TOUKOALUT

  • Viestiketjun aloittaja Zizi
  • Ensimmäinen viesti
Anna
Jos vaan Ansu viittit niin tee vaan se yhteisökeskusteluchatjuttu... :) Siellähän vois sitten treffailla aina ja jutskata melkeist niin ku livenä!! :)

Meille ei kuulu mitään uutta..Kalle tossa jumppailee just omalla jumppamatollaan ja taitaa vääntää samalla aamukakkaa....Ainiin, onhan meille semmonen juttu nyt tullu, että yöllä syödään taas, elikkäst noin klo 3 tai 4 maissa syödään 200ml maitoa.....ennen Kalle kyllä heräili silloin, mutta annoin aina tutin suuhun, niin jatkoi unia, mutta aina vain 1h kerrallaan, eli nälkä oli jo pojalla.....Nyt sitten syödään heti kun Kalle ekan kerran herää ja sitten uni maistuu taas klo 8 asti!!!

Lauantaina olis Kallen kummisedän synttäribileet ja ollaan luvattu mennä sinne.....Kalle menisi sitten mummin luo ENSIMMÄISTÄ KERTÄÄ YÖHOITOON...hui, vähänkö outoo....kuinkahan sitä pystyy oleen ilman vauveliinia niiiiiin kauan....mites teillä muilla, joko on ollut yöhoidossa?!

Joku muuten kyseli ikiä...siis minkä ikäsiä ollaan....mä oon siis -81.......ja tarkotuksena olisi saada 4 lasta.....hih, ja kaikki non 2 vuoden välein!!! :) Mieskin on jopa sitä mieltä, että juuu lapsia lapsia lisää vaan!!! :) Tällä hetkellä asutaan 48 neliön asunnossa, joten tarttis varmaan hieman isompi asunto ostaa ennen kuin noi kaikki lapset siunaantuu.....niin ja eihän sitä tiedä kuinka helposti niitä tulee..voihan mennä monta vuotta ennen kuin Kalle saa pikkusiskon tai pikkuveljen.....

Mulla muuten alkoin tänään kuuuukautiset!!!!Heh, enpä oo ennen ollut näin onnellinen kun ne on alkanu!!!! Mua nimittäin jännitti että tuleeko ne itsestään ollenkaan, kun oon joutunut joskus syömään semmosia hormoneja, kun ei ne tullut ollenkaan kun lopetin pillerit......MUTTA TÄNÄ AAMUNA OLI ILOINEN YLLÄTYS KUN MENIN VESSAAN!!! :)

jep, mutta palaillaaaan taasen!!!

Anna & Kalle 3,5kk
 
Nasu
Moi!

Takana taas aikamoinen yö...Mikä ihme tuon pikkumiehen herättää noin kahden tunnin välein????

Ollaan kokeiltu sitäkin, että ilman tuttia nukutetaan, että jos herää tutin putoomiseen, mut ei ole auttanut, mä tulen hulluksi aika pian, jos tätä jatkuu vielä kuukausitolkulla...

Eemil syö aina klo 23-01 välillä ekan kerran 200 ml maitoa, vaikka on syönyt nukkumaan mennessä 19-20 250 ml maissivelliä, ja sit toisen kerran neljän viiden maissa.Aamu alkaa onneksi (tutirallin jälkeen) vasta 8-8.30.

Me syödään jo soseita, makuina vasta bataatti ja maissi sekä päärynä. Aamuruualla sosetta ja iltaruualla sosetta, joskus välipalan aikoihin maistatan hedelmää ja ilme on ihana!

Pitää tänään kysyä neuvolasta, syötänkö liikaa sosetta näin pienelle, 4 kk, kun jossain oli et tässä iässä vasta maistellaan.No joka tapauksessa meidän pojalla on aina kova nälkä ja paino veikkaus on jo 8,5 kg, saa nähä osunko oikeaan kun iltapäivällä neuvolaan mennään.

Mä olen vm.77 kun ikää kyselitte.Eli en mikään nuori ensisynnyttäjä vaan just sitä ikää, milloin keskimäärin ekaa kertaa synnytetään...

