TOUKOALUT

  • Viestiketjun aloittaja Zizi
  • Ensimmäinen viesti
Nata
Hellou,
meillä leikataan kynnet äp:n saksilla silloin kun Tatu nukkuu, pääsee paljon vähemmällä vaivalla kuin silloin jos on hereillä.

Minä olen miettinyt tuota unen määrää myös... mutta ihan hyvin meidän pojalle unta tulee loppujen lopuksi kun laskee vaikka päikkäreitä ei nukuta yleensä kuin se 30min kerrallaan (nyt on muutamana päivänä mennyt enemmän, olisiko hieman flunssainen kun aivastellaankin paljon) mutta yöunta saa kuitenkin yhteensä 11h aamulla siis syödään aamupalaa klo 6 ja sitten jatketaan unta.

Meillä on 4kk neuvola tiistaina jännää nähdä paljonko on poika kasvanut, minusta kyllä tuntuu ettei olla kasvettu tarpeeksi. Saas nähdä käskeekö terkka syöttämään poikaa enemmän.

Onkos teillä masukuvia? Olisi kiva nähdä... Minulla on paperiversiona mutta voisin skannata sen... Mites muuten saatte niistä kuvista niin pieniä..? Vaikka kyllähän tuonne yahooseen niitä mahtuu urakalla... Pitäisi laittaa Tatusta muutama tuore kuva mutta tahtoisin ne vähän pienemmiksi siis kilotavuiltaan... Ja ainakin itse kun sen kuvan aukaisin sieltä niin meni jotenkin erittäin vaikeesti... Neuvokaas vähän... ei uskoisi että minäkin olen datanomi koulutukseltani =P
 
Sasu
Paljonkos tuonne yahooseen mahtuu noita kuvia? Minä en nähnyt kuin 8 viestiä. Onko sieltä jouduttu jo poistamaan ensimmäisiä?
Harmitti kun en nähnyt kaikkia kuvia mistä täälläkin on ollut puhetta. Kertokaahan kuinka niitä aiempiakin kuvia saisi esiin?

Mutta ihania pienokaisia tosiaan kaikki ne mitkä sain auki!!!

Nata kyselit niistä pienistä kuvista. Mulla ainakin se oli vain siellä se pieni kuva. En siis ole tehnyt mitään asetuksia missään vaiheessa. Itsekseen siis tuli.
 
Nata
Sasu, en usko että sieltä on poistettu vielä kuvia koska tuo luukku on todella iso... 1gb ja siitä ei ole vielä käytetty prosentiakaan... Kovin moni vain ei ole vielä laittanut kuvia sinne...

Laitanpas sinne itsestäni kaksi masu-kuvaa... Olisi siis kiva nähdä muidenkin masuja... =)
 
Sasu
No hei, minä taas kyselemässä siitä yahoosta. Eli minulla näkyy siinä vain tällä hetkellä 11 kuvaa(viestiä). Eli en pääse edelliselle sivulle katsomaan niitä ensimmäisiä kuvia. Sen sivun reunassa lukee että siellä ei olisi kuin 1-11/11 kuvaa????

Kysymys kuuluukin että miten minä näen aikaisemmatkin kuvat eli kaikki mitä sinne on laitettu?

Kun olette aiemmin kirjoittaneet jostakin ihanasta mutrusuu-kuvasta ja kaikista, enkä minä sellaisia löytänyt... nyyh... auttakee vielä tätä tietokoneneroa!

Terv. Sasu
 
Sasu
Noniin, minäpä se täällä taas. Kävin siellä yahoossa vielä kerran ja nyt löysin sen paljon puhutun mutrusuu kuvankin (oli muuten kerrassaan suloinen. Kyllä siinä äidin sydän meinaa aina musertua kun meidänkin poika tuon ilmeen ottaa...)
Oudolla tavalla vaan jouduin kyllä niitä kuvia selailemaan, mutta onnistuin. Harmi tosiaan ettei siellä ole enempää kuvia. Toivottavasti muutkin toukoalut vielä jaksaisivat pistää pienokaistenne kuvia tai vaikka niitä masukuviakin.

Nyt siis jätän teidät toistaiseksi rauhaan näiltä minun tietokone ongelmilta.

terv. Sasu
 
Ansu
Lauantai-iltaa!

Heh, taalla mussutetaan herkkuja ja riemuitaan kun saa NUKKUA kun mies hoitaa poikaa nain viikonloppu oisin. On taas tosiaan tullut ""palkittua"" itseeni syopottelylla. Raskausaikana mulla ei hirveesti ollu mitaan mielitekoja mutta nyt karkkihammasta kolottaa koko ajan ja varsinkin suklaata vois syoda loputtomasti... ma en yleensa edes pida kauheesti suklaasta. Ehka taa jatkuva vasymys tai joku saa aikaan naa himot. No, se on ainakin selvaa etta naa viimeset raskauskilot ei talla tahdilla lahde mihkaan pois!

