Toiveissa vauva 2021

Mä alotin kans jo oviksen tikutuksen tänään kp10. Et ois jotain tekemistä :) viiniä on valmiina oviksen jälkeisille päiville mut muuten ei taas oo muistanu mitään muuta ostaa, ees sitä greippimehua. Enkä oo saanu aikaseks sitä ferritiinimittaustakaan varattua. Ollaan vielä viikko lomalla ni tää kierto menee nyt vaan häslätessä päiväkoti ja työnaloitus juttuja. Jospa ois vähän rennompaa sit ees..
 
Mä käväsin huvikseni uusintamittauttamassa ferritiinin tällä viikolla! Marraskuussa 2018 arvo oli muistaakseni 23 ja mulla oli paljon raudanpuutteen oireita. Oon syönyt rautaa tuosta asti aina välillä taukoa pitäen. Nyt se oli noussut ja oli 69! Hitaasti näyttää nousevan kun ei tuon korkeampi arvo ollut.. Toki mulla tässä takana keväällä 10. viikolle edennyt raskaus, keskenmeno ja sen jälkeen tappomenkat, että on voinut jossain välissä olla parempikin.
 
Meillä on ollut hieno balanssi miehen kanssa noiden testien osalta. Jos uskon näkeväni haamun, mies vilkaisee ja toteaa ykskantaan näkeekö siinä itse jotain vai ei, 99% ajasta ei :D

Muoks. Kaikista testeistä en kerro, kun testaan ihan jo hormonikuurienkin vuoksi niin paljon. Viime kuussa otin ovitrelle-pistoksen ja sehän aiheuttaa positiivisen testin n. 10 päivän ajan. Testailin pari kertaa milloin testi on nega, ja vessassa oli näkyvillä positiivinen raskaustesti pari päivää. Sit kysyin mieheltä eikö se ole ihmetellyt positiivista testiä, niin ei ollut ees huomannut :D Niitä testejä on kyllä lojunut siellä tosi paljon, että en ihmettele.
 
Testasin tänään ja sain vain harmaan viivanpaikan apteekin siihen herkempään testiin. Nyt on dpo11 et kai siinä olisi pitänyt jotain näkyä. :/ Lämmöt nousi aamulla entisestään eli ei menkkoja vielä. Ei ne vielä myöhässäkään ole. Vasta maanantaina jos ei ala. Pitää testata su/ma jos ei oo alkanut niin uudestaan :)

On kyl tosi harmi jos musta on tullut näin herkkä keltarauhashormoonille. Nytkin dpo6 lähtien aamupahoinvointia eikä loppua oo viel näkyny (+kaikki muut oireet) ja viime kierrossa oli ekaa kertaa pahoinvointia nii dpo6-9 eli just ne päivät milloin se hormooni on koholla. Ens kiertoon jos joudun nii tulee se keltarauhasliså
Toivottavasti tulisi vielä plussa, loisi toivoa muillekin hoidoissa kävijöille ❤ minulla on loppukierrossa voimakkaita oireita. Pahoinvointi, rintojen kipeys ja itkuisuus ovat ikäviä, jopa kiusallisia, oireita :( Mitenhän lääkkeet vaikuttaa, mielenkiinnolla odotan. Toivottavasti teidän ei enää tarvitse mennään uuteen hoitokiertoon, vaan tästä plussa vielä tulis!
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Toivottavasti tulisi vielä plussa, loisi toivoa muillekin hoidoissa kävijöille minulla on loppukierrossa voimakkaita oireita. Pahoinvointi, rintojen kipeys ja itkuisuus ovat ikäviä, jopa kiusallisia, oireita Mitenhän lääkkeet vaikuttaa, mielenkiinnolla odotan. Toivottavasti teidän ei enää tarvitse mennään uuteen hoitokiertoon, vaan tästä plussa vielä tulis!
Joo mä en oo kyl hirveästi kuullut et noihin apteekin testeihin tulisi viivanpaikkoja nii se herättää viel toivoa et jos olisikin ollut jotain pientä punaista jota en vaan huomannut ja viel tummenisi. Mun pissa on kans niin laimeaa aina et se voisi vaikuttaa. Luomunahan me on nää kaks ekaa kertaa menty et prosentit on aikalailla yhdynnän luokkaa onnistumisessa ollut.
 
vierailija
Olen seuraillut tätä keskustelua jo jonkin aikaa, mutta en ole vielä tohtinut rekisteröityä

Täällä on paljon yrittäjiä ja jo plussanneita. Itseäni mietityttää yrityksessä todella paljon koronavirus pelkään, että saan se raskauden aikana, ja mahdollisia vakavia seurauksia. Mitä ajatuksia teillä on raskaudesta ja koronaviruksesta?
 