Palaan asiaan neuvolan jälkeen.
Tuohon keskusteluryhmäasiaan en osaa sanoa juuta enkä jaata, en oikein hiffannut mikä se oikein on...Ja kun muutenkin niin hankalasti koneen ääreen päivisin pääsee...

Nasu ja poika 4kk
 
Nasu
Moi!

Minä täällä taas.

4 kk mittoja meidän ""pikkumiehellä"":

Paino 8750kg
Pituus 66.7 cm
Päänympärys 44.2

Eli aika iso vauva, mut omalla käyrällään menee hienosti, pituus ja paino sopusoinnussa.
Poika on tosi terhakka pakkaus, koko ajan jalat ""vipuaa"" ja pyörii kuin väkkärä selältä masulleen, ei nykyisin suostu juuri selälleen olemaan.Ja NAURAA hekottaa, vastaa aina hymyyn ja juttelee jo kovaan ääneen, MAMMAM kuuluu vähän väliä.

Neuvolantäti otti kerrankin kantaa johonkin asiaan.Meillä siis ollut aiemmin joka kerta eri terkka, nyt oli tosi mukava täti. Hän ei ollut iltavellin kannalla lainkaan, sanoi sen venyttävän vaan turhaa masua. Suositteli enemmänkin syöttämään iltaruualla (Ei nukkumaan mennessä) enemmän soseita, kohta puoliin jo esim riisihiutalepuuroa ja sit ennen nukkumaan menoa maitoa.Täytyy kokeilla.

Neuvoja ei ollut tietenkään tuohon yöheräilyyn...
Onko kenenkään vaaville tullut porkkanasta oireita?

Minä en ole vielä uskaltanut kokeilla, koska itelläni kutiaa suu ja silmät raa""asta porkkanasta ja masu menee sekaisin.
En vaan sit tiiä mikä olis seuraava maku, nyt siis syödään vaan maissia ja bataattia.Ehkä parsakaali.

Mutta kirjoitelkaahan kuulumisia.
Nasu ja poika 4kk
 
Marika
Iltaa!

Neuvolakuulumisia, tänään käytiin Miljan kanssa ja neiti hurmasi odotustilassa sellasii vanhempia ruovia hymyilemällä heille oikeen urakalla...:)

Paino 6540g
Pituus 66,5 cm
pipo 41,6

Eli pitkä ja sutjakka tytteli meillä, ainoo että kyllä äiteellä alkaa olla hartiat ja selkä jumissa... Mites muilla?

Jouduimpa tänään oikeen juoksukilpailuun, esikoisen eskarissa oli kilpailut ja vanhemmille oli sit vietikilpailu järjestetty, no hauskaa oli.

Nyt iltahommiin..
 
Nata
Nasu, minä tuolla aikaisemmin muistaakseni kirjoittelin ja kyselin että onko kenenkään teidän vauvalla ilmennyt vielä allergioita..? Minusta vaikuttaa että Tatu on juuri porkkanalle hieman allerginen, ei ole välttämättä ollenkaan tai sitten vain lievästi varma en ole mutta jätin sen ruokavaliosta pois ja kokeilen sitten vanhempana uudestaan (eli siis tuossa puolen vuoden tietämillä tai jälkeen) neuvolasta sanoi että näin voi tehdä koska se on vain yksi vihannes muiden joukossa. Meillä ei siis nyt syödä muutakuin peruna-maissia, peruna-parsakaalia ja peruna-kukkakaalia ja lisäksi syödään erilaisia hedelmä- marjasoseita. Muuten poika syö pelkkää rintaa paitsi puolipurkkia kasvissosetta (ajattelin tässä lisätä kokonaiseen) ja illalla 1dl velliä tissin lisäksi (ja soseiden jälkeen saa myös tissiä paitsi hedelmäsoseen joka on vähän niin kuin välipalana se puolipurkkia sitä ollaan syöty nyt noin viikko) hedelmä soseista makuina tähän asti on ollut mustikka,kuningatar,ruusunmarja-vadelma,omena, persikka-ananas-mango ja persikka-banaani.

Tatu löysi jalkansa maanantai-aamu vaipan vaihdossa.. *hih* nyt niitä onkin sitten kiva räplätä...
 
Marika
Iltaa!

Annassa oli hyvä juttu..

