Toiveissa vauva 2021

Huih! Täällä ei parane käydä kovin harvakseltaan, kun viestejä tulee valtavaa vauhtia!

Tällä viikolla oli viimeinen ovis, jonka yli on meinattu odottaa eli tän kuun lopulla sitten varmaan aletaan yrittämään. En aio alkaa tikutella, kun on niin selvät tuntemukset ettei voi erehtyä koska ovis on. Ja kun kiertokin on tasainen.

Mutta hiukan itseä mietityttää tuo aloittaminen, koska meillä on miehen kanssa molemmilla työtilanne ihan auki ja taloudellinrn pärjääminen hiukan huolettaa. Toisaalta olen ajatellut että odottaisi kunnes miehellä varmasti taas työt jatkuvat (lomautus siis edessä) ja aloittaisi vasta sitten. Mutta kun ei yhtään tiedä kauanko siinä menee. Minulla ei ole vakituista työtä enkä tiedä mitä on syksyllä luvassa (olen opettaja), joten periaatteessa olisi sitten ihan sama jäädä äitiyslomallekkin koska vaan, mutta tuntuu pelottavalta ajatukselta , ettei kumpikaan olisi palkkatöissä mikäli miehen töiden aloitus venyy hamaan tulevaisuuteen tämän taloustilanteen vuoksi. Onko muilla samanlaisia murheita ja annatteko niiden vaikuttaa yritykseen?
Me annettiin esikolle lupa tulla, kun mulla oli opinnot vielä kesken ja mies opiskeli nykyiseen ammattiinsa. Miehelle tiedossa lomautuspätkä josskain vaiheessa vuotta (maksimissaan 90 pv) ja mulla sopimus loppuu tai jatkuu elokuussa. Meillä asuntolaina ja omakotitalon kulut. Ei kuitenkaan olla peruttu lupaa tulla, koska me toivotaan useampia lapsia ja en usko, että elämässä tulee ikinä juur täydellistä kohtaa perheen perustamiselle. Asioilla on tapana järjestyä ja toki meillä on vahvat turvaverkot sosiaalisesta ja taloudellisestikin tarvittaessa.

Hups täällähän tuleekin viestejä!

@Lillanna Saitko kuvaa testistä?!

@Töppönen_ Niin me epäonniset!! Testasitko ovis testillä plussan? Nojoo illalla heiluteltiin peittoja ja jospa huomenna taas, olettaen että viiva tuosta vahvistuu. Halutkin rauhottunu ja ei ole kyllä mitään limojakaan vielä kuten viime kierrossa, mutta olikin joku ihme kierto ja tosi selvä ovis nyt paluu normaaliin.. Alotin myös rautakuurin, oon niin väsyny koko ajan ja huimaa, vielä enemmän tuon tyhjennysvuodon jälkeen! Ja punaviiniä 2 pulloa odottaa pöydällä, se sinun tuulimuna taisi olla vaan huonoa tuuria, onko teillä lapsia vielä ja mikä fiilis muuten

Ihana kun täällä tuttuja nimiä!! Ja aivan mahtava idea tuo kierto päivien yläpuolella oleva lista, jossa vähän jokaisen taustaa

Eli voisin tulla listoille, Lilmi89, 2 lapsi, ya 12/19. Nyt kiertopäivä 17/30 mutta nyt tulee pitempi kierto.
En testannut ovista nyt ollenkaan. En oo ennenkään juuri testaillut, koska oon tuntenut sen niin hyvin oireiden perusteella. Ja nyt ajattelin, että tuo keskenmeno vois ehkä vaikuttaa vielä niihin testeihin ja näyttää väärin.