Tanaan kaytiin katsastamassa vauvajoogaa. Taa on ainoo lahella oleva aktiviteetti joten varmaan sinne sit mennaan parin viikon paasta. Vauvauintiin paastaan kait vasta joskus loppuvuodesta, harmi :(

Mulla jatkuu tyot ens toukokuussa eli tasan vuoden saan olla kotona. Nyt jo ihan ahdistaa ajatus toihinpaluusta.. miten sita pystyy pikkusen jattamaan paivaks!! Me ei olla viela paatetty miten jarjestetaan pojan hoito taalla kun noi systeemit ei oo ihan niin hyvat kun Suomessa. Musta joku perhepaivahoito vois olla kiva mut semmosii ei taal juuri oo. Mietimme vahan nannya tai sit paivakotiin. Okei, mut ei kai tast viela tartte keskustella. Nautitaan nyt vaan nyyteistamme!!

Mun pitais varata pojalle ja itselleni liput Suomen reissulle. Vahan jannittaa miten pitka matka menee ja haluisin mielellaan lentaa sinivalkoisin finskin siivin. Hassua mutta jotenkin musta tuntuu etta ujot suomalaiset ei ala valittaan niin herkasti jos poika itkee lennolla tms. Voin olla ihan vaarassa mut joka tapauksessa lentaisin mielellaan siis kotimaisesti. Ongelma on se etta finskin vauvankopat on ilmeisesti vaan 70cm eli eihan meidan hujoppi siihen enaa mahdu joskus lokakuussa!! SASilla saattais loytya 86cm koppia joten ehka meidan taytyy sit silla lentaa. En vaan saa mitaan paatettya kun ei tosiaan oo aiempaa kokemusta tasta vauvan kanssa matkustamisesta!

Olipa muuten kiva nahda niita masukuvia. Tuli ihan haikea olo kun palautu mieleen noi masuajat. Eihan siita kauaa oo mutta tuntuu jo aika kaukaselta.. Kylla meista muuten aika moni on jo vauvakuvia lahetellyt, meita ei vaan oo taalla niin montaa! Aika vahan on porukkaa verrattuna joihinkin muihin ketjuihin.

Kuulumisiin ja moiks,
Ansu ja poitsu
 
Zizi
Heips,

voisiko joku laittaa tarkat ohjeet tuohon s-postin käyttöön jos laittaisin kuvan Melissasta sinne :)

Kiitos!

Nyt en ehdi enempiä löpisemään, meillä on edessä kauppareissu.
 
Nata
Heips! =)

Zizi, elikkäs lähetät omasta sähköpostistasi liitetiedostona kuvan tuohon toukoalut@yahoo.com osoitteeseen ja sitten joku meistä vastaa sulle ja saat siinä mailissa salasanan tuohon yhteiseen sähköpostiin ja pääset katselemaan muidenkin lähettämiä kuvia. Minä käyn kohta laittamassa sinne tuoreen kuvan Tatusta...

Nyt on sitten 4kk neuvola takana päin. Poika oli kasvanut ja tässä taas mittoja:
0kk 4290g, 52cm ja hattu 37
1kk 4630g, 56cm
2kk 5800g, 58,2cm ja hattu 39,1
3kk 6340g, 62,5cm ja hattu 40,5
4kk 6980g, 65,3cm ja hattu 41,5

Muuten meni kaikki käyrällään oletetusti paitsi painon ja pituuden suhde. Eli paino ei ole pysynyt aivan pituuden mukana mutta siitä ei mitään toimenpiteitä tule... Kysyin että saako poika tarpeeksi ruokaa kun sitä silloin tällöin olen miettinyt kun normaalisti meillä ei siis syödä kuin 4 kertaa päivässä joten mahtuisi vielä yksi tai kaksi ruokailua ihan helposti, mutta terkka sanoi että ei tarvitse jos kerran on tyytyväinen ja eihän tuo poika lisää ole pyytänyt. Mutta jos tahdon niin kuulemma voi antaa lisääkin... eli taaskaan ei oikein mitään vastausta tullut... no ajattelin että jos lisäisin tuohon päivän 6h syömättömyyteen vaikka puolipurkkia hedelmäsosetta.

Onko kenenkään muun vauvalla silmät rähmineet? Meillä toinen silmä rähmi heti syntyessä ja kotiin tullessa se loppui mutta toinen alkoi ja sitten alkoivat molemmat rähmimään. Noin kuukausi sitten loppui toisesta silmästä mutta toinen rähmii vielä. Se pitäisi puolen vuoden ikään menessä loppua mutta jos ei niin sitten lääkäri laittaa lähetteen silmälääkärille jos on vaikka ahdas kyynelkanava tai jotain.

Onko kellään ilmennyt vielä allergiaa mihinkään..? Minä epäilen Tatulla porkkana allergiaa ja se nyt varuilta jätetään pois ruokavaliosta...

Kyllä oli taas nukuttaminen meni peräti vartti. Tuntuu tosi pitkältä ajalta kun ennen nukahti niin helposti. Nyt ollaan pari päivää menty ihan säännöllisesti itkun kanssa nukkumaan ja nytkin vähän väliä itkua yritti vääntää ja viimeiseen asti piti ihme örinä ääntä pitää (mikä muuten kuulostaa erittäin koomiselta sitten kun pitää tuttia syödä niin ääni alkaa pätkimään) että ei vain pääsisi vahingossa nukahtamaan. Toivoa muuten teille joilla vauva on nukkunut vain puoli tuntia vai tunnin kerrallaan. Meillä ollaan parina päivänä nukuttu yhdet pitemmät päikkärit jo. Esim eilen nukkui neuvolan jälkeen 3,5h vaunut olivat kyllä ainakin ensimmäisen tunnin jatkuvassa liikkeessä mutta nukkui ulkona vielä kotiin tultaessa. Heräili kyllä rääkäisemään muutaman kerran aika usein mutta nukahti itse uudelleen tai jos kävin tutin antamassa takaisin.