Mies kertoo: olen kuullut vitsin että nainen tyhmenee 30 prosettia raskauden aikana että jaksaisi olla paremmin lapsen kanssa. Jotai kyllä tapahtui. Valitettavasti tila ei ollut pysyvä. Kolme kuukautta synnytyksen jälkeen nainen palasi horroksesta entistäkin terävämpänä ja kiukkuisempana.

Onko tuttua....
 
Elina
Heippa!
Otso on alkanu ihan hirveesti kuolaamaan ja imemään nyrkkiä. Aina yritän vaihtaa tutin suuhun, jotta Otso ei oppisi imemään omia sormiaan... Toivottavasti ei oo vielä hampaita tulossa.
Toissailtana Otso yritti kovasti kääntyä, mutta sen jälkeen ei taas oo ollu mielenkiintoa edes yrittää. No eihän sillä kääntymisellä vielä mikään kiire ole.
Meillä tarjoillaan edelleen vaan rintamaitoa, joten ei oikeen voi noihin sosekeskusteluihin osallistua. Aateltiin tosin tänään mennä ostamaan arkkupakastin, jotta sitten voi tehdä niitä soseita pakkaseen.
Alotin eilen repimään tapettia, joten siinä mun aika menee ainakin jonkun aikaa. Siinä hommassa menee varmaan monta päivää.
Otso on nyt taas ruennu heräämään yöllä syömään joskus 5-6 aikaan. Illalla se käy noin 22.00 nukkumaan. Varmaan johtuu siitä, ku se on ruennu enempi äheltämään ni sit sitä ruokaakin tarttee enmpi.

-Elina ja Otso 3,5kk-
 
Anna
Terve!!

Äkkiä koitan kirjoitttaa kuulumisia, ennen kuin poitsu heräää.....meillä syödään nyt sitten perunaa 2x päivässä....eilen Kalle huusi koko ajan ruokaa, joten aloin antaan sitten vielä iltapäivällä perunaa, jollon yleensä oon antanu vaan pelkkkää maitoo...tuntuu että pojalla on koko ajan nälkä...nyt menee sitten 1 purkki päivässä perunasoseita ja puol purkkia hedelmäsoseita.....joku muuten tuolla mietti että antaako liikaa soseita, mutta mulle terkka sanoi jo viimeksi eli 3kk neuvolassa, et voin antaa Kallelle KERRALLA 1 purkin perunaa jos vaan jaksaa syyä....niin paljon en oo vielä antanu, mutta kait kohta täytyy, kun koko ajan maha murisee......

NYT KUULUUU HUUTO, HEIPPPATIRALLAAA!!!


Anna
 
Ansu
Heipa hei!

Tutulta kuulosti tuo Anna-lehden juttu Marika.. kylla mun luonne on muuttunut pojan tultua niin etta valilla en meinaa itseani tuntea :) Onkohan se vaan vasymysta vaiko jotain pysyvampaa..?! Huomaan ainakin sen etta kun aika on kortilla niin kaiken pitaa toimia just niinku haluan tai hermostun. Ja oon ma kanssa aikamoinen leijonaemo kun on niin mieleton suojeluvietti ja ainoastaan omien vanhempien seuraan pystyn jattamaan pojan hetkeks.. edes miehen vanhemmille en niin mielellani antais mutta nuo anopit nyt onkin sitten ihan oma juttunsa :)) Mitenkas teilla muilla synkkaa anoppien kanssa nyt kun on vauvoja tullut mukaan kuvioon? Ma oon aina pitanyt appivanhemmistani mut nyt pojan synnyttya on alkanut valilla arsyttamaan.. kuten se etta heidan mielesta poika on perinyt kaiken mahdollisen heidan puolelta sukua.. ihan hassua! Huvittavinta oli kun paivittelimme heille pojan pituutta niin heti totesivat etta onpa tullut sitten mieheni isan sukuun..hehheh..suvun pisin on siella hadin tuskin 180cm kun taas itsellani on perhe ja suku taynna kaks metrisia poikia ja itekin olen aika hujoppi..!! Mutta ei.. eihan se vaan voisi multa periytya :))

Noh, kuinkas ma nyt alotin anopeista puhumaan.. piti kirjotella ihan muita juttuja!

