Toiveissa vauva 2021

. Ärsyttää kun muka oli palelua, huonovointisuutta, nälkä kokoajan, vihlasu kipuja ja päänsärkyä. Taas niin toivo eli ,mutta eipä auta ku koittaa jostain taas kaivaa motivaatioo viikkoon. Ilmotin miehelle etten aio nähdä meijä kavereita jotka just ilmottanu vauvauutistansa viikonloppuna. Joutuis taas kuunteleen sitä kuinka helposti he on tullu raskaaks ja kuinka kivaa on ku sisaruksille tulee pieni ikäero. Tää on kyllä tylsin vaihe kun joutuu ny odottaa seuraavat viikot tylsästi et vois edes yrittää tehdä sitä vauvaa. Pahittelut ankeesta maanantai viestistä :/
Tsemppiä ja anna kaikkien tunteiden tulla! Toi vaihe kierrossa on kyllä mälsä, I feel you!

Ihanaa onnea plussista!

Me palattii eile reissusta ja peitto saattoi heilua saman päivän aikana useasti, heh. Jos tän viikon pupuilut onnistuu ni ehkä pääsee sit taas jännittelee Toivon ettei kroppa sekoile enää, koska viime menkat oli melkein 2kk poissa :'D
En muista, oliko sulla joku syy noihin pitkiin kiertoihin? :)
 
Kiitos :)
Sinä olet aina ihanan positiivinen:)

Meillä kun jo lapsia on,ei halutakaan mitään hoitoja yms...eikä saataisikaan,mutta itse koen että helpompi tietää jos ei enää mahdollisuutta raskautua luomusti niin sitten se on sillä selvä ja voi lopettaa yrittämällä yrittämisen .Tämä vauvakuume on vaan kasvanut tässä matkan varrella,että ihan helppo haaveilusta ei ole luopua.
Kiitos :) Ja aivan, varmasti tieto auttaisi. Jos ei ole mahdollisuutta, voi suunnata ajatukset muuhun. Tai sitten saa tietää, että kaikki on ok ja onnistua voi. Voisiko jatkaa rennoin mielin. No en kyl ite osaa olla rennolla asenteella, vaikka meillä ei ole löytynyt syytä lapsettomuudelle, eli periaatteessahan se vois onnistua, mutta silti en jaksa uskoa. Hyvä aina muita tsempata, haha, vois muistuttaa itsellekin, että kyllä voi onnistua jonain päivänä.. :D
 
Onnea kaneli123!

Ja wbä, näkyy kyllä selkeää viivaa

Nyt olis kp 27.. 27-29 yleensä kierto. Menkkatuntemuksia ollut jo muutamia päiviä. Vielä ei näy. Ens yö aika potentiaalinen. Miksi ne alkaakin aina yöllä?! :ROFLMAO:
Minulla vaihtelee alkamisaika, muistan yhteen aikaan kun kierto oli pitempi, niin menkat alkoi aina torstaina puolen päivän maissa ja kivut oli kovimmillaan ennen yhtä tiettyä tehtävää joka kuukausi :D Nyt kun lyhyempi, niin vaihtelee toki päivä. Paras on jos alkaa viikonloppuna, niin voi kärsiä kivut kotona. Nyt tämä kierto alkoi yöllä, se oli kamalaa, kun ei tietenkään saanut nukuttua. Kivut kestävät onneksi vain vuorokauden.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Kiitos :) Ja aivan, varmasti tieto auttaisi. Jos ei ole mahdollisuutta, voi suunnata ajatukset muuhun. Tai sitten saa tietää, että kaikki on ok ja onnistua voi. Voisiko jatkaa rennoin mielin. No en kyl ite osaa olla rennolla asenteella, vaikka meillä ei ole löytynyt syytä lapsettomuudelle, eli periaatteessahan se vois onnistua, mutta silti en jaksa uskoa. Hyvä aina muita tsempata, haha, vois muistuttaa itsellekin, että kyllä voi onnistua jonain päivänä.. :D
Olo on aika epäuskoinen että oikeasti olisi jo vaihdevuodet ja kovasti toivon,että meillä olisi vielä toivoa luomusti saada lapsi :)

Uskon että te vielä saatte oman pienen ,kun aika on sopiva ❤
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Toive23 ja minttuni
Minulla vaihtelee alkamisaika, muistan yhteen aikaan kun kierto oli pitempi, niin menkat alkoi aina torstaina puolen päivän maissa ja kivut oli kovimmillaan ennen yhtä tiettyä tehtävää joka kuukausi :D Nyt kun lyhyempi, niin vaihtelee toki päivä. Paras on jos alkaa viikonloppuna, niin voi kärsiä kivut kotona. Nyt tämä kierto alkoi yöllä, se oli kamalaa, kun ei tietenkään saanut nukuttua. Kivut kestävät onneksi vain vuorokauden.
Monta kertaa minulla alkanut menkat heti aamusta kun herännyt. Harvoin alkaa muuhun aikaan päivästä.
 