Todella raskasta ollut olla Tatun kanssa kun se on muutaman päivän jatkuvasti itkua tuhrannut (eilen oli todella hyvän tuulinen noiden päikkäreiden jälkeen) ja itsellä on ollut flunssa jo viikon vai kaksi ja nyt juuri on vain pahenemaan päin ei jaksaisi mitään.

Käytiin muuten miehen ja minun pikku veljen kanssa elokuvissa lauantai iltana kun vanhempani hoitivat Tatua. Oli ihan piristävää olla välillä ilman vauvaa (mieshän sitä kun ei hoida eikä ole muita lastenvahteja täällä päin tarjolla) mutta oli aivan kauhea ikävä ja sydän syrjällään avasin oven kun takaisin tultiin. Ihan oikeasti lähes pelotti avata ovi jos olisin kuullut Tatun itkun, hirveä syyllisyys olisi ollut jos pikkuinen olisi joutunut itkemään ilman äitiä ""vieraiden"" ihmisten hoivissa (siksi ""vieraiden"" että Tatu kyllä näkee vanhempiani joka viikonloppu kun ollaan yleensä viikonloput niillä) mutta mutta kuinkas kävikään. Siellähän Tatu oli jo pinniksessä nukuttelemassa ja mummo silitteli ja piti kädestä kiinni eikä olisi voinut asiat olla paremmin. Ne oli vellit syönyt ja yökkärit laitettu. No minä sitten totta kait nostin Tatun vielä ylös ja annoin vähän tissiä ja siihenhän se saman tien nukahti. Piti kyllä pumpata pahimmat itseltä pois että pärjää aamuimetykseen asti ilman poksahdusta.


Nata ja Tatu 4kk
 
Marika
Heippa pitkästä aikaa!!!

Kävin laittamassa kuvan meidän neitistä sinne sivuille mutta arvatkaa oliko tän blondin vaikee löytää ite niitä sivuja että sitten pääsin kuvia kattomaan...heh heh, löytyhän ne vihdoin.

Meillä ollaan harjoteltu noita kiinteitä pari viikkoa ja suu aukee kun linnunpojalla, niin innoissaan neiti on. Ainoo että välillä tykkää päryytttää niin sitten kaikki lentelee pitkin ja poikin. Yöunet on meilläkin vähän huonontunut, johtusko kun päivällä on niiiin touhukasta liikkumista ja ähinää kun pitäs kääntyä ja taas kääntyä ja... Ja sitten on tota kauheeta kuolaamista, nyrkit on suussa koko ajan ja hampaita taitaa olla tulossa...ainaskin testas yks päivä siihen malliin rinnanpäästä kiinni että tuntu että siellä olis jotain terävämpääkin ollu kun ikenet, kyllä muuten sattu!!! Ja toinen ilosena kun äitistä pääs noin kivä ääni...:)
Muutoinkin neiti on hyväntuulinen tapaus, vaatii kyllä nykyään enempi seurustelua ja katselee innoissaan kun puut heiluu tuulessa ( sitä tykkää tehdä pitemmämkin ajan ).

Ilmottauduin sellaseen vauva äiti jumppaan ja sitten vauvauintiin ollaan menossa, esikoisen kans käytiin vauvauinnissa ja kivaa oli! Toivottavasti nytkin.

Mites muilla noitten kilojen suhteen??? Mulla on niin hirveet suklaanhimot että tällä vaudilla lihon ihan tolkuttomasti...Syön siis suklaata joka päivä ja siitä on tullu melkeen ongelma kun mätän sitä kun leipää ja ostamatta en voi olla....kääk mitä tehdä??? Vaituspa toi himo johku muuhun...
Luin lehestä että jotku pitää netissä sellasta painonpudotus ryhmää, olisko täällä halukkaita??? Ei mitään älytöntä vaan sellasta kohtuullista kannustamista, kiinnostaako??

Mut nyt aamutoimiin, neitikin jo heräs..
 
Nasu
MoikkiS!

Ihanaa syyssäätä!

Poikamme tänään tasan 4 kk!Aika menee vauhdilla, vaikka yksittäiset päivät tuntuu välillä tosi pitkiltä.

Meillä on alettu popsia nyt kahdesti päivässä sosetta, vielä ainoastaan maissisosetta, huomenna koklaan bataattia, sitä perunaa en uskalla edelleenkään niitten ekojen kokeilujen takia...Ja sose maistuu!Ostin eilen syöttötuolin, vielä ei tietty siinä istuta mut kiva fiilistellä, et kohta pikkumies mesoo ruokapöydän päässä!

Yöt on edelleen rikkonaisia, syödään oikeestaan vaan kerran puolen yön maissa, toka kerta sit jo melkein aamua n klo 4-6.00. Yöllä kuuluu itkua varmaan parin tunnin välein, herra on kääntynyt unissaan masulleen ja on jumissa; sit takas kyljelleen käännän ja unet jatkuu , joo ja tutti takas suuhun.Ite alan olla niin hermoheikko näihin katkonaisiin uniin, että iltaisin en osaa enää edes nukahtaa , vaan valvon aamuyölle saakka ja tuijotan kattoa, hikoilen ja tuskailen ja arvatkaapa vaan, nukuttaisko aamulla kun pikkumies herää noin kasin maissa..?

