Toiveissa vauva 2021

Ihan tämmönen noviisin kysymys nuista kemiallisita raskauksista. Ite en ole siis ikinä saanut mihinkään testiin näkymään yhtään mitään. Ja viime la näky hailura viiva. No testit on toki olleet negoja sen jälkeen ja se on ihan fine, mutta menkat oli todella oudot. Meneekö Teillä kemiallisesta kroppa sekasin? Kannattaakohan mun oottaakkaan ovista.

Ihana lukea sydämmen sykkeistä ja tsemppiä kaikille pidempään yrittäneille. Kovin on vaikeaa edes ajatella sitä ahdistuksen ja surun määrää, jota kierron alku voi aiheuttaa. Itse olen tässä matkassa vielä niin alussa, että on vaan pöllämystynyt ihan kaikesta.

Pahoittelut vuodatuksesta, joka seuraa pian. Täällä alkoi eka "oikea" yrityskierto perjantaina, edellinen meni hyvin vähillä yrityksillä ja olin tavallaan ihan helpottunutkin, että uusi kierto alkoi. Hirveän ristiriitaiset fiilikset, esikoisen kuoleman jälkeen on vaan odottanut milloin pääsee yrittämään uudelleen ja nyt sitten mieli lyö jarruja, vaikka kyllä sitä toista lasta kovasti halutaan. Ehkä pelko ja pessimismi nostaa päätään. Toisaalta ajattelee, että on kovin epätodennäköistä, että toinenkin raskaus päättyisi ennenaikaisesti ja lapsi kuolisi. Mutta silti ajattelee, että onhan se mahdollista. Vaikka oon päättänyt olla pelkäämättä. Tosin luulen, että keho ei edes tule raskaaksi ennen kuin se on valmis, joten luotan siihen.
Hirveästi tsemppiä varmaan aikamoiseen tunteiden vuoristorataan <3 Toivottavasti teidän ei tarvitse kauaa odotella raskautta ja kaikki sujuu hyvin loppuun saakka.

Varasin juuri sektioarven ultraukseen ajan syyskuulle, lokakuussa voisi alkaa sitten yritys ainakin jossain mittakaavassa. Itseni tuntien se on heti kaikki pelissä ja sitten itken täällä, kun ei tärppää :D Nyt ollut mielenkiintoista seurailla kroppaa ja viime kierrossa tikuttelin oviksenkin, ihan mielenkiinnosta, että noinkohan edes tulee vielä. No tuli, ainakin viime kierrossa! Tää vasemman puolen toiminta on vähän mysteeri atm, eli saas nähdä saanko plussaa tikkuun, parin pvn sisään pitäisi tulla :) Paljon onnea plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille, keskenmenon saaneille lämmin halaus <3

@Shibali ihanaa että siellä kaikki hyvin, ihan kyynel silmässä muistelin omia VU käyntejä miten suuri kivi sitä vierähtikin pois sydämeltä kun kuuli sykkeet.

Täällä kuumeinen olo jatkuu, mutta mittari näytti 36,4... Plääh, vähän masensi mutta nyt vasta dpo8, että tiedä sitten onko vaan mittausvirhe. Kahdesti kyllä mittasin. Kohtu on kipeä, selvästi tuntee missä se sijaitsee, ja tavallista huonompi olo, ja paleltaa ja välillä taas hiottaa. Ikenistä tuli eilen pestessä verta, ja ne on ihan älyttömän arat. Uskaltaisikohan sitä huomenna testailla, dpo 9, näkyisiköhän sitä mitään jos luteaali on 12pvä.. En jaksais haamuja tihrustella, mut tuli kutsu terassille, niin tietäis saako sitä viinilasin juoda hyvällä omallatunnolla...

