante
Hyppään ainakin toistaiseksi myös tänne. Viivat vaaleita, menkat päivän myöhässä. Kova pelko kemiallisesta, mutta toivoa kai on kunnes vuoto alkaa..

Faceryhmään vasta jos ultrassa jotain. Näitä ryhmiä varmasti tehdään useampia, joten en kiiruhda. @Disco Volante esikoisen faceryhmä on mulle ainakin ollut ihan korvaamaton, palstoilla monesti keskustelu hiipuu jossain vaiheessa ja facessa on helppo sit kysellä kaikkea ja saa mahtavaa vertaistukea, vielä näin taaperoikäisenkin kanssa.

Mutta kirjotellaan täälläkin alkuun ainakin aktiivisesti.

Onkos muilla jo oireita? Täällä oletettava 4+1 eikä oikein unettomuutta ja palelua kummempaa..
Mulla menkkojen pitäs alkaa vasta keskiviikkona, joten en minäkään vielä mihkään faceryhmään lähde. Perustetaan sit myöhemmin uus :)

Mulla on tosi kovia menkkakipuja, nälkä nopskaa ja nälän tunne kun tulee nii tulee huono-olo, aika kovia menkkakipuja aika-ajoin. En oikeen osaa uskoa raskauden etenemiseen, vaan odotan koko ajan että millon alkaa vuoto.. Toisaalta on tosi "raskautunut" olo. Aamulla herään tosi aikasin ja illalla ihan hirveä väsymys.
 
Mulla menkkojen pitäs alkaa vasta keskiviikkona, joten en minäkään vielä mihkään faceryhmään lähde. Perustetaan sit myöhemmin uus

Mulla on tosi kovia menkkakipuja, nälkä nopskaa ja nälän tunne kun tulee nii tulee huono-olo, aika kovia menkkakipuja aika-ajoin. En oikeen osaa uskoa raskauden etenemiseen, vaan odotan koko ajan että millon alkaa vuoto.. Toisaalta on tosi "raskautunut" olo. Aamulla herään tosi aikasin ja illalla ihan hirveä väsymys.
Joo ton nälän muuten tunnistan minäkin! En yleensä pysty aamusta oikein mitään syömään, mut nyt on kyl ollu pakko kun on ihan sietämätön nälkä heti aamusta. Toivottavasti enteilee hyvää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Bb-8 ja Sofialla
Hyppään ainakin toistaiseksi myös tänne. Viivat vaaleita, menkat päivän myöhässä. Kova pelko kemiallisesta, mutta toivoa kai on kunnes vuoto alkaa..

Faceryhmään vasta jos ultrassa jotain. Näitä ryhmiä varmasti tehdään useampia, joten en kiiruhda. @Disco Volante esikoisen faceryhmä on mulle ainakin ollut ihan korvaamaton, palstoilla monesti keskustelu hiipuu jossain vaiheessa ja facessa on helppo sit kysellä kaikkea ja saa mahtavaa vertaistukea, vielä näin taaperoikäisenkin kanssa.

Mutta kirjotellaan täälläkin alkuun ainakin aktiivisesti.

Onkos muilla jo oireita? Täällä oletettava 4+1 eikä oikein unettomuutta ja palelua kummempaa..
Minulla on ainakin edellisiin raskauksiin verrattuna oudot oireet. Hirveä heikotus (siis jos on seisaallaan vähän aikaa niin alkaa päässä heittää ja tuntuu et oksentaminen on lähellä), sitten itkuisuus (tossa alle viikko sitten koiran lenkitys meni itkiessä enkä vieläkään osaa sanoa miksi), rinnat on tosi kipeet ja päätä koskee vähän väliä. Voimat on myös vähissä kun salilla käyn vielä 4krt viikko, toistomäärät senkun tippuu. Sitten tietysti ne pahimmat/ oudoimmat eli jatkuvat menkkakivut joita ei oo ollut aikasemmin. Varsinainen aamupahoinvointi taas ei ole alkanut vielä toisin kuin ed. Raskauksissa mut hyvä vaan :giggle:
 