Noista kiloista Marika kyselit. Olen sen verran onnekas, että olen viisi kiloa laihempi kuin ennen raskautta...Tää vauvaaika on ollut niin rankkaa, et on itte riutunut...Ihan hyvä vaan, tosin ihan normaalipainoinen olen ollut ja raskausaikana kiloja ei tullut kuin 7.
Mitään ihme himoja mulla ei oo, karkkia en oo oikein koskaan natustellut ym.

Olen yrittänyt pikkuhiljaa ""rytmittää"" meidän päivää ja aika hyvin osuu aamu unet aina samaan aikaan, klo 10-11 välille, siis se 30 minsan pätkä...Sit puoli yhen maissa mennään seuraaville pikku-unille ja sit joskus kolmen maissa ja viiden-kuuden välillä viimeset pikkutirsat. Iltaunet kutsuu jo noin 19.30.Näin siis päivä menee, jos tosiaan kaikki unet noita 30 minuutin pätkiä, jos sattuu nukkuun tunnin pätkänkin joskus, niin sit selvitään kolmilla päiksyillä.

Mut mukavaa viikonloppua kaikille!Palataan!
(Saisinkohan joskus aikaiseksi laittaa pojan kuvan sinne sähkikseen...?)

 
Nata
Niin muuten sellainen tuli mieleen kertoa kun aikaisemmin en ole muistanut. Noissa uusimmissa kuvissa näkyy Tatulla otsassa haikaranpurema (lisää on niskassa) (ei siis ole raapaisu jälki niin kuin useimmat luulee) enää ei näy niin selvästi (pienenä näkyi selvemmin) paitsi silloin kun kiukustutaan niin alkaa punaisena hehkua. Minusta tuo on aivan yli söpö ja toisaalta toivoisin että se ei häviäisi. Laitoksella oli hyvä kun oma vauva oli ""merkattu"" niin äiti lääkehuuruissaankin tunnisti omansa eikä lähtenyt ruokalasta (sitten kun sinne pääsin) toisen vauvaa kärräämään.

Kertokaan tyhmälle nyt että mitä mun pitää noille kuville tehdä ettei ne tule tonne niin vaikeesti. Itse ainakin kun aukaisen niin pitää valkata millä ohjelmalla kattelen niitä. Teillä muilla näkyy ne pikkukuvatkin siinä valmiina ja aukee kun niistä vaan klikkaa... Neuvokaas siis..?

Mä ilmoitin itseni ja Tatun myös vauva-jumppaan. Saas nähdä tuleeko ryhmää kun meitä on nyt siel 6 ja paikkoja on 12. Isompien ryhmä on näköjään täynnä. Vauvauintiinkin oltaisiin siis menty mutta taitaa olla täällä aikasta kallis ja seuraava ryhmä alkaa vasta ensi kuussa eli ens kuun lopussa meidän poika on jo sen 6kk ja eikös tuo uinti pitäisi aloittaa ennen sitä..? Iisalmessa olisi kenties halvempi ja vähän suunniteltiin siskon kanssa jos mentäisiin sinne, siskolla siis on myös esikoinen ja ikä eroa vauvoilla on tasan 7 viikkoa (Kiva kun laskettujen aikojen mukaan oli tasan 7 viikkoa ja sitten syntyivät tasan samoilla raskausviikoilla) eli Tatu on vanhempi. Oli meidän vanhemmille tosiaan ylläri kun tulivatkin samantien toistamiseen mummoksi ja ukiksi. Sisko kun sai tietää raskaudestaan vasta 5. kuulla eikä siis ollut suunniteltu.

Jepsis mutta minäpä lähden pyykin pesuun kun Tatu vielä hetken nukkuu. Kohta on se maaginen 30min mennyt.

Ai niin paino juttuja täällä oli. Mulla on vielä 7 kiloa jäljellä lähtöpainoon (joka sekin oli muutaman kilon liikaa) ja se on pysynyt koko ajan. Raskausaika tuli kiloja 18,5. Herkkuja tulee kyllä syötyä ihan luvattoman paljon eikä tule juurikaan liikuttua, edes vaunulenkeillä ei oikein jaksa yksin käydä (kaveri oli silloin raskausaikana ja pikku vauva aikana käytiin lenkillä, hällä on yksi vuotias) kaveri kun asuu nyt vähän kauempana kun muutettiin. noin 3 kertaa viikkoon vain käyn puolen tunnin vaunulenkin. Välillä toki muutenkin nukutan Tatun ulos että saa raitista ilmaa. Eilenkin sitten tein omenapiirakkaa (kun noita omenia tosiaan on puissa) ja syötiin se sitten miehen kanssa puoliksi. No onneksi minä en ihan sitä puolta syönyt vaan mies kerkesi syödä ylipuolet...

No nyt siis otan itseäni niskasta kiinni ja pyykin pesuun. Ja sitähän riittää nyt kun vauvakin on. Meillä oli hirveät määrät pyykkiä jo kun asuttiin kahdestaan. Mieheltä kun tulee yleensä 3 likavaate kertaa päivässä vähintään 2. Siis kun on työvaatteet, harjottelu vaatteet ja sitten mitä pitää kotona illalla.


