Toiveissa vauva 2021

vierailija
Huomenta kaikille pitkästä aikaa!

Ja onnea @Kaneli123 ja toivotaan, että @wbä jokin toinen testi antaa sinulle pian viivaa - apteekin herkät kun valitettavasti antavat usein selkeitä roskishaamuja. Toivon, että teillä olisi tärpännyt!

Onko kenelläkään kokemusta pk-seudun yksityisistä lapsettomuuslääkäreistä, kuka olisi mukava ja pätevä? Ensikäyntiä olisin varaamassa ihan vain siksi, että saisi ultrattua munasarjat, limakalvon yms. asiantuntevalla taholla ensi kierrossa. Kannattaako mennä Felicitakselle vai Dextralle, onko hintaeroa? Vai oliko muitakin?
Dextraa oon kuullut enemmän kehutun, on ilmeisesti Suomen paras klinikka tuolla saralla. Hinnoista en tiedä, mut ne taitaa olla ihan sivuilla katottavissa.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Huomenta kaikille pitkästä aikaa!

Ja onnea @Kaneli123 ja toivotaan, että @wbä jokin toinen testi antaa sinulle pian viivaa - apteekin herkät kun valitettavasti antavat usein selkeitä roskishaamuja. Toivon, että teillä olisi tärpännyt!

Onko kenelläkään kokemusta pk-seudun yksityisistä lapsettomuuslääkäreistä, kuka olisi mukava ja pätevä? Ensikäyntiä olisin varaamassa ihan vain siksi, että saisi ultrattua munasarjat, limakalvon yms. asiantuntevalla taholla ensi kierrossa. Kannattaako mennä Felicitakselle vai Dextralle, onko hintaeroa? Vai oliko muitakin?
Ellet ole varma, että tulet etenemään hoitoihin asti, niin asiantuntevia hedelmällisyyteen erikoistuneita gynejä on toki tarjolla muillakin kuin varsinaisilla hedelmällisyysklinikoilla. :) Itse hakeuduin lopulta Terveystaloon, koska toimipiste sattuu olemaan lähellä. Siellä oli liuta naistentautien/hedelmällisyyden asiantuntijoita, joista jokaisella oli esittelysivut. Omaan valintaani olin varsin tyytyväinen. Toki jos olisin halunnut/tarvinnut varsinaisia hoitoja, olisi tie Terveystalossa noussut jossain vaiheessa pystyyn. Tutkimukset hoituvat kuitenkin varmasti.
 
Sori näin monta postausta peräkanaa...Mutta täällä oli tänään keskustelua oviskivuista! Itsellä on molemmissa kierroissa ollut oviksen aikaa kipuja, nipistää vatsaa. Tässä kuussa kivut tulivat vasta 2 päivää Flo:n ennustaman ovispäivän jälkeen, olisiko se kuitenkin ollut silloin...Sitä seuraavana päivänä tein huvikseni ovistestin (liuska) ja oli aika hyvä viiva, muttei kuitenkaan älyttömän selkeä (ei ole mitään mihin verrata, kun en ole testaillut)...

Sellasta tässä mietin, että miten teillä, jotka olette tikuttaneet/tikutatte, onko appien antama ovulaatiopäivä osunut oikealla päivälle vai ei? Ja jos teillä on säännöllinen kierto, niin kuinka säännöllinen teidän ovulaatipäivä on tikutuksen mukaan?? Jos ei ovuloi, miten se näkyy (tasainen haalea viiva vai ei sitä voi edes nähdä). Huh tulipa monta kysymystä, kiitos teidän eksperttineuvoista jo etukäteen, itselle tämä on ihan uusi asia. En ole tosiaan tikuttanut kuin sen kerran, mutta helmikuun kierrossa aion tikuttaa useita päiviä (seuraavassa kierrossa en, koska ollaan mökkilomalla, enkä jatka säätää tikkujen kanssa vieraassa paikassa, lomalla tulee joka tapauksessa pupuiltua, jotta saan hieman paremman ymmärryksen kehoni toiminnasta

Tsemppiä ovulaation bongailuun kaikille ja haleja uuteen kiertoon siirtyneille
Itse käytän noita appeja enemmän oireiden muistiinmerkitsemiseen kuin oviksen ennustamiseen. Voin ovuloida milloin vain kp12-kp21 ja luteaalivaihe on sitten 15 päivää hyvin täsmällisesti. Ei tuollaisilla heitoilla tekoäly osaa yhtään ennustaa, vaikka toki usein melko lähelle osuu. Flo tuntuu ennakoivan eri päivää eri kierroissa, joten siinä on ainakin vähän yritystä. ;)

Mitä tikkuihin tulee, niin olen testannut sillä kerta päivässä taktiikalla, koska ovis tuntuu kipuna kuitenkin. Eka plussaksi ohjeiden mukaan tulkittava viiva (tasavahva) tulee n. 2 päivää ennen kipua. Seuraavana päivänä tulee sitten vahvempi viiva, paitsi joskus tuleekin kivut. Minulla kipu kestää 6h ja siihen ollaan pyritty talletukset ajoittamaan. Kipu loppuu sen verran totaalisesti, että olen tulkinnut sen liittyvän nimenomaan irtoamiseen.

