tottakai jokainen meistä lastaan rakastaa

  • Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Tallu- Mä tunnen.
Juu, mutta onko siinä kyseessä läpeensä paha lapsi? Kun mä itsekin olen tosiaan noita kärpäsen jalkoja repinyt irti, samoin muilta pienemmiltä hyttysiltä, mutta onko se vähemmän pahempaa kuin kissan kiusaaminen vähän vastaavalla tavalla?
Myönnän, pedofiilit ovat asia erikseen, mutta eiköhän heilläkin kyseessä ole joku sairaus/vamma, eivät he pahoja ole? Kun lääkehoitoa heillekin on mietitty. http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/01/pedofiileille_kaavaillaan_seksuaalivietin_sammuttavaa_laakehoitoa_478920.html?print=true
Pahoja ihmisiä on, mutta mä en usko sellaista lapsista. Toki eletty elämä vaikuttaa siihen, millaiseksi me kasvamme, mutta se, että syntyisi pahaksi... ei vaan mahdu minun tajuntaani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Tallu- Mä tunnen.
Juu, mutta onko siinä kyseessä läpeensä paha lapsi? Kun mä itsekin olen tosiaan noita kärpäsen jalkoja repinyt irti, samoin muilta pienemmiltä hyttysiltä, mutta onko se vähemmän pahempaa kuin kissan kiusaaminen vähän vastaavalla tavalla?
Myönnän, pedofiilit ovat asia erikseen, mutta eiköhän heilläkin kyseessä ole joku sairaus/vamma, eivät he pahoja ole? Kun lääkehoitoa heillekin on mietitty. http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/01/pedofiileille_kaavaillaan_seksuaalivietin_sammuttavaa_laakehoitoa_478920.html?print=true
Pahoja ihmisiä on, mutta mä en usko sellaista lapsista. Toki eletty elämä vaikuttaa siihen, millaiseksi me kasvamme, mutta se, että syntyisi pahaksi... ei vaan mahdu minun tajuntaani.

mun mielestä se ON eri asia. kissa on nisäkäs.
 
jaaaaa
Ei ole mitään piirrettä/tapaa lapsillani, jota inhoaisin, tai joka saisi minut raivon valtaan, mutta yksi asia kuopuksessa on joka ärsyttää. Hän ei nimittäin usko mitään, ei vaikka kuinka yrittäisi, nauraa vaan ja tekee entistä enemmän.
 
No se että lapsi tai lapset on näsäviisaita, äkkipikaisia,rasittavia ja helliä omalla tavallaan ja sanavalmiita...ihan kuin äiteensä :D Suoraan sanottuna kopioita vanhemmistaan =) Ja vanhin osaa väitellä ja mielellään tekee niin jos vaan löytyy sopiva aihe ...arg...mutta on ne rakkaita kaikki kolme =)
 
Keittiönoita
No jos jotain "inhottavaa" pitää keksiä niin kai se on se, kun aamulla junnun lähdettyä keitän kaikessa rauhassa kahvin ja menen ottamaan maitoa jääkaapista. Ja jääkaapissa ei ole yhtään maitoa :kieh: :kieh:
 
Rakanstan, rakastan jne...

Mutta välillä tuntuu voisi tuon tytön uhmaikä olla vähän helpompi. Tai ainakin että osisi puhua että kommunikointi helpottuisi.

Esikoisesta toivoisin niiiiin että lähtisi vihdoin viimein (nyt 3v9kk) kävelemään! Ja olisi kiva saada sitä puhetta sinnekin päin...
 
Jokaisesta löytyy joku piirre, mikä saa karvat pystyyn. Esikoinen loukkaantuu kauheen helposti, usein "turhasta", eikä kuuntele loppuun asti mitä oon sanomassa. Sitte itkeä tillittää... Keskimmäisellä lapsella on kauheen kova ääni, ja se oikeesti on raivostuttavaa kun hän laulaa/puhuu huutamalla... Nuorimmaisella on noi uhmakohtaukset ja minäitte, jotka saa mun karvat pystyyn...
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Totta mitä lisko sanoi. Osa ihmisistä on sadisteja psykopaatteja. By the way.. he ovat sitä jo lapsena.
Osa lapsista polttaa koirien tassunpohjia bensalla, hirttävät varsan puuhun tai jopa kiduttavat muita lapsia tai vanhempiaan. Valitettavasti nää lapset ei oo yleensä hulluja.. vaan pahoja joista tulee pahoja aikuisia.

