Toiveissa vauva 2021

Mulla ovistesti näyttää juuri ennen menkkojen alkua tosi vahvaa viivaa ja digikin näyttää aina hymynaamaa.
Nyt ei tosiaan testejä edes ole. Mutta ei myöskään ovislimoja näy. Toivottavasti tänään rupeaa tulemaan, koska viimeiset puoli vuotta kun olen oviksen merkannut ylös, on se ollut kp 13-14. Nyt jo kp 14... Mutta tokihan se olis ihan karman laki, että juuri silloin kuin alkaa yrittämään, niin jää ovis uupumaan.
Eilen taas talletettiin, täytyyhän sitä sinne pankkiin silti laitella.

@pumpuli1 Kyllä tuo on jo tosi selkeä plussa
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Hyvin on @pumpuli1 vahvistunut!! :love: Ja ihan super vahva viiva kyllä @Kasikuus, jännä!:love::D

Kävin tsekkauttamassa iteltäni vähän veriarvoja. Oli kiva kuulla, että ferritiini oli 78 ja oikeestaan kaikki muukin ihan priimaa, paitsi d-vitamiini.. Se oli ihan kunnolla alle viitearvojen, pitää ruveta kiskomaan ihan tosissaan niitä nappeja! o_OOonkin laiskasti syönyt jo viime talvena ja nyt unohtunut ihan kokonaan.:poop:
 
@Kasikuus onko muita ovisoireita, limoja, tms.? Mullehan se lykkäsi viime kierrossa oviksen kp 30, huomasin limoista ja tuikkimisista, että nyt tuli kyllä myöhään. Mulle tuo 15 päivän heitto on kyllä suhteellisen normaalia...
No ei oikeastaan! Mulla yleensäkin oviksen aikaan aika vähäiset limat. Ja ei tän vv määrän seasta kyl mitään limoja osaa bongailla. Sain sen tosi vahvan ovisplussan 10.7 ja siitä lähtien vv määrä ollut tosi runsasta joka pvä (ilman suojaa ei voi olla)
 
No ei oikeastaan! Mulla yleensäkin oviksen aikaan aika vähäiset limat. Ja ei tän vv määrän seasta kyl mitään limoja osaa bongailla. Sain sen tosi vahvan ovisplussan 10.7 ja siitä lähtien vv määrä ollut tosi runsasta joka pvä (ilman suojaa ei voi olla)
Jännä juttu, ei tuo testi varmaan ovista merkkaile ja suuri vv:kin varmasti viittaisi johonkin muuhun. Toivotaan, että ne menkat ei sieltä alakaan Oliko se raskaustesti jonka teit kuinka luotettava aikaisilla päivillä?
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Jännä juttu, ei tuo testi varmaan ovista merkkaile ja suuri vv:kin varmasti viittaisi johonkin muuhun. Toivotaan, että ne menkat ei sieltä alakaan Oliko se raskaustesti jonka teit kuinka luotettava aikaisilla päivillä?
Viimeks tuo r-testi näytti haaleaa viivaa dpo11. Eilen ei näyttänyt mitään samoilla päivillä. Ja herkkyys oli siis 10mq
 
Viimeksi muokattu:
@pumpuli1 onpas jo komea viiva!:love:

@Kasikuus siellä vahva viiva ovistestissä, onpas jännää!!
Ja onnea uudelle talolle!❤

Täällä taas typerän malttamattomana tein aamulla negatestin (preg check).. Ei vaan näpit pysy erossa noista testeistä!! Yks vielä kaapissa ja nyt lupaan julkisesti että teen sen jos ei menkkoja viikon päästä ole vielä kuulunut (apua, viikko on sairaan pitkä aika :D ) Tosiaan oviksesta mulla ei oikein oo täs kierrossa selkoa, joten en tiiä mihin menkkoja edes odotella, onpas ärsyttävää! Tuntemukset alavatsalla kuitenki jatkuu... varmaan kierukan poiston jälkeen hormonit ja kaikki hakee paikkaansa tai jotain.
 