Huonoa onnea oli! Meillä on ennestään jo 3 lasta. Nyt ajattelen joka päivä näiden kipujen perusteella, että no nyt se ovis ainakin oli, mutta kivut jatkuu taas seuraavana päivänä :D Ja tosi voimakkaasti tuntuu molemmilla puolilla! Hieman enemmän oikealla, keltarauhanen oli tuossa tuulimunassa vasemmalla. No jokatoinen päivä ollaan talleteltu. Oikeastaan olis aika hassua, jos kierto menis vaan koko ajan ovista odotellen ja sitten se yhtä äkkiä päättyiskin (toivottavasti plussaan). Jäis piinapäivät välistä :D

• Rakkaus
Reactions: minttuni ja Lilmi89
Mä oon täällä taas kans ihan hämilläni, ku mies käski tehdä ovistestin ja varmistaa, että plussa varmasti ohi meni. No ei mennyt, ihan yhtä plussa tänään, ku eilenkin. MUTTA, kun lähdettiin prätkäajelulle ja mentiin hiekkatielle, jossa monttuja, niin hengitystä piti pidättää, kun vasemmalle puolelle sattu ihan saakelisti ne montut o_O Ja tää on verrattavissa niihin kipuihin, jotka oletettavasti irtoamisen aikaan tulee. Mutta miksi se testi on plussa? :eek: Ei tästä naisen kropasta ota mitään selkoa :mad:

@Alinna86 Voisiko olla oviksen jälkimaininkeja kyseessä sinulla? Jospa nyt tarkoittaisi hyvää :X3:

Hyvä sinänsä ettei vikoja löytynyt. Mietin kans tota omaa hedelmällisyyden laskua, ikää tulee kuitenkin 35vuotta ensi vuonna. Mieskin 41v. Et ei mitään nuoria enään.
Ootko muuten käyttänyt mitään luontaistuotteita lisäämään hedelmällisyyttä?
Meillä on käytössä maca nyt toista kiertoa ja vehnänalkioöljy ollut kohta vuoden, näistä lukenut niin paljon hyvää
Ja kaikkea ollaan valmis kokeilemaan
Meillä mieskin siis ottaa näitä vaikka välillä marmattaakin niitten mausta
Pikainen omanapailu vielä:
Äsken käytiin lenkillä ja vasemmalla puolella munasarjaa ehkä tai tuntui enemmän sisimmällä kohtua kenties? Tosi outo kipukohtaus ihanku neuloilla ois tökitty tonne sisuksiin, oli pakko pysähtyä hengittelee..mitä ihmettä? Vieläki vähän tuikkii ja meinaa henki salpaantua. Mies tokas et jos siellä joku yrittää kiinnittyä matkaan. Mutta eihän mitään kiinnittymiskipujakaan voi vielä tuntea, viimeksi siinä meni viikko oviksesta kun tämmöisiä tunsin. Hämmentävää siis
Mä syön vain multivita mama monivitamiinia, jossa on lisättynä ne foolihapot ja muut yrittävällekin tärkeet vitamiinit. Rautaa syön puoli vuotta kerrallaan, sen jälkeen puoli vuotta taukoa. Tällä hetkellä menos toi tauko ja juhannuksesta alan taas syömään. Tämä siis lääkärin määräys kun kesällä todettiin matala ferritiini joka nousi kyllä nopeasti rautakuurilla. Jatkuva raudansyönti on kai haitallista, kun rauta voi kerääntyä maksaan. Luontaistuotteet on minulta valitettavasti kielletty, ne nostavat mulla maksa-arvoja. Tämäkin on kai jokseenkin yleistä, mut harva tätä tietää tai on ainakaan tutkittu. Eikä varmasti ole näin kaikkien kohdalla. Mut tähän perustuu monien lääkäreiden kielteinen suhtautuminen luontaistuotteisiin. Mulla kun on nyt tutkittu tuo yhteys kohonneiden maksa-arvojen ja luontaistuotteiden välillä, en voi terveyttä riskeerata. Maksa-arvot siis palautui normaalitasolle 3 kk kuluttua siitä kun lopetin kaikki luontaistuotteet ja kapselit. Söin silloin siis sinkkiä&biotiinia hiustenlähdön takia, omega3, ja vehnänalkioöljykin oli kokeilussa 4 kierron ajan. Mut noi kaikki on nyt siis valitettavasti multa kielletty. Sitä gelee royale hunajaa mietin et oisin voinu koittaa, koska rakastan hunajan makua ja sitä on siinä niin vähän et tuskin nostais arvoja. Mut en oo saanu aikaseksi tilata netistä. Periaatteessa mäkin oisin ollu valmis kokeilee kaikkia poppakonsteja jos niistä ei ois haittaa.