Nata ja Tatu 4kk
 
Sasu
Kävin laittamassa pari tuoretta kuvaa teitille katsottavaksi. En nähnyt siellä Marika sinun kuviasi??? Viimeksi oli laitettu 31.8 ennenku minä nyt äsken laitoin (eli 2.9) Mitäköhän tää kone mulla temppuilee?
Montako viestiä teillä näkyy siinä viestit luettelossa?

Mulla ei olisi kuin enää 1-2 (vaihdellen tai vaa'asta riipuen) kiloa jäljellä alkupainoon. Mutta kovasti munkin tekisi mieli vain herkutella ja varsinkin suklaalla. Nyt on onneksi ollut pitkä tauko suklaan syönnissä. Mutta toivon että ahkerat vaunukävelyt ja nyt kun pääsen aloittamaan uinnin auttaisivat että tilanne pysyy hallinnassa.

Mekin aloitamme vauvauinnin. Eilen olimme siinä infossa ja ensi viikolla on jo eka kerta. Mies ei kyllä harmi vaan pääse ekalle kerralle. Ajattelin ehkä pyytää jos tuo mummi haluaisi lähteä.

Jotain kummaa on tapahtunut. Meidänkin 30min. pikatirsat ovat yhtäkkiä vaihtuneet kunnon päiväuniksi. Tuolle se poika vetää sikeitä parvekkeella jo kohta KOLMATTA TUNTIA!!!! Voi kunpa tämä rytmi jatkuisi. Tuttia olen kyllä joutunut välillä käydä laittamassa.
Uskomaton tunne että on aikaa tehdäkin jotain... :)

Lopettelenpa tältä erää, kohta tuo kuitenkin heräilee. Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Terv Sasu ja poika 3kk
 
Zizi
Terve taas!

Ajelin pitkästä aikaa Melissan kanssa tänne vanhempieni luokse mummia ja ukkia moikkaamaan, mies jäi kotiin siivoamaan! Me ei ollakaan reiluun viikkoon ehditty pistäytyä täällä päin, on kiva että Melissakin saa nähdä muitakin ihmisiä :)

Kiitos noista s-postiohjeista, laitan heti Melissan kuvan sinne kun jaksan siihen asiaan syventyä. Taidan ottaa kännykällä muutaman kuvan niin on helpompi siirtää, tuosta digikamerasta kun en oikein ymmärrä mitään vaikka meillä semmoinen hienous onkin.

Tässä 4kk neuvolakuulumisia:

paino 7510g
pituus 61,5cm
hattu 41,6cm

Vaippaihottumaa on tullut pyllyyn vähän. Pitäisi antaa ahkerasti ilmakylpyjä ja rasvata kevyesti. Aluksi luulin että on tullut jostain ruoka-aineesta mutta ei sitä muualla vartalossa ole. No, toivottavasti paranee pian. Seuraavalla kerralla on sitten taas rokotus!

Meillä myös syödään sosetta 1-2 kertaa päivässä. Makuina menee porkkana, luumu, maissi ja kasvis (useampaa makua yhdessä). Makeita soseita ollaan maisteltu; omena-persikka ja persikka-banaani. Ainakaan vielä ei ole tullut sivuoireita (jos tuota vaippaihottumaa ei lasketa).

Olen ottanut nyt tavaksi käydä päivittäin reippaalla vaunulenkillä ja sitten iltaisin pyöräilemässä n. puolen tunnin lenkin (jos ehdin tai jaksan). Sama täällä, suklaata ja muita herkkuja menee kiloittain viikossa!! Tuntuu että olen kuin jokin mylly joka koko ajan jauhaa jotain suussa, namuja tai muuta hyvää. Kiloja on vieläkin se 6 ylimääräistä. Jotain tsemppausta olisi kyllä hyvä saada... :D


Mukavat viikonloput kaikille!

Zizi ja Melissa 4kk 2vko
 
Anni
Heippa!

Voi ei, miten IHANA TUKKA ON SASU TEIDÄN POJALLA!!!!!!Mä oon ihan kade!!! :) Meidän Kallella on vaan pari hassua karvaa siellä sun täällä ja niskassa on semmonen Juice Leskinen tukka....heh...Kallen isä on kyllä kalju, joten ne on ihan hauskan näköinen pari... :)

Meillä on taas rytmi muuttunut....edelleen mennään kyllä noin klo 8 nukkuun, mutta nyt ei sitten enää nukuttakkaan yhdeksään tai kymmeneen vaan noustaan jo klo 7 tai viimeistään klo 8......äiti onkin sitten ihan nakit silmillä kun niiiin aikasin täytyy nousta....mutta ikinä ei kyllä ooo pahalla päällä, kun aamulla herää Kallen jodlaukseen...sitä alkaa lähinnä vaan naurattaan, vaikka olis kuinka väsyny!!

Aamulla juodaan pelkää maitoa, sitten puolenpäivän maissa perunaa, sitten välipalalla hedelmää, sitten iltapäivällä maitoa ja illalla velli....ruoka-ajat on pysyny melkeist samana...