Mä en tiedä kumpi on pahempaa, tää että tiedät mikä dpo on ja kuulostelet kaikkia suolen liikkeitä ja puristelet tissejäs jatkuvasti, vai kun esikoisen yrityksessä ei ovista löytyny ja olit jatkuvasti epätietoinen kierron päivistä. Sillon ei tullu kyl oloja näin paljon kuulosteltua et sinänsä oli helpompaa. Mut toisaalta rahaa palo testeihin aika paljon :D

Nyt ei kyl mitään oloja et taidetaan pettyä ens viikolla. Ferritiini pitäs munkin käydä mittauttaa, jospa sen ottais ens kierron asiaksi :)
 
@pumpuli1 On selvästi vahvistunut! :)
@Kasikuus Talo asiat on kyl jänniä ja saa ajatukset muualle. Meillä myös uuden talon metsästys käynnissä, jospa pääsis jouluksi uuteen kotiin

Mä en oo ihan varma tästä kierrostani nyt. Laskeskelin, et mul kaksi vikaa kiertoa ollut sen 27pv, eikä 28. Viime viikom torstaina eli kp24 alkoi pieni tuhruvuoto, oli hyvin vähäistä ja jatkui sinne su asti. Sit maanantaina iltapäivällä alkoi vuotaa enempi ja tiistaina ihan kunnolla. Eilen kuitenkin vuoto väheni paljon ja tänään ei tuu mitään. Mietin, ku olen kp1 laskenut maanantaista, et olenko nyt ihan hakoteillä kiertoni kanssa. Mutta eikös kp1 oo se kun on ensimmäinen kunnon vuotopäivä? Näin laskettuna mun menkat kesti 2pv vain.
Testaan tässä kierrossa vielä ovis tikkuja ja jos en niillä saa ovis plussaa, niin jätän tikuttelut pois.
Näyttääkö teillä muilla ovis testit aina plussaa?
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
@pumpuli1 On selvästi vahvistunut! :)
@Kasikuus Talo asiat on kyl jänniä ja saa ajatukset muualle. Meillä myös uuden talon metsästys käynnissä, jospa pääsis jouluksi uuteen kotiin

Mä en oo ihan varma tästä kierrostani nyt. Laskeskelin, et mul kaksi vikaa kiertoa ollut sen 27pv, eikä 28. Viime viikom torstaina eli kp24 alkoi pieni tuhruvuoto, oli hyvin vähäistä ja jatkui sinne su asti. Sit maanantaina iltapäivällä alkoi vuotaa enempi ja tiistaina ihan kunnolla. Eilen kuitenkin vuoto väheni paljon ja tänään ei tuu mitään. Mietin, ku olen kp1 laskenut maanantaista, et olenko nyt ihan hakoteillä kiertoni kanssa. Mutta eikös kp1 oo se kun on ensimmäinen kunnon vuotopäivä? Näin laskettuna mun menkat kesti 2pv vain.
Testaan tässä kierrossa vielä ovis tikkuja ja jos en niillä saa ovis plussaa, niin jätän tikuttelut pois.
Näyttääkö teillä muilla ovis testit aina plussaa?
Testasin viime vuonna 4 kiertoa putkeen (touko-elokuu) apteekista ostetuilla puikkotesteillä. En saanut ovista kiinni ja hakeuduimme tutkimuksiin. Eka kierto, mikä ultrattiin, oli ovuloimaton. Loppukierron olin tikuttelematta, koska raskaaksi ei todennäköisesti luomuna voi tulla, mutta tammikuuussa jatkoin tikuttelua. Nyt tämän vuoden puolella hyvin suurella todennäköisyydellä ovis tullut joka kierrossa. Saan kiinni niin, että liuiskoilla testaan 1-2 x päivässä ja sitten kerran digillä vielä varmistan, että tulihan plussa. Viime vuonna testasin vain kerran päivässä, voi olla että mennyt ohi. Eilen esim. oli liuskat tosi vaaleat ja tänään jo lähellä plussaa. Ohi saattais mennä, jos en kahdesti testaisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Aniaj
@Aniaj Mulla näyttää pitkin kiertoa haaleaa ja melko punaista viivaa ovistikut. Viime kierrossa ovistikkuun tuli plussa, sitä edellisessä oviksen aikaan tuli lähes yhtä punainen kuin tarkistusviiva. Kuitenkin uhosin täällä aikaisemmin nakkaavani tässä kierrossa ovistikuilla vesilintua ja niin aion tehdäkin. Viime kierto meni ihan tikkujen kanssa kriiseilemiseksi kun koko ajan sai miettiä että onko se vai eikö se oo. Luotan tuikkimisiin, tisseihin ja limoihin oviksen ilmoittajina. :D
 