Hei kuulostat aivan multa eilen! Mulla oli kans lämmöt 36.4 (ja dpo8) ja ne nousi tänään takaisin 36.9. Eilen myös oli aivan sika huono päivä. Oireita oli mm. pitkäkestoinen amaupahoinvonti, väsymys, kylmä, päänsärky, paljon vatsakipuja, finnejä ja kipeät rinnat, sekä jatkuva WC -hätä. Nyt tänään amaupahoinvointi jatkui (ja piti käydä vielä paastolabrassakin) mut onneksi hellitti kun söin normaalia tukevamman aamupalan. Mennään muutenkin melko samoissa. Mulla on tänään kai dpo9

@minttuni Mä jään mielenkiinnolla seuraamaan, saattaa olla itselläkin vielä edessä! Saanko kysyä että onko noi letrot vähän niinkun kokeilumielessä käytössä vai oliko sulla jotain häikkää ovulaation kanssa? En muista ootko kertonut.
Viime vuoden puolella en saanut ovulaatiota kiinni ja ultrassakaan ei näkynyt ovulaatiota tulossa. Tän vuoden puolella ainakin testeillä tullut plussa, mutta eipä sitä tiedä. Ehkä enemmän saattais olla ongelmaa tuossa luteaalivaiheessa, kun se on 10vrk ja alkaa tiputtelemaan jo dpo9-10, sais pikkusen pidempi olla. Kerron sitten, miltä lääkkeet vaikuttaa (y)

@minttuni Mä jään mielenkiinnolla seuraamaan, saattaa olla itselläkin vielä edessä! Saanko kysyä että onko noi letrot vähän niinkun kokeilumielessä käytössä vai oliko sulla jotain häikkää ovulaation kanssa? En muista ootko kertonut.
Mä tuun kertomaan omasta puolestani letroista. Ollaan siis naispari ja inseminaatioita siksi klinikalla. Mulla jos joudun ensi kiertoon nii alkaa kans letrot (siis todennäköisesti viikonloppuna jos niikseen tulee) ja mulla ne on määrätty vaikka näennäisesti ei mitään vikaa ookkaan nii tukemaan ovulaatiota (jbaalkion kiinnittymistä) ja vähän aikaistamaan sitä (koska nyt tulee kp19-21). Lääkärin mukaan luomutärppi olisi aivan mahdollinen. Ja siis kaksi kiertoa nyt ollut luomuna (tää ja edellinen). Mut kun kerta ollaan hoidoissa nii hoitojen onnistumista se voi kuitenkin helpottaa vaikkei mitään ongelmaa olekaan.

Ainiin ja pohdin muuten. Millaista valkovuotoa teil on loppukierrosta? Mä en oo koskaan seurannut aiemmin ja nyt pohdin voikohan siitä huomata jotain
Mulla ei ainakaan tässä plussakierrossa tullut ollenkaan kuivaa kautta, ei nyt mitenkään "valunut", mutta kuitenkin selvästi runsaampaa vv:tä :D Ja edelleen jatkuu. En oo ennen kauheesti kiinnittänyt huomioo, mutta muistaakseni kyllä niukkenee ja jonkinlainen kuiva kausi ennen menkkoja negakierroissa.

Valkovuodosta kun on puhe, niin mulla ainakin vaihtelee kiertojen välillä. Välillä ovulaatiosta menkkoihin voi olla rutikuivaa, ja välillä taas housut märkänä. Plussia myös saanut vaikkei vv juurikaan, ja joku plussa tullut myös milloin valkkaria juoksee tyyliin lahkeekseen, että mä en ainakaan voi päätellä mun valkovuodosta mitään.
Mulla kyllä välillä hankala sanoa mikä erite on mun, ja mikä miehen, kun pupuillaan joka päivä, niin aina jotain valuu :LOL:

Lupaavalta kuulostaa @Iinanen , @Tiukuna ja @Kikkakolmas !! Peukut pystyyn, että teillä on siellä kiinnittynyt/kiinnittymässä pienet ihanat <3

Voi että kun itse odotan sitä kovaa suht kauan kestänyttä vatsakipua, joka esikoisen raskaudessa tuli dpo 7. Se oli varmasti kiinnittyminen :)

Nyt itsellä menossa dpo6/7, mutta eipä kipuile vatsa... toivottavasti huomenna...pliis!