Oon rapeltanyt sen MSN yhteison kanssa ja se on kylla tosi kiva ja PRIVAATTI (vois kertoilla vaik vahan lisaa anoppistooreja, heh ;) ). Mahdollinen pulma on siina etta kaikilla jasenilla pitaa olla hotmail-osoite ennenku voi liittya. Meneeko liian hankalaks?

Taalla on sitten alettu kirkua oikein olantakaa talla viikolla. Naurukirkuminen on suloista mutta itkukirkuminen vihloo kylla korvia aika mukavasti! No onneks niita itkuja tulee vain harvoin. Oissa on suurta vaihtelua. Valilla nukutaan tosi hienosti ja sit tulee taas niita herailyoita. Tasasta rytmia ei tunnu youniin loytyvan. Johtuiskohan siita etta pelkalla rintaruokinnalla ollaan yha (taidammekin Elinan kanssa olla ainoat..?!)

nonii..nyt siella heraillaan.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
Ansu
 
Oona
Moi pitkästä aikaa!

Oon taas ollu pois koneen ääreltä ja sormet oikein syyhytti päästä koneelle :)

hirveesti olitte kirjoitelleet ja nimimerkit ja jutut meni sekaisin, mutta kommenttia
- olisin kiinnostunut siitä yhteisöjutusta kunhan se on helppokäyttöinen ninkuin joku sanoi
- mulla painoa jäljellä vielä 10 kg :( joten se ""laihdutus""tsemmpi kelpaisi tänne!
- me ajateltiin kasn vauvajumppaa tai uintia mut täällä uinti maksaa 120 euroo ja se on vähä liian suuri summa meille :(
- ja nyt muut asiat unohdinkin :/

JOku iloitsi kuukautisten alkamisesta, olisipa mullakin... nyt tässä pähkäilen et pitääkö lähtee ostamaan raskaustestiä kun ilman ehkäisyä ollaan kuitenkin koko ajan oltu... tuskin positiivista näyttää kun mun hormonituotanto on aina ollut vähän hitaastilämpiävää sorttia..

meillä 4 kk mitat oli 63,7 cm, 6,95 kg ja pipo reilu 41.. eli hoikka poika ja lisämaidolle jouduttiin. aina ne jaksaa neuvolassa tuosta painosta valittaa... aina oon ruokaa antanu kun pyytää... ihme touhua neuvolassa kun korviketta määräsivät lisäksi ja kuulemma kiinteitä ei vielä... aattelin kuitenkin perunaa aloitella viikonloppuna... jospa yöunet pitenisi?

mut palailen kirjoittelemaan paremmalla ajalla ja yritän saada ne kuvatkin sinne sähkikseen...

Oona ja poitsu 4 kk
 
Anna
Hello!!

Lauantai ja tänään pitäis lähteä miehen kanssa viihteelle ja Kalle jättää mummon hoiviin....voi voi mitähän siitä tulee....viedään se kyllä vasta klo 18 maissa illalla ja haetaan seuraavana päivänä kahen maissa, joten ei se kauheen kauaa joudu siellä oleen....illallla kun menee jo nukkuun klo 8 maissa... :)

Ei se oo ongelma se hotmail-osote juttu Ansu!!!Mulla on se ainaskin...muuten jos ihan villiks heittäydytään niin helppo keskustelu juttuhan olis messengeri!!!se ei tarttis kun ladata koneellle ja kutsuu sinne porukkaa, niin vois jutella ihan privaattina.....mutta niin tartteeehan sekin sen hotmail-osotteen....

Anopeista puheen ollen....meillä Kalle menee tänään mun vanhemmille, enkä myöskään ihan kauheen herkästi anna anopille hoitoon, vaikka en epäröisi etteikö osaisi hoitaa...mutta sitä on vaan jotenkin niin itsekäs kai....että omat vanhemmmat on ne luotettavimmat...

Jepjep, mutta kirjoitttelen huomenna sitten miten meni meiän baari-ilta ja Kallen hoitoilta...vähänkö jännittää.... :)

Palaillaaaaan!!

Anna & Kalle 3,5kk
 
Marika
Heip!