Ovuloimatonta kiertoa en ole tikuttanut, mutta muuten ovistesti on kyllä siitä kivoja, että aina tulee joku viiva. Saa sitten tutkia kahta viivaa edes jossain. :D
 
Itse käytän noita appeja enemmän oireiden muistiinmerkitsemiseen kuin oviksen ennustamiseen. Voin ovuloida milloin vain kp12-kp21 ja luteaalivaihe on sitten 15 päivää hyvin täsmällisesti. Ei tuollaisilla heitoilla tekoäly osaa yhtään ennustaa, vaikka toki usein melko lähelle osuu. Flo tuntuu ennakoivan eri päivää eri kierroissa, joten siinä on ainakin vähän yritystä.

Mitä tikkuihin tulee, niin olen testannut sillä kerta päivässä taktiikalla, koska ovis tuntuu kipuna kuitenkin. Eka plussaksi ohjeiden mukaan tulkittava viiva (tasavahva) tulee n. 2 päivää ennen kipua. Seuraavana päivänä tulee sitten vahvempi viiva, paitsi joskus tuleekin kivut. Minulla kipu kestää 6h ja siihen ollaan pyritty talletukset ajoittamaan. Kipu loppuu sen verran totaalisesti, että olen tulkinnut sen liittyvän nimenomaan irtoamiseen.

Ovuloimatonta kiertoa en ole tikuttanut, mutta muuten ovistesti on kyllä siitä kivoja, että aina tulee joku viiva. Saa sitten tutkia kahta viivaa edes jossain.
Kiitos kaikille vastauksista! Luulin ihan, että silloin kun on oviskipuja, niin ovulaatio on tapahtumassa, mutta aika moni on sanonut, että tikkujen mukaan kivut voi tulla ennen tai sen jälkeen, kun tulee vahvin viiva - mielenkiintoista nähdä, koska minun kehossa tapahtuu ovulaatio, kun pääsen tikuttamaan useampana päivänä. Kuten sanoit, niin varmasti on monilla vaihtelua, kuten kierroissakin.

En ole muuten koskaan tiennyt/huomannut noita oviskipuja ennen kuin aloitettiin yrittämään ja rupesin lukemaan niistä! Mies on muuten ihan pihalla noista ovistikuista:ROFLMAO:, luuli, että se oli r-testi vaikka sanoin selvästi, että on ovistikku ja sitten se sanoi, että nyt taitaa olla ovulaatio, vaikka oli aika vaalea viiva (testasin huvikseni 3 dpo). Siinä sitten selitin, että kaksi viivaa tulee aina ovistikkuihin, riippuu viivan vahvuudesta...
 
Mies on muuten ihan pihalla noista ovistikuista, luuli, että se oli r-testi vaikka sanoin selvästi, että on ovistikku ja sitten se sanoi, että nyt taitaa olla ovulaatio, vaikka oli aika vaalea viiva (testasin huvikseni 3 dpo). Siinä sitten selitin, että kaksi viivaa tulee aina ovistikkuihin, riippuu viivan vahvuudesta...
Mä en oo ees jaksanu alkaa selittämään miehelle, että miten ovistesti toimii. Riittää ku itse niitä joutuu pohtimaan. :D
 
Minullakin on ollut mielessä että jotain vitamiineja pitäisi alkaa syömään ä. Ei ole sitä foolihappoakaan vielä, onko siihen merkki vinkkejä, apteekista ja kaupasta vilkaisin niin en oikein löytänyt.

Täällä kp 29, yöllä taas menkkakipuja ja rinnat arat, mut ei ala taaskaan. Heinäkuussa oli kierto 37 päivää ja lokakuussa 33 et onko tämä taas sellainen.. Tämän perusteella menee kyllä ovistuntemukset miten sattuu. Paljonkohan menkkoja pystyy "siirtämään" toivomalla, jännäämällä. Minusta ainakin tuntuu että ne ei ala ajallaan kun kovasti toivoo että ne ei alkaisi. Tai jos on joku kylpyläreissu tai juhlat tulossa, niin silloin ne odottaa siihen aamuun ku ei sais olla. Mutta onko se oikeasti mahdollista oviksen jälkeen? Tai että stressi vaikuttaa, entä jos se stressi alkaa kp 20 oviksen jälkeen, Heh. .. hymiöitä en vissiin taaskaan saa laitettua :)
 
Minullakin on ollut mielessä että jotain vitamiineja pitäisi alkaa syömään ä. Ei ole sitä foolihappoakaan vielä, onko siihen merkki vinkkejä, apteekista ja kaupasta vilkaisin niin en oikein löytänyt.