Apua, miten muuten meillä käy vaatteet pieniksi!!!Nyt käytetään jo 70cm vaattteita ja toppahaalari jonka KAlle sai isoäidiltään on 74cm, eikä varmaan sitäkään keretä ollenkaan käyttään....Jos toi poika aikoo koko ajan kasvaa 1cm viikossa, niin sehän on kohta 2m pitkä!!! :) Kait sen on pakko jossain iässä vähän tasottua....Mutta mun isoveli on kyllä oikeesti 2m pitkä, joten eihän sitä tiedä mikä hujoppi tosta pojasta tulee.. :)

Joku kyseli raskauskiloista......mullakin on ne maagiset 5kg jäänyt...ja pois haluaisin ne kyllä!!!!!!Mulla nimittäin on kaikki entiset farkut liian pieniä, enkä oo suostunu ostaan uusia...mutta kohta alkaa hermo mennä, ku ei oo housuja!!!JOten täällä on kyllä yksi innokas laihduttaja, kun vain sais kannustusta.. :) Pitäiskö tehdä jotenkin niin, että joka ilta pitäis tulla tilittään tänne mitä on syönyt, siis IHAN JOKAISEN SUUPALAN...siinä voi ollakin sitten kynnystä syödä mitään, kun täytyy tunnustaa, että...jooo söinpäs sitten kokonaisen suklaalevyn!!!Ehkä sitä sitten itekkin rupee huomaamaan, miten paljon LIIKAA SITÄ SYÖ.....No toi voi ehkä olla vähän radikaalia..mutta mitäs te muut ehdottaisitte??!!

Anni & Kalle 3,5kk
 
Marika
Helou!!

Vai ilmottaa kaikki mitä herkkuja on syöty...en ees taija kehata mutta kerrompa kummiskin, äsken ""päiväunilla"" vetäsin kolme kismettiä ja se on yleensä alkusoittoa....oon ihan auttamattomasti suklisti!!! Mutta se on niin hyvää ja on niin ihana rentoutua jonkun hyvän lehen tai kirjan kanssa kun Milja nukkuu. Tiiän että makeanhimo on opittua ja vois opetella syömaan jotain terveellisempää tilalla mutta ....
Mulla on tota painoa jääny noin kuus kiloa ja lenkkeilen päivittäin tunnin lenkin koiran ja vaunujen kanssa. Koiria on ollu jotain 15 vuotta niin jotenkin se lenkkeily on iskostunu takaraivoon ja jos ei pääse ulos niin ahistaa:0)
Kävin myös ennen raskautta ratsastamassa mutta kun vielä imetän aika tiuhaan tahtiin ( välillä ) niin en taija vielä päästä vaikka kovasti tekis mieli. Siellä menee niin julmetun kauan aikaa kaikkineen. Ja en tiiä mahtuuko huosut jalkaan...saati saappaat tai kypärä...kellä se pää oli kasvanut???

Mutta Milja sai tänään sellasen jumppalelun ( kaaresta roikkuu kaikkea jännää ) ja on sen kans nyt touhunnut innoissaan. Ja on sit alottanut harjottaa tota äänenkäyttöä, mihinkä lie oopperaan on menossa...naapurit varmaan aattelee että mitä meillä tapahtuu, mutta iloisena kiljuu ja kiljahtelee hän vaan. Ja herälee nykyään seittemältä aamulla, kääk!! Ennen nukku yheksään asti mutta näköjään noi rytmit muuttuu koko ajan. Meilläkin nukutaan päivällä selläsiä puolen tunnin tirsuja, et aika nopeesti saa kismettejä jyrsiä jos meinaa siinä ajassa aina rentoutua, onneks isukki ottaa neitin välillä nukutukseen, sitterissä nukahtaa hyvin. Mut nyt kahveelle, moi!
 
Ansu
Heippa!

Voi vitsi Marika kun menit mainitsemaan sen Kismetin! Mulla on ollut viestis luettua ihan krooninen Kismetinkaipuu ja sita kun ei ole taalla edes saatavilla. Kuola valuu vaan suupielista, olin jo meinaan autuaasti unohtanut vuosien takaisen suklaalsuosikkini olemassaolon.. aaaah. Niin, ma kylla liityn hetipaikalla suklaanhimoisiin laihduttajiin. Jotain tolkkua tahan hommaan pitais saada.. Tunnustan heti alkuun etta tanaan meni kolme palaa tuhtia suklaakakkua ja kourallinen Marianneja.. Lohduttaudun silla etta tuli liikuttuakin aika paljon kun vetelin muutaman ripean vaunulenkin ja lopun paivaa siivosin taloa ankarasti. No, huomenna on uus paiva..kenties ilman herkkuja.. :)

Ja sitten pieni varoituksen sana teille kaikille: olkaa varovaisia kun nostelette pienoisianne!!! Mulla kavi niin et viime maanantai aamuna unisena nostin poikaa kait jotenkin hassusti ja selassa rasahti.. auts.. kipu oli niin hirvea etta melkein pokrasin. Liikkua ei voinunt kun sattu niin hirveesti. Onneks mies ei ollut ehtinyt lahtea viela toihin. Saatiin mut karrattya heti laakariin ja sain lahetteen fysioterapeutille. Siella sit oo kaynyt tan viikon ja nyt on jo parempi olo. Oli kylla aika jarkytys kun noin ""pienesta"" naksahti eika mulla oo koskaan ollut mitaan selkavaivoja.. huh. Niin etta olkaahan varovaisia kun nostelette!!

