Toiveissa vauva 2021

Omaa napaa pesee:
Tämänkertainen vuoto kesti viisi päivää ja kuudes oli vähän tuhrua, joten saattoi jopa olla jo menkat. Ainakin samanlaiset kuin normaalisti, toisin kuin se 9 päivää aiemmin loppunut vuoto, jota kesti viikon.
Oon siitä vähän pöhkö, etten kovin herkästi uskalla lääkäriin, joten jäin seuraamaan tilannetta yhä. Olisi ollut jotenkin tosi epämukavaa ja olisi nolottanut, jos olisin mennyt terkkariin vuodon takia joka paljastuisi menkoiksi :D
Elämäni ensimmäiset menkat alkoi sillä tavoin 12-vuotiaana. Alkoi kylläkin halvaannuttavalla kivulla ilman vuotoa ja siksi mentiin päivystykseen.

Nyt toiveikkaana odotan vielä viikon, josko tällä kertaa tulisi ovulaatio, eikä lisää verta.
On kyllä aika surkea fiilis, kun tämä keskenmeno kesti lähes yhtä kauan kuin itse raskaus (vuoto 7vk, raskaus 8vk)!
Meillä on nyt yritystä takana 7kk ja vain 4yk ja kierto huikeat 25 päivää :oops:
 
Ihan sellanen välikysymys, onkohan täällä ketään joka olis raskautunu vaikka kuukautisvuoto on niukkaa? Mulla on pillereiden jälkeen, mutta etenkin viimeisemmät kuukaudet, ollu vuoto tosi niukkaa ja sit tulee niitä välivuotoja. Yk4 paikkeilla limakalvon paksuus on ollu hyvä, mietin oisko se voinu muuttua jos on vähän niukentunu vuoto siitä. Nyt menossa yk10 jos oikein lasken. Ymmärsin ettei vuodon määrällä välttämättä ole tämän kanssa tekemistä ellei se limakalvon paksuuteen vaikuta :/ nyt on nimittäin kp2 ja ihan naurettavaa vuotoa vaikka kivut on sitten ihan muuta :D

@Kasikuus pahoittelen jos kysyn arkaa asiaa mutta onko sulla noita kiputuntemuksia tutkittu tai ootko niistä puhunu lääkärille/gynelle? Kuulostaa tosi kovilta vain ja mulla on samanlaisia itsellä :/
 
@Puolu meillä sama tilanne, mies ei kovin innoissaan puhu mahdollisesta vauvasta ja tästä yrittämisestä. Veivattiin kyllä tätä aihetta aiemmin ihan liikaakin ja keskusteltiin useampi vuosi tästä kolmannen yrittämisestä, kunnes päästiin yhteisymmärrykseen. Edelleenki, kun menkat alkaa mies kyllä ottaa kainaloon ja lohduttaa, mutta ei itse ole juurikaan harmistunut, hänelle kun riittäisi hyvin nää kaksi lasta. On toki harmissaan mun puolesta. Hän on erittäin omistautunut isä ja haluaa antaa lapsille ihan kaikkensa. Nyt kun ikääkin on kohta 40, häntä kovasti mietityttää miten jaksaisi vielä vauva-ajan jne. Ovulaatiosta en koskaan edes kerro hänelle ettei tulis mitään ylimääräistä stressiä. Onneksi seksi meillä pelaa mitä parhaiten ja ollaan molemmat sellasia "aina valmiina" tyyppejä :D Alunperin ajatus oli että jos luomuna en enää raskaudu niin hoitoihin ei lähdetä. Kummasti se ajatus on vaan matkan varrella muuttunut. Loppuvuodesta lähdettiin tutkimuksiin ja kun mentiin alkuvuodesta antamaan miehen näyte, tuntui ekaa kertaa yrityksen aikana et tää on meidän yhteinen juttu. Kohta alkaville pistoshoidoille hän näytti myös vihreää valoa. Viimeisestä vaihtoehdosta, ivf-hoidosta ei olla vielä puhuttu. Se olisi taloudellisesti jo melkoinen uhraus, kun yksi hoitokierros lääkkeineen maksais noin 3000€ (ei siis päästä kunnalliselle hoitoihin kun on 2 lasta). Kovasti pelkään et hän on kyllä tuota ivf:ää vastaan, kun sekään ei takaa meille raskautta tai vauvaa. Ja itselläkin vielä ristiriitaiset ajatukset näistä hoidoista, paljon ajatuksia päässä. Ootteko muut, useamman lapsen vanhemmat miettineet lähdettekö hoitoihin jos ei raskaus ala luomuna?

