Tomaatit ja kurkut istutettu kasvihuoneeseen :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kesä :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kesä :)

Vieras
No niin, nyt on virallisesti kesä. Kävin äsken istuttamassa kurkkujen ja tomaattien taimet kasvihuoneeseen. Aivan mahtavaa, kertakaikkiaan!

Mites muilla puutarhureilla keväthommat etenevät?

Onko sulla lämmitin kasvihuoneessa vai asutko etelässä? Itse en uskalla vielä viikkoihin istuttaa mitään kun joka yö on niin paljon pakkasta ollut. Asun täällä ihan pohjoisessa. En millään jaksais odottaa että pääsen istutus puuhiin:)

Vielä on taimet pienemmissä astioissa ja yöksi roudaan ne kasvihuoneesta sisään.
Liian kylmiä ovat yöt vielä.
Äsken kävin hakemassa 1000 litraa multaa ja muutaman kymmentä metriä kyllästettyä lautaa joista ajattelin viikonloppuna väsätä pari vihannes-/yrttipenkkiä tuohon kasvihuoneen viereen.

Siirsin kurkut eilen lasitetulle parvekkeelle. Yö lämpötilat + 7, onkohan vielä liian kylmä? En ole ikinä kurkkua kasvattanut. Siemenistä laitoin tulemaan ja ovat jo kukinta vaiheessa. Tuleekohan tuosta mitään? Ovat jotain itsepölyttävää lajiketta.

Päivälämpötilat kun huitelee kahdessakympissä ja yölläkin on 9 astetta, niin ei ole pelkoa että eivät kestäisi. Asun pk-seudulla ja lämppärikin löytyy kasvihuoneeseen tarvittaessa. Mulla on ollut kasvihuone jo 13 vuotta ja suunnilleen joka toinen vuosi uskaltaa pistää taimet ulos jo näin aikaisin, joka toinen vuosi sitten parin viikon päästä.

Mulla on lisäksi paljon vielä taimia kasvamassa sisällä eli jos nuo tuosta kupsahtavat, niin uusia löytyy kyllä tilalle ;)

[QUOTE="totthe";28543443]Voinko istuttaa sisällä olleet kurkun ja tomaatin taimen jo kasvihuoneeseen? Ekaa kertaa kasvihuone, aina kasvattanut lasitetulla terassilla.[/QUOTE]
Voit, ihan lämpimiä ovat yöt jo. Mulla on ollut useamman viikon jo kurkut kasvarissa.
Nyt viime päivinä kaikki ovat ottaneet pienen kasvupyrähdyksen.

Yhteistyössä