Musta tuntuu etta meille on tullut viimesen parin viikon aikana paljon selkeempi paivarytmi kun tahan mennessa. Paivaunia on kolmet ja ne sujuu aika hienosti. Ekat on ne aamupaivan pikkutirsat, sitten iltapaivalla pidemmat ja alkuillasta viela pikkutirsat. Noi iltapaivan unet menee melkein poikkeuksetta niin etta 30min jalkeen poika heraa ja huutaa niin etta vaan syliinotto auttaa. Rauhottelen noin vartin jonka jalkeen laitan takas sankyyn. Sit saattaa tulla viela pieni protestihuuto mutta parissa minuutissa nukahtaa ja nukkuu ainakin tunnin, joskus parikin.

Nyt nukkumaan.. huomenna shoppaamaan pitkasta aikaa!

Terkkusin,
Ansu ja poitsu melkein 4kk
 
Zizi
Tervehdys!

Marika, minä se olin jolla on pää kasvanut!! Heh, en kyllä ymmärrä miten mun ratsastuskypärä ei mahdu enää päähän vaikka ei siitä nyt niin kauaa ole kun viimeksi sitä käytin :D Sitä se suklaan syönti teettää että kilot nousevat jo päähän kun eivät muualle mahdu :D

Tuosta ratsastuksesta vielä, en usko että nyt syksyllä ehdin sitä jatkamaan, sittenkään. Näyttää olevan niin paljon puuhaa muutenkin etten varmaan ehtisikään tunneille, ainakaan arkipäivänä. Peikkometsään soitin tässä muutama viikko sitten ja kyselin viikonlopputunteja mutta minun tasoinen ryhmä oli jo täynnä. Niinpä se asia sitten jäi. Harmittaa, kun se tuttava jonka hevosta kokeilin tässä kesällä lähti kotitilalleen etelä-Suomeen eikä ole tulossa Kuopioon enää tänä vuonna.

Ansu, miten selkä jakselee? Kyllä varmasti osaa olla inhottava särky! Itse ""nyrjäytin"" muutama vuosi sitten oikean puoleisen hartian/niska-alueen kun venyttelin aamulla sängyssä! Kuului kamala rusahdus eikä pääni enää kääntynyt mihinkään suuntaan. Muutama päivä meni ennen kuin lihakset taas vetristyivät. Arvaa vaan oliko kipeät paikat :/

Melissa heräsi päikkäreiltään, pitääkin tässä lähteä lounaan tekoon. Nam, tänään listalla onkin porkkanasosetta ja maissivelliä!

Kirjoittelemisiin!
 
Marika
Heip!

On sitten tänään päivä vierähtänyt ilman suklaata!!!!
Olin tuttavan luona syömässä ja viettämassä päivää ja siinä hässäkässä unohtui koko suklaa ja saa jatkossa kyllä unohtua kun kävin hänen luona vaalla....oikeen alko harmittaa kun kiloja tullu niin huomaamatta lisää. Olen ennen saanut syödä ihan mitä vaan lihomatta niin kyllä nyt ottaa koville ymmärtää ettei se enää onnistu...Ikäkin jo sen tekee ( 35 ) ja nää kaks ihanaa lapsukaista tai raskaudet siis. Minkäsikäsiä muuten muut ootte?? Esikoisen tein vasta 29- vuotiaana ja meillä lapsiluku saa jäädä näihin kahteen. Ainakin näillä näkymin.

Missäs kaukana se Ansu oikeen seikkailee? Voin sulle lähettää pari kismettiä jos oikeen alkaa mieli niitä tekemään...:0)

Me muuten Allun kanssa treffattiin tässä kesällä ja on sit sähköpostia kirjoteltu sen jälkeen kun on keritty, oli muuten jännä nähä ""livenä"" kun näissä palstoilla saa tietyn mielikuvan ihmisestä ja sitten näkeekin ja juttelee kasvotusten, on muuten jännää, suosittelen teille joilla siihen mahdollisuus. Mun kaveri ei vaan ymmärtäny mua olleskaan, oli ihan ihmeissään että tuntemattomien kanssa treffaan ja että tänne kirjottelen. Musta kun te tunnutte jotku aika ""tutuilta"" Ja mukava lukee toisten kuulumisia kun samassa tilanteessa ollaan. Olen kyllä puhelias muutenkin...

Nyt itku kuuluu..
 
Ansu
Heip!

Joo Marika, pistas kismettia postiin :) Asustelen siis talla hetkella Ameriikoissa. Ihan vahingossa tanne eksyin tyon perassa ja nyt on vuosia vierahtanyt jo melkein viis.. nopeesti se aika rientaa!! Vaikka taalla ihan hyvin viihdynkin niin kovasti Suomeenkin kaipailen VARSINKIN nyt taman vauvelin kanssa. On se oma maa mansikkaa :)

Siita tanne kirjottelusta etta musta on kylla tosi kiva saada vertaistukea. Naa vauvajutut on semmosia etten viitsi niilla aina kavereitani loputtomiin ""raakata"" ja kun omassa kaveripiirissa ei viela hirveasti naita vauvoja ole niin ei ne voi ihan samalla lailla ymmartaa naita vauvajuttuja kun toiset mammat :) Niin, ja musta on kiva tan palstan kautta kuulla miten koti-Suomessa naita vauvakuvioita hoidetaan kun taalla on kuiteskin vahan erilaista (esim. ei mitaan neuvolasysteemia jne.)