No meilläkin just toi, että kun miehelle olisi kaksikin jo riittänyt vallan hyvin, mutta pitkän pohdinnan ja epäröinnin jälkeen vuosi sitten pääty itekin siihen että kolmas halutaan. Tänään otin härkää sarvista ja kysyin ihan suoraan, että miks musta tuntuu, ettet halua yhtään puhua tästä aiheesta niin hän sit vähän kertoikin, että tää maailmanaika murehduttaa nyt, että onko nyt hyvä hetki. Mutta mekin jo minä 34 ja mies vanhempi, niin ei sitä aikaa ole kyllä ihan loputtomiin. Mutta kiva että kertoi niin voidaan puhua ja käsitellä niitä huolia.

Onnea tuhannesti plussanneille. Täällähän on saatu homma mainiosti käyntiin :). Mulla olis menkkaäpin mukaan ovis viikon päästä. Että tarvii alkaa toimiin pikkuhiljaa. Hehe.
Plussatuulia kaikille.
 
@Puolu minäkin kysyin viime kierrossa mieheltä, että miksi on niin hiljainen tämän asian suhteen ja tuli sama vastaus: maailman tilanne huolestuttaa.
Sanoi myös, että ei halua ottaa stressiä vaikkei vauva nyt tulisikaan vaikka haluaa kyllä siis jatkaa yritystä.
Kuitenkin vähän ristiriitaisesti mies suostutteli minut soittamaan heti tk:hon liian lyhyestä luteaalivaiheesta (minä olisin voinut seurailla vielä pari kiertoa) ja on hyvin innoissaan toisinaan tästä pikku kakkosen yrittämisestä.

mutta täytyy myöntää, että minäkin hieman stressaan miten tuo korona tulee vaikuttamaan kaiken kaikkiaan. Me vaan erotaan miehen kanssa niin, että minä puhun ja mies pohtii :D
 
Ihan sellanen välikysymys, onkohan täällä ketään joka olis raskautunu vaikka kuukautisvuoto on niukkaa? Mulla on pillereiden jälkeen, mutta etenkin viimeisemmät kuukaudet, ollu vuoto tosi niukkaa ja sit tulee niitä välivuotoja. Yk4 paikkeilla limakalvon paksuus on ollu hyvä, mietin oisko se voinu muuttua jos on vähän niukentunu vuoto siitä. Nyt menossa yk10 jos oikein lasken. Ymmärsin ettei vuodon määrällä välttämättä ole tämän kanssa tekemistä ellei se limakalvon paksuuteen vaikuta :/ nyt on nimittäin kp2 ja ihan naurettavaa vuotoa vaikka kivut on sitten ihan muuta

@Kasikuus pahoittelen jos kysyn arkaa asiaa mutta onko sulla noita kiputuntemuksia tutkittu tai ootko niistä puhunu lääkärille/gynelle? Kuulostaa tosi kovilta vain ja mulla on samanlaisia itsellä :/
Minulla on tosi niukat menkat. Vuodan oikeastaan vaan pönttöön vessassa käydessä ja vuoti kestää 2-3 päivää. Kuukautisia ennen tulee semmosta tuhruvuotoa 2 päivää. Kolme lasta ja kaksi keskenmenoa, joten ei ole ollut vaikutusta raskautumiseen.(y)
 

Tänä aamuna ovis plussa, tuo vielä vahvistu kuvan ottamisen jälkeen en taas katsonu kellosta.. Ei vaan päästy eilen talletteleen..

Ihana kun niin monella on kuitenkin jo lapsia, kolme minustakin olisi unelma määrä :love:

@Tiukuliina89 Voi miten ikävää, nt-ultrassa vasta selvisi? :(

@Ananas90 Nuilla viikoilla voi jo tosiaan kestää, sitä kun toivoisi että loppuis nopeasti vuoto :(
 
Kääks, tänää sain pysyvän hymynaaman cb digiovistestiin! Eli tämä ja huominen sen mukaan hedelmällisimmät päivät. Mites tulkitsette siis, onko huominen siis virallinen ovulaatiopäivä vai? Jee, pääsen pian piinalistalle :'D ja näin aikaisessa vaiheessa kiertoa! Kaikkien niiden 40-54 pv kiertojen jälkeen! Uskomatonta! Nyt vaa tallettaa, onneksi onnistuu tänää ja huomenna. Ja oli myös toissspäivänä :)
 
Kääks, tänää sain pysyvän hymynaaman cb digiovistestiin! Eli tämä ja huominen sen mukaan hedelmällisimmät päivät. Mites tulkitsette siis, onko huominen siis virallinen ovulaatiopäivä vai? Jee, pääsen pian piinalistalle :'D ja näin aikaisessa vaiheessa kiertoa! Kaikkien niiden 40-54 pv kiertojen jälkeen! Uskomatonta! Nyt vaa tallettaa, onneksi onnistuu tänää ja huomenna. Ja oli myös toissspäivänä
Joo ovisplussasta seuraava päivä on se oikea ovispäivä eli dpo 0 (y) :giggle:
 
@Tiukuliina89 tervetuloa, mutta todella harmillista että uudelleen jouduit tänne. Teillä oli todella huonoa tuuria! :( Toivottavasti tärppäisi nopeasti uudelleen.

