Toiveissa vauva 2021

Hyvää loppiaista kaikille!

Minulla on käytössä 500mg c-, 100ug d-vitsku ja lisäksi foliaatti. Välillä muistan ottaa myös omegaa. Meinasin, että aloitan greippimehun, jos mitään ei ala tapahtumaan muuten. ;)

Huomenna pitäis kuukautisten alkaa. No, olin hätäinen ku eilen illalla piti rampata vessassa ennen unia aivan tolkuttomasti ja tein tänään aamulla 25mlU/ml predictorin testin. Hailea viiva siinä oli nähtävissä! Huh sentään..jännittää kovasti! Muita testejä mulla ei olekaan. Pitäskö ostaa joku herkempi vai odotella vaan?
Onko teillä kauankin jo yritystä takana?
 
Viestini taisi aikaisemmin upota muiden sekään, mutta mulle voi merkitä huomiselle dpo2 piinailijoihin
@wbä mikä tilanne? Vahvistuuko?
Uudet testit ei oo vielä tulleet, mutta raskausolot (huono olo nälkäisenä ja hetki syömisen jälkeen, arat ja kasvaneet rinnat) on poissa, tilalle tullut tutumpi menkkaturvotus. Jotenkin luulen että kohta alkaa vuoto :(
 
Mä tunnen oviksen vain vasemmalla. Voihan olla, että siihen on joku anatominenkin syy (suolisto tms). Mutta. Joka kerta kun on ultrattu näiden vuosien saatossa, on johtofollikin ollut vasemmalla tai loppukierrossa keltarauhanen siellä, ei ikinä oikealla. Mulla on vasen siis aktiivisempi jostain syystä ehkä oikeasti. Ivf-hoidossa siellä oli enemmän folleja vaikka oli niitä tosin oikeallakin silloin. Kummaa.
 
Onko teillä kauankin jo yritystä takana?
Kävin nyt kirjautumassa eli toi vierailija 40+ siis täällä! Me annettiin vauvalle mahdollisuus tulla nyt ihan just tossa joulukuun puolivälissä. Olishan tää ihan suoranaisesti ihme tässä iässä, jos nyt tarttui jo mukaan ja vieläpä, jos päästään loppuun saakka ilman isompia huolia. Nyt jo huolettaa kaikki mahdollinen!
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Kävin nyt kirjautumassa eli toi vierailija 40+ siis täällä! Me annettiin vauvalle mahdollisuus tulla nyt ihan just tossa joulukuun puolivälissä. Olishan tää ihan suoranaisesti ihme tässä iässä, jos nyt tarttui jo mukaan ja vieläpä, jos päästään loppuun saakka ilman isompia huolia. Nyt jo huolettaa kaikki mahdollinen!
Oliko teillä ehkäisy käytössä ennen? Meillähän oli e-pillerit käytössä, jotka lopetettiin joulukuun puolessa välissä. Viikko pillereiden lopetuksen jälk.rinnanpäät kipeytyivät ja olleet siitä asti kipeät ja menkkoja ei ole kuulunut. Muutaman r-testin tehnyt ja negaa näytti.
 
Eikös se ollut niin,että munasolu voi irrota useamman kuukauden yhdeltä samalta puolelta?Itse tunnen useimmiten kivut vasemmalla, harvoin oikealta .
Mitä minulta ultrattu, niin menee suurinpiirtein joka toinen, mutta oikealta voi tulla kahdesti peräkkäin, sitten taas vuorottelee. Tunnen yleensä kipuja oikealla. Vasemmalla en tunne, niissä kierroissa kun sieltä ovuloinut niin en tunnistanu oikein mitään kipuja.
 