Viimeksi muokattu:
Sitä en osaa sanoa mistä johtuu. Mut mä oon aina tuntenut kivut 12-24h ekasta plussasta. Useimmiten en kyllä edes plussan jälkeen enää testannut, joskus tein tieteellisiä kokeita kiertoni kanssa. Ja oletan että tuolloinkin irtosi, kun oviksen bongattuani vuoto alkoi aina kello tarkasti niin, että luteaalivaihe oli sen 9pvää.
Ois kyl niin kiva tietää, että mikä aiheuttaa sen, että plussa on useamman päivän :) Yleensä mulla ollut jo seuraavana päivänä haalea, mut ei nyt. Ja nyt on kivut sitä luokkaa, että tulee oikein huono olo, kun sattuu, ni ihmettelen kuinka se vielä plussaa näytti. Mut ei täs varmaan auta ihmetellä, ku tuskinpa niihin selvyyksiä koskaan saa.

Oviksen testaaminenhan pitäs periaatteessa lopettaa ekaan selvään plussaan, eli tasapaksut viivat tai testiviiva vahvempi kuin kontrolli. Toisillahan voi kestää monta päivää ennen ku lh huippu menee ohi, mut ovis tapahtuu silti. @Kasikuus tärinäkipu kuullostais ovulaatiokivuilta? Toki voihan niitä olla jälkikipuakin, et ovis tapahtunut. Mutta ovistestit kannattaa lopettaa ekaan plussaan, koska huippu on sillon, ja se laskee ajallaan, ei kannata turhaa niitä miettiä miksi niin kauan kestää :) ehkö megaluokan ovis?
Mulla on ovulaatio aikaan monta tuntia maha kipeä. Mutta jälkikipuakin voi kestää pari päivää. Eli kun oviksesta voi vapautua verta joka paikaa suolistossa, niin siitä syntyy tätä kipua, joka haalenee pois.
Plussa tuulia :)

@Titi-Love kipujen perusteella mulla tuntuu olevan megaovis joka kk, kun ne on niin kauheat. Yleensä kyl lopetan siihen ekaan plussaan, mut mies eka kertaa halus tietää, et mitä se mahdollisesti näyttäis, ku ollut taas niin outo kierto :D

@Alinna86 Mä luin jostain, että jos ovisoireet kestää pitkään, niin saattaa just tapahtua tuota, että se ei meinaa irrota ja ylikypsyy (voisko sillon just näyttää plussaa useamman päivän) ja sit se ois huonolaatuinen :( Mulla on nyt kestänyt ovisoireet ikuisuuden (siltä ainakin tuntuu) ja sit vielä plussa parina päivänä peräkkäin ja haalenemista ei ollut havaittavissa. Pitää nyt toivoa, et ois kuitenkin hyvänlaatuinen ja nyt sieltä vihdoinkin tarraisi kyytiläinen matkaan, kun eka kertaa tietääkseni vasemmalta ovuloin tän yrityksen aikana :D

Kertokaas nyt teidän ovisoireet! :ROFLMAO:
Mäkin nyt ruikutan. Keskiviikkoaamuna vahva ovisplussa, vahvempi kuin kontrolli. Iltapäivällä jo vaaleampi. Keskiviikkoiltana alkoi oikealta kipu, lopulta tuntui kuin olisi vedetty koko alavatsaa solmuun. Torstaina ei oikeastaan mitään sen suurempia, alavatsa edelleen arka ja se TURVOTUS! Tänään pissattanut ku palokunnan hevosta, TURVOTTAA, alavatsaa jomottaa ja jomotus alkoi vasemmalta mistä on ovis yleensä tapahtunut.
Mä yritän olla ylianalysoimatta, mutta nyt tuntuu että monta kuukautta oikealla ollut kysta on keskiviikkona puhjennut ja vuotanut vatsaonteloon, siksi kipuilin.Tuo vasemman puolen kipu on enemmän ovista mun mielestä. Eli tikun plussasta 48h munasolun irtoamiseen? Limailut alkoi myös enemmän torstaina. Auttakaa minnuu