Tanaan kaytiin vahan ostoksilla pojalle. Vauvantarvikeliikkeessa naky paljon muita vauveleita ja tajusin niita katsellessani etta meidan poika on kylla ISO!!! Meilla menee takuulla 4kk tarkistuksessa 8kg ja 70cm rikki!! Ostin tosi reilun kokosia vaatteita kun naistahan kasvetaan ulos hetkessa!!

Mulla on sitten alkanut tukka lahtemaan. Ehdinkin jo iloita etta valtyn karvakadolta mutta nyt on sitten ihan hetkessa hiuksista tullut hennommat ja kiilto on vahan niinku kadonnut. Kurjaa...

Tanaan meni viel pari palaa suklaakakkua. Pakko se on saada syotya pois.. :) Ei sentaan muita herkkuja ja tunnin kuntolenkkikin tuli vedettya.

Kuulumisiin!
Ansu

 
Marika
Huomenii!

Joo, kyllä suomi on hieno maa asua ja elää!! Vaikka kyllä hirvittää noi maailman tapahtumat niin voisin joskus harkita vuoden tai parin asumista muilla mailla, ihan vaihteluks siis. Mulla asuukin pari tuttua englannissa ja viihtyvät hyvin. Kaipaavat just suklaata ja salmiakkia ja ruisleipää...

Neiti istuu sylissä, joten taijan jatkaa paremmalla ajalla.
 
Elina
Heippa!
Täällähän on oltu tosi aktiivista kirjottelua. Ja täällä on ilmeisesti enempikin kismetin ystäviä. Mäkin oon ihan hulluna kismettiin. Raskausaikana varsinkin tuli syötyä niitä aika paljon. Nyt oon saanu hillittyä tota makeensyöntiä.

Kiloja mulle tuli 17 ja niistä on jäljellä vielä noin 5. Olis kyllä kiva saada ne viis kiloo pois... ei oikeen mahu vanhat vaatteet päälle.

Olisko mitään ideaa luoda meille semmonen oma keskusteluryhmä tonne yahoohon tai jonnekin mihin niitä voi tehdä. Siellä olis sit vissiin helpompi keskustella ja sinne vois varmaan tehä oman profiilin yms... En oo ikinä sellasta keskusteluryhmää luonu sinne mutta ei se varmaan oo niin vaikeeta. Mitäs mieltä ootte?

Meillä arki sujuu rauhallisesti ja aika lailla samalla rytmillä melkeen joka päivä. Oon huomannu että nautin todella paljon arkisista askareista ja siitä että on selkeä päivärytmi! Oon alkanu jopa nauttimaan keittiön siivouksesta ja pyykin pesusta.

Mutta kertokaa mitä ootte mieltä siitä keskusteluryhmän luomisesta??

-Elina ja Otso melkeen 3,5kk -

 
Marika
Hei!

Mulle kyllä passaa keskusteluryhmät, en vaan itse ainakaan niitä osaa ""luoda""...jos joku viisaampi tekis sen.

Mulle ei muuten odotusaikana maistunu suklaa olleskaan, ainoostaan salmiakki ( joka oli tietysti kielletyllä listalla ) Mutta nythän on asia toinen...:)

Mäkin olen nauttinut kotona olosta suunnattomasti, esikoiselta oli jonkinlaista jännittämistä et ei sillon oikeen sujunut ja menin onnellisena töihin...nyt olisin mieluusti pitempään kotona mutta rahavarat ei taida antaa myöten ja aattelin mennä tekemään ainaskin puolikasta päivää. Mutta katotaan nyt vielä.

Marika
 
Ansu
Heips!

Musta ois erinomainen idea jatkaa jutustelua omassa yhteisossa..laitoin jo meille vahan pohjaakin siihen valmiiks tonne MSNaan (sinne saa tehtya suomeks)..eli jos innostaa niin voitais kaynnistaa yhteiso heti vaikka talla viikolla. Se naytti aika mageelta kun siella on vaikka mita kivaa ja voitais paasta chattailemaan ihan livenakin :) Sanokaas siis muutkin Elinan ja Marikan lisaks etta onko ajatus hyva. Niissa sivuissa on pikkusen kuiteskin vakertamista joten ei viittis turhaan niita vasata jos porukka ei sinne halua siirtya. Mielipiteita siis! Niin, ja niiden kayttaminen on sit ihan yhta helppoa kun tan ellienkin :)

Kuulumisiin!
Ansu
 
Marika
Huomenii!!

Joo, mulle käy kyllä jos se on helppokäyttöinen...Muutenkin olis varmaan aihetta aloittaa uus kun tää on niin julemetun pitkä, saa selata monta sivua näitä meidän juttuja.

Olis sitten ihan kiva tietää teistä enempikin, missäpäin asustaa ja sellasii. Täällä tais olla useempi koiranomistajakin, miten teillä koirat tulee vauvojen kanssa juttuun?? Meillä hyvin kun ei mene ( vielä onneks ) häiritsemään ja ahistelemaan meidän vanhaa neitiä, saa nähä miten käy kun Milja alkaa konttaamaan, isosisko osaa jo koiran kanssa olla ohan ok.
Nyt herättiin, moi!!
 

Yhteistyössä