Valkovuotoa lorahtelee edelleen pöksyhin asti ihan reilustikin. Edeltävissä kierroissa ei ole ollut tällaista, mut harmikseni tsekkasin, että ennen esikoisen raskautta oli parina kuukautena ollut tällaista, eikä ne meinanneet mitään.

Piinailut jatkukoon siis! Ja ensikiertoon sitten kunnon tärppipäivinä hommailuja, eikävaan muutamaa päivää ennen ovista... :)

Onpa taas jänniä tilanteita, ihanaa, että niin moni kirjoittaa avoimesti! Tosi mielenkiintoista seurata muiden yritystä ja oppia samalla uutta. Oon muuten yrittänyt olla googlaamatta kovin paljon mitään, yritän ottaa rennosti. Tiedätte varmaan miten sen kanssa on käynyt, mutta kuitenki..

Mullakin nyt alkoi uusi kierto, ei onneksi kovasti venynyt. Vaikka ihmeellisesti nyt on ollut kaikki kierrot reilua 30 vrk, on jääny "lyhyet" kokonan pois. Yrityskierto numero 4 lähti nyt käyntiin, toiveet on korkealla! Ajattelin greippimehua maistella, josko sitä pystyis juomaan. Olikos menkkojen loppumisesta ovulaatioon "suositeltu" aika?

!!!!! Huomiselle voi päivittää kiertolistaan Kp3 !!!!

Äh, värit ja hymiöt ei taas toimi...

• Tykkää
Reactions: Aniaj
Katoin et @Eeva650 ja @Kikkakolmas ootte melkein samoilla dpo:illa. Ootteko jo päättänyt milloin testaatte? @Kikkakolmas ainakin pohdit sitä aiemmin. Vai joko testasitte? :) Mä en vielä tiedä. Toisaalta tekis mieli testata kun menkat saattaa alkaa jo vaikka perjantaina (vaikka Flo ennustaa vasta ma niin usein nää myöhäisen oviksen kierrot ei oo luteaalilta saman mittaisia kun normikierrot, jota Flo ei ota huomioon). Mut toisaalta on viel nii aikaista et liekkö mitään näkyisi :D

Hassua kylläkin lääkärin testipäivä on vasta ens ke ja en tiedä mitä teen jos menkat alkaa vklpn ku lääkkeet pitäisi aloittaa jo kp2 mut niiden mielestä ainakin ennen ma on aivan liian aikaista testata (ja pitää olla varma nega ennen lääkkeiden aloitusta)

Ihanaa kun ootte päivittäny listaa @minttuni ja @Brunet82:love:

Mulla on ollu ihan hullu tää viikko kun alotin maanantaina uudessa työssä, hirveesti uutta asiaa ja venyneitä työpäiviä.
Oon vain käynyt läpilukemassa täällä, mutta en muista enää yhtään ketä kaikkia piti onnitella ja kenelle laittaa pahoittelut, joten yhteisesti

Onnea teille, jotka ootte plussannu <3 :love::love::X3:
Ja suuret pahoittelut ja tsempit teille, jotka ootte saanu huonompia uutisia:cry:

Itellä tympii kun näyttää tää kierto nyt venyvän tosi pitkäksi kun nyt jo kp37, eikä menkkoja kuulu.:confused: Flo herjaa, että menkat 7 päivää myöhässäo_O Raskautuminen ei siis pitäisi olla mahdollista, koska meillä on nyt ollut kumi käytössä sen keväisen tuulimunan jälkeen, koska tää mun yllättävä uus työtilanne hieman siirsi vauvaprojektia myöhemmäksi. Eilen kyllä oli niin kiihkeetä menoa saunan jälkeen, että jäi kumi laittamatta, mutta mies onnistui vetäistä ulos ennen loppuhuipennusta:X3::D

Ihanaa kun ootte päivittäny listaa @minttuni ja @Brunet82

Mulla on ollu ihan hullu tää viikko kun alotin maanantaina uudessa työssä, hirveesti uutta asiaa ja venyneitä työpäiviä.
Oon vain käynyt läpilukemassa täällä, mutta en muista enää yhtään ketä kaikkia piti onnitella ja kenelle laittaa pahoittelut, joten yhteisesti

