@Alinna86 miehestä ei löytynyt vikaa. Hänelle tehtiin se laajin mahdollinen siemennesteanalyysi, kun siellä oli silloin joku kampanjatarjous. Se jokin stressitaso oli hieman koholla, mut lääkärin mielestä ei pitäisi juuri vaikuttaa, kun muuten siittiöiden määrä, liikkuvuus jne. olivat kaikki oikein hyviä. Siinä normaalissa laajassa siemennesteanalyysissa ei edes oo tota stressitasojuttua (joku mioxsys tää oli nimeltään). Lähinnä itse siihen stressitasoon voisi vaikuttaa elintavoilla eli tupakka, alkoholi, yöunet jne. Mun mies ei polta eikä käytä alkoholia ja syö tosi terveellisesti mut tekee rankkaa vuorotyötä joten nukkumisessa olisi kyl parantamisen varaa. Myös jollain antioksidanteilla voisi koittaa parantaa sitä stressiarvoa, mut hänellä se oli tosiaan vain niin vähän koholla ettei pitäis meidän yrityksessä olla merkitystä. Eli terveelliset elämäntavat ja hyvä ruokavalio pitäis riittää. Myös ikä miehelläkin vaikuttaa siemennesteen laatuun, vaikka ei niin paljon kuin naisen ikä vaikuttaa hedelmällisyyteen. Mut meillä siis miehen sperma kokonaisuudessaan oli oikein hyvälaatuista noilla testeillä mitattuna, et vika taitaa olla mun hedelmällisyydessä.
Ja pakko viel kertoa et meilläkin mies ylipuhui mut toiseen lapseen Luin kerran tästä jonkin artikkelinkin, jonka mukaan 1. ja 3. lapsi ovat enimmäkseen naisen alotteesta ja 2. lapsi miehen aloitteesta. Meillä tämä pitää juurikin paikkansa
Ja
@Alinna86 ja
@Kasikuus teillä kun miehellä ei ole vielä lapsia, on varmaan mahdollista päästä kunnalliselle hoitoihin, jos siis siihen päätyisitte. Ei tulis niin kalliiksi. Toisaalta yksityisellä etenee hommat nopeammin, ja kunnallisella jonot tai muut kesäsulut voi viedä asiota aina helpolla kuukausia eteenpäin. Et puolensa molemmissa. Tsemppiä kaikille