Kertokaas nyt teidän ovisoireet!
Mäkin nyt ruikutan. Keskiviikkoaamuna vahva ovisplussa, vahvempi kuin kontrolli. Iltapäivällä jo vaaleampi. Keskiviikkoiltana alkoi oikealta kipu, lopulta tuntui kuin olisi vedetty koko alavatsaa solmuun. Torstaina ei oikeastaan mitään sen suurempia, alavatsa edelleen arka ja se TURVOTUS! Tänään pissattanut ku palokunnan hevosta, TURVOTTAA, alavatsaa jomottaa ja jomotus alkoi vasemmalta mistä on ovis yleensä tapahtunut.
Mä yritän olla ylianalysoimatta, mutta nyt tuntuu että monta kuukautta oikealla ollut kysta on keskiviikkona puhjennut ja vuotanut vatsaonteloon, siksi kipuilin.Tuo vasemman puolen kipu on enemmän ovista mun mielestä. Eli tikun plussasta 48h munasolun irtoamiseen? Limailut alkoi myös enemmän torstaina. Auttakaa minnuu
Mä en osaa yhtään sanoo/auttaa tossa oviksen tikutuksessa, kun en oo ikinä kokeillut. Mutta oireista! Mulla toispuoleinen kipu just ilmeisesti irtoamisen hetkellä, ehkä vähän niinku paineentunne ja lisäks jotain vihlontaa (vähän vaihtelee) ja tärähdysarkuutta. Lisäks noi valkuaislimat, himot ja hyvä itsetunto enteilee ovista :)

Ei nyt alkanutkaan uus kierto vielä vaan edelleen tiputtelee. Mulle ei siis tarvitse huomiselle vaihtaa kp-päivää, todennäköisesti huomenna alkaa :)

Pöljä kysymys mutta iltapissasta oli heikompi viiva entä aamun, ihan normaalia varmaan kun pissa ei oo niin vahvaa ?! Koko alavatsa kyllä kipeä nyt.... Mietin vaan kellistänkö ukon vielä vai maltanko oottaa aamun testin että onko vahvempi vai ei entä tän aamun :cautious: Flo ennusti ovista tälle päivää, ootan silti että se ovis olis vasta tulossa kun limat on ollu niin surkeet :ROFLMAO:

@Titi-Love testikuvia?!?!

Viimeksi muokattu:
@Lilmi89 Olisiko huippu mennyt jo ohi tai pidätitkö liian vähän aikaa? Mulla tulee tummempi viiva yleensä päivällä/illalla. Aamupissasta noita rfsu ei tehdä vaan 10-22 välillä. Aamupäivällä mulla tulee heikompi viiva, kun juon pari kuppia aamukahvia ja se kai laimentaa ja ei jaksa pidättää niin kauan. Päivisin en juurikaan juo (paitsi treenatessa) ja siksi tulee vahvempi viiva :) Ja aiemminkin tuolla mainitsin, et viime kierrossa ei ollut ollenkaan limoja, eikä haluja ja silti sieltä se ylläri plussa pamahti.
Nyt ollut vaikka ja mitä, jo 5pvä ennen ovista ja kyllä sitä plussaa saikin odotella aika kauan o_O