Vai anoppijuttuja...itse en juuri tule kun pakollisissa jutuissa "" toimeen"" anopin kanssa, hänkun kommentoi joka asiaan ja kun jutut olis edes tätä päivää...hohhoijaa. Ja en voisi edes aatella että tyttöjä veisin sinne hoitoon..valitettavasti näin on. Miehen vanhemmat on eronneet ja appiukko onkin ok ja hänen uusi puoliso. Mutta onneks on oma äitee joka onkin paljon auttanut hoitohommissa. Eilenkin oli hoitamassa Miljaa kun siivoilin huushollia. Ihanaa kun saa rauhassa touhuta...

Käytiin sitten tänään siellä vauvauinnissa ja mukavaa oli! On vaan unohtunut kaikki otteet ja muut mutta helposti ne tuntui löytyvän kummiskin. Milja oli aika totinen muttei itkenyt, katseli ihmeissään. Ja muuten väsytti sen jälkeen aikasta lailla. Eipä useikaan nuku sellaisia unia, usein vaan lyhkäsiä pätkiä. Mutta pääasia että noi yöunet säilys edes samanlaisina kun tähänkin asti.

Anna: Nyt ei muutakun nautit illasta!!!
Ja muille: Laitetaan vaan ihan mikä tahansa keskusteluyhteys, mun mies kyllä auttaa luomaan mulle oikeet jutskat kun tää blondi ei kaikkee ""hiffaa""...

Nyt kahveen keittoon, tytöt ""kattoo"" piirrettyja, hih..

Marika & Milja
 
Zizi
Vihdoin täällä!!

Meillä on taas ollut koneessa joku härö kun en ole viikkoon päässyt nettiin. Mies sitten päivitteli joitain juttuja niin johan taas pääsee näppäilemään kuulumisia.

Se yhteisö-juttu olisi tosi kiva, saadaan sitten jutskailla ihan privaatisti. Tarkoittaako tuo yhteisöhommeli sitten sitä että meidän kaikkien olisi oltava siellä samaan aikaan vai miten? Helpatkaa tyhmää...noista vauvakuvista vielä sen verran, että otin Melissasta kivoja kuvia mutta kun meinasin aloittaa skannaamisen ei sitä johtoa löytynyt mikä yhdistää koneen ja skannerin. Meillä ei siis ole omaa skanneria, piti käydä anoppilassa asti toteamassa johdon puuttuminen. Eli ilmoitan sitten kun saan kuvan Melissasta sinne s-postiin.

Marika kyselit ikää. Olen vm. -81 eli 24v. Meillä on kaksi koiraa ja ihan hyvin ovat tulleet toimeen tytön kanssa, eivät paljoa häiritse toisiaan. Joskus tytön kiljahdukset saavat koirat pakenemaan vessaan nukkumaan :) Muutaman kerran Melissa on vetänyt koiria korvista/huulesta mutta eivät ole kumpikaan reagoineet mitenkään.

Ansu, munulla on anoppina sellainen vauva-lapsitietäjä joka myös joskus osaa käydä hermoille. Ei varmasti tarkoita pahaa, mutta sanomiset ja neuvomiset voisi jättää sanomatta...esim. lepertelee Melissalle: ""eikö se äiti ole vaihtanut sinulle vaippaa kun tuntuu olevan pissiä"" tai ""mikä sinua itkettää, eikö äiti ole muistanut antaa ruokaa"". HUH HUH, kyllä tarvitaan pitkää pinnaa! Anoppini on kuitenkin tosi mukava, ainoastaan tuo vähän häiritsee :/

Meillä on rytmi muotoutunut hyvin, Melissa nukkuu taas koko yön sikeästi vaikka tuossa pari viikkoa sitten oli yöheräilyä. Päivisin nukkuu semmoiset 2x1h unet ja illalla puolen tunnin torkut. Minäkin tykkään nykyään tehdä kotitöitä, sekin on omaa aikaa itselle kun tyttö nukkuu tai on iskän kanssa.

Nyt lopettelen, taidan mennä kahvin keittoon. Kertokaa sitten enemmän siitä yhteisö-hommelista, vähän ohjeita miten käytetään yms.

Zizi ja Melissa 4,5kk
 
Ansu
Heippa!