  • Tykkää
Reactions: Toive23
Aah. Tuunpa nyt tähän väliin omanapailemaan. Aamuinen ovistesti aika vahva, muttei plussa. Ei myöskään nyt iltainen. Nyt kuitenkin ihan järkyttävän kipua vasemmassa muniksessa. Jos tää ei ole ovis, niin ihmettelen. Eli onkohan nyt sitten "plussapäivät" jo ohi ja siksi ei näy testissä. Toissa päivänä pupuilu olisi osunut kohdilleen, jos näin olisi ♡ nyt kuitenkin vasta kp14.. Eli en tiedä.. mulla kuitenkin yleensä yli 30 päivän kierto.
 
Aah. Tuunpa nyt tähän väliin omanapailemaan. Aamuinen ovistesti aika vahva, muttei plussa. Ei myöskään nyt iltainen. Nyt kuitenkin ihan järkyttävän kipua vasemmassa muniksessa. Jos tää ei ole ovis, niin ihmettelen. Eli onkohan nyt sitten "plussapäivät" jo ohi ja siksi ei näy testissä. Toissa päivänä pupuilu olisi osunut kohdilleen, jos näin olisi ♡ nyt kuitenkin vasta kp14.. Eli en tiedä.. mulla kuitenkin yleensä yli 30 päivän kierto.
Eikö myös munarakkulan kasvu ennen ovista voi aiheuttaa kipuja. Mä oon seurannut kiertoa vasta yhden kokonaisen kierron ja olin merkannut "oviskipuja" 7 päivälle - oletan että ensin kivut liittyi tuohon kasvuun ja sitten itse ovulaatioon (vahvimmat viivat sain just ton kipujakson lopulla). Eli mä jatkaisin testailua ja pupuilua vielä! ;) :love:
 
Mulla kans kipuilee ja juilii mahassa päiviä ennen ovulaatiota. Yltyy pikkuhiljaa, kunnes sit loppuvat ihan seinään - oon olettanut et loppuvat ovikseen.

kp12 ja tänään tuli vähän verta, siis yksi surullinen pisara. Josko liittyisi ovulaatioon. Tallettelut hoidettu ja kai sitä kohta pääsee taas piinailemaan. Vähän vaatii jo taiteilua ajottaa petihommat kahen pienen kanssa :D mulla menee herkästi yöunet, jos seksit on myöhään illalla. Ja se nyt on oikeestaan ainoa hetki, varsinkin kun nyt meillä on anoppi tässä pyörimässä 24/7 vielä viikon :LOL:
 
Mulla kans kipuilee ja juilii mahassa päiviä ennen ovulaatiota. Yltyy pikkuhiljaa, kunnes sit loppuvat ihan seinään - oon olettanut et loppuvat ovikseen.

kp12 ja tänään tuli vähän verta, siis yksi surullinen pisara. Josko liittyisi ovulaatioon. Tallettelut hoidettu ja kai sitä kohta pääsee taas piinailemaan. Vähän vaatii jo taiteilua ajottaa petihommat kahen pienen kanssa mulla menee herkästi yöunet, jos seksit on myöhään illalla. Ja se nyt on oikeestaan ainoa hetki, varsinkin kun nyt meillä on anoppi tässä pyörimässä 24/7 vielä viikon
Sama juttu, että maha juilii pitkään ennen ovista. Nyt kuitenkin kipu on tosi kovaa. Tuntuu, että oikeastaan makuullaan vaan hyvä. Samanlaisia oireita oli viime kierrossa. Ja ne loppuivat kuin seinään pahimman kipupiikin jälkeen. Toivotaan että huomenna on kivut veks ja aamulämpö kohonnut :X3:
 
Minulla myös kipuilee joitain päiviä, tunnistaa ainakin oikealla puolella selvästi. Ja joissain kierroissa muutamia tunteja kestävä voimakas kipu, luulen sen olevan juurikin ovulaatio. Nyt se kipu tuli muistaakseni kp 14 ja kierto oli vaan 22vrk, lyhyeksi jäi luteaalivaihe. Katsotaanpas, miten tässä kierrossa. Kp2 lopuillaan ja nyt jo taas hyvillä mielin uuteen yritykseen.
 