Onnea teille, jotka ootte plussannu <3
Ja suuret pahoittelut ja tsempit teille, jotka ootte saanu huonompia uutisia

Itellä tympii kun näyttää tää kierto nyt venyvän tosi pitkäksi kun nyt jo kp37, eikä menkkoja kuulu. Flo herjaa, että menkat 7 päivää myöhässä Raskautuminen ei siis pitäisi olla mahdollista, koska meillä on nyt ollut kumi käytössä sen keväisen tuulimunan jälkeen, koska tää mun yllättävä uus työtilanne hieman siirsi vauvaprojektia myöhemmäksi. Eilen kyllä oli niin kiihkeetä menoa saunan jälkeen, että jäi kumi laittamatta, mutta mies onnistui vetäistä ulos ennen loppuhuipennusta
Ootko testannut? Ainahan ne kumitkan ei oo satavarmoja

Katoin et @Eeva650 ja @Kikkakolmas ootte melkein samoilla dpo:illa. Ootteko jo päättänyt milloin testaatte? @Kikkakolmas ainakin pohdit sitä aiemmin. Vai joko testasitte? Mä en vielä tiedä. Toisaalta tekis mieli testata kun menkat saattaa alkaa jo vaikka perjantaina (vaikka Flo ennustaa vasta ma niin usein nää myöhäisen oviksen kierrot ei oo luteaalilta saman mittaisia kun normikierrot, jota Flo ei ota huomioon). Mut toisaalta on viel nii aikaista et liekkö mitään näkyisi

Hassua kylläkin lääkärin testipäivä on vasta ens ke ja en tiedä mitä teen jos menkat alkaa vklpn ku lääkkeet pitäisi aloittaa jo kp2 mut niiden mielestä ainakin ennen ma on aivan liian aikaista testata (ja pitää olla varma nega ennen lääkkeiden aloitusta)
Testasin aamulla negan. Menkat alkaa Flon mukaan pe, luteaalin mukaan la, joten eiköhän nyt malta odottaa ensi viikkoon, jos on tarve.

@Loree en oman kokemuksen perusteella luottaisi kumeihin ollenkaan. Tai ehkä vika oli käyttäjissä, mutta tuntuvat kovin herkästi mm. luiskahtelevan pois paikoiltaan. Toki uuden duunin aiheuttama jönnityskin vaikuttaa herkästi kiertoon.

• Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Tiukuna
Valkovuodosta; just tänään vessassa ihmettelin, että tulee hirveästi valkovuotoa, sellaista paksua "käsivoidemaista". Oikein lorahti paperiin sellainen kunnon klöntti :O Ovulaation ajankohdasta olen nyt ihan epävarma, kun alun perin luulin sen olleen sunnuntaina, mutta kirkasta limaa tuli vielä maanantaina ja eilenkin jonkin verran. Seuraavaan yrityskiertoon täytyy varmaan ottaa tueksi ovulaatiotikutus, muutenhan tässä ihan harmaantuu hiukset pohtiessa ja odottaessa :D

Ollut taas aika hohhoijakkaa pari päivää. Tuijottelen kalenteria, pyörittelen laskettuja aikoja eri kierroilla, googlaan niitä samoja raskautumisen vippaskonsteja sadatta kertaa.. ihan kivaa että työt alkaa ja saa muuta mietittävää.

Oon yrittänyt päättää et mihin asti annan tälle projektille aikaa. Miehen vastaus oli vaan että "ihan miltä tuntuu". Alkuperänen suunnitelma oli, että vuosi eli ens toukokuuhun. Toisaalta haluaisin jo ehkä aiemmin luovuttaa, en jotenkin jaksa näitä luomuoloja, kierukan kanssa elämä on niin paljon helpompaa :D mut osaako sitä sit luovuttaakaan, jäiskö harmittamaan ettei antanut tarpeeksi aikaa.. vaikeeta on oman pään kanssa.