ON jälleen: mä EN halua enää IKINÄ kokea tällaista päivää, että kivut on näin hirveät. Itkua väänsin kuuden maissa sohvalla ja mies silitteli samalla, kun sattu niin maan (monta kirosanaa.) Tuskaista kipua, joka säteili selkään ja reiteen asti n. 30min. Sit helpotti sillain, että pysty jopa kävelee. Edelleen kroppa tuntuu ihan kaikkensa antaneelta, mut onneksi pahin on ohi :( Vasemman puolen kipu selkeästi pahempi, kuin oikean. Oikean puolen kivutkin ollut ihan hirveitä, ni mielummin kyl tän kokemuksen perusteella ovuloisin oikealta, kun pääsis pikkusen helpommalla :cry:

Täällä ollut puhetta vitaminilisistä, luontaistuotteista yms. Meillä mies ei ole syönyt aiemmin kovinkaan mitään vitaminilisiä, mutta ensikäynnin jälkeen on alkanut syömään. Menee siis niin, että minä laitan kummallekin valmiiksi useamman päivän edestä ja sit yhdessä otetaan. Yhteinen juttu :D ja kyllä muistaisi muutenkin varmaan nykyisin, mutta tuosta on tullut hauska tapa ottaa "lääkkeet" yhdessä :D

Kp8 jo tosisaan menossa, kohta saa alkaa tikuttelemaan. Luottoa on, että bongaan oviksen. Ja siis sekin plussa on tosi mukava ja jännittävä saada! Toivon, että ei tarvis lähteä enää uuteen kiertoon (yk16), mutta jos näin käy, niin sitten soitan klinikalle ja kysyn hoidoista.

Huih! Täällä ei parane käydä kovin harvakseltaan, kun viestejä tulee valtavaa vauhtia!

Tällä viikolla oli viimeinen ovis, jonka yli on meinattu odottaa eli tän kuun lopulla sitten varmaan aletaan yrittämään. En aio alkaa tikutella, kun on niin selvät tuntemukset ettei voi erehtyä koska ovis on. Ja kun kiertokin on tasainen.

Mutta hiukan itseä mietityttää tuo aloittaminen, koska meillä on miehen kanssa molemmilla työtilanne ihan auki ja taloudellinrn pärjääminen hiukan huolettaa. Toisaalta olen ajatellut että odottaisi kunnes miehellä varmasti taas työt jatkuvat (lomautus siis edessä) ja aloittaisi vasta sitten. Mutta kun ei yhtään tiedä kauanko siinä menee. Minulla ei ole vakituista työtä enkä tiedä mitä on syksyllä luvassa (olen opettaja), joten periaatteessa olisi sitten ihan sama jäädä äitiyslomallekkin koska vaan, mutta tuntuu pelottavalta ajatukselta , ettei kumpikaan olisi palkkatöissä mikäli miehen töiden aloitus venyy hamaan tulevaisuuteen tämän taloustilanteen vuoksi. Onko muilla samanlaisia murheita ja annatteko niiden vaikuttaa yritykseen?
Meillä mä oon kans just valmistunut eikä oo vielä töitä kun ei tässä koronatilanteessa oo mitään mitä hakea. Puolisolla on töitä, mut ollaan silti kesällä menossa hoitoihin. Toivon kyl löytäväni työn ennen sitä, mut suurella todennäköisyydellä raskautuminen tapahtuisi ainakin koeajalla silti.

Mä jäin kans lomautetuks ja sen takia vähän "huonoon hetkeen" iski vauvakuume:confused: Ja vielä kaikenlisäks työpaikka lopetetaan elokuun lopussa, enkä ees tiiä avataanko ennen sitä.. Eikä oo mun alan töitä nyt tarjolla, kiitos koronan:rolleyes: Mutta ei jakseta enää miettiä, ei oo enää iän puolesta aikaa ootella et löydän työn ja hoidan koeajan ym. ja vasta sit alottais. Miehellä onneks on vakityö, meillä on suhthyvät säästöt ja vanhemmilta pystyy tarvittaessa lainata ja maksaa takas pikkuhiljaa :) Ja saan kyllä ihan ok ansiosidonnaista.

• Tykkää
  • Surullinen
Reactions: minttuni ja Lilmi89

Yhteistyössä