Toiveissa vauva 2021

Kiitos tsempeistä <3
Lääkäristä selvitty ja oli kyllä niin ihana lääkäri että tiedän mihin jatkossa menen kun pitää gyneä varailla. Hän oli erikoislääkäri ja sain kyllä vastaukset kaikkiin omiin tyhmiin kysymyksiin. Eli tuo vuotopäivien määrä ei kerro hedelmällisyyden laskusta..se on ihan normaalia että se vaihtelee, heittelee ja muuttuu. Kiertopäivien väheneminen saattaa kertoa siitä mutta vain SAATTAA. Ei kuulemma ole mitään syytä huoleen ja sektio arvenkin katsoi ultralla ja kaikki mitä pystyi niin näytti siistiltä eikä mitään estettä löytynyt raskautumiselle. Nyt vaan seuraavaa ovista metsästämään ensiviikolla.....kemiallinen siis takana mutta kohtu oli täysin tyhjä ja raskaustesti näytti negaa niin ei muuta kun peitto heilumaan....:ROFLMAO:
Hän sai minut kyllä niin hyvälle tuulelle ja toivoa täyteen :love:
Meillä käynyt myös hyvä tuuri lääkärin kanssa. Hän on aivan ihana. Mielellään käyn siellä. ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Brunet82
Mul on ihan hölmö olo ja pelottaa täl hetkellä koko raskaus asia.
Esikoinen sai alkunsa heti ja toinen sai alkunsa siten, että olin juuri lopettanut renkaan käytön, kun se ei sopinut mulle. Vietettiin miehen kans juhannusta, kun esikoinen oli hoidossa ja siinä sitten tuli pidettyä kivaa ilman suojatoimenpiteitä ja pam, se oli siinä. Olen äärimmäisen kiitollinen ja onnellinen, että mulla on ollut hyvä onni raskautumisien kanssa, mutta tätä kolmatta yrittäessä, mulla on suuri epävarmuus, että mahdanko enää raskautua ikinä! En tiedä mistä tämä kumpuaa, mut on vaan tosi epävarma olo..varsinkin kun kuume on todella kova, niin pelottaa entistä enemmän.
Viime kierrossa koitin ensimmäistä kertaa rfsun ovistikkuja ja en saanut niillä ovista näkyviin. Limojen perusteella luulisin tietäväni milloin ovis oli(jos oli) Tästä tietenkin tuli paha mieli ja nyt tilasin uusia testejä ja en oo varma uskallanko edes yrittää niiden avulla bongata ovista.
Joo ihan hölmöjä murheita, varsinkin kun mulla jo kaksi tervettä ihanaa tyttöä, mut silti pelko siitä, ettei kolmatta tulisikaan on kamala..

Millä tavoin te bongailette ovista? Miten tuo lämpöjen mittailu toimii? Nä mulle ihan uusia asioita :eek:
Mun oviksen bongailurutiinit tällä hetkellä: kokeilen päivittäin, millaista vuotoa tulee. Yritän bongata hedelmälliseen aikaan viittaavaa vuotoa. Tämän lisäksi mittaan toisinaan aamulämmön, ennen nousua suurinpiirtein samaan aikaan ja digimittarilla suusta. Kirjaan lämmöt ylös sovellukseen. Kaikissa kierroissa en jaksa mitata lämpöä, mutta oletetun oviksen jälkeen mittaan pari aamua todetakseni, että lämmöt nousseet. Minulla esim niin, että alkukierrosta lämmöt 36.4 ja oviksen jälkeen 36.9. Ovulaation tikuttamista treenaan hoitoja varten. Aloitan liuskatesteillä kp10 ja ovisplussa tulee yleensä kp13-15 välillä. Nämä kolme menetelmää ja mahdollisten kipujen huomioiminen ovat siis keinoja mulla, mutta joka kierrossa en bongaile ovista. Nyt taas tarkemmin seuraan, kun hoidot alkamassa. (y)
 
Viimeksi muokattu:
Heh, vastaan kaikkiin viesteihin erikseen vaikka vois vissiin kirjoittaa vaan yhden pitkän viestin :D

