"Toivottavasti se on poika"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsänpeitto

Vieras

Koska mulla ei ole täällä kotona nyt ketään kaveria, jolla urputtaa niin mä urputan teille :saint:

Mua vaan nyppii niin paljon se, että ihmiset kommentoivat tulevan vauvan sukupuolta. Joka toinen sitä on kysymässä, ja sitten tietenkin kysytään myös että kumman luulen tulevan ja kumman haluaisin tulevan. Ihan yks hailee mulle kumpi sieltä tulee, miksei se kelpaa vastaukseksi?

Ja sitten näiden älyvälkkyjen täytyy kysellä meidän lapsilta, että kumpikohan sieltä tulee, ja kumman ne lapsen haluaisivat. Esikoinen sanoi, että haluaisin toisen pikkusiskon niin eikös mummi ole sanomassa, että "eikä kun kai sä mielummin haluat pikkuveljen, velihän olis paljon parempi kun sisko" :headwall: :headwall:

Ja tää viisvuotias katsoo suu ammollaan ihmeissään, kun sitten jatketaan vielä, että "kyllä se veli olis kivempi, jooko eikö niin, jooooohan, kun sen kanssa vois leikkiä autoilla"... Kuulen oikein, kun tuon lapsen päässä raksuttaa että mitä hemmettiä noi puhuu, leikinhän mä pikkusiskonkin kanssa autoilla :laugh: :headwall: :laugh:

Muutenkin ärsyttää, että tarvii lasten kuullen puhua tuollaisia, että toinen sukupuoli olis paljon parempi vaihtoehto :| Ja ärsyttää tuplasti siksikin, että mä olen anopillekin avautunut siitä, että mun oma mummo suosi/suosii rajusti poikia tyttöjen kustannuksella, ja että mä en siedä omien lasteni kohdalla sellaista. Ja tää oli muka niin ymmärtäväistä sen kaks minuuttia mitä se mua kuunteli, ja sitten sen jälkeen ihan sama tahti jatkunut :headwall: Korkeintaan saattaa nauraa päälle, että kun se vaan on niin että pojat on parempia vaikka toi Miniä ei tykkää kun niin sanotaan |O

Ja tasan en tälläkään kerralla ilmoita synnäriltä lapsen sukupuolta. Miettiköön siellä keskenään, että kun ei taas pysty rakastamaan lastenlasta oikealla tavalla ennen kuin tietää sen sukupuolen, niin kuin viimeksi kommentoivat :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Koska mulla ei ole täällä kotona nyt ketään kaveria, jolla urputtaa niin mä urputan teille :saint:

Mua vaan nyppii niin paljon se, että ihmiset kommentoivat tulevan vauvan sukupuolta. Joka toinen sitä on kysymässä, ja sitten tietenkin kysytään myös että kumman luulen tulevan ja kumman haluaisin tulevan. Ihan yks hailee mulle kumpi sieltä tulee, miksei se kelpaa vastaukseksi?

Ja sitten näiden älyvälkkyjen täytyy kysellä meidän lapsilta, että kumpikohan sieltä tulee, ja kumman ne lapsen haluaisivat. Esikoinen sanoi, että haluaisin toisen pikkusiskon niin eikös mummi ole sanomassa, että "eikä kun kai sä mielummin haluat pikkuveljen, velihän olis paljon parempi kun sisko" :headwall: :headwall:

Ja tää viisvuotias katsoo suu ammollaan ihmeissään, kun sitten jatketaan vielä, että "kyllä se veli olis kivempi, jooko eikö niin, jooooohan, kun sen kanssa vois leikkiä autoilla"... Kuulen oikein, kun tuon lapsen päässä raksuttaa että mitä hemmettiä noi puhuu, leikinhän mä pikkusiskonkin kanssa autoilla :laugh: :headwall: :laugh:

Muutenkin ärsyttää, että tarvii lasten kuullen puhua tuollaisia, että toinen sukupuoli olis paljon parempi vaihtoehto :| Ja ärsyttää tuplasti siksikin, että mä olen anopillekin avautunut siitä, että mun oma mummo suosi/suosii rajusti poikia tyttöjen kustannuksella, ja että mä en siedä omien lasteni kohdalla sellaista. Ja tää oli muka niin ymmärtäväistä sen kaks minuuttia mitä se mua kuunteli, ja sitten sen jälkeen ihan sama tahti jatkunut :headwall: Korkeintaan saattaa nauraa päälle, että kun se vaan on niin että pojat on parempia vaikka toi Miniä ei tykkää kun niin sanotaan |O

Ja tasan en tälläkään kerralla ilmoita synnäriltä lapsen sukupuolta. Miettiköön siellä keskenään, että kun ei taas pysty rakastamaan lastenlasta oikealla tavalla ennen kuin tietää sen sukupuolen, niin kuin viimeksi kommentoivat :whistle:

No huh. Olen pahoillani sun puolesta, ja lastesi ennen kaikkea!

