Toiveissa vauva 2021

@Alinna86 kyllä se kerta (ja yks siittiö) riittää kun vaan ajoitus osuu kohdilleen

Omasta olosta, eilisestä turvotuksesta ja VV:n muutoksista epäilen että mun ovis oli eilen. Seksiä oli päivää sitä ennen ja kaksi päivää sitä aiemmin, joten tässä kierrossa ois ihan mahdollisuudet tärppiin. Menkat pitäis alkaa ennen juhannusta. Ketkä muut on jännäilemässä juhannusviikolla?

ps. ompa yhä tosi ärsyttävää kun ei hymiöitä onnistu laittamaan!
Minulla pitäisi alkaa uusi kierto 17.6. tienoilla, jännittävää ❤ Minulla ovis lienee näillä näppäimillä.
 
Heippa kaikille!

Oon tätä keskustelua nyt lukenut viikon verran aina kun oon kerinnyt, ja vihdoin sain kahlattua itseni tänne loppuun. Huh, melkonen savotta! Taustaillut oon siis jo jonkun aikaa ja myötäelänyt plussissa ja pettymyksissä. Oon siis jossain määrin kartalla teidän tilanteista, mutta toki täällä porukkaa on niin paljon ettei kaikkea voi heti muistaa.

En oo itse koskaan ennen tänne kirjoitellut tai ylipäänsäkään juuri keskustelupalstoilla roikkunut, mutta tuntuu että tää on sellanen elämäntilanne johon kaipaa vertaistukea ja näin alkuun ainakin mieluusti enemmän tai vähemmän anonyymisti. Täällä tilanne siis semmonen, että olen itse 26 v, mies 25 v ja ensimmäisen lapsen yritys olisi käsillä. Yhdessä ollaan oltu nyt 5,5 vuotta.

Ollaan puhuttu, että varsinainen yritys alkaisi vasta kesäkuun lopulla alkavassa kierrossa. Nyt tässä köynnissä olevassa kierrossa mulla menossa kp 8/27-28, ja oon jo alkanut ovista tikuttamaan innostuksissani. Haluan tässä varsinaista yritystä edeltävässä kierrossa jo varmistaa, että omat vahvat ovistuntemukset pitää paikkansa ja koittaa saada sen oviksen kiinni. Ikinä aikasemmin en oo mitään testaillut, niin ihan uutta on itelle kaikki... Hormonaalista ehkäisyä ei oo ollut vuosiin, että kortsulla ja varmoilla päivillä on menty. Itellä melko säännöllinen ja helposti ennustettava kierto ollut tähän saakka, niin tämä onnistunut.

Listalle voisin jo tulla mielelläni messiin, vaikka yritys vasta seuraavasta kierrosta kunnolla starttaakin.:)

helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi ja kp 8/27-28
 
Voi poistaa Plussanneista. Hcg 54 ja kohtu tyhjä. Mahd. Kohdunulkoinen nyt seurataan miten hcg laskee.
Oon niin pahoillani. Tässä tilanteessa ei oikein lohduta mikään, meitä on täällä kuitenkin tosi monta palannutta. Toivotaan että palaudut pian - sanotaanhan sitä, että kroppa muistaa raskauden, toivotaan että onnistunut raskaus alkaa siis pian, sitten kun olette siihen valmiit. <3
 
Tervetuloa @helmikorvakoru!

Oi vitsi, varattiin eilen juhannukseksi mökki ja suunniteltiin jo olut-tastingia ja sangriakannua ruokien kaveriksi, joten ei seuraavat menkat niin haittaa, kun on jotain odotettavaa. Niiden pitäisi alkaa ens pe. Toki ei haittaa tehdä juhannussuunnitelmia uusiksikaan.
Meil on kans viikon päästä vkl kosteet kesä kekkerit, sitä ennen täytyy testata ellei menkat ehi alkaa, flo ennustaa niitä ke. Alkavaksi jo...mut jos alkaa niin voipahan sit nautiskella porukan mukana..sit jos plussa tulee ni joutuu kyl keksii tekosyyn olla juomatta tai sit mie äkkisairastun enkä voi osallistuu:D
Viime kerral syksyl oli samat kekkerit ja just sillon pe tein plussa testin ni jäi ne väliin, ei kyl haittaa sekään jos jäis nyttenkin mut oishan se vähän koomista :X3:
 
Moikka pitkästä aikaa. Täs taas ovisaika käsillä. Oon vaan nauttinut auringosta, oon kohta ihan musta papu :D nää muutama päivä lämpöistä, nii pitää ottaa ilo irti, ku meidän ulkomaanreissu peruuntui, vaikka nyt sit tuli tietoa että oltas sittenkin päästy ku oltiin menos kyprokselle. No.. Peruttu jo.
Ovista odotan saapuvaksi loppuviikosta.
Aika rento olo nyt. Yritän ottaa asenteen tulee jos tullaksen, vaikka eihän se niin onnistu :D yritän silti olla vähän rennommin tän kesän.
Sofin ovistestit oli muuttunut.. Oli samanlaisia ku onestepit, jotka ei oo mun mieleen..viiva siis ohentunut, sekä koko testin ilme vaalentunut. En saanut niihin vielä mitään toista viivaa, vaikka oon aina saanu jonkunlaiset 2 viivaa..
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Oho @Alinna86 :oops: nyt sä sait mun toivon taas nouseen. :X3: Pakkohan tässä tosiaan on testailla parin päivän välein kunnes ne menkat alkaa. Pää on ihan pyörällä mitä täällä tapahtuu.o_O

Meil on seuraava reissu ihmisten ilmoille tiedossa vasta heinäkuussa, mennään vanhempien kans mökille. Jos oon sillon raskaana niin toivottavasti ei oo kauhee pahoinvointi koska sit on kyl todella vaikeeta selitellä, en haluais vanhemmille kertoo kun vasta joskus rakenneultran jälkeen... Pitää sit vaan jättää reissu väliin. Ei haittais kyl yhtään.
 
Oon niin pahoillani. Tässä tilanteessa ei oikein lohduta mikään, meitä on täällä kuitenkin tosi monta palannutta. Toivotaan että palaudut pian - sanotaanhan sitä, että kroppa muistaa raskauden, toivotaan että onnistunut raskaus alkaa siis pian, sitten kun olette siihen valmiit. <3
Joo kylhän nää aina vähän kirpaisee mutta kun osasin tähän varautua sen reilu viikko sitten olleen vuodon vuoksi niin ei tää nyt niin paha shokki ollut. Tietty ottaa päähän et kaks peräkkäistä ollut nyt puolen vuoden aikana mutta ei auta. Toki siis lohduttaa että hedelmöittyminen selkeesti onnistuu. Lääkärikin just eilen lohdutti että näin alussa se vika on siinä alkiossa ja sen kehityksessä vaan menee joku metsään. Meillä onneksi on jo yksi lapsi niin ei tartte pelätä et oltais geneettisesti epäsopivia tms. Vähän kyl kauhistuin kun se kerto että on kyllä tehty tutkimus jossa jos eka lapsi on ollut poika niin raskaudet menee kesken kunnes seuraava olisi tyttö. Tosi harvinaista siis tollanen ilmesesti. Ja siis meillä esikoinen poika ☺

Ja tosiaan tänään alko aamusta vuoto eli voi päivittää KP1. Saa nähdä venyykö tää kierto paljoa jos nyt eilen verikokeessa hcg ollu 54 niin luulis et kattoo aika nopee kokonaan☺ torstaina pitää käydä labrassa kattoon että on lähtenyt laskee mutta eiköhän ku vuotokin jo alko.
 
Joo kylhän nää aina vähän kirpaisee mutta kun osasin tähän varautua sen reilu viikko sitten olleen vuodon vuoksi niin ei tää nyt niin paha shokki ollut. Tietty ottaa päähän et kaks peräkkäistä ollut nyt puolen vuoden aikana mutta ei auta. Toki siis lohduttaa että hedelmöittyminen selkeesti onnistuu. Lääkärikin just eilen lohdutti että näin alussa se vika on siinä alkiossa ja sen kehityksessä vaan menee joku metsään. Meillä onneksi on jo yksi lapsi niin ei tartte pelätä et oltais geneettisesti epäsopivia tms. Vähän kyl kauhistuin kun se kerto että on kyllä tehty tutkimus jossa jos eka lapsi on ollut poika niin raskaudet menee kesken kunnes seuraava olisi tyttö. Tosi harvinaista siis tollanen ilmesesti. Ja siis meillä esikoinen poika

Ja tosiaan tänään alko aamusta vuoto eli voi päivittää KP1. Saa nähdä venyykö tää kierto paljoa jos nyt eilen verikokeessa hcg ollu 54 niin luulis et kattoo aika nopee kokonaan torstaina pitää käydä labrassa kattoon että on lähtenyt laskee mutta eiköhän ku vuotokin jo alko.
Onpas jännä toi, että menis kesken siihen asti, että on tyttö. Mun siskolla on kaksi poikaa putkeen ja ei ainakaan todettuja keskenmenoja välissä, kun toka oli puolittain yllärikin. Isällä on myös pelkkiä veljiä ja suurin osa on syntynyt vuoden välein aika tarkalleen, joten en usko keskenmenoihin välissä. Ja useampi serkkukin löytyy poikaputkessa, näistä en toki tiedä onko ollut keskenmenoja välissä. Joten ei kannata kirvestä kaivoon heittää. :) Toki nyt itse oon puolittain paniikissa, kun meidän esikoinen oli poika. Ei nimittäin haluaisi yhtään menetystä lisää. :(
 
Joo kylhän nää aina vähän kirpaisee mutta kun osasin tähän varautua sen reilu viikko sitten olleen vuodon vuoksi niin ei tää nyt niin paha shokki ollut. Tietty ottaa päähän et kaks peräkkäistä ollut nyt puolen vuoden aikana mutta ei auta. Toki siis lohduttaa että hedelmöittyminen selkeesti onnistuu. Lääkärikin just eilen lohdutti että näin alussa se vika on siinä alkiossa ja sen kehityksessä vaan menee joku metsään. Meillä onneksi on jo yksi lapsi niin ei tartte pelätä et oltais geneettisesti epäsopivia tms. Vähän kyl kauhistuin kun se kerto että on kyllä tehty tutkimus jossa jos eka lapsi on ollut poika niin raskaudet menee kesken kunnes seuraava olisi tyttö. Tosi harvinaista siis tollanen ilmesesti. Ja siis meillä esikoinen poika

Ja tosiaan tänään alko aamusta vuoto eli voi päivittää KP1. Saa nähdä venyykö tää kierto paljoa jos nyt eilen verikokeessa hcg ollu 54 niin luulis et kattoo aika nopee kokonaan torstaina pitää käydä labrassa kattoon että on lähtenyt laskee mutta eiköhän ku vuotokin jo alko.
Ihan tosi! Melkoinen kertomus. Meillä nimittäin nyt samanlainen tilanne, pieni poika täällä kotona. Toivotaan onnistunutta raskautta meille kummallekin seuraavalle kerralle. Täälläkään ei raskautumisen kanssa näytä olleen ongelmia, mutta kesken on mennyt jo kolme. Onneksi on tuo yksi terve ihana minitermiitti kotona :D
 
Joo kylhän nää aina vähän kirpaisee mutta kun osasin tähän varautua sen reilu viikko sitten olleen vuodon vuoksi niin ei tää nyt niin paha shokki ollut. Tietty ottaa päähän et kaks peräkkäistä ollut nyt puolen vuoden aikana mutta ei auta. Toki siis lohduttaa että hedelmöittyminen selkeesti onnistuu. Lääkärikin just eilen lohdutti että näin alussa se vika on siinä alkiossa ja sen kehityksessä vaan menee joku metsään. Meillä onneksi on jo yksi lapsi niin ei tartte pelätä et oltais geneettisesti epäsopivia tms. Vähän kyl kauhistuin kun se kerto että on kyllä tehty tutkimus jossa jos eka lapsi on ollut poika niin raskaudet menee kesken kunnes seuraava olisi tyttö. Tosi harvinaista siis tollanen ilmesesti. Ja siis meillä esikoinen poika

Ja tosiaan tänään alko aamusta vuoto eli voi päivittää KP1. Saa nähdä venyykö tää kierto paljoa jos nyt eilen verikokeessa hcg ollu 54 niin luulis et kattoo aika nopee kokonaan torstaina pitää käydä labrassa kattoon että on lähtenyt laskee mutta eiköhän ku vuotokin jo alko.
Mulla on useammalla tutulla kaks poikaa (eikä ollenkaan siis tyttöjä), eikä välissä ainakaan mun tietääkseni yhtäkään keskenmenoa :) Että on toivoo siinäkin❤ Olis kyllä hurjaa, jos menis noin! Toivottavasti on harvinaista:eek:
 
Apua! :eek: En sit malttanut olla jo tänään tekemättä raskaustestiä, tosin päiväpissasta ja olin juonutkin aika paljon joten ei varmaan luotettavin.. Ja nyt vasta jännittääkin.:eek: Tuleeko RFSU:hun helposti viivanpaikkoja???? Testiajalla en oikein nähny mitään kun siinä oli tosi pitkään sitä väriä jotenkin levinneenä. Aattelin jo et oli viallinen ja heitin roskiin. Nyt sit tunti myöhemmin oli pakko kaivaa esiin ja kattoo uudestaan, ja nyt näen siinä ihan hailuran viivanpaikan. Mulla ennen ollu noi ihan täysin valkosia. Mieskin jopa sen erotti eli ei oo vaan mun kuvittelua. Mutta edes haamuks tota en laskiks koska ei oo mun mielestä väriä. Eli, onko RFSU:ssa teillä usein turhia viivanpaikkoja? Apua, nyt vasta jännittääkin.:eek::X3::love: Huomenna aamulla sit seuraavaks testaan....
 
Apua! En sit malttanut olla jo tänään tekemättä raskaustestiä, tosin päiväpissasta ja olin juonutkin aika paljon joten ei varmaan luotettavin.. Ja nyt vasta jännittääkin. Tuleeko RFSU:hun helposti viivanpaikkoja???? Testiajalla en oikein nähny mitään kun siinä oli tosi pitkään sitä väriä jotenkin levinneenä. Aattelin jo et oli viallinen ja heitin roskiin. Nyt sit tunti myöhemmin oli pakko kaivaa esiin ja kattoo uudestaan, ja nyt näen siinä ihan hailuran viivanpaikan. Mulla ennen ollu noi ihan täysin valkosia. Mieskin jopa sen erotti eli ei oo vaan mun kuvittelua. Mutta edes haamuks tota en laskiks koska ei oo mun mielestä väriä. Eli, onko RFSU:ssa teillä usein turhia viivanpaikkoja? Apua, nyt vasta jännittääkin. Huomenna aamulla sit seuraavaks testaan....
Kuvaa!!! :love: :love: (y)
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
Mulla alkoi menkat. Mut saa poistaa kaikista listoista. Alan pikkuhiljaa hyväksyä ettemme saa vauvaa. Tää hoitokierto oli erityisen raskas, ja myös rahaa on mennyt aikalailla. Tällä hetkellä oon kovin väsynyt tähän yrittämiseen ja ainaisiin pettymyksiin. Takana on 17 yrityskiertoa eikä pienintäkään merkkiä yhdessäkään kierrossa et voisin vielä tulla raskaaksi. Meidän seuraava ja viimeinen hoitomahdollisuus olisi ollut todella kallis ivf hoito yksityisellä puolella, ja ainakaan tällä hetkellä se vaihtoehto ei tunnu mahdolliselta taloudenkaan vuoksi, myöskään mies ei oo siihen kovin suostuvainen.

Löydän onnea ja kiitollisuutta siitä että meillä on 2 aivan ihanaa poikaa ❤ Nyt tuntuu että on pakko luopua kolmannen lapsen haaveesta ja keskittyä tähän mitä on. Nauttia kesästä ja syksyllä sitten uusista kivoista työkuvioista. Ymmärrän myös ettei elämässä saa kaikkea, vaikka sattuukin. Ehkäisyä emme toki aloita, joten pieni toivo on että elämä vielä yllättää, mut varsinainen yrittäminen ja hoidot jätetään nyt, ja kun ikääkin tulee koko ajan lisää, tuskin nuo kalliit hoidot tulevat enää ajankohtaiseksi. Mutta palaan toki takaisin, jos vaikka mieli vielä muuttuu.

Kiitos kaikille tuesta täällä, ootte olleet aivan ihania! Toivon että haaveet käyvät muilla toteen. Kaikkea hyvää kaikille ja ihanaa kesää :) ❤
 
@Shibali en ite oo kauheesti tehnyt noita testejä joten vaikee sanoo antavatko herkästi viivanpaikkoja. Tippuu varmaan käyttäjästä aina koska tuntuu et vähä joka merkistä kuulee et jollekkin tullut. Toki siis jos ei väriä oo niin heräisi ajatus et vois olla viivapaikka jos viel käyttäytyi omituisesti teko vaiheessa. Mutta peukut pystyyn et lähtis vahvistuu ♥
 

Yhteistyössä