Noniin elikkäs elokuun kierrosta alkaa inseminaatiot, jos kaikki menee ok (y) Kun vuoto alkaa, ilmoittaudun hoitoon. Letrosol kp 3, 5 ja 7 tukemaan ovulaatiota ja keltarauhastuki loppukiertoon. Minulla siis ollut ovuloimattomuutta (ainakin viime syksynä) ja luteaalivaihe lyhyehkö. Ovulaation tikuttaminen alkaa kp 10 (varmaan alotan paniikissa jo aiemmin) ja kp10-11 varataan ultra-aika. Siinä kai katotaan, miltä näyttää ja milloin inssi tehdään. Tautitestit pitää käydä etukäteen tekemässä ja tuossa ultrakäynnin yhteydessä kirjoitetaan hoitosuostumus. Asioita mitkä voi vaikuttaa siihen, että joudutaanki inssiä lykkäämään on se, että jos tautitesteissä jotain häikkää, kilppariarvoni ihan pielessä tai jos lääkkeiden vuoksi kasvaakin liikaa munasoluja. Olikan muuta vielä tähän liittyen :D

Jee, mukavaa että alkaa vihdoin tapahtua!
 
Viimeksi muokattu:
Musta taas toi @Kuumeilija40 on vaan selkeesti viivanpaikka mutta toisaalta tosta merkistä ei kyl oo kokemust. :/

Onko muilla synnyttäneillö kierron jossain vaiheissa liitoskipuja/kipuja häpyluussa? Mulla on , ja myös eppariarven aluetta särkee :S
Mulla ei viimeksi tullut viivan paikkaa tuosta merkistä. Mutta teen parin päivän päästä uuden testin. Niin oon sitten varmempi. Toivottavasti tummuisi
 
Mulla ei viimeksi tullut viivan paikkaa tuosta merkistä. Mutta teen parin päivän päästä uuden testin. Niin oon sitten varmempi. Toivottavasti tummuisi
Mullekaan ei tänään tullut tohon testiin mitään. TAI no, jos vähän tässä itseään kiusaa, ni tottakai sitä piti tiirailla tunnin päästä, käännellä ja väännellä eri valoissa ja jossain asennossa siihen sai sen viivanpaikan näkyviin, mitä ei kyl kukaan muu ois nähnyt kuin minä :ROFLMAO:
Ai miten niin epätoivo iski sit kuitenkin? :cautious::LOL::LOL:

Kyllä minä tuota haamuksi sanoisin :X3:
 
Iski kauhea epäilys että jos se onkin virheellinen tuo mun haamu. Mutta yritän rauhoittua ja testaan seuraavaksi lauantaina. Niin jos silloin on selvä viiva niin pakko uskoa. Tuo merkki on kyllä mulle joskus antanut virheellisen. Mutta viime kerralla ei tullut edes viivan paikkaa
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Iski kauhea epäilys että jos se onkin virheellinen tuo mun haamu. Mutta yritän rauhoittua ja testaan seuraavaksi lauantaina. Niin jos silloin on selvä viiva niin pakko uskoa. Tuo merkki on kyllä mulle joskus antanut virheellisen. Mutta viime kerralla ei tullut edes viivan paikkaa
Kyllä mäkin tuossa sun testissä haamun näen :love: Toivottavasti vahvistuu!:love: Ja vaikka joskus haamut voi olla virheellisiä/viivanpaikkoja, niin varmasti useimmiten on ihan oikeita. Mähän olin kans aivan varma mun hailurasta haamusta pahamaineisessa testissä (clearblue early detection) dpo 10 että on virheellinen tai kemiallinen. Mutta niin vaan pärähti kunnon plussa dpo 14. Toivottavasti sullakin vahvistuu ja lauantaina ei tarvii enää epäillä:love:
 
Huh, olipa taas paljon viestejä! Onnea kaikille plussanneille, onpa taas ollut aaltoa täällä!

Meillä ensimmäinen raskaus vasta edessäpäin, niin himoista en mitään tiedä. Mutta epäilisin, että himoitsen joko raikkaita hedelmiä tai "mauttomia", selkeitä ruokia. Ainaki yleensä pahoinvointisena maistuu keitetty makaroni, porkkana yms. Tiedä sitä sitten..

En liity piinailijoihin, kun en varmaksi tiedä ovulaatiopäivää. Nyt kuitenkin luultavasti menossa noin dpo3. Pari viikkoa kun vielä jaksais odotella ennen testausta. Testailua oon ajatellu elokuun alkupäiville.. Onko muita? Outoja oireita ehtinyt täälläkin jo olla. Viime yönä ja tänään ollut ihan vesiripuli.. Toki perussairaus suolistossakin voi olla huonossa kunnossa, mutta olen voinut niin hyvin, että ihmetyttää, miksi iski kuin salama kirkkaalta taivaalta. Toki dpo3 on niin varhainen, ettei luulisi vielä mitään olevan.. Toisaalta ovulaation bongailu osoittautui tosi haastavaksi, kun seksiä oli todella usein oletettuna aikana ja limat ja muut eritteet sekottui toisiinsa. Ollaan ainakin tässä kierrossa yritetty!