Mulla kans tuntemukset vain oikealla, mutta ei joka toinen kuukausi joten voi olla etten aina ovuloi tai sit tulee vasemmalta peräkkäin pari kiertoa. Merkintöjeni perusteella voisin olettaa, että oikean puolen kierto on myös pidempi. Ja on mun "luottopuoli", keskenmennyt tärppäs pitkästä kierrosta ja kivut oli oikealla päivä ennen ovisplussaa. Lisäksi luulen, että esikoinen tärppäs oikealta, en vaan yhtään tiedä että mistä mä niin päättelen, hämärä muistikuva et ehkä jossain varhaisultrassa on jotain sellaista puhuttu aikanaan. Eli josko nyt tämä kierto ois oikean vuoro kun mitään tuntemuksia ei pariin kiertoon ole ollut :)
 
Kävin nyt kirjautumassa eli toi vierailija 40+ siis täällä! Me annettiin vauvalle mahdollisuus tulla nyt ihan just tossa joulukuun puolivälissä. Olishan tää ihan suoranaisesti ihme tässä iässä, jos nyt tarttui jo mukaan ja vieläpä, jos päästään loppuun saakka ilman isompia huolia. Nyt jo huolettaa kaikki mahdollinen!
Jos noin nopsaan kävi niin antaisi toivoa meille iäkkäimmille yrittäjille :)

Itsellä ikää tulee kesällä 39v ja yritys aloitettiin huhtikuussa, minkäänlaista viivaa ei tikkuun ole tullut tänä aikana :( Tyhmänä kuvittelin kun hormoonikierukan poistatin,että vielä voisi onnistua...kuukausi toisen jälkeen pettynyt...Nyt toivottavasti pääsen verikokeisiin ja ultraan,jossa selviäisi missä mennään,onko mahdollisuuksia.Ja siis kierukka oli n. 7- vuotta .

Toki olemme myös erilaisia, toinen voi vielä saada onnistuneita raskauksia yli 40v ja toiset ei ..munasolujen määrä ja laatuhan se on joka ratkaisee.

Sitä vaan tässä tänä yritys aikana ehtinyt miettimään mikä voi olla pielessä ja koettanut kaikki mahdolliset "poppa" konstit ja sitten on vielä sekin,että jos miehessä olisikin se vika, hän ei suostu tutkittavaksi...koska meillä on jo lapsia ennestään.
 
Kävin nyt kirjautumassa eli toi vierailija 40+ siis täällä! Me annettiin vauvalle mahdollisuus tulla nyt ihan just tossa joulukuun puolivälissä. Olishan tää ihan suoranaisesti ihme tässä iässä, jos nyt tarttui jo mukaan ja vieläpä, jos päästään loppuun saakka ilman isompia huolia. Nyt jo huolettaa kaikki mahdollinen!
Piti vielä kysyä haluatko listoille?
 
Jos noin nopsaan kävi niin antaisi toivoa meille iäkkäimmille yrittäjille

Itsellä ikää tulee kesällä 39v ja yritys aloitettiin huhtikuussa, minkäänlaista viivaa ei tikkuun ole tullut tänä aikana Tyhmänä kuvittelin kun hormoonikierukan poistatin,että vielä voisi onnistua...kuukausi toisen jälkeen pettynyt...Nyt toivottavasti pääsen verikokeisiin ja ultraan,jossa selviäisi missä mennään,onko mahdollisuuksia.Ja siis kierukka oli n. 7- vuotta .

Toki olemme myös erilaisia, toinen voi vielä saada onnistuneita raskauksia yli 40v ja toiset ei ..munasolujen määrä ja laatuhan se on joka ratkaisee.

Sitä vaan tässä tänä yritys aikana ehtinyt miettimään mikä voi olla pielessä ja koettanut kaikki mahdolliset "poppa" konstit ja sitten on vielä sekin,että jos miehessä olisikin se vika, hän ei suostu tutkittavaksi...koska meillä on jo lapsia ennestään.
Hyvä, että pääset @petronella09 selvittämään asiaa verikokeisiin ja ultraan, niin saat selvyyttä asiaan! Toivon, ettei ilmene mitään yllättävää ja toivotaan, että tärppää pian! Mitä verikokeita raskautta varten yleensä tsekataan? Julkisella vai yksityisellä? @daisy01 Säkin taisit käydä testeissä, mitä kokeita sulta otettiin? Missä kävit ottamassa testit?
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Jos noin nopsaan kävi niin antaisi toivoa meille iäkkäimmille yrittäjille :)

Itsellä ikää tulee kesällä 39v ja yritys aloitettiin huhtikuussa, minkäänlaista viivaa ei tikkuun ole tullut tänä aikana :( Tyhmänä kuvittelin kun hormoonikierukan poistatin,että vielä voisi onnistua...kuukausi toisen jälkeen pettynyt...Nyt toivottavasti pääsen verikokeisiin ja ultraan,jossa selviäisi missä mennään,onko mahdollisuuksia.Ja siis kierukka oli n. 7- vuotta .