Täällä kp 29, yöllä taas menkkakipuja ja rinnat arat, mut ei ala taaskaan. Heinäkuussa oli kierto 37 päivää ja lokakuussa 33 et onko tämä taas sellainen.. Tämän perusteella menee kyllä ovistuntemukset miten sattuu. Paljonkohan menkkoja pystyy "siirtämään" toivomalla, jännäämällä. Minusta ainakin tuntuu että ne ei ala ajallaan kun kovasti toivoo että ne ei alkaisi. Tai jos on joku kylpyläreissu tai juhlat tulossa, niin silloin ne odottaa siihen aamuun ku ei sais olla. Mutta onko se oikeasti mahdollista oviksen jälkeen? Tai että stressi vaikuttaa, entä jos se stressi alkaa kp 20 oviksen jälkeen, Heh. .. hymiöitä en vissiin taaskaan saa laitettua
Itse syön äitiysmonivitamiinia, joka sisältää myös foolihappoa. Apteekeista saa paria eri merkkiä esim. Multivita ja Minisun. Ne sopii raskautta yrittävillekin :)
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella! Ilmoitathan punaisella myös päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

6.1.2021 Keskiviikko

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★


Zanma,ya 10/16, 1.lapsi
Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ Rust ya 5/20, 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
Coguine, ya 7/20, 2. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
+ nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
+ Kimallus, ya 10/20
Toivojatintti, ya 10/20, 2. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi
Rosmarin, ya 11/20
Daisy01, ya 11/20
Lavander_,ya 12/20
Nuunuu-84, ya 12/20
Huuma 40+,ya 12/20

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä ★


Mysteerio.........................kp 51/30
Suhveli..............................kp 49/27
Persikka123........................kp 42/33
Coguine..............................kp 32/27
5xäiti............................ kp 31/31-35
Wbä.............................kp 30/26-28
Nuunuu-84............kp 29/27-29
Mansikka_maanantai.....kp 28/29
Liljannuppu................kp 28/29-32
Huuma 40+................kp 27/28
Meemuli.........................kp 23/30-34
Toive23............................... kp 20/27
Mansikka3.....................kp 18/29
Lavander_....................kp 18/25
Satsuma_....................kp 16/28-32
Mamtobe...........................kp 16/28
Rimaleli...............................kp 16/34
Petronella09..............kp 15/25-28
Daisy01...............................kp 15/32
SandraB............................kp 15/26
Nuorena äidiksi...........kp 14/36
Nipsuneiti83.................kp 13/25-33
Chili_.................................kp 9/28-29
Iinanen...........................kp 7/23-24
Kirjoh89.........................kp 6/28
Sinisilmät......................kp 5/30
Iinesankka ..............kp 4/28-31
Wanti...........................kp 3/35-48
Toivojatintti.............kp 1/31








★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat


Coguine.............................dpo 18
Wbä......................................dpo 17
Nuunuu-84.....................dpo 15
Huuma 40+....................dpo 13
Mansikka_maanantai...........dpo 12
Toive23.............................dpo 11
Liljannuppu..................dpo 10
5xäiti...................................dpo 10
Mamtobe........................dpo 4
Mansikka........................dpo 4
Petronella09................dpo 3
Meemuli...........................dpo 2
Satsuma.........................dpo 2
SandraB.......................dpo 1
Rimaleli.........................dpo 1









★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Minullakin on ollut mielessä että jotain vitamiineja pitäisi alkaa syömään ä. Ei ole sitä foolihappoakaan vielä, onko siihen merkki vinkkejä, apteekista ja kaupasta vilkaisin niin en oikein löytänyt.
Apteekissa on foolihappo ja folaatti, jotka kai sama aine eri muodossa. Folaatti pitäisi imeytyä helpommin (apteekin henkilökunnan mukaan). Mä oon syönyt syksystä asti folaattia ja pari viikkoa sitten otettu labrat ja oli hyvällä tasolla tuo arvo. Nyt vaihdoin niin että joka toinen päivä purkkien jämät (folaatti, c, d, kalsium) ja joka toinen päivä mama-vitamiini, jossa mm. foolihappo ja liuta muita vitamiineja ja hivenaineita. Suosittelen itsekin tuota mama-vitamiinia jos useaa eri vitskua haluaa, nimittäin on se kivempi vain yksi pilleri ottaa. Mutta virallisesti kai suositus että yritysaikana foolihappo riittää.
 