Testasin viime vuonna 4 kiertoa putkeen (touko-elokuu) apteekista ostetuilla puikkotesteillä. En saanut ovista kiinni ja hakeuduimme tutkimuksiin. Eka kierto, mikä ultrattiin, oli ovuloimaton. Loppukierron olin tikuttelematta, koska raskaaksi ei todennäköisesti luomuna voi tulla, mutta tammikuuussa jatkoin tikuttelua. Nyt tämän vuoden puolella hyvin suurella todennäköisyydellä ovis tullut joka kierrossa. Saan kiinni niin, että liuiskoilla testaan 1-2 x päivässä ja sitten kerran digillä vielä varmistan, että tulihan plussa. Viime vuonna testasin vain kerran päivässä, voi olla että mennyt ohi. Eilen esim. oli liuskat tosi vaaleat ja tänään jo lähellä plussaa. Ohi saattais mennä, jos en kahdesti testaisi.
Okei. Mä ostin liuskoja ja digejä, ni koitan niillä saiskos plussan..mut tiedän itteni, et oon ihan psykooseis, jos ne ei tuota toivottua tulosta
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@Aniaj Mulla näyttää pitkin kiertoa haaleaa ja melko punaista viivaa ovistikut. Viime kierrossa ovistikkuun tuli plussa, sitä edellisessä oviksen aikaan tuli lähes yhtä punainen kuin tarkistusviiva. Kuitenkin uhosin täällä aikaisemmin nakkaavani tässä kierrossa ovistikuilla vesilintua ja niin aion tehdäkin. Viime kierto meni ihan tikkujen kanssa kriiseilemiseksi kun koko ajan sai miettiä että onko se vai eikö se oo. Luotan tuikkimisiin, tisseihin ja limoihin oviksen ilmoittajina. :D
Nojoo viime kierros en saanut liuskaan asti sitä ovisplussaa, mut limoista olin kyl aika varma, milloin se ovis olis ollut. Testasin vaan kerran päiväs ja vähä mihin aikaan sattus. Jos nyt yhden mahiksen annan ja sit(etten sekoa) luotan taas kropan tuntemuksiin. :unsure::p
 
@pumpuli1 On selvästi vahvistunut!
@Kasikuus Talo asiat on kyl jänniä ja saa ajatukset muualle. Meillä myös uuden talon metsästys käynnissä, jospa pääsis jouluksi uuteen kotiin

Mä en oo ihan varma tästä kierrostani nyt. Laskeskelin, et mul kaksi vikaa kiertoa ollut sen 27pv, eikä 28. Viime viikom torstaina eli kp24 alkoi pieni tuhruvuoto, oli hyvin vähäistä ja jatkui sinne su asti. Sit maanantaina iltapäivällä alkoi vuotaa enempi ja tiistaina ihan kunnolla. Eilen kuitenkin vuoto väheni paljon ja tänään ei tuu mitään. Mietin, ku olen kp1 laskenut maanantaista, et olenko nyt ihan hakoteillä kiertoni kanssa. Mutta eikös kp1 oo se kun on ensimmäinen kunnon vuotopäivä? Näin laskettuna mun menkat kesti 2pv vain.
Testaan tässä kierrossa vielä ovis tikkuja ja jos en niillä saa ovis plussaa, niin jätän tikuttelut pois.
Näyttääkö teillä muilla ovis testit aina plussaa?
Mä aina kerron ku ihmiset miettii et tuleeko ovulaatio kun ei plussaa löydy niin mun oman kehoni ihmeellisyydestä. Mulle on esimerkiksi neuvottu ihan tuolla lääkärissä tikuttaa kerran päivässä aamuisin, mut mulla menis silleen koko ovulaatio ohi. Tikutan kahdesti päivässä. Se yleensä riittää, mut esimerkiksi viime kierrossa normaali aamu ja ilta tikutuksella olisi mennyt ohi. Jotenkin sattuman kaupalla testasin myös klo17 iltapäivällä ja se oli sen päivän ainoa plussa ja sen kierron siis ovis+ (Teen digitestejä et ei oo edes viivan vahvuudella arpomista). Lisäksi itsellä esimerkiksi Onestep ei näytä plussaa ollenkaan. PCn plussa ei oo tasavahva mut silti todistetusti ovulaatio tapahtuu :D