Ihanaa kun te täällä annatte vielä toivoa näiden mun testien kanssa :love: Mies näki testin eri lasien läpi:rolleyes:
Laitoin tilaukseen mun vakkaritestejä, joten nyt saan jännittää tuleeko eka testit vai menkat. Viimeistään huomenna pitäisi alkaa uus kierto, mutta olen kyllä varma että joku kiinnittymisyritys täällä on vähintään tapahtunut, joten ehkä menkatkaan ei ainakaan vielä tule.

@Satsuma_ mulla tuli tässä kierrossa kova kipupiikki ovisplussan jälkeisenä iltana. Sitä ennen oli juilinut jo monena päivänä, mutta tuo ovisplussan jälkeinen oli sellainen että hetkeen ei oikein seisaallaan pystynyt olemaan. Jos olisin sinä, niin varmasn vielä mielenkiinnosta ainakin huomenna testaisin ovista, ja jos testit ei enää tummu niin olettaisin sen olleen nyt :)
 
Ihanaa kun te täällä annatte vielä toivoa näiden mun testien kanssa Mies näki testin eri lasien läpi
Laitoin tilaukseen mun vakkaritestejä, joten nyt saan jännittää tuleeko eka testit vai menkat. Viimeistään huomenna pitäisi alkaa uus kierto, mutta olen kyllä varma että joku kiinnittymisyritys täällä on vähintään tapahtunut, joten ehkä menkatkaan ei ainakaan vielä tule.

@Satsuma_ mulla tuli tässä kierrossa kova kipupiikki ovisplussan jälkeisenä iltana. Sitä ennen oli juilinut jo monena päivänä, mutta tuo ovisplussan jälkeinen oli sellainen että hetkeen ei oikein seisaallaan pystynyt olemaan. Jos olisin sinä, niin varmasn vielä mielenkiinnosta ainakin huomenna testaisin ovista, ja jos testit ei enää tummu niin olettaisin sen olleen nyt
Ooh. Lupaavaa ❤ voi kun olisi nyt ovis. Ajoitukset antaisi hyvän syyn piinailla todella. Mutta testaan huomenna!
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
Pakko kirjoittaa positiivinen uutinen välillä oman negatiivisuuteni keskellä! Kävin tänään kilpparilabroissa ja ne oli kuin olikin hyvät (TSH n. 1)! 9vko ja kaksi lääkeannoksen nostoa se vaati, mutta nyt päästään pian tositoimiin.

Nyt siis saan aloittaa letrot kun uusi kierto vain alkaa!
Mietinkin että miten sulla meni! Mahtavaa! Niin ne asiat ratkeaa yksi kerrallaan ❤
 
Ihanaa kun te täällä annatte vielä toivoa näiden mun testien kanssa Mies näki testin eri lasien läpi
Laitoin tilaukseen mun vakkaritestejä, joten nyt saan jännittää tuleeko eka testit vai menkat. Viimeistään huomenna pitäisi alkaa uus kierto, mutta olen kyllä varma että joku kiinnittymisyritys täällä on vähintään tapahtunut, joten ehkä menkatkaan ei ainakaan vielä tule.

@Satsuma_ mulla tuli tässä kierrossa kova kipupiikki ovisplussan jälkeisenä iltana. Sitä ennen oli juilinut jo monena päivänä, mutta tuo ovisplussan jälkeinen oli sellainen että hetkeen ei oikein seisaallaan pystynyt olemaan. Jos olisin sinä, niin varmasn vielä mielenkiinnosta ainakin huomenna testaisin ovista, ja jos testit ei enää tummu niin olettaisin sen olleen nyt
Onnea sulle @wbä , toivotaan, että olisi tärpännyt ja viiva rupeaa vahvistumaan pian! hCG-hormooni kaksinkertaistuu 48 tunnin välein, joten rupeaa nopeasti nousemaan kiinnittymisen tapahtuessa, mutta sullahan ei ole vielä edes uuden kierron alku, joten taitaa olla ihan normaalia, että vielä oli haalea. Toivotaan parasta!
 