Mua myös ärsyttää kun jo taas kolmannen kerran samat ihmiset jatkuvasti kyselee, ja tällä kertaa vielä enemmän painotetaan että eikä se poika nyt olisi vaihteeksi kiva jne jne.

Kun mulle on IHAN V.TUN SAMA!!!
Rakas se on silti, yhtä lailla kuin kaksi ekaakin.

Meillä on jo yks kumpaakin sorttia, ja kun eka oli poika niin totta kai useimmat oli toisesta odottamassa tyttöä :| Ja nyt sit varmaan pitäis taas tulla poika, ettei olis liikaa tyttöjä...

Me ollaan miehen kanssa molemmat sellaisista perheistä, joissa vanhin lapsista on poika, ja kaikki loput tyttöjä (useampi lapsi). Kai sillä vanhalla väellä on joku trauma siitä jäänyt :laugh:

Mun äiti puhuu koko ajan, että sitten kun saatte sen toisen tytön, niin plaa plaa plaa. Ja että nythän se on ihan sama kumman saatte kun olette toivomanne saaneet, mutta tyttö olisi kyllä paras... Että saas nähdä miten käy jos meille tuleekin "vain" poika

Niinpä niin, tota on varmaan ollut kautta aikojen, siis että tutut ja muut arvuuttelevat että kumpikohan sieltä on tulossa.
Kyllä se muakin vähän jurppi kun mies mukaan lukien olivat varmoja että poika sieltä tulee.. No okei, mullakin oli sellainen tunne ja poikahan se sitten olikin.
Jos me toinen lapsonen saadaan niin varmaankin noita arvuutteluja ja kyselyitä tulee, täytyy vaan sanoa että väliäkö sillä.. :whistle:

Tuttu juttu...

Meillä kun ensimmäinen oli tyttö, oli eräs kommentti,että "No seuraavaksi sitten niitä poika-siemeniä" :headwall:

Ja kun toinenkin oli tyttö, tuli samalta ihmiseltä kommentti, että"Kolmas kerta toden sanoo"...
Ainoo paha, et tossa kohtaa se olioikeessa... :/

Mua taas pojan äitinä jurppii todella ankarasti, kun todella monet kaverit ja jopa armas äitini ovat sitä mieltä, että nyt pitäis sitte ilman muuta olla tyttö tulossa. Että eikö se toinen poika kelpaisi, mitä? Ja kuuluuko mun naisihmisenä ilman muuta haluta tyttöä??? Pitäisikö kokea olonsa epäonnistuneeksi, kun ei saa röyhelöitä ostella? Ja toinen, mikä on rasittavaa, on toi että "pojat leikkii autoilla ja tytöt nukeilla". Joojoo just. Kyllä juu meidän poika leikkii autoilla, mutta kumma kyllä autoinnostus heräsi vasta sitten, kun poika aloitti päiväkodin. Siihen asti meni kyllä muutkin lelut läpi.

Meillä esikoinen poika. Kun toista odotin, sain kyllästymiseen asti kuulla mieheltä ja etenkin anopilta siitä, että ei heidän sukuun tyttöjä tule. Ultrassa parikin kertaa sanottiin että tyttö tulossa ja sain siihenkin kuulla että "älä nyt vielä ala vaaleanpunaista ostella" jne. Tulipahan kyllä toinenkin tyttö, tuohon "tytöttömään sukuun". ;) Ja anopilla kyllä itelläänkin tyttö (ja 4 poikaa).

Toi on niin surullista, että jotkut mummelit on oikeesti tota mieltä. :( miten joku naisihminen voi ylipäätään pitää poikia jotenkin parempana? Sehän on ku kusis omalle tyynylleen.

Meidän äiti suosii poikia. en tajunnut pienenpänä sitä, kun olin iltatähti, mutta nyt kun mulla on omia lapsia ja siskollanikin on, olen huomannut sen. Tytöt laiskoja ja lihavia ja pojat ihania ja viisaita. :headwall: :headwall:

Ei sentään sanonut että toivottavasti se on poika. On sanonut, että ensimmäinen lapsi on aina erilainen ja että suhde ensimmäiseen lapseen on erilainen. No ihmekös tuo, hänen esikoisensa olikin poika ja me kaksi muuta tyttöjä. Mahtoi olla pettymys, kun ei niitä kulkusia housuissa mulla sitten ollutkaan.

Joo, kuulostaa tutulta...
Meillä on ennestään tyttö, ja kun tätä toista aloin oottaa, niin alkoi joka sukulaiselta kuulua, että voi kun se ois nyt poika..ja ovat kyselleet että onko ultrassa näkynyt, kumpi on yms.. itsekin haluttais tietää kumpi masussa on, mut sukulaisille ne kyl kerro, vaikka tiedettäiskin..
En ymmärrä mitä väliä sillä on, kun yhtä rakas se vauva on meille joka tapauksessa!

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Toi on niin surullista, että jotkut mummelit on oikeesti tota mieltä. :( miten joku naisihminen voi ylipäätään pitää poikia jotenkin parempana? Sehän on ku kusis omalle tyynylleen.