P. S. Onpa inhottavaa, ettei taaskaan toimi hymiöt...
 
Minä kans kannatan hoitoon hakeutumista jo sen vuoden jälkeen. Me ollaan oltu julkisella kokoajan, eikä mulla mitään moittimista. Asiathan voisivat sujua verkkaisemminkin, mutta kaikkihan tapahtuu kuukautiskierron mukaan niin riippuu myös sen pituudesta. Meille taidettiin eka inseminaatio tehdä viime lokakuussa, nyt niitä on kolme tehtyä takana + yks keskeytetty kun folleja oli liikaa. Kaksi raskasyritystäkin takana. Nyt ollaan siinä pisteessä, että aletaan varmaan tarkemmin tutkia keskenmenojen syitä, kunhan tästä tilanteesta ohi päästään. Hoitoihin on toki vaikuttanut myös korona sekä kaikki pidemmät pyhät/juhlat, kuten joulu ja kesäsulku.

@Kasikuus En halua lannistaa, mutta mulla ainakin ovistesti näyttää melko vahvaa viivaa kierron lopussa vaikka kyseessä ei ole raskaus. Tässä kierrossa kun testasin päivä ennen oletettuja kuukautisia ovistestillä oli viiva saman vahvuinen kuin kontrolliviiva ja kahden päivän päästä se oli tummempi ja tässä kierrossa siis plussasin.

Kiitos @Persikka123. Taidankin kanssa jo huomenna soitella tk:n kun on vapaapäivä.

Omaa pahan olon purkua:
Puhuin miehelle siemennesteanalyysistä. Hän oli hyvin vaikeena, ja sanoi ettei hän purkkiin kyllä ala runkkaamaan. Kysyin, että onko hän oikeasti haluamassa lasta, ja valmis tarpeen vaatiessa tutkimuksiin. Sanoi kyllä. Mutta mielestäni on aika ristiriitaiset tunteet, hän ei halua tehdä yhtä ainoaa tutkimusta, ja mulle naisena tulee laajat tutkimukset. Kävin gynekologilla viime syksynä ja kaikki oli kunnossa. Kerroin miehelleni, että hän ei osaa edes aavistaa, et kuinka paha mieli ja kuinka koville se ottaa psyykkisesti, kun joka kuukausi menkat alkaa ja ei taaskaan tärpännyt.

Huomenna sen teen, ja sanoinkin miehelle, et soitan tk:n tästä asiasta. Haluan asiaan selvyyttä vaikka miehelle on arka aihe.
 
Kiitos @Persikka123. Taidankin kanssa jo huomenna soitella tk:n kun on vapaapäivä.

Omaa pahan olon purkua:
Puhuin miehelle siemennesteanalyysistä. Hän oli hyvin vaikeena, ja sanoi ettei hän purkkiin kyllä ala runkkaamaan. Kysyin, että onko hän oikeasti haluamassa lasta, ja valmis tarpeen vaatiessa tutkimuksiin. Sanoi kyllä. Mutta mielestäni on aika ristiriitaiset tunteet, hän ei halua tehdä yhtä ainoaa tutkimusta, ja mulle naisena tulee laajat tutkimukset. Kävin gynekologilla viime syksynä ja kaikki oli kunnossa. Kerroin miehelleni, että hän ei osaa edes aavistaa, et kuinka paha mieli ja kuinka koville se ottaa psyykkisesti, kun joka kuukausi menkat alkaa ja ei taaskaan tärpännyt.

Huomenna sen teen, ja sanoinkin miehelle, et soitan tk:n tästä asiasta. Haluan asiaan selvyyttä vaikka miehelle on arka aihe.
Tsemppiä! Kyllä mullakin mies alkuun kammoksui ja jännitti sitä näytteen antamista. Mutta kyllä kun tarpeeksi luettiin yhdessä niistä tutkimuksista ja kerroin, että naiselle on vasta pieni asia se että ultrataan ja otetaan verikokeet, vaikka mitä muutaki voi olla edessä. Ja miehellä tosiaan tarvinut vain käydä antamassa näytteitä ja lääkärillä. Ja tuosta myös ollaan puhuttu, että kuinka raskasta itellä on käydä koko ajan uudestaan läpi kierron eri vaiheet, tikutella ovista ja puristella tissejä yms sairasta loppukierron oireiden tutkailua. Että ei pää kestä, jos tämä jatkuu vuosia ilman tärppiä.
 