Täällä elellään dpo10, en tullu tällä kertaa listalle asti piinailemaan ku oli ensin epävarmuutta siitä oviksen ajankohdasta ja sit meni luotto koko kiertoon ku ehdittiin tallettelemaan vaan -5 ja -1 :D

Nyt on tullut jänniä oireita, joita mulla ei normikierrossa oo: rinnat on eilen ja tänään ollu kipeet, eilen purskahdin itkuun vaan siks että mun pyörä on huollon tarpeessa :’D en viitti testata, elättelen toivoa että jos nyt ois mennyt nappiin ja maanantaina lääkäri soittais labrojen tuloksia ja kertois että raskaana ollaan :love::love:
 
Täällä elellään dpo10, en tullu tällä kertaa listalle asti piinailemaan ku oli ensin epävarmuutta siitä oviksen ajankohdasta ja sit meni luotto koko kiertoon ku ehdittiin tallettelemaan vaan -5 ja -1

Nyt on tullut jänniä oireita, joita mulla ei normikierrossa oo: rinnat on eilen ja tänään ollu kipeet, eilen purskahdin itkuun vaan siks että mun pyörä on huollon tarpeessa :’D en viitti testata, elättelen toivoa että jos nyt ois mennyt nappiin ja maanantaina lääkäri soittais labrojen tuloksia ja kertois että raskaana ollaan
Oih kuulostaa jännittävältä! <3
 
Olen seuraillut tätä keskustelua jo jonkin aikaa, mutta en ole vielä tohtinut rekisteröityä

Täällä on paljon yrittäjiä ja jo plussanneita. Itseäni mietityttää yrityksessä todella paljon koronavirus pelkään, että saan se raskauden aikana, ja mahdollisia vakavia seurauksia. Mitä ajatuksia teillä on raskaudesta ja koronaviruksesta?
Tämä kyllä välillä mietityttää. Hirveästi ei ole kuitenkaan viruksen tuoreuden takia tutkimuksia siitä, voiko äidin sairastama koronavirus vaikuttaa sikiöön alkuraskaudessa. Lohduttavaa kuitenkin, että ilmeisesti loppuraskaudessa sairastettuna ei ilmeisesti ole vaikuttanut vauvaan. Korjatkaa toki, jos jollakulla tähän faktatietoa.

Mulla ehkä se, että pitää nyt mennä näillä eväillä mitä on. Virus ei kuitenkaan tule kokonaan häviämään. En alkaisi itse lykkäämään lapsentekoa sen takia. Kun ei tiedä kauan tässä raskautumisessa ylipäätään menee tai tuleeko raskaaksi ollenkaan.

Koronan aiheuttamat talouskatastrofit tulevat myös aina silloin tällöin mieleen. Että entä jos joutuu lomautetuksi tai irtisanotuksi. Talouden tasapaino tuo mulle kuitenkin turvaa ja on inhottava ajatus, että olisi raskaana ja työpaikka menisi alta.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Jjenn
Dpo 2 ja kauhee himo jo testaamaan. Miksi aika matelee aina ovulaation jälkeen?? Tuli mieleen muuten yksi juttu, mulla ensi tiistaina tk-gynellä tarkastusaika. Eli tsekataan paikat yms. Silloin siis dpo 6, eli jos olisi mahdollisesti kiinnittyminen tapahtunut, niin olisiko teoriassa mahdollista, että se näkyisi ultrassa? Varmaan siis tyhmä kysymys, mutta kysynpä kuitenkin.

Mua vähän ihmetyttää nuo PC:n ovistikut. Keskiviikkona testiviiva oli siis vahvempi ja eilen ja tänään kun oon testannut, niin on mun silmään ollut edelleen hintsun vahvempi. Voiko olla mahdollista? Mietityttää nyt, että onko ovulaatio ylipäätään tapahtunut keskiviikkona... Peittoa ollaan onneksi heiluteltu melkein joka päivä. Mutsiis tietenkään just eilen mies ei innostunut... Ärsyttävää.:cautious:

Muoks: tänään siis dpo 2
 
Viimeksi muokattu:
Korona ei hirveästi mietitytä. Lapsettomuushoidothan menivät keväällä tauolle, koska ei vielä ollut tietoa mahdollisista vaikutuksista alkuraskauteen. Loppuraskaudessahan tosiaan ei ole ainakaan sikiövaurioiden riskiä.

Kun hoidot palasivat tauolta, totesi lääkäri että nyt olisi alustavaa näyttöä, ettei äidin alkuraskaudessa sairastama korona vaurioita sikiötä. Tietysti vasta lasten syntymien jälkeen saadaan lopullista tietoa, mutta ainakaan ultrassa tai muissa tutkimuksissa ei ole havaittu mitään epänormaalia. Hoidot palasivat kesäkuussa.