Täällä vaan tylsät päivät jatkuvat. Mutta kyllä tää alkukierto on silti jotenkin toiveikasta aikaa kun ovis vielä edessä päin ja voi kuvitella taas että tämä on se onnistumiskierto. Jotenkin hirveesti kaipaisi jutteluseuraa tästä yrityksestä, mutta ei oikein ole ketään joka ihan ymmärtäisi. Ystävillä joko jo lapsiluku täynnä, valittu lapsettomuus tai moneen keskenmenoon päättynyt yritys. Kaikille sinänsä voisi asioista puhua, mutta ei oikein ole sitä samaa lohtua kun ei ole yritystä kellään nyt. Onneksi on tämä palsta jossa voi höpistä :)

@wbä kuulumisia odottelen :)
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
@Mansikka_maanantai mulla sama... nyt dpo 10 ja vahva tunne ettei ole tärpännyt tästä kierrosta, ovulaation jälkeen ei ole ollut mitään oireita.

Oisko ovis ollut tässä kierrossa väärältä puolelta mistä mulla on munatorvi jouduttu poistamaan. :( Toivottavasti ensi kierrossa taas ovis paremmalta puolelta niin olisi edes se mahdollisuus tulla raskaaksi... välillä kyllä turhauttaa kun 2 kk välein vain saa mahdollisuudenkaan. :( Google on kyllä kertonut et munanjohdin voi poimia munasolun toisenkin puolen munasarjasta, mut en tiedä onko tämän todennäköisyys kuinka olematon.
 
@Mansikka_maanantai mulla sama... nyt dpo 10 ja vahva tunne ettei ole tärpännyt tästä kierrosta, ovulaation jälkeen ei ole ollut mitään oireita.

Oisko ovis ollut tässä kierrossa väärältä puolelta mistä mulla on munatorvi jouduttu poistamaan. Toivottavasti ensi kierrossa taas ovis paremmalta puolelta niin olisi edes se mahdollisuus tulla raskaaksi... välillä kyllä turhauttaa kun 2 kk välein vain saa mahdollisuudenkaan. Google on kyllä kertonut et munanjohdin voi poimia munasolun toisenkin puolen munasarjasta, mut en tiedä onko tämän todennäköisyys kuinka olematon.
Mietin juuri että irtoaako munasolut tasaisesti vuorotellen, vai eikö se ole sattumaa kummasta irtoaa?
 
vierailija40+
Hyvää loppiaista kaikille!

Minulla on käytössä 500mg c-, 100ug d-vitsku ja lisäksi foliaatti. Välillä muistan ottaa myös omegaa. Meinasin, että aloitan greippimehun, jos mitään ei ala tapahtumaan muuten. ;)

Huomenna pitäis kuukautisten alkaa. No, olin hätäinen ku eilen illalla piti rampata vessassa ennen unia aivan tolkuttomasti ja tein tänään aamulla 25mlU/ml predictorin testin. Hailea viiva siinä oli nähtävissä! Huh sentään..jännittää kovasti! Muita testejä mulla ei olekaan. Pitäskö ostaa joku herkempi vai odotella vaan?
 
vierailija
Ollaan siis kohtalontovereita tässä, saa nähä kuin meidän köy
Pakko uskoa, että parhaalla mahdollisella tavalla! Jos aikaa on niin, mikäs sit ongelma. Itsellä olis käytössä sellanen 6kk, ja sen jälkeen laitan kierukan takasin, jos ei onnistu.

Tosin, tänä aamuna tein hätäisenä 25mlU/ml testin, vaikka menkkojen pitäs alkaa huomenna. Sieltä ilmestyi hailura viiva! Huh sentään!
 
Täällä ei uutta, ovis lähenee ja sanoisin että on tänään/huomenna. Tästä kierrosta en oo ehtinyt olemaan edes kovin toiveikas, kun koko kierto on hujahtanut sukuloinnin ohella.

Tiefostan kyllä, että on kovat paineet ja odotukset nyt, kun tulisi tästä kierrosta ehkä jopa päivälleen sama ikäero nuorimmille kun esikoisella ja kuopuksella on. Samasta syystä oon aika varm, että yritys tulee vielä jatkuman ja pettynys tulee olemaan iso :D ihan hölmön hommaa pettyä, ei niillä kuukausilla ikäerossa oikeesti oo mitään merkitystä.
 

Yhteistyössä