Tosi tarpeellisia lahjoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kyselin veljeni vaimolta, että mitä heidän 2,5v lapsensa tarvitsee joululahjaksi. Ovat tosi nuukia ostamaan mitään, tykkäävät mennä mieluusti lahjojen ja muilta saatujen lahjoitusten kanssa eteenpäin. Pakon edessä joskus ostavat sitten jotain uutena itse. Rahasta ei ole kiinni vaan ihan nuukuudesta. Silti aina valitetaan niistä muilta ilmaiseksi saaduista miten huonoja ne on tai ei täysin vastaa sitä mitä tahtoisi.

No asiaan.. eli siis kysyin mitä lapsi TARVII. Vastaus oli, että tarvii oikeastaan ihan kaikkea - leluja ja vaatteita. Sitten näytti yhtä lelua ja sanoi "esimerkiksi tuollaisen tarvisi, kun toi on kaverin lapselta lainattu niin tarttis sellasen oman".

Siis täh? Todellista tarvetta siis oikein. En muutenkään käsitä sitä, että heidän lapsensa pitäisi saada kaikki samanlaiset lelut mitä meidän lapsilla on, itse niitä ei kyllä raaskita ostaa enkä käsitä sitäkään että eikö ole kiva, kun serkkulassa käydessä on jotain erilaisia leluja kuin kotona. Tuo kaverin lapselta lainassa oleva lelu on siis sellainen mikä meiltäkin löytyy.

Mutta siis jotenkin hassua, että jos lapsi TARVITSEE ihan kaikkea vaatteista leluihin niin ensimmäinen (ja ainoa) konkreettinen esimerkki on lelu, joka kuitenkin huushollista jo löytyy. Se vain sattuu olemaan lainassa.

[QUOTE="vieras";25035086]
Mutta siis jotenkin hassua, että jos lapsi TARVITSEE ihan kaikkea vaatteista leluihin niin ensimmäinen (ja ainoa) konkreettinen esimerkki on lelu, joka kuitenkin huushollista jo löytyy. Se vain sattuu olemaan lainassa.[/QUOTE]
Jospa lainaaja haluaa sitä jo takaisin? Jos se on joku lelu, mille on pitkäaikaista käyttöä, niin silloinhan se on hyvä lahja, kun tietää, että sille on käyttöä.

Itse olen ostellut sellaisia kirjoja omaksi, mitä lapset ovat halunneet lainata kerta toisensa jälkeen aina uudestaan ja uudestaan kirjastosta.

[QUOTE="vieras";25035122]Jospa lainaaja haluaa sitä jo takaisin? Jos se on joku lelu, mille on pitkäaikaista käyttöä, niin silloinhan se on hyvä lahja, kun tietää, että sille on käyttöä.

Itse olen ostellut sellaisia kirjoja omaksi, mitä lapset ovat halunneet lainata kerta toisensa jälkeen aina uudestaan ja uudestaan kirjastosta.[/QUOTE]

No meillä on siis se kyseinen lelu ja tiedän, että ei se nyt niin IN ole, että sitä tarvisi omaksi saada. Riittäisi siis hienosti se, että leikkii sillä vaikka aina meillä. Eikä sitä lainalelua siis takaisin ole pyydetty. Se vaan pitäisi saada omaksi. Minusta vain on hassua, jos lapsi oikeasti TARVITSEE jotain niin ostan kyllä sitten sitä oikeasti tarpeellista enkä tuollaista.

Yhteistyössä