Meillä on taas viikon päivät sairastettu. Onneksi oli vaan ihan tavallinen flunssa tällä kertaa, eikä tullut korvatulehdusta tai muutakaan jälkitautina. Nyt alkaa jo helpottaa, mies on vielä vähän kipeänä.
haltia: Meillä ei mitään noin vakavaa ole ollut kuin teillä, mutta pystyn kyllä samastumaan hyvin! :hug: Lokakuusta lähtien on oltu lähes putkeen kipeänä, joko poika, minä tai koko perhe. Hirmu raskasta, vaikka tosiaan ihan normaaleja syystauteja on ollut. Teillä vielä ikävämpää, kun toipuminen on noin hidasta.
Toivottavasti miehesi tilanne paranee!
Veena: Hyvä, että maitoaltistus on nyt ohi!
Kyllä, välillä tuntuu, että seinät kaatuu päivisin päälle! Ihan kuten
Tiinulikin kirjoitti, meilläkin poika kitisee tylsyyttä, jos ollaan koko päivä kotona. Ja nythän ollaan paljon oltukin, kun ei kipeänä voi mihinkään mennä.
Terveenä käydäänkin kirjastossa, vauvajumpassa, kaverin luona leikkimässä, ym. Kirjastossa poika viihtyy yllättävän hyvin. Siellä on yleensä muita lapsia, erilaisia leluja, ja tietysti kirjoja. Huomasin juuri, että täällä on myös avoin päiväkerho, jonne saa yli 1-vuotiaat mennä max. 3 h. Ajattelin, että vuodenvaihteen jälkeen voitaisiin käydä siellä tutustumassa, ja jos poika viihtyy, voisin jättää sinne hoitoon vaikka kerran viikossa pariksi tunniksi. Saisi omaa aikaa keskellä päivää opiskelua ja muuta varten.
Mä myös hain ensi vuodelle yhteen luottamustehtävään, mutten päässyt. Harmittaa ihan hirveästi, koska siinä olisi ollut paitsi henkireikä mulle, myös vähän lisätuloa. Olisin pystynyt vielä hoitamaan poikaa kotonakin, joten tilanne olisi ollut aika win-win kaikenkaikkiaan. :| No, eipä sille mitään voi.
Tiinuli: :hug: Hienoa, että sun vointi on kohentunut, mutta kurjaa ettei mitään varmuutta oireiden syystä ole tullut. Onnea yksivuotiaalle! :heart:
maariaa: Onnea myös sinne yksivuotissyntymäpäivän johdosta! :flower:
Pakkasrajasta: Meillä poika ei yksinkertaisesti viihdy kovin kovassa pakkasessa ulkona. Eipä siis tarvitse turhaan toista kiusata ensin pukemisella ja sitten kylmyydellä. Ulkoillaan, kun on alle -10 pakkasta. Toki tuulikin pitää ottaa huomioon. Tänäänkin täällä tuuli tosi kovaa, ja sehän tekee ilmasta kylmemmän tuntuista kuin mitä asteet näyttävät.
Kausi-influenssarokote otettiin viime torstaina. Perjantai meni kuumeillessa, mutta siinä kaikki. Ajattelin sen ottaa, koska omat kokemukset influenssasta on tosi huonot.
Kauniskuu: Kivalta kuulostaa teidän joulusuunnitelmat!
Meilläkin kokoontuu mun äidin luo neljä sukupolvea, kun mun mummuni tulee myös. Mekään ei hirveästi lahjoja pojalle osteta. Vaatteita ostin, mutta toisaalta niitä olisin ostanut muutenkin. Brion junaratasetti varmaan ostetaan, mutta sekin taitaa mennä jemmaan, kunnes poika on vähän isompi.
Toivottavasti
emilyllä on jo yöt rauhoittuneet! Meillä nukutaan jo pääsääntöisesti yöt putkeen, mutta levottomat yöt onkin sitten raskaita. Poika herää vain kerran, mutta valvoo aina putkeen sen pari tuntia. :headwall: Olen huomannut, että päiväunilla on suuri merkitys yöuniin. Jos päiväunet jää vain tuntiin tai jopa alle, on yö yleensä rauhaton.
Pauli kävelee jo aika hyvin itsekseen ja yleensä lähtee suoraan kävelemään, kun lähtee liikkeelle. Konttaa kyllä, jos muksahtaa tai on kiire päästä eteenpäin. Sanoja ei tule vielä, tosin tänään olin melkein kuulevinani pojan sanovan kih, kih, kih, kun osoitti kissaa. Taisi olla sattumaa.
Jospa kömpisi itsekin sänkyyn.