Toiveissa vauva 2021

Oon kans syöny aina välillä disperiniä n. 50mg oviksesta n. viikon-kaks .500mg tabun jaannu 10 osaan, se on halpa kokeilu :) Asetyylisalisyylihappohan ohentaa verta ja estää tukosten syntymän riskiä. Ja tää tukostaipumushan lisää keskenmenon riskiä, aikoinaan lääkäri sanoi.
Mulla itsellä aina trombosyytit on ylärajoilla,enkä saa mustelmia helposti, nii uskallan hyvin mielin sitä käyttää.
 
Aspiriinistä vielä että oon lukenut et jos on korkea HB ja matalat paineet vois olla apua. No mulla HB normi/matala mutta tosi matalat paineet oli loogisesti verenkierto myös kohdussa heikohko. En tosiaan oo lääkäri ja en varmaan viikkoa pidempää uskaltais otella itsekseen aspiriinia mutta ton verta aattelin et voi huoletta kokeilla. Ja ei siitä nyt ainakaan haittaa näyttänyt olevan ☺ Toki nyt vielä testeissä haaleat haamulaiset ja viikkoja tosi vähän eli mitä vaan voi tapahtua mutta ainakin on sit jotain yrittänyt ☺ luotto myös vahva tohon GB testiin joten en niistä halpis testejen viivoista vielä stressiä ota ☺
Tän aamun huikea haamulainenhttps://aijaa.com/5Qck6k

pregchekissä ehkä jopa vähän vahvempi mutta siitä en napannut kuvaa kun aattelin seurailla noilla one stepeillä vahvistumista ku niitä on viel useampi jäljellä.
 
Primaspaniahan monet syö ihan säännöllisesti, itsehoitona veritulppien estämiseen. Ja sehä on kans perus Asetyylisalisyylihappoa, vatsaystävällisemmässä tabletissa.
Eli sinällään ei väliä mitä näistä syö, jos vatsa herkempi, nii tuo primaspan on hyvä vaihtoehto.
Mä ostin disperin 500mg vuosi sitten 1.90€lla, kun lähettiin ulkomaille, niin lentomatkan takia. Sama paketti kestänyt vieläkin,kun syön vaan sen n. 50mg n. 1-2vk.paitsi raskauden aikana en ottanut.

Taidan kokeilla nyt ens kierrossa, kun se joskus alkaa, niin koko kierron disperiniä. Ensin se 50mg päivä, sehä on tosi pieni murunen vaan. Ja sit 100 mg oviksesta menkkoihin tai plussaan asti.
 
Aspiriinistä vielä että oon lukenut et jos on korkea HB ja matalat paineet vois olla apua. No mulla HB normi/matala mutta tosi matalat paineet oli loogisesti verenkierto myös kohdussa heikohko. En tosiaan oo lääkäri ja en varmaan viikkoa pidempää uskaltais otella itsekseen aspiriinia mutta ton verta aattelin et voi huoletta kokeilla. Ja ei siitä nyt ainakaan haittaa näyttänyt olevan Toki nyt vielä testeissä haaleat haamulaiset ja viikkoja tosi vähän eli mitä vaan voi tapahtua mutta ainakin on sit jotain yrittänyt luotto myös vahva tohon GB testiin joten en niistä halpis testejen viivoista vielä stressiä ota
Tän aamun huikea haamulainenhttps://aijaa.com/5Qck6k

pregchekissä ehkä jopa vähän vahvempi mutta siitä en napannut kuvaa kun aattelin seurailla noilla one stepeillä vahvistumista ku niitä on viel useampi jäljellä.

Tuosta verenpaineesta. Tuli vaan mieleen omalla kohdalla beetasalpaajan käyttö. Se laskee verenpainetta. Käytän kyllä todella vähän ja pientä annosta, n. 2,5-5mg päivässä max, jos ollenkaan.
Mutta aiheuttaa välillä huimausta, verenpaineen laskun takia. Toisaalta Mulla paineet heittelee muutenki, koska paniikkihäiriö vaikuttaa paineisiin.
Mulla hb on ollu aina 140. Tosin keskenmenon jälkeistä en tiedä kuinka noussut kun kävi alle 90 ainakin.

Jotkut sanoo et joogan jotkut liikkeet lisäisi kohdun verenkiertoa(jotkut liikkeet kielletty raskausaikana kojdun stimuloinnin takia) , niin sellanenkin varmasti vois olla kokeilemisen arvoista, jos ei halua lääkkeitä kokeilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
@Titi-Love selkeästi siellä jotain näkyy ja @Zennuli myös.

Täällä dpo 3, kp 15 ja ovistestissä yllättävän vahva viiva :unsure: Ei siis lähelläkään plussaa, mutta yleensä tulee ihan haaleaa viivaa. Alkoi epäilyttää onko sittenkään ollut ovis, mutta kohdunnapukka ainakin muuttunut alhaalla olevasta pehmeästä kovaksi ja noussut ylös. Saahan nuo ovistestit näinkin kulumaan kun varmuuden vuoksi jatkan testausta. Dpo 9 aion tehdä raskaustestin
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Tästä aspiriinista löytyy englanniksi vaikka mitä kun googlaa. Tässä esim. https://dukefertilitycenter.org/news/aspirin-increases-pregnancy-rate-women-inflammation

Taidan kokeilla myös ensi kierrossa.

Tänään dpo10 ja täysin puhdas nega. Omalla taustalla en usko että muuksi enää muuttuu. Perjantaina odottelen menkkojen alkavan.
No positiivista nyt ainakin että ollaan taas yrityksessä mukana. Tuo 2kk odottelu keskenmenon jälkeen oli tosi piinalllinen ja loputon :cry:
 
Täällä on hyvin aktiivista keskustelua ollut. Ei välttis oo joka päivä ehtiny käydä lukemassa nii sit menee pitkään et saa luettua kaikkien kuulumiset. Onnittelut plussanneille, @masu90, @SagaSofia, @Zennuli

Me tutustuttiin netissä 8/18, ja tavattiin 9/18 ensimmäisen kerran. Tulin ensimmäisestä seksikerrasta raskaaksi, päivillä jotka piti olla varmat päivät, menkkojen alusta 3 pv. Selkeä raskaus ja testit leffaviivoja, kun tuli km 11/18. Silloin päätettiin, et kyllä me yhteen kuulutaan. Ostettiin kihlasormukset jo valmiiksi 12/18. Ajateltiin, et otetaan sit käyttöön kun tuntuu siltä. Mentiin kihloihin 6/19 ja samoihin aikoihin päätettiin jättää ehkäisy pois ja aloittaa yritys. Yrityksen aloittamisen jälkeen ei ole tullut yhtään kunnollista haamua ja negoja joka kierrossa.
Naimisiin ollaan menossa 6/20.
Alkuun mentiin tjot meiningillä, mut puolen vuoden jälkeen alkoi jo hieman epätoivo iskeä. Kävin gynellä, kaikki normaalia, tervettä, ei pitäis olla mitään estettä raskautumiselle. Gyne määräsi kuitenkin foolihappoa syötäväksi. Mies ei ole käynyt vielä testeissä, ajatuksena oli et häiden jälkeen mikäli ei ole vielä tärpännyt, menis siemennesteanalyysiin ja tarkempiin tutkimuksiin. Silloin olisi jo vuosi yritystä taustalla.
Mies ei tiedä mun tästä palstailusta. Keskustellaan paljon lapsen saamisesta ja oireista. Heti kun sanon et nyt on lämpö koholla tai tuntuu esim. Nippailuja, hän on jo kattomassa netistä laskettua aikaa et meillä on jo esim. Tammikuussa jo vauva. Esikoista siis yritetään. Mies ei tiedä mun testailuista. Kerron hänelle aina silloin kun menkat pitäis alkaa et ei tainnu tärpätä tästäkään kierrosta, jos on menkan alkamisoireet esillä ja oon testannu negan. Joissakin kierroissa oon jättäny negatestin vessaan lavuaarin reunalle odottamaan miestä töistä.

Molemmilla meillä on ylipainoa, mulla vähemmän, mutta kuitenkin. Yritetään syödä melko terveellisesti ja kotiruokaa melkolailla joka päivä. Suklaa, makeiset ja sipsit on kyllä aika usein edessä, useita kertoja viikossa.
Olemme 31-vuotiaita, et ei pitäisi olla vielä iän puolesta ongelma.

Nyt pitäis olla kp 21 menossa, kierto yleensä täsmällinen 28. Ajattelin testata viikon päästä, mikäli menkat ei ole alkaneet. Tietysti pientä lipsumista suunnitelmiin saattaa tulla.
 
Jaahas.. Täällä alko menkat. Odottelin niitä tyyliin vasta alkuviikkoon tai aikaisintaan su. Elämäni lyhin kierto, 26 päivää. Eli mulle voi päivittää huomiselle kp 2 ja poistaa piinalistalta.
Täällä onkin jossain vaiheessa muistaakseni puhuttu menkkakivuista. Mulla nykyään menkat alkaa iltaisin, ja eka yö menee järjestään valvoessa ja pyöriessä kivuissa. :( Kellään mitään vinkkiä, miten voisi kipuja vähentää, jotta saisi nukuttua?

Vaikka usein mietin oliko järkeä syödä pillereitä niin monta vuotta, mutta ainakin silloin pysyi nämä hirveät kivut poissa... Muistan nämä myös elävästi ajalta ennen pillereitä.
 

Edelleen aivan selkeä punainen haalura viiva. Nyt se jäi siihen testin kuivuttuakin selkeeksi. Menkkajomot on kovia, ja eilen illalla kauhea pahoinvointikohtaus. Päätä särkee. Alamahalla nippailee, oikealla ylös noustessa vihlaisi.
Toivottavasti tää ei nyt mitään kohdunulkoista ennusta, sehä tästä vielä puuttuis ja sais haudata toiveet helmikuisestakin suoriltaan.

Paremmalla valolla;
Onko tuo väri oikeassa paikassa? Se kun näyttää olevan niinkuin viivanpaikan kyljessä tuo väri. Vähän liian lähellä sitä kontrolli viivaa.

muoks. Mä siis näen sen vieressä vasemmalla valkoisen viivan. koskaan en ole kyllä tuolla testannut, jotta tietäisi miten se viiva tässä testissä sijoittuu.
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas.. Täällä alko menkat. Odottelin niitä tyyliin vasta alkuviikkoon tai aikaisintaan su. Elämäni lyhin kierto, 26 päivää. Eli mulle voi päivittää huomiselle kp 2 ja poistaa piinalistalta.
Täällä onkin jossain vaiheessa muistaakseni puhuttu menkkakivuista. Mulla nykyään menkat alkaa iltaisin, ja eka yö menee järjestään valvoessa ja pyöriessä kivuissa. Kellään mitään vinkkiä, miten voisi kipuja vähentää, jotta saisi nukuttua?

Vaikka usein mietin oliko järkeä syödä pillereitä niin monta vuotta, mutta ainakin silloin pysyi nämä hirveät kivut poissa... Muistan nämä myös elävästi ajalta ennen pillereitä.
Minulla myös monesti yötä vasten kivut. Käytän lämmitettävää kauratyynyä vatsalla ja alaselällä, hieron eteeristä öljyä vatsalle. Ne helpottavat kipuja ja auttavat nukahtamaan. Päivisin kävelen metsässä ja joogaan, ne auttavat myöa kipuihin. Ennen en syönyt edes särkylääkkeitä, kärsin kivut.. En tiedä mikä idea siinäkään ollut. Nyt otan särkylääkkeen heti, kun bongaan vuotoa, en kestä henkisen kivun lisäksi fyysisiä kipuja.
 
Ja menkat myöhässä, lieviä oireita on, mutta helkutin viiva ei vaan vahvistu. Kemiallinen tai sit mikä mun suurin pelko on ollut raskautta yrittäessä, nii kohdunulkoinen :/ sitä mä täs eniten stressaan, ja siihen ei auta toisen merkkiset testit. Luotan näihin sofeihin ja omiin silmiin, kun punainen haamu ja tulee testiajalla nii sillon se on oikea haamu viiva, mut mistä johtuvaa, kun ei tuota nopeampaa nouse, nii se onkin se ahistava puoli.
 
Mä katsoin jo tuolla hätähousu puolella, että noissa testikuvissa näkyy selkeä valkoinen viivanpaikka ja se punertava on tavallaan sellaisena ohuena sen vieressä.
mä laitoin johonkin kuvan viestiin(en muista oliko täs ketjus vai missä) et mulla on honorin puhelimessa "äly" kamera nii se vääntää nuo kaikki testit oudosti . Siis automaattiset kontrastit tulee elo testien ym ympäri tulee vaaleampaa,et erittuu selvemmin, koska kameran mukaan kyse on tekstissä. En jaksa ottaa näitä kuvia varten sitä poiskaan päältä, ku toimii muita kuvia ottaes hyvin.
Mut eipä niissä luonnon valossa ole valkoisia viivoja.
 
Minä palailen haaveilijoihin tuolta joulukuisista, kunhan tämä keskenmeno on ohi ja uskaltaa taas haaveilla. Meillä tämä juuri kesken mennyt odotus alkoi vähän yllättäen, justiin ehdin viime vuoden haaveilijoihin ilmoittautua mukaan pariksi viikoksi, kun tiesin kierron menneen tosi rennosti ehkäisyn suhteen. Keskenmeno alkoi enteillä sillä ettei digi testin viikot nousseet 3+ viikkoihin kuten piti. Ultraan menin digi tuloksen ja sen jölkeen alkaneen pienen haalean vuodon vuoksi. Siellä ei sykettä löytynyt, mutta kokenut lääkäri veikkasi minun olevan pari päivää aikaisessa. Kaikki mitat puolsi sitä. Raskaus oli oikeassa paikassa, ainoastaan syke puuttui. Kysyi haluanko hcg seurannan yksityisellä vai neuvolan kautta ja sanoin tilaavani neuvolasta lähetteen. No neuvola ei voinut tehdä lähetettä yksityisen lääkärin mukaan, vaan kahden päivän kuluttua yksityisen ultrasta halusivat pääsin neuvolan ultraan. Ja siellä sitten syke näkyi. Tarkistettiin vielä toisella tarkemmalla ultralla ja edelleen näkyi syke. Päivä oli reilu viikko sitten maanantai ja varattiin tämän viikon maanantaille ultra. Ei päästy uusinta ultraan, vaan viime viikon torstaina ylös noustessa alkoi todella kova vuoto. Kovasta vuodosta huolimatta en päässyt ultraan mihinkään. Vaan sanottiin, että jos r-testi ei haalene 2 viikkoon mennessä tai näytä negatiivista, niin tarkistetaan sitten tilanne. Mutta näillä mennään. Mutta ei auta kuin odottaa että testi haalenee tai muuttuu negaksi.
Tää in kyl niin kummallista miten erilainen käytäntö on eri sairaanhoitopiirissä, mä oon jokaisesta keskenmenosta päässyt suoraan naistentautien- ja raskauden päivystykseen ultraan ja saanut tyhjennyslääkkeet..! Tosi kurjaa tollanen kitkuttaminen sitten :( tsemppiä sinne!
 
vierailija
No tottakai testaisin kyllä jos ois muuta merkkiä
Ei täältä tuppukylästä kovin nopeasti niitä ilman autoa lähde hakemaan :/ (mies siis töissä autolla)
Kaikki kun ei asu ihan supermarkettien kyljessä

Kovin on tuttua. Meidän Kyläkaupasta ei saa mitään testejä. Siksi tilaan aina ison määrän netistä ennakkoon hyvissä ajoin jos edelliset meinaa loppua. Tilasin kerran myös ebaystä halvalla 100kpl.
Mut eipä kaikki sitä tajua, että toiset asuu maalla. Täältä maalta tulevat myös suuri osa kotimaisesta ruuasta kaikkien pöytään :)
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Mä nyt havainnollistaa mitö tarkoitan: tässä on siis yllä positiivinen sofi ja alla sinun testi. Sinun testissä se väri on liian lähellä kontrollia ja se valkoinen viivanpaikka näkyy siinä kohtaa mihin sen positiivisen viivan pitäisi tulla kuten tuossa toisessa testissä näkyy. Kuitenkin se paikka on kontrollista katsottuna aina samassa kohtaa.
en tiedä ymmärtääkö kukaan, mutta tämän perusteella se olisi väärässä paikassa.

 
TITI-LOVE älä ota paineita muista testeistä varmasti olet viisaampi asian suhteen muutaman päivän sisään. Zempit <3
Kiitos <3 Toivottavasti tähän tulis kohta selkeyttä :) ens viikolla pitäs tulla postissa elämäni eka digitaalinen, nii kattoo pääseekö se käyttöön.


Lämpöjä oon seuraillut niin ovat edelleen koholla. Tuossa pari päivää sitten oli pieni notkahdus 36.6 nyt tänää aamusta oli taas 36.9.
Mun normaali ja alkukierron lämpö on 35.8-36.3. Ja en oo kipeänä /flunssassa.
Jos ei vlopun aikana tuu menkkoja, nii otan johkin päin yhteyttä. Mulla viime km. Epäiltiin kohdunulkoistakin, mutta sillon se ei sitä onneksi ollut. Siitä asti on jotenki se pelko siihenkin jäänyt.
Sylkiovistesti näyttää että estrogeeni on koholla edelleen, täysin täyttä tiheää saniaista. Eli eikö estrogeeni pitäs romahtaa, ennen ku vuotokaan voi alkaa
 
vierailija
Joo en mäkään asu siellä missä kaikki on lähellä, vaan realistisesti olen ostanut myös muita testejä käyttöön, koska jos viiva tulee näkyviin niin voi kokeilla toisellakin merkillä jne. Ja kun testeissäkin on virhe-eriä jonkin verran niin siksi se verrannollisuus muihin testeihin.
Poistun takavasemmalle ja pidän turpani kiinni enkä häiritse teitä enempää, etsin muun ryhmän. Onnea jokaiselle matkaan
 

Yhteistyössä