Mikähän ihme muhun on iskenyt kun ehkä 3 viimeisintä päivää hiukset on ollut voipaketin näköiset jo iltapäivällä (kun oon aamulla käynyt suihkussa). Mitään en oo muuttanut entisestä ja ennen meni kaksikin päivää hyvin pesemättä. Lisäksi tuntuu et hikoan todella helposti ja sit haisen voimakkaammin heille toki siis aineenvaihdunta on vilkastunut kun pissilläkin saa käydä vähän väliä. Voikohan olla joku hormoonikiertoon liittyvä? Kävin tänää (en tän takia) kilpparilabrassa ja nekin oli ok eli ei voi ainakaan se hormooni vaikuttaa :D

Mulle saa huomiselle päivittää kp 2

Soittelin tänään kunnallisen lapsettomuusklinikalle ja kyselin vähän et onnistuisko mulla päästä jo käymään siellä ja sanoivat että voivat mun alku tietojenkin perusteella ottaa sinne tutkimuksiin, mut pitää vaan hakee työterveyslääkäriltä lähete ❤ Mulla tosiaan endo ja sanoivat et nyt ku yli 6kk yritystä takana niin on hyvä heti alkaa tutkimaan ettei tarvi myöskään pitkittää oloa ilman pillereitä! Nii tällä viikolla haen vielä sen lähetteen ja toivotaan et pääsis jo jonkunlaisiin tutkimuksiin tän kuun aikana!

Mulle saa huomiselle päivittää kp 2

Soittelin tänään kunnallisen lapsettomuusklinikalle ja kyselin vähän et onnistuisko mulla päästä jo käymään siellä ja sanoivat että voivat mun alku tietojenkin perusteella ottaa sinne tutkimuksiin, mut pitää vaan hakee työterveyslääkäriltä lähete Mulla tosiaan endo ja sanoivat et nyt ku yli 6kk yritystä takana niin on hyvä heti alkaa tutkimaan ettei tarvi myöskään pitkittää oloa ilman pillereitä! Nii tällä viikolla haen vielä sen lähetteen ja toivotaan et pääsis jo jonkunlaisiin tutkimuksiin tän kuun aikana!
Hyvä että pääset vähän nopeammin tutkittavaksi! Pillerit tosiaan kun pitää tautia kurissa. Itsellä kans endo todettu, ultran perusteella ainakin sitä mulle diagnosoivat. Nyt yk 5 menossa. Mulla on kontrolliaika marraskuussa joten aattelin sinne asti nyt odotella että jos silloinkaan ei vielä ole tärpännyt niin toivottavasti sit voisi keskustella eri mahdollisuuksista.
Olisi kiva kuulla kans kuulumisia, että mitä siellä sanovat asian tiimoilta!:giggle:

Hyvä että pääset vähän nopeammin tutkittavaksi! Pillerit tosiaan kun pitää tautia kurissa. Itsellä kans endo todettu, ultran perusteella ainakin sitä mulle diagnosoivat. Nyt yk 5 menossa. Mulla on kontrolliaika marraskuussa joten aattelin sinne asti nyt odotella että jos silloinkaan ei vielä ole tärpännyt niin toivottavasti sit voisi keskustella eri mahdollisuuksista.
Olisi kiva kuulla kans kuulumisia, että mitä siellä sanovat asian tiimoilta!
ehottomasti tänne kyl sit jaan kokemuksia sieltäja itekki kyl yllätyin positiivisesti ku tänään soittelin sinne kuinka ”tosissaan” ne ainakin puhelimessa tilanteen otti vaikka ei vielä super kauaa sinänsä yritystä oo takana vs moneen muuhun täälläkin verrattaen.
On tän kans elo toki ilman pillereitä välillä yhtä tuskaa kun puukon iskuja vatsaan ja muualle tulee ja kauheena yrität ajatella et no nyt se johtuu siitä et tärppäs tai kiinnitty tai tuli super ovis mut todellisuudessa vaa kaikki johtuu varmaankin endosta ja sen kivuista ja tärppiä ei tuu! Tää kierto etenki oli niiiin toiveet korkeella ku kaikki tähdet ja kuut oli hyvin ristissä mutta ei! :cry:

• Tykkää
Reactions: Nokare

Yhteistyössä