Toki olemme myös erilaisia, toinen voi vielä saada onnistuneita raskauksia yli 40v ja toiset ei ..munasolujen määrä ja laatuhan se on joka ratkaisee.

Sitä vaan tässä tänä yritys aikana ehtinyt miettimään mikä voi olla pielessä ja koettanut kaikki mahdolliset "poppa" konstit ja sitten on vielä sekin,että jos miehessä olisikin se vika, hän ei suostu tutkittavaksi...koska meillä on jo lapsia ennestään.
Oliko teillä ehkäisy käytössä ennen? Meillähän oli e-pillerit käytössä, jotka lopetettiin joulukuun puolessa välissä. Viikko pillereiden lopetuksen jälk.rinnanpäät kipeytyivät ja olleet siitä asti kipeät ja menkkoja ei ole kuulunut. Muutaman r-testin tehnyt ja negaa näytti.
Joo, hormonikierukka on ollut vuosikausia käytössä. Poistatin sen elokuussa ja sen jälkeen on ehkäisty muilla keinoilla. Ajattelin, että pääsee näkemään miten kierto alkaa toimia kun ei oo ollu kuukautisia vuosikausiin. Hyvinhän tuo säännöllisesti lähti pyörimään sitten syyskuussa. Mut ei mulla ollu odotukset kovin korkealla, vaikka ainahan sitä toivoo.

Onko siis sun kierto heitellyt aiemmin? Varmaan hetki menee pillereiden jälkeen kun kroppa tottuu tilanteeseen.

Enkä kyl itse vielä tätä omaakaan raskautumista usko, saa nyt nähdä mitä tapahtuu tulevan viikon aikana.
 
Joo, hormonikierukka on ollut vuosikausia käytössä. Poistatin sen elokuussa ja sen jälkeen on ehkäisty muilla keinoilla. Ajattelin, että pääsee näkemään miten kierto alkaa toimia kun ei oo ollu kuukautisia vuosikausiin. Hyvinhän tuo säännöllisesti lähti pyörimään sitten syyskuussa. Mut ei mulla ollu odotukset kovin korkealla, vaikka ainahan sitä toivoo.

Onko siis sun kierto heitellyt aiemmin? Varmaan hetki menee pillereiden jälkeen kun kroppa tottuu tilanteeseen.

Enkä kyl itse vielä tätä omaakaan raskautumista usko, saa nyt nähdä mitä tapahtuu tulevan viikon aikana.
Minulla oli menkat kokoajan kun kierukka oli ja kierto ollut kokoajan säännöllinen 25-28 päivää nyt ilman kierukka, ovulaatio plussat tullut kp10-12 kun olen tikuttanut.Aluksi menkat oli mahdotonta vuotoa ja nyt viimeisimmät kierrot vähemmän ,kesällä iski aikuis iän akne ja saan välillä hikipuuskia.Näiden oireiden vuoksi hakeudun tutkimuksiin ihan julkiselle.
 