ON: Siis oikeasti mä taas itken tätä pientä stressiäni täällä. Mua niin turhauttaa tää miten ovulaatio tuntuu venyvän ja venyvän myöhäisemmälle joka kierrossa. Tikuttelun tuntuu stressaavimmalta.

Okei kyl viime kierrossa ovulaatio oli mun "normipäivien" rajoissa kp19? Mut nyt tässä kierrossa se on taas toissakierron tapaan tulossa sit ~kp21. Mulla nimittäin muuten on luteaali aika tarkalleen joku 13-14 päivää mut näissä myöhäisen oviksen kierroissa ne menkat tulee aina "läpi". Vähän aiemmilla luteaalipäivillä, koska se mun keltarauhashormoonitaso putoaa kyl nopeammin (vähän niinku niiden jos ovis olis ollu aiemmin nii niiden kiertojen mukaan) Tietääkö joku auttaisiko esimerkiksi se keltarauhashormoonilisä tukemaan tuota luteaalivaiheesta? (Vai olisikohan pitänyt jo alkukierrossa käyttää) Pelottaa et mulla muuten tässä kierrossa mennään jo niin alhaisilla hornoonitasoilla et jos hedelmöittyminen tapahtuisi, ei alkio pystyisi kuitenkaan kiinnittymään. Pitää kysyä lääkäriltäkin tätä mut pelkään et se ajattelee et kysyn tyhmiä :(

Onneks jos joudutaan ens kiertoon nii saan ne ovulaatiota aikaistavat lääkkeet. Onhan se nyt ihan sika pitkä aika odottaa 3vko menkkojen alusta ovulatiota, joka ei tuu koskaan suunnitellusti :(

EDIT. Ja yks mikä lisää stressiä on koska Flo näytti lämpöjen perusteella oviksen olleen jo. Vaikka tiedänkin ultran perusteella ettei se viel ollut nii aivot sanoo "mitä jos"
 
Viimeksi muokattu:
@Tiukuna sun kannattaa tuosta puhua kyllä lääkärille. Käsittääkseni vaikka ovis tulisi myöhään niin luteaalivaiheen pitäisi pysyä suunnilleen samana... Mullahan tulee siis se ovis miten sattuu välillä kp 15-30 nähtävästi. Luteaalivaihe on kuitenkin aina sen 14-15 päivää, tuli ovis milloin tahansa. Ehdottomasti menet kysymään asiasta, ei ole mitenkään tyhmä kysymys.

Itse kokeilen tässä kierrossa Macaa ja Geleetä aikaistamaan ovista ihan testimielessä. Haluan kokeilla myös myo-inositolia, ennen kuin menen pyytämään gyneltä apuja oviksen aikaistukseen. Ajattelin että en tässä mitään menetä jos kokeilen ensin näillä ja jos ei auta niin sitten lääkäriin. Pitää tännekin sitten raportoida miten käy.
 
