tottakai jokainen meistä lastaan rakastaa

  • Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
No ei pidä paikkaansa. Naiivia satukirja-ajattelua, että "kaikki rakastaa lapsiaan". Valitettavasti on myös vanhempia, jotka eivät rakasta, eivät halua hyvää, vaan päinvastoin nauttivat tuskan ja hädän tuottamisesta jopa omalle lapselleen.

Ja kysymykseen, rakastan lapsiani, ja he myös välillä tuntuvat rasittavilta. Yhtä yksittäistä piirrettä en osaa pikapikaa sanoa. Mutta kyllä sellainen löytyy jos iettimään alan.
 
Totta mitä lisko sanoi. Osa ihmisistä on sadisteja psykopaatteja. By the way.. he ovat sitä jo lapsena.
Osa lapsista polttaa koirien tassunpohjia bensalla, hirttävät varsan puuhun tai jopa kiduttavat muita lapsia tai vanhempiaan. Valitettavasti nää lapset ei oo yleensä hulluja.. vaan pahoja joista tulee pahoja aikuisia.
 
Aksu81
Mun pojassa taitaa ainoa rasittava piirre olla, kun ollaan esim. kävelemässä kauppaan niin jää tutkimaan matkan varrella kaikkia asioita. Eli matka kestää jotain 10 kertaa pidempään kuin normaalisti kävellen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Äitiyslomalainen ja lisko ovat varmasti katsoneet liikaa (kauhu)leffoja :D
mua ei huvita yhtään. On ihan oikeasti olemassa lapsia joilla ei ole mitään inhimillistä kykyä tuntea empatiaa tai katumusta ja jotka tekevät jo pieninä todella hirveitä asioita. Olen ottamatta kantaa siihen, mistä se johtuu.
 
kinuski
Mä luulen, että lapsilta jotka ovat oikeasti pahoja, puuttuu empatiakyky, ja se taas johtuu jostain ja on jo sinällään sairaus. On varmasti myös lapsia, joista tulee pahoja, koska ovat kokeneet niin kovia elämässään (pahoinpitelyä, kiduttamista yms) että eivät oikeastaan enää edes tunne mitään, ja kun kasvavat aikuisiksi, kokevat vallan tunnetta tekemällä yhtä pahoja asioita kuin mitä itse ovat joutuneet kokemaan.

Mutta varsinaiseen kysymykseen: Inhoan lapsessani juuri niitä piirteitä, mitä inhoan itsessänikin, eli lyhyt pinna ja jääräpäisyys.
 
mun pojassa on yksi rasittava piirre se on niin hidas lähteen kouluun tai jonnekin aina saa odottaa ja hoputtaa............eikä ole perinnyt multa :whistle:
on muuten toinenkin ei jaksa ikinä siivota huonetta kun kauniisti pyytää
 
vieras
Joskus arkiaamuina kieltämättä otsasuoni sykkii,kun nyt on se ikä että "minä ite". Siis pukemisessa varsinkin..vaikka ei vielä ihan suju. Mutta toisaalta,eihän sitä opi kuin harjoittelemalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Äitiyslomalainen ja lisko ovat varmasti katsoneet liikaa (kauhu)leffoja :D
mua ei huvita yhtään. On ihan oikeasti olemassa lapsia joilla ei ole mitään inhimillistä kykyä tuntea empatiaa tai katumusta ja jotka tekevät jo pieninä todella hirveitä asioita. Olen ottamatta kantaa siihen, mistä se johtuu.
Tunnetteko tällaisia lapsia? Mä olen tavannut monia lapsia, mutta en yhtään tuollaista kuvatunlaista läpeensä pahaa lasta.

Tai no, jos verrataan kärpäsen jalkojen irtirepimistä, jota mäkin olen joskus harrastanut, esim. tuohon koiran tassujen polttamiseen, niin kumpi ompi pahempi? :D
 