Tanaan meilla alko vauvajooga ja hauskaa oli. Oltiin ryhman pienimmat mutta hyvin parjattiin ja poika katseli ihmeissaan muita vauvoja :). Nyt sitten pikkujoogi vetelee sikeita.

Kuulostaa etta intoa loytyy siihen yhteisoon. Pohja onkin jo valmiina. Homma hoituu siis ilmeisesti niin etta saatte multa emailiinne kutsun liittya yhteison jaseneks. Sit vaan seuraatte niita ohjeita, siina on kait jotain jasenhakemuksen tayttamista sun muuta. Ei pitais olla liikaa vaivaa kuitenkaan. Tehdaanko niin etta kirjotellaan ensisijasesti viela tanne kunnes ollaan saatu kaikki liitettya yhteisoon ja sit sanotaan byebyet soneralle ja siirrytaan sinne? Eli, yritan lahettaa sen yhteisokutsun teille viela tanaan. ZIZI ja muut toukoalut jotka ette oo viela lahettanyt mailia meidan yahoo-osotteeseen (toukoalut@yahoo.com). Pistakaapahan joku mailinpatka tulemaan niin saan siita teidan osotteet jotta voin lahettaa sen kutsun.

Moikkis,
Ansu ja poika huomenna 4kk






 
Sasu
Mulla kans tää kone temppuilee vähän väliä. Nää ellien sivut jumittaa.

Juu se yhteisö juttu kuulostaa jänskältä.

Meillä alko vauvauinti. Suihkutiloissa ja pukuhuoneessa poika sai hepulit isän kanssa, mutta uimassa tykkäs olla. Oli aivan ihana kattoo ku poika isin sylissä uiskenteli. Mä olin varmasti se dorkan näköinen äiti leveä kestohymy naamalla. ;)

Onkohan pojalla taas joku pullon hyljintä kausi meneillään. Oli mummin ja ukin luona hoidossa päivällä että pääsin harrastamaan, eikä ollu suostunu pullosta syömään... no, tuli imetettyä taas koko päivä mikä on tietty hyvä.
Mä oon yksin pikkuisen kanssa tän viikon kun mies lähti viikoksi kurssille. Ikävä on.
No, äkkiä tää viikko hurahtaa ja mulla on kyllä joka päivälle jo suunniteltu paljon puuhaa.... on tää kotiäidin arki välillä kyl kiireistä..huh huh.
Ihanaa että perjantaina pääsen kampaajalle! (silloinkin mummi ja ukki katsoo poikaa.. on ne kilttejä kun päästää tän äitylin vähän kaunistautuu)

Puuhaatteko paljon pienten kanssa päivisin? Me yleensä vaan vaunukävellään päivällä paljon ja pari kertaa oon jääny pihan keinuun istumaan pojan kanssa. On nauttinu suunnattomasti kun keinutaan ja kattelee maailmaa. Nyt alkaa nuo ilmatkin jo kylmenee ja vaikeutuu kyllä tää pukemishomma. Kyllä tuossa saa aika kauan pähkäillä mitä pukis pienelle päälle.

Ai niin olitte vähän keränneet ikätietoja eli minä olen vm -80 elikkäs 25vuotias ja pikkuherra reilun viikon päästä 4kk.
 
Zizi
Hello,

tänään sain laitettua kuvan Melissasta s-postiin, toivottavasti lähetys on onnistunut! Kuva on jo kuukauden vanha, mutta antaa osviittaa meidän tyttelistä :) Kavanut on kovasti ja posket ovat nykyään pulleammat.

Sasu kyselit päiväpuuhista. Meidän päivä menee yleensä kotiaskareita puuhaillessa (minä siivoan, tyttö katselee lattialta), vaunuillessa ja ruokaillessa. Joskus käydään kavereiden luona tai kaupungilla shoppailemassa. Ei harrasteta mitään ohjattua kuten vauvajoogaa tai -uintia(mikä olisi varmasti todella mielenkiintoista!). Päivät menevät nopeasti ihan kotona ollessakin :)

Nyt pitää mennä vaipanvaihtoon, tyttö ähkii sen näköisenä että paketti on saapunut!
 