@Lavender_ @petronella09 mä kävin omakustanteisesti Puhti.fi kautta "raskautta suunnittelevan paketissa". Tarkemmat tiedot löytyy puhti.fi mutta siis laaja verenkuva, kilpirauhaset, ferritiini, d-vitamiini nyt ainakin oli mukana. En voi muuta kuin suositella kaikille. Mulla ei ollut mitään aavistusta että jokin on vialla, koska 2/2020 on otettu samat testit (pl.ferritiini) ja kaikki priimaa. Eli jos vaan kukkaro antaa periksi reilun 100€ niin vaikka omaan piikkiin suosittelen, toki julkisellakin saa lähes samat testit jos esim. väsymysoireita (tämän takia mä kävin testeissä 2/2020 mutta sillon ei mitään löytynyt). Vaikka toki harmittaa löytynyt kilpirauhasen vajaatoiminta epäily, niin oh my god miten se ois harmittanut jos ois vuosi yritetty tuloksetta kunnes sairaus tulee ilmi. Me tosiaan aloitettu yritys vasta 11/2020 ja heti ekan yk päätteeksi kävin labroissa oman mielenrauhan takia.
 
@daisy01 kiitos puhti vinkistä! Voisin harkita tuota. Mulla kesällä otettu pitkäaikaissokeri ja ferritiini, mutta kiinnostais kyllä kans kilpirauhanen, foliitti ja d-vitamiinit. Vaikka pk-seudulla asutaankin, niin senverran hankalissa paikoissa kyllä näytteenotot että vaatis melkein vapaapäivän. Haluisin kysellä myös että pääsenkö työterveyden kautta johonkin testeihin esim väsymyshistoriallani, mutta tällä hetkellä meiän vastuuhoitajat on molemmat ilm irtisanoutunut joten en oo saanu ketään kiinni sieltä :D
 
@Lavender_ @petronella09 mä kävin omakustanteisesti Puhti.fi kautta "raskautta suunnittelevan paketissa". Tarkemmat tiedot löytyy puhti.fi mutta siis laaja verenkuva, kilpirauhaset, ferritiini, d-vitamiini nyt ainakin oli mukana. En voi muuta kuin suositella kaikille. Mulla ei ollut mitään aavistusta että jokin on vialla, koska 2/2020 on otettu samat testit (pl.ferritiini) ja kaikki priimaa. Eli jos vaan kukkaro antaa periksi reilun 100€ niin vaikka omaan piikkiin suosittelen, toki julkisellakin saa lähes samat testit jos esim. väsymysoireita (tämän takia mä kävin testeissä 2/2020 mutta sillon ei mitään löytynyt). Vaikka toki harmittaa löytynyt kilpirauhasen vajaatoiminta epäily, niin oh my god miten se ois harmittanut jos ois vuosi yritetty tuloksetta kunnes sairaus tulee ilmi. Me tosiaan aloitettu yritys vasta 11/2020 ja heti ekan yk päätteeksi kävin labroissa oman mielenrauhan takia.
Kiitos vastauksesta @daisy01! Toi testipaketti kuulostaa hyvältä eikä mun mielestä ole pahan hintainenkaan. Pitää selvitellä, olisiko täällä mun asuinmaassa samanlaista, ja jos ei mitään tapahdu kesään mennessä, niin voisi käydä Suomessa noissa testeissä, kun tullaan toivottavasti lomalle Suomeen. Täällä on koronan takia terveydenhuolto ihan jumissa, joten en usko, että julkiselle pääsee. Mutta toi Puhti kuulostaa hyvältä. Epäilen, että mulla voisi olla raudanpuutosta, joten se olisi hyvä tsekata. Ostin eilen rautaa ja D-vitamiinia lisäravinteina ja folaattia olen jo syönyt pari viikkoa.

Mullakin vasta yritys alussa, tämmösenä yli-innokkaana haluan tietty tietää kaiken :ROFLMAO: , mielummin noi testit nyt, niin tietää heti, onko kaikki arvot ok raskautumista ajatellen!
 
Mullakin vasta yritys alussa, tämmösenä yli-innokkaana haluan tietty tietää kaiken , mielummin noi testit nyt, niin tietää heti, onko kaikki arvot ok raskautumista ajatellen!
Jep, me ollaan siis ihan samanlaisia! :ROFLMAO:

@petronella09 hyvä että pääsette muihin tutkimuksiin, noi labrat ei toki kerro todellakaan kaikkea, lähinnä tarkoitin että ne on hyvä lähtökohta vaikka ei yritystä olisi kauan takana! Tsemppiä tutkimuksiin! :giggle:
 

Yhteistyössä