Okei. Mä ostin liuskoja ja digejä, ni koitan niillä saiskos plussan..mut tiedän itteni, et oon ihan psykooseis, jos ne ei tuota toivottua tulosta
Joo siis minä olin aivan sekaisin viime kesänä, kun en saanut sitä ovista kiinni. Itkin ja riehuin. Todella ikävät fiilikset jäi silloin tikuttelusta. Ja voi sitä ilon tunnetta, kun tammikuussa vihdoin digi hymyili :D
 
Mä aina kerron ku ihmiset miettii et tuleeko ovulaatio kun ei plussaa löydy niin mun oman kehoni ihmeellisyydestä. Mulle on esimerkiksi neuvottu ihan tuolla lääkärissä tikuttaa kerran päivässä aamuisin, mut mulla menis silleen koko ovulaatio ohi. Tikutan kahdesti päivässä. Se yleensä riittää, mut esimerkiksi viime kierrossa normaali aamu ja ilta tikutuksella olisi mennyt ohi. Jotenkin sattuman kaupalla testasin myös klo17 iltapäivällä ja se oli sen päivän ainoa plussa ja sen kierron siis ovis+ (Teen digitestejä et ei oo edes viivan vahvuudella arpomista). Lisäksi itsellä esimerkiksi Onestep ei näytä plussaa ollenkaan. PCn plussa ei oo tasavahva mut silti todistetusti ovulaatio tapahtuu :D

ON: Siis oikeasti mä taas itken tätä pientä stressiäni täällä. Mua niin turhauttaa tää miten ovulaatio tuntuu venyvän ja venyvän myöhäisemmälle joka kierrossa. Tikuttelun tuntuu stressaavimmalta.

Okei kyl viime kierrossa ovulaatio oli mun "normipäivien" rajoissa kp19? Mut nyt tässä kierrossa se on taas toissakierron tapaan tulossa sit ~kp21. Mulla nimittäin muuten on luteaali aika tarkalleen joku 13-14 päivää mut näissä myöhäisen oviksen kierroissa ne menkat tulee aina "läpi". Vähän aiemmilla luteaalipäivillä, koska se mun keltarauhashormoonitaso putoaa kyl nopeammin (vähän niinku niiden jos ovis olis ollu aiemmin nii niiden kiertojen mukaan) Tietääkö joku auttaisiko esimerkiksi se keltarauhashormoonilisä tukemaan tuota luteaalivaiheesta? (Vai olisikohan pitänyt jo alkukierrossa käyttää) Pelottaa et mulla muuten tässä kierrossa mennään jo niin alhaisilla hornoonitasoilla et jos hedelmöittyminen tapahtuisi, ei alkio pystyisi kuitenkaan kiinnittymään. Pitää kysyä lääkäriltäkin tätä mut pelkään et se ajattelee et kysyn tyhmiä :(

Onneks jos joudutaan ens kiertoon nii saan ne ovulaatiota aikaistavat lääkkeet. Onhan se nyt ihan sika pitkä aika odottaa 3vko menkkojen alusta ovulatiota, joka ei tuu koskaan suunnitellusti :(

EDIT. Ja yks mikä lisää stressiä on koska Flo näytti lämpöjen perusteella oviksen olleen jo. Vaikka tiedänkin ultran perusteella ettei se viel ollut nii aivot sanoo "mitä jos"
Mulle tulee inssiin keltarauhasen toimintaa tukemaan lääke. Koska luteaalivaihe 10vrk ja viimisenä päivänä ennen kunnon vuotoa alkaa tiputtelu. lääkettä ei oteta ainakaan alkukierrosta, vaan oisko vasta oviksesta eteenpäin? En tiedä lääkkeen nimeä. Voisitko vielä soittaa nyt ennen viikonloppua ja kysyä asiasta?

Mulle kans neuvottu aamulla testaamaan kerran päivässä digillä, mutta onestepeillä tunnistan jo plussan vaikka ohjeen mukaan ei vielä olekaan. No ehkä hoitokierroissa menen joka päivä digillä varmuuden vuoksi. Pelkään myös, että stressi tulee vaikuttamaan ovulaatioon..
 
Mulla on Terolut käytössä tukemassa keltarauhasen toimintaa. Kuuri aloitetaan 2 päivää ovisplussan jälkeen, ja syödään testipäivään, jolloin myös kierron pitäisi alkaa. Jos plussa tulee, niin minun on määrä syödä sitä rv 7 asti.