Ansu
Heipahei!

Yrittakaapas loputkin loytaa tienne sinne yhteisoon niin voidaan jatkaa juttua siella!

Tulimme juuri 4kk tarkastuksesta. ""Pikku"" herran mitat oli: 69cm ja 8573g, hattu 42.8 . Olen itsekin ihan huuli pyoreena etta miten pelkalla rintaruokinnalla paastaan tammosiin mittoihin??!! Eika meidan poika edes syo niin kauhean usein. Paivisin mennaan 4h ruokavalein..

Mulle tuli vahan paha mieli tasta laakarikeikasta, herkka kun olen. Laakarin mielesta nimittain pojan pitais nukkua jo se 8h yhtajaksoinen patka ja meilla kun paastaan sinne 6:een tuntiin eika sinnekaan laheskaan aina (yhteensa younien pituus on n. 9.5-10.5h) Sanoi etta pitaisi luopua paivan kolmannesta minipaikkarista mutta sittenpa taalla on vasynyt ja kitiseva vauva jos noin teen (enka viittis nukkumaankaan laittaa viela kuudelta). Jaa-a, taytyy taas miettia naita unikuvioita mutta mun mielesta ohjeet oli vahan hassuja. Sekin etta vauva nukkuis liikaa paivisin vaikka tuskin saadaan yhteensa kolmea tuntia niita paikkareita. Musta toi on ihan normaalia! Ihmetteli myos etta meidan poika makaa selallaan vaununkopassa eika istu.. olenko muka ainoa?? Niin, sitten saatiin ohje alottaa riisivellit pojan ison koon takia. (taalla ei maissivellia tunneta). Iltasin ja aamusin pitais antaa kuus ruokalusikallista. Kovasti poika sai kehuja ja kaikki superhienosti mutta jai vaan vahan harmittamaan kun meidan laakaria ihan selvasti nyppii se etta poika on ""huono nukkuja"" vaikka mun mielesta ihan kohtalainen! Anto meille jopa jonkun unispesialistin kayntikortinkin etta jos halutaan palkata joku auttamaan younien pidentamisen kanssa. Heheh!

Nain taalla tanaan. Kaykaahan ilmottautumassa sinne yhteisoon!

Ansu ja poitsu









 
Nasu
Ansulle; no huh huh mitä tekstiä lääkäriltä...
Meidän poika se vasta sitten uniongelmainen onkin, kun nykyisin nukkuu tosi harvoin edes 3-4 tuntia heräämättä!

Yöt on ihan kamalan levottomia, itkee vähän väliä ja tosiaan syö kahdesti, vaikka kiinteitä menee päivisin PALJON ja nyt onkin onkkelma miten saada maitoa menemään ollenkaan, muuta kuin yöllä. Soseelle suu on auki kuin linnunpojalla, mutta maitopullolle vaan nauraa ja sylkee pois...


Miten siihen yhteisöön muuten liitytään, oon tosi ""haka"" näissä tietsikkahommissa...Ei tosin oo ollut vielä viitseliäisyyttä paneutua. Puhuiko joku et silloin olis oltava hotmailin osoite?

Ihanaa, mökkeilyviikonloppu tiedossa, vähän vaihtelua ja muutenkin taivaallista et on viikonloppu, niin voi mieskin osallistua yöhulinoihin...Mutta palaan paremmalla aikaa.
Viikonloppuja!

 
Elina
Mulla se onnistu tosi helposti se kirjautuminen sinne yhteisöön kun Ansu oli laittanu sieltä kutsun mun sähköpostiin että pitäs liittyä yhteisöön. Sitten vaan klikkasin siitä että liityn yhteisöön. Ja mulla ei oo hotmail-osotetta.
Eli varmaan helpoiten kaikille onnistuis liityminen silleen, että jos laitatte oman postia että haluutte liittyä osotteeseen toukoalut@yahoo.com, sitten jos Ansu vaikka olis niin ihana että kutsuis toukoalkujen yhteisöön kaikki ne ketkä on postia laittanu. Voin iteki kyl kutsuilla, mutta luulisin, että valvoja voi vaan kutsua (en kyl oo varma) ja Ansuhan on valvoja.
Kävin jo laittamassa vähän kuviakin sinne. Olis kiva jos kaikki tekis sinne omat albumit ja sit laittelis sinne kaikkii kuvia. :)