No anopin kohdalla se varmaankin selittyy kasvatuksen lisäksi seurakunnalla ja seurakunnan asenteilla naisten ja miesten suhteeseen ja asemaan maailmassa.

Höh, kylläpä korpeaa ap:n puolesta!

Itselläkin jäi juuri viime viikolla oman äitini tokaisu hampaankoloon, meillä kun on kaksi tyttöä, niin hän kertoi isäni kanssa tuumineensa, että kai se mun pikkuveli sitten tekee niitä poikia. No ANTEEKSI että itse petin heidän odotuksensa sekä omani, että lasteni sukupuolen suhteen.

No anopin kohdalla se varmaankin selittyy kasvatuksen lisäksi seurakunnalla ja seurakunnan asenteilla naisten ja miesten suhteeseen ja asemaan maailmassa.

Ei se seurakunta mitään selitä. Tekosyitä kaikki tyynni. Voihan sen seurakunnan taakse tietysti mennä, niinkuin minunkin äiti tekee. Ei se sitä muuta, että Paavali sanoi, että Kristuksessa ei ole miestä eikä naista, ei rikasta eikä köyhää.

Ei se seurakunta mitään selitä. Tekosyitä kaikki tyynni. Voihan sen seurakunnan taakse tietysti mennä, niinkuin minunkin äiti tekee. Ei se sitä muuta, että Paavali sanoi, että Kristuksessa ei ole miestä eikä naista, ei rikasta eikä köyhää.

Niin no, en tiedä. Tällä seurakunnalla tuntuu olevan aika vahva käsitys siitä, mikä on naisen paikka. Tai en minä ole sen seurakunnan jäsen, niin kuin en minkään muunkaan, joten mun tietoni perustuu vain toisen käden tietoon :D

Mjuu, tutultahan tuo vähän niinku kuulostaa. meillä ku tuo tuleva isosisko ei oikein vielä edes tajua koko vauvan tuloa muutenkaan. Niin sitten välkyt sedät ja tädit kyselee, että kumpi ois kivempi.. Ja velihän sieltä tottakai pitää nyt tulla, kun teillä on jo tyttö niin mitäs sitä toisella. Että täh? Mulle nyt on yksi ja sama kumpi sieltä tulee, kuhan vaan jo pian tulis ;) Ja en myöskään tajua miksi multa pitää kysellä, että kumpi olo sulla on. Mulla on sellainen olo, kovasti potkiva lapsi siellä on, ei sen kummempi.

Meillä kaksi poikaa ja kaikki vain jaksaa kysellä että onko yhtään erilainen raskaus kun pojista ja toivottavasti nyt tulee tyttö jne. Ei huvita edes synnyttää tätä lasta kun tuntuu että on niin kovat paineet sukupuolen takia :(

Meillä ensimmäinen oli tyttö ja seuraavasti sitten tietysti odotettiin poikaa (varsinkin appivanhemmat) vaan tyttöhän se sieltäkin tuli. Kolmatta odottaessani itse hiljaa toivoin tyttöä ihan vain siksi kun taas niin kaikki muut hehkuttivat pojan puolesta... ja tyttöhän sieltä sitten tulikin. Välillä tuntuu, että se oli tämän kolmosen onni: ties mikä pikkukeisari olis pojasta tehty ja mitä kaikkea ihmeitä vaadittu, kuin ois ollut serkussarjan nuorin ja ainoa poika!

arvatkaapas onko kiva kun mies toivoo kolmatta poikaa! ja mä tiedän että tämä on tyttö, ultrassa sanottu ja olen kertonu miehellekin.
silti sitten eilen illallakin silitteli mahaa ja sanoi että Kuinkas se POITSU siellä voi....

Niin no, en tiedä. Tällä seurakunnalla tuntuu olevan aika vahva käsitys siitä, mikä on naisen paikka. Tai en minä ole sen seurakunnan jäsen, niin kuin en minkään muunkaan, joten mun tietoni perustuu vain toisen käden tietoon :D

Harmillista. kyllä silti itsekin pitäisi ajatella. Tuntuu niin omituiselta, että joku nainen pitää naisia alempiarvoisena. Mutta sellainenhan äitikin on.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
arvatkaapas onko kiva kun mies toivoo kolmatta poikaa! ja mä tiedän että tämä on tyttö, ultrassa sanottu ja olen kertonu miehellekin.
silti sitten eilen illallakin silitteli mahaa ja sanoi että Kuinkas se POITSU siellä voi....

:o
Eikö tajua, miten se loukkaa? Miksei tuommoset miehet sitten rupea homoiksi kun kerran miehet vaan on jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Mä ajattelen niin, että se on sellaista juttelua vaan. Ei sitä kannata niin vakavasti ottaa. :)

Joo, mutta 2½- ja 5-vuotiaat lapset eivät osaa välttämättä ajatella vielä ihan niin analyyttisesti, että ne ajattelis että mummi vaan juttelee kun se sanoo, että pojat on paljon parempia kuin tytöt :whistle:

Yhteistyössä