Täällä odottelen ovista, flon mukaan maanantaina, ja yleensä se tuleekin niinkuin flo ennustaa, mut tikutan nyt ensi kertaa, etten ainakaan aloita Teroluteja liian aikaisin, ja estä ovulaation tulemista.
Oon ottanut alkukierron rennosti, alkoakin mennyt, jopa yksi päivä tyttöjen kanssa käytiin baarissa, ja lipsahti ihan humalan puolelle :D. Mut en stressaa, enempi elän siivosti sit aina oviksen aikaan, ja sen jälkeen.
Mua niin sääliksi käy tuo mies joka koko ajan kyselee olenko raskaana, jos vähänkin on huonoa oloa tai vihlaisuja, jotka on ihan normaaleja kierron eri vaiheessa, mut toinen niin kovasti toivoo sitä plussaa ja raskautta, ja mulla on niin paha mieli että miks en pysty meille antamaan sitä iloa ja onnea ja rakkautta, mitä se pieni nyytti meille toisi..

@Kasikuus ihanaa, taloprojekti jos mikä saa ajatukset pois tästä vauvatehtailusta. Ja tiedänpä monia jotka on saaneet plussan juuri taloprojektin alettua, toivottavasti teillekin sama ylläri tulisi nyt ;).

@pumpuli1 hienosti on viiva vahvistunut, kyllä siellä joku koettaa nyt tiukasti mukana pysyä, onnea <3
 
Voi ei! Tsemppiä @Persikka123! ♥

Onnittelut viivan vahvistumisesta @pumpuli1 !

ON. Jäi sit dpo1 tallettelematta, kun toinen oli ollut yön töissä ja itellä ennen yövuoroon menoa kunnon polttelut ja säryt oik. alavatsalla. Viime kierrossa en kunnolla rekisteröinykään mitään ovikseen liittyviä kipuja - nyt tuli sit senkin edestä. Alko vetää jo kaksin kerroin, mut puolikas Panadoli onneks vei pahimman kivun pois. Tänäänkin viel tuntuu polttelua/särkyä koko alavatsalla, mut vain murto-osa eilisestä kivusta. Kohdunnapukka hävis ulottumattomiin ja lämmöt tekee nyt jyrkkää nousua, niin ainakin ovuloitu on :)
Nyt sit pitää epätoivosesti keksiä paljon tekemistä seuraavalle parille viikolle :D
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Nokare
@Persikka123 pahoittelut.
Minulla kohdunulkoinen kerkesi rv9 ennenkuin ultrattiin. Vuosin pienesti koko alkuraskauden, tk:ssa sanoivat vaan, että menee kesken jos menee, ultra vasta rv12. Sit rv 9 jouduin ambulanssilla sairaalaan kun kivut oli älyttömät. HCG oli 60000. Läheltä liippasi ettei koko munanjohdinta jouduttu poistamaan, koska sikiö oli jo venyttänyt sen äärimmilleen. Vasen munasarja on edelleen huonompi, ja siitä puolelta en ole koskaan raskautunut, ja riski on siltä puolelta että KU uusiutuu. Ovuloin onneksi oikealta puolelta. Ku on kuulemma niin harvinainen ettei sitä epäillä heti, eikä oteta vakavasti, mutta sillä voi olla pahat seuraukset, ja olen tosi herkillä kuulostelemaan sen oireita.
 
Voi ei @Persikka123 :( Paljon tsemppiä ja voimia! Ihan hirveää, että kävi noin huonosti :cry:

On: Mä just tuossa tajusin jotain. Mulla on nyt ollut pitkin päivää tosi voimakkaita kipuja oikealla munasarjan kohdalla ja yht'äkkiä valkeni, et oisko kystasta johtuvaa, ku ne sairaalassa km aikaa löyti just oikealta puolen kystan. Viimeks nuorena ollut kystia ja ne kivut oli sitä luokkaa, et tajuttomana mut raahattiin aina lääkärille. Joka kk sama toistu ennen menkkoja, kunnes lääkärit päätti kokeilla keltarauhaskuuria ja se toimi (y) Sillä ne jäi pois, eikä ikinä enää ollut kipuja.
 

Yhteistyössä