-Elina ja Otso-
 
Anna
Noniiiin...minä kyllä olin siellä yhteisössä, mutta en oo enää....olisin halunut muuttaa sitä mun hassua nimimerkkiä ja kirjauduin sitten pois koko yhteisöstä.....joten jos Ansu tai joku viittii kutsua mua siihen uudestaan, niiin olis kiva.. :)

Meillä oli 4kk neuvola ja mitat oli
7980g
66.4cm
43cm pipo


Viimeks oli tullut 1kg lisää, nyt vain 500g....oltiin vähän hämmästyneitä, oltiin ihan varmoja että Kalle painaa jo paljon yli 8kg......noo pieni painon pudotus ei meidän pontsolle ole pahitteeks.. :)

Ei vitsit, mua ihan kiukutti kun luin sun viestiä Ansu!!!!Meillä Kalle ei edelleenkään nuku päivisin kuin 30min putkeen...siis jatkaa kyllä unia, mutta herää taas 30min kuluttua!!!Yöt vaihtelee ihan hirveesti....putkeen ilman heräämisiä on menty max 6h!!!!Tuttia nostellaan suuhun ja syödään joskus klo 02 ja 06 ja joskus klo 05 ja sitten 09.......aina kyllä mennään klo 20 nukkuun...joten ei täälläkään siis kunnolla nukuta!!!!

Niin ja tosta istumisesta, 5-6kk ikäinen vauva voi istua tuen kanssa, ennen sitä ei mun mielestä edes sais istuttaaa ja 6-8kk ikäinen ilman tukee!!!Rattaissa en istuttais Kallea ennen puolta vuotta!!!!Että on vähän kummaa tekstiä sulle sanottu....höh...

Nojoooo...mutta nyt nukkuun, meen huomenna tenttiiin ja jännittäää ihan hulluna...jos en pääse siitä läpi niiiin voi prkle...siiihen on meinaaa luettu 2kk!!!!Yh....no toivotaan...

Öitä!!!

Anna & Kalle melkein 4kk
 
Zizi
Heipat!

Tulin vielä tänne katsastamaan viestit! Ilmoittauduin sinne yhteisöön, vähän vaatii vielä harjoittelua käyttää sitä.

Ihania kuvia olitte laittaneet sähköpostiin, oi että :D Pitääkin laittaa Melissasta uudempi kuva heti kun mahdollista...Olisi kiva myös laittaa jokunen kuva tuonne yhteisöön, mitenkähän se onnistuu? Osaisiko joku antaa ohjeita!

Muuten ei ole mitään erikoista tapahtunut täällä päin. Huomenna kaupungille shoppailemaan -pitkästä aikaa! Pitäisi ostella joitain syksyvaatteita itselle ja Melissalle myös, taas jouduin laittamaan ison laatikon pois täynnä pieniä bodeja ja potkareita.

Jutellaan lisää yhteisön puolella :)

Zizi ja Melissa
 
Sasu
Juu mä kävin kans liittymässä nyt siihen yhteisöön ja kirjoittelinkin sinne niitä sekavia viestejä. Vaatii kyllä joo harjoittelua... :)

Outoja on kyllä se lääkäri puhunut. Ei meilläkään vielä öitä ilman syöntejä nukuta enkä voisi kuvitellakaan laittavani pikkumiestä istumaan vaunuihin.

Meillä 4kk neuvola ensi reilun viikon päästä. Voin sitten kertoa kuulumisia ja mittoja vaikkapa siellä yhteisössä.

No, jospa nää tietokonehommat tältä illalta lopettelis ja menis itekkin nukkumaan.
 
Marika
Heippa!

En kyllä yrityksistä huolimatta ole päässyt sinne sivuille, mutta yritä uudelleen.

Meilläkään ei nukuta päivällä kun puolen tunnin unia ja joskus harvoin rattaissa pitempään..Yöllä on nyt pai yötä ollut sellasia parin tunnin välein heräilyja ja muutenkin levotonta nukkumista:(

Mut nyt menee hermo neitiltä..
 

Yhteistyössä