Tosta joulugallubista, eikö muka useimmat jouluna juo mitään??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Täh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Täh?

Vieras
Meillä ainakin aina olutta ruokpöydässä, punaviiniä ja glögiä alkumaljana. Lisäksi naisväki tykkää kermalikööristä ja on myös mun ehdoton ykkönen :) Mitään kännejä ei kuitenkaan vedetä, joulu on lasten juhla :)

Meillä ei. Iskä saattaa illalla pukin käynnin jälkeen terästää juomaansa mutta kalja ei kuulu meistä kenenkään jouluun. Eikä viinejä juoda. =) Anoppilassa on varmaan kotikaljaa ja viiniä joulupöydässä sitten joulupäivänä mutta sitäkään minä ja mies ei juoda. =)

Meillä on ruualla punaviiniä ja olutta jos joku sitä haluaa.
Saunan jälkeen myös juodaan olut-pari.
Mutta ei sen enempää, toisin sanoen kukaan ei ole edes hiprakassa.

Itselleni on tosi tärkeä tuo punaviini jouluruuan kanssa. Ei maistu muuten samalle =)

meillä pääasiassa ei juoda muuta ku alkoholittomia, joskus sit joulupäivänä, jne kun vieraita tulee yleensä ni isännät ja joskus joku emäntäki saattaa hieman maistaa, mut ei mitää mikä varmaa edes tuntuu missään...

tai etten vallan valehtelisi niin kyllä, kyllä meillä joskus otetaan alkoholiakin.. joulusaunan jälkeen sidukka ehkä...

enpä usko,että tulee mitään alkoholia juotua..siideri on ainoa,mistä tykkään..eihän sitä tiiä,jos äitillä sitä on sitten tarjolla :xmas: mutta korkeintaan pullon juon,jos juon..

Meillä ei ole kotonakaan kukaan ryypännyt silloin kun minä olin pieni.
Joskus ollaan naukkailtu punaviiniä jouluaterialla, mutta nekin kerrat ovat laskettavissa yhden käden sormilla.
Mielestäni alkoholin käyttö ei ole joulun ajan juttuja.

meillä joulupöydässä on valkkaria muuta sitten ei olekkaan punkusta emme tykkää vaikka sopisikin paremmin....meillä ei jouluna eikä uutenevuotena juoda niin että kännissä oltais,meille ne on lasten juhlia

Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Alkuperäinen kirjoittaja :
että Alkon huippukausi on JOULUNA ja juhannuksena jos kukaan ei jouluna kerran juo :)!?

Tää plussan palsta on kumminkin aika pieni osa suomen väestöstä.. :whistle:

Toisekseen suurinosa plussalaisista on pienten lasten vanhempia, joissa ainakin toivon mukaan ei kännäillä ihan niin paljon jouluna kuin muissa perheissä/muut ihmiset.

Ja vastaus kysymykseen, lasillinen punkkua menee, ei muuta.

Puna ja valkoviiniä ruuan kans. Ja sitten myöhemmin ehkä lasillinen jotain muuta viskiä tai jotain vastaavaa. Ei jouluna kuten muulloinkaan ryypätä jos joku nyt TAAS siitä haluu vaahdota. Toisaalta sama miten kukin tekee mutta näin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
että Alkon huippukausi on JOULUNA ja juhannuksena jos kukaan ei jouluna kerran juo :)!?

Mieheni kävi ostamassa mun vanhemille viinipullon lahjaksi ja jos jaksan teen konvehteja, joiden ainesosia saa alkosta, joten sen verran meidänkin perhe on osallisena alkon joulusesonkiin.

Ja varmaan lapsettomissa perheissa jouluna juodaan enemmän. Täällä taas palstailijoista usemmilla juomista rajoittaa pienet lapset joten...

Ei kävisi pienessä mielessäkään juoda jouluna. Punaviinit ymmärrän, mutta me niiden päälle ymmärretä, joten nekin jää juomatta, oluisiin en koske pitkällä tikullakaan :x

Mullakin kyllä kax alle 3 vuotiasta ja toista jopa imetän, silti punkku menee pari lasia ja varmaan kermalikööriä jokunen...hui kauhistus vaan! :) Ja tää imetettävä jo 1v1kk :)

Yhteistyössä