Monta kertaa minulla alkanut menkat heti aamusta kun herännyt. Harvoin alkaa muuhun aikaan päivästä.
Huomenta! Kiitos vastauksista lämpöjen suhteen. Itsellä näyttäisi nyt vahvasti epätavallinen lämpöily johtua hormonimuutoksista. https://aijaa.com/ECa5sQ
Aika epätodellinen olo, mutta eilinen oli yhtä palelua ja yö kanssa...reidetkin oli tulikuumat vaikka lämpö oli vain n. 36,7. Oli sellainen olo että pakko testata teen kuitenkin loppiaisena uuden testin vielä CB:lla. Pysyn vielä listalla siihen asti.
Onnea plussasta @Kaneli123 , mikä ihana myöhäinen joululahja;) ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Kaneli123
Onnittelut plussista @Kaneli123 ja @wbä

Esikoisesta aloin testailla dpo13. Ensimmäisestä testi-ikkuna kastui, toiseen ei riittänyt tarpeeksi "näytemateriaalia" (tein siis heti ekan perään, kun yritin hädissäni korjata mokaani), kolmas värjäytyi jotenkin puoliksi. Kontrolliviivat eivät suostuneet piirtymään kunnolla, mutta testiajan ulkopuolella tuli jokin hailurainen haamu, jonka tuleva isä kuittasi höpöksi. Olisiko ollut dpo15, kun lopulta sain ensimmäisen normaalin tuloksen, mutta sekin vielä aivan onneton haiven. Kyllä @wbä tuo sinun viivasi näyttää ihan hyvältä. :) Ylihuomenna varmaan jo vahvempi. (y)
 
Tässä hyvä artikkeli Vielä @petronella09 ja muut me 80 luvun alussa syntyneet yrittäjät, tässä jossa sanotaan että kelvollinen munasolu voi olla joka 10. kierrossa, että siksi sitä aikaa vaan kuluu.

Luin ton jutun ja rupesi ahdistamaan :(, kun siinä sanottiin:
"Jos lapsesta haaveilee, on 35-vuotiaalla jo kova kiire.

Raskausmahdollisuudet huononevat jo 30–32 ikävuoden jälkeen. 35 vuoden iässä munasolut alkavat hiipua jyrkemmin ja jossain vaiheessa munasolut loppuvat kokonaan. Sen jälkeen lasta ei ole mahdollista saada omilla munasoluilla ...."

Tottahan tuo, mutta kyllä yli 35-vuotiaatkin tulee raskaaksi, vaikka voi olla haastavampaa.

Itsellä ja miehellä on mennyt vuodet opiskellessa, uran rakentamisessa, ulkomailla asuessa. En edes tiennyt haluanko lapsia 20-vuotiaana eikä ollut kumppaniakaan, jonka kanssa halusin lapsia. Ehkä taas luen vähän tunteella, kun puhutaan 30-vuoden rajapyykistä, jolloin raskautuminen hankaloituu, kun kuulun tuohon ikäryhmään! Kyllä me ainakin oltiin ihan tietoisia hedelmällisyydestä, mutta yrittämisen aloittamista kun harvoin voi kiirehtiä, riippuu niin monista jutuista elämässä. Yritys jatkuu, piinapäivät täällä ja varovaisen positiivisin mielin odottelen!!!
 
Täällä taisi olla jossain vaiheessa keskustelua sokerin käytöstä.Vuosi vaihtui ja päätin kokeilla olla tämän tammikuun nyt ensiksi karkki ja herkku lakossa, kokeillaan nyt vielä sekin onko sillä mitään vaikutusta raskautumiseen Ensimmäinen päivä oli pahin kun tottui jouluna suklaaseen yms.. olin tosi kiukkuinen, mutta eiköhän se tästä.Eilen teetä juodessa söin itse kokoaman hedelmä salaatin ,olipa hyvää ja aioin sallia itselleni esim. suola keksit teen kanssa,mutta tarkoitus on saada sokeria vähennettyä Minulla tämä aikuisiän akne tai mikä lie ja toivon,että sokerin vähentäminen auttaisi myös siihen..
Hyvä idea tuo sokerin vähentäminen! Itsekin voisin pyrkiä siihen. Yleisesti meillä ei syödä paljoa karkkia tai makeaa, mutta jouluna tuli syötyä ihan liikaa sokeria, että kroppa on vieläkin vähän koomassa. Mullakin aina välillä finnejä, joten sokerin välttäminen voisi tehdä hyvää. Yritän!! Rupesi tekemään mieli hedelmäsalaattia nam.
Tsemppiä:)
 

Yhteistyössä