Minulla on ainakin edellisiin raskauksiin verrattuna oudot oireet. Hirveä heikotus (siis jos on seisaallaan vähän aikaa niin alkaa päässä heittää ja tuntuu et oksentaminen on lähellä), sitten itkuisuus (tossa alle viikko sitten koiran lenkitys meni itkiessä enkä vieläkään osaa sanoa miksi), rinnat on tosi kipeet ja päätä koskee vähän väliä. Voimat on myös vähissä kun salilla käyn vielä 4krt viikko, toistomäärät senkun tippuu. Sitten tietysti ne pahimmat/ oudoimmat eli jatkuvat menkkakivut joita ei oo ollut aikasemmin. Varsinainen aamupahoinvointi taas ei ole alkanut vielä toisin kuin ed. Raskauksissa mut hyvä vaan
Mua vähän säikäytti illalla ku aika kovaa menkkajuilintaa oli nukkumaan mennessä. Onko sulla kovempaa se, kuin kuukautisissa vai lievempää? Mulla eka raskaus ikinä nii ihan pihalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Bb-8
Ootko sää tehny jo digiä /aijotko tehhä? Ja millon sulla oli ovis? Yritän tässä rauhottaa omaa mieltä ku haluaisin joka pissalla tehä testin
En ees kehtaa laskea monta testiä oon tehny :D ovis oli 15.8 eli tänään jo dpo16, luteaali mulla ollut aina 15pv. Mä tein hätäseen digin jo torstaina eli dpo12. Näytti 1-2 raskaana ja oli myös eka joka raskauden näytti. Liuskat oli sillon vielä just ja just ees haamuja. Keskiviikkona meinaan tehä uuden digin ja katsotaan sit tarviiko juhlia vai panikoida vaan lisää..
 
En ees kehtaa laskea monta testiä oon tehny ovis oli 15.8 eli tänään jo dpo16, luteaali mulla ollut aina 15pv. Mä tein hätäseen digin jo torstaina eli dpo12. Näytti 1-2 raskaana ja oli myös eka joka raskauden näytti. Liuskat oli sillon vielä just ja just ees haamuja. Keskiviikkona meinaan tehä uuden digin ja katsotaan sit tarviiko juhlia vai panikoida vaan lisää..
Mää tein kans viime YÖNÄ.. Miehellä pääs aamulla nauru ku kuuli :D
Mulla näytti dpo 9 CB early viivaa ja nyt näyttää kaikki. Dpoja siis nyt 12 ja ovis oli 19.8.
 
Mua vähän säikäytti illalla ku aika kovaa menkkajuilintaa oli nukkumaan mennessä. Onko sulla kovempaa se, kuin kuukautisissa vai lievempää? Mulla eka raskaus ikinä nii ihan pihalla.
Sanoisin että samalla tasolla, joskus juilasee/ repäisee kovemmin sitten useimmiten sellaista tasaista taustajomotusta. Ehkä se on miulla ikä/ kiinnikkeet kaikista leikkauksista, mut välillä tulee ihan sellanen olo että jotain on hullusti :/ ei ole kyl vuodellu mitään ja plussa vahvistuu joten pitäs varmaan rauhoittua. Lueskelin artikkeleja aiheesta niin normaalia niiden menkkakramppien pitäis olla, ja johtuu juuri siitä kohdun kasvusta :) eli jotai ainakin tapahtuu <3 onko kukaan muu vielä silmäilly vauva/ raskaustarvikkeita? Ite sekosin jo ja tilasin kotidopplerin, ja pitää toppuutella itteensä koko ajan ettei hommaa mitään rattaita tai nuttuja vielä (vaikka onkin jo sopivat valittuna ja sähköset rintapumput ja koliikkikeinu yhden näppäimen päässä):rolleyes::oops:
 
Liitynpä minäkin nyt mukaan kun ryhmä alkaa aktivoitua! Laskettuaika 3.5.2021 ja tänään tasan 5+0. Takana tuulimunaraskaus huhtikuussa ja nyt tosi varovaisin mielin ainakin varhaisultraan saakka.

Oireina on aivan järkyttävän kipeät tissit ja iltaa kohden paheneva hirveä palelu ja mahan turvotus. Eilen ensimmäistä kertaa ällötti ruuan haju. Kaikki tekeminen hengästyttää kamalasti. Yleensä pahoinvointi alkanut joskus rv6+ joten sitä odotellessa. Jotenkin jopa toivoisin, että tulis, niin olis enemmän varma olo siitä, että joku on kyydissä.
 

Yhteistyössä