Kiitos @Persikka123. Taidankin kanssa jo huomenna soitella tk:n kun on vapaapäivä.

Omaa pahan olon purkua:
Puhuin miehelle siemennesteanalyysistä. Hän oli hyvin vaikeena, ja sanoi ettei hän purkkiin kyllä ala runkkaamaan. Kysyin, että onko hän oikeasti haluamassa lasta, ja valmis tarpeen vaatiessa tutkimuksiin. Sanoi kyllä. Mutta mielestäni on aika ristiriitaiset tunteet, hän ei halua tehdä yhtä ainoaa tutkimusta, ja mulle naisena tulee laajat tutkimukset. Kävin gynekologilla viime syksynä ja kaikki oli kunnossa. Kerroin miehelleni, että hän ei osaa edes aavistaa, et kuinka paha mieli ja kuinka koville se ottaa psyykkisesti, kun joka kuukausi menkat alkaa ja ei taaskaan tärpännyt.

Huomenna sen teen, ja sanoinkin miehelle, et soitan tk:n tästä asiasta. Haluan asiaan selvyyttä vaikka miehelle on arka aihe.
Soita ihmeessä ! Jos vaikka se ammattilaisen kehotus siemennestetutkimukseen tehois paremmin kun sun sana :) meillä ainakin miehen tuntuu pitävän saada ohjeet aina ammattimaiselta vaikka mä sanon mitä, ja oon itekki hoitoalan ammattilainen :cautious:
 
Bongasin @Apustaja viestisi tuolta monta sivua aikaisemmin. Muistan sinut ja Myttyrän elokuisista, ja on ihanaa kuulla, että olet saanut vauvan syliin asti <3 Ihanaa vauva-aikaa!

Mulla alkoi sunnuntaina kuukautiset, kaikkien niiden "varmojen raskausoireiden" jälkeen. Pettymys, mutta toisaalta olen yrittänyt puhutella itseäni ja muistuttaa, että olisi ollut aika epätodennäköistä, että ekasta yrityskierrosta olisin tullut raskaaksi. Harmittaa tietty se, että kun kuukautiskierto ei ole vielä palautunut säännölliseksi, niin seuraava ovulaatio voi hyvin tulla vaikka vasta syyskuussa... Mutta minkäs sille mahtaa.

Voisin nyt liittyä listalle, jos se toisi vaikka onnea...
Neilikkaruusu, ya 7/20, 2. lapsi
Voi kiitos! <3 Tämä raskausaika oli kyllä huolen täyttämä pitkään ja Myttyrä oli kovasti mielessä, oli vaikea luottaa siihen että nytkään saataisiin elävää lasta syliin. Mutta kaikki meni tällä kertaa hyvin ja terve poika saatiin. Terveisiä elokuisten fb-ryhmään jos olet siellä ja onnea sinulle toisen lapsen yritykseen!
 

En tiedä näkyykö tää nyt, mutta siis sain tälläisen apteekin herkkään testiin viime kuussa ja hormonikierukka vielä paikallaan. Testasin kun oli niin outo olo. Tämän jälkeen seuraavana päivänä sain samaan testiin vielä vähän selvemmän. KAIKKI muut testit selvää negaa seuraavan viikon ajan.

Tämä oli testi joka herätti vielä vauvahaaveet vaikka olin vannonut että lapset on tehty. Ja siis mitään vuotoja ei tämän testin jälkeen tullut, muuta kuin sitten reilu kuukauden päästä kierukanpoiston jälkeen jälkivuoto.
 

En tiedä näkyykö tää nyt, mutta siis sain tälläisen apteekin herkkään testiin viime kuussa ja hormonikierukka vielä paikallaan. Testasin kun oli niin outo olo. Tämän jälkeen seuraavana päivänä sain samaan testiin vielä vähän selvemmän. KAIKKI muut testit selvää negaa seuraavan viikon ajan.

Tämä oli testi joka herätti vielä vauvahaaveet vaikka olin vannonut että lapset on tehty. Ja siis mitään vuotoja ei tämän testin jälkeen tullut, muuta kuin sitten reilu kuukauden päästä kierukanpoiston jälkeen jälkivuoto.

Ja siis raskaana en ollut. En oikeen enää luota kyseiseen testiin.
 

Yhteistyössä