Tallu- Mä tunnen. Yksi hirtti kissan junaradan viereen ja repi silmän pois roikkumaan. Yksi jengi potki mun naapurin kissan omistajan nokan edessä niin että kissa kuoli syliin. 4 vuotta sitten tutustuin aikuisiin jotka kertoivat minulle kaikkia raakuuksia ja rötöksiä mitä tekivät lapsena tuhopoltosta toisten lasten hakkaamiseen ja potkimiseen. ( Mulla oli sellainen oma projekti missä keräsin tietoa asosiaalisten persoonien elämästä ) Ai niin ja olen myös itse ollut tällaisten uhri lapsena Myös hyvin lähipiirissä yksi lapsi oli tällainen sisartaan kohtaan naurun kera. Ja yksi pedofiilipoika joka käytti jo lapsena nuorempia poikia hyväkseen Kirkkonummella. poika oli tarkkiksella siellä 1980 luvun lopussa. Että kyllä niitä sadisteja lapsiakin on.
Yhtä entistä lapsisadistia vastaan olin todistamassa oikeudessa tän kuun 13 pnä. Oman kertoman mukaan.. Mitä aikanaan tunsin ja oltiin väleissä niin hänellä ei ollut kotioloissa mitään vikaa. Oli vaan erilainen kuin sisarensa...
 
vau
vauvakin osaa olla hiukan ärsyttävä joskus. en ymmärrä miksi se ei vain käy nukkumaan, miksi pitää itkeä ja känätä aina ennen sitä? joka ilta? miksei vaan pää tyynyyn ja nuku? ja kun mikään ei silloin kelpaa. mistä se johtuu?

on kuitenkin niin pieni ettei sille missään nimessä suuttua osaa, joskus vaan ärsyttää kun vähemmälläkin vois päästä. miksi pitää kitistä ja vänistä vielä melkein unessakin? ja sitten kuitenki nukutaan tuntikaupalla kohta. eikä mitään hätää koskaan ole.
 
Nette
Vau; nää on näitä mysteereitä joita aikuisihminen ei aina ymmärrä. Kannattaa muuten lukaista kirjallisuutta joka liittyy vauvojen psykologiaan ja käyttäytymiseen. Loppujen lopuksi kaikki käyttäytyminen vauvalla pohjaa paljon biologiaan ja eloonjäämisviettiin.
 
Lunatic
Likka on kovaääninen ja puhelias... se välillä alkaa jurppimaan.
On myös ylidramaattinen... Kaikesta menee herne nenään.

Joudun oikeestaan päivittäin sanomaan että voisko se olla hetken hiljaa. Meinaa välillä verisuoni katketa kun sata asiaa pitäs muistaa ja taustalla papattaa mukula puheripulinsa kourissa ilman taukoja.
Ei oo multa tota piirrettä periny.
 
vau
Alkuperäinen kirjoittaja Nette:
Vau; nää on näitä mysteereitä joita aikuisihminen ei aina ymmärrä. Kannattaa muuten lukaista kirjallisuutta joka liittyy vauvojen psykologiaan ja käyttäytymiseen. Loppujen lopuksi kaikki käyttäytyminen vauvalla pohjaa paljon biologiaan ja eloonjäämisviettiin.
voi olla. nyt taas meinas vähän pinna kiristyä kun puoli tuntia unta haettiin, vauva oli ihan sipissä mut ikäänkuin ei antas unelle periksi. käsittämätöntä. ja kun muuten on siis ihan hirmu rauhallinen ja helppo vauva. ei itke ei, ei itkeny kuukauteen kun tultiin laitokselta kotiin. epäilin jo ettei se osaa. mutta toi nukkuminen...ikäänkuin tekee itselleenkin vauva kurjan olon kun ei vaan laita päätä alas ja nuku. joka kerta pitää huutaa.
 
vau
Alkuperäinen kirjoittaja Nette:
Vau; nää on näitä mysteereitä joita aikuisihminen ei aina ymmärrä. Kannattaa muuten lukaista kirjallisuutta joka liittyy vauvojen psykologiaan ja käyttäytymiseen. Loppujen lopuksi kaikki käyttäytyminen vauvalla pohjaa paljon biologiaan ja eloonjäämisviettiin.
voi olla. nyt taas meinas vähän pinna kiristyä kun puoli tuntia unta haettiin, vauva oli ihan sipissä mut ikäänkuin ei antas unelle periksi. käsittämätöntä. ja kun muuten on siis ihan hirmu rauhallinen ja helppo vauva. ei itke ei, ei itkeny kuukauteen kun tultiin laitokselta kotiin. epäilin jo ettei se osaa. mutta toi nukkuminen...ikäänkuin tekee itselleenkin vauva kurjan olon kun ei vaan laita päätä alas ja nuku. joka kerta pitää huutaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Rakastan, valtavasti rakastan.
Mutta etenkin esikoiseni on sellainen jankuttaja, ja vänkkääjä, että menetän hänen seurasaan hermoni nopeasti (liiankin :ashamed: ) ja omaa kuvaanihan lapsessani silloin juuri katson.
Voisin peesata täydellisesti :/
 

Yhteistyössä