Kukaan ei ole syntyessään PAHA!
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Mä luulen, että lapsilta jotka ovat oikeasti pahoja, puuttuu empatiakyky, ja se taas johtuu jostain ja on jo sinällään sairaus. On varmasti myös lapsia, joista tulee pahoja, koska ovat kokeneet niin kovia elämässään (pahoinpitelyä, kiduttamista yms) että eivät oikeastaan enää edes tunne mitään, ja kun kasvavat aikuisiksi, kokevat vallan tunnetta tekemällä yhtä pahoja asioita kuin mitä itse ovat joutuneet kokemaan.

Mutta varsinaiseen kysymykseen: Inhoan lapsessani juuri niitä piirteitä, mitä inhoan itsessänikin, eli lyhyt pinna ja jääräpäisyys.
Se, että jo syntyessään on empatiakyvyltään muita heikommassa lähtöasemassa tämän asian kehittämisen kanssa ei tee lapsesta pahaa. On täysin ympäristöstä kiinni, että miten he tällaista lasta ohjaavat, opastavat ja opettavat. Ei tällaiset lapset ole yhtään sen PAHEMPIA, kuin muutkaan.

 
Millipidetär
Se että kaikki pitää tehdä juuri jonkun tietyn rutiinin mukaan, pukeminen, syöminen jne. itse olen sellainen suurpiirteinen ihminen ja rutiineita vihaava, lapsi on taas tullut isäänsä, joskus menee hermot
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Tallu- Mä tunnen. Yksi hirtti kissan junaradan viereen ja repi silmän pois roikkumaan. Yksi jengi potki mun naapurin kissan omistajan nokan edessä niin että kissa kuoli syliin. 4 vuotta sitten tutustuin aikuisiin jotka kertoivat minulle kaikkia raakuuksia ja rötöksiä mitä tekivät lapsena tuhopoltosta toisten lasten hakkaamiseen ja potkimiseen. ( Mulla oli sellainen oma projekti missä keräsin tietoa asosiaalisten persoonien elämästä ) Ai niin ja olen myös itse ollut tällaisten uhri lapsena Myös hyvin lähipiirissä yksi lapsi oli tällainen sisartaan kohtaan naurun kera. Ja yksi pedofiilipoika joka käytti jo lapsena nuorempia poikia hyväkseen Kirkkonummella. poika oli tarkkiksella siellä 1980 luvun lopussa. Että kyllä niitä sadisteja lapsiakin on.
Yhtä entistä lapsisadistia vastaan olin todistamassa oikeudessa tän kuun 13 pnä. Oman kertoman mukaan.. Mitä aikanaan tunsin ja oltiin väleissä niin hänellä ei ollut kotioloissa mitään vikaa. Oli vaan erilainen kuin sisarensa...
Ei nämäkään lapset silti syntyessään ole olleet pahoja. Surullista miten tietämättömiä voivat aikuiset ihmiset olla :(

 
Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
No ei pidä paikkaansa. Naiivia satukirja-ajattelua, että "kaikki rakastaa lapsiaan". Valitettavasti on myös vanhempia, jotka eivät rakasta, eivät halua hyvää, vaan päinvastoin nauttivat tuskan ja hädän tuottamisesta jopa omalle lapselleen.

Ja kysymykseen, rakastan lapsiani, ja he myös välillä tuntuvat rasittavilta. Yhtä yksittäistä piirrettä en osaa pikapikaa sanoa. Mutta kyllä sellainen löytyy jos iettimään alan.
Tätä meinasin mäki, että todellakaan kaikki ei rakasta lapsiaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Totta mitä lisko sanoi. Osa ihmisistä on sadisteja psykopaatteja. By the way.. he ovat sitä jo lapsena.
Osa lapsista polttaa koirien tassunpohjia bensalla, hirttävät varsan puuhun tai jopa kiduttavat muita lapsia tai vanhempiaan. Valitettavasti nää lapset ei oo yleensä hulluja.. vaan pahoja joista tulee pahoja aikuisia.
No just :headwall: Pitäskö katse kääntää sinne vanhempiin tossa tapauksessa?
 

Yhteistyössä