Minulla on mahdollisuus työskennellä etänä vaikka koko raskausaika jos terveydelliset syyt sitä edellyttävät, joten tällä hetkellä uskon ettei uusi aalto aiheuttaisi minulle yhtä suurta riskiä kuin jollekulle muulle. Sinänsä kyllä raskaana välttäisin aivan kaikkia riskejä, koronasta listerian kautta vilustumiseen. En haluaisi ainakaan tietoisesti omilla toimillani vahingoittaa lasta. Mutta toisaalta raskaana ollessa on alttiimpi esimerkiksi ruokamyrkytyksille sun muille, kun immuniteetti on madaltunut, joten kuplassakaan ei voi elää. Kaikkeen ei pysty vaikuttamaan, shit happens ja sitä rataa.
 
@Alinna86 olipa hyvä kun kävit siellä gynellä! Vaikka tulikin vähän huonoja uutisia, niin ihan huippua, että asialle voi vielä tehdä jotain ja pääset jo heti hoidon piiriin!

Pitää varmaan itsekin jossain vaiheessa käydä, jos ei plussaa ala enää sen tyhjennyksen jälkeen kuulumaan! Vaikka mulla ei onneksi sitten jouduttu imutyhjennykseen tai kaavintaan, vaikka ensin näytti ettei kohtu tyhjene.

Tein tänään aamulla kp9 ekan ovistestin tälle kiertoa eikä ollut onneksi vielä plussaa. Viimeksikin se kyllä pärähti sitten ihan yllättäen ja ovis oli jo samana päivänä, että täytyy tässä nyt kyllä talletella siihen malliin. Toinen kierto nyt tuota gelee royalia ja tämä limojen ja munasarjakipujen määrä on jotain ihan mahdotonta! Tuossa biosorin gelee royalissahan on muuten yksi ainesosa vehnänalkioöljy, en tiennyt. Hyvä kun tulee sekin samassa.
 
VAUVA 2021 ♡

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

07.08.2020 - PERJANTAI

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2(11)/20, 1.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
Santso, ya 4/20, 2. lapsi
+ Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Kuumeilija40kp, ya 4/20, 2.lapsi (miehen 5.lapsi)
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
-Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Tiitiäinen87, ya 5/20, 1.lapsi
helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
neilikkaruusu, ya 7/20, 2.lapsi
pata-ässä, ya 7/20, 1.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä


Hipposka.....................kp 43/29-32
Napsunen....................kp 42/35-37
Rimaleli..........................kp 42/30
Loree...............................kp 39/?
Zennuli..........................kp 38/25-28
Lovecoco.....................kp 38/30
Wanti..............................kp 38/32-36
Tiukuna......................kp 32/30-32
Hermitcrab..................kp 28/28-29
Goodway.......................kp 28/23
AnnMariii.........................kp 26/?
Kikkakolmas..............kp 25/28
Wbä...................................kp 25/26-28
Pandanen......................kp 23/29-31
Melissa86.....................kp 23/30-36
lulube..............................kp 23/29
Brunet82.......................kp 22/26-28
Aniaj..................................kp 19/28
Chai89............................kp 19/29-30
Helmikorvakoru.......kp 18/27-28
Kirjoh89....................kp 18/28
Krippis...........................kp 18/22-24
pata-ässä.................kp 16/28
Kasikuus......................kp 15/27-28
Lillanna.............................kp 15/28-42
Nokare..........................kp 15/27
rubikinkuutio.............kp 14/27-29
Jjenn...............................kp 13/29-33
Haaveilija-31......................kp 11/27
Iinesankka82....................kp 10/29-30
Töppönen_....................kp 9/26
Heemilia............................kp 8/30(?)
Kuumeilija40..................kp 8/27-28
Alinna86.........................kp 8/26
Mysteerio.......................kp 6/30
Hamsteri20..................kp 6/27-28
Sofialla.............................kp 6/35-42
Mamtobe............................kp 5/26-28
Mäyh..............................kp 5/26-31
Minttuni...........................kp 4/25
Nipsuneiti83.................kp 4/29
-Lounatuuli-.................kp 4/28-35
Kakkulapio.......................kp 3/?
Sinisilmät........................kp 3/27-28
Tiitiäinen87.....................kp 2/27
LaTila...................................kp 2/27
Eeva650.........................kp 1/28-42

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Hermitcrab...................dpo 14
Tiukuna.........................dpo 11
Kikkakolmas................dpo 10
Pandanen........................dpo 8
Melissa86........................dpo 8
Brunet82..........................dpo 7
Krippis................................dpo 6
Helmikorvakoru..............dpo 4
Aniaj................................dpo 4
Kirjoh89.............................dpo 3
Chai89................................dpo 2
Nokare................................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Noh arvatkaa vaan teinkö testin aamupissasta. Raskaana 1-2. Hcg siis on jotenkin noussut, taas.
Oon niin väsynyt tähän jo, oon ollut on-off-raskaana koko ajan huhtikuun alusta lähtien. Jos ensimmäinen olis onnistunut niin olisin jo puolivälissä raskautta.

Toki jokainen plussa on tietynlainen helpotus, ja tällä kertaa plussa näyttää tulevan tosi herkästi. Mut mitä tässä nyt pitäisi ajatella?

:(
 
@Alinna86 olipa hyvä kun kävit siellä gynellä! Vaikka tulikin vähän huonoja uutisia, niin ihan huippua, että asialle voi vielä tehdä jotain ja pääset jo heti hoidon piiriin!

Pitää varmaan itsekin jossain vaiheessa käydä, jos ei plussaa ala enää sen tyhjennyksen jälkeen kuulumaan! Vaikka mulla ei onneksi sitten jouduttu imutyhjennykseen tai kaavintaan, vaikka ensin näytti ettei kohtu tyhjene.

Tein tänään aamulla kp9 ekan ovistestin tälle kiertoa eikä ollut onneksi vielä plussaa. Viimeksikin se kyllä pärähti sitten ihan yllättäen ja ovis oli jo samana päivänä, että täytyy tässä nyt kyllä talletella siihen malliin. Toinen kierto nyt tuota gelee royalia ja tämä limojen ja munasarjakipujen määrä on jotain ihan mahdotonta! Tuossa biosorin gelee royalissahan on muuten yksi ainesosa vehnänalkioöljy, en tiennyt. Hyvä kun tulee sekin samassa.
Kannattaahan se käydä, ettei ainakaan turhaan mee aikaa tavallaan "hukkaan"..minkä ikäinen muuten oot? :) Jännä muuten ettei oo mitään kontrollia noitten tyhjennyksien jälkeen tai ylipäätään. Oishan se kiva tietää et missä mennään. Mullekin vaan toitotettiin kaikki olevan kunnossa et varmaa tärppää pian.. ja eilen sit kerrottiin et ei tuu onnistuu ilman apuja. Ja kun ei tästä enään nuorruta.
Mäki testasin tänää ovista ni ei oo vielä onneks! :DMut sul on kans varmaan tulevana tiistaina niinku ehkä mullakin ku yleensä mennää samaa matkaa:ROFLMAO::X3:
Toivottavasti gelee royal tois plussan teille töstä kierrosta, oon ainakin kuullut paljon hyvää siitä(y)
 
Kannattaahan se käydä, ettei ainakaan turhaan mee aikaa tavallaan "hukkaan"..minkä ikäinen muuten oot? Jännä muuten ettei oo mitään kontrollia noitten tyhjennyksien jälkeen tai ylipäätään. Oishan se kiva tietää et missä mennään. Mullekin vaan toitotettiin kaikki olevan kunnossa et varmaa tärppää pian.. ja eilen sit kerrottiin et ei tuu onnistuu ilman apuja. Ja kun ei tästä enään nuorruta.
Mäki testasin tänää ovista ni ei oo vielä onneks! Mut sul on kans varmaan tulevana tiistaina niinku ehkä mullakin ku yleensä mennää samaa matkaa
Toivottavasti gelee royal tois plussan teille töstä kierrosta, oon ainakin kuullut paljon hyvää siitä
Täytän pian 33, eli ei tästä tosiaan enää nuorruta! :D Todellakin pitäis olla aina kontrolli. Tai varsinkin, jos on ollut jotain häikkää siinä tyhjentymisessä.

Varmaan taas samoja päiviä mennään ja jännäillään! Mulla tämä kierto eroaa nyt silleenkin, että ekaa kertaa maaliskuun jälkeen oon ihan oikeesti taas töissä, enkä etätöissä, niin ei kerkee koko ajan pyöriä ajatuksen tämän asian ympärillä. Jospa siitäkin olis apua! Teillä varmaan heti tärppää ens kierrosta viimeistään kun limakalvo saadaan kuntoon! :love:
 
Noh arvatkaa vaan teinkö testin aamupissasta. Raskaana 1-2. Hcg siis on jotenkin noussut, taas.
Oon niin väsynyt tähän jo, oon ollut on-off-raskaana koko ajan huhtikuun alusta lähtien. Jos ensimmäinen olis onnistunut niin olisin jo puolivälissä raskautta.

Toki jokainen plussa on tietynlainen helpotus, ja tällä kertaa plussa näyttää tulevan tosi herkästi. Mut mitä tässä nyt pitäisi ajatella?
Jos oikein muistelen niin oliko sulla juuri km? Jos niin saitko siitä nega testiä? Hyvähän se on et plussa tulee, tietää että jotain tapahtuu. Toivottavasti tämä ois se pysyvä sitten:)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni

Yhteistyössä