@Helmiii mulla luki digin ohjeessa, että hymynaamasta munasolun irtoamiseen menee yksilöllisesti 24-34 tuntia jos oikein muistan. Eli seuraavan 1,5 vrkn aikana hymynaamasta ovulaatio tapahtuisi. (y)

@rubikinkuutio mun mielestä tulee edullisemmaksi ja tällaisessa pienessä kaupungissa asuessa vauvahaaveet pysyy paremmin omana tietona, kun testit ei mee kassan käsien kautta. Tai joku tuttu tule kaupassa vastaan ja bongaa testejä korista. :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lilmi89
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

2.5.2020


Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Pampula3, ya 4/19, 3.lapsi
Kasikuus, ya 05/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Minouche, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Jusperi, 12/19, 1.lapsi
Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Loree, ya 2/20, 1.lapsi
Riama, ya 2/20, 2.lapsi
Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Toiveikas89, ya 5/20, 2.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä


Matilda!.......................kp 45/?
Mimmi92..................kp 27/26-30
Eeva650.....................kp 27/28-42
Enerisa3.....................kp 26/28-32
Lilje........................kp 26/37-40
Riama...........................kp 25/27-32
Eliana.........................kp 25/31-38
Keisarinna85..............kp 24/26-28
Mandariinilohko..... kp23/30-38
Mariija_.......................kp 23/32-43
Mysteerio...................kp 23/30
Bebe2021.....................kp 23/32
Haaveilija93....................kp 23/?
Elviira86......................kp 22/25
Rimaleli.......................kp 21/30
Hope91.......................kp21/28-33
Helmiii......................kp 20/29-53
Minouche.......................kp 20/23
Mans115.......................kp 19/27
Toiveikas89....................kp 19/29
Masu90.......................kp 18/27-42
Lilmi89.............................kp 18/30
Töppönen_.........................kp 17/26
Alinna86.........................kp 16/28
Pampula3.......................kp 16/22-26
Kasikuus........................kp 15/27-28
Vindy...................kp 14/29-33
Titi-Love....................kp 13/28-30
Puolu.......................kp 12/30-32
Persikka123.....................kp 12/32-35
Napsunen.....................kp 12/35-45
Wanti......................kp 11/34-48
Tiukuliina89....................kp 11/32
Hipposka......................kp 10/29-32
Minttuni...........................kp 9/26
Päärynä5.......................kp 9/28
Brunet82....................kp 9/26-28
Futurmama.....................kp 9/29-34
Jjenn...............................kp 9/29-33
Ananas90.....................kp 8/25-26
Ilona Eloisa....................kp 6/28
Shibali................................kp 4/24-30
Kirjoh89.....................kp 4/28
Zennuli.....................kp 4/?
Jusperi......................kp3/?
Bellaella2205090............kp 3/?
Mirella92....................kp 3/28
Millimetrii...................kp 3/27-29
3milia.....................kp 1/26-28
Piipaa93....................kp 1/26-28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Matilda!...................................dpo 20
Keisarinna85.......................dp 14
Mysteerio................................dpo 11
Mimmi92...................................dpo 9
Rimaleli....................................dpo 8
Eeva650.............................dpo 7
Riama..................................dpo 7
Bebe2021..........................dpo 7
Mans115..............................dpo 6
Eliana...................................dpo 6
Hope91.............................dpo 6
Minouche..........................dpo 5
Alinna86.......................dpo 3
Pampula3....................dpo 3
Mandariinilohko.......dpo 3
Kasikuus.........................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
@Mirella92 Ei ole tutkittu :( Oon kuullut, et ois ihan normaalia. Toiset tuntee selvemmin ja toiset vähemmän selvemmin, mut ei tää kyl itestä kovinkaan normaalilta tunnu/kuulosta. Miestäkin huolestuttaa, kun joutuu vierestä katsomaan, eikä voi mitään tehdä. Puhuin asiasta ensikäynnillä, mutta eivät he siihen mitenkään tarrannu kiinni. Ei siellä edes tehty tutkimuksia tän koronan takia. Odottelen, että hoidot jatkuu ja saa varattua ajan lääkärille, ni saavat pistää eteenpäin mua, jos tarvista.

@Tiukuliina89 Pahoittelut, ihan hirveä tilanne, kun joutuu oman raskauden keskeyttämään. Itse sen kokeneena en toivoisi sitä kenellekään :( Voimia ja toivottavasti pian tärppää uudestaan ❤ Haluatko listalle?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa. Tulis mukaan ryhmään jos sopii. Tipuin pois syyskuisen ryhmästä kun raskaus jouduttiin keskeyttää kun vauvalla todettiin meckelin syndrooma. Nyt olisi ensimmäiset menkat keskeytyksen jälkeen loppuneet ja kp11/32? Menossa. 6lasta yritämme.

T. Tiukuliina89
Pahoittelut ja voimia teille ❤ tervetuloa mukaan juttelemaan, täällä on mukavan aktiivista keskustelua ❤
 
Eilen kyselin, että onko taloudellinen tilanne vaikuttanut teidän vauvahaaveisiin ja olikin ihan lohdullista lukea, että mietityttää muitakin.. Ja näköjään myös parin miestä mietityttää maailman tilanne.

Meilläkin siis molemmilla ihan jees ansiosidonnainen ja hyvä tukiverkko. Mutta toisaalta myös okt ja siihen liittyvä talolaina.

Mutta kyllä tässä taidetaan nyt mennä sydän edellä ja hyvin mielin yritys vaan aloittaa. Kun eihän sitä tiedä kauanko menee ja toisen lapsen syntymään mennessä toivottavasti tää elämän meno ois jo muuttunut normaalimmaksi.

Joku kyseli niistä ovisoireista. Ennen 1.lasta en niin kauheasti ovista huomannut, mutta lapsen jälkeen vatsaa turvottaa ja alaselässä on paineen tuntua ja vatsalla menkkajuilintaa. Välillä tekee ihan kipeää. Eli ei oo ovis enää kovin miellyttävä kokemus.
 
Siis emmää kyllä nyt ymmärrä tätä kiertoa! Oon ollut jo viikon päivät joka päivä varma, että nyt se ovulaatio on. Eilen olin ihan 100% varma kun niin ilkeesti vihloi ja niitä limojakin taas tuli. No tänä aamuna lämmöt taas alempana kuin eilen (koko ajan olleet melko alhaalla yhtä päivää lukuunottamatta) ja kirkasta limaa ja hirvee paine oikeella munasarjassa. Voisko se nyt jo viimein tapahtua? :D Kp17 jo meneillään. Onneksi eilen illalla lemmiskeltiin!
 
Kauhean paljon tekstiä tullut parissa päivässä. Nyt on kaikki luettu.
Minä edelleen tuskailen nega testien kanssa. Tänä aamuna jälleen nega. Menkat myöhässä.
Kohdun suu nousee vaan entistä ylömmäs.
Eilen paperiin tuli hieman ruskeaa, siis hyvin vähän. Ajattelin että nyt ne menkat alkaa mutta ei. Ainakaan vielä. Ärsyttävää kun tulee nega mutta menkatkaan ei ala.
Pientä jomotusta on edelleen. Palelu ja väsymys ja vessassa ravaaminen jatkuu. Minkä olen huomannut niin ei ole menkkoja edeltävää turvotusta tai syömishulluutta. Ei ole maistunut oikeastaan mikään pariin päivään. Yleensä. Ennen menkkoja syön kokoajan. Varsinkin herkkuja.

Noh, tilannetta seuraillen tän vapun yli ja maanantaina teen seuraavan testin jos ei ala vuoto.

Mukavaa vappua kaikille! <3

En osaa edelleenkään käyttää nuita hymiöitä :D
 
  • Rakkaus
Reactions: Masunen
Onnea @Masunen :love:
No joko se mieskin innostui?:X3:
@Tiukuliina89 Pahoittelut menetyksestä
Voimia ja tsemppiä uuteen yritykseen❤

On.
En tajuu. Yleensä mun lämmöt lähtee tosi korkeeseen nousuun oviksen jälkeen, niin nyt ne sit dippas? :oops:
Lämpökäyrä on taas jälleen kerran ihan omaa elämäänsä elävä, ei voi verrata aiempiin..tai siis sillä tavalla voi ettei tämmöstä oo ollu:D
Tissei ja mahaakin juilii vähän väliä.
Mielenkiintoista